BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
07.06.2023 kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
BCS 18.06.2022 kl 12:35 337358

Lånt noen kloke ord fra E.Hanøy delt på Facebook:

Når jeg diskuterer aksjer med «vanlige folk», så er det en setning som ofte dukker opp.
- Tenk om jeg hadde vært tidlig ute i xxx, DA hadde jeg virkelig hatt bra med penger i dag». (Tesla er gjenganger).

Vel, da har jeg gode nyheter. Vi ER tidlig ute denne gangen. Samtlige aksjonærer har gjort sin investering FØR selskapet har kommet i gang med produksjon av betydning. Dette er som å være inne FØR Tesla hadde begynt å selge biler.

Jeg sier ikke at kursen til BCS vil gå i nærheten av like høyt som Tesla, men vi alle er altså tidlig ute.

For at du skal få oppleve å være en av dem som faktisk var tidlig ute, og til slutt fikk god gevinst, så er det én egenskap som er viktigere enn alt annet.

Tålmodighet.…

De ansatte i BCS gjør sin jobb, og vi må gjøre vår.

Så ikke bli deprimert om kursen faller, ikke bli euforisk om den stiger. BCS har et produkt som de vil få solgt rubbel og bit av, til høy pris. Så ro ned, vent til de to fabrikkene er oppe og går, og så skal du bare se at det blir trivelige tider. 😊
Redigert 18.06.2022 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
OZZY
06.09.2022 kl 17:27 7247

kjøpte mer idag. nå samme mønsteret som det var i NEL og den kom seg opp igjen.
hvis du ikke har troe Selg. jeg skal ha mer.
FaderGem
06.09.2022 kl 17:37 7288

Vi er fler som skal ha mer. Så får vi bare vente og se hvem som er de lureste: selgeren eller kjøperen. Til syvende og sist er svaret enkelt!
Fink
06.09.2022 kl 18:40 7357

Kan ikke være mange småaksjonærer som kom inn i løpet av fjoråret som har snitt på dette nivået. Er vel betydelig høyere for de fleste. Enig med dem som anser kurs under 30 som billig og gunstig inngang, hvis man har tørt krutt tilgjengelig. Sett i bakspeilet: Bcs burde egentlig ventet til omtrent nå med å gå på børs? Svingningene det første året har dessverre vært basert på litt vel luftige forventninger. Nå er det i alle fall konkrete planer om fabrikker basert på utprøvd og godkjent metode. Som alle andre ser jeg fram til snarlige og positive børsmeldinger!
Rule
06.09.2022 kl 21:19 7217

Det bliver stort det her. Vejen er banet og skinnerne lagt for kæmpe opgang. Jeg er tungt inde og ser måbende på de kurser man kan komme ind på, men tillykke til nye investorer. Hele nedturen er iværksat/initieret af Spætten. Gad vide hvor meget robotterne får suget til sig under faldende kurs...? Jeg tror det er selvskabt og falsk lav kurs. Når dagens handler er ovre ligger der ordre på +37 NOK små 10.000 stk væk. Ingen sælger ved sine fulde fem her nede andet end smulder. Der kommer også de her "bursts" i prisen. Robotterne er gode til at beskytte sig imod at sælge større mængder ud til lav pris.
Batteri markedet er enormt og har mange grene: EV, storage, vindmøller, droner, power tools,.... totalt endeløst. On top kommer industrial, militære og rumfart applications. De første repræsenterer Inabata. Jeg lurer stadig i sivet med tørt krudt...
Rule
06.09.2022 kl 21:26 7241

BCS har en lille og lean organisation. Ingen gæld. De kan opskalere i det tempo de ønsker. De kan producere hjemme i garagen, i en større garage elller gå i en større fabrik. De har så valgt det sidste. Jeg tænker at de p.t. arbejder på de funding muligheder de selv har listet op, hvilke hænger sammen med batteri satsningen.
Rule
06.09.2022 kl 21:37 7243

Mit bedste bud er fortsat at der snart meldes ud om en partner. BCS ledelsen og styret er intelligente folk. Det informations niveau de stiller op med og nedsalg af Saga Pure ved de alle godt ikke er kurs fremmende. Og det tror jeg præcist er hvad de ønsker. Så er BCS super attraktive ifht en mulig partner. Og så tager det raket fart hvis det sker.... spændende tider...
Tænk på AWILCO. De lader sig ikke løbe om hjørner med. Det viste de tydligt hvor de modsatte sig en større udvanding for langt tid siden. Næh - her er noget på gang bag kulisserne...
Nugatti
06.09.2022 kl 23:29 7140

