BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
07.06.2023 kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
BCS 18.06.2022 kl 12:35 339697

Lånt noen kloke ord fra E.Hanøy delt på Facebook:

Når jeg diskuterer aksjer med «vanlige folk», så er det en setning som ofte dukker opp.
- Tenk om jeg hadde vært tidlig ute i xxx, DA hadde jeg virkelig hatt bra med penger i dag». (Tesla er gjenganger).

Vel, da har jeg gode nyheter. Vi ER tidlig ute denne gangen. Samtlige aksjonærer har gjort sin investering FØR selskapet har kommet i gang med produksjon av betydning. Dette er som å være inne FØR Tesla hadde begynt å selge biler.

Jeg sier ikke at kursen til BCS vil gå i nærheten av like høyt som Tesla, men vi alle er altså tidlig ute.

For at du skal få oppleve å være en av dem som faktisk var tidlig ute, og til slutt fikk god gevinst, så er det én egenskap som er viktigere enn alt annet.

Tålmodighet.…

De ansatte i BCS gjør sin jobb, og vi må gjøre vår.

Så ikke bli deprimert om kursen faller, ikke bli euforisk om den stiger. BCS har et produkt som de vil få solgt rubbel og bit av, til høy pris. Så ro ned, vent til de to fabrikkene er oppe og går, og så skal du bare se at det blir trivelige tider. 😊
Redigert 18.06.2022 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
in2deep
01.09.2022 kl 13:50 2735

Det er ikke sikkert det trengs mange sjelene for å drive denne fabrikken da? 1 på teknisk og 5-6 til produksjonen? Aner ikke jeg, men akkurat det tar jeg med knusende ro. Det er lenge til ennå.
Det som virkelig (!) stresser og bekymrer meg, er fadesen med ansettelsesprosessen av ny CEO, som begynner å tegne seg som den reneste komedie for meg nå...
Molbre
01.09.2022 kl 14:00 2715

Er en del ting jeg stusser på og. BCS skal produsere CNT og CNF det er det selskapet jeg har kjøpt aksjer i. Så begynner de å ansette folk som skal drive med batteri utvikling etc. Kan de ikke bare holde seg til en sak, få denne opp å gå for så å utvikle bedriften når dette er gjort. Feilen mange nye selskaper gjør er å satse på mange hester istede for å satse alt på en, i hvert fall i begynnelsen.
FaderGem
01.09.2022 kl 15:01 2630

De har nok en plan bak det meste. Det er ikke regelrett dumme mennesker vi har med å gjøre her. Bare å ta det med ro, BCS jobber med oss. Ikke mot oss, som enkelte får en illusjon om noen ganger på dette forumet..
nopetter
01.09.2022 kl 15:06 2617

de som jobber mot dere er de som styrer aksje kursen, nå har de most kursen først fra 45 til 37 og derfra til en plass på 20 tallet. så får dere se hvor på hvilket nivå sagmo dumper ut sine aksjer på om litt over 3 mnd
Redigert 01.09.2022 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
Molbre
01.09.2022 kl 15:13 2602

Jeg sier ikke de er dumme. Hva skal BCS med en batteriekspert, ser ingen logikk at de skal ansette en. De skal vel ikke drive med batterier og hva skal en person hos BCS bidra med. Dette ser jeg bare på som stormannsgalskap. Hvis vi tror vedkommende skal hjelpe Tesla eller Panasonic å lage bedre batterier så er en rimelig naiv.

FaderGem
01.09.2022 kl 15:37 2557

Det skader nok ikke å ha med en batteriekapert på laget ;-) en fin fordel, kontra ingen ekspert på området. Man ser tydelig hvilket nøkkelhull de sikter seg inn i. Lykkes de kan skuldrene finne sin avslappende stilling år etter år.
FaderGem
01.09.2022 kl 15:39 2560

Han skal bare dumpe, jo før desto bedre. Han er på nye ville veier nå, la han styre med sitt, det har han all rett til. Mulig det blir blokksalg til Løkke? Hvem vet hva som lurer rundt neste sving. Verden går sin gang uansett hva JBS foretar seg
Rasmazar
01.09.2022 kl 16:15 2506

Det skader ikke å ha med en romfysiker heller, men hva er poenget? Som Molbre sier, hva skal de med en sånn? Har de tenkt å bygge egen batterier? Fordi det kan det nesten 100% glemmer. Men, jeg tror dette er fordi Sagmo skal jobbe for en batteri bedrift nå, og nå skal de prøve å spille på hverandre.
Hellboy
01.09.2022 kl 16:49 2457

Tja.... Er ikke Sagmos beholdning som gjør at jeg ikke øker fra lytteposten jeg har her. Det er Spettet og beholdningen han kontrollerer som gjør meg skeptisk og avventende
FaderGem
01.09.2022 kl 16:54 2451

Jeg ser på det som et absolutt fordel. De satser seg inn mot batterimarkedet, selvfølgelig kan det være lurt med en som virkelig forstår seg på den fronten. Kanskje det, du!
L.Z.P
01.09.2022 kl 16:55 2449

Ser at du er veldig opptattt av kurs hos både saga og Bcs, men gjør det noe da? Hvis man har troen på at selskapet leverer, så er det vel bare å sitte long?? Har hatt saga lenge, og kommer til å bli der, utbytter er greit å få. Når Bcs har kommet i gang så regner jeg med det drypper litt på klokkeren der også😊
Rasmazar
01.09.2022 kl 17:03 2436

Jeg tror ikke de kommer til å satse på batterier. At KNFer kan brukes til anoder i batterier er ingen tvil, men da er de en levrandør av rå stoff til en batteriprodusent. Og da har kunden batterieksperter. Virker som bortkastet penger, og en oppskrift for en batteriekspert som blir fort lei, da han/hun kan ikke jobbe direkte med det de har som kompetanse. Om BCS skal prøve seg på batterier, er de mest sannsynelig alt for sent ute. Spesielt med kun en person som kan det.
Hellboy
01.09.2022 kl 17:07 2423

Enig. Ikke minst i kontraktsforhandlinger med batteriprodusenter er det en stor styrke å ha egen kompetanse..
FaderGem
01.09.2022 kl 17:10 2428

Det skal de nok neppe, selvfølgelig. Mulig denne batterieksperten vil finne koblinger og løsninger for å konsentrere produktet til å bli mest mulig effektiv rettet mot markedet. Kan være en fordel; det skader ikke å prøve.
nopetter
01.09.2022 kl 19:23 2325

spettet har nå satt sitt fokus på Heimdall power siden saga har kjøpt seg ytterligere opp i selskapet som er deres største investering, det er ikke noen hemmelighet at han høyst sannsynlig har en dumpe robot i begge selskapene enda saga leverte svært gode q tall med utbytte. saga/spettet har nå dumpet ned kursen hver gang i BCS når den har hatt et oppsving, og se ikke bort fra at hvis han kjøper sagmo sin post så vil denne inngå i samme dumpe regime som de aksjene som er dumpet tidligere fra saga i BCS

det vil ikke skje noe i BCS før høyanger er i drift om ca10 mnd hvis alt går etter planen, hvis dem ikke kommer med en due dilligence med freyr
Londonmannen
01.09.2022 kl 19:40 2289

Så du mener at melding om ny CEO, melding om oppstart bygging av Høyanger-fabrikken eller melding om avtakeravtale ikke vil ha noe å si for kursutviklingen? Eller mener du at ingen av disse meldingene vil vise seg før Høyanger er i drift? Pussig.

Jada, vi har vært gjennom en traurig periode etter de interne hendelsene våren 2022. Men jeg tror det vil måtte skje ting i høst som vil tilføre caset ny optimisme og som vil gi positive utslag på aksjekursen.

Men for all del, det er lov å ha et annet syn på den saken.
nopetter
01.09.2022 kl 23:33 2104

det kan nok komme en oppsving hvis en slik avtale kommer, problemet er at saga har dumpet kursen hver gang. så kan man stille seg spørsmålet hvorfor og hvilken intensjon har de med disse nedsalgene

Rule
02.09.2022 kl 00:22 2068

Jeg har ikke så meget trading forstand, men en reel pris-sætning er vel meget svag - ikke eksisterende - med en daglig omsætning på ca. 2-3 millioner NOK. Nyheder vil komme. CEO og finansiering af Høyanger må være de første på trapperne.
Jeg vil tro at dumpning af kursen kan have det formål at holde BCS attraktiv over for en eventuel partner. Præcist som RECSI fik Hanwha ind.
Batteri ekspert tænker jeg er nødvendig for at kunne udføre de nødvendige materiale kvalifikationer i samarbejde med kunder.
Nugatti
02.09.2022 kl 08:20 1914

Regner med det er off-take-avtale ikke så langt unna.
Tror det blir satt solide ordrer på CNT/ MWCNT når de har testet ferdig, og når de ser at BCS leverer kapasitet.
Men det må gå begge veier. BCS kan ikke begynne å sette sammen en fabrikk uten noen firm off-take avtale.
OZZY
02.09.2022 kl 08:31 1956

nå har de planer om 2 fabrikker. de tar vel ikke det ut av lufta. det er nok sikkert flere grunner til at de planlegger 2 fabrikker.
MacT
02.09.2022 kl 08:38 2010

Aksjonærlistene ser bra ut. Topp 50 øker og småsparere selger.
Penger på gata på disse nivåene.
Nugatti
02.09.2022 kl 09:16 1956

https://www.youtube.com/watch?v=GApwOorI0y4

Tenker vi skulle hatt off-take-avtale nå.
Noe har gjort at dette har blitt utsatt. Tenker utvidet testing med større kunde, som vil ha alt volumet? .... Se fra 2:10 spesielt
Molbre
02.09.2022 kl 09:34 1916

Seriøst? Vi må slutte å forholde oss til hva tidligere CEO har sagt. Selskapet eller ny CEO har ikke bekreftet eller gitt noen indikasjoner på når off-take avtaler skal komme etter at forrige CEO gikk av, tror vi skal forholde oss til det! For min del er alt som tidligere er blitt sagt av forrige CEO slettet fra minne, føler at selskapet har begynt på nytt! Så er jo det frustrerende da det ikke kommer noe info, men dette burde vært gjort fra starten av så hadde vi ikke vært der vi er i dag for mange, med en kurs som ligger milevis under det en har kjøpt for. Tror vi hadde hatt en mye sunnere kursutvikling!
Rasmazar
02.09.2022 kl 10:04 2090

Er det noen som vet om BCS har en patent på prosessen? Og evenuelt hvor den er gyldig? Skremmer meg litt når jeg ser at det er flere andre bedrifter rundt i verden som lage KNFer på samme måten, men reklamerer på at de har patent på det...
CAVERN
02.09.2022 kl 10:15 2162

Har du link til det nettstedet som det hevdes at noen andre har patent på det?
Redigert 02.09.2022 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
Molbre
02.09.2022 kl 10:33 2188

De har patent på deler av produktet, men vil ikke patentere hele da gir en jo vekk oppskriften og Kineserene bryr seg jo ikke så mye om de bryter loven der :-).
Rasmazar
02.09.2022 kl 11:08 2148

Men siden andre har patent på hele prosessen, så virker det litt risky hvis BCS kjøre på uten det. Det eneste som jeg klarer å finne på BCS er en renseprosess, men det er rensing/anriking av selve produktet, noe som hjelper lite hvis du ikke har patent på selve produksjons prosessen.
Rasmazar
02.09.2022 kl 11:12 2162

Og, forresten, er oppskiften allerede ganske vel kjent. Som sagt, det er egenetlig en videreføring av en publisert artikkel, og TU har sitater med hvordan de lage det til. Litiumkarbonat elektrolyt og elektrolyse. Da søker du på "lithium carbonate carbon nanofiber" på Google, så finner du "Diamonds from the sky" artikkelen fra Stuart Licht i 2015, året før BCS ble dannet, basert på en bachelor som var basert på en vitenskapelig artikkel...
Nugatti
02.09.2022 kl 12:17 2105

Ok. Snart på 20-tallet. Hehe... trilles ned... ingen kjøpsinteresse
Molbre
02.09.2022 kl 12:19 2103

Bare det selskapet har sagt. Da var vi under 30 og elendigheten fortsetter.
BMjelde
02.09.2022 kl 12:28 2088

Skal helt sikkert ned å teste bunnen i chartet på rundt 28kroner. Spørsmålet er om den skal enda lengre ned. Da kan det fort bli veldig stygt. Ser ingen grunn til å prøve bunnfiske her.
in2deep
02.09.2022 kl 12:42 2062

At det kan være SÅ liten tiltro til caset??? Jeg har slutta å håpe på oppgang nå. Kjenner på magefølelsen hver dag at jeg vet hvilken retning det skal gå før børsen åpner.

Virkelig frustrerende når man ser tilbake på hvor lyst det så ut rundt årsskiftet.
Nå er jeg faktisk litt i tvil på om det noen gang blir som jeg hadde håpet. Pt virker det bare litt mistenkelig at det ikke har kommet noe som helst fundamentalt ut av alle disse "400 store internasjonale" henvendelsene...
Hva om avtalen (med stor A) som vi venter på, kun har en årlig verdi på 50-100mill? Bare tanken får meg til å grøsse.
Nugatti
02.09.2022 kl 12:52 2062

BCS har som mål og bli en integrert del av batteri-industrien og jobber for fullt med oppstart i Høyanger.
Hvis man ikke har tillit til dette, så er det bare å selge. Gylden mulighet for å akkumulere hvis man tror de er on-track.

"Selskapets høyeste prioritet er å implementere fullskalafabrikken i industriell skala i Høyanger"

Er på sin plass med update på dette i høst.
Redigert 02.09.2022 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
FaderGem
02.09.2022 kl 13:03 2049

Ganske fascinerende å se enkelte skremme seg selv her inne, og påvirkningskraften det gir.. ta dere sammen, og tenk klart. Utrolig hva et tall kan gjøre med tankegangen. Er det rødt, tenker man automatisk negativt.. Mennesker er noen rare dyr. Har selskapet kommet med noe negativt iforhold til tidligere utsagn? Nei, tenkte meg det. Get a grip, og slapp av.. la de nervøse, små sjelene selge. Det er i bunn og grunn disse som styrer showet. Ikke bli en del av denne saueflokken, og heller begynn å hamstre. Trenden snur før eller siden, og ofte svært raskt :-)
Molbre
02.09.2022 kl 13:11 2036

Greit å være positiv, men er vel ikke helt riktig det du skriver at selskapet har kommet med noe negativt i forhold til tidligere utsagn, vil nevne:
- Byttet fra Mosjøen til Høyanger, er dyrere strøm her og oppstart sannsynligvis i juli, Mosjøen skulle starte i Q1.
- Mange intensjonsavtaler som skulle vært avtaler allerede, første for over ett år siden hvis selskapet hadde holdt ord.
- Hvor blir det av salget til Nanoshell på 5 mill årlig? Hadde jo inntekt på 240k første halvår?

Så at det ikke er kommet noe negativt er vel ikke helt riktig!

Du kan jo velge å ignorere alt, da vil en ikke finne noe negativt ei heller positivt da regner jeg med!
Redigert 02.09.2022 kl 13:12 Du må logge inn for å svare
FaderGem
02.09.2022 kl 13:19 2027

Byttet til Høyanger fra Mosjøen sier seg selv at det er positivt. Penger spart og raskere produksjonsstart.
De sikrer seg garantert mot den største og beste aktøren, noe annet ville vært flåsete. En trygg og diger langtidskontrakt er bedre enn mange, mange små.
Siste punkt skal du ha for, det virket noe spesielt men finnes nok en logisk forklaring bak det.
Jeg ignorer alt som ikke henger på greip og ikke gir mening. Det som er sikkert er at fremtiden kommer, hvor stressa man velger å være på turen får bli hver enkelts problem. Det blir, det blir.
Molbre
02.09.2022 kl 13:25 2019

Er billligere i Høyanger ja, men eier jo da ikke sitt eget anlegg, høyere strømpris(selv om den er lav) og oppstart er minst 4 måneder senere enn de estimerte Mosjøen! :-)
Rasmazar
02.09.2022 kl 13:25 2141

Jeg er bare redd at jeg kjøpte aksjer på feil premise. Jeg fikk sansen for BCS når de vant SPIR prisen, men jo mer jeg leser rundt, så mindre sikkert er jeg på at dette er faktisk det de har solgt. Miljøvennlig er det kanskje, satt opp mot andre måter å fremstille KNFer, men karbonnøytral eller negativt er det ikke. Billig produsert KNFer er det kanskje, men når Carbon Corp sier at de kan lage KNFer og KNTer til 1000 dollar per tonn, så lurer jeg veldig på om BCS klarer å betale lønn til folk med 10 000 kroner per tonn, for å ikke tenke på alt de andre kostnader og strøm og greier. Så har de sagt hele veien at dette er et nytt, banebryttende teknologi, noe som er helt sikkert sant, men teknologien er ikke funnet opp av de, og de har ingen patent på det heller, mens andre bedrifter har det...

Virker mer enn bare litt uheldig. Virker som det som jeg ble solgt ikke ligner grisen engang.
FaderGem
02.09.2022 kl 13:30 2126

Har man ikke troen, er det dumt å tro at Gud eksisterer. BCS vil finne sin posisjon og det vil bli butikk. Tror man ikke dette vil skje, da selger man. Jeg er sikker i min sak. Men det er bare meg! :-)