BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
07.06.2023 kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
BCS 18.06.2022 kl 12:35 337326

Lånt noen kloke ord fra E.Hanøy delt på Facebook:

Når jeg diskuterer aksjer med «vanlige folk», så er det en setning som ofte dukker opp.
- Tenk om jeg hadde vært tidlig ute i xxx, DA hadde jeg virkelig hatt bra med penger i dag». (Tesla er gjenganger).

Vel, da har jeg gode nyheter. Vi ER tidlig ute denne gangen. Samtlige aksjonærer har gjort sin investering FØR selskapet har kommet i gang med produksjon av betydning. Dette er som å være inne FØR Tesla hadde begynt å selge biler.

Jeg sier ikke at kursen til BCS vil gå i nærheten av like høyt som Tesla, men vi alle er altså tidlig ute.

For at du skal få oppleve å være en av dem som faktisk var tidlig ute, og til slutt fikk god gevinst, så er det én egenskap som er viktigere enn alt annet.

Tålmodighet.…

De ansatte i BCS gjør sin jobb, og vi må gjøre vår.

Så ikke bli deprimert om kursen faller, ikke bli euforisk om den stiger. BCS har et produkt som de vil få solgt rubbel og bit av, til høy pris. Så ro ned, vent til de to fabrikkene er oppe og går, og så skal du bare se at det blir trivelige tider. 😊
Redigert 18.06.2022 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
Hankmoody
23.10.2022 kl 06:49 5377

Største utfordringen til BCS og andre selskaper som har et unikt produkt/tjeneste, er ofte og erobre markedet. Å ta sin fair share kan ta mange år.

Det sies at markedet er i sterk vekst. Det har ikke BCS merket noe til. 400+ kunder som sto og skrapte på dørene i fjor - I år er det kun en tilbake.

1 stk kunde + 1 MOU er fasiten hittil. Uten nok kunder kan man ikke bygge fabrikk uten å tenke seg godt om. Jeg har lest at noen sier at de først må ha produksjonskapasitet for å få kunder. Og det er iflg andre produksjonsbedrifter helt feil. Se på FREYR, solgte vel halve produksjonen frem til 2030, før spaden var i jorda.

Kunder er nøkkelordet. Ut å banke dører hvor enn i verden de må reise for å finne dem. Ville vel vært smart å kontakte konkurrenter også. kanskje er det synergier som kan hentes ut. Kanskje det er små bestillinger, kunder langt ifra geografisk sett, som konkurrenten gjerne vil gi bort. Hah, burde vært salgssjef der jeg. Neida, men uansett må de gjøre noe. Å skaffe seg kunder burde være pri 1. Men det snakkes ikke så mye om her inne. Regner med det gjøres hos BCS.
Redigert 23.10.2022 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
23.10.2022 kl 09:47 5253

I den grad kunden de nå er i samtaler med er en større internasjonal batteriprodusent, så tror jeg ikke den første fabrikken de etablerer i Høyanger, med en kapasitet på 160tonn CNF, har kapasitet til å betjene flere kunder enn denne ene batteriprodusenten.
Så dersom dette går i orden så vil selskapet ha tid til å sondere markedet for flere kunder til å ta unna eventuell produksjon fra fabrikk nr 2 i Mosjøen. Den vil uansett ikke kunne komme i drift før tidligst sent i 2024. Her skal de tross alt bygge fabrikkbygmningen i tillegg til produksjonslinjene.

Men som i all annen industribygging; TTT.
Kbb
23.10.2022 kl 12:30 5103

Nokon som veit kor mykje dei klarer å produsere på testsasjonen i Bergen ? klarer dei den produsjonen som var forventa?
upsidedown
23.10.2022 kl 13:08 5158


Edit versjon:
FREYR har ikke vært ute og sagt at de kan produsere batterier for en 1/10 av prisen til konkurrentene. Derfor blir det vanskelig å sammenlikne de to.

BCS åpnet med at de kunne produsere sitt produkt med 1/10 av energien til konkurrentene og det er vel denne påstanden markedet vil ha bevis for.

Siden de bare har fått uforpliktende napp rundt om så langt, regner jeg med at selskapet de forhandler med har følere ute hos andre produsenter også.

Tror ut fra et investorperspektiv det vil lønne seg å ha isvann i årene her utover trading på tekniske signaler. Personlig trader jeg ikke her da volumet for det meste er skummelt lavt. Og når det er volum går det ofte sørover….
Redigert 23.10.2022 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
23.10.2022 kl 14:11 5112

Har du link til utsagnet fra BCS der de fremholder at FREYR skal kunne produsere batterier til en tiendedel av hva konkurrentene gjør? Kan ikke skjønne st BCS skal kunne uttale seg om hvilke pris FREYR skal kunne produsere for. Merkelig.

Forøvrig et jeg enig med deg i at du, med din særdeles skeptiske holdning til BCS holder deg til trading. Hadde jeg hatt tilsvarende holdning og vært ute av aksjen hadde jeg heller ikke brukt tid på å diskutere den.

Men, men hver sin smak.
Redigert 23.10.2022 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
Rule
23.10.2022 kl 15:11 5113

Det er noget være tull og ufuldstændig rod du kommer med upsidedown. Det er som om du plukker på noget tilfældigt og så stykker det ind i din egen virklighed. Det er super med noget respons og også om der er negative sider, men det er nød til at være seriøs snak og i tråd med BCS.

Selskabet informerer at de bruger 10x så lidt energi til at producere CNF end med traditionel metode. Ikke at det koster 10x så lidt.
- BCS skal bruge strøm til elektrolyse delen og varme til deres process
- Klassisk producenter tror jeg bruger gas til opvarmningen og vel ingen strøm (ik elektrolyse)
upsidedown
23.10.2022 kl 16:30 5233

Produksjon av CNF er ensbetydende med bruk av energi. Det er ingen andre innsatsfaktorer enn energi i en eller annen form. Ved å utnytte karbondioksid som er skapt fra andre kilder er mye av kostnadene tatt. Da står bare rensingen og videreforedlingen igjen.

Så enhver som vet litt om CNF-produksjon skjønte hva BCS prøvde å fortelle. Nå har selskapet tatt denne oppsiktsvekkende påstanden vekk fra den iøynefallende plasseringen på hjemmesiden. Det er muligens et første steg i riktig retning.

Til Londonmannen.

Alle bør bruke mye tid før de kjøper seg inn i et selskap. Å sitte og diskutere kurshopp fra dag til dag er noe man til nøden gjør den første uken etter at man har satset noen lodd hvis det ikke går veien…i min verden.

Redigert 23.10.2022 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
upsidedown
23.10.2022 kl 16:48 5206

Les innleggene, jeg svarte en annen person som brakte FREYR inn i debatten.
Redigert 23.10.2022 kl 16:49 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
23.10.2022 kl 20:27 4895

Har lest innleggene. Det er ikke noe i Hankmoody sitt innlegg som fremholder at BCS har hevdet at FREYR skak kunne produsere batteriene til en tidel av prisen til konkurrentene. Dette er duvde som bringer inn i diskusjonen. Deesom du ikke evner å dokumentere påstanden din må du rette innlegget ditt, hvis ikke får admin ta affære. Vil ha oss fraber at det spres direkte feilaktig informasjon om BCS.

Det du hevder BCS har påstått har jeg aldri sett fremholdt av BCS. Jeg tror du her har blandet inn at de hevder at de med sin produksjonsmetode kun benytter 1/10 av energien deres konkurrenter bruker for å fremstille 1 kg CNF. Men det er noe ganske annet enn det du hevder de har påstått.

Forventer du retter innlegget ditt og forholder deg til det selskapet sier om produksjonen.
upsidedown
23.10.2022 kl 21:32 4768

Ja, jeg forholder meg til at BCS med sin produksjonsmetode skriver (skrev) at de kun benytter 1/10 del av energien til sine konkurrenter. Hvis det er viktig for deg skal jeg rette opp misforståelsen.
Redigert 23.10.2022 kl 21:48 Du må logge inn for å svare
Rule
23.10.2022 kl 21:59 4880

hvor mange fejl kan man lave på 1 simpelt emne..? Stadig forkert upsidedown :-)
BCS har skrevet at de bruger 1/10 af den energi det kræves ved traditionel (klassisk) fremstilling. Deres konkurrenter forbedrer helt sikkert på deres processer ved at effektivisere på (undgå) varmetab og lave varme genvinding og på den måde "re-claime" noget af energien. BCS ved af gode grunde ikke hvor meget konkurrenterne har optimeret og vil optimere her.
MacT
23.10.2022 kl 22:03 4917

https://news.panasonic.com/global/press/en221020-5?_gl=1*r9dm12*_ga*MTMxMDIzMTU3Ni4xNjY0NTY3NDA5*_ga_K78QDTE73S*MTY2NjU1MzQ2MC41LjEuMTY2NjU1NDI5My42MC4wLjA.

