BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
07.06.2023 kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
BCS 18.06.2022 kl 12:35 337396

Lånt noen kloke ord fra E.Hanøy delt på Facebook:

Når jeg diskuterer aksjer med «vanlige folk», så er det en setning som ofte dukker opp.
- Tenk om jeg hadde vært tidlig ute i xxx, DA hadde jeg virkelig hatt bra med penger i dag». (Tesla er gjenganger).

Vel, da har jeg gode nyheter. Vi ER tidlig ute denne gangen. Samtlige aksjonærer har gjort sin investering FØR selskapet har kommet i gang med produksjon av betydning. Dette er som å være inne FØR Tesla hadde begynt å selge biler.

Jeg sier ikke at kursen til BCS vil gå i nærheten av like høyt som Tesla, men vi alle er altså tidlig ute.

For at du skal få oppleve å være en av dem som faktisk var tidlig ute, og til slutt fikk god gevinst, så er det én egenskap som er viktigere enn alt annet.

Tålmodighet.…

De ansatte i BCS gjør sin jobb, og vi må gjøre vår.

Så ikke bli deprimert om kursen faller, ikke bli euforisk om den stiger. BCS har et produkt som de vil få solgt rubbel og bit av, til høy pris. Så ro ned, vent til de to fabrikkene er oppe og går, og så skal du bare se at det blir trivelige tider. 😊
Redigert 18.06.2022 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
30.10.2022 kl 11:06 4624

Nå var det heller ikke min mening å frenstille 800 tonn som mye, men heller illustrere at man ved å bruke CO2 som råvare vil man kunne produsere noe fornuftig av CO2 isteden for å lagre den under havbunn. Og 160 tonn CNF er bare begynnelsen på det som vil bli en ny norsk industri. En industri som på sikt kan forbruke hundre tusener av tonn med CO2. Ja, det finnes ikke grense for hvor mye som kan forbrukes.

BCS har heller aldri påstått at de skal redde verden fra CO2 forurensning. Men deres industri i Norge kan utvilsomt være et bidrag, men slett ikke det eneste innen CCU.
Redigert 30.10.2022 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
Ikke Penge Dum
30.10.2022 kl 11:22 4600

Vel, kaprer de hele markedet pga lvaere pris så kan vi snakke om en grønn effekt av det.
Londonmannen
30.10.2022 kl 11:32 4582

Project C er som det står -et prosjekt. Hensikten er å se om det er mulig å produsere grafitt av CO2. Men i prosjektet ligger det nok helt sikkert også vurderinger hvor mye grafitt man kan få pr enhet CO2, hvor energikrevende er det og vil granitten, med dagens priser kunne produseres på en måte som gir BCS fornuftig inntjening?

Enn så lenge pågår prosjektet og svarene vil vi få når prosjektet er ferdig. Men BCS vil nok ikke starte opp produksjon uten at det er forretningsmessig forsvarlig. Det vil si bortimot like lønnsomt som produksjon av CNF.
Gork
30.10.2022 kl 13:36 4448

Hei coccoman.

Les hva selskapet skriver "Prosjekt C". Definisjon på prosjekt er en aktivitet som skal pågå i en periode med en spesiel målsetting/hensikt. Tipper målsettingen her er å finne ut om det er mulig og økonomisk forsvarlig å produsere grafit via denne metoden.

Muligheten for at de lykkes, har jeg ingen formening om.

Ditt spørsmål er helt klart berettiget og om noen ramler ned fra halleluja pidestallen sin, så er det deres feil. Dette er kjemisk industri og volum er stikkordet.

Skal jeg ha noen formening om dette, så blir det mer mot markedsinndeling. CNF/CNT er høyt prisede produkter hvor volumene er "små". Grafit er et lav kost produkt hvor volumene er store. To helt forskjellige markeder som krever helt forskjellige tilnærminger. Om de går inn på det markedet(grafit), blir det interessant å se hvordan.

Når jeg skrev dette, hensyntatt at det er søndag, så har jeg tenkt å foreslå "Prosjekt S". Selskapet splitter allerede CO2 til karbon og oksygen, ved å tilsette hydrogen i prosessen, kan man lage C2H5OH, et produkt som i Norge selges for ca 500kr literen i en konsentrasjon på 40%. Her snakker vi drastisk kutt i CO2, den gamle prosessen skapte store mengder CO2 under preproduksjon, samt med mange uønskede smaker.

