BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
07.06.2023 kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
BCS 18.06.2022 kl 12:35 337313

Lånt noen kloke ord fra E.Hanøy delt på Facebook:

Når jeg diskuterer aksjer med «vanlige folk», så er det en setning som ofte dukker opp.
- Tenk om jeg hadde vært tidlig ute i xxx, DA hadde jeg virkelig hatt bra med penger i dag». (Tesla er gjenganger).

Vel, da har jeg gode nyheter. Vi ER tidlig ute denne gangen. Samtlige aksjonærer har gjort sin investering FØR selskapet har kommet i gang med produksjon av betydning. Dette er som å være inne FØR Tesla hadde begynt å selge biler.

Jeg sier ikke at kursen til BCS vil gå i nærheten av like høyt som Tesla, men vi alle er altså tidlig ute.

For at du skal få oppleve å være en av dem som faktisk var tidlig ute, og til slutt fikk god gevinst, så er det én egenskap som er viktigere enn alt annet.

Tålmodighet.…

De ansatte i BCS gjør sin jobb, og vi må gjøre vår.

Så ikke bli deprimert om kursen faller, ikke bli euforisk om den stiger. BCS har et produkt som de vil få solgt rubbel og bit av, til høy pris. Så ro ned, vent til de to fabrikkene er oppe og går, og så skal du bare se at det blir trivelige tider. 😊
Redigert 18.06.2022 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
MacT
12.10.2022 kl 19:49 4019

Den tid kommer ja. Jeg ser HRP AS er hyra inn til å hjelpe bcs med fabrikken i Høyanger.👀
.

Hva gjør vi i HRP:
Vi bistå i Start/avklaringsfase:
Være med på ukes møter.
Befaring på stedet.
Kartlegging av oppdraget (Hva er behovet deres? Hva skal bygges/leveres? Få tak på alle involverte parter osv.)
Lage beskrivelse som kan sendes prosjekterende til prising.

Prosjekteringsfase:
Følge prosjektgruppen og lede/delta på aktuelle møter
Oppfølging med BH og andre involverte parter.
Se til at alle kjente momenter kommer med
Sjekke/følge opp tilbudsunderlaget som går ut til prising

Byggefase:
Følge opp fremdrift, kvalitet, økonomi osv.
Lede byggherremøter med entreprenør

#HRP #BergenCarbonSolutions #Teamwork
Redigert 12.10.2022 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
12.10.2022 kl 20:04 4018

Vanskelig å si, men jeg kan ikke skjønne at det ikke skulle være en utfordrende og interessant jobb. Så vi må anta at de har flere søkere. Så spørs det da om de har funnet den rette,eller om de setter for høye krav til den som skal inn i jobben. Jeg vil tro at det også ville væt enklere dersom CEO skulle sitte i Oslo.

Men det kan også være andre grunner til at dette drøyer. Et JV? Det skal jeg ikke spekulere i. Svaret kommer nok nærmere dag for dag.

Og når man ser hvilke effekt melding om MOU fikk i september, så kan man jo ane hva som vil skje den dagen en positiv melding vedrørende Høyanger eller ved et eventuelt positivt utfall av MOU blir meldt.

Personlig tar jeg ikke sjansen på å bli sittende på utsiden den dagen noe slikt skjer. For potensialet i BCS er vanvittig, gitt at de lykkes. Jeg er en av dem som tror de vil lykkes og at det er en av grunnene til at nære familiemedlemmer av midlertidig CEO stadig øker sin beholdning.
Londonmannen
12.10.2022 kl 20:18 4023

VanDiemen7
Feil. Dersom du regner oppturen fra 20 til 80, da blir verdiøkningen 300%.. Skal du få 400% opp til kr80,-, da må utgangspunktet være kr 16,-.
Nå skal ikke jeg påstå at investorene vil selge den ned til kr 16,-, men vi er ennå ikke der. Men da må den falle 23,44% fra dagens sluttkurs på kr 20,90. Den som lever får se.
Redigert 12.10.2022 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
VanDiemen7
12.10.2022 kl 20:47 3990

Ja, nå skrev jeg jo 300 %
MacT
12.10.2022 kl 20:51 3978

Etter du redigerte ja😅 ble det lunsjkake til kvelds?
Londonmannen
12.10.2022 kl 21:18 3998

Nei, du skrev 400% men «nå korrigerte du til 300%». Og det er greit. Vi gjør alle feil. ;-))
Ikke Penge Dum
13.10.2022 kl 09:07 3801

De har søkt patent (patent pending) på filtreringsbiten av deres tech. De har ikke lyst til å søke patent på selve metoden fordi da har de bare x antall år med bruk av den. De har inngått ganske heftige kontrakter med alle ansatte rundt hemmelighold. Itillegg holdes selve totalen der på en need-to-know basis.

