Fly salg til anden side - Nas til IAG
Inden jul tror jeg det hele er på plads, salg af de fleste fly til anden side = 8 milliarder og resten sælges til IAG, så måske ender det med en kurs på ca 400 og et kæmpe udbytte til aktionærer på kr 50-80 .
Selv NAS siger der er stor aktivitet omkring et salg og flere analytiker der måske ved mere end almindelige aktionærer er overbevist om salget.
Glæder mig til pengene ruller ind.
Selv NAS siger der er stor aktivitet omkring et salg og flere analytiker der måske ved mere end almindelige aktionærer er overbevist om salget.
Glæder mig til pengene ruller ind.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
tesch
08.11.2018 kl 10:24
9950
Høres ut som drømmen om å vinne i Lotto
Tror definitivt at NAS aksjen vil stige framover , men ikke til det nivået .
Mer som Pareto har som kursmål = kr 350
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
08.11.2018 kl 10:37
9924
Nesten helt håpløst å spå noe omkring kurs eller eventuelt bud da vi dødelige ikke har peiling på hvilken verdier som måtte ligge i selskapet og hva disse verdiene måtte være verdt for IAG eller andre. Men om det skulle bli et oppkjøp så er nok ikke 400 + så usannsynlig.
Med tanke på at det forrige budet lå på angivelige 330 kr og at dette ble enstemmig avslått så vil det være veldig rart om 350 kr skulle være det som skulle for at IAG skulle få tilslag. Om så er tilfelle så tror jeg de ville kommet til en enighet i forhandlingene. Nas med styret+ største aksjonærer har nok en sum, men denne befinner seg nok et sted mellom 400-500 ihvertfall. Om noen er villige til å by dette er ikke sikkert og et oppkjøp kan høyst trolig utebli da forskjellen blir for stor.
Personlig har jeg stor forståelse for at styret med co avslår bud under 500 hvis de mener at selskapet er verdt mer innen 1-2 år og jeg er ganske sikker på at de aldri i verden hadde avslått 330 hvis de ikke hadde veldig god grunn til dette. Ramp-up`en er nå ferdig og det er 2019-2020 Nas skal vise lønnsomheten av denne satsingen. Så får vi virkelig håpe at de nå faktisk leverer og at de ikke har bommet stygt!
Med tanke på at det forrige budet lå på angivelige 330 kr og at dette ble enstemmig avslått så vil det være veldig rart om 350 kr skulle være det som skulle for at IAG skulle få tilslag. Om så er tilfelle så tror jeg de ville kommet til en enighet i forhandlingene. Nas med styret+ største aksjonærer har nok en sum, men denne befinner seg nok et sted mellom 400-500 ihvertfall. Om noen er villige til å by dette er ikke sikkert og et oppkjøp kan høyst trolig utebli da forskjellen blir for stor.
Personlig har jeg stor forståelse for at styret med co avslår bud under 500 hvis de mener at selskapet er verdt mer innen 1-2 år og jeg er ganske sikker på at de aldri i verden hadde avslått 330 hvis de ikke hadde veldig god grunn til dette. Ramp-up`en er nå ferdig og det er 2019-2020 Nas skal vise lønnsomheten av denne satsingen. Så får vi virkelig håpe at de nå faktisk leverer og at de ikke har bommet stygt!
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
IshebaA
09.11.2018 kl 10:50
9701
Oljeprisen pusher 60 tallet og vi kan for alvor begynne å snakke om den positive siden ved dette ifht. NAS.
Hva er hedget av drivstoffpriser rundt forbi?
Hva er hedget av drivstoffpriser rundt forbi?
