DOF fremover mot 2035

seasin
DOF 22.06.2022 kl 12:24 46750

Det er altså HELT greit å skyve på 13 MILLIARDER med forfall I 2026 og 2027 men altså ikke på de 5 siste milliardene

Løsning er jo selvfølgelig nå rett før TIDENES comeback å OGSÅ skyve på de siste 5 milliarder tilsvarende i tid

Her er det noe som ikke stemmer og meget merkelig hvordan dof ledelsen har forsatt med nedskrivninger det siste året i et marked som koker over spesielt I brasil der pengemaskinen DOFCON aldri har levert bedre enn nå

De har jo hele tiden betalt avdrag og renter som de skal og har i det siste fått nye gigant kontrakter

OG NÅR DET GJELDER DET GODE SAMARBEIDET MED TECHNIPFMC I BRASIL REGIONEN BØR DETTE UTVIDES KRAFTIG DE NÆRMESTE ÅRENE SLIK AT ENDA STØRRE GIGANT KONTRAKTER KAN OPPNÅS

SÅ HER MÅ DET KREVES EKSTRAORDINÆRT GENERALFORSAMLING og få inn NYTT STYRE som kan se de fantastiske mulighetene som nå ligger foran oss


Redigert 15.09.2022 kl 11:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2022 kl 11:06 2564

Da ser det ut som denne tråden har blitt fylt med trollmann fra os og sirkus aktiviteter, pent lite med DOF og realiteter å gjøre. Q2 Rapporten endrer ingen ting, bare å jøgle videre.
Slettet bruker
25.08.2022 kl 11:08 2577

Husker du Backloggen Sdrl hadde før aksjonærene mistet alt der?
Jeg skremmer ingen, det er ledelsen som skremmer meg og gjelden selvfølgelig som de ikke makter, det bør skremme de fleste
Redigert 25.08.2022 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2022 kl 11:14 2547

Vi får se om folk lar seg skremme med overdrevet propaganda, selv om Q2 ikke var positiv, ledelsen skremmer ingen, det er ikke noe ny info. Jeg tror folk flest skjønner at 21.5 milliarder i backlog er mye penger som ender i mye overskudd.
Redigert 25.08.2022 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
complicado
25.08.2022 kl 11:26 2536

Den største kloven her må være deg Kalkylen, og ikke ledelsen og styret i DOF eller andre på forumet.

Du har over tid visst at du har grunnleggende liten eller ingen forståelse av prosessen DOF er i. Tilbakemeldingen fra DOF ledelsen idag er svært tydelige. Du og din "gjeng" driver nærmest med villende informasjon. Jeg gidder ikke svare deg på alt tullet og tøyset du skriver her inne, men konkluderer med at du har manglende forståelse av det totale bildet
Redigert 25.08.2022 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2022 kl 11:29 2565

Selskapet går konkurs hvis ikke gjelden blir refinansiert, det sier ledelsen, Pest eller kolera for dagens aksjonærer.
Dette er ikke et sted en skal ha pengene sine plassert.
Redigert 25.08.2022 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2022 kl 11:43 2537

Nei. Kan du vise meg noen steder hvor det står at gjelden IKKE skal refinansieres? Den skal jo nedbetales med 5,7 milliarder. Det er implementering av dette som må godkjennes i EGF.. Videre er ikke utvanning verken, pest, kolera , kollaps eller sirkus klovner. Det er bare en midlertidig måte å løse refinansiering på som på ingen måter er permanent. Q2 endrer ingen ting..
Redigert 25.08.2022 kl 11:44 Du må logge inn for å svare
Villmannen
25.08.2022 kl 11:44 2536

Syes DOF står seg bra. Noen som tenker at de 2 kreditorene som omgjør ca 6 milliarder i aksjer kanskje vil trygge sin possisjon over 50 %?
rollon
25.08.2022 kl 11:47 2530

Hva kan rett mcap være for DOF vil dere si?
Slettet bruker
25.08.2022 kl 11:51 2519

jeg skal poste ny teknisk analyse så fort den er klar med Q2 tall (ikke klar enda). Backlog for 2022 blir rundt 4.5 milliarder
hifidude
25.08.2022 kl 11:51 2523

I teorien nærmere null, da egenkapitalen er tapt og en massiv utvanning er på gang.

Hvis du vurderer å kjøpe DOF bør du anse pengene som tapt.
Slettet bruker
25.08.2022 kl 11:55 2508

Kan du legge fram et regnstykke hvor alle som kjøper eller har kjøpt i DOF vil tape alle sine penger? Du kommer med løgner så det renner. Man taper kun aksjer hvis man selger til en lavere kurs enn man kjøpte, og hvis selskapet går konkurs. Det er ingen fare med at DOF går konkurs, er man smart nok så venter man med å selge sine aksjer til kursen går opp, aksjer er sparing/investering.. Det å skremme folk med løgner hører ikke hjemme på et forumet. Utvanning er ikke en permanent greie folk må ikke høre på disse falske skremslene. Det er normalt å kjøpe aksjer ved "Dipper" slik som nå.
Redigert 25.08.2022 kl 11:58 Du må logge inn for å svare
hifidude
25.08.2022 kl 12:00 2491

Egenkapitalen ER tapt, det sa CFO høyt og tydelig på webcast idag. Og hun sa og høyt og tydelig at det er en reel fare for konkurs uten refinansiering. Og refinansiering betyr utvanning, som igjen betyr kursfall.

At du beskylder meg for løgn rapporteres til moderator.
hifidude
25.08.2022 kl 12:11 2454

Innlegget er slettet
Foreslår at du bare hører webcast en gang til, Hilde sier klart og tydelig at hvis ikke refinans godkjennes (utvanning) så forfaller ALL gjeld, ca 20 milliarder. Med 2 milliarder i kassa betyr det konkurs.

Nå gidder jeg ikke forklare deg det flere ganger.

Force10
25.08.2022 kl 12:12 2448

Er dette et ironisk innlegg?

Foreslår å bruke litt mer tid på å høre på hva som ble sagt på webcast i formiddag.

Forhåpentligsvis har ikke de som har kjøpt aksjer i DOF brukt alle sine penger på det, så da kan jo de heller ikke tape alle sine penger.
Det er vel også muligens noen kroner å få igjen på skatten.

Slettet bruker
25.08.2022 kl 12:13 2447

Teknisk analyse i et selskap som skal restrukturere, det kan en glemme, da er det andre regler som gjelder.
Egenkapitalen er tapt, det sier CFO.
Redigert 25.08.2022 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2022 kl 12:15 2429

Nei nei må du slutte å ro deg unna, du påsto at det var en REEL sjangs for at DOF går konkurs og at dette var noe DOF sa på webcast.. Selvfølgelig går et selskap konkurs om de ikke betaler gjeld, dette er på generelt grunnlag, og ikke reelt for DOF i dag. Det er ganske stor forskjell. Men det er jo slik du holder på med sirkuset ditt "Hidudden".. du tar ting ut av kontekst og prøver å skape noe ut av ting som ikke er. Dette er ikke noe annet enn løgner og oppspinn... Innlegget ditt om at DOF går konkurs er rapportert og 100% løgn..
Redigert 25.08.2022 kl 12:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2022 kl 12:21 2401

Teknisk analyse er basert på dagen tall, ikke hva som skjer i framtiden, dagens kurs skal ikke være basert på hva som skjer om 1-2 år. Derfor vi har en emisjonskurs ved refinansiering. f.eks en emisjonskurs på 10kr. DOF markedsverdi som gjelder, det inkludert assets inntjening og EBITDA. Derfor er DOF underpriset. Analyse jeg bruker er inkludert gjeld og ned betaling gjeld.. Jeg skal komme med dette så raskt det er oppdatert .
Redigert 25.08.2022 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
Mr Big
25.08.2022 kl 12:26 2403

Vi vil nok få noen som kommer til å pumpe kursen opp.
Force10
25.08.2022 kl 12:34 2375

Hvordan kom du frem til kurs 10kr? Fint om du kan vise oss kalkylen.

Det er ca 316 millioner aksjer i DOF. Dersom de 316 mill skal utgjøre 4% av aksjebeholdningen etter restruktering, må det vel utstedes ca. 7 584 millioner nye aksjer.
Ved kurs 10kr vil da Dof ha mcap på 79 milliarder kroner. Det er kanskje litt i overkant?
Slettet bruker
25.08.2022 kl 12:38 2363

Du må lese hva jeg skriver, jeg sa "f.eks" ikke at det var gitt kurs. Jeg kan ikke spå framtiden, bare vet at DOF sitter på en solid backlog som vil hjelpe restrukeringen en del. Refinanseringen vil ikke skje før slutten av året, eller ved neste år. Derfor vanskelig å spå noen ting. 4% utvanning som implementerings forslag er ikke enda godkjent på EGF, vi er ikke der enda.. La oss holde tidslinjen korrekt.
Slettet bruker
25.08.2022 kl 12:55 2286

For min del behøver du ikke det, jeg skal ikke kjøpe aksjer før gjeld blir til aksjer, da kan du dele 10 på 50
Slettet bruker
25.08.2022 kl 13:02 2264

For meg høres det ikke ut som du er her for aksjer i DOF i det heletatt. La meg gjette, du jobber gratis i tjeneste for folket ?
Force10
25.08.2022 kl 13:05 2251

Nei fremtiden er generelt vanskelig å spå, der er vi nok enige. Men min spådom er at fortsatt at dersom ikke styrets avtale om restrukturering blir godkjent av aksjonærene, vil det ikke være så mye igjen til aksjonærene etter at kreditorene har tatt sitt.

Jeg kjøpte aksjer i Dof i vinter, når Hifidude ropte selg, med en forventning om at styret i Dof skulle få til en god avtale. Og det mener jeg de fikk til. Jeg var fornøyd med litt over 100% avkastning, frem til refinansieringen er på plass er det andre aksjer som er mer interessante. Men Dof trådene ser absolutt ut til å holde underholdningsverdien oppe, så titter vel innom av og til.

Lykke til med investeringen din i Dof Kalkylen, håper du også har andre informasjonskilder enn dette forumet når du vurderer dine alternativer.
Slettet bruker
25.08.2022 kl 13:18 2208

Å høre på Hifidude og alle med suspekte kontoer her må gjøres på eget ansvar. Dette er ikke folk som er kjent for å stå ved sine kilder eller snakke sant. For alt jeg vet med din "nye" konto (https://finansavisen.no/forum/user/214493/view) kan du være Hifidude selv,

Hvis du hører på webcasten, vil ikke forslag som fører til konkurs bli godkjent. Dette burde betrygge alle. Ingen av mine kilder kommer fra forumet. Hvis du i det heletatt har lest mine innlegg så ville du ha vist bedre. Din personlig trolling tar jeg som lite useriøs og står i stil med resten av sirkus artistene her.

Jeg vet ikke hva du mener med "Blir my igjen, du mister ikke aksjene dine ved utvanning".. En utvanning handler om at aksjepotten øker teknisk sett. Tilbakekjøp av aksjer er like sannsynlig som tilbakebetaling av gjeld. Tenker det også blir noe kapital som kan puttes i potten ved Q4. Hvis målet er å tjene masse penger dagen restrukering skjer, så feilvurderer man hvordan man kjøper/selger aksjer. Kjøper man aksjer i dag, selger man så klart ikke disse på restrukerings dagen. Det ville jo vært helt idiotisk. Men venter til prosessen er ferdig og når kursen og mcap øker.


Redigert 25.08.2022 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
hifidude
25.08.2022 kl 13:25 2179

Force, jeg overvurderte markedets evne til å absorbere det åpenbare, nemlig det som skjer/skal skje fremover.
Min tabbe ;-)
Osvaldsen
25.08.2022 kl 15:37 1962

Leste en tråd på en annen side der følgende er lagt ut:

The agreed final deadline for the implementation is 31st of OCTOBER 2022, and in the event that the restructuring is not approved the financial RISK WILL INCREASE SIGNIFICANTLY for the Group.

Er dette tatt ut av Q- rapporten eller bare oppspinn?
Har ikke hatt tid å se på rapporten enda men fint om noen kan bekrefte eller avkrefte.

