BITCOIN - 1 linje i chartet forteller det meste!

Hammers
BITCOI 18.06.2022 kl 00:53 594

Bitcoin er ikke er understøttet av noe helst av underliggende verdier.
Dette har Trygve Hegnar gjentatte ganger fortalt i Finansavisens daglige sendinger.

For min del er dette som OL-pins å regne - fra den tiden jeg bodde i Lillehammer under OL 94.
0 underliggende verdi, men ulikt antall av de ulike variantene.
Derfor var enkelte utgaver "vanskeligere" og mer verdifull enn andre.

Samlerne knivet den gang om å få tak i de ulike. Jeg solgte selv min samling under auforien. Like før OL startet.
Husker jeg bl.a. fikk 5-600 kr for "200 dager til OL" (eller hva teksten sa) da jeg solgte.
En metallbrikke som hadde 20-doblet seg i verdi ila kort tid.

Jeg hadde mange slike ulike "og unike klenodier" liggende.
I prinsippet like sjeldne som unike BRUSKORKER - som jeg den gang leste om til barna mine i et Donald-hefte.
Den gang reiste Onkel Skrue med helikopter over byen og kastet bruskorker over en opphisset folkemengde som trodde at de ble millionærer.
Sjeldne korker som hadde stor verdi ("alle måtte ha dem" for å få komplett samling).

Problemet var; HVEM skulle folkemengden selge til når alle hadde fanget fullt?
Alt gikk til slutt i/nær NULL - akkurat som de verdifulle OL-pinsene og ikke minst de OL-skjortene som daglig ble auksjonert bort i Gågata.

En vanlig skjorte som normalt kostet kr 50 i butikken ble den gang solgt for 1-4000 alt etter hvilken tekst som sto på.
1003 dager til OL - eller 100 eller 10 eller 1? Dess lavere tall dess høyere pris.

I dag har alt dette i prinsippet NULL verdi. Akkurat som Bitcoins har det samme. NULL underliggende verdi. Tilbud og etterspørsel.
Her er chartet; https://www.tradingview.com/x/Ap9ij8OV/

Bare å ønske lykke til mtp fortsettelsen.
Redigert 18.06.2022 kl 00:59 Du må logge inn for å svare