BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
07.06.2023 kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
BCS 18.06.2022 kl 12:35 339370

Lånt noen kloke ord fra E.Hanøy delt på Facebook:

Når jeg diskuterer aksjer med «vanlige folk», så er det en setning som ofte dukker opp.
- Tenk om jeg hadde vært tidlig ute i xxx, DA hadde jeg virkelig hatt bra med penger i dag». (Tesla er gjenganger).

Vel, da har jeg gode nyheter. Vi ER tidlig ute denne gangen. Samtlige aksjonærer har gjort sin investering FØR selskapet har kommet i gang med produksjon av betydning. Dette er som å være inne FØR Tesla hadde begynt å selge biler.

Jeg sier ikke at kursen til BCS vil gå i nærheten av like høyt som Tesla, men vi alle er altså tidlig ute.

For at du skal få oppleve å være en av dem som faktisk var tidlig ute, og til slutt fikk god gevinst, så er det én egenskap som er viktigere enn alt annet.

Tålmodighet.…

De ansatte i BCS gjør sin jobb, og vi må gjøre vår.

Så ikke bli deprimert om kursen faller, ikke bli euforisk om den stiger. BCS har et produkt som de vil få solgt rubbel og bit av, til høy pris. Så ro ned, vent til de to fabrikkene er oppe og går, og så skal du bare se at det blir trivelige tider. 😊
Redigert 18.06.2022 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2023 kl 20:47 4100

Ser det ligger spennede kjøp på aksjonærlistene i dag. Noen laster mer og mer, mens andre selger på bunn.
Slettet bruker
11.02.2023 kl 10:01 4067

MacT: Kan du dele listen på kjøp som kommer til uka, for børsdagen fredag 10.02 - ønsker å se om det står en privatperson der med initialer D.O.
Londonmannen
11.02.2023 kl 10:54 4019

Tora
Nå vet ikke jeg om du er tett i pappen eller bare gjør deg til. Håper for dinm del at det er det siste.

Men jeg skjønner at enkelte har litt tyngre for det enn andre. Du skal nok en gang få det inn med teske; det du insinuerer er mitt kursmål, er kun et resultt av matematikken. Forstrår du ordet matematikk? Ok, da kan vi gå videre. Det jeg har gjort er å sette inn de tall ledelsen i BCS har fremholdt mhp produksjonsvolum fra to fabrikker, prisen de oppgir på salg av CNF. emn jeg har reduseerrt marginen fra 60% som ledelsen oppgir, til et noe mer konservativ margin på 30%.. Da vil du enkelt kunne regne deg frem til en EPS på kr 14.29. Dersom du da benytter en PE-faktor på 35, som slett ikke er overdrevet for et selskap i sterk vekst, så vil du enkelt se hva aksjekursen blir; altså ca kr 500,-.

Men som jeg sier og understereker; det forutsetter at selskapet får byget fabrikene i Høyanger og Mosjøen samt får produsert det oppgitt antall tonn CNF innen utløpet av 2024, og får avtakeravtaler hvor de i snitt for kr 5000,- pr kg CNF.

Så spørs det da om du skjønner hva en forutsetning er. Gjør du det? Da vet du også meget godt at dersom en forutsetning ikke blir oppfylt, da faller hele regnestykket sammen som et korthus.

Når du hevder at jeg slakter BCS så ser jeg det på en litt annen måte. Jeg påpeker at selskapet ikke har evnet å oppfylle de forutsetningen jeg viser til, noe som har skapt usikkerhet blant et flertall av markedaktørene og følgelig har selskapet mistet momentum i markedet og kursen har endt der den nå ligger.

Selv sitter jeg fortsatt som aksjonær i selskapet, dog ikke så mye lastet som jeg var på det meste. Men kjeg har tro på at de vil lykkes på sikt. De har teknologien og så hevder de at de nå har forbedriongeer på gang som de ønsker å inkorporerer i teknologien før de starter med fabrikkproduksjon, og da med grafitt som et tredje produkt. Men selskapet må nok bygge opp igjen tilliten før denn igjen skal fly. Når det skjer? Ja det er opp til ledelsen å kommunisere til markedet. Men det tar tid å bygge opp ny industri i Norge. Men gi selskapet et par tre år så får vi se.

Men som sagt, det er ikke MITT kursmål. Kurs kr 500,- er kun det tallet man får ved å benytte enkle beregninger om potensialet, gitt at ledelsen evner å levere det de hevdet de skulle levere; altså fabrikkprodusert 400tonn CNF pr år til en kilopris på kr 5000,- og med en margin på 30%. Verre er det ikke.

Slettet bruker
11.02.2023 kl 12:29 3992

Hersketeknikker preller av, helt unødvendig.
Fortell heller hva som gjør at du mener alt er så vesentlig endret, utover en forsinkelse ? Er caset så godt som man skal ha det til, med 40% reduskjon i dine kalkyler, så burde en utsettelse 1-2 år utgjøre minimalt, særlig når utsettelsen kompenseres med svært mye bedre metoder, lavere kostpris, og flere produkter.

Hvordan ser så dette ut i regnearket ditt ? Hersketeknikker må du kutte ut, det er flere enn deg som kan bruke kalkisen. Trodde tiden med JBS, kurs 80 hadde lært oss at man ikke bruker PE faktor 35 i fortsettelsen, selv om PE brukes i selskaper som tjener penger. Mye var priset inn i aksjen, men vi opplever jo bare en forsinkelse, og mer spennende tider om ting klaffer. Var BCS spådd å være seddelpresse i 2021 av Øksnes, så kan den uansett ikke bli mindre seddelpresse om testene og utvikling av forbedret metode går seg til. Korriger regnearkene dine på dette Jørund.
upsidedown
11.02.2023 kl 14:07 3964

Londonmannen:

Ikke bruk energi på dette nicket. Jeg har gjennom min tid på HO rapportert tre nick til Admin. Skipssjefen, Ingolv_Kvamme og Tora. De har et fellestrekk. De fremsetter løgner som enkelt kan motbevises gjennom handelsloggen og jeg har gjort Admin oppmerksom på at noe er galt her.
Slettet bruker
11.02.2023 kl 14:52 3934

Du må slutte med disse konspiratoriske teoriene dine, og konsentrere deg om at administrator var lite fornøyd med dine innlegg denne uken.
Jeg og Londonmannen diskuterer BCS, mens du er mest opptatt av nick, noe jeg har fått med meg at administrator heller ikke er så begeistret for. De har alle mine opplysninger, og kan enkelt verifisere at det du hevder er tullball fra ende til annen.
Slettet bruker
11.02.2023 kl 15:02 3936

Alle vet at Tora er samme person som Skipssjefen og Ingolv_kvamme pluss de andre dusinvis av nickene hans som admin har slettet etterhvert. Hver gang han dukker opp med et nytt nick, så nekter han for det, og viser til admin. Hver gang ender det opp med at admin sletter nicket hans. Han er nemlig bannlyst av admin for evig og alltid.
OZZY
11.02.2023 kl 16:35 3858

Å sånn går nå dagan
upsidedown
11.02.2023 kl 16:47 3858

Mulig du har rett. Det forklarer hatet mot meg. Finner det forunderlig at et nytt medlem på forumet har så sterke følelser mot et annet.

Dette har jeg ikke rapportert til Admin, men jeg har rapportert tilsvarende på den andre BCS-tråden som er aktiv. Admin har slettet det. Noe kjent med stilen?
https://www.finansavisen.no/forum/post/5178902

PS! Jeg har spurt Admin om de ønsker utskrift av min handelslogg.

For de som er ny. Jeg har aldri kjøpt eller solgt ei singel aksje i BCS. Heller ikke skrevet at jeg har kjøpt eller solgt. Så innleggene bygger på en ide i nickets hode og ut fra det får enhver vurdere kvaliteten.

Redigert 11.02.2023 kl 20:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.02.2023 kl 17:26 3986

😂 det grenser til det morsomme, men dere må nesten bare tro det dere vil. Hegnar forum har all info om meg.
umoe
11.02.2023 kl 18:49 3901

BIR søker Konseptutvikler CO2-fangst
https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=290973062&alertType=ss&finnMail=agent&stored-id=27619992
En del av jobben er. "utvikling av kommersiell software for avfallsbransjen, og konvertering av CO2 til karbon-nanofibre."
FaderGem
11.02.2023 kl 20:54 3786

Bra snappet opp, Umoe.
Spennende, det går i riktig retning! :-)
FaderGem
11.02.2023 kl 22:08 3722

Noen tenker sikkert konkurranse. Det sier meg heller mer at verden er i gang med å drifte fremover på riktig spor.
BCS er et solid hestehode forann med sin teknologi og portefølje; finnes det muligheter for at dette er en erklæring på et dypere samarbeid?
Slettet bruker
11.02.2023 kl 22:34 3695

BCS og BIR er hånd i hanske. Bir har stor post i BCS, og de sammarbeider på test og utvikling.
aud590
11.02.2023 kl 22:57 3666

Dette ser spennende ut. Har vært forsiktig med kjøp i BCS til nå, men de siste tiders positive drypp her på tråden ,begynner jeg og bli mer selvsikker på kjøp.
Bamse
11.02.2023 kl 23:41 3613

Jeg har kjøpt BCS og har stor tro. Men er de så overlegne?
FaderGem
11.02.2023 kl 23:51 3592

Konkurransen finnes i alle ledd, men det finnes alltids overlevelse! Personlig jobber jeg på byggvare de siste årene, jeg har forholdt meg til flere trelast-leverandører i snart 15 år. Alle ser ut som å blomstre konstant, behovet eksisterer alltid, behovet for CNF, CNT og grafitt også. I uoverkommelig fremtid.
Er det rom, er det håp! :-)
FaderGem
12.02.2023 kl 00:04 3585

Om 5-10 år ser jeg godt for meg en aksjekurs på antall meter i en 48x98 pakke levert med fastlengde på 4,8 fra SCA i Sverige. :-)
Rule
12.02.2023 kl 01:30 3520

Prosjektledelse knyttet til utvikling og konsernovergripende prosjekter knyttet til CO2-fangst...
upsidedown
12.02.2023 kl 16:56 3244

Ingolv_Kvamme ble stengt ute etter et usaklig angrep på VOW i et forsøk på å hevne seg på meg. Siden har jeg ikke sett nicket i aksjon.

Her er siste innlegg fra ham

https://www.finansavisen.no/forum/thread/151180/view/4652455?legacy=0
Redigert 12.02.2023 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
rockpus
12.02.2023 kl 17:20 3226

Men blir ikke et slettet nick markert som slettet? Ser du på åpningsinnlegget i denne tråden, så ser det da ut som det nicket ikke er slettet.
Slettet bruker
12.02.2023 kl 18:10 3188

Kanskje administratoren må se litt på de siste innleggene her, for jeg kan ikke se at vi diskuterer sak - BCS.
Masse synsing om nick, slik har det alltid vært på forumet. Vi får håpe på bankid løsning.
upsidedown
12.02.2023 kl 19:14 3222

Vet ikke helt om man bare nektes adgang og kan få åpnet nicket på et senere tidspunkt. Ser att Tora nevner bankID og det har vært foreslått flere ganger av andre og ville være en mulighet. Men det finnes også folk som bruker HO i Danmark og Sverige og mulig det kompliserer ting. Koster vel også penger for HO å sette opp et slikt innloggingssystem.

Slutter folk med direkte løgner lever jeg godt med saklig uenighet.

Kanskje kommer Ingolv_Kvamme tilbake en dag siden tråden fortsatt lever😎


Slettet bruker
12.02.2023 kl 20:26 3272

Slutte med løgner og konspirasjoner, samt ryktemaking som du førte i pennen om Heydi - som administastoren fjernet nylig. Du har bidratt til mye udokumentert pjatt om BCS i lang tid.
Redigert 12.02.2023 kl 20:27 Du må logge inn for å svare
upsidedown
12.02.2023 kl 22:28 3110

Alle innleggene jeg skrev om mamma Blyth-Svendsen kan leses på denne tråden. Det som du fikk slettet var et innlegg der jeg ble litt for personlig med deg. Jeg beklager det, men det er ofte vanskelig å diskutere med fremmede nick som er ladet med hat.

Ferdig snakka!
Redigert 12.02.2023 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
rockpus
12.02.2023 kl 23:21 3132

upsidedown:

Noen advarer gjerne mot å kaste sten i glasshus.
Når du påstår noen er ladet med hat mot deg, så ligner det da veldig på dine følelser overfor selskapet BCS i lang tid?
Å fokusere på bakgrunn for ulike nick på et anonymt forum, gjør vi nok alle. Ikke minst på ditt! Jeg tror nå at jeg skjønner bedre hva som var din bakenforliggende motivasjon..

Men du har i det siste lagt om kursen totalt, og forsøker tydeligvis nå å fremtre langt mer balansert og seriøst.

Håper vi kan fortsette i dette mer matnyttige spor.
upsidedown
13.02.2023 kl 01:03 3100

Jeg har aldri hatet BCS eller noe annet selskap på børs forøvrig. Men jeg leser børsmeldinger og følger tekniske kjøps- og salgssignal. Jeg kritiserer også selskaper jeg har aksjer i. Fikk kjeft av Hammers i går, fordi jeg har noen innvendinger til VOW - og der har jeg en relativt stor post akkurat nå.

Når det har blitt mye negativt fra min side i BCS så har det sammenheng med sentrale aktører, som jeg mener har ødelagt mer enn de har skapt i selskapet og dette har pågått omtrent siden dag en. Det diskuteres short i det vide og det brede, men nedgangen i kurs tilskrives i all hovedsak salg av tunge eiere som kaster kortene. Mer det enn utsettelsen av fabrikken, etter mitt syn.

Så la oss nå håpe at Q4 gir litt positivitet etter en lang periode med sure og småsure meldinger som har vært drepende på kursen. Så tar vi diskusjonen videre derfra.
Rule
13.02.2023 kl 01:18 3208

men enig, bliver spændende med Q4 og signaler...

at BCS er shortet rimeligt stort står hævet over enhver tvivl. At BCS har givet top indtjening til nordnet ejere der ikke har blokeret for udlån står hævet over enhver tvivl. Jeg tror at shorten ligger en hård hånd der hindrer rekyll til en et rimeligt kursleje. Jeg tror også at short slider veldig og ser at de ikke får hevet aktier hjem på disse totalt oversolgte niveauer. Rigtig mange aktier er suget op fordi folk har snittet sig ned og rigtig mange aktier er taget af insider køb og nogle nye aktører har vi også set...

Håber der kommer noget update på om de har fremdrift på den nye rense teknologi ud over at det skal blive glædeligt at få ny CEO på banen også. 100 dage har han ikke haft endnu. Der har nyligt været en konference/udstilling i Japan.
Verden trænger grønnere og mere bæredygtig produktion. Vesten trænger mere lokal produktion. Nano tech og advancerede materialer der kan spare på materiale forbrug er også noget verden trænger. BCS har nogle unikke svar her og de er ikke bundet op på dyrt produktions udstyr med konventionel teknologi...
BCS har cash der stort set svarer til nuværende kurs...
Rule
13.02.2023 kl 01:28 3231

at dagens kurs ligger under IPO på 16 NOK er jo helt uforklarligt målt på resultater siden IPO. Jeg tror også at hoved årsagen er Saga Pure som har solgt sine kæmpe ejer andel ud. Jeg tror også at det er rigtig positivt for kursen, positivt for handlen med BCS og dermed positivt for aktionær værdierne på lang sigt. Vi så meget tidligt at AWILCO var inde og beskytte sin ejerandel imod udvanding.
Slettet bruker
13.02.2023 kl 10:05 3014

"Fikk kjeft av Hammers i går, fordi jeg har noen innvendinger til VOW"

Hvorfor er ikke dette å finne - fikk han det slettet ?

Vow havnet vel på hold deg unna lista til Investtech nylig. Har ingen tru på den aksjen. Neste Qfuel det......
rockpus
13.02.2023 kl 11:09 2943

I dag er antallet 2866 som noen leker seg med på både selger og kjøperside.
Vel, da forstår vi i alle fall at kursen kun reflekterer et kynisk verktøy for manipulasjon, og sier nødvendigvis ikke noe om selskapet.
For å få en slutt på dette, må vi vente til den nye ledelsen gir en god avklaring på status. Det får vi senest om 11 dager..
Slettet bruker
13.02.2023 kl 11:43 2980

Mitt eller det du linker til?

Synes du skrev at du fikk kjeft i går, men ser ikke noe fra den 12 på hverken deg eller han.

Det må jo være lov å spørre når du drar det opp i en BCS tråd, uten at dette fremgår noen plass. Dette handler om å være grundig i fakta og informasjon.
Redigert 13.02.2023 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
upsidedown
13.02.2023 kl 11:47 3032

Enig i det. Hadde det vært tunge shortere inne ville det kommet dramatiske utslag med dype stopploss-raid i denne kritiske perioden.

Det har foreløpig ikke skjedd og gir håp om at det vi ser nå er normal trading fra robotene som holder handelen i gang i påvente av oppdateringer fra selskapet.
Slettet bruker
13.02.2023 kl 11:54 3051

Eh, shortingen startet ikke nå, men på 37,-
upsidedown
13.02.2023 kl 12:57 2961

Du sjekket nicket og da så du sist upsidedown skrev på en VOW-tråd. Har du hørt om tidsforskjell? Ifølge GMT skrev jeg innlegget rett før midnatt. Altså den 11.februar og nicket jeg skrev til forsto nok den lille forskjellen.

Det tuller på seg, Tora
Redigert 13.02.2023 kl 12:59 Du må logge inn for å svare
rockpus
13.02.2023 kl 13:07 2941

Nå er antallet endret til 2804.

En ting er at det er roboter som kjører et slikt løp. Mer interessant er det hvem som styrer robotene..
upsidedown
13.02.2023 kl 13:30 2945

Se det vet vi ikke lenger, siden finansminister Siv Jensen tillot skjult handel. Men historisk var det slik at man kunne kontrollere om det var samsvar mellom husenes kursmål og handel. Siste jeg fikk med meg var da DNB satte kursmål 20 på Europris og husets roboter lå på kjøp hele veien ned. Siv er nok superpopulær i enkelte kretser, men vi kan trygt si at hun ikke var på vår side.

PS Rockpus. Min klokke er nå 12:31, hvis noen er ute med lommelykta for å finne noe å kommentere.
Redigert 13.02.2023 kl 13:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2023 kl 13:32 3088

Hehe, ja alltid en unnskyldning - jeg forholder meg til norsk tid på ett norsk forum.