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
09.11.2018 kl 10:58
9681
Se side 9 i ryanair sin presentasjon:
https://investor.ryanair.com/wp-content/uploads/2018/10/Ryanair-H1-FY19-Presentation.pdf
Forskjellen mellom spot og hedgingene er nå veldig liten og Nas har fordelen av gjerrige fly
https://investor.ryanair.com/wp-content/uploads/2018/10/Ryanair-H1-FY19-Presentation.pdf
Forskjellen mellom spot og hedgingene er nå veldig liten og Nas har fordelen av gjerrige fly
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
IshebaA
09.11.2018 kl 11:44
9624
Ettersom 90% av fuel til Ryanair er hedget til 2-3% under dagens spotpris er dette positivt. Men igjen så er det et par vridninger på sanksjonstrekkeren hos mannen i det hvite huset og vi er tilbake på 80usd.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
09.11.2018 kl 11:50
9606
IATA kommer med oppdatert Jet fuel spot i dag. Blir spennende å se hva denne ligger på nå.
Den 2.11 var denne 708,84 m.t
Ja dette kan snu fort, like fort som det snudde opp, men tror mange krefter ønsker at oljen skal være stabil mellom 60-80 og ikke over 100 som noen spekulerer i.
Uansett så åpner dette opp for at Nas han hedge noe mer.
Den 2.11 var denne 708,84 m.t
Ja dette kan snu fort, like fort som det snudde opp, men tror mange krefter ønsker at oljen skal være stabil mellom 60-80 og ikke over 100 som noen spekulerer i.
Uansett så åpner dette opp for at Nas han hedge noe mer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
tickerlover
09.11.2018 kl 12:38
9557
Ryanair har hedget mye.
100% ut Q2 2019 og deretter 90% ut Q2 2020.
2019 kan Ryanair ende opp likt med Norwegian hvis olje/fuel fortsetter å falle.
Og i 2020 vil Ryanair tape til Norwegian.
Jet (met. tonne)
FY18 FY19 FY20
Q1 $508 $547 $716 (90%)
Q2 $494 $547 $718 (90%)
Q3 $476 $624 (90%) $706 (10%)
Q4 $491 $625 (90%)
100% ut Q2 2019 og deretter 90% ut Q2 2020.
2019 kan Ryanair ende opp likt med Norwegian hvis olje/fuel fortsetter å falle.
Og i 2020 vil Ryanair tape til Norwegian.
Jet (met. tonne)
FY18 FY19 FY20
Q1 $508 $547 $716 (90%)
Q2 $494 $547 $718 (90%)
Q3 $476 $624 (90%) $706 (10%)
Q4 $491 $625 (90%)
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Aksjesparer
09.11.2018 kl 12:53
9537
TomW !
Hvor har du det fra at det lå et bud fra IAG på kr 330,-
Og som du sier ble avslått?
"aksjesparer"
Hvor har du det fra at det lå et bud fra IAG på kr 330,-
Og som du sier ble avslått?
"aksjesparer"
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
09.11.2018 kl 13:06
9519
Som jeg skrev, angivelige 330 kr. Grunnen til det er at det er dette som ble kommunisert/spekulert fra diverse "kilder" med kjennskap til prosessen. Forøvrig var det samme avis som lekket at IAG ønsket å kjøpe Nas som annonserte at budet lå på 330 kr.
Størrelsen på budet har ikke blitt annonsert fra verken IAG eller Nas, men med tanke på at kursen gikk til ca 310 før den falt tilbake så tyder det på at det var dette markedet la til grunn.
Størrelsen på budet har ikke blitt annonsert fra verken IAG eller Nas, men med tanke på at kursen gikk til ca 310 før den falt tilbake så tyder det på at det var dette markedet la til grunn.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
09.11.2018 kl 13:12
9814
Slik jeg tolker Ryanair sin egen presentasjon så har de en hedging på : Ryanair 90% @ $679 m.t. 10% spot fra september 2018 til September 2019
Husk at Ryanair er allerede inne i 2019 regnskapsåret
Husk at Ryanair er allerede inne i 2019 regnskapsåret
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
tickerlover
09.11.2018 kl 13:40
9768
se slide 17
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
09.11.2018 kl 13:45
9747
Ja riktig, men da antar jeg at (slide 9) er et gjennomsnitt av hedgingene frem til september 2019 da ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Nas begynte å øke hedging siste uke og er opp fra ca 22% til ca 30% ....dette til priser på nivå med ryans 90% hedge...går prisen litt lavere nå kan Kjos igjen ha gamblet og vunnet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Cunt1984
11.11.2018 kl 18:24
9419
Skal ikke et bud på selskapet børsmeldes uansett?
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
lillele0n
11.11.2018 kl 19:56
9347
Ryanair hedget på $59 fatet, ikke $69.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
11.11.2018 kl 20:05
9326
Gjennomsnittlig 12 måneders hedging (frem til sept 2019) for Ryanair er $679 m.t . Spotpris jetfuel (2. nov) lå på $ 708 m.t. Denne har falt mer siden den 2.nov, men det er naturligvis ingen garanti for at dette vedvarer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
tesch
11.11.2018 kl 20:13
9302
Ryan Air fikk et fly arrestert ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
11.11.2018 kl 23:32
9139
Jeg ser short andelen er redusert fra over 3% sist uke til 2,2% torsdag. Det skal ikke tikke inn mange nyheter før denne løper videre. Olje prisen går nedover mens Nas gradvis øker andelen av fremtidig drivstoffsikring.
Nas har 53 datterselskaper i regskapet for 2017, det som kan være spennede å vite er verdien av Artic Aviation Asses isolert sett. Er det noen som har regnet på det og sett på tallene. Leasing avtalene, restverdi på flyflåte og gevinst på fremtidige leveringer. Nas bestillte en bunke med fly når produsentene hadde liten ordrebok og lå med brukket rygg i 2012.
Den ordinære driften av Nas går av seg selv og vi ser at konkurrentene sliter da nas subsidierer vært sete med 10øre,- før andre inntekter.
Nas har 53 datterselskaper i regskapet for 2017, det som kan være spennede å vite er verdien av Artic Aviation Asses isolert sett. Er det noen som har regnet på det og sett på tallene. Leasing avtalene, restverdi på flyflåte og gevinst på fremtidige leveringer. Nas bestillte en bunke med fly når produsentene hadde liten ordrebok og lå med brukket rygg i 2012.
Den ordinære driften av Nas går av seg selv og vi ser at konkurrentene sliter da nas subsidierer vært sete med 10øre,- før andre inntekter.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
12.11.2018 kl 07:54
9030
Teksten under er fra Arctic Aviation Assets Ltd (AAA) 18.des 2015, Og det er verdiene av denne pakken jeg ønsker en markedsverdi på:
Arctic Aviation Assets Ltd (AAA), Norwegians heleide assetselskap, har inngått en avtale om å lease ut 12 fly av typen Airbus 320neo til flyselskapet HK Express. De 12 flyene skal leveres mellom 2016 og 2018.
- Vi er godt fornøyd med å kunne samarbeide med HK Express og bidra til å utvide deres rutenett med moderne og drivstoffeffektive Airbus A320neo-fly, sier Tore Jenssen, driftsdirektør i Arctic Aviation Assets Ltd.
Gjennom AAA, har Norwegian 100 fly av typen Airbus A320neo i bestilling. Flyene har nye, mer drivstoffeffektive motorer som muliggjør kostnadsbesparelser og utslippsreduksjoner på opp mot 20 prosent sammenlignet med tidligere modeller.
Arctic Aviation Assets Ltd. er et heleid datterselskap av Norwegian Air Shuttle. Selskapet er basert i Irland og forvalter i dag en portefølje på 100 fly i tillegg til Norwegians bestilling på over 267 fly som skal leveres i perioden 2015 til 2022. Selskapet har også kjøpsopsjoner på 160 fly.
Kontakt for pressen:
Tore Jenssen, driftsdirektør i Arctic Aviation Assets Ltd, +353 (0) 879 461 070
https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegians-heleide-datterselskap-arctic-aviation-assets-leaser-ut-12-fly-til-flyselskapet-hk-express-1276895
Arctic Aviation Assets Ltd (AAA), Norwegians heleide assetselskap, har inngått en avtale om å lease ut 12 fly av typen Airbus 320neo til flyselskapet HK Express. De 12 flyene skal leveres mellom 2016 og 2018.
- Vi er godt fornøyd med å kunne samarbeide med HK Express og bidra til å utvide deres rutenett med moderne og drivstoffeffektive Airbus A320neo-fly, sier Tore Jenssen, driftsdirektør i Arctic Aviation Assets Ltd.
Gjennom AAA, har Norwegian 100 fly av typen Airbus A320neo i bestilling. Flyene har nye, mer drivstoffeffektive motorer som muliggjør kostnadsbesparelser og utslippsreduksjoner på opp mot 20 prosent sammenlignet med tidligere modeller.
Arctic Aviation Assets Ltd. er et heleid datterselskap av Norwegian Air Shuttle. Selskapet er basert i Irland og forvalter i dag en portefølje på 100 fly i tillegg til Norwegians bestilling på over 267 fly som skal leveres i perioden 2015 til 2022. Selskapet har også kjøpsopsjoner på 160 fly.
Kontakt for pressen:
Tore Jenssen, driftsdirektør i Arctic Aviation Assets Ltd, +353 (0) 879 461 070
https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegians-heleide-datterselskap-arctic-aviation-assets-leaser-ut-12-fly-til-flyselskapet-hk-express-1276895
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Earth
12.11.2018 kl 15:42
8812
NAS faller kraftig i dag pga spekulasjoner fra WSJ som sier at man bør holde seg unna aksjen til IAG eller Lufthansa viser interesse for oppkjøp. (Og da er det for sent å kjøpe ettersom kursen da har gått) De argumenterer idiotisk for at siden IAG kom med bud på NAS i mai, så må det bety at de ikke er interessert i å kjøpe opp NAS, som ikke gir noe som helst mening. Menmen, ser ut til at folk har bitt på uten å lese gjennom + Oljeprisen økte litt, ergo dagens ekstremt overdrevne fall.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
12.11.2018 kl 16:46
8741
Enig, synes også spekulasjonene rundt et eventuelt bud er noe tynne. Ikke mange dagene siden Willie selv var ute og sa at caset fortsatt var at interesse, faktisk dit hen at det var det beste konsolideringscaset de hadde. Dette betyr ikke at det skulle materialisere seg, men noe motstridene av hva WSJ spekulerer i. Det er like mye som taler for et bud som imot et bud. Det er kun de som har kjennskap til selve prosessen som faktisk vet og alle disse spekulasjonene i mediene er bare tull.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
IAG har købt næsten 25% af aktierne i NAS, det er ikke uden grund. At web aviser kommer med analyser og spådomme, tror jeg er i egen interesse, for den ene dag siger de køb, den næste sælg. Som det er skrevet mange gange tager det tid, og IAG er ikke verdens hurtigste med bud, og NAS sælger ikke for hver en pris, de ved godt at der er værdier for langt mere i NAS. E24 og Hegnars journalister er efter min mening nogen af de værste til at fordreje sandheden, måske det er helt unge journalister der ikke har lært lektien endnu.
Afventer nyheder om luftkorridor over Rusland til Fjernøsten bliver åbnet inden jul..
Derefter NAS direkte til Bangkok på ca 11 timer til lavpris 1900 retur
Afventer nyheder om luftkorridor over Rusland til Fjernøsten bliver åbnet inden jul..
Derefter NAS direkte til Bangkok på ca 11 timer til lavpris 1900 retur
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
12.11.2018 kl 17:19
8685
25 %? Tenker du da i forhold til de "frie" aksjene på markedet?
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
12.11.2018 kl 19:35
8583
Kan norske finansmedia finne noe negativt om Norwegian, så publiserer de det prompte. Skulle de komme over noe positivt er det taust.
Dette er e24.no dag:
WSJ: Norwegian kan overleve – men aksjen er for dyr
4 timer siden · Eivind Bøe
Norwegian kan overleve likevel, lyder tittelen i en analyse fra Wall Street Journal. Men aksjen priser fortsatt inn håp om at flyselskapet blir kjøpt opp av British Airways-eier AIG, som kanskje ikke vil skje, skriver avisen.
Flere analytikere har trodd at Norwegian skal bryte med sine lånevilkår i vinterens lavsesong, noe som trolig kan medføre konkurs. De siste ukene har aksjen imidlertid steget etter håp om at selskapet skal overføre deler av gjelden til eget leasingselskap.
Denne avtalen kan til og med gjenopplive interessen for et oppkjøpsbud.
Men selskapet kan også overleve på egen hånd.
En bedret balanse i tredje kvartal og fallende oljepriser har gjort utsiktene mer positive. Kontantstrømmen kan også snart se bedre ut, når pengene kommer fra motorprodusenten Rolls-Royce, for forsinkede leveranser av nye Boeing 787-fly.
Aksjen faller 3,42 prosent på Oslo Børs mandag ettermiddag. Hovedindeksen er opp 0,39 prosent.
Dette er e24.no dag:
WSJ: Norwegian kan overleve – men aksjen er for dyr
4 timer siden · Eivind Bøe
Norwegian kan overleve likevel, lyder tittelen i en analyse fra Wall Street Journal. Men aksjen priser fortsatt inn håp om at flyselskapet blir kjøpt opp av British Airways-eier AIG, som kanskje ikke vil skje, skriver avisen.
Flere analytikere har trodd at Norwegian skal bryte med sine lånevilkår i vinterens lavsesong, noe som trolig kan medføre konkurs. De siste ukene har aksjen imidlertid steget etter håp om at selskapet skal overføre deler av gjelden til eget leasingselskap.
Denne avtalen kan til og med gjenopplive interessen for et oppkjøpsbud.
Men selskapet kan også overleve på egen hånd.
En bedret balanse i tredje kvartal og fallende oljepriser har gjort utsiktene mer positive. Kontantstrømmen kan også snart se bedre ut, når pengene kommer fra motorprodusenten Rolls-Royce, for forsinkede leveranser av nye Boeing 787-fly.
Aksjen faller 3,42 prosent på Oslo Børs mandag ettermiddag. Hovedindeksen er opp 0,39 prosent.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
12.11.2018 kl 20:35
8517
Er det noen som sitter på en oppdatert aksjonærliste? Jeg klarer ikke helt å se IAG i bilde under. Sitter de på noen terminkontrakter eller lignede?
Her er topp 10
HBK HOLDING AS 22,62%
FOLKETRYGDFONDET 5,33%
VERDIPAPIRFONDET DNB NORGE (IV) 3,82%
J.P. MORGAN SECURITIES PLC 3,73%
FERD AS 3,54%
DANSKE INVEST NORSKE INSTIT. II. 2,40%
VERDIPAPIRFONDET PARETO INVESTMENT 1,50%
SNEISUNGEN AS 1,42%
CLEARSTREAM BANKING S.A. 1,36%
DANSKE INVEST NORSKE AKSJER INST 1,23%
Her er topp 10
HBK HOLDING AS 22,62%
FOLKETRYGDFONDET 5,33%
VERDIPAPIRFONDET DNB NORGE (IV) 3,82%
J.P. MORGAN SECURITIES PLC 3,73%
FERD AS 3,54%
DANSKE INVEST NORSKE INSTIT. II. 2,40%
VERDIPAPIRFONDET PARETO INVESTMENT 1,50%
SNEISUNGEN AS 1,42%
CLEARSTREAM BANKING S.A. 1,36%
DANSKE INVEST NORSKE AKSJER INST 1,23%
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
12.11.2018 kl 20:40
8510
IAG har aldri stått på listen under eget navn. Det har blir spekulert at de eies under bla J.P. MORGAN SECURITIES PLC 3,73%. Her skal du ikke se bort ifra at de har lånt ut til shorting.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
tesch
12.11.2018 kl 20:58
8484
Personlig tror jeg , når ledelsen har fått en del opsjoner til kr 278 , at de har tropå selskapet ,
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Kristoffern
12.11.2018 kl 21:31
8435
Terminskurven på olje har den siste måneden blitt helt flat. Dvs at det blir billigere å hedge fuel.
Viktigste takeaway er at de ikke ble lokket inn i panikkhedging i løpet av sommeren/tidlighøsten
Yielden rundt i verden er på vei opp, kapasitetsveksten er kontrollert, nas har tatt voldsomme markedsandeler transatlantisk og har fortsatt prislederskap
I 4/18 vil vi se inntektføring av ca 1 mrd fra Boeing på sommerens merutlegg.
Med lite hedgingtap vil 4q bli bra, slik at egenkapitalen er noenlunde intakt
Budinteressen er stor. Aktivabasen er ca 200 mrd på en børsverdi på 10 mrd hvis noe skulle gå galt, står vel alle i kulissene for å få markedsposisjon og flyflåte til 300/400 PR aksje. Hvis de styrer riktig vil 2019 og 2020 bli år med gigantisk kontantstrøm.
Den sjelden situasjon som investor, oppsiden stor, og nedsiden dekket.
Viktigste takeaway er at de ikke ble lokket inn i panikkhedging i løpet av sommeren/tidlighøsten
Yielden rundt i verden er på vei opp, kapasitetsveksten er kontrollert, nas har tatt voldsomme markedsandeler transatlantisk og har fortsatt prislederskap
I 4/18 vil vi se inntektføring av ca 1 mrd fra Boeing på sommerens merutlegg.
Med lite hedgingtap vil 4q bli bra, slik at egenkapitalen er noenlunde intakt
Budinteressen er stor. Aktivabasen er ca 200 mrd på en børsverdi på 10 mrd hvis noe skulle gå galt, står vel alle i kulissene for å få markedsposisjon og flyflåte til 300/400 PR aksje. Hvis de styrer riktig vil 2019 og 2020 bli år med gigantisk kontantstrøm.
Den sjelden situasjon som investor, oppsiden stor, og nedsiden dekket.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Drivstoffprisene er falt med over 11% på en måned .
For nas utgjør dette nærmere en halv milliard i reduserte kostnader for Q4.
Analytikerne har økt drivstoffkostnadene i sine framskrivingene for neste år og 2020.
Nas hedger nå fuel på disse relativt lave prisene , nede på Ryans hedgenivå nå .
Det innebærer at faren for covenantsbudd er sterkt redusert og at analytikenrnes kostnadsestimater må nedjusteres.
I tillegg skal nas spare to milliarder på drift .
I desember kommer ca en milliard i erstatning fra Rolls Royce.
For nas utgjør dette nærmere en halv milliard i reduserte kostnader for Q4.
Analytikerne har økt drivstoffkostnadene i sine framskrivingene for neste år og 2020.
Nas hedger nå fuel på disse relativt lave prisene , nede på Ryans hedgenivå nå .
Det innebærer at faren for covenantsbudd er sterkt redusert og at analytikenrnes kostnadsestimater må nedjusteres.
I tillegg skal nas spare to milliarder på drift .
I desember kommer ca en milliard i erstatning fra Rolls Royce.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
13.11.2018 kl 12:45
8107
Selskap Ticker Siste Kjøp Salg Endring Endring%
Brent Oil Spot C-EBROUS... 68.762 68.762 68.813 -0.198 -0.29%
Brent Oil Spot C-EBROUS... 68.762 68.762 68.813 -0.198 -0.29%
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
13.11.2018 kl 12:51
8097
Så det du sier:"Budinteressen er stor. Aktivabasen er ca 200 mrd på en børsverdi på 10 mrd". Så om en skulle etablert tilsvarende nytt selskap i dag, hadde det kostet 200mrd uten kundegrunnlag? Men om en kjøper det over børs er kostnaden 10mrd og kundegrunnlaget følger med? Hvor stor er da rabatten?
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
13.11.2018 kl 15:08
7992
Det er alvolig at endringer i standard ikke er formidlet i brukermanual, jeg tipper en oppdatert av brukermanual/vedlegg til blir utsendt Boeing slik at flykapteiner i fremtiden lærer seg og slå av auto helling nedover i neseparti om feilen skulle oppstå.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
tesch
13.11.2018 kl 15:53
7939
SAS er da mindre enn NAS i antall passasjerer , men de tjener mer per PAX
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
14.11.2018 kl 12:28
7599
Et godt alternativ for Nas er å kjøpe sas, 10mrd for tilgangan over sibir kan høres dyrt ut, men vi får med Eurobonus programet følger vel med? Dette flettes inn i Nofi (MasterCard) og alle sammarbeidspartene som ligger i dette vil gi en stor merverdi.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Olie ned 25%, men er NAS steget det samme, elelr noget der ligner dette. Nej shorter holder kursen nede til trods for millioner i besparelse på brændstof. De kommer hele tiden med indlæg hvor de opfinder den dybe tallerken og spin for at holde kursen nede.
NAS er et opkøbs emne, og vil enten blive solgt med alt incl. til en kurs over 400, eller fly bliver solgt fra og der kommer et kæmpe udbytte inden salg af resten til IAG.
Kæmpe gevinst i vente
Strong buy target 400
NAS er et opkøbs emne, og vil enten blive solgt med alt incl. til en kurs over 400, eller fly bliver solgt fra og der kommer et kæmpe udbytte inden salg af resten til IAG.
Kæmpe gevinst i vente
Strong buy target 400
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Record
19.11.2018 kl 08:03
6893
Ditt anlegg gjenspeiles i ditt Nick :-)
SAS = Tapsbombe ,har ikke mer å selge ,hvordan da "tjene Penger " ?
SAS = Tapsbombe ,har ikke mer å selge ,hvordan da "tjene Penger " ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
19.11.2018 kl 17:43
6639
Hentet fra DNB "Selskapet har redusert kostnadene med over SEK 5 mrd siden 2012. Kostnadsreduksjonene vil slik vi ser det fortsette i takt med at selskapet faser inn nye og mer drivstoffeffektive fly i årene fremover." Nas bestilte flyene i 2012 som sas trenger og kan selge de selge/lease ut de gamle sas flyene. Som sagt tidligere er det mange synergier og hente ut av et gammelt flyselskap utenom uvanene som Kjus er redd for.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Måske vi har fundet en køber til alle fly, tyder meget på et salg er nærmere, kursen vil stige i dag..
De er meget penge stærke og tjener penge på leasing:
SMBC Aviation er et av verdens største leasingselskaper for fly, og eies av et konsortium japanske finansinstitusjoner som består av Sumitomo Mitsui Banking Corporation, Sumitomo Mitsui Finance and Leasing Company Limited og Sumitomo Corporation.
Før japanerne kjøpte det i 2012 for svimlende 7,3 milliarder dollar, eller om lag 63 milliarder kroner, het selskapet RBS Aviation Capital.
Som for de fleste andre større flyleasingselskapene ligger hovedkvarteret i Dublin i Irland.
De er meget penge stærke og tjener penge på leasing:
SMBC Aviation er et av verdens største leasingselskaper for fly, og eies av et konsortium japanske finansinstitusjoner som består av Sumitomo Mitsui Banking Corporation, Sumitomo Mitsui Finance and Leasing Company Limited og Sumitomo Corporation.
Før japanerne kjøpte det i 2012 for svimlende 7,3 milliarder dollar, eller om lag 63 milliarder kroner, het selskapet RBS Aviation Capital.
Som for de fleste andre større flyleasingselskapene ligger hovedkvarteret i Dublin i Irland.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
26.11.2018 kl 10:54
5957
Det er det som er poenget, det er unødvendig å selge om vi selv skal drive med leasing.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »