BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
07.06.2023 kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
BCS 18.06.2022 kl 12:35 339393

Lånt noen kloke ord fra E.Hanøy delt på Facebook:

Når jeg diskuterer aksjer med «vanlige folk», så er det en setning som ofte dukker opp.
- Tenk om jeg hadde vært tidlig ute i xxx, DA hadde jeg virkelig hatt bra med penger i dag». (Tesla er gjenganger).

Vel, da har jeg gode nyheter. Vi ER tidlig ute denne gangen. Samtlige aksjonærer har gjort sin investering FØR selskapet har kommet i gang med produksjon av betydning. Dette er som å være inne FØR Tesla hadde begynt å selge biler.

Jeg sier ikke at kursen til BCS vil gå i nærheten av like høyt som Tesla, men vi alle er altså tidlig ute.

For at du skal få oppleve å være en av dem som faktisk var tidlig ute, og til slutt fikk god gevinst, så er det én egenskap som er viktigere enn alt annet.

Tålmodighet.…

De ansatte i BCS gjør sin jobb, og vi må gjøre vår.

Så ikke bli deprimert om kursen faller, ikke bli euforisk om den stiger. BCS har et produkt som de vil få solgt rubbel og bit av, til høy pris. Så ro ned, vent til de to fabrikkene er oppe og går, og så skal du bare se at det blir trivelige tider. 😊
Redigert 18.06.2022 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
Lighttrela
23.08.2022 kl 15:08 4058

Da hadde allt hvert on track✅️🟢🟢🟢

BCS
GRØNNE Vestlandet.
Rule
23.08.2022 kl 18:52 3888

Ditto - om ikke andet kommer der lidt pejling på de emner. Boet skal gøres op - hvad der er sket i historikken bør vi have et mere klart billede af imorgen.
Londonmannen
23.08.2022 kl 20:30 3753

Vi bør kunne forvente at ledelsen gir oss en oppdatering/status/tidslinje mhp på etablering av fabrikken i Høyanger, samt det samme mhp byggingen av en fabrikk i Mosjøen, samt deres tanker rundt hvordan disse to prosjektene fases opp mot hverandre og eventuelt deres tanker om når prosjektet i Mosjøen kan bli påbegynt.

Ledelsen bør også kunne gi oss noen tanker rundt prosessen med ansettelse av ny CEO, ikke nødvendigvis noe navn.

BCS går 12 meget spennende måneder i møte og jeg antar at jeg ikke er alene om å forvente at produksjonen i Høyanger vil starte opp en eller annen gang mellom aug 22 og aug 23. I morgen bør vi ha en bedre formening om når vi kan forvente at produksjonen er i gang. Det vil igjen kunne si oss noe om når vi kan forvente avtakeravtaler inngått.

HP17
23.08.2022 kl 22:01 3642

Hvem overtar som ny daglig leder i BCS?
Er ikke dette snart avklart?
Redigert 23.08.2022 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Black Peter
23.08.2022 kl 23:11 3513

Forventer ikke så mye men håper på fremdrift / info multiwalled nano Flesland samt CEO. Og gjerne nye toner fra styreleder ev. alt annet er bonus
Redigert 23.08.2022 kl 23:12 Du må logge inn for å svare
Jippi
23.08.2022 kl 23:26 3505

Ha kaffen klar kl 08.00.
Jeg er i hvert fall klar!! ☕️😊
Londonmannen
23.08.2022 kl 23:31 3519

Ja, jeg er klar i god tid før kl 0800!! Blir en spennende høst og vinter. Mer usikker på hvor spennende morgendagens seanse blir. Men jeg skal ha den med meg.
nopetter
24.08.2022 kl 07:18 3339

Et tap på 28,2 mill i 2q.
MacT
24.08.2022 kl 07:26 3290

Som ventet det. Investerer for fremtiden. Hadde du trodd noe annet?
Nugatti
24.08.2022 kl 08:19 3092

Ja, hva synes dere om presentasjonen?
Slettet bruker
24.08.2022 kl 08:28 3093

Bergen Carbon Solutions fikk et driftsresultat på minus 15,2 millioner kroner i andre kvartal 2022
Londonmannen
24.08.2022 kl 08:28 3147

Dagens presentasjon var tydeligvis et opptak og ingen direkte sending.
Når den tidligere ledelsen har skapt så mye usikkerhet og uklarheter synes jeg at den sittende ledelsen kunne stått frem på en direkte sendt presentasjon og åpnet opp for at aksjonærene, selskapetrs eiere, kunne fått stilt ledelsen oppklarende spørsmål.

Dagens presentasjon ga ikke noe nytt om tilsetrtingen av ny CEO, ei heller noen tidslinje for etablering av produksjon i Høyanger. Kunne vært greit å vite om de er i rute, er det forsinkelser, hvilke utfordringer må løses frem mot oppstart etc. Jeg skulle også gjerne fått noe mer info om oppskaleeringen gjennom etablering av fabrikk nr 2 i Mosjøen. Vil de ha begge fabrikkene oppe i produksjon innen utgangen av 2024 eller er dette målet blitt endret. Hva med finansiering? Hva tenker ledelsen om finansiering av Mosjøen?

Resultatet av Q2 presentasjonen er at markedsaktørene fortsetter med et usikkerhetens slør over selskapet. Min erfaring er at usikkerhet er gift for aksjekursen og jeg tror ikke dagens presentasjon er nok til å ta oss nordover igjen med det første, dessverre.

BCS er utvilsom et spennende selskap med et fremtidsrettet produkt som helt klart vil bli benyttet i batteriproduksjonen. Men jeg hadde håpet at dagens presentasjon kunne bidratt til å oppklare en del forhold mhp ny CEO, etablering av fullskapafabrikk i Høyanger og prosessen i Mosjøen. Det ble det ikke.
Slettet bruker
24.08.2022 kl 08:29 3274

Dette var en kanon presentasjon. Vi er på rett og stø kurs! Ingen forsinkelser :-)
Slettet bruker
24.08.2022 kl 08:30 3251

Slapp av! Det kommer avklaringer som perler på en snor fremover.
Nugatti
24.08.2022 kl 08:36 3236

Enig stø kurs. Full fokus på etablering av fullskalafabrikk på Høyanger. Ingenting som tyder på at de er forsinket.
Kommer til å bli en viktig del av batteriindustrien.
Fortsatt i diskusjoner med kunder. Ønsker selvfølgelig ikke å si hvem de prater med, men vi kan jo skjønne tegningen her.

Molbre
24.08.2022 kl 08:38 3245

De sier vel ikke noe, selskapet høres ut som en gjeng med politikere som ikke vil svare på noe eller si noe, en gjeng med tåkefyrster. Sitter igjen med en tomhetsfølelse og enda mer forvirret over når de egentlig skal begynne å bygge fabrikken. Når det ikke kommer info, så vet de nok det ikke selv heller! Elendig presentasjon, Løkke har en stooor jobb foran seg!
Hjelpalaus
24.08.2022 kl 08:45 3192

Må snart få på plass CEO. Men blir ikke det Jannicke Hilland? Hun skal tiltre i ny stilling 31.august og det er fortsatt ikke sagt hvilken stilling det er. Tipper det er en avtale om at det ikke kommer info før den dagen hun tiltrer.
gabriel33
24.08.2022 kl 08:52 3144

Dette går rette veien. Men litt tålmodighet må man ha.
https://vimeo.com/event/2371759/2beee929ce
Molbre
24.08.2022 kl 08:52 3146

Hvis jeg ikke så feil så var salgsinntekten 200k første halvår. Har jo en kontrakt som garanterer 5 mill i året, men da er vel ikke den aktiv heller. Nei her er det mye som skurrer! Tror vi skal være glad om kursen holder seg over 30 kroner i dag.
Redigert 24.08.2022 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
Molbre
24.08.2022 kl 08:56 3243

Beklager, men hva er det som går rette veien? Ingen ny info her så i mine øyne er det da maks status quo, hvis jeg ligger godviljen til.
Nugatti
24.08.2022 kl 08:59 3360

Molbre

Du har solgt deg ut, eller redusert kraftig. Prøver å spre usikkerhet.

Hva skal de si mer? Jobber for fullt med fullskalafabrikk. Stø kurs! CEO kommer snart.
Molbre
24.08.2022 kl 09:06 3340

Solgt ut ca 10% ikke mer, sprer ikke usikkerhet det jeg kommer med er jo fakta.

- Ingen ny info om fabrikken.
- 200k i salgsinntekter, kontrakt på 5 mill.
- Bare gjennomgang av produkt prosessen som alle kan fra før av i presentasjonen.
- Ingen ny CEO eller estimat på når en blir ansatt, kun ville spkulasjoner om Hilland(håper det blir hun men er jo bare gjetting), og når hun sier delvis konkurrerende så er vel egentlig ikke BCS det?
Londonmannen
24.08.2022 kl 09:22 3223

Jepp, en børsmelding med J.H. på plass som CEO ville gjort godt, både på sjelefreden og aksjekursen. Og sannsynligheten er vel rimelig stor for at det er et korrekt bet. Hun er ikke ukjent med BCS og det å lede BCS i den fasen selskapet nå går inn i må jo være særdeles spennende og utfordrende. Ville jo være greit å ha på CBVen at man har vært CEO i et selskap som ender opp som en unicorn. ;-)) Et selskap med potensiale til å bli et nytt norsk industrieventyr med flere fabrikker rundt i Norge, fremtidsrettet produkt med internasjonalt kundenettverk og en nøkkelaktør i det grønne skiftet. Joda, det burde friste de fleste med ambisjoner og sans for utfordringer.
Nugatti
24.08.2022 kl 09:24 3220

BCS er sikre på at de blir en integrert del av batteriindustrien. Diskusjoner on-going med kunder.

Ok, det er en periode nå hvor man bygger organisasjon og ledelse. Fabrikkprod. skal bygges opp. Produksjon av større volum ikke før neste år.
Hva skal man forvente... Vi vet ikke når ordrene blir satt av de potensielle kundene.

Nyutviklede MWCNT skal sikkert testes grundig også. Ting tar tid.

Men hva åpner kursen på om batterikunden er fornøyd med testene og større ordre blir satt?

Kanskje volumene til både Høyanger og Mosjøen blir fullbooket? Den børsmeldingen kan vi våkne opp til her.
Redigert 24.08.2022 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Hjelpalaus
24.08.2022 kl 09:35 3174

"Men hva åpner kursen på om batterikunden er fornøyd med testene og større ordre blir satt?"

Jeg har kommet med tips på dette før. Kontrakt på 500 mill pr år gir umiddelbar oppgang til 120-150 kr. Mrd-kontrakt pr år sender den i over 200. Dette er utelukkende prising utifra start-up P/E på ca 25-30 og inkluderer ikke forventninger.
Redigert 24.08.2022 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Triggly
24.08.2022 kl 09:40 3146

Enig med flere her at presentasjonen var skuffende, jeg mener at en datofastsettelse for byggestart i Høyanger burde vært en selvfølge.

Det er også rart de ikke har startet med rekruttering av operatører til Høyanger, mener å huske de startet godt i forkant når det var Mosjøen som var fokus.
Jeg synes den nye ledelsen virker utrolig passive, er de redde for å få sinte telefoner mens de er på hyttetur?
Redigert 24.08.2022 kl 09:44 Du må logge inn for å svare
Molbre
24.08.2022 kl 09:53 3120

Virker dessverre som det er langt frem til noe skjer her, de har jo ikke en gang begynt å ansette folk til Høyanger. Det er heller ikke annonser ute.
Black Peter
24.08.2022 kl 09:59 3119

Synes du BCS skal holde Molbre informert om hvor mange søkere det var samt løpende orientere deg om hvor langt de er kommet med 2.gangsintervjuer? :)

Alle på tråden her vil ha BCS, enten sitter de rolig eller så vil de ha de billig - men ALLE skal ha!

Dette caset handler som mye annet på børs om tolmodighet. Ble ikke skremt av presentasjonen, men tror mange her har urealistiske forventinger på nåværende tidspunkt.

Lykke til short eller long ;)
in2deep
24.08.2022 kl 10:09 3085

Katastrofe hele rapporten spør du meg.

De bruker masse sider på å fortelle om uvesentlig piss, og kommer ikke med noe relevant.
Vi får jo nok en gang håpe at årsaken til dette er grunnet pågående forhandlinger osv, men det er helt sikkert informasjon som kunne ha vært gitt rundt fabrikken og prosessen der likevel.

Markedet viser også at rapporten ikke var som forventet mtp informasjon.
Nå må jeg bare tenke fremover og fortsette å håpe på at vi vil få de fleste svar innen året er omme, og at markedet repriser aksjen innen da.
Nugatti
24.08.2022 kl 10:13 3094

Kjøper gjerne mer på 30-tallet som jeg og familien til Blydt-Svendsen , gjorde i juni. Småaksjonærene selger seg ut billig... jaja sånn går dagene.

Blir spennende å se listene og se hvem som plukker mer i disse dager. Tror jeg vet hvem...
Redigert 24.08.2022 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
Molbre
24.08.2022 kl 10:17 3291

De kan jo ikke holde meg orientert når de ikke har ute annonser en gang, er vel ikke ansatt en eneste person i Høyanger? Du ble ikke skremt av presentasjonen, da regner jeg med at du fikk med deg at det var jo ikke noe info i den, bare en mye svada og ingenting konkret . Hvor er salgsinntektene fra NanoShell?
At de sier at ting tar lengre tid pga situasjonen i verden kan jeg tro på, men de sier jo at dette ble bortimot eliminert med at de bygger i Høyanger, men skjer jo ingenting?

Har fortsatt mye penger for meg investert i selskapet og vil jo at kursen skal stige. Men er altfor mange som bare henger seg opp i at en har en fantastisk teknologi her, det hjelper lite når en ikke har folk som kan få det videre i selskapet. Regner med Løkke har mandat til å rydde i rekkene her for det tror jeg trengs.
Fink
24.08.2022 kl 10:32 3342

Syltynt. Gammel og kjent info om produkt og produksjon. Dette kunne ellers vært sagt på et minutt: Resultat på minus 28 mill., satsingene i Høyanger og Mosjøen går som planlagt, styreleder Løkke skal ta seg en bergenstur.
rockpus
24.08.2022 kl 10:33 3432

Helt grei presentasjon, situasjonen tatt i betraktning!
Husk at noen av de viktigste punkter fortsatt er konfidensielle, som ansettelse av ny leder og muligheter for snarlig kontrakt med batteriselskap. I forhold til det siste punktet, kan også forklaringen på uteblitt innsidekjøp fra Løkke ligge.
Han skal ha sine første personlige møter med ledelsen der de skal diskutere hele dagen i morgen og fredag!

Minner også om at de i Høyanger ikke skal bygge en fabrikk fra grunnen av, slik som i Mosjøen. De sier jo nå av infrastrukturen der allerede er på plass og at man ikke har samme risiko for leveringsproblemer for byggematerialer som man ville hatt i Mosjøen. Her vil da alt gå mye raskere. De overtar jo allerede eksisterende lokaler! Hadde det nå vært skjær i sjøen der som f.eks. forsinkelser, hadde de selvsagt informert om det!
Mye bra er kommet på plass siste halve året, ikke minst vellykket metode for CNT. CNT har estimert et marked 7 X større enn CNF. Dette er nok et meget viktig gjennombrudd i forbindelse med batteriproduksjon!
Carbon Development Solutions i Mosjøen fortsetter med sine tester. For tiden testes CNF og CNF som tilsetning i aluminiumslegeringer.

Minner om at kursdrivende informasjon ikke blir avsatt til presentasjoner som dette. Dette er kun en gjennomgang av status, og det ga meg et inntrykk av et selskap som er "on track" og som vil kunne gi oss spennende nyheter om kort tid!
Nugatti
24.08.2022 kl 10:34 3454

Her kan man ikke stirre på aksjekursen fra dag til dag.

Fabikkproduksjon er underveis og i rute, og organisasjon bygges.

Mye trader-penger som går inn i oljerelaterte aksjer. BCS er ikke på radaren for mange nå. Bare å slappe av.. gjesp...
Miljøagenten
24.08.2022 kl 10:46 3481

Folk er rare dyr. Først klager alle sammen over at ex-CEO kommer med for mye haussing og vage lovnader om ting som skal skje. Når selskapet så lar være å komme med vage løfter om ting og tang så er det også galt. Jeg savnet også guiding på oppstart Høyanger i dag, men trodde virkelig folk at vi skulle få noen særlige breaking news på en kvartalsrapportering?
Slettet bruker
24.08.2022 kl 10:53 3643

Du har så rett! Det jeg har fryktet etter det enorme nedsalget vi har sett siste ukene er forsinkelser og/eller emisjon. Selskapet har masse penger på bok og taper relativt lite penger under utvikling.

Dagens presentasjon gir meg trygghet om at dette kommer til å bli en suksess. Jeg likte spesielt godt Løkke sine betraktninger rundt selskapet.

Det som helt sikker kommer av nyheter kommende uker er ansettelse av ny CEO og eventuelle innsidekjøp.

rockpus
24.08.2022 kl 11:05 3845

Ingen grunn til å være bekymret for oppstart i Høyanger. Tenke hvor mye tid de sparer på å kun måtte innrede en allerede eksisterende fabrikk.

At de ikke kom med mer guiding og info, kan ha sammenheng med at det er først nå på torsdag og fredag at de skal ha sine første inngående direkte og personlige møter med sin nye styreformann!

Jeg tipper at fullfinansiering og mer info rundt Mosjøen vil komme så snart de har signert sin første store kontrakt med batteriselskap. Svært sannsynlig at det skjer denne høsten. At de først valgte å satse i Høyanger har nok sammenheng med spart tid og gir dermed batteriselskapet de har samtaler med bedre forsikring på å komme raskt i gang. Dermed kan det valget ha styrket sjansen for snarlig kontrakt!
rockpus
24.08.2022 kl 11:32 3894

Man bør også spørre seg, hvilke negative nyheter er kommet som forsvarer en kursnedgang på kort tid fra 46 og ned til dagens nivå? Mange trodde det var noe negativt bak Saga sitt salg. Nå har vi fått halvårsrapport, og intet negativt er rapportert. Så hva skulle man da forventet?
Prosessen med ny leder er konfidensiell. Status med forhandlingene med batteriselskap kommer når det selskapet er klar.

Når det gjelder guiding for når Høyanger kan være ferdig, kan det rett og slett bero på at BCS fortsatt ikke har full oversikt over brikkene til å gi en slik guiding. Det betyr dog på ingen måte at noe trenger å være forsinket. Husk at alle vesentlige faktorer av betydning for kursen, er selskapet pliktig til å gi info om.