Ha en fin uke.
Redigert 30.10.2022 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
coccoman
30.10.2022 kl 14:05 4415

Hei, Gork! Jeg var tilstede på kjemitimene, og skal Prosjekt S lykkes må produktet over på tretønner og da snakker vi vel om flere års lagring før penga triller inn ;O).
Hva med å heller videreutvikle prosjekt C med å tilsette enorm trykk og varme og kanskje noe fargeforurensinger for å skape et sluttpodukt av karbon med langt høyere pris enn grafitt? ;O))

God helg!
Redigert 30.10.2022 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
Jonny73
30.10.2022 kl 17:32 4258

Syns jo kreativiteten blomstrer her inne, med flere som skal fortelle BCS hvilke selskaper de bør fusjoner med, eller at Aker bør kjøpe BCS osv.
I tillegg så er det flere som ikke forstår hvorfor de har startet Project C. Tror dere de hadde gjort dette om det ikke var et marked og at det i tillegg kan være lønnsomt? Mulig det kan være en god kombinasjon med annen produksjon de skal drive med.

Uansett, jeg velger å stole på BCS sine kunnskaper både når det gjelder kjemi og på hva som markedet etterspør. Vil tro de har høyt kvalifiserte folk som kan dette bedre enn vi som sitter her på forumet og spinner rundt på de merkeligste ideer noen ganger.
Håp om kontrakter, høyere kurs osv håper vi alle på, men vi må ikke spore helt av underveis.

Snart mandag igjen :)

Londonmannen
30.10.2022 kl 17:47 4217

Jonny73
Godt sagt! Tror også at kompetansen i BCS er såpass god at dette er noe vi trygt kan overlate til dem.
Rule
30.10.2022 kl 19:16 4104

Ja, men de kan ikke købe nok. Det handler om europæisk forsyningssikkerhed:
. If "Project C" shows us that we will be able to produce large amounts of graphite from CO2, within a competitive price range, this will be a potential gamechanger for the world's graphite-market, especially in Europe, which is currently unable to produce enough graphite for the growing demand for batteries.

Men der må også være et element der handler om at producere grafit på en mindre forurenende måde. "EcoGraphite" måske. Selskaber skal lave CO2 regnskaber..
Gullhaugen
30.10.2022 kl 19:19 4158

Ja det blir en spennende uke. Kommer den virkelig gode meldinger så er det 2-3 rykk og 48 -55 next. Det er ikke noe negativt som har skjedd i BCS siden 55. Kun aksjekursen. Vi har fått ny styreformann og snart en kanon CEO
Redigert 30.10.2022 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
30.10.2022 kl 20:29 4027

Det er presentasjon av Q3 tallene onsdag 9 NOV. Jeg tror nok det kommer en eller flere meldinger før den tid. Samtidig er vel ikke SP ferdig med nedsalget enda, så i den grad det kommer kursdrivende nyheter så tror jeg de ikke kommer før uti kommende uke, eller helst i begynnelsen av den påfølgende uken. Men helt umulig å si noe sikkert. Kun spekulasjoner.
Lighttrela
30.10.2022 kl 20:32 4048

BCS

dvg-n.com
aud590
30.10.2022 kl 20:55 4027

Dette kan bli kjempestort.
Rule
30.10.2022 kl 20:55 4040

Lighttrela skrev BCS dvg-n.com
På BCS hjemmeside fremgår AWILCO nu som største aktionær. SP står med 4,66mill aktier som er værd ca. 63mill NOK. Vi havde en omsætning på 20mill NOK i fredags. Spændende, men mon ikke nedsalget stopper her. Ingen raske mennesker sælger til så lav kurs inden vi får Q3 rapport og vi bør ganske snart også kunne få melding om kraft kontrakt med Høyanger og hvad med ny CEO...?
Rule
30.10.2022 kl 21:03 4023

just præcist :-)
Det er godt nok en meget speciel situation. Vi har ligget oversolgt i hele 3 måneder nu pga SP's brandudsalg. Vi ved at 1 storejer læsser hele sin beholdning ud i markedet imens andre i top 20 øger. Udsalget giver en vældig gunstig indgangskurs. Bliver de ved med at sælge på de her fantasi kurser så tømmer de deres beholdning ganske hurtigt. Når det er slut vil kursen brage op. Det er selvfølgelig ikke sjovt at sidde i kraftig minus og i kunstig lav kurs, men udgangspunktet lige p.t. er ikke så dumt. Vi kan få masser af billige aktier til IPO pris.
Lighttrela
31.10.2022 kl 13:11 3654

Et vanvittig stort marked bare Nordsjøen
Methan,36x større enn co2
Plugging.
Kommer/er ECONANO BCS med her? Så blir det
Kjempestort.
MacT
31.10.2022 kl 14:07 3680

Nå er stillings annonsen borte fra visindi sine sider igjen. Men det er ikke sikkert at det betyr noe. Har skjedd en gang tidligere i sommer også.
Gullhaugen
31.10.2022 kl 15:34 3574

Den stikker fra 17.😊 Jeg tro Aker Horizont plukker opp BCS snart.
Gullhaugen
31.10.2022 kl 15:46 3551

Da fikk jeg et litt artig svar fra Christian :)

Fra: Christian Yggeseth
Sendt: mandag 31. oktober 2022 10:01
Til: xxxxxxxxx
Emne: RE: Burde ikke dere plukket opp Bergen Carbon Solutions nå?

Hei xxxxx,

Takk for tipset. Hadde vært fantastisk om det hadde vært mulig å virkelig skalere bruk av CO2.

Christian

From: xxxxxxx.com
Sent: Friday, 28 October, 2022 15:20
To: Christian Yggeseth
Subject: Burde ikke dere plukket opp Bergen Carbon Solutions nå?

Hei

Burde ikke dere plukket opp Bergen Carbon Solutions ? Da er dere fullkommen og for en match??

Dagens tips,

God helg


Med vennlig hilsen
xxxxxxxxxxxxxxxx
Londonmannen
31.10.2022 kl 16:48 3442

Ja, det var artig for det ser ikke ut til at Christian skjønner at bruk av CO2 kan skaleres. Men Aker kan kan ikke være allvitende de heller. ;-))
Redigert 31.10.2022 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
Ikke Penge Dum
31.10.2022 kl 17:21 3392

Ja dette snakket jeg med BcS om for 3år siden.

Hvis de kan produsete ett spekter av produkter fra CO2 så unngår man å «floode» markedet. Så smart å undersøke hva de kan klare å få ut av dette, samt områder det kan brukes mot.

Virker ikke helt som folk forstår at hvis man produserer for mye av ett homogent produkt så vil prisen etterhvert falle. Derav finnes pris-karteller for å inngå dette.
Gullhaugen
31.10.2022 kl 18:22 3304

VI får se om de begynner å jafse i morgen. Etter at jeg fikk svaret økte volumet.😁 Hvorfor fange co2 og grave det ned når Aker Horizont trenger Bcs produktet til batteri fabrikken,vindmøllene.m.m. Sammen med Aker systemet kunne de skalert verden over. Verden går tom for disse skjeldne metallene ...hva skjer da ?

Hvorfor skal man fange og lagre CO2 når man heller kan produsere et fantastisk produkt som kan brukes i, batteri produksjon, vindmøller, solceller og som forbedrer og erstatter sjeldne metaller som vil bli mangelvare fremover?? Dette hadde blitt gull for Aker og Horizont familien 😊
Redigert 31.10.2022 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Rule
31.10.2022 kl 23:47 2986

og som tilsæt i cement/beton, hvilket sparer mye cement og dermed mye CO2 udledning. Osv.
Jeg vil mene at det er præcist her project C kommer ind i billedet. Her snakker vi store mængder omend det stadig vil være små mængder ifht CCS.
Der er stor spredning, men generelt er carbon capture and storage cost estimater omkring 200-400 NOK pr ton CO2, så ikke mye mulig indtægt der.
Rule
31.10.2022 kl 23:55 2980

Det spændende ved projekt C er om de kan få rimelig økonomi i produktionen. Prisstigninger på energi og import told til europa kan muligvis gøre tricket:
https://www.fastmarkets.com/insights/multiple-factors-lead-to-graphite-electrode-price-surge
The prices for electrodes made from synthetic graphite have been rising strongly as a result of feedstock cost rises, increased competition and tightened product availability
In addition to rising feedstock prices, the European Commission has imposed anti-dumping duties on Chinese graphite electrodes, which has added to the upward pressure on prices for consumers in Europe.

...bliver spændende....
Gork
02.11.2022 kl 08:18 2648

Da har SP igjen 3,66mill aksjer pr fredag kveld 28.10., solgte 1 mill aksjer den dagen. De er nok ute før julenissen kommer.
rockpus
02.11.2022 kl 09:30 2529

De trenger jo kun noen få dager om de selger 1 mill pr dag.

