Ble meg og alle andre lurt av noen grådige meglere ...

Jono
CAMBI 16.06.2022 kl 21:19 2498

Har ikke mye å klage over selv, men mye å se og vise til som blir dumt og rart, ikke minst Kalera som klatret ikke mindre enn 100% eller mer på en dag, uten at de tjener penger, men hva med Cambi, ikke minst har bevist at de har en teknologi verden trenger; https://www.cambi.com/who-we-are/history/
Eier ingen aksjer i Kalera, et selskap jeg har fulgt fra før børsnotering, valgte å satse på Cambi, at nå kanskje burde tatt med alle som hadde ansvaret for at ble børs notert på en så alt for høy prising, at selv savner at noen må stå til ansvar for, og dette selskapet ikke er alene, at noen burde "sett noen i kortene", at noen må ha tjent utrolig mye penger på!, siden det ikke er like lett med "inside" lengre, kanskje dette den nye måten å gjøre dette på?
Nei, dette er ingen beskyldning mot største aksjonær som selv har et papirtap på en milliard kroner, sikkert betalt mange millioner i formueskatt av også, sikkert måtte låne penger for å betale, at mener å huske at ble omtalt i FA Lørdag, ikke hadde solgt noen av sine aksjer, noe DET står stor respekt for!
Dette bare noen tanker fra meg, at ikke kan love at jeg følger opp mitt innlegg, sliter med formen og så alt for mye ugjorte ting ... :-)
En fortsatt god kveld til andre aksjonærer, som kanskje tenker og føler på dette selv, at mener noen burde stå til ansvar for, at meg ikke hadde lest meg godt nok opp, er lett å bruke mot meg! :-)
Gode nyheter, skal bli spennende å se på mandag hvor mange hundre aksjer som blir omsatt
https://www.cambi.com/
Redigert 18.06.2022 kl 14:44 Du må logge inn for å svare
Jono
18.06.2022 kl 14:49 2313

Gode nyheter, skal bli spennende å se på mandag -- hvor mange hundre aksjer som blir omsatt! :-)
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/06/18/7884554/cambia-har-fatt-storkontrakt-i-danmark?internal_source=sistenytt
For den som ønsker å få med seg kurs utviklingen for Cambi fra notering, toppet nesten på 30 kroner, velg 5 år;
https://aksjelive.e24.no/instrument/CAMBI.MERK
velkjent
18.06.2022 kl 15:34 2272

KJøpte Cambi på 16 som et miljøcase, men tror pandemien må ha mye av skylden for at det er blitt mindre aktivitet enn planlagt. Stoler imidlertid på trauste jærbuer og at fremtiden blir langt bedre. Lysner det, kjøper jeg mer!
Jono
18.06.2022 kl 22:07 2154

For da har du en "bedre" selvkost enn meg!:-)
Ja, en grønn aksje, men ikke derfor jeg kjøpte, at heller troen på -- noe verden trenger mye mer av.
Helt enig med deg, at mye kan skyldes pandemien, men også at selskapet ble så alt for høyt priset i utgangspunktet!
Hadde en kjøps ordre på kr. 6,66 for noen uker siden, glad for at denne ikke ble gjennomført, men vurdere å legge inn en før mandag morgen, at håper og tror at vi får se 10 tallet snart, kanskje noe du selv bør vurdere for å ta igjen noen av tapene dine også?
Ja, det er flott med en ordre på 100 millioner, noe helt annet er hvordan lønnsomheten blir, så langt en taper aksje, men om må -- kan sitte i flere år, fordi dette selskapet har et produkt som selger, de tjener penger, gode referanser, osv. :-)
Akagunners
18.06.2022 kl 22:24 2138

Tror noe er i ferd med å skje med aksjen nå. Ble nevnt i Aksjesladder også, Svend som hadde kjøpt litt. Blir meldt om stor kontrakt i dag. Ingen grunn for at den skal ligge på 5 tallet. Tipper den spretter fort opp på 8 tallet.
Jono
19.06.2022 kl 18:29 1925

Ikke bare tror selv, men håper også at noen flere kan se potensialet for et veldig spennende selskapet, solgt sin teknologi over store deler av verden.
Kanskje en av de aller "grønneste", for om noe verden trenger mer av, så er også kloakk rensing veldig viktig!.
Nei, jeg har ingen forutsetninger for, eller til å vurdere, verken økonomi eller teknologi, har forsøkt å lese meg opp, men langt fra om alt ...
Har heller ingen større gjeldsforpliktelser, derimot mange millioner i banken og muskler til å gjøre oppkjøp!
1Q 2022; https://www.cambi.com/investors/news/cambi-releases-first-quarter-2022-results/
Redigert 19.06.2022 kl 18:35 Du må logge inn for å svare
Jono
20.06.2022 kl 16:31 1712

Nei, gikk ikke som forventet og håpet på i dag, men positivt at omsetningen ble mye høyere enn normalt.
Nå er børsen stengt for i dag, la inn ikke mindre enn 3-tre ordre i går kveld, men bommet med 3 øre, kanskje bare ville mottatt noen hundre aksjer, ikke 10K som var en av 3-tre like store og bud over sluttkursen fredag! :-)
tenketanken
21.06.2022 kl 11:57 1522

Cambi har lenge fanget min interesse, var inne på gjestevisitt med en
lyttepost men solgte meg raskt ut med minimalt tap før Q1-22
Jeg hadde da en tråd «Cambi, en verdensmester på moderne hydrolyse».

Jeg har ikke laget en dypere analyse (i mitt system) på Cambi for -22 da
jeg så at utviklingen i -21 ikke var spesielt lystig. P/E 50 gir kurs 2 kr
viser at allerede da, var prisingen hinsides enhver fornuft.
Etter en rask oppfølging av Q1-22 minus -10,8 mill netto, så såg jeg
at ubalansen i selskapet tiltok. Årsakene ligger nok utenfor selve
produktet, men mer på vanskelig pris og forsynings logistikk.
Dette hviler dessverre på kursutviklingen, på mellomlang sikt fremover.
Selskapet må ha ca 47 mill netto etter skatt pr år for å forsvare dagens
kurs 5kr på P/E 18. Dette er utfordringen til selskapet i løpet av -22
Uansett så er dette et spennende selskap, som har et tidsriktig produkt.
Jono
21.06.2022 kl 19:43 1415

Takk for din informasjon, dessverre ikke fått med meg din tråd, sikkert ikke fulgt godt nok med!
Helt enig med deg i om at denne aksjen ble overpriset ved børs notering, at om ble til en ti-kroning, kursen kanskje ville stått i 12 kroner i dag?
Nei, jeg følger ikke dine eller andre som "regner på P/E" for nye og ikke minst grønne selskaper.
Dine og andres "analyser" baser seg på historiske tall, ei heller mange år gamle, i motsetning til Hydro og andre børs drivere ...
Håper bare at du og andre, ikke oppfatter meg som en dårlig taper, har fortsatt stor tro på, ei heller i dag fikk kjøpt noen aksjer, kanskje jeg slapp snøre for dypt i dag også, inntrykk av bare noen små med noen hundre aksjer om gangen.
Ikke minst, takk for at du også bekrefter din tro og overbevisning om selskapets teknologi og framtids utsikter, at heller ser mot enn regnskapene fra 1Q, eller ...?
Følger mer enn 10 selskaper, de fleste store og trauste, at har både vinnere og tapere, men i motsetning til mine andre tapere, ikke trenger å låne penger for å dekke sine underskudd, burde lest meg opp om, men aner ikke en gang om hvor stor "krigs kassen" er, men antar at denne er god, at Cambi finn inn noen hundre millioner i ny egenkapital i forbindelse med sin børsnotering, eller tar jeg helt feil?
Før jeg avslutter, kjøpte mine NEL aksjer for 2 kroner og 8 øre, har bare noen 10-talls aksjer igjen, hva mener du og andre om dette selskapets P/E ? :-)
Nei, ikke skrevet for å mobbe deg eller andre, NEL er forresten mer tysk nå, har vært i flere år kanskje, at ola og kari har mistet troen på hydrogen ...