Nmg produserer grafitt på en co2 vennlig måte.

Det viser at Panasonic mener alvor med sin "green impact" visjon. At de skal også samarbeide med selskap som har lavt eller ingen co2 avtrykk.

Så det lukter mer og mer at det er Panasonic som er det major Japanese company.
Rule
23.10.2022 kl 22:03 5045

BCS forventer at de kan producere med en god ebit. Og de producerer CNF med en miljø belastning ( C02 aftryk ), som er minimal. Deraf navnet Eco-Nano. Deres fortrin er netop et meget lavt CO2 aftryk fordi alle virksomheder skal opgøre C02 belastning. Det ( Eco-delen ) bør gøre deres produkt attraktivt hos kunderne.
rockpus
23.10.2022 kl 22:05 5230

upsidedown

"Jeg liker ikke at småsparere skal tape i forhold til de store spillerne og når jeg ser signalene vil jeg alltid bruke min stemme til å advare folk."

Hvor mange tror det er som kjøper denne påstanden din?
Da burde du jo kunne finne drøssevis med andre selskaper også, og ikke bare BCS!
Dermed savner jeg fortsatt en forklaring på hvorfor du synes å ha lagt dette selskapet for hat, og bruker enormt med tid på å mistenkeliggjøre absolutt alle sider ved selskapet og dets ledelse. Dette er ikke normal oppførsel fra en normal aksjeinvestor.
En sak er å balansere sine innlegg, en annen er å vri absolutt alt i verste mening og forståelse. Da avslører du en agenda som det gjenstår å få en forklaring på.
Jeg aner at du er mer redd for at vi som er aksjonærer her skal tjene penger, enn at potensielt nya aksjonærer skal tape penger.
Londonmannen
23.10.2022 kl 22:32 5213

Det er ikke så viktig for meg for jeg vet hva selskapet har sagt. Men det er ikke noe hyggelig for deg å bli tatt i å spre falsk informasjon. Da vil du raskt miste all tillit. Og jeg skjønner ikke hvorfor vi skal akseptere/se mellom fingrene med at det settes ut påstander som er feilaktige.

Helt greit for meg at du ikke synes BCS er en god investering og at du er uenig med oss som har tro på at BCS vil lykkes. Men la oss nå holde oss hva selskapet faktisk sier. Og du må gjerne stille deg kritisk til hva de sier. Men det er forskjell på det og det å spre falsk informasjon.

Ønsker herren en god aften!
upsidedown
23.10.2022 kl 22:43 5240

Er alltid redelig, og når jeg opplever at folk misforstår er det min plikt å endre meldingen så den ikke kan misforstås.

God aften!
MacT
24.10.2022 kl 06:29 5091

Saga solgte 842k.
Topp 50 kjøpte ca. 600k
Frode.B.svendsen kjøpte 5k til.
Mor og far til ceo sitter med rett i underkant av 300k
Redigert 24.10.2022 kl 06:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2022 kl 07:33 5009

Her 5.416.962 igjen , skal vel dumpe alt?

Redigert 24.10.2022 kl 07:33 Du må logge inn for å svare
verdensmester
24.10.2022 kl 07:43 5344

Tviler, tipper han er ferdig solgt, solgt 2000100 aksjer nå, han solgte 2 mill i blokksalget. Vi får se i morgen
coccoman
24.10.2022 kl 08:51 5229

Hvorfor tror du det? Spettet har sin agenda om hvordan optimalisere gevinster, og det er neppe ved å dumpe alle bcp og dra ned saga-kursen ytterliglere? Helt åpenbart IKKE! Selv har jeg benyttet anledningen til å vekte meg opp og få ned snittet til 18, så nå kan kan jeg trade litt i denne. Teknologien er testet og fungerer, oppskaleing av produksjonen er startet. Lykke til bcs - gamblere som ser et par år famover i tid.
Hau, hau
Redigert 24.10.2022 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
Molbre
24.10.2022 kl 09:04 5183

Spettet bruker de hjelpemidlene han har nå til å få ut info fra selskapet nå som de ikke får innsideinformasjon lengre. Så får vi se om selskapet bare lar han dure på eller om de kommer med noe. Håper på det første så den idioten ikke vinner.
nopetter
24.10.2022 kl 09:25 5121

spettet går nå ut i media og flagger at han ikke tror mer på de grønne aksjene og har dermed shortet tesla aksjen, det ligger garantert en agenda bak disse uttalelsene. det kommer høyst sannsynlig en emisjon i BCS der saga vil garantere for emisjonen. ergo vil dem ha kursen lengst mulig ned
Redigert 24.10.2022 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
in2deep
24.10.2022 kl 09:37 5074

SAGA solgte altså nøyaktig 2.000.000 aksjer over 3 dager.
Det ser ut til at nedsalget dermed er over for denne gang.
Nå blir det et par nervøse dager i sidelengs retning, når investorer sitter nervøse på gjerdet og venter på ytterligere nedsalg. Når dette likevel ikke kommer skal vi nok oppover igjen.
Hva som dermed var baktanken med SAGA sitt nedsalg er ikke godt å vite. Tatt ned risiko? Vonbroten? Rigge for en emisjon? Gudene må vite.
Uansett leit å konstatere at det var her vi endte. Men vi har fortsatt mye godt i vente, og selskapet har mye å bevise.
Fremtiden vil vise om vi taper alt, eller skyter gullfuglen.
rockpus
24.10.2022 kl 09:51 5079

Jeg tror strategien for sluttfinansiering av fabrikken er at BCS først skal komme i havn med det japanske batteriselskapet. Da vil de få et helt annet grunnlag for finansiering.
Hvorfor i all verden skulle de tatt en emisjon nå på dagens latterlige kurs, når det ikke er nødvendig for å starte bygging av fabrikk?
nopetter
24.10.2022 kl 09:51 5129

han kan ikke bøtte ned kursen for fort heller da kommer de store kjøperne på banen, det ser man nå når top 20 har kjøpt ca 1/3 av de dumpede aksjene så kan man lure på hvor de resterende aksjene har tatt veien. dumpingen vil komme gradvis gjennom den roboten som blir brukt hver dag
nopetter
24.10.2022 kl 10:04 5187

TTT det vet spettet veldig godt og japanerne er ikke de raskeste i den henseende. jeg tror de vil ha en del garantier at fabrikken blir bygd til en fornuftig pris og at tids skjemaet blir holdt før de går inn som økonomiske samarbeidspartnere. det er bare å se på hvor lang tid de har brukt på å få igang det nye batteri konseptet som tesla har måtte vente langt på overtid. husker jeg ikke feil så skjøv de denne ut til medio 2023
elnomi
24.10.2022 kl 10:15 5144

Kan det tenkes at Spetalen kjører kursen ned (kombinert med et surt børsklima) da han ved en eventuell emisjon vil han/Saga kunne ta en del i emisjonen til en langt lavere kurs? Hvis Spetalen har solgt på kurs fra over 30 tallet ned til 14-15 og kan kjøpe igjen på en kurs lavere så kan jo det være fristene, eller er det helt utelukket?
nopetter
24.10.2022 kl 10:28 5105

nettopp det jeg tror, man må ikke være naiv å tror at han ikke bruker det han vet om situasjonen i markedet og BCS og bruker dette for det er verdt. han har tjent millioner på dette nedsalget og tradingen gjennom saga
Londonmannen
24.10.2022 kl 10:40 5059

At det har vært uenighet mellom Spetalen-fraksjonen og de andre i BCS sin ledelse, er jeg ikke i tvil om. Og jeg tror det hele beror på at Spetalen ønsker å utnytte sin situasjon på kynisk vis, noe andre deler av BCS ikke ønsker skal skje.

Og jeg tror uenigheten bunner i finansieringen av Høyanger, hvor Spetalen gjerne ser at det settes en emisjon. Trolig derfor Løkke fikk jobben som styreleder.
Server eneste måren ØSS og SP kan selge store poste etter en pump-aksjon og være sikret en stor andel billige aksjer tildelt gjennom en utvannende emisjon. For dersom han må kjøpe dem tilbake i markedet vil han måtte presse prisen oppover, noe han slipper ved emi.

Den andre fraksjonen ønsker å være mer aksjonærvennlig. Det vil gi familien Blytt den beste utviklingen. Og det kan gjøres ved at de kombinerer etableringen av produksjonen i Høyanger med egenkapital, forskuddsbetaling av produkter og banklån. Men en slik finansieringsløsning er ikke ønskelig fra ØSS. Og slik går no dagan.
Molbre
24.10.2022 kl 11:00 5020

Hva tenker folk om det kommer en emisjon nå, da har jo Spetalen garantert fått innsideinformasjon om dette og lemper ut aksjer for å komme billigere inn! Burde jo blitt et søksmål mot han og Saga på dette i min verden!
in2deep
24.10.2022 kl 11:06 4995

Jeg tenker at dersom det nå kommer en emisjon, og SAGA har "snappet dette opp", så lekker selskapet som en sil, og det bør få følger...
Londonmannen
24.10.2022 kl 11:09 4997

Blir meget overrasket dersom det skulle komme en emisjon nå. Selskapet er godt finansiert og det er foreløbig ikke behov for påfyll av kapital. Og selv om Spetalen gjerne har sett for seg en emisjon, og styreformannen ønsker å tilfredsstille Spetalen, så tror jeg ikke de får det til. CEO og hans fraksjon ønsker nok ingen emisjon satt på dagens nivå. Det ville utvannet familien Blytt og andre aksjonærer alt for mye.
in2deep
24.10.2022 kl 11:12 4981

Har heller ingen tro på emisjon bare så det er sagt...
Men det kan da være andre negative nyheter fra selskapet som SAGA har snappet opp, og som ennå ikke er meldt markedet...

Jeg håper at det vi ser i dag bare er tradere som kaster kortene da de trodde på en snarlig rekyl her. Forhåpentligvis er SAGA sitt nedsalg over.
nopetter
24.10.2022 kl 11:26 4976

da kommer spørsmålet hvorfor moste de ikke ut de 2 mill aksjene på kr 30 eller kr 40 da kunne de tjent mye mer enn å begynne nedsalget langt under kr 20. det MÅ være en grunn til dette nedsalget og i mine øyne er det for å kunne hente inn de nedsolgte aksjene på et mye billigere nivå. har ingen tro på at de vil mose ut alle aksjene for godt gjennom saga
Redigert 24.10.2022 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
24.10.2022 kl 11:47 4901

Dersom det skulle være negativ kursdrivende info, så skulle den ha vært meldt i børsmelding. Har du sett noen slik? Og på vei ned var det børspause det man skulle undersøkt om det forelå info som bidro til et slikt kursras. Det ble heller ikke funnet.

Nei, sett situasjonen under ett så skyldes nedturen uenighet mellom ØSS og ledelsen i BCS. Det er tydelig at ØSS ikke er fornøyd med den strategien selskapet nå følger, og da spesielt hva angår finansieringen av fabrikken i Høyanger.

ØSS er ikke dummere enn at han har innsett hvilke pengemaskin BCS har potensiale til å bli. Ref Simonsen sin uttalelse om at BCS lå nærmest til å bli den neste Unicorn. Men kjenner man Spetalen IG hans kynisme så skjønner man at han vil ha størst mulig del av denne kaken. Den beste måten å få det på er gjennom utvanning atv de andre aksjonærene og at ham kan få handle maksimalt med billige aksjer, uten å måtte presse kursen til himmels. Løsningen er altså å få satt en emisjon på så lav kurs som mulig.

Her håper jeg han mislykkes.
Molbre
24.10.2022 kl 12:07 4986

Det er ikke det at jeg tror på emisjon, men om det skjer så mener jeg at måten han har bedrevet med nedsalg etc vitner om at han eventuelt har innsideninfo og da bør det få konsekvenser :-).
rockpus
24.10.2022 kl 12:16 4981

"Men det kan da være andre negative nyheter fra selskapet som SAGA har snappet opp, og som ennå ikke er meldt markedet..."

Slike negative nyheter er det i tilfelle daglig leder som vet aller mest om. Ville det ikke da været utrolig rart om Saga var bedre informert enn foreldrene til den daglige leder??
MacT
24.10.2022 kl 12:36 4970

Apropo ceo. Hva med Linda Aase som gikk av i SalMar?