Det er nok frykten for at Saga ikke er ferdig solgt som holder kursen igjen. Men like mye er det nok usikkerheten knyttet til HVOFOR Saga selger. De mente jo at dette kunne bli Norges nye Enhjørning! Mange frykter derfor at Saga vet om noe negativt for BCS.
Dette får vi ikke avklart før ved Q3 i neste uke.
nopetter
02.11.2022 kl 09:37 2678

hvordan saga tenker er umulig å skjønne hvis de ikke har agenda å dumpe seg ut, gadd vite om de ikke har tenkt å kjøpe seg mer opp i heimdall power. eller mener de at BCS må hente mer penger i markedet. også disse aksjene fra det siste nedsalget er sporløst forsvunnet i markedet!
Redigert 02.11.2022 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
OZZY
02.11.2022 kl 09:40 2702

Dette føyer seg godt inn i rekkene ved Spetalens salg av NEL aksjen for noen år siden. Han solgte seg ut på 2,51 og ikke lenge etterpå sto NEL aksjen i mellom 25 og 30 kroner. Ingen skjønte dengangen hvorfor han gjorde det fordi alle mente at aksjen hadde mye mer å gå på. Antagelig hadde han en godt fortjeneste på 2,51 og var fornøyd med det.
gabriel33
02.11.2022 kl 09:44 2735

Hva i all verden skulle Saga vite som ikke Finn Blydt-Svendsen vet?
Molbre
02.11.2022 kl 10:02 2703

Jeg tror Saga er ferdig nå, hvis ikke hadde det blitt dumpet ut i dag igjen! Hvorfor de har solgt seg ut har jeg ikke anelse om og det blir kun spekulasjoner så lar den ligge!
rockpus
02.11.2022 kl 10:15 2681

Nå er det jo ikke Spetalen som har solgt, men Saga. Jo, jeg vet han er største aksjonær i Saga, men det er uansett flere som må være med å bestemme hva de gjør der!
rockpus
02.11.2022 kl 10:18 2899

Er helt enig med deg her. Det skulle i tilfelle vært børsmeldt om det fantes kursdrivende info som Saga selger på.

Men vi er uansett mange som ikke fatter hvorfor Saga selger seg ut av et selskap de har uttrykt så enorm tro på, og det rett før det forventes avgjørende gjennombrudd.

Derfor vil ikke kursen få mer konstruktiv retning før etter Q3.
OZZY
02.11.2022 kl 10:18 2908

ingen INGEN motsier Spette 😃😃😃når han først har bestemmt seg.
Patron72
02.11.2022 kl 10:20 2910

Saga pure mener jeg har et ønske om styreplass i de selskaper de investerer i.
Simonsen gikk vel ut av styret til bcs tidligere i år.

Teori nummer 2 fra meg er at saga pure trenger cash til utbytte i q3.
De solgte jo noen million bcs før q2 også.

At saga pure selger seg ut er for meg bare fint. Mye støy rundt spettet.
rockpus
02.11.2022 kl 10:33 2889

Jo, jeg forstår godt hva du skrev. I NEL var Spetalen personlig aksjonær. I BCS er han indirekte aksjonær via Saga. Jeg synes bare det vil være underlig om han alene kan bestemme alt hva Saga gjør. Da trenger de i hvert fall ikke noe styre.
Redigert 02.11.2022 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
Molbre
02.11.2022 kl 10:42 2872

Ikke uenig at det er godt å bli kvitt Saga og Spetalen skal faktisk bli sinnsykt godt, verste aksjonærene en kan ha, lyst å kalle han/de for det ene og det andre men skal læ være. Skjønner ikke helt at de trenger å selge for å betale ut utbytte da de vel har en haug med cash. er vel kanskje noen regler at de ikke kan bruke de, men må betale ut utbytte ved salg av aksjer, jeg vet ikke, kanskje noe andre som vet dette :-)?
Redigert 02.11.2022 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
Molbre
02.11.2022 kl 11:25 2776

Nitrist, håper og forventer at de kommer med noe info senest på Q3 hvis ikke tror jeg kursen blir barbert dessverre!
rockpus
02.11.2022 kl 11:34 2747

Når du velger å kalle 4 % (på det tidspunkt du skrev) kursfall for "voldsomt", så regner jeg med at du nå har solgt deg ut igjen?
Vel, da skriver du jo i tilfelle kun slik vi har lært deg å kjenne..
Bullfight
02.11.2022 kl 11:58 2692

BCS er en aksje som fort kan stige 300 % på rette melding, spennende med risiko (: