BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
07.06.2023 kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
BCS 18.06.2022 kl 12:35 337414

Lånt noen kloke ord fra E.Hanøy delt på Facebook:

Når jeg diskuterer aksjer med «vanlige folk», så er det en setning som ofte dukker opp.
- Tenk om jeg hadde vært tidlig ute i xxx, DA hadde jeg virkelig hatt bra med penger i dag». (Tesla er gjenganger).

Vel, da har jeg gode nyheter. Vi ER tidlig ute denne gangen. Samtlige aksjonærer har gjort sin investering FØR selskapet har kommet i gang med produksjon av betydning. Dette er som å være inne FØR Tesla hadde begynt å selge biler.

Jeg sier ikke at kursen til BCS vil gå i nærheten av like høyt som Tesla, men vi alle er altså tidlig ute.

For at du skal få oppleve å være en av dem som faktisk var tidlig ute, og til slutt fikk god gevinst, så er det én egenskap som er viktigere enn alt annet.

Tålmodighet.…

De ansatte i BCS gjør sin jobb, og vi må gjøre vår.

Så ikke bli deprimert om kursen faller, ikke bli euforisk om den stiger. BCS har et produkt som de vil få solgt rubbel og bit av, til høy pris. Så ro ned, vent til de to fabrikkene er oppe og går, og så skal du bare se at det blir trivelige tider. 😊
Redigert 18.06.2022 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
Rule
19.09.2022 kl 22:01 6821

I tillæg fra Maj melding:
Reference is made to the stock exchange announcements 28 October 2021 where Bergen Carbon Solutions announced a letter of intent with major Japanese
corporation to develop an additive solution that can be used in the anode-graphite for lithium-ion based batteries globally. The solution aimed to increase conductivity and reduce resistance in battery anode materials utilizing green carbon nanofiber (CNF) from BCS.
----------------
I tillæg skal nævnes at BCS ikke har optaget lån fx på variable rente vilkår eller andet der kan ramme dem i disse turbulente tider.
BCS er en materiale producent og materiale producenter stiger på fint på børserne dog ik BCS. Verden er på vej i ressource knaphed og BCS kan forvandle luft til et super materiale og måske også snart grafit til en rimelig omkostning.
Slettet bruker
19.09.2022 kl 22:05 6821

Det er ingen tvil om at potensialet er i BCS, dessverre er det slik at markedet krever resultater nå og uten resultater så trades denne ned. Tenkt at denne har droppet fra 80 til 40 og nå ned i 25 uten annet en bare positive nyheter.
Redigert 19.09.2022 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Rule
19.09.2022 kl 22:25 6864

Det der har skræmt er vel CEO afgang og Saga Pure (Spetalen) bloksalg. Til det første så var CEO belastningen for stor - prøv at se et billede af Sagma fra de tidlige dage og nu. Han har tydeligvis tabt en masse kilo. Han var med til at opnå meget i rasende tempo, så der har uden tvivl været stress på. Plus de har et udfordret privat liv, så jeg siger tak og under ham virkelig ro.
Mht Spetalen, ja så nævner mange om fejlet timing i NEL ( solgt på latterlig lav kurs ) og nu faldt jeg lige over denne:
I forrige uke kjøpte Øystein Stray Spetalen aksjer for over 140 millioner kroner i Vår Energi og Noreco. Mandag raser aksjekursen i Vår Energi etter dårlige nyheter fra selskapet, og Noreco-aksjen faller også. Se: https://www.finansavisen.no/nyheter/olje/2022/09/19/7931458/oystein-stray-spetalen-kjopte-var-energi-og-noreco-rett-for-kursfall
Rule
20.09.2022 kl 02:38 6753

The number one priority is to implement the full scale factory at an industrial scale in Høyanger.
Se Q2 ppt:
https://bergencarbonsolutions.com/financial-results-for-the-first-half-of-2022/
Hjelpalaus
20.09.2022 kl 07:57 6662

Kursutviklingen er så ulogisk at vi nok kan forvente et fall på 50% ved inngåelse av en mrd-kontrakt. Om vi følger trendene som har vært.
Molbre
20.09.2022 kl 10:03 6522

Føler det egentlig ikke det er så mange gode nyheter som er kommet når en tenker seg om. Virker mer som om de siste børsmeldinge er litt forhastet og at de føler seg tvunget til å sende ut meldinger for å tilfredstille aksjonærene. Når en ser at det fremdeles ikke er kommet info om byggestart i Høyanger, tre måneder etter meldingen om dette, så sier det sitt. Dette var jo en lek i forhold til Mosjøen og var jo bare å sette inn Diegel å produsere, tror nok en gang ledelsen har undervurt kompleksiteten kraftg. Samme med Rådalen, skulle ta ett par uker det tok nesten 12 uker å få den i gang, virker på meg som om de rett og slett ikke har kompetansen i selskapet per nå. Tenker da både på ledelsen og på teknikerene, dette er det mest skremmende! Mange som har tro på Løkke, men at han ikke hat vært ute i media eller noe er heller ikke en betryggelse. Selskapet svarer heller ikke å enkle mailer som f.eks info om Nanoshell kontrakten, hvorfor ikke?
nopetter
20.09.2022 kl 10:09 6515

for 1000 gang
kursen vil fortsette nedturen slik som det skjer i saga fordi det brukes dumpe roboter, saga mater inn aksjer til denne roboten via spetalen som sitter bak dusinvis av slike algoritmer i mange av selskapene han styrer direkte og inn direkte. på toppen av alt så er trusselen om nedsalget av sagmo sine aksjer som jeg ikke skulle bli forundret over havnet inni den samme algoritmen slik alle de andre nedsalgene fra saga har gjort. kursen har til nå stupt nesten kontinuerlig fra kr 47 kursen i saga har stupt fra 3,25 til ca 2,09 av samme årsak enda de la fram svært gode q tall
Molbre
20.09.2022 kl 10:16 6586

Kan godt være algoritmer etc, men samtidig så har jo selskapet underlevert så kraftig at de kan holde på sånn som de gjør! Når det gjelder Saga så henger jo kursen der mye sammen med kursen til BCS og, strengt tatt alt de har av verdi er jo der! Når de betaler ut utbytte så er jo det fra salg av aksjer i BCS eller fra kontantbeholdningen, så der skal jo kursen ned!
nopetter
20.09.2022 kl 10:28 6618

hvis det var slik som du sier hvorfor blir da kursen most i saga most fra 2,52 til under 2,09 etter utbytte utdelingen. det samme skjer i SDSD STSU umiddelbart når kom på børs dette er selskaper som er gjeldfrie og tjener penger som gress der han sitter som hovedaksjonær.
Redigert 20.09.2022 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
Molbre
20.09.2022 kl 10:49 6604

Den går jo automatisk ned når verdien de har i selskaper går ned, samt at de tar av kontantbeholdningen(emisjoner og nedsalg i aksjer) og betaler ut utbytte i tillegg så er jo markedet helt håpløst så går jo ned på grunn av det og! Hva Spetalen gjør i de andre selskapene bryr meg egentlig ikke!
BCS er jo litt annerledes der kan de jo knuse ned kursen når selskapet ikke leverer noe som helt på guidinger, samt at markedet er som det er!
rockpus
20.09.2022 kl 13:33 6485

Uansett hvordan dette henger sammen, så er den en merkelig strategi. Du mener altså at Spetalen ønsker å få kursen så lav som mulig i de selskapene han investerer i, og dermed for all del unngå kursoppgang?
Skulle virkelig ønske at jeg også tjente mer til lavere kursen ble..
VanDiemen7
20.09.2022 kl 14:13 6443

Jesjes, da er bcs straks 50 % ned på en måned. Bare å håpe på flere børsmeldinger der bcs skal starte et prosjekt i lokalsamfunnet!
Molbre
20.09.2022 kl 14:44 6453

Det som er frustrerende her er jo hvor høyt BCS spesielt med Sagmo i spissen har gått ut. Personlig så begynner jeg å lure på om de er så unike som de har fremstilt seg selv. Det er ikke rart, men rett og slett utrolig at de ikke har fått kontrakter eller kommet i gang med byggingen om alt som de har sagt stemmer. Virker som den nye ledelsen er like handlingslammet som den forrige, bare desto mer tilbakeholden, klok av skade vel å merke. Sitter en hel haug av småsparere som har solgt med store tap og enda flere som ser verdiene forvitre hver dag, etter lovnadene som ikke er blitt infridd, ikke en eneste en faktisk.
Uggis
20.09.2022 kl 17:45 6300

Slik situasjonen er nå så er det vell bare å kjøpe så mange BCS aksjer som mulig. Med dagens kurs på 25 så er selskapet verdsatt til ca 1 milliard. Selger man CNF og CNT i snitt til NOK 10000 pr kg så vil fortjenesten være på 1,6 milliard pr år bare i Høyanger. Kanskje 1 milliard når kostnader er trukket fra.
Etter hvert kommer Mosjøen og da kan man doble det. Etter 2024 kommer det sikkert enda flere fabrikker. BCS er altså nå verdsatt til mindre enn det de vil ha i fortjeneste om et år eller to.
Verden skriker etter råvarer. Dette kan bli en pengemaskin uten sidestykke. Dette føler jeg er min sjanse til å bli rik. Foreløpig er jeg all inn med 11000 aksjer og faller den videre så kjøper jeg enda flere aksjer.
Er det ikke det de rike gjør. Kjøper når andre selger.
Londonmannen
20.09.2022 kl 19:14 6210

Det er nok ikke noen tvil om at BCS vil bli en pengemaskin, dersom, jeg gjentar, dersom fabrikken i Høyanger kommer i produksjon som bebudet, samt at selskapet får bygget og satt igang planlagt produksjon i Mosjøen. Dette har også vært fremholdt av Sagmo flere ganger.

Men så er det bare det at Sagmo ble skiftet ut våren 2022. Siden det har ledelsen skiftet fokus fra Mosjøen til Høyanger, samtidig som de har gjort seg utilgjengelig for aksjonærene. Selv Q2 presentasjonen som ble presentert var et opptak og ledelsen valgte å ikke møte aksjonærene. Slikt skaper uro og usikkerhet blant aksjonærene. Det er gift for aksjekursen.

I tillegg ble stillingen som CEO utlyst på forsommeren 2022. I dag skriver vi 20 SEP 22 og vi har ikke hørt en pip om ny CEO. Hvorfor? Ingen som vil ha jobben? Finner de ikke egnet kandidat? Jeg bare spør, for jeg vet ikke. Jeg vet bare at dette også er en sak som skaper mer og mer usikkerhet dess lengre prosessen drøyer ut.

Ny styreformann og fungerende CEO burde skjønne at aksjonærene tørster etter informasjon og oppdatering, og dess lengre aksjonærene behandles som sjampinjonger ( kept in darkness, fed by shit!) dess lenger ned vil aksjekursen synke. Er dette en ønsket utvikling? I så tilfelle lite aksjonærvennlig.

Dersom Høyanger skal være i produksjon i løpet av første halvår 2023, så vil jeg anta at noe må skje der opp innen nyttår, senest. Følgelig bør det komme nyheter fra ledelsen innen få uker. Men jeg vil ikke utelukke at dem som har satset penger på at aksjekursen kan komme under kr 20,-, vil få rett.

Så håper jeg at ledelsen aldri mer velger å presentere et kvartalsresultat vis et opptak. En feigere måte å gjøre det på, finnes ikke. Uansett hvor galt det er på bakrommet vil ledelsen tjene på å møte aksjonærene face to face.
rockpus
20.09.2022 kl 21:18 6070

I dagens sure marked ville vel publisering av ny leder bare ført til et relativt kortvarig positivt blaff, så sant det ikke var en megakjendis da.

Det som nå kreves, er en avtakerkontrakt for kommende fabrikker. Håper at det er viten rundt dette som er årsaken til at ikke Løkke kan benytte seg av den lave kursen for tiden.
Når det gjelder Høyanger, så skal de vel bare flytte inn i et eksisterende fabrikklokale? Da er det i tilfelle ikke så store jobben som skal til for å få alt tilpasset en ny produksjon?
Rule
20.09.2022 kl 21:39 6039

Jeg tænker at vi har "the perfect storm" og kursen kommer til at skyde op så meget vildere. Inflationen er forecastet til at være længe under kontrol:
https://www.euroinvestor.dk/nyheder/selv-efter-choktal-inflationen-vil-styrtdykke
BCS er en materiale producent og de er mindre påvirket af høje energipriser end deres konkurrenter.
BCS har ingen dyre flex-lån og de kan stadig nå at styre hvordan de rest-finansierer.
BCS melder at deres top prio er at få Høyanger sat i drift.
Det vi ser nu er derfor efter min mening en helt vild overreaktion.
Fra Q2 ppt:
*The commissioning of the two last diegels at Flesland takes us one step closer to full-scale industrialization.
*The number one priority is to implement the full-scale factory at an industrial scale in Høyanger.
*Production is targeted to commence mid-2023. The ramp-up period is estimated to be 9-12 months.
https://bergencarbonsolutions.com/wp-content/uploads/2022/08/BCS-Company-update-Q2_2022.pdf
Rule
20.09.2022 kl 22:10 5999

Enig. Flesland er nok også en vigtig brik i det pusle spil. Mon ikke Flesland bliver en workshop til at bygge/samle moduler for at komme godt igang. På Flesland kan de også test-køre og kalibrere Diegel 2.0 moduler ind, hvis det er nødvendigt. Og så sætter man dem i drift i Høyanger.
Rule
21.09.2022 kl 01:35 5828

Hm - lige lidt repetition:
... this project will investigate the possibility for our technology to utilize really large volumes of CO2 to produce, not only highly valued CNFs and CNTs, but now also graphite,

og min stof til eftertanke:
REALLY LARGE volumes of CO2
NOT ONLY CNFs and CNTs
now ALSO graphite

ergo kan det læses som at vi får et mix af ALLE produkter ud af produktionen: CNF + CNT + Graphite
og at vi taler om REALLY LARGE volumes.

Øj øj øj, sådan havde jeg ikke tænkt det tidligere. Graphite er idag måske et biprodukt af processen lige som O2 er det og de kan muligvis styre mængderne / produkt mixet en smule ved at tweake på processen....?

FBS skriver også:
The potential is great, but I will emphasize that we don`t know the final results of the project yet.

så vælger vi alle at tro på FBS - "the potential is GREAT" - taler vi om virkelig en psyko BULL melding (om det lykkes).
Rule
21.09.2022 kl 01:36 5840

FBS maner til besindighed og det skal jeg love for at han har fået hvis vi kigger på kurs reaktionen :-) alt imens familien køber op.....
Molbre
21.09.2022 kl 11:13 5583

Nå starter vel de med samme produksjonen på Herøya som BCS sjekker ut(Prosjekt C) 2 milliarder i investeringer her. Spennende å se om BCS blir involvert her eller om de skal starte opp selv. Ser at det er ca 50% syntestisk grafitt og 50% naturlig grafitt i batteriene(ca 85 kg i ett Tesla batteri). Å produsere teknisk grafitt, samme som BCS skal gjøre er vissttno særdeles skittent per nå, regner med at BCS vil gjøre dette mye renere enn eksisterende metode!
VårDitto
21.09.2022 kl 11:35 5543

Ser vi kanskje en oppkjøpsmulighet; altså Hydro/Elkem/Altor kjøper BCS?
Må vel være gunstig pris nå, i alle fall ut fra tidligere prising!
Slettet bruker
21.09.2022 kl 13:44 5438

Er det noen som vil prøve seg på en saklig analyse av selskapet basert på inntekter, kostnader til utbygging, potensiale i markedet samt tillegge de nyheter som har kommet i løpet av 2022? Jeg kjenner en viss skepsis til at ingen sier noe, samtidig som jeg helt klart ser et vanvittig potensiale her. Råvarepriser generelt fortsetter jo bare å stige. Se bare på Litium prisen som har gått 4x på 1 år. Hva negativt har egentlig skjedd med BCS siden Fearnleys analyse på kr 60-80 eller han som mente denne kunne gå 100x dersom man gjorde ting riktig. Gjør man ikke ting riktig? Hvis dere hadde hatt cash ville dere putte penger inn nå eller ventet til en ny bunn, eller tror dere bunnen er nådd? Hva skjer i morgen når rentedommen foreligger? Hvilke konsekvenser har strømprisen for BCS? Ja, jeg vet de ligger på rett side av fjorden, men dog. Hadde rett og slett vært kjekt med noen sakelige betraktninger.
Redigert 21.09.2022 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
Molbre
21.09.2022 kl 14:35 5382

Folk er nok i villrede og det har jo med at selskapet har gått fra å være ett selskap med to løskanoner som spredde om seg med lovnader, som i ettertid har visst seg å være ren bullshit. Rart at dette ikke får større konsekvenser enn at vedkommende fikk sparken, selv om dette ikke er bekreftet fra selskapet. Mange som gir sine betraktninger basert på hva tidligere CEO og styremann har sagt, det mener jeg en egentlig bare må slette fra minnet og begynne å se på hvor selskapet er nå.
- Produserer CNF.
- Kan produsere CNT
- Sjekker mulightene for å produsere grafitt.
- Ingen avklaring på fabrikken enda.
- Ingen avtaler.
- Ingen ny CEO.
- Ny styreleder som en ikke hører noe fra.
- Ikke status på Rådalen.
- Ikke noe salg til Nanoshell som skulle være på 5 mill i året.
- Ingen nye prøver sendt til kunder.

Jeg ser ikke for meg at kursen kommer til å stige noe her med mindre vi får avklaring på en eller flere av de overnevnte punktene, og det viktigste er bygging av fabrikken så en kontrakt. Så kan en diskutere om dagens kurs er en gavepakke eller ikke, per nå vil jeg ikke si det, men kan være annerledes i morgen hvis premissene endrer seg.
Black Peter
21.09.2022 kl 14:59 5348

Jeg tror på Grafen som løsningen som kan gi en kontrakt, men ser ikke for meg noe særlig byggestart før en avtale foreligger. Ser uansett ut som Vianode har tenkt å kjøre eget løp.

– Europa står overfor en betydelig mangel på grafittmaterialer frem mot 2030, en utfordring Vianode har som mål å løse. Myndigheter og bilprodusenter er også i økende grad fokusert på bærekraftige verdikjeder og her har Vianode et unikt utgangspunkt for å utgjøre en forskjell med vårt lave CO2-avtrykk, sier Madshus.
Rule
21.09.2022 kl 18:26 5204

fra Vianode hjemmeside:
Despite the reduced energy consumption, production of synthetic graphite is still energy intensive. Vianode's production is based on electricity from renewable hydro power, reducing the greenhouse gas footprint as low as possible.
https://www.vianode.com/sustainability/:
Reduced energy consumption (approximately 50% reduction in the graphitisation part of production compared to conventional production)
Minimal other direct emissions, including dust and sulphur dioxide (SO₂)
Enabling efficient energy recovery processes to facilitate district heating, for example
-----------
med ovenstående står det tydeligt at BCS godt kunne træffe og have en teknologi der bruger meget mindre energi en Vianode og de har vel 0,0 direct emissions af SO2, hvis der er samme energi regnskab som ved CNF ( x10 lavere end konventional ).
Rule
21.09.2022 kl 18:35 5205

- Ingen avklaring på fabrikken enda:
FID er taget og Q2 rapport siger det er BCS top-priority at etablere fabrikken. Production start target medio 2023. Ramp-up 9-12mnd. Hvad mangler du...?
- Ingen avtaler.
korrekt, pånær Nanoshell og LOI'er med Inabata og pågående batteri tests som er stated har meget positive resultater og man har leveret en ekstra materiale shipping (Der går nok ikke super meget til tests).
- Ingen ny CEO.
korrekt. det er ikke listet som en top prio.
- Ny styreleder som en ikke hører noe fra.
lad ham lige starte. Stod klart ved Q2 reporting at han stadig var meget engageret i andre ting.
- Ikke status på Rådalen.
modulet er leveret. Du tænker opdatering om de kan producere direkte fra pipen..? Er det ikke konkluderet at de kan det...? BCS melder 1.6 ton CNF kapacitet.
- Ikke noe salg til Nanoshell som skulle være på 5 mill i året.
kun 200k NOK i Q1. Nedluk af produktion i Q2 pga. filter problem, så de har ikke haft varer de kunne levere...
- Ingen nye prøver sendt til kunder.
ikke vi ved af
Rule
21.09.2022 kl 22:13 5023

Med blot 20ton i 2023 løber omsætningen i 200 millioner ved 10.000 NOK/kg.
Der var en på shareville der beskrev en smart måde at udnytte den kursdump og akkumulering robotter er sat til at køre med. Ikke sikker på jeg forstod det, men noget med at få øget spread: Sæt store klumper til salg lidt højt med mellemrum - køb samtidigt jævnt hjem igen på lidt lavere kurs i små portioner (støvsuge princippet). Jeg forstår mig ikke på trading så jeg forstår ikke hvordan man skal kunne lykkes. Jeg kan se at handlen ser yderst "forprogrammeret" ud på tværs af dage/uger, så hvis man arbejder sammen med robotterne så kan de vel blive ens aller bedste ven. If you can't beat them - join them. Mon ikke det er en super effektiv måde at bremse de kurs ødelæggende handelsmønstre på. Tag brødet ud af munden på dem.
Rule
21.09.2022 kl 22:21 5056

kursen kører jo på en ret linie ned siden bloksalg på 37 NOK. Det lyder som om du nopetter ved noget om trading. Som lille småsparer er det bedste man kan måske nok at akkumulere under disse downtrends og smide af igen når det går opad. Jeg sidder bare bom-stille i båden og er frustreret over at værdisætningen flyver op og ned og også gerne er ukorreleret med med den fine fremdrift BCS har og har haft, hvis man måler tilbage imod kort efter IPO. Her var det hele langt mere fantasifuldt med et uhyggeligt højt antal af små containere der skulle udplaceres og driftes alle mulige og umulig steder før de vil kunne tjene store penge...
Rule
21.09.2022 kl 22:49 5094

jeg nævnte det med at BCS ikke har lån, som en stor fordel og de-risk. Tech aktier nævnes af DNB markets. Se nu denne:
https://www.finansavisen.no/nyheter/makro/2022/09/21/7932834/dr.-doom-spar-mission-impossible-for-fed-og-en-lang-dyp-resesjon
Han anbefaler dem som tror på en mindre resesjon å se på den høye gjeldsgraden i selskaper og land. Etterhvert som rentene stiger og gjeldsbetjeningen blir dyrere, vil mange zombie-institusjoner, zombie-husholdninger, selskaper, banker, skyggebanker og zombie-land dø
---------------
On top så er energi krisen og ressource knaphed kommet for at blive. Materialer skal produceres og BCS gør det med minimum energi forbrug.
Fundamentalt ligger de jo helt utroligt godt sted... hau hau hau
hvis man derimod har stiftet gæld og købt noget meget energikrævende udstyr - øj øj øj
Olin
22.09.2022 kl 11:51 4811

For en stund siden sa jeg at jeg trodde bcs skulle ned på lave 20 tallet. Da var det mange som ble forbannet på investorsiden på fb. Siden gikk kursen kraftig opp, og nå er vi der vi er. I går solgte jeg mye av beholdningen og vurderer å selge resten. Mest pga makrobildet som vil legge press på aksjer generelt.

I tillegg er det slik at det er lenge til vi ser inntekter og en oppstart er forbundet med naturlige utfordringer. Jeg er redd markedet ikke tar innover seg at det ikke bare er å bygge en fabrikk og trykke på en knapp, slik som folk har trodd med QFUEL.

Nå blir nok folk provosert, men jeg tror BCS skal lenger ned og i første omgang, innen våren, rundt 15 kroner. Caset er fantastisk, men nå er det inntjening som gjelder
VårDitto
22.09.2022 kl 12:13 4765

Det er jo ingen hemmelighet at (de store) inntektene ligger et godt stykke fram i tid, noe som de har til felles med mange vekst-selskaper, men det som lagger nå er informasjonsflyten/nyheter.
Nyheter kommer ikke av seg selv, og kan definitivt ikke produseres av intet, men de skylder markedet (i det minste aksjonærene) å informere om utvikling innen utbyggingen (avtaleinngåelser m kontraktører, mm).
Hva som skjer i/med ledelsen jo også etterhvert blitt et stort spørsmålstegn og kan av mange tolkes negativt.
Man kan si hva man vil om tidligere ledelse, men de holdt markedet varme, og det var neppe tuftet på løgn, kun en viss uerfarenhet om hvordan prosessene forbi LOI og hvor lang tid dette tar, som ble litt for belastende.
M a o, så burde dagens ledelse være i stand til å gi litt oppfriskende info om denne delen av utviklingen, alternativt om disse LOIene er historie (i så tilfelle burde det vært børsmeldt!).
Jeg tror det skal lite til før det blir fyr i aksjen igjen, men dagens børsklima hjelper jo ikke til.
rockpus
22.09.2022 kl 12:13 4775

Så du tror ikke en avtakerkontrakt med et stort batteriselskap vil få noen positiv effekt på kursen?
synste
22.09.2022 kl 12:32 4732

Siste info fra bcs kom 24 august. Selv om kursen nå ligger lavt så kan de vel ikke sende ut info hele tiden. Men ja, mange er nok spesielt interessert i status på Høyanger. Ettersom de ikke har kommet med noen spesifikk info om forsinkelser så er det vel så enkelt å bare forholde seg til siste info fra dem. Om en ser på det store bilde så holder de faktisk på med 2 fabrikker. Min tolking er at de aldri hadde satt i gang 2 fabrikker uten å ha en sabla god grunn. Noen som kan bekrefte om grafiten som prosjekt C handler om, er rest produkt fra produksjon av cnf / cnt eller må de legge opp til en egen produksjonslinje?
Conrad
22.09.2022 kl 13:17 4703

Tilfeldig at BCS kommer med nyhet om CNT i juni 2022, samme måned som Panasonic begynner med utvikling og testing av Ultra-light EMC, som lages av CNT?
Det er jo allerede spekulering i om Panasonic er det store japanske selskapet som BCS er i kontakt med.

https://newsweb.oslobors.no/message/565186
https://bergencarbonsolutions.com/application_areas/aerospace-and-defence/
https://news.panasonic.com/global/press/en220825-2
https://industrial.panasonic.com/ww/products/pt/emc_shield
https://industrial.panasonic.com/content/data/EM/PDF/DataS_EMC_shield_en_2022.pdf
Olin
22.09.2022 kl 13:57 4671

Enig i mye av det du skriver og spesielt vedrørende LOI. Jeg ga uttrykk for dette i forum for et par år siden og ble sablet ned. Trådstarter på fb var verst. Jeg visste hva jeg snakket om og baserte det på tidligere erfaringer
Olin
22.09.2022 kl 14:02 4771

Jo absolutt positivt, men en slik avtale må ta høyde for endringer i markedet, oppstart og produksjon, mengde osv. Spørs hvor konkret en avtale vil være før anlegget er i produksjon og viser at de kan levere.

QFUEL sin kurs har blitt pulverisert av de samme mekanismene. Jeg bruker ordet mekanisme grunnet at flere vil si at selskapene ikke kan sammenlignes. Det er likevel mange fellestrekk
rockpus
22.09.2022 kl 14:07 4743

Personlig tror jeg en slik avtale vil være grunnlaget for at BCS i det hele tatt satser så stort som de nå gjør med fabrikker. Har en mistanke om at det er sluttforhandlinger rundt en slik avtale som er grunnen til at vi ikke enda har hørt noen konkret guiding for Høyanger og for at Løkke ikke har kunnet kjøpe aksjer på dette billigsalget.