GOGL -Vi er i startgropen i en supersyklus (4)
Lager nok en ny tråd, da forumet ikke takler store tråder.
Her er link til den forrige tråden:
https://finansavisen.no/forum/thread/146399/view
Her er link til den forrige tråden:
https://finansavisen.no/forum/thread/146399/view
Golden Goat
09.08.2022 kl 14:44
7693
Scattered
Analysts at shipbroker Ifchor expect panamax vessels to see a tonne-mile benefit as Russian coal exports make their way to alternative destinations — likely China, India, South East Asia and Turkey.
This could also make squeezes in Atlantic tonnage supply more likely and more frequent, with ships fixing for longer employment periods, which will have a knock-on effect on freight rates, Ifchor said.
Coal is likely to make its way to Europe from Australia, South Africa and Colombia on capesizes and from the US and possibly Indonesia on panamaxes, according to the analysis.
Analysts at shipbroker Ifchor expect panamax vessels to see a tonne-mile benefit as Russian coal exports make their way to alternative destinations — likely China, India, South East Asia and Turkey.
This could also make squeezes in Atlantic tonnage supply more likely and more frequent, with ships fixing for longer employment periods, which will have a knock-on effect on freight rates, Ifchor said.
Coal is likely to make its way to Europe from Australia, South Africa and Colombia on capesizes and from the US and possibly Indonesia on panamaxes, according to the analysis.
Golden Goat
09.08.2022 kl 14:51
7948
Kommentaren til Adland ser ut til å basere seg på antakelse om at shippingmarkedet er 100% effisient; i.e. at 100% av båter skal benyttes der fart likevel ikke hade overskridt fartsbegrensning. Og med implikasjon også det motsatte; at kun de skip som kan kjøre så fort de vil kommer til å reise de rutene der det svarer seg å kjøre fortere. Er svært skeptisk til denne antakelsen, av flere grunner, og hadde det han impliserer vært tilfellet, at shippingmarkedet hadde vært 100% effisient og rasjonelt til en hver tid, så hadde ikke shippingmarkedet besittet sin primære karaktertrekk -som den nemlig gjør- volatilitet.
Redigert 09.08.2022 kl 14:52
Du må logge inn for å svare
KJEPET
09.08.2022 kl 15:38
7980
Takk for gode innspill Geita. Kursen smeller opp som vanlig når det åpner i US. Markedet har åpenbart troen på gode tider fremover. Det er bra :-)
nman
09.08.2022 kl 17:21
7924
Realistoptimist
09.08.2022 kl 17:55
7926
Ikke all verdens omsetning idag... ser at jeg har vært involvert i 10% av omsetningen ;-P
nostalgen
09.08.2022 kl 18:38
7892
Hva tenker dere om Taiwan/ Kina situasjonen. En tilspissing der vil jo unektlig påvirke bulkmarkedet?
Realistoptimist
09.08.2022 kl 19:41
7898
Jeg tror ikke det blir krig nå, men man vet jo aldri... men det kommer muligens til å skape litt usikkerhet fremover, som kan påvirke bulkmarkedet på kort sikt. På lengre sikt så blir det vel veldig bra, om ting roer seg, og Kina kommer igang skikkelig etter covid-restriksjoner som virker litt i overkant... lite nybygging av caper må jo gjøre seg gjeldende etterhvert. Men usikkerhet rundt Taiwan gjorde at jeg solgte meg ned på 108 kr idag.
nman
09.08.2022 kl 22:49
7682
Shorten på Nasdaq økte med en million aksjer i andre halvdel av juli.
https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/gogl/short-interest
https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/gogl/short-interest
nman
10.08.2022 kl 06:33
7470
Rekordmye korn skal eksporteres fra Australia:
The profit upgrade on Wednesday was also encouraged by expectations of above-average East Coast Australian (ECA) crop in year 2022/23, combined with a favourable three-month rainfall outlook.
…
Australia, the world's sixth-largest wheat exporter, has been the top alternative for buyers seeking to replace cargoes from Russia and Ukraine, and is set to ship a record volume this year.
https://www.reuters.com/markets/commodities/australias-graincorp-lifts-annual-profit-forecast-second-time-2022-08-09/
The profit upgrade on Wednesday was also encouraged by expectations of above-average East Coast Australian (ECA) crop in year 2022/23, combined with a favourable three-month rainfall outlook.
…
Australia, the world's sixth-largest wheat exporter, has been the top alternative for buyers seeking to replace cargoes from Russia and Ukraine, and is set to ship a record volume this year.
https://www.reuters.com/markets/commodities/australias-graincorp-lifts-annual-profit-forecast-second-time-2022-08-09/
Endelig brudd på 110, da er det 120 kr nivået som gjelder
Realistoptimist
10.08.2022 kl 10:34
7278
Noen shortere som har det travelt med å dekke inn idag ja...
nman
11.08.2022 kl 06:04
6704
U.N. expects 'big uptick' in ships wanting to export Ukraine grain.
"We're expecting to see a big uptick in applications for transit," said Frederick Kenney, interim U.N. Coordinator at the Joint Coordination Centre in Istanbul, which oversees the deal.
"The goal of getting between two and five (million) metric tonnes is achieveable," he told reporters, referring to monthly exports.
So far 12 ships stuck in Ukraine since Russia's Feb. 24 invasion have been authorized to leave and four other vessels approved for travel to Ukraine. The number of inbound ships was expected to grow as grain sales are agreed, Kenney told reporters.
https://www.reuters.com/world/un-expects-big-uptick-applications-ukraine-grain-shipments-2022-08-10/
"We're expecting to see a big uptick in applications for transit," said Frederick Kenney, interim U.N. Coordinator at the Joint Coordination Centre in Istanbul, which oversees the deal.
"The goal of getting between two and five (million) metric tonnes is achieveable," he told reporters, referring to monthly exports.
So far 12 ships stuck in Ukraine since Russia's Feb. 24 invasion have been authorized to leave and four other vessels approved for travel to Ukraine. The number of inbound ships was expected to grow as grain sales are agreed, Kenney told reporters.
https://www.reuters.com/world/un-expects-big-uptick-applications-ukraine-grain-shipments-2022-08-10/
nman
11.08.2022 kl 08:02
6635
Både WQ og Citadel reduserte short på tirsdag:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG396372051
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG396372051
KJEPET
11.08.2022 kl 09:59
6438
Da er helt ute av gogl med den liten gevinst. Også solgt alt i 2020 bulkers med tap. Det ser for skummelt ut nå med tanke på utviklingen i China. Er redd det kan bli langvarig. Jeg må ta vare på den store gevinsten fra 2016 til mai. Kan ikke risikere å miste den.
Ordreboken støtter tross alt markedet, men China er desidert størst, og der murrer det godt nå. Masse lykke til til dere som fortsatt holder fortet. Jeg heier på dere selv om jeg er ute selv.
Ordreboken støtter tross alt markedet, men China er desidert størst, og der murrer det godt nå. Masse lykke til til dere som fortsatt holder fortet. Jeg heier på dere selv om jeg er ute selv.
Kalle Kurtasje
11.08.2022 kl 10:18
6365
Du hadde veldig god teft i mai, men håper du tar feil denne gangen. ;-)
Enig i at situasjonen i Kina er usikker, så jeg har redusert noe i både 2020 og GOGL.
Enig i at situasjonen i Kina er usikker, så jeg har redusert noe i både 2020 og GOGL.
KJEPET
11.08.2022 kl 10:23
6349
Det er bare hyggelig om kursen stiger. Da tjener dere penger :-). Jeg håper jo selvsagt ikke at noen taper penger bare fordi jeg selv er ute. Skulle bare mangle. Hadde vært supert om kursen hadde gått i 200.-. Jeg er fornøyd for nå og håper dere alle blir belønnet med stigende kurser fremover.
Har vurdert tank, men har funnet ut at jeg ikke har nok kunnskap der. Dessuten synes jeg kanskje jeg er litt sent ute der nå, i hvert fall i det korte bildet. Men som sagt, tank har jeg ikke nok kunnskap om. Lykke til dere som er i tank :-)
Har vurdert tank, men har funnet ut at jeg ikke har nok kunnskap der. Dessuten synes jeg kanskje jeg er litt sent ute der nå, i hvert fall i det korte bildet. Men som sagt, tank har jeg ikke nok kunnskap om. Lykke til dere som er i tank :-)
Golden Goat
11.08.2022 kl 10:48
6306
https://twitter.com/ed_fin/status/1557602032760012805?s=20&t=D0L72MsOlYGqZzDw0Zt7aA
"China love property as investment l look at price went up 1000% in city government had to slow it down a bit thay do so much to slow it down. I never worry about properties in China not go up"
Kina har såpass stort arsenal med finansiell akrobatikk, at jeg selv er ikke redd for at eiendomsmarkedet kommer til å krasje. Det er så viktig del av dems økonomi, at skulle dem være villige til å la den gå, så er det andre ting de heller hadde latt krasjet under de siste pandemiårene.
Håper du kommer inn igjen når Gøggen tar en liten dykk tilbake til 104,- eller -Gud forby- om den skulle ta et dypdykk lengre ned. Uansett, så respekterer (og applauderer) jeg at du tar med deg pengesekken din inn mot pensjonstiværelse og ønsker deg masse lykke til og god fornøyelse med det. Du har gjort det godt med dine investeringer og jeg er glad for at du fikk hentet litt penger nå også denne gangen.
Synes du gjør det lurt med å holde deg unna tank, man må/bør nok gjøre samme mengde (om ikke mer) due diligence med tank som du har gjort med tørrbulk, og da snakker vi om flerfoldige måneder (om ikke år) med undersøkelse av et marked som er mye mer komplekst og volatilt enn tørrbulk.
"China love property as investment l look at price went up 1000% in city government had to slow it down a bit thay do so much to slow it down. I never worry about properties in China not go up"
Kina har såpass stort arsenal med finansiell akrobatikk, at jeg selv er ikke redd for at eiendomsmarkedet kommer til å krasje. Det er så viktig del av dems økonomi, at skulle dem være villige til å la den gå, så er det andre ting de heller hadde latt krasjet under de siste pandemiårene.
Håper du kommer inn igjen når Gøggen tar en liten dykk tilbake til 104,- eller -Gud forby- om den skulle ta et dypdykk lengre ned. Uansett, så respekterer (og applauderer) jeg at du tar med deg pengesekken din inn mot pensjonstiværelse og ønsker deg masse lykke til og god fornøyelse med det. Du har gjort det godt med dine investeringer og jeg er glad for at du fikk hentet litt penger nå også denne gangen.
Synes du gjør det lurt med å holde deg unna tank, man må/bør nok gjøre samme mengde (om ikke mer) due diligence med tank som du har gjort med tørrbulk, og da snakker vi om flerfoldige måneder (om ikke år) med undersøkelse av et marked som er mye mer komplekst og volatilt enn tørrbulk.
Golden Goat
11.08.2022 kl 11:09
6329
Kinacapen opp 23,2%
China-Japan/Pacific Round Voyage: 11392 (+2148)
China-Japan/Pacific Round Voyage: 11392 (+2148)
hogan
11.08.2022 kl 11:19
6422
Nu nærmer vi oss q2 og da tror jeg aksjen skal opp, blir bra resultat og et bra q3. Tror også ratene skal oppover nu.
Med Kina, de vil jo trykke penger de også som Usa og Eu har gjort i mange år.