Osvaldsen
Force10
25.08.2022 kl 17:31 1817

Innlegget er slettet
Dersom du ikke har tid til å høre på webcasten, prøv i det minste å få med deg det som blir sagt fra 49 minutter og utover. Fra 50:20, sier Hilde Drønen: ... consequently, the proposed restructure is considered to be (the) only possibility for Dof Asa to continue as going concern and avoid bankruptcy.....
If the restructure is rejected by the shareholders in the EGM, that will be detrimental for the existing shareholders, and the likelihood for leaving with no value is high.

Dersom du ser i Q2 rapporten, side 9, står det "The agreed final deadline for the implementation is 31st of October 2022, and in the event that the restructuring is not approved the financial risk will increase significantlyfor the Group. Hence, the Board would like to emphasize that there is still material uncertainty related to the going concern assumption."

Hva tror DU vil kunne skje hvis restruktureringen ikke blir godkjent av EGF?
Slettet bruker
25.08.2022 kl 17:53 1782

Uffa meg, du trenger ikke fortelle meg hva jeg har gjort, jeg har hørt webcasten 4 ganger i dag, og gått gjennom rapporten grunding mends du har holt på fiske opp løgner, det er ikke snakk om noen konkurs. Det er snakk om at hvis gjeld ikke blir betalt. Noe som er helt likt fra Mai avtalen med kreditorene, dette er ingen ny informasjon fra tidligere.. Det er ikke nedbetaling på gjeld som er saken her, det er implementeringen. Blir det samme som å si at du må ikke gå på fjellet du kan falle ned, fjellet gjør at du faller ned.. Det betyr ikke at det er reell fare.. DOF skal nedbetale gjeld og hvis du faktisk leser rapporten så blir likviditeten og betjengenviklkårene veldig gode etter på. Det på ingen måter noen fare for konkurs, og som jeg sa tidligere. Ingen alternativer blir godkjent som ender med konkurs... Du fisker et fisk som ikke finnes.
Redigert 25.08.2022 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
Force10
25.08.2022 kl 18:20 1723

Takk, da har jeg sikkert misforstått. Til informasjon har jeg fått inntrykk av at det er en del aksjonærer som har til hensikt å stemme ned restrukteringsforslaget, og som mener de skal klare det. Det oppfatter jeg som en reell fare for at Dof kan stilles i en posisjon der Dof ASA går konkurs. Det er Dof Subsea som står for mesteparten av inntjeningen i konsernet, og kreditorene i Dof Subsea er nok mer enn klar for å få Subsea for seg selv, å la aksjonærer og banker ta tapet på gjelden i Dof rederi.

Det er kun et alternativ til refinansiering på bordet, og om det alternativet blir godkjent blir det ingen konkurs. Det har du forsåvidt helt rett i. Nå er dette helt opp til aksjonærene.
syvert1
25.08.2022 kl 18:47 1698

En må huske at Dof asa eier 100% av aksjene i Dof Subsea, Dof Rederi o. s. v. Slår en Dof asa konkurs skal alle eiendelene inn i boet. Regner heller ikke med at Dof Subsea kan fatte vedtak om å slå morselskapet konkurs, det pleier å være omvendt.
Her kan du se selskaps strukturen, trykk på fanen roller og eiere.
https://www.proff.no/selskap/dof-asa/storeb%C3%B8/hovedkontortjenester/IFGVS3210NZ/
Redigert 25.08.2022 kl 18:51 Du må logge inn for å svare
Force10
25.08.2022 kl 19:18 1643

Er nok godt kjent med hvordan "korthuset" er satt opp, forstår ikke helt hva du vil frem til Syvert1. Poenget mitt var at Dof Subsea er bedre stilt enn de andre selskapene i konsernet, og ved en konkurs vil kreditorene i Subsea derfor komme bedre ut enn kreditorer i andre datterselskap. Dette er gjenspeilet i restruktureringsforslaget, i forskjellen i hvor mye aksjer de ulike kreditorene får for gjelden de konverterer. Ved en konkurs får aksjonærene null, det er det vel ingen uenighet om?