prognose for Jin's Q2 resultat

mithra
JIN 18.06.2022 kl 17:57 19502

Det er litt moro hvis folk legger frem sine prognoser.
Så her er min:
TCE - usd 21.900 pluss/minus 1000
Net Result - usd 18 mill pluss/minus 3 mill
Utbytte - 4 cent ( tror de holder litt igjen i 1.H og dobler i 2. hvis ratene ikke går nedenom pga verdenssituasjonen)
Superoptimist
23.08.2022 kl 16:37 3914

Ser vi på kursutviklingen den senere tiden er det vel ikke å vente noen feiring i morgen heller. Men slik er det vel med alt som har med Kina og kinesere å gjøre! Vennene til Putin!!!
tankardjr
23.08.2022 kl 17:39 3886

Hele sektoren har dårlig kursutvikling. Så synes jinhui har stått bra i mot. Er tallene bra så skal nok noen kjøpe seg inn igjen. Er mange som selger før tall. Bdi bør begynne å prestere også før man kan regne med noe penger i kursutvikling. Samtidig virker sektoren oversolgt, shipping markedet er fortsatt i en positiv trend på lengre sikt og spesielt hvis vi ser bort fra capesize. Nybygg eksisterer ikke enda, så hvis man er langsiktig så lønner det seg å vente litt nå før man kaster kortene.
JonnyHinken
23.08.2022 kl 18:21 3836

Tok en veldig liten post her på 10,80 for noen dager siden. Jeg tror det er mer oppside enn nedside her nå, men blir moro å se hva morgendagen bringer. Selv håper jeg på noen skarve øre i utbytte og kursstigning opp mot 12-13 kroner, basert ene og alene på vill gjetting. Ser oversolgt og underpriset ut!
Slettet bruker
23.08.2022 kl 20:38 3808

Bli ikke overrasket om rederiets ledelse meddeler at smuler må holdes tilbake, pga stor global usikkerhet .
Som du påpeker vil der ikke meddeles dividende for q2, de kan i teorien komme med et H1 dividende meddelt i q3, men vi har sett det gang på gang, rederiet snurper sammen sekken så snart himmelen ikke er sky fri.

Når det gjelder rater, Supramax ratene stuper nå, vi ser q4 futurer på 15 k, q4 på 12 000 dollar, forventningene for 2023 er også 12000 dollar.
Trekk fra noen 1000 k i Jinhui vintage rabatt rater og en nærmer seg med stormskritt liten inntjening.
Her er nedside potensialet stort.

Lykke til med å finne en kjøper hvis du ønsker deg ut av papiret, jeg tror neppe du finner noen.
Kursmål 5 kroner hvis raten går til 12 k
Redigert 23.08.2022 kl 20:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2022 kl 08:28 3625

Der tok jeg feil, ble utbytte jo, gratulerer alle i Jin.

Men resultatet da mann, 1/4 del av resultatet for 1 år tilbake , hva skjer egentlig i dette selskapet?
Brødrene som tar bonus?

JIN: DRIFTSRESULTAT USD 20,8M I 2.KV 2022 (-86,2)
Slettet bruker
24.08.2022 kl 08:33 3687

Hvis du hadde satt deg inn i dette, ville du sett at det store avviket skyldes tilbakeføringen av tidligere års nedskrivning av skipsverdier i 2021.
Redigert 24.08.2022 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
bunch
24.08.2022 kl 08:37 3757

Ham der Longsitinbulk følger vidst ikke helt med :-)
sjakknøtt
24.08.2022 kl 08:45 3721

Longsitingbulk - Kan du virkelig så lite om regnskap?
I Q1 hadde JIN en oppskriving av verdier på $ 65.5 millioner.
Inntektene økte med 59% i Q2 i forhold til Q1. Resultat per aksje i Q2 ble $ 0.186 som er i NOK ca. 1.8 med en dollarkurs på kr 9,70. Med fire slike kvartalsresultater prises selskapet til en PE på under 1,5.
Longsit. Du prøver som vanlig å gi informasjon, som er sterkt villedende.
Slettet bruker
24.08.2022 kl 08:50 3693

Gratulerer med 12% dividende i året på aksje kurs 10 kroner,
1/2 partane av alle andre bulk rederier på dagens aksje kurser.

Kursmål 6kr hvis Supra ratene faller til 12 000 dollar
Redigert 24.08.2022 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
skvisen
24.08.2022 kl 08:50 3691

Jin sin flåte har nå faktisk oppnådd høyere rater enn Bel med sin nye flåte som du anbefalte for ikke lenge siden.
Shipping delen er meget solid. Så måtte det selvfølgelig komme noe engangstap på andre ting som begrenset netto resultatet.
Redigert 24.08.2022 kl 08:57 Du må logge inn for å svare
smøgen07
24.08.2022 kl 09:07 3613

er happy hvis jeg kommer ut på 14 kroner i løpet av høsten.
bulkinvest
24.08.2022 kl 10:37 3483

Litt mer utbytte enn samme kvartal 2021, bedre rater enn jeg regnet med, så blir det sikkert utbytte på 4.kvartal også, et godt kjøp på dagens kurs!!
tankardjr
24.08.2022 kl 11:53 3383

Tallene for Q2 til jinhui var råbra med tanke på at de har eldre skip. Gruset belships sine sexy skip med lån til pipa. Jinhui kvittet med seg 18 millioner usd I gjeld også. De har 36 m usd I sikrede banklån igjen og så har de leasing forpliktelser på det nye skipet fram til 2029 på 37 m usd. De kan hvis de vil kvitte seg med banklånene på 36 m usd I år hvis de vil. Da har de bare leasing forpliktelser igjen. Dette ser stekt ut.
Slettet bruker
24.08.2022 kl 12:43 3309

Resultatet er så bra at aksjen faller og snart er den under 10, der den hører hjemme
Prøv å Finn en kjøper, du klarer det neppe.

Kursmål 6kr i q1-2023
hvis dagens Forward kontrakter slår inn, da skal du se resultat fall så det holder.
Redigert 24.08.2022 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
tankardjr
24.08.2022 kl 13:33 3233

Resultatet er meget bra det. Har du kvittet deg med belships? Den innfridde jo bra når du kom med anbefaling her på forumet.
bulkinvest
24.08.2022 kl 14:24 3161

Alle longsit sine spådommer om Jin slår feil , utbytte ble det, høyere rater enn Belships som han anbefaler osv…
tankardjr
24.08.2022 kl 14:35 3131

Ja og de betaler faktisk mer utbytte dette kvartalet enn for eks 2020 bulkers. De betalte ut 0.18 dollar men en aksje koster 100 kr ergo så må vi dele på 10 for å komme ned på jins kurs. For 10 kr så får du 0.018 i dividende i 2020 bulk og får 10 kr I jinhui så får du 0.03. Det er 40 % bedre enn for eks 2020 bulk i dividende
Realis
25.08.2022 kl 11:05 2877

Det du sier her er *faktisk helt feil*. 2020 har utbetalt 78 cent i første halvår mot 3 cent i Jinhui. Regner jeg på samme måte som deg, har utbyttet vært 78/10/3= 2,6 ganger bedre i 2020 enn i Jinhui. Og det selv om marked og rater, relativt og absolutt, har vært betydelig bedre for supramaxer enn for caper.

Man legger ellers merke til at brødrene nå har tatt opp igjen den gamle vanen med å tape en masse penger på verdipapirer. Tapet i q2 var på 4,2 millioner USD, altså mer enn utbyttet for første halvår. "Aldri et kvartal uten skuffelser" kunne kanskje føyes til i presentasjonen av selskapet på børssidene.
Redigert 25.08.2022 kl 11:06 Du må logge inn for å svare
JonnyHinken
25.08.2022 kl 11:50 2832

Haha, hadde vært sjukt vittig om de la til akkurat det sitatet :))
Slettet bruker
25.08.2022 kl 12:46 3153

De taper alltid på ett eller annet, alternative investeringer er vel strengt tatt ikke det et shipping selskap skal drive med, men i Jin gjør de det.
Taper de ikke på derivater tar de det i bonus, slik går det kvartal på kvartal.
Likevel sitter aksjonærene å jubler for 10% dividende i året, på en aksjekurs 10 kroner, altså 1/2 parten av det både Gogl, 2020 og Belco utbetaler i året.

Nå er cal 2023 futurene nede under 12k, dvs at Supra raten skal ned 8000 dollar hvis veddemålene slår til, da tjener ikke Jin penger omtrent.
Jeg tror en ser Jin på 6 kroner i januar

tankardjr
25.08.2022 kl 13:55 3099

Hvis supra skal så langt ned bør du ut av belships. De har mye høyere driftskostnader og massiv gjeld. De har lån og leasing på 600 musd. Jibhui har lån og leasing på 70 musd. De andre eiendomene som parkeringshus etc kan selges og aksjer kan selges og dermed så ser vi et gjeldfritt shipping selskap hvis ledelsen i jibhui ønsker det. Angående lønn og bonuser så er det slik
Ng sui fai har en årslønn på 3 846 000 og bonus på 642 000 dollar i 2021. I 2020 hadde han årslønn på
3 846 000 og 0 dollar i bonus.

Ng kham Wam Thomas har en årslønn på 3 077 000 i 2021 og bonus på 512 000 dollar. I 2020 hadde han 3 077 000 i årslønn og 0 dollar I bonus.
Slettet bruker
25.08.2022 kl 14:50 3040

En ser nok ikke denne aksjen over 10 kronen noe mer, i det minste ikke på denne siden av nyttår.
Har advart mot å kjøpe Jin i lang tid, nå ser en det og nå svir det for de som ikke lytter.
Ikke tenk på meg, jeg sitter ikke med aksjer i et shipping segment som stuper, vær trygg

Og så kan vi legge debatten brakk en gang for alle, Gogl, Belco og 2020 er alle solide seriøse rederier, mange hakk over Jinhui, det er ikke noe å diskutere.
Redigert 25.08.2022 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
tankardjr
25.08.2022 kl 15:11 3004

Mange hakk over i gjeldsforpliktelser ihvertfall. Golden ocean gjorde det bra. 0.6 i utbytte pr 100 kr investert er nøyaktig dobbelt så bra som jinhui. Men cape ser helt elendig ut og det vil nok slå inn på resultatet i golden til slutt. Golden ocean er gode på å skryte og se positivt på tingene. Men alle vet hvor mange emisjoner de har hatt når det går dårlig. Nå tror jeg ikke det gode markedet i shipping er over. Og jeg sitter kun med småkroner her nå i forhold til før
Natt1369
25.08.2022 kl 15:27 2969

Finansavisen skylder på resesjon, men unnlater å nevne at stålverkene er stengt ned pga. hetebølgen i Kina.. I tillegg er vannstanden nå så lav i elvene der, at de største skipene ikke får hverken lastet, eller losset. Der vil komme en kjempe-rekyl i ratene utover høsten, når vi går mot kaldere vær, og mere nedbør. Er nok svært sannsynlig det er derfor capesize underpresterer ifht. supramax.
Slettet bruker
25.08.2022 kl 15:44 2940

Spiller liten rolle hva Supra er i dag når forventningene til 2023 er 11 000 dollar.
En må ikke tro at cape går i null og Supra blir liggende på 20k
I all tid har det vært slik at bulk segmentene går i takt, i stor grad, stiger det så stiger det, faller det så faller det Pg da faller alle segment.
Det var helt spesielle ting som bidro til at Supra ratene gikk over 30 k , vi ser neppe slike nivåer igjen på lang lang tid.
Se historisk på Supra segmentet og du ser at det gjerne ligger et sted 10-15 k,
Jeg skal like å se Jin i 10 kroner hvis raten blir 10 k i h1-23, sist Supra lå på 10 k lå Jin aksjen under 6 kroner.
Store deler av 2017-2020 lå Jin aksjen på 8 kroner, er nok ikke mange dagene før den er der igjen
Redigert 25.08.2022 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
10PS
25.08.2022 kl 15:48 2929

Har du mange aksjer i JIN Longsitinbulk siden du er så aktiv ?
bulkinvest
25.08.2022 kl 16:07 2890

Er sikker på at Jin kommer til å være over 10, samme kan man ikke si om Belships da de er et mye svakere økonomisk selskap enn Jin
smøgen07
25.08.2022 kl 17:16 2780

liten vilje til å selge fra mitt ståsted, har litt for mange aksjer og lar de heller ligge til bedre tider. eller en rekyl opp med litt volum.. Hadde det vært litt mer handel i dette JIN papiret hadde det vært lettere å komme seg ut og over i noe annet.

Kort spørsmål til deg Long, har lest at du troen på PGS i vinter.. har du noe kursmål der 6 mnd frem i tid?
Gullhaugen
26.08.2022 kl 10:07 2532

Denne har nå brutt flere støtter nå og er i en voldsom fallende trend. Skal denne ned på 4 igjen??

STERKT SALGSSIGNAL ER UTLØST NÅ : https://www.tradingview.com/symbols/OSL-JIN/
kodenavn
26.08.2022 kl 10:34 2483

Jin tjente 20 mill USD netto i Q2.
Så med den farten tjenes børsverdien av selskapet inn på et drøyt år.
Slettet bruker
26.08.2022 kl 10:35 2480

Velkommen etter
Er jo der den hører hjemme, men i første omgang er det nok 6-7 kroner som gjelder.
Redigert 26.08.2022 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
kodenavn
26.08.2022 kl 10:42 2460

Jeg synes det er helt supert å eie et selskap som tjener inn market capen på et år.
Det vil slå ut i kursen.
Matematikken vinner til slutt.
Slettet bruker
26.08.2022 kl 10:42 2456

Du regner inntjening på snøen som falt i går.
Som sagt, futurene for 2023 viser 11 000 dollar.
Så kan du jo da regne på hvor mange år det tar å tjene inn selskaps verdien-20 år ?
Redigert 26.08.2022 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
kodenavn
26.08.2022 kl 11:10 2413

Futer er futer.
Det er sjelden det blir slik.
I mellomtiden tjener selskapet MYE penger, og er gjeldfritt.
Hva er forresten din agenda med å snakke ned aksjen ?
Vil du ha enda lavere inngang ?
Benytt anledningen nå, før aksjen stikker.
bulkinvest
26.08.2022 kl 12:17 2342

Skulle det bli tilfellet er Jin det eneste shippingselskap som tjener penger, da er det godt å være Jin aksjonær, bare å begynne hamstring av aksjer nå!!
Slettet bruker
26.08.2022 kl 12:26 2321

En velger selv om en vil tjene eller tape penger i markedet.
Jin er ikke noe en skal eie nå, kanskje ikke siden eller

Dere snakker om dividende i Jin.
I Mpcc får en nå 8,5-9% dividende i kvartalet Pg de har sikret inntjeningen i 2 år.
I Jin får en i beste fall 8% dividende å året, på dagens aksje kurs, men om raten faller til 11-12 k, da blir det ingenting i Jin
Redigert 26.08.2022 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
bunch
26.08.2022 kl 14:29 2207

Hvis raten stiger til 24-28 k, da blir det en masse
bulkinvest
26.08.2022 kl 14:41 2194

Får 12 % utbytte i året og dobling av aksjekursen, Jin er det shippingselskapet du skal eie!!
kokkohill
26.08.2022 kl 15:23 2137

Kan være god inngang nå
Sjoløven
26.08.2022 kl 15:24 2132

Du kjøper en aksje fordi du tror den vil gå opp i pris, la oss si at du kjøpte på 18 og håpte at den ville gå opp til 25,ca. 30 % proffit. Fundamentene i aksjen er fortsatt lik, baltic dry indexen har falt, noe som kan forklare kursfallet. Selger du kun på grunn av at aksjekursen faller, kan du begå store feil. Dette er en aksje du kan sitte lenge i, baltic dry indexen er syklisk og vanskelig å spå. Prøv å få ned inngangsprisen din i aksjen kanskje. Når du selger, er det en som kjøper som mener han gjør en bra handel :) Får du inngangsprisen din 12 kr per aksje, og aksjen stiger til 25, har du over 50% profitt. Noe å tenke på om du kun selger fordi aksjekursen faller.
geo01
27.08.2022 kl 00:33 1932

Jin har en gevinst over average 5500 usd pr skip.
Men oppkjøp og nedbetalinger på under 1 år har average 11500-12000 usd pr skip.
Utbyttene er i tråd meg og være gjeldfri og organisk vekst betaler investeringene fortløpende og utbytter,



EnergyInvest
27.08.2022 kl 00:46 1917

Tror du må sjekke kalkulatoren, 12-> 25kr 50% profitt 😂😂😂 litt over 100% er riktig svar🥱. Smartere å kjøpe hele beholdningen på 8.9 kr som var mulig i dag…😉
Sjoløven
27.08.2022 kl 19:18 1699

Gikk litt fort i svingene ja (elendig i matikk), men enig tror 8.9 er en bra inngangspris.