Gasskrise i Europa kan sende Qusterre Energy Corp til himmels

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.07.2022 kl 17:27
Bare tullball og krangel her. Tråden er stengt av administrator og en håndfull er pauset.
Slettet bruker
QEC 21.06.2022 kl 12:48 25463

https://investornytt.no/gasskrise-i-europa-kan-sende-qusterre-energy-corporation-til-himmels/

QEC – kan gå til himmels på rykter

Det børsnoterte canadiske oljeselskapet QEC kan ifølge de selv levere 40% av Tysklands importbehov for gas som kommer fra Russland.
Selskapet har enorme olje og gassreserver i bakken i Quebec som nå blir gjenstand for storpolitikk.
Et unisont europeisk press som ønsker å sikre fremtidig forsyningslinjer for gassleveranser er svært viktig for EU. Det kan nå føre til fortgang i beslutningsprosesser og utbygginger.

Det er spekulert i media i lengre tid at selskapet skal få erstatning for alle kostnader. Dette fordi Canada trakk tilbake lisensen og noen mener at Canada er nødt til å kompensere for faktisk tap oljeselskapet har for å ikke fremstå som en bananrepublikk. Dette uttalte selskapets styreleder i januar i år til Finansavisen.
En erstatning vil være vanskelig å tallfeste – men selskapet selv har hatt utgifter i milliardklassen, hvis man baserer seg på faktiske reserver med olje/gas, kan det bety mange milliarder i erstatning fra myndighetene i Canada.

Et alternativ er at selskapet får dekket utgifter knyttet til oljevirksomheten men får tillatelse til å ta ut naturgass. Jeg personlig tror dette er hva som vil skje.
Selskapet mottar et betydelig beløp for å stenge ned oljevirksomheten og får tillatelse til å utvinne og eksportere naturgass. Da redder den sittende regjeringen ansikt. For Truedau/Singh regjeringen i Canada som har et uttalt mål om det grønne skiftet kommer olje og gass krisen svært ubeleilig. En nylig undersøkelse i Canada viser at nær to-tredeler av Canadas befolkning mener Quebec bør utvinne olje og gass.

Man har EU som presser Truedau regjeringen på for å sikre forsyningslinje for fremtidig gass ved å la Questerre energy produsere og eksportere, opinionen mener det samme før valget og er rasende over skyhøye energipriser.

Canada er heller ikke interessert i å kompensere QEC i en erstatning som kan overstige 10-30 milliarder kroner i reelle tapte verdier. For den sittende regjeringen vil det være avgjørende å ikke tape ansikt, men likevell beholde velgere og vinne valget i oktober.

Regjeringen har satset hardt på fornybart og jobbet imot olje og gass – nøkkelen er EU taxonomi.

EUs Taxonomi som er hva som definerer hva som er grønt og ikke – kan fort komme til å sette gass som «grønt».

Jeg tror QEC vil få tillatelse til å utvinne og produsere naturgass med henblikk til eksport til Europa og at dette vil bli annonsert i god tid før valget i oktober. Jeg tror det kan komme nyheter allerede ila juli måned og forventer uansett er forventningsrally inn mot valget. Nedsiden er uansett beskyttet av nåværende produksjon som gir god cashflow, selskapet har ikke gjeld.

Om dette skjer vil dette føre til et enormt kjøpspress og selskapet skal reprises. Mange jeg har pratet med mener aksjen kan fint gå til både 10 og 20 kr hvis de får tilbake tillatelsen og eller delvis kompensasjon.

Det skjedde noe i januar og mye skal tilskrives morgenmailen til Sparebanken 1 Markets:

(Hentet fra finansavisen forum)

Sparebanken 1 Markets hadde 7. januar et referat fra ledelsen i QEC som ble lagt frem for investorer samme dag. Det er særlig et punkt som er svært interessant:

5) Government’s internal fair value estimate for the project is CAD 2-5bn

Dette betyr i praksis at staten Canada anerkjenner deres ansvar for å trekke tilbake tillatelsen samt at en erstatning vil være mellom 2 til 5 mrd CAD. Det vil si mellom 15 og 38 milliarder NOK. Det er 14-30 ganger høyere enn dagens kurs.

QEC er som en vill rakett – hvis noen tenner den. Kan det bli action.

Denne gangen tror jeg det kan bli en himmelferd og oppgangen i januar var bare en forsmak på hva vi har i vente. Den daglige omsetningen på oppgangen i januar lå på over 60-70 millioner kroner pr dag.

QEC handles på Oslo Børs til en markedsverdi på 714 millioner kroner.
Redigert 11.07.2022 kl 17:27 Du må logge inn for å svare
hau
28.06.2022 kl 21:05 3484

Nå skal du få et gratis råd fra meg! SØK FOR FAN HJELP!
Hvilken planet og svada bedriver du og påstår at du har belegg for ditt og datt? Du er en som lager støy og er en dritt person som deler gamle linker som ikke er relevant 🥺 søk HJELP!

Slettet bruker
28.06.2022 kl 21:14 3452

Pu, er Bill 21 trådt i kraft? Greit at den er vedtatt, men sliter med å finne dette. Leser på andre tråder at Quebec har holdt igjen, men du har jo alle lenkene klare. Etter det jeg har fått med meg avventer qec med søksmålet inntil dette skjedde, men qec har opprettholdt sitt tidligere søksmål allerede i mars i år. Dvs før Utica. Vet du noe om dette? Vi snakker nå om året 2022 og ikke 2018.

Asroma87
28.06.2022 kl 21:15 3460

PU vil du ikke gerne begrunde hvorfor du kun er negativ på Questerre?

Jeg kan forstå du har aktier i Questerre? Why?
Slettet bruker
28.06.2022 kl 21:35 3398

Spot on, hau 👏👏 ord som jeg har sagt længe om PU 🤷‍♂️
Slettet bruker
28.06.2022 kl 21:41 3426

Jeg og andre trenger ikke dine gamle links, som ofte er 3-5 år gamle og derfor uden værdi i dag, hvor meget har ændret sig for QEC. Du har ageret på samme måde i 10-15 år herinde og du er kronisk negativ på QEC, hvilket jo blot udstiller din agenda 😉
Som nævnt mange gange, så må du satme have et trist og kedeligt liv (Sry to say)
Slettet bruker
28.06.2022 kl 21:56 3379

Sitat: « De områder de har med den reneste gassen, dette er en no brainer og vil etter all fornuft bli en gullgruve for oss aksjonerer»

Quebec satser på grønn hydrogen. Renere gass får du ikke. Slå det opp. Så slipper jeg å forklare for deg hvorfor denne fornybare energisatsingen etter all fornuft ikke vil bli en no brainer og gullgruve for Qecs aksjonærer.

Redigert 28.06.2022 kl 22:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2022 kl 22:06 3337

Når Quebec for noen år siden undertegnet avtale om levering av miljøsertifisert naturgass fra Alberta, er naturligvis linken noen år gammel. Det spiller ingen rolle så lenge kontrakten fortsatt gjelder. Kan som sagt også gi deg flerd linker som dokumenterer mine andre påstander. Men du er selvfølgelig mest opptatt av å drømme søtt om Qec uten å bli forstyrret. Det har du har gjort i hvor mange år? Rene Tornerose-søvnen hvis jeg skal tro hva enkelte skriver.
Redigert 28.06.2022 kl 22:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2022 kl 22:20 3268

Tror mest du selv er blevet lullet søvn igennem årene og dermed ikke fulgt med, men den lader vi ligge 😉 Jeg har været med siden 2017 og med et gak omkring 2 NOK, så ser det ud til, at jeg som langsigtet investor snart bliver belønnet for min tålmodighed. Er sikker på, at QEC om 6-12 mdr. er priset meget meget højere end dagens niveau. Heldigvis er jeg aldrig faldet for dit bullshit og egentlig har du altid været en modsat indikator af, hvad man skulle gøre, så det skal du bestemt have tak for 😉
hau
28.06.2022 kl 23:11 3163

lol grønn hydrogen har du messet om i mange år🤣
Kansje du må se at verden har forandret seg i det siste.
Derfor synes jeg at du må ha mer ik til å skjønne at den vinteren vi kommer til vil bli en katastrofe for Europa og verden.
Synes du at det er bedre å fyre opp kullkraftverk i gjen slik at vi i Norge får sur nedbør og er det bra for klimaet?
Mangel på strøm blir en mangel være i mange land og forsatt tror du på storsatsing på grønn hydrogen🤣
Slettet bruker
29.06.2022 kl 00:04 3117

Ja, det kan synes som det kun er egen agenda som gjelder. Det kommer aldri noe om faktiske forhold som har med qec å gjøre. Eksempelvis at de tjener grovt på egne områder. De kan sette i gang boring på egne områder. Hva forventer du egentlig av et lite selskap som faktisk eier veldig gode områder.uten Quebec..
Slettet bruker
29.06.2022 kl 00:04 3136

Grønn hydrogen er fremtiden.
Si fra hvis du trenger mer info i form av en link.
Redigert 29.06.2022 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2022 kl 00:07 3134

Skjulen
Jeg kommenterer innlegg vedr. Quebec som alltid har vært Qecs største kurspotensiale.
Redigert 29.06.2022 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2022 kl 00:10 3125

Trenger du flere linker eller er du redd for å våkne opp til totalforbud i Quebec og null utvinning av gass og olje etter å ha drømt i mange år om kurser på 30 kroner og mer?
Redigert 29.06.2022 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2022 kl 00:19 3108

Ok, men du har fortsatt ikke gitt meg et svar om Bill 21 og om den har trådt i kraft? Det må da gjelde Quebec?
MC Axel
29.06.2022 kl 02:32 3019

We need naturalgas! 😁


G7 leaders open the door to gas expansion, putting global climate goals at risk

Unceded Algonquin Anishinaabe Territories [OTTAWA], 28 June 2022:

Today, G7 leaders including Prime Minister Justin Trudeau backtracked on their commitment to stop funding fossil fuels overseas, revealing their failure to learn the lessons of recent crises.

https://climateactionnetwork.ca/2022/06/28/g7-leaders-open-the-door-to-gas-expansion-putting-global-climate-goals-at-risk/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=g7-leaders-open-the-door-to-gas-expansion-putting-global-climate-goals-at-risk
Slettet bruker
29.06.2022 kl 06:48 2922

Fra Q1 2022 presentasjonen.

President’s Message

Though it has not yet come into force as of the date of this report, the
National Assembly in Quebec passed Bill 21 banning oil and gas development in
the province last month. We are still keen to work with the people of Quebec who
have shown support for our Clean Gas project. The Government’s decision left us
no choice but to take legal action to protect the rights of our shareholders. We
have filed a statement of claim and we anticipate a pre-trial hearing could be
held within the next few months.
Slettet bruker
29.06.2022 kl 07:01 2899

Tror du trenger til at se, at verden har forandret sig og situationen er en helt anden nu. Verden trenger gas og derfor har dine gamle ubrugelige links ingen værdi længere, men det vil du nok indse senere 😉
Redigert 29.06.2022 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Nummer20
29.06.2022 kl 07:59 3116

Det kan godt hende det blir totalforbud, det er jo det som er varslet. Spørsmålet er vel hva erstatningen blir. Det er åpenbart at 100 mill canadiske dollar fordelt på de som har krav ikke er i nærheten av fair value. Jeg tror man ender opp med et forlik som er betydelig bedre enn de 100 mill, men ikke i nærheten av teknisk beregnet fair value, det er på en måte too much. Eventuelt at man åpner for gassproduksjon hvis man kan dokumentere zero emission.

Jeg mener disse alternativene vil være svært positivt for QEC i forhold til dagens kurs på skarve 2 kroner.

Slettet bruker
29.06.2022 kl 10:06 2804

Takk Pu, men det fremkommer flere steder at Bill 21 ikke har trådt I kraft. At den holdes igjen, men det er nok riktig det som er skrevet i q1.
MC Axel
29.06.2022 kl 10:20 2750

It's not implemented! And Bill 21 has not only a ban on oil extraction, but much more "What is Bill 21? Also known as laïcité or Quebec's secularism bill, Bill 21 prohibits Quebec citizens who work in public service from wearing religious symbols while fulfilling their civic duties."

QEC should be +2 NOK😁
Slettet bruker
29.06.2022 kl 10:20 2749

Selv om Bill 21 ikke har trått i kraft, ser Binnion svært alvorlig på det vedtatte lovforslaget.
Sitat: « The Government’s decision left us no choice but to take legal action to protect the rights of our shareholders. We have filed a statement of claim and we anticipate a pre-trial hearing could be held within the next few months.»
Redigert 29.06.2022 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2022 kl 10:31 2695

Ja, det er nettopp det jeg var usikker på. Binnion sa vel i en eller annen sammenheng at de avventer med søksmålet inntil den trådte i kraft. Ble derfor overrasket da det i en annen tråd ble vist til at qec allerede i mars hadde saksøkt Quebec.
njn-
29.06.2022 kl 10:33 2684

Utdrag fra Questerre's stevning mot regjeringen:

XIII) Disguised expropriation and breach of good faith
85. According to the Supreme Court in Ville de Lorraine , "[t]he concept of expropriation refers to the power of a public authority to deprive an owner of the enjoyment of the attributes of his or her right of ownership over property;
86. According to the Supreme Court, "[g]iven the importance attached to private property in liberal democracies, the exercise of the power to expropriate is strictly regulated to ensure that expropriations are carried out for legitimate public purposes and in return for fair compensation. In Quebec, the Expropriation Act limits the exercise of this power and sets out the procedure to be followed in this regard;
87. Thus, "[i]n cases where an expropriation is carried out outside this legislative framework, for oblique reasons, in particular in order to avoid the payment of compensation, it is said to be a disguised expropriation;
88. With respect to hydrocarbon exploration and production rights, the LM (P-1), applicable at the time of issuance of the titles, provides that they constitute real property rights:
8. The mining rights conferred by means of the following titles are rights in rem:
- claim;
- mining lease;
- mining concession;
- surface mineral lease;
- oil, natural gas and underground reservoir exploration permits;
- oil and gas lease;
- authorization to exploit the brine;
- Underground tank operating lease.
9. Every mining, real and immovable right constitutes a property distinct from that of the land to which it relates.
No use of the land by a third party, whether prior or subsequent to the issuance of a mining right, may confer a right to compensation on the holder of the mining right. The same applies to the transfer or granting of rights over land in the State domain.
This section is declaratory.
[Emphasis added]
89. In accordance with the transitional provisions of the HTA, this legal qualification continued to apply without interruption:
269. An exploration licence for petroleum, natural gas and underground reservoirs issued under the Mining Act (chapter M-13.1) in force on 20 September 2018 is deemed to be an exploration licence issued under this Act for the unexpired term of the licence. The holder of such an exploration licence shall, within 60 days after September 20, 2018, notify in writing the landowner, the local municipality and the regional county municipality whose land or territory is covered, in whole or in part, by the licence.
In the event of non-compliance with the first paragraph, sections 187 and 199 shall apply.
For the purposes of section 31, work performed by the holder of a permit to explore for oil, natural gas, and underground reservoirs under section 177 of the Mining Act for the year in progress on September 20, 2018, shall be considered to have been performed in accordance with section 31.
For the purposes of section 33, the excess of amounts expended by the holder of an oil, natural gas, and underground reservoir exploration permit as of September 20, 2018, may be applied to a year subsequent to the year in which the work is performed.
[Emphasis added]
90. Article 15 of the LH reiterated the legal qualification of real property rights associated with exploration and production rights conferred by means of a license:
SECTION II
REAL ESTATE RIGHTS
15. Exploration, production and storage rights conferred by a licence and the right to exploit brine conferred by an authorization constitute rights in rem.
These real estate rights constitute a property distinct from that of the land on which they are located.
No use of the land by a third party, whether before or after the granting of such a right, shall confer a right to compensation on the holder thereof. The same applies to the transfer or allocation of rights to land in the domain of the State.
[Emphasis added]
91. Thus, in return for the investment made to explore Quebec's natural gas potential, the terms of the license agreements provide that the Government grants the holder the right to put the discovery into production, in accordance with the free mining principle applicable at the time of issuance;
92. The Court of Appeal also recognized that the civil law has the flexibility to allow the holder of an exploration right to confer a real right not only on that right, but also on the extracted substances in respect of which he will have obtained a property right, after the granting of a title allowing him to exploit the resource ;
93. In this case, the actions of the defendants constitute an expropriation of the real property rights held by Questerre under licences issued by the Minister;
94. According to article 952 of the Civil Code of Quebec, in order for this expropriation to be legal, the Government and the Minister had to: (1) invoke a cause of public utility and (2) pay fair and prior compensation to Questerre:
952. The owner may not be compelled to surrender his property except by expropriation in accordance with the law for a cause of public utility and in return for fair and prior compensation.
[Emphasis added]
95. Under the Civil Code of Quebec, as well as sections 6 and 49 of the Charter of Human Rights and Freedoms, Questerre is entitled to obtain compensation for the expropriation it has suffered:
6. Everyone has the right to the peaceful enjoyment and free disposal of his property, except to the extent provided by law.
[...]
49. An unlawful infringement of a right or freedom recognized by this Charter shall entitle the victim to obtain the cessation of such infringement and compensation for the moral or material damage resulting therefrom. In case of unlawful and intentional infringement, the court may also condemn its author to exemplary damages.
Slettet bruker
29.06.2022 kl 10:36 2674

Takk, njn. Det var den jeg siktet til.
njn-
29.06.2022 kl 10:37 2673

På Norsk:

Xiii) Forkledd ekspropriasjon og brudd på god tro

85. Ifølge Høyesterett i Ville de Lorraine, "[t] han ekspropriasjonsbegrep refererer til kraften til en offentlig myndighet til å frata en eier glede av egenskapene hans eller hennes eierskap over eiendom;
86. I følge Høyesterett, "[g] iven viktigheten som er knyttet til privat eiendom i liberale demokratier, er utøvelsen av makten til å ekspropriere strengt regulert for å sikre at ekspropriasjon blir utført for legitime offentlige formål og til gjengjeld for rettferdig kompensasjon . I Quebec begrenser ekspropriasjonsloven utøvelsen av denne makten og beskriver prosedyren som skal følges i denne forbindelse;
87. Dermed "[i] n tilfeller der en ekspropriasjon utføres utenfor denne lovgivningsmessige rammen, av obskulle grunner, spesielt for å unngå betaling av kompensasjon, sies det å være en forkledd ekspropriasjon;
88. Når det gjelder hydrokarbonutforskning og produksjonsrettigheter, bestemmer LM (P-1), gjeldende på tidspunktet for utstedelsen av titlene, at de utgjør eiendomsrettigheter:
8. Gruverettighetene som er gitt ved hjelp av følgende titler er rettigheter i REM:
- krav;
- gruvedrift;
- Gruvedrift;
- Surface Mineral Lease;
- olje, naturgass og underjordisk reservoarutforskningstillatelser;
- olje- og gass leieavtale;
- autorisasjon til å utnytte saltlaken;
- underjordisk tank driftsleie.
9. Hver gruvedrift, ekte og faste rettigheter utgjør en eiendom som er forskjellig fra landet den knytter til.
Ingen bruk av landet av en tredjepart, enten før eller etter utstedelse av en gruverett, kan gi en rett til erstatning til innehaveren av gruvedriftsretten. Det samme gjelder overføring eller tildeling av rettigheter over land i statsdomenet.
Denne delen er deklarerende.
[Vektlegging lagt til]

89. I samsvar med overgangsbestemmelsene i HTA fortsatte denne juridiske kvalifiseringen å søke uten avbrudd:
269. En letelisens for petroleum, naturgass og underjordiske reservoarer som er utstedt i henhold til gruveloven (kapittel M-13.1) som er i kraft 20. september 2018, anses å være en letelisens utstedt i henhold til denne loven for lisenslisensen. Innehaveren av en slik letelisens skal innen 60 dager etter 20. september 2018 varsle skriftlig grunneieren, den lokale kommunen og den regionale fylkeskommunen hvis land eller territorium er dekket, helt eller delvis, av lisensen.
I tilfelle manglende overholdelse av første ledd, skal §§ 187 og 199 gjelde.
For formålene med § 31 skal arbeid utført av innehaveren av en tillatelse til å utforske etter olje, naturgass og underjordiske reservoarer i henhold til gruveeloven § 177 for året som pågår 20. september 2018, anses å ha vært utført i samsvar med § 31.
For formålene i seksjon 33 kan overskuddet av beløp brukt av innehaveren av en olje, naturgass og underjordisk reservoarutforskningstillatelse fra 20. september 2018, kan brukes på et år etter året arbeidet utføres .
[Vektlegging lagt til]

90. Artikkel 15 i LH gjentok den juridiske kvalifiseringen av eiendomsrettigheter knyttet til leting og produksjonsrettigheter som ble gitt ved hjelp av en lisens:
Avsnitt II
Eiendomsrettigheter
15. Utforskning, produksjon og lagringsrettigheter gitt av en lisens og retten til utnyttelse av saltlake som er gitt av en autorisasjon utgjør rettigheter i Rem.
Disse eiendomsrettighetene utgjør en eiendom som er forskjellig fra landet de befinner seg på.
Ingen bruk av landet av en tredjepart, enten før eller etter innvilgelse av en slik rett, skal gi en rett til erstatning for innehaveren av den. Det samme gjelder overføring eller tildeling av rettigheter til land i statens domene.


[Vektlegging lagt til]

91. Til gjengjeld for investeringen som ble gjort for å utforske Quebecs naturgasspotensial, gir vilkårene i lisensavtalene at regjeringen gir innehaveren retten til å sette oppdagelsen i produksjon, i samsvar med det gratis gruveprinsippet som er gjeldende på det tidspunktet av utstedelse;
92. Lagmannsretten anerkjente også at sivilretten har fleksibiliteten til å tillate innehaver av en letingsrett til å gi en virkelig rett ikke bare på den retten, men også på de ekstraherte stoffene som han vil ha oppnådd en eiendom Til høyre, etter tildeling av en tittel som lar ham utnytte ressursen;
93. I dette tilfellet utgjør de tiltalte handlingene en ekspropriasjon av de eiendomsrettighetene som er holdt av Questerre under lisenser utstedt av ministeren;
94. I henhold til artikkel 952 i Civil Code of Quebec, for at denne ekspropriasjonen skulle være lovlig, måtte regjeringen og ministeren: (1) påkalle en årsak til offentlig nytteverdi og (2) betale rettferdig og forhåndskompensasjon til Questerre :
952. Eieren kan ikke bli tvunget til å overgi sin eiendom, bortsett fra med ekspropriasjon i samsvar med loven for en årsak til offentlig nytteverdi og til gjengjeld for rettferdig og tidligere kompensasjon.
[Vektlegging lagt til]

95. Under Civil Code of Quebec, samt seksjoner 6 og 49 i Charter of Human Rights and Freedoms, har Questerre rett til å få erstatning for ekspropriasjonen den har lidd:
6. Alle har rett til fredelig glede og fri avhending av eiendommen hans, bortsett fra i den grad loven er gitt.
49. En ulovlig overtredelse av en rettighet eller frihet som er anerkjent av dette charteret, skal gi offeret rett til å få opphør av slik krenkelse og kompensasjon for den moralske eller materielle skaden som resulterer derfra. Ved ulovlig og forsettlig overtredelse kan retten også fordømme forfatteren til eksemplariske skader.
Slettet bruker
29.06.2022 kl 10:40 2656

Verden har alltid trengt gass i vår tid, og vil fortsatt gjøre det. Fortell noe nytt.
Hva som er nytt i vår tid, er at verden i økende grad også trenger fornybar energi og gjør mega fremskritt innen utviklingen av denne energien.
Som du sikkert har fått med deg. I Canada sammenheng er Alberta størst innen olje og gass mens Quebec er størst innen fornybar energi. Bædd luck for Binnion og Qec aksjonærene at det ikke er omvendt. Men ikke desto mindre er Canada blitt en stormakt både innen fornybart og ikke-fornybart takket være innsatsen til Alberta og Quebec.

Slettet bruker
29.06.2022 kl 10:48 2621

2tallet blir nok vanskelig, ja for den skulle jo aldri under 2kr ble det sagt en gang i tiden 🫣
Slettet bruker
29.06.2022 kl 10:51 2602

Det holder med Alberta så kan Quebec spares😬 Alberta leverer og øker de gasseksporten herfra til europa så blir det bra.
Slettet bruker
29.06.2022 kl 10:59 2571

Fuldstædigt ligegyldig snak fra Steviewonderpik, da 2-tallet var her igår og inden længe vil vi vinke forval til 2-tallet, uanset om du bryder dig om det eller ej :-)
Slettet bruker
29.06.2022 kl 11:00 2560

Ja, spesielt også fordi Alberta har uttrykt at de har ambisjoner om å bli en global leverandør av naturgass.
Slettet bruker
29.06.2022 kl 11:02 2545

Så fordrejer Pick Up sandheden igen igen, men intet nyt under solen i det :-)

Korrekt, at verden altid har trengt gas, men med krigen i Ukraine er gas blevet en mangelvare og derfor er situationen en helt anden nu, men det vil nok også gå op for dig på et tidspunkt før eller siden.
Slettet bruker
29.06.2022 kl 11:51 2428

Men da kommer jo Europas gasskrise som bestilt for Alberta hvis Canada får løst eksportproblemene.
Redigert 29.06.2022 kl 11:54 Du må logge inn for å svare
Asroma87
29.06.2022 kl 12:00 2401

PU har du aktier i Questerre eller hvad er dit formål egentligt?
panamajack
29.06.2022 kl 12:15 2349

Kan du ikke spørge, om han er på Energie Quebecs eller Quebec Governments lønningsliste eller dem begge.
Redigert 29.06.2022 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
mofi1
29.06.2022 kl 12:19 2333

Her på Qec-trådene er det dessverre intet nytt under solen, de samme aktørene skriver det samme dag ut og dag inn. De burde for lengst ha gått lei den evige smålige kranglen om hvem som sa hva når, hovering over motparten når aksjen går opp eller ned, de daglige gjentatte linkene og de udokumenterte kurspåstandene, men det er tydeligvis moro å se hva en sjøl skriver på trykk.
Slettet bruker
29.06.2022 kl 13:02 2222

Selvfølgelig har han ikke det, selvom han måske vil påstå noget andet.
Slettet bruker
29.06.2022 kl 17:26 2022

Da har jeg et forslag. Hvorfor kan ikke du og f.eks. Elly + pluss diverse andre helfrelste Qec aksjonærer konsentrere dere om den seriøse Qec tråden som er stengt? Her kan dere bedrive fri diktning og ønsketenkning uten innblanding fra useriøse.Så kan vi useriøse som er mer open minded til Qec, diskutere aksjen i fred og fordragelighet uten å bli utsatt for personangrep og forstyrrende kritikk av gamle links som ifølge engstelige aksjonærer dessuten gjentas til stadighet.
Redigert 29.06.2022 kl 19:31 Du må logge inn for å svare