BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
07.06.2023 kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
BCS 18.06.2022 kl 12:35 337471

Lånt noen kloke ord fra E.Hanøy delt på Facebook:

Når jeg diskuterer aksjer med «vanlige folk», så er det en setning som ofte dukker opp.
- Tenk om jeg hadde vært tidlig ute i xxx, DA hadde jeg virkelig hatt bra med penger i dag». (Tesla er gjenganger).

Vel, da har jeg gode nyheter. Vi ER tidlig ute denne gangen. Samtlige aksjonærer har gjort sin investering FØR selskapet har kommet i gang med produksjon av betydning. Dette er som å være inne FØR Tesla hadde begynt å selge biler.

Jeg sier ikke at kursen til BCS vil gå i nærheten av like høyt som Tesla, men vi alle er altså tidlig ute.

For at du skal få oppleve å være en av dem som faktisk var tidlig ute, og til slutt fikk god gevinst, så er det én egenskap som er viktigere enn alt annet.

Tålmodighet.…

De ansatte i BCS gjør sin jobb, og vi må gjøre vår.

Så ikke bli deprimert om kursen faller, ikke bli euforisk om den stiger. BCS har et produkt som de vil få solgt rubbel og bit av, til høy pris. Så ro ned, vent til de to fabrikkene er oppe og går, og så skal du bare se at det blir trivelige tider. 😊
Redigert 18.06.2022 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
Rasmazar
02.09.2022 kl 13:32 3342

Da jeg kjøpte til litt over 48/stk, så virker det veldig dumt å selge til nesten halv pris, men hvis dette ender opp med at nesten alt var basert på bullshit, så håper jeg veldig at noen stilles til ansvar.
Redigert 02.09.2022 kl 13:33 Du må logge inn for å svare
FaderGem
02.09.2022 kl 13:35 3348

Du er ikke alene. Dette er et psykologisk spill. De svake selger, mens de som er troende står på sitt og laster opp mer. Se til topp 50.
Molbre
02.09.2022 kl 13:43 3340

Teknologien er nok ikke bullshit, men all haussingen kan vise seg å være det. Ja noen burde bli stilt til ansvar allerede her, men det kommer aldri til å skje :-/
rockpus
02.09.2022 kl 13:43 3346

Hvor har du det fra at oppstart av produksjon i Mosjøen var beregnet til Q1-23? Kan ikke fatte at det ville vært mulig. Å heller bruke en eksisterende fabrikk med nødvendig ombygging, må da være en mye raskere og enklere løsning.
in2deep
02.09.2022 kl 13:46 3330

Det eneste som holder meg her er at Awilco fortsatt sitter såpass tungt lastet.
Den dagen også de begynner å vekte seg ned, er det takk for farvel fra meg.
Molbre
02.09.2022 kl 13:47 3436

Hør ca 2.20 ut i intervjuet, dette er jo grunnen til at vi må slutte å referere til vedkommende! Pre engineering our first factory in Mosjøen in Nordland, that will start to produce in q1 2023, that will be a gamechanger for us! Hjelpes!

https://www.youtube.com/watch?v=GApwOorI0y4
Redigert 02.09.2022 kl 13:49 Du må logge inn for å svare
rockpus
02.09.2022 kl 13:49 3495

Tror du virkelig at Saga hadde hatt dette selskapet som sin viktigste og største investering, om det var bullshit? Tror du Awilco hadde kjøpt den store posten om det var bullshit? Tror du Løkke hadde tatt jobben som styreformann om dette var bullshit?

Selv om andre selskaper også lager samme produkt med lignende fordeler, betyr ikke det det samme som at de har samme teknologi. Det betyr heller ikke at de totalt sett er så langt fremme som BCS.
Man børt ikke male fanden på veggen fordi om kursen har falt.
rockpus
02.09.2022 kl 13:54 3490

Han sier ikke "that will start to produce in q1 2023"! Det han derimot faktisk sier, er at pre-engineering vil være ferdig i q1-23.

Lytt en gang til!
Molbre
02.09.2022 kl 14:01 3502

Misoppfattet den, men uansett så kommer de ikke raskere i gang i Høyanger enn de estimerte i desember i fjor i Mosjøen, det er fakta!

Selskapet opplyser videre at det målsettes byggestart i slutten av andre kvartal 2022 og produksjonsstart ved fabrikken i løpet av første halvår av 2023. . Full kapasitet målsettes innen utgangen av 2023.

Når en leser børsmeldingen angående Høyanger så virker det som om det skal ta 9-12 måneder fra de først begynner å produsere der før de får full produksjon, arrester meg om jeg leser meldingen feil her!

Selskapet forventer at produksjonen starter i midten av 2023. Oppskaleringen til 160 tonn vil være trinnvis og, som tidligere guidet, beregnet til 9-12 måneder. Styret estimerer en total prosjektinvestering på 325 millioner kroner.


Redigert 02.09.2022 kl 14:06 Du må logge inn for å svare
Nugatti
02.09.2022 kl 14:04 3508

Det er klokt å prioritere Høyanger. Den store kunden i japan trenger nok varene raskt. Kan begynne å sende litt volum i midten av 2023. Det er ikke lenge til.
Molbre
02.09.2022 kl 14:09 3681

Les over!
Rasmazar
02.09.2022 kl 14:29 3655

Jeg skal ikke synse på hva Saga, Awilco og/eller Løkke tenker, men er helt åpent for at de høre bare billig råstoff som vi kan selge som et grønt produkt, og se penger. Hvor teknisk de er vet jeg ikke. Jeg sier ikke at produktet eller teknologien er bullshit, det er det ikke, men det mener jeg basert på hva andre bedrifter i verden har og gjør, og ikke BCS. BCS er, tross alt, dannet av noen uerfaren bachelor studenter, som har tatt ideen fra en eksisterende virksomhet.

Og det er ikke at Carbon Corp og SkyNano lager samme produkt, de bruker samme prosess. Det er tross alt Carbon Corp sitt mann (Stuert Licht) som disse studentene tok ideen fra. Og Stuart Licht har holdt på med dette lenge.
OZZY
02.09.2022 kl 14:34 3654

Vi kjenner godt til prosessen til Stuart Licht, jeg kan dessverre ikke kommentere forskjellene i prosesser.
Rasmazar
02.09.2022 kl 14:41 3643

Med unntak at de har endret prosessen helt fra når de startet, så er det ikke så veldig mye rom for å være annerledes enn det som Stuart Licht gjør. Han har patent på flere elektrode materieller, og alle slags karbonater som går ann å bruke. I beste fall har BCS noe som havner akkurat utenfor hans patent, der de har brukt en annen elektrolyt eller elektrode materielle, men da er mye mindre effektivt. Hvis du leser gjennom artikklene, så har Stuart Licht sitt team forsket på nesten alt mellom himmel og jord for å finne det som er mest optimal, og de satt patent på alt.
in2deep
02.09.2022 kl 14:43 3648

Ja, la oss få noen patent-søksmål også mot oss oppi alt dette nå - da snakker vi god stemning ;-D
Nugatti
02.09.2022 kl 14:50 3630

Haha for noen truseskvettere.

Går an å sette pengene i banken og. Renta er på vei opp.
in2deep
02.09.2022 kl 14:52 3633

Jeg venter til BCS når 5.000kr aksjen først
Gork
02.09.2022 kl 17:10 3505

Oppfinnelsen for hvordan omdanne CO2 til CNT/CNF var beskrevet allerede på 60 tallet. Så selve konseptet kan ingen ta patent på. Det man kan ta patent på er utstyr som benyttes i den prosessen. BCS har patent søknad inne for renseutstyr, dvs skille ut overflødig Carbon fra CNF/CNT. Rett utav produksjon (El/kjemisk) er andel Carbon ca 15% (om jeg husker riktig), deretter fjernes Carbonet slik at renhetsgraden blir tilstrekkelig bra, etter hva kunden/marked ønsker.

Det er noen som akkumulerer billig i disse dager, blir interessant å se om det er billig eller om de får solide gevinster. Jeg tror noen ikke vil at Spetalen skal tjene så grovt på caset at de lar kursen gå ned. Det at SP vil fortsette ned salget er rimelig sikkert, det er eneste aksje i porteføljen de kan få inn cash på.
FaderGem
02.09.2022 kl 22:32 3336

Det nevnes her at enkelte er redd for konkurransen i markedet. Trekk koblinga rettet mot f.eks. trelastleverandørene, bare i Norge finnes det 550 ++ leverandører bare av trelast. Markedet MÅ ha det for at verden skal gå videre. Likevel gikk trelastproduksjonen i stå og det ble brått mangelvare for noen måneder siden. Hva tror du vil skje med CNT-behovet da "Alle" etterhvert må ha det i sine batterier. De fleste har det gått opp et lys for hvilken vei pilende peker da det gjelder behovet for batterier i fremtiden.. nå var det kun snakk om batterier. Lista er uendelige og behovet så stort at markedet vil bli umettelig. Du skal være rimelig naivt på en snurr hvis du tror BCS ikke vil strekke hånda ut og si: her er jeg!
Nugatti
02.09.2022 kl 23:56 3264

Riktig
BCS kommer til å ta en stor markedsandel av kaka her.
Effektiv og grønn produksjon. Alle vil ha det.
Gjelder å vise til de første store kontraktene og fullskala-fabrikkene så begynner denne snøballen å rulle.
FaderGem
03.09.2022 kl 00:51 3225

Snøballen vil rulle allerede da de nervøse småsjelene slutter å oppføre seg som lettmanipulerte følelsesklumper styrt av robot-2000. Bare å gi en blanke i å trykke på selg-knappen da den opperer for fullt. Her mater man monsteret og gir den spillerom. Kjøp heller, slik at vi sammen blir det grønne monsteret. Desverre er det bare et fåtall som ikke lar seg blir styrt av følelser, selvom utsiktene er tilrettelagt. Noen vil plutselig få seg en wake up call, forhåpentligvis.
Redigert 03.09.2022 kl 00:56 Du må logge inn for å svare
Rule
04.09.2022 kl 21:53 2822

Ja, spændende hvornår rekylen kommer. Intet ændret siden sidste emi på 54 NOK andet end vi har fået investerings beslutning på første fabrik, Flesland op at gå og BIR testen igang :-)
Jeg sidder med en del cash fra nedsalg i anden aktie og venter på at det vender. Begynder nok at samle små portioner op, da vi er på historisk lav kurs.
MacT
05.09.2022 kl 07:30 2610

Heidy.b.s fortsetter å kjøpe 1000stk i måneden. Totalt 94k
Hjelpalaus
05.09.2022 kl 08:42 2496

Ligger inne med enorme papirtao både hun og mannen. De kjøpte tungt på 60 og 70-tallet. Men hyggelig at de har troen på sin sønn😇
Nugatti
05.09.2022 kl 08:51 2500

Kjøpte en god del i vår/ sommer også mens kursen falt. Nede på 30-tallet.
De har trua, av en eller annen grunn ;)
Redigert 05.09.2022 kl 08:51 Du må logge inn for å svare
gabriel33
05.09.2022 kl 09:00 2475

De vet sannsynligvis litt mer en oss.
rockpus
05.09.2022 kl 09:15 2429

De hadde i alle fall garantert visst det om det var noe negativt for selskapet!
Molbre
05.09.2022 kl 10:16 2309

Har du en begrunnelse for det? Hvis de hadde visst mer enn oss så hadde de vel ikke kjøpt på 60- 70 tallet, men ventet til kursen er blitt gruset og avtaler begynte å nærme seg! Kjøpte mye på høye kurser og småplukk når den er lavere nå. Nok en bekmørk dag snart ned to sifret i % på en positiv børs! Når en etterpør info så er det ingen som svarer på mail i selskapet? Null info fra selskapet med tanke på meldinger? Halvårsrapporten var jo spilt inn på forhånd, med bare viss vass som allle visste om fra før, forklaring om hva de driver med! Skal de komme i gang som estimert i Høyanger bør det jo komme noe info fra selskapet ganske snart! Samtidig er jeg skremt over at Nanoshell kontrakten ikke har generert noe enda! Vet jeg har nevnt den noen ganger før men jeg kan ikke fatte hvorfor de ikke har mer inntekt enn 200k første halvår med denne kontrakten. Sånn som det er nå er selskapet bare ett skall uten innhold, dette endrer seg selvfølgelig hvis de kommer i gang med byggingen eller signerer en kontrakt! Og nei jeg trader ikke, eller har solgt meg ut, eller forresten har solgt 700 aksjer for å kjøpe meg litt inn i Greenstat!
Redigert 05.09.2022 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
rockpus
05.09.2022 kl 10:27 2335

"Hvis de hadde visst mer enn oss så hadde de vel ikke kjøpt på 60- 70 tallet, men ventet til kursen er blitt gruset og avtaler begynte å nærme seg! "

Dette beviser i tilfelle bare at det også på de høye kursnivåer ikke fantes negativ utvikling i selskapet som tilsa en kommende kursnedgang.
Molbre
05.09.2022 kl 10:32 2348

På denne tiden var det jo en som var konstant ute og lovet gull og grøne skoger uten å ha belegg for det viser det seg i ettertid. Ny CEO har jo ikke bekreftet noe av dette, så en del negativt har jo kommet siden det. Samtidig har de jo kommet med noe positivt som at de kan produsere CNT, i gang i Rådalen(men så lenge en ikke får oppdateringer så bryr ikke markedet seg om dette ser det ut som), samme med produksjonen på Flesland, hva hjelper det å ha 400 kunder og produksjon når ingen kjøper? Hvis en ta første halvår så har de vel solgt 40 kg totalt(regner da på pris på 5000).
Nugatti
05.09.2022 kl 11:05 2283

At de fortsetter å kjøpe er at bra signal på at selskapet er "on-track". De sitter tett på.

BCS var nok svært close på off-take-avtaler tidligere i år. Noe har blitt utsatt.

Utvidet testing på større kunde, som skal ha "alt" volumet?

De har jo meldt at en større japansk aktør er meget interessert.
Redigert 05.09.2022 kl 11:11 Du må logge inn for å svare
MacT
05.09.2022 kl 11:15 2271

Ja, hvorfor har de ikke solgt mer? Jeg tenker at dette blir holdt av. Glem de 400 kundene. Det er en storfisk som skal ha alt.
MacT
05.09.2022 kl 11:18 2284

En som kjøpte 50k i et jafs hvertfall
rockpus
05.09.2022 kl 11:23 2268

"BCS var nok svært close på off-take-avtaler tidligere i år. Noe har blitt utsatt.

Utvidet testing på større kunde, som skal ha "alt" volumet?"

Dette kan med stor sannsynlighet ha sammenheng med at BCS etter vellykkede tester i vår kunne tilby CNT også. Da ble det antagelig behov for batteriselskapet å foreta utvidede tester med den nye muligheten også!
Her er det stille før stormen!
Nugatti
05.09.2022 kl 11:27 2264

Tenker at dette kan drøye enda litt... Hadde vært kjekt å lastet opp mer på senhøsten. Store muligheter nå.
Molbre
05.09.2022 kl 15:39 2030

Mange håpefulle med mange teorier her, min teori er at de sliter mer enn vi tror og at Løkke har en vanskelig jobb foran seg . Hvis ting hadde vært så rosenrødt som mange her prøver å male situasjonen så hadde de lett fått satt opp noen fabrikker mye raskere enn det som selskapet estimerer, i Høyanger er jo det meste klart, men null info på to måneder etter at de satt Høyanger som første fabrikk! I mellomtiden raser kursen og verden blir verre dag for dag, noe som definitivt ikke er bra for selskaper som BCS og alle andre selskaper utenom energi sektoren!
Gullhaugen
05.09.2022 kl 15:44 2024

Hvorfor blir ingen av disse letter of intent til butikk?? Det er jo år og dag siden disse kom som perler på en snor??