Zero covid bare å le av, corona betyr radiation og lab Word for virus er toxic, så covid sånn jeg ser det er radiationpoisoning, så hvis de skal ha zero covid kan de begynne med å ta ned 5g, 4g osv
Med Kina, de vil jo trykke penger de også som Usa og Eu har gjort i mange år.
Zero covid bare å le av, corona betyr radiation og lab Word for virus er toxic, så covid sånn jeg ser det er radiationpoisoning, så hvis de skal ha zero covid kan de begynne med å ta ned 5g, 4g osv
Redigert 11.08.2022 kl 11:36
Du må logge inn for å svare
Kalle Kurtasje
11.08.2022 kl 13:45
6219
Forventet ikke at Cape-ratene skulle snu ned idag.
Det legger press på alle bulkaksjene.
Typisk, - når vi endelig har en bra børsdag forøvrig.
Det legger press på alle bulkaksjene.
Typisk, - når vi endelig har en bra børsdag forøvrig.
Golden Goat
11.08.2022 kl 15:21
6075
SA:
Golden Ocean Group: Grab This Buying Opportunity Before Its Q2 Earnings
Aug. 09, 2022 10:26 AM ETGolden Ocean Group Limited (GOGL)9 Comments7 Likes
Summary
The market has battered the leading dry bulk players, as GOGL saw its stock fall more than 40% from its June highs to its July lows.
The market has de-risked GOGL to account for worsening macroeconomic risks that could lead to demand destruction. Therefore, investors need to observe for a potential revision in guidance.
However, our valuation analysis indicates that the market is looking ahead, given its attractive valuation. Also, its price action is constructive, suggesting strong buying support at the current levels.
Accordingly, we rate GOGL as a Buy.
https://seekingalpha.com/article/4531936-golden-ocean-group-grab-this-buying-opportunity-before-q2-earnings
Golden Ocean Group: Grab This Buying Opportunity Before Its Q2 Earnings
Aug. 09, 2022 10:26 AM ETGolden Ocean Group Limited (GOGL)9 Comments7 Likes
Summary
The market has battered the leading dry bulk players, as GOGL saw its stock fall more than 40% from its June highs to its July lows.
The market has de-risked GOGL to account for worsening macroeconomic risks that could lead to demand destruction. Therefore, investors need to observe for a potential revision in guidance.
However, our valuation analysis indicates that the market is looking ahead, given its attractive valuation. Also, its price action is constructive, suggesting strong buying support at the current levels.
Accordingly, we rate GOGL as a Buy.
https://seekingalpha.com/article/4531936-golden-ocean-group-grab-this-buying-opportunity-before-q2-earnings
Golden Goat
11.08.2022 kl 16:51
6074
Last year was the one for the return of the dividend for listed owners in dry bulk, but has 2022 seen them reap the benefits in terms of shareholder support for stock prices?
That is less clear, to say the least, although finance experts make the case to Streetwise that it may still be premature to expect what is termed an upward “re-pricing” of the sector until investors see more.
On the one hand, six US-listed owners with some sort of dividend back in place have all logged moderate-to-strong gains in share price for the year to date.
The gainers are led by two owners with smaller payouts: Diana Shipping of Greece and Pangaea Logistics Solutions of Rhode Island, which are up 49% and 45%, respectively.
The market’s three biggest payers have made smaller gains: Eagle Bulk Shipping at 18%, Star Bulk Carriers at 15% and Genco Shipping & Trading with 7.8%.
Also logging advances were John Fredriksen’s Golden Ocean Group at 21% and Greek owner Safe Bulkers at 1.3%.
But on the other hand, dividends have not been a magic potion — at least not yet — for the problem of public owners trading below their own steel value.
When US investment bank Jefferies initiated coverage on 24 shipping companies on 20 July, the average trading level of six dry owners under coverage was 69% of net asset value. Leading the pack were Star Bulk — the trade’s biggest shipowner — and Golden Ocean at 85% each.
In contrast, tanker owners who have spent most of the past two years treading water traded at an average 80% of NAV in Jefferies’ estimates.
Another way to measure the so-far-sluggish reaction of investors to the dry bulk dividends campaign is in yields — the ratio of the annual payout to the prevailing share price.
In other, less-cyclical industries, a dividend yield of between 2% and 6% is typically viewed as a reasonable target range for sustainable payouts.
While shipping’s boom-or-bust nature makes a direct comparison to other industries difficult, it is safe to say shipping’s yield numbers remain high.
Big-payer Star Bulk, for example, is dishing out a dividend yield approaching 25%, Diana and Golden Ocean around 18% and Eagle Bulk near 17%. Genco is a bit lower at just over 11%.
That is less clear, to say the least, although finance experts make the case to Streetwise that it may still be premature to expect what is termed an upward “re-pricing” of the sector until investors see more.
On the one hand, six US-listed owners with some sort of dividend back in place have all logged moderate-to-strong gains in share price for the year to date.
The gainers are led by two owners with smaller payouts: Diana Shipping of Greece and Pangaea Logistics Solutions of Rhode Island, which are up 49% and 45%, respectively.
The market’s three biggest payers have made smaller gains: Eagle Bulk Shipping at 18%, Star Bulk Carriers at 15% and Genco Shipping & Trading with 7.8%.
Also logging advances were John Fredriksen’s Golden Ocean Group at 21% and Greek owner Safe Bulkers at 1.3%.
But on the other hand, dividends have not been a magic potion — at least not yet — for the problem of public owners trading below their own steel value.
When US investment bank Jefferies initiated coverage on 24 shipping companies on 20 July, the average trading level of six dry owners under coverage was 69% of net asset value. Leading the pack were Star Bulk — the trade’s biggest shipowner — and Golden Ocean at 85% each.
In contrast, tanker owners who have spent most of the past two years treading water traded at an average 80% of NAV in Jefferies’ estimates.
Another way to measure the so-far-sluggish reaction of investors to the dry bulk dividends campaign is in yields — the ratio of the annual payout to the prevailing share price.
In other, less-cyclical industries, a dividend yield of between 2% and 6% is typically viewed as a reasonable target range for sustainable payouts.
While shipping’s boom-or-bust nature makes a direct comparison to other industries difficult, it is safe to say shipping’s yield numbers remain high.
Big-payer Star Bulk, for example, is dishing out a dividend yield approaching 25%, Diana and Golden Ocean around 18% and Eagle Bulk near 17%. Genco is a bit lower at just over 11%.
bankersen
11.08.2022 kl 19:08
5925
Tror jeg er fornuftig. Aldri sett ett større gap mellom tørrbulk kurser og rate forventninger. Jeg liker å tro at sannheten ligger sånn ca i midten og kjøpef BDRY i dag.
Hvor er logikken med å kjøpe Bdry nå, når september futurer ligger skyhøyt over spot?
Hva er tanken bak kjøpet, å gjøre en kort trad eller har du tenkt å sitte med derivatet?
Når jeg ser q1, som selvfølgelig kan være helt feil, men er de i nærheten, da har du jo Bdry ned mot Atl etter nyttår.
Skal de månedlige futurene fortsette å justere seg inn mot q1-23, vil en jo få et langt seigt sammenhengende fall i Bdry.
En kan si at differanse drybulk aksjekurs/ rater har en miss match, men prisene aksjene prises vel nå med ca 80%/ Nav, så de er jo på underliggende ikke så galt priset.
Forutsetter jo selvf at ikke prisene på store bulkere begynner å gli skikkelig.
Iron One 109, svake greier dundrer snart under 100? ser vi 80?
Bør jo skje noe ganske kjapt, ellers blir aksjene shorter mat etter q2 dividendene er delt ut.
Hva er tanken bak kjøpet, å gjøre en kort trad eller har du tenkt å sitte med derivatet?
Når jeg ser q1, som selvfølgelig kan være helt feil, men er de i nærheten, da har du jo Bdry ned mot Atl etter nyttår.
Skal de månedlige futurene fortsette å justere seg inn mot q1-23, vil en jo få et langt seigt sammenhengende fall i Bdry.
En kan si at differanse drybulk aksjekurs/ rater har en miss match, men prisene aksjene prises vel nå med ca 80%/ Nav, så de er jo på underliggende ikke så galt priset.
Forutsetter jo selvf at ikke prisene på store bulkere begynner å gli skikkelig.
Iron One 109, svake greier dundrer snart under 100? ser vi 80?
Bør jo skje noe ganske kjapt, ellers blir aksjene shorter mat etter q2 dividendene er delt ut.
Redigert 11.08.2022 kl 19:55
Du må logge inn for å svare
bankersen
11.08.2022 kl 19:57
5878
Først og fremst er FFA Cape nå så langt unna forventningene til Cleaves og alle andre shipping analytikere jeg tror en kan komme på denne tiden av året. Det er bra aktivitet og en kan snart forvente at det blir noen kødannelser igjen snart.
msmekk
11.08.2022 kl 20:52
5838
Når alt blir komplisert holder jeg meg fremdeles til at tilbud og etterspørsel vil bestemme bulkratene fremover. sitter derfor rolig i båten.
nman
12.08.2022 kl 06:45
5522
Oppsummering av Allied’s analyse av FFA:
“All-in-all, we should mention that the FFA market does not necessarily adequately capture the general sentiment within the dry bulk sector, given that it is a relatively niche market with its own unique dynamics. For the time being, given that total open interest has decreased as well lately, it may well suggest that an upward trend reversal can be expected, especially as we move past the summer period and into seasonally more active months. Notwithstanding this, as for the overall sector, the paper market has given a hint of some worrying signs being present on the horizon”,
https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-freight-rate-market-could-be-heading-for-a-rebound-in-the-coming-weeks/
“All-in-all, we should mention that the FFA market does not necessarily adequately capture the general sentiment within the dry bulk sector, given that it is a relatively niche market with its own unique dynamics. For the time being, given that total open interest has decreased as well lately, it may well suggest that an upward trend reversal can be expected, especially as we move past the summer period and into seasonally more active months. Notwithstanding this, as for the overall sector, the paper market has given a hint of some worrying signs being present on the horizon”,
https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-freight-rate-market-could-be-heading-for-a-rebound-in-the-coming-weeks/
nman
12.08.2022 kl 06:52
5534
Analyseres til å være bra for tonmile:
Indonesia’s ban on coal exports by 48 miners over unmet domestic obligations, combined with the EU ban on Russian coal imports, makes it “even more likely that India and China will buy more of their coal from Russia in the coming months,” said Niels Rasmussen, chief shipping analyst at BIMCO, in a weekly note.
Given that top exporter Indonesia accounted for nearly a third of global coal shipments in 2021, which made up 8% of dry bulk cargo demand, “the two shifts in supply patterns will drive up average sailing distance for global coal shipments and bulk demand overall,” Rasmussen added.
https://finansavisen.no/forum/post/4640185/reply
https://splash247.com/indonesia-dishes-out-further-coal-export-bans/
Indonesia’s ban on coal exports by 48 miners over unmet domestic obligations, combined with the EU ban on Russian coal imports, makes it “even more likely that India and China will buy more of their coal from Russia in the coming months,” said Niels Rasmussen, chief shipping analyst at BIMCO, in a weekly note.
Given that top exporter Indonesia accounted for nearly a third of global coal shipments in 2021, which made up 8% of dry bulk cargo demand, “the two shifts in supply patterns will drive up average sailing distance for global coal shipments and bulk demand overall,” Rasmussen added.
https://finansavisen.no/forum/post/4640185/reply
https://splash247.com/indonesia-dishes-out-further-coal-export-bans/
Golden Goat
12.08.2022 kl 11:28
5271
Det faktum at Diana Shipping (DSX), ifølge gårsdagens børsmelding, kjøpte ni ultramaxer bygget 2015-2018 for en snittpris på 36,67m USD pr stk*, lover vel for skipsverdier i tørrbulkmarkedet generelt. Prisen er 11,2% høyere enn det som Allied og Intermodal og 18,3% høyere enn det spurte skipsmeklere anslår som verdi for disse skipene. Dette definintivt underminerer enhver troverdighet til argumenter om at skipsverdier har trukket seg tilbake gjennom sommeren grunnet lavere en forventet pris på spotfrakter. Faktum er at tørrlastskip er en ettertraktet vare som har en økt knapphet for hver dag nybestillinger uteblir.
* Noen argumenterer for at snittpris ligger på 42m USD grunnet aksjeprinting på en pris langt under NAV/sh som 1/3 av betalingen. Det finnes selvsaget argumenter for og mot at dette er en korrekt evaluering av pris.
* Noen argumenterer for at snittpris ligger på 42m USD grunnet aksjeprinting på en pris langt under NAV/sh som 1/3 av betalingen. Det finnes selvsaget argumenter for og mot at dette er en korrekt evaluering av pris.
Redigert 12.08.2022 kl 11:40
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
12.08.2022 kl 12:33
5167
Oops…
BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS -14,57% TIL USD 10.898/DAG
Oslo (Infront TDN Direkt): Baltic Capesize-indeksen er ned 14,57 prosent til 10.898 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS -14,57% TIL USD 10.898/DAG
Oslo (Infront TDN Direkt): Baltic Capesize-indeksen er ned 14,57 prosent til 10.898 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
Gap bulk shipping priser/aksjer vs toalett stor bulk rater, ja som sagt, det er prisene på bulk baljene som holder aksjene oppe, men hva nå??
https://www.tradewindsnews.com/shipyards/-end-of-the-bull-run-chinese-yards-cut-prices-as-steel-plate-costs-fall-and-demand-cools/2-1-1275146
https://www.tradewindsnews.com/shipyards/-end-of-the-bull-run-chinese-yards-cut-prices-as-steel-plate-costs-fall-and-demand-cools/2-1-1275146
Redigert 12.08.2022 kl 13:55
Du må logge inn for å svare
nman
12.08.2022 kl 16:52
4854
nostalgen
12.08.2022 kl 19:16
4789
Ja hva nå? Er vel fremdeles ikke så mye ledig verftskapasitet for nye bulkskip. Så i hvor stor grad nyprisen reduseres med noen få % er det vel ikke så sikkert at bruktprisen på skip forandrer seg så mye?
Men lattlig dålige spottrater på Capene nå i forhold til forventet, hvor mye skip sluttes på disse ratene? De fleste har jo brak even over dette- må jo være bedre og ligge litt uvirksom og vente på mer profitable rater
Men lattlig dålige spottrater på Capene nå i forhold til forventet, hvor mye skip sluttes på disse ratene? De fleste har jo brak even over dette- må jo være bedre og ligge litt uvirksom og vente på mer profitable rater
hogan
12.08.2022 kl 23:31
4596
Dette kan snu fort, bevilget masse infrastruktur pakker til oppgradering og grønne skiftet blir garantert ikke avlyst så ikke bekymret men uansett skuffende rater til denne årstiden å være.
Solgte ut halvparten på 110,6 og kjøpte tilbake 40% av det på 109,15. uaktuelt å sitte helt stille i båten med dette markedet.
Solgte ut halvparten på 110,6 og kjøpte tilbake 40% av det på 109,15. uaktuelt å sitte helt stille i båten med dette markedet.