Spennende tider. Fakta er:
Det kommer ny CEO snart. Vi vet de er i kontraktsforhandlinger, noe Simonsen i SAGA påpeker at de tror BCS vil lykkes med, i sin siste presentasjon. Det er sendt mye CNF til testing til en større aktør i Japan. Det jobbes mot raskest mulig fabrikkoppstart i Høyanger. Nærstående til ledelse fortsetter å kjøpe aksjer, noe de også har gjort på høye kursnivåer.
FaderGem
06.09.2022 kl 23:56 7131

Makro styrer ingen av oss, men å gå inn i seg selv og evne å forstå fremtidsutsiktene burde de fleste prestere og klare. Istedet blir fornuften tilsidesatt for å la frustrasjon og følelser ta fullstendig over.
En sau blir fort til mange, en hel flokk, da lydbølgene av bjella er den eneste stimuli for hjernen den klarer å reflektere over. Hurra for mennesket i enkelte situasjoner... Spesielt på børsen.
FaderGem
07.09.2022 kl 09:07 6918

Manipulering satt i system, og folk biter på som mygg. Se bare hvordan robot-2000 uthenter de svake en etter en. Hvorfor trykker du på selg-knappen? Bare fordi noen andre gjør det?
MacT
07.09.2022 kl 09:46 6902

Fordi folk ikke klarer å se fremover istedenfor å studere aksjekursen.
Foreslår langoddsen eller Lotto til den gjengen der👌
Molbre
07.09.2022 kl 10:03 6858

Blir litt for lett å gi denne forklaringen FaderGem. Jeg og har tro på selskapet og det de skal selge. Men så har vi følgende og det er det på tide å innse :-).

- Makro
- Ikke fått konkret dato på oppstart av fabrikk, hverken bygging eller produksjonsstart.
- Ingen ny CEO.
- Ingen avtaler med kunder.
- Nanoshell avtalen ser ikke ut til å generere penger.
- Ingen oppdatering fra Rådalen

Alt dette bidrar til fallet. Håper for all del at det kommer noe info fra selskapet snart hvis ikke er det bare å innse at den kommer til å fortsette å falle kraftigere enn markedet gjør om ikke det blir støttekjøp for å holde kursen opp fra de store aksjonærene. Jeg sier ikke dette for å komme inn billigere, dette er jo fakta!

FaderGem
07.09.2022 kl 10:12 6839

Joda, folk er sugende på bekreftelser. Det ser man tydelig. Folk har lett for å miste håpet når det eneste ankepunktet er tid. Hvis man plutselig mister seg selv og tror at ikke noe av det nevnte vil komme, så for all del, selg så krampen tar dere. Men er ikke det å være litt pessimistisk naiv? Ting kommer da tiden er moden for det. Har man ikke tid til å vente og bli psyket ut, så har du kanskje tapt oppgangen da først meldingene kommer, og solgt med tap. En dobbel smell der altså. Kall meg gjerne kald, men jeg kan trøste meg med at jeg har forstått utmerket godt hvor vi skal da tiden blir moden. Frustrasjon eksisterer ikke i min verden, og godt er det! :-)
FaderGem
07.09.2022 kl 10:33 6801

Og for all del plasser tanken en plass i bakhodet: Det du selger (med tap), blir raskt kjøpt av en annen. Kan jo fort bli surt å se den du solgte til tjene på oppgangen du kunne fått. Folk får bare styre på, men jeg må få lov til å glise når det blir en realitet. :-)
Denne er oversolgt til de grader nå. Vi får se hvor langt algoritmene klarer å manipulere selgerne, det må komme et bristepunkt snart der fornuften endelig setter støtet.
in2deep
07.09.2022 kl 11:17 6727

FaderGem: nå må du ikke glemme at mange av oss har sittet her mye, mye lengre enn deg! Dropp denne ovenfra-og-ned holdningen din.
Og folk kjøpte aksjer på gitte tidspunkter basert på uttalelser osv fra selskapet, og mange (ikke jeg) sitter nå med enorme tap som følge av dette.
Faktisk har enkelte av oss sittet her i 12-16 mndr og fått servert det ene løftet etter det andre. Og ofte har inntrykket vært at det er like om hjørnet på mye av det, og det har ikke kommet oppfølginger i ettertid om hva som faktisk skjedde. For å bruke et enkelt uttrykk: det har vært mye klukking men lite egg....
Og det faktum at selskapet bevisst eller ubevisst, har tatt en såpass defensiv rolle, og latt være å dementere mye av støyen som har fulgt i kjølvannet av diverse løfter, gir oss også et grunnlag for å innta en negativ, og til dels konspiratorisk, innstilling til selskapet. Si heller at det ikke ble noe av, istedet for å sitte med ei liste full av oppfølgingspunkter og ingen konklusjoner.

I mine øyne har selskapet håndtert situasjonen siste 9 måneder på en katastrofal måte. Det burde, situasjonen tatt i betraktning, blitt gitt mye mer informasjon enn hva som kanskje hadde vært normalt sett gjennom perioden, nettopp fordi selskapet tilsynelatende befant seg i en krise. At daglig leder regelrett blir sparket, og at vi 4 måneder senere fortsatt ser at stillingsannonsen ligger ute?? Hva faen? Det i seg selv burde være grunnlag for en oppdatering fra selskapets side: er det kommer inn nok søkere? Er det feil kompetanse? Osv. Skulle tro at det måtte være mange fullverdige søkere til en slik attraktiv stilling?

Og glem gutteklubben grei på topp 5-10 lista her. De får den informasjonen de ønsker til enhver tid. Det er alle oss andre 3990 aksjonærer som famler fremover i blinde, og ser det ene løftet etter det andre koke ut i kål. Og faktum er at Topp20 pr mai 2021 hadde over 78% av aksjene, og pr i dag like over 68%. Mao så har de vektet seg kraftig ned i perioden. Hvorfor?

Jeg er fortsatt bull på caset, men det er håndtert langt under pari fra selskapets side, og jeg mener det har vært, og fortsatt er, et ekstra behov fra selskapets side å berolige aksjonærene om at ting er i rute, at det håndteres tilstrekkelig fra administrasjonen, at det fortsatt pågår konkrete samtaler, at pivoteringen er gjort mtp konkrete potensielle kundesamtaler, osv osv. Sånn sett, så var det, ironisk sett, bedre da Sagmo fyrte fra hofta i alle medier, for da KOM det iallefall info fra selskapets side (jada, dette var selvsagt ikke "offisielle" uttalelser, og mye av det var bare haussing), men etterpå har det vært helt tysst.

Kursen har "krakket" fra over 80kr, til å ligge faretruende nær enda en "kollaps" ned under 20kr. Og selskapet sitter, i mine øyne, tilbakelent å ser det hele skje.
Vi trenger regelmessige statusrapporter fra selskapet nå. Og alle punktene det bør rapporteres på, er nevnt oppover i denne og andre tråder, for situasjonen er ekstraordinær her!
Redigert 07.09.2022 kl 11:22 Du må logge inn for å svare
FaderGem
07.09.2022 kl 11:41 6691

Jeg skjønner frustrasjonen veldig godt, men om jeg velger å ta del i den er en annen sak. Jeg har følgt selskapet siden de ble listet på Euronext, og tok del i troen få dager etter og har siden kjøpt på alle mulige kurser. Har jeg mistet håpet? Langt der ifra, jeg er fortsatt all inn, og har ikke solgt en eneste aksje. Selv om andre velger å være utolmodige, så benytter jeg meg av muligheten til å laste mer da folk flest velger å tro at alt går til helvette. Det vil jeg ikke si er en ovenfra-og-ned-holdning. Det er bare mitt valg. Valget ditt er å bli skeptisk, frustrert og sette alle kriseparametre i høyspenn da informasjon uteblir i en tidsperiode. Som du er inne på, taktisk fra selskapets side, eller rett og slett munnkurv til alt er tilrettelagt? Hvem vet? Tid er ikke det som kneler meg. Men selvfølgelig håper jeg på meldinger snarest for å berolige hele hurven. Det fortjener vi alle! Men hva er disse stille måneder sammenlignet med de årene jeg har tenkt til å sitte? Dette betyr ingenting, jeg takker for at noen mister håpet og selger billigere og billigere til meg. Fantastisk! :-)
Rule
07.09.2022 kl 13:58 6548

Enig. FID er taget på Høyanger og produktion ramp-up er fra sommer 2023 og ca. 9 måneder frem.
Hjelpalaus
07.09.2022 kl 14:38 6469

Det ser fryktelig stygt ut nå. Aksjer lempes ut og kjøpersiden er veldig begrenset. Dette fallet stanses kun av en positiv nyhet. Og det kan ligge måneder frem i tid..
FaderGem
07.09.2022 kl 14:49 6551

Selg, du hausser opp din egen usikkerhet. Det trenger ikke være sånn. Eller er det noe i deg som sier at dette i det store er en selvpåført redsel omfavnet av en smittebølge? Nyheter må komme for at dette skal snu, helt sant. Benytt heller muligheten å kjøpe mer da andre frykter, eller bli revet med bølgen og frykt ut av deg selv.
Molbre
07.09.2022 kl 14:50 6631

Virker på meg som om selskapet har gått i lockdown modus, burde i hvert fall hatt baller til å stå frem og forklare/dementere uttalelsene til tidligere CEO og forklare veien videre for selskapet! La oss si at det nå går ett par måneder så kommer det en utsettelse på fabrikken igjen, hva skjer da med tiltroen til selskapet! Ja jeg tenker worst case scenario for det er det som har skjedd hver gang til nå i dette selskapet!
Molbre
07.09.2022 kl 14:52 6688

Kjøpe mer? Den faller jo mer og mer hver dag og makro blir verre og verre, jeg skal kjøpe mer jeg men ikke på dette nivået her da jeg anser det som for risikabelt, hvis det begynner å nærme seg 15 kroner så skal jeg vurdere det! Som jeg ser det nå er det en større sjanse enn afor at vi går videre ned enn at vi skal få en oppgang sammen med en melding om noe positivt fra selskapet(noe jeg inderlig håper på). Eneste positive nå er at på disse kursene så regner jeg ikke med at hverken Awilco eller Saga selger store volum, må vel ned 8-10 kroner fra dagens kurs for å få solgt store volum!
Redigert 07.09.2022 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
Nugatti
07.09.2022 kl 14:59 6664

Mye kvalitetsaksjer som går ned i disse dager. Ikke annet å vente at BCS blir med nedover. Robotene herjer, og folk blir usikre.

Har du trua på at BCS skal levere CNF / MWCNT til verden fremover og skal bygge mange fabrikker , så bør du eie aksjer her i løpet av høsten/vinteren.

rockpus
07.09.2022 kl 15:07 6651

Jeg forstår godt din frustrasjon for tiden.

Minner om meldingen selskapet sendte ut den 10/6.
https://newsweb.oslobors.no/message/564632
Det var en melding basert på tilsvarende uro og frustrasjon den gang.

Vi tørster nå alle etter ny informasjon. Men det er jo samtidig greit å minne om at selv om vi ikke har fått noen positive meldinger seneste uker, så har vi da heller ikke fått noen negative. All nedgang er dermed basert på negative spekulasjoner som følge av usikkerhet. Hvor mye kan en aksje som dette egentlig falle, uten at det på et eller annet tidspunkt kommer en melding som forsvarer en slik nedgang?
Molbre
07.09.2022 kl 15:09 6666

Nå er vel ikke akkurat BCS en kvalitetsaksje :-). Disse har jo og flydd opp i mellomtiden mens BCS har falt kraftig selv i gode perioder :-).
FaderGem
07.09.2022 kl 15:13 6921

Robot-2000 er nådeløs. Den presser på! Dette er manipulering satt i system, uten tvil!
Nugatti
07.09.2022 kl 15:15 7097

Jeg sier at selv kvalitetssaksjer med gode tall osv, får merkelige fall i disse dager. BCS er et start up egentlig. Venture case. Kursen her vil svinge mye.
Enormt nyhetsdrevet... Nå er de on-track , men har ikke fabrikk og tjener ikke penger. Ørkenvandring nå før kontrakter er signert og fabrikkene begynner å sprute penger.

Ja, sjekk hvordan Robot-2000 manipulerer kursen. Det er latterlig. hehe...

Hvem kjøper og hvem selger nå. Vi får følge med på listene
Redigert 07.09.2022 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
Molbre
07.09.2022 kl 15:22 7093

On track vet jeg ikke, men ingenting jeg håper på mer! Som sagt så har jeg mistet troen på selskapet på kort sikt +/- ett år. Jeg tror ikke de kommer til å levere på de parametrene som de har lovet da og håper de kommer med info om dette ganske raskt Tror ikke dette vil redusere kursen mye heller da markedet virker å ha priset inn litt det samme. Når det gjelder +/- 2-3 år har jeg fortsatt tro på selskapet, da vil nok krigen være over og energi krisen normalisert seg, ja med høyere priser men ikke de nivåene vi ser nå. Videre vil nok leveringstid på biler og andre forbruker gjenstander være mer normalisert og verden forhåpentligvis en bedre plass å bo på enn i dag! BCS er er jo avhengig av produksjon på biler etc for at batteri produsenetene får levert batterier, nå er det jo knapt nok produksjon da en mangler halvledere og andre komponenter.
Nugatti
07.09.2022 kl 16:11 6979

Løkke klør i fingrene etter å kjøpe på disse kursene. Men tipper han sitter på innsideinfo og ikke kan kjøpe før kontraktsignering.

Kommer nok inn etter første off-take-avtale er børsmeldt , og eventuelt på en stor vekstemisjon som skal sparke i gang Høyanger og Mosjøen samtidig.
Redigert 07.09.2022 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
upsidedown
07.09.2022 kl 16:14 6992

Det neste blir muligens at det kommer melding om utsettelse på grunn av usikkerhet rundt strømprisene. Ut fra min vurdering det eneste pre BCS bygde sin intro på børs det var hold i. De gjentok faktisk ved siste Q at de turer videre i den tro at konkurrentene vil produsere sin egen CO2 før de videreforedler produktene.
Gork
07.09.2022 kl 21:28 6733

Her pumpes det ut aksjer, greit at 2000 roboten er med, men mange er villig til å selge for lavere pris. Det er stort sett selgere som beveger seg ned til kjøpere.

Det var noen som skrev om strømpriser og betydning for BCS, det er tullprat, Høyanger er på riktig side av fjorden og selskapet har garantert sikret seg en langsiktig gunstig strømavtale med kommunen (som faktisk eier kraftverket).

Det blir interessant å se hvor langt ned dette går, på et tidspunkt må de 50 største synes at dette er billig nok.
Rule
07.09.2022 kl 21:50 6889

Gad vide om der er mange som falder ud pga stop-loss. Tidligere var BCS også en af de aktier nordnettere havde fået gevinster på fra short udlån. Begge dele giver jo et forstærket kurs fald og det sidste en fiktiv lav kurs. Oven i hatten har vi helt pessimistisk makro. Trible-trouble. Rekyll bliver så meget voldsommere.
Det eneste der er vanskeligt er hvornår man skal gå ind. Hvad bliver bunden...? Kursen har jo historisk set ikke været under 32 i længere tid. Der er nu 40% opgang i vente bare op til blok salget på kurs 37 NOK. Det er jo helt vildt. Fantasi kurser.
Rule
07.09.2022 kl 21:53 6951

Og igen det samme billede på ask siden i ordre bogen når dagens trader ordrer er væk. En godt 10.000 stk og kursen hedder 37 NOK. Glup.
Rule
07.09.2022 kl 21:59 6946

det er et rent taber spil hvis man sælger - en nyhed og kraftig rekyll og så står vi almindelige småsparer ikke en chance for at hive solgte aktier retur igen...
Rule
07.09.2022 kl 22:15 6994

ligger man en linær trend ind der rammer perioden 12 - 31 maj og 19 Juli - 5 August, så vil den skyde i ca. 50 NOK. I mellem 1. Juni - 18 Juli og nu efter 5 August er der kolo-enorme oversolgt/oversalgs huller. Spætten griner hele vejen til banken da han nu har fået alle til at panik sælge imens han har nogle til at støvsuge aktier op til sig til billigsalg. Glup.
MacT
08.09.2022 kl 07:19 6865

Det var bergen kommunale pensjonskasse som kjøpte de 50k på mandag.
Nugatti
08.09.2022 kl 09:50 6765

Oi, hva skjer ,vi går oppover

Blir fart her når alle skal inn igjen!
Hjelpalaus
08.09.2022 kl 10:03 6846

Det er sant. Det skal fryktelig lite til for at denne spretter opp 20-30%. En aldri så liten positiv melding.
Redigert 08.09.2022 kl 10:04 Du må logge inn for å svare
FaderGem
08.09.2022 kl 11:06 6743

That's the spirit! :-) skal ikke mye til for at fornuften snur
rockpus
08.09.2022 kl 17:50 6452

Om Løkke hadde hatt så liten tro på selskapet at det var det som var grunnen til at han ikke kjøper aksjer på dette latterlig lave nivået, så hadde han vel heller ikke tatt jobben som ny styreformann?
Hva forteller det oss i så fall? Stille før stormen? Får vi snart en melding som forklarer hvorfor han i disse dager ikke kunne kjøpe?
Rule
08.09.2022 kl 18:42 6452

Øjs, det er et flot reæssonement. Det er mystisk at han ikke køber en mindre klump. Større køb ville jeg nok også vente med til kursen bunder ud. Måske det så var her. Imorgen fredag og mange tør måske ikke sidde ude hen over helgen, så det ku give videre opgang....