Når det gjelder Sagmo forsvant ut, så så jeg det komme, og det er intet tap. Tidligere diskusjoner med han gjorde meg litt bekymret for veien videre og gjorde at jeg ikke tegnet meg før børs. Det viste jo seg å være dumt, men jeg fikk rett i at han kom til å forsvinne på ett tidstpunkt. Jeg har fortstått at Finn er mer inne i "teknologien" enn Sagmo så jeg tror ikke at selskapet nå driver på videre uten at noen forstår produksjonsmetoden bak. Det virker iallefall veldig uforståelig.
Londonmannen
13.10.2022 kl 09:19 3892

Når det gjelder dette med patent, så må man jo i en søknad oppgi i detaljer hva man søker patent på. Følgelig økes antall hodet med kjennskap til teknologien og sjansene for at den kan bli plukket opp av andre.

Pantent høres veldig greit ut, men det er ikke bare bare. Tror at BCS gjør smart i å holde kortene tett til brystet.
VanDiemen7
13.10.2022 kl 10:49 3807

Helt umulig å få trada seg lunsjkake her i dag.
VanDiemen7
13.10.2022 kl 11:25 3761

Den kjøpern på 21,10 ble for fristende, så kasta det jeg hadde samla i hodet på han.
VårDitto
13.10.2022 kl 11:26 3827

Hvor finner du denne informasjonen; det finnes ikke på BCS egen hjemmeside, ei heller hos HRP?
FaderGem
13.10.2022 kl 11:30 3824

Du finner det på HRP på LinkedIn
VårDitto
13.10.2022 kl 11:44 3810

Merkelig måte å kunngjøre slike informasjoner; for BCS er dette en milepæl jeg har etterlyst lenge, og selv finner de altså ikke bryet verd å informere noe som helst.
Nå blir jeg ikke allverden imponert av hva denne grupperingen har av relevant erfaring å slå i bordet med; så vidt jeg kan se så har de ikke vært innom den type industribygg i det hele tatt, og dessuten så eksisterer jo bygningsmassen i Høyanger allerede.
I følge HRP sin beskrivelse av sitt prosjektomfang så skal de i korthet lage beskrivelser for de som skal foreta videre utbygging (sub-subleverandører) d v s specce, lage konstruksjonsunderlag, mv, samt forestå oppfølging av hele byggeprosessen.
Dette altså for noe de aldri har gjort før, kanskje ikke så rart BCS har gått stille i dørene her.
upsidedown
13.10.2022 kl 11:56 3800

Litt historisk bakgrunn om tilblivelsen av BCS. Her fremgår det at en medstudent til Sagmo og Blydt-Svendsen fant den vitenskapelige artikkelen som beskrev prosessen.

https://www.tu.no/artikler/studenter-vil-lage-karbon-nanofiber-av-co2/359380

Som jeg skrev for mange måneder siden. Ideen (oppfinnelsen) skjedde ikke i Bergen og studien de har basert BCS på har vært kjent for mange. Også de som har produsert karbonfiber i en mannsalder.

Synes det tas svært lett på de utfordringer BCS står foran på veien til kommersialisering. Personlig har jeg kommet frem til at Bergen Carbon Service kan ha en fordel mot utenlandske konkurrentene hvis Norge makter å holde konkurransedyktige priser på strøm.

Men det forutsetter også at de klarer å få på plass kontrakter med de store forurenserne. I så måte er Hydros melding om at de går sine egne veier når det gjelder karbonfangst et tankekors, da de har det største utslippet av CO2 i Høyanger såvidt jeg vet.
VanDiemen7
13.10.2022 kl 12:51 3750

Se her ja, DET SELGEEEES! Fint at jeg tjente inn lunsjkaka før dette da.
VanDiemen7
13.10.2022 kl 12:53 3757

Er det Sagmo som vil tjene noen kroner så han kan ha strøm i svømmebassenget sitt?

Ser på twitter at han bygger nytt hus og skal på ferie til New York. Imens faller livsverket hans i grus med dere på lasset.
Redigert 13.10.2022 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
al-tei
13.10.2022 kl 13:12 3756

Tipper HRP er hentet inn for å være med i Mosjøen. I Høyanger er det jo nesten bare elektro arbeider i tillegg til kjente prosesser med bygging av maskinene.
Londonmannen
13.10.2022 kl 13:22 3760

Ok. Vi får snakkes utpå vinteren og se hvor stor grushaugen er blitt. ;-)

Men kjenner jeg lusa på gangen, så vil slike som deg hevde at de kom seg ombord sekunder før kursen skyter til himmels. Nissen følger gjerne med på lasset. Kos deg med tradingen!
VanDiemen7
13.10.2022 kl 13:31 3784

VI får se, jeg tok vertfall imot litt på 20 blank her når det raste.
in2deep
13.10.2022 kl 14:49 3693

Står også 20kr for fall i dag?
Blir bare for dumt hele greia nå...

(EDIT: og jeg hadde ikke før sagt det så skjedde det. Men er jo sluttkursen jeg mente da)
Redigert 13.10.2022 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
13.10.2022 kl 15:16 3642

Tydelig at endringen i kommunikasjon fra ledelsen siden Sagmo styrte skuta, har hatt en dramatisk effekt på kursutviklingen. Nå kan du kjøpe BCS aksjer til under kr 20. sist det var mulig var dagen da BCS gikk på børs.

Vel, har det ikke skjedd noe siden den gang? Jo, men markedet har tydeligvis mistet troen på at BCS vil levere varene som lovet. At ledelsen velger å gjennomføre Q2 presentasjonen som opptak gir jo et inntrykk av at ledelsen ikke tør møte aksjonærene. Klart dette skaper usikkerhet og kursfall. Noe annet ville vært merkelig.

Samtidig vet vi det jobbes bak kulissene. Men hvor langt de er kommet og eksakt hva det jobbes med er ukjent. Vi håper det er noe positivt, men vet det ikke.

Men så lenge de største eierne øker sin beholdning er det tegn som tyder på at det går veien. I så tilfelle er dagens kursnivå tidenes kjøpsmulighet.
in2deep
13.10.2022 kl 15:19 3627

Imens vi venter på gode nyheter kan det være lurt å dra hodet opp av sanden: topp20 har redusert sin beholdning fra 78% i mai i fjor, til 68% nå.
Det sier en del.
Heldigvis holder Awilco (enn så lenge) stand.
Gullhaugen
13.10.2022 kl 15:19 3633

Nå er siste tekniske støtte 18.35,etter det er det et sort hull.


rockpus
13.10.2022 kl 15:47 3582

Ja, i følge TA så skal aksjen snart helt ned til 0...
Molbre
13.10.2022 kl 16:28 3512

Ganske fascinerende å lese om at vi snart får krakk, både i BCS og børsen generelt! Hvis Equinor går til hundre kroner igjen og Hydro og andre selskaper går kraftig ned, er vel Oslo Børs nede på 800 poeng, nedgang på ca 40 % fra toppen! Alle andre selskaper enn Olje/Energi er jo ned ca 60-80 % og har allerede krakket! Får vi en positiv nyhet snart vil vi begynne å klatre oppover, ikke så kraftig som vi alle ønsker enn den oppgangen kommer når verden er i balanse igjen! I mellomtiden er det bare å feste setebeltet og akkumulere i diverse aksjer inkludert BCS😀!
Redigert 13.10.2022 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.10.2022 kl 20:18 3302

Det har kommet kun positive nyheter hele veien. Seinest for 2 uker siden rundt avtale og kommende JV. Alt går etter planen.
MacT
13.10.2022 kl 20:38 3285

Hmm.
Nå er det vell flere aksjer i omløp enn for et år siden.

13/10-2021 topp 50 har - 31,9 mill aksjer
13/10-2022 topp 50 har - 32,5 mill aksjer.


13/10-2021 nummer 20 på lista-196k aksjer
13/10-2022 nummer 20 på lista - 291k aksjer.

Saga har 3 mill aksjer mindre.
Silvercoin 1mill aksjer mindre.
Blydt og sagmo solgte 1,4mill aksjer til awilco.

Så dette ser bra ut👀


Redigert 13.10.2022 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
13.10.2022 kl 21:05 3252

Ikke uenig med deg. Men ledelsen gjorde en tabbe da de presenterte Q2 i opptak og ikke møtte aksjonærene. Hvorfor gjorde de det? Slikt skaper kun usikkerhet. Selv om du har noe negativt å lomme med kommer du bedre ut av det gjennom åpenhet. Men såvidt jeg vet hadde de ikke det, men metoden de valgte gir grunnlag for spekulasjoner og derigjennom usikkerhet. Helt unødvendig etter mitt syn.
FaderGem
13.10.2022 kl 21:29 3221

Kan jo også tenkes at de skygget banen for spørsmål i redsel for å forsnakke seg på noe vis. Er ingen smågutt dette japanske selskapet, og er gang på gang presentert viktigheten med hemmelighold til alt er glidende på skinner.
En liten forsnakkelse kan kanskje være nok til å stikke kjepper i hjulene.
Ikke godt å vite; men jeg ser ikke på dette som direkte negativt, selvom flertallet av aksjonærene sultene og nysgjerrige. BSC jobber på, det bør vi ikke tvile på. Ting kommer da det kommer; innen den tid så bør vi ha lagt fra hos følelsene og heller tatt i bruk fornuften. Det er helt nødvendig etter mitt syn.
Londonmannen
13.10.2022 kl 22:02 3248

Ser den. Selskapet kan ha gode grunner for å velge den fremgangsmåten de valgte, men uren kommunikasjon til aksjonærene så vil det å ikke møte aksjonærene uvilkårlig resultere i spekulasjoner, rykter og sågar konspirasjonsteorier, noe som i neste omgang resulterer i usikkerhet. Og det burde være allmen kjent at usikkerhet er som gift for aksjemarkedet.

Ja, jeg tviler ikke på at ledelsen jobber for fullt med å realisere fabrikken i Høyanger og i neste omgang Mosjøen. Samt å få på plass nødvendig fundament for gode avtakeravtaler. Og jeg tviler ikke på at de vil lykkes. Men i mellomtiden må vi leve med latterlig lave kurser forårsaket av en usikkerhet som har fått lov å vokse frem i markedet. Dessverre.

Denne situasjonen vil ikke endre seg før selskapet kommer med noe mer konkret om fremdriften i Høyanger, eventuelt et JB med et japansk storkonsern.
FaderGem
13.10.2022 kl 22:07 3236

At markedet er overnervøst får ikke blitt noe annet enn en gedigen gavepakke for oss som hamstrer da lommeboka tillater det. Smil, vi har gjort en god deal :-)
Slettet bruker
13.10.2022 kl 22:10 3229

Jeg tror de filmet dette fordi de ville ha med ny styreleder og han var ikke helt kommet inn i caset på det tidspunktet som han også sa. Tror ikke dette hadde noe med at de ikke ville møte aksjonærene.
Londonmannen
13.10.2022 kl 22:50 3151

Nei, som sagt, det kan være mange og gode grunner til at de filmet den seansen, men det endrer ikke det forhold at det skaper usikkerhet all den tid de ikke oppgir årsaken til at seansen ble gjennomført sommer opptak.

Men jeg er ikke i tvil om at det jobbes seriøst bak kulissene og resultatet av dette vil komme til overflaten når de har noe å meddele.
VanDiemen7
14.10.2022 kl 11:25 2811

I dag fikk man jo ut aksjene fra 20 på både 21,40 og 21,15. Topp dag. Nå til meny for lunsjkaker!
tobo581
15.10.2022 kl 01:02 2395

Er grenseløst lykkelig for at du tjente noen kroner nå. Og det på fredag da gitt...
Ta deg en bolle neste gang.
VanDiemen7
15.10.2022 kl 14:44 2154

Ikke vits å være sjalu, er ikke ulovlig å tjene penger.
Jippi
15.10.2022 kl 16:14 2182

Du har så rett. Beklager det jeg skrev til deg i går!