Questerre Energy Corp will sue Quebec for a huge amount 😎👏

Slettet bruker
QEC 24.06.2022 kl 06:54 37716

https://www.westernstandard.news/alberta/quebec-facing-billion-in-legal-claims-for-o-g-expropriation/article_5a854ec8-f273-11ec-9e34-1b4befa4004f.html

Utica Resources has filed a lawsuit in Quebec's Superior Court seeking compensation of $18 billion claiming Bill 21 "constitutes an attack" on the firm's fundamental rights.

Quebec-based Utica Resources is a company focused on the sustainable development of a diverse portfolio including light oil, natural gas, and renewable energy projects such as hydrogen and CO2 storage.

Bill 21 — introduced in February by Quebec Premier François Legault and passed by the National Assembly in April — bans oil and gas production in Quebec. Utica Resources, in its Wednesday filing, claimed the bill violates the resource development company's right to "the peaceful enjoyment and free disposition of its property" under Quebec's Charter of Rights and Freedoms.

As well, Utica said the expropriation by the Quebec government under Bill 21 also violates the section of the Civil Code of Quebec that states "no owner may be compelled to transfer his ownership except by expropriation according to law for public utility and in return for a just and prior indemnity."

Utica said it has determined its net present value of future profits, as estimated by a leading expert, at $18 billion, and is seeking Bill 21 be nullified or the firm be compensated at the assessed value.

“We will defend our rights so that this disguised expropriation, the public utility of which does not exist, is compensated at the fair value of our properties”, said Utica President and CEO Mario LĂ©vesque.

“A leading independent expert has concluded that Utica’s properties would generate $67 billion in future profits — net value of recoverable resources in place — the equivalent of $18 Billion in net present value using the discount rate of the Court.”

LĂ©vesque said the Quebec government has been open to the exploration and development of the province's oil and gas resources and has invited firms to do so for many years.

"We acted in good faith, found local and foreign investors and respected all of Quebec’s regulatory requirements," said LĂ©vesque.

"Then from one day to the next, the government changed its mind for political reasons and effectively expropriated our properties without proper prior compensation."

"Bill 21 is completely irresponsible and without logic in all regards and goes against the will of a significant majority of Quebecers. It is bad for Quebec, and our European allies who desperately need our gas, and even for the environment.”

LĂ©vesque said if the expropriations are upheld by the Court, it would mean there are no property rights in Quebec and Canada.

"The province and the country would become un-investable and make a mockery of Mr. Legault's claim that 'Quebec is not a banana republic' and Invest in Canada's claim that "Canada is the best country for global investment. Period."

Utica's lawsuit challenging the legislation included in Bill 21 — which has yet to be enacted — is one of several lawsuits being brought against the Quebec government. In May, Calgary-based Questerre Energy, also filed a statement of claim against the legislation.

Michael Binnion, CEO of Questerre Energy, told the Western Standard their claim is seeking damages in an amount to be determined at trial, but suggested it will also be in the tens of billions to represent fair value compensation.

Binnion said his company has more than a thirty-year history in the natural gas industry in Quebec and in 2008 drilled a discovery well with 21 trillion cubic feet of gas resources on the company's 1 million acres of land in the province.

"It is by far the largest gas field in North America," said Binnion.

He said Questerre has entered into several different license agreements with the Government of Quebec over the years and has invested roughly $160 million on its contracts and exploration.

"Quebec receives $13 billion in equalization payments yet they won't let an Alberta company develop the gas they have found," said Binnion.

"And, adding injury to injury, they have expropriated our ability to develop our gas resources without fair compensation."

He also said he finds an issue with Alberta treating Quebec companies with trade fairness and investor protections," yet Quebec does not do the same for Alberta companies.

Binnion said he is aware of several other oil and gas companies that plan to also sue the Quebec government for fair-value compensation.


"It is by far the largest gas field in North America" 🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 24.06.2022 kl 06:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
mofi1
22.08.2022 kl 15:57 3281

Dagen fÞr dagen det forventes at loven om forbud mot utvinning av hydrokarboner blir vedtatt, gÄr selvfÞlgelig en aksje som Qec i rÞdt.

Det vil den gjÞre i morgen ogsÄ selv om selskapet tjener penger som grass, som igjen skal investeres i nye brÞnner, som deretter vil Þke produksjonen og inntjeningen. SÄ evig tÄlmodige Qec-aksjonÊrer vil nok fÄ betalt etterhvert, dvs. nÄr erstatningssÞksmÄlet drar seg til og den stadig stÞrre positive balansen endelig slÄr inn.
OPC1000
22.08.2022 kl 16:06 3244

Jeg er ikke alene om Ă„ lempe ut i dag.
sigj2
22.08.2022 kl 16:14 3224

Skulle tro det var noen brþnner som gikk tomme.....makan til pþlsevev 🙈
Carlsen73
22.08.2022 kl 16:15 3212

NĂ„, der fik jeg lige i nogen grad besvaret min undren over, hvem det dog er, der sĂŠlger til disse forĂŠringskurser.
Vil du venligst lade vĂŠre med det?
Prewia
22.08.2022 kl 16:27 3169

Gaspriset pÄ al time high o Q som sÀljer gas backar 6 procent pÄ redan lÄg kurs, mÀrkligheterna tar aldrig slut , men detta tar vÀl priset
minsin
22.08.2022 kl 16:28 3150

30 Nok - based on what??
Dont think qec will reach 30 at all... there is a big difference from now and then

1st of april 2008 i was in the share - sold out after abt 12-15000 pst rise
Redigert 22.08.2022 kl 16:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
OPC1000
22.08.2022 kl 16:35 3112

MC Axels doesn't care about such fundamentals - he just wants his share to rise.
tuja
22.08.2022 kl 16:41 3108

Mcap pÄ QEC er skarve 720mill kr. Med dagens energipriser tjener de inn 35-40% av bÞrsverdien i positiv cashflow pÄ 1 Är. Og noen forÊrer fortsatt aksjer med stor rabatt. Folk er gÊrne.
Carlsen73
22.08.2022 kl 16:42 3112

Okay! HĂžr nu en gang for alle rigtigt godt efter.

ALLE - ABSOLUT SAMTLIGE - bare nogenlunde normalt fungerende pÄ dette forum Þnsker pÄ lÊngere sigt, at denne aktie skal stige. Ellers var de her ganske enkelt ikke.
OPC1000
22.08.2022 kl 17:24 3004

Det er naturlig at man Ăžnsker at sine aksjer stiger.
Men sÄ er det viktig, pÄ et tidspunkt, Ä erkjenne at de ikke stiger - men faller.
Da kan det vĂŠre lĂžnnsomt Ă„ selge.
I dag realiserte jeg et tap.
Redigert 22.08.2022 kl 17:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
sigj2
22.08.2022 kl 17:36 2967

Å fysalte!!!!
Natgas 9.75$ nÄ
Millionene hoper seg opp pĂ„ den feite bankkontoen til Questerre Energy Corporation đŸ€‘đŸ€‘đŸ€‘đŸ€‘đŸ€‘đŸ€‘đŸ€‘đŸ€‘
Carlsen73
22.08.2022 kl 17:49 2993

Nu kender jeg ikke din gennemsnitskurs.
Men alt mellem dagens kurs og 2 NOK fÄr vi at se igen - fÞr eller siden (med mindre vi fÄr en af de meldinger, der fÄr den til at stige flere kroner i en pretrade - og ja! Det er set fÞr)..
Dagens salg kan vise sig at vĂŠre meget dumt.
OPC1000
22.08.2022 kl 18:00 3031

Jeg tror aksjen vil vÊre under press i morgen ogsÄ.
Med mindre det kommer nyheter i forbindelse med Bill21 som overrasker markedet.
TrumpGold
22.08.2022 kl 18:05 3037

Absolutt, imorgen blir en merkedag for Qec. Den store investorgulroten gjennom mange Är blir formelt erklÊrt dÞd og begravet. SelvfÞlgelig ikke overraskende pÄ markedet, men vil muligens trigge ytterlige en selloff nÄr melding tikker inn.

Upup
22.08.2022 kl 18:20 2999

Kan vÊre mulighet for Ä fÄ tak i rimelige aksjer da. Pengene renner inn og en eller annen erstatning blir det.
Fjellbris
22.08.2022 kl 18:23 2991

Trumpgold, hvorfor det? Québec er forlengst skrevet ned til kr 0 i balansen til QEC? Alle har jo vist om dette lenge, pris +/-,kr 1,7 er latterlig lav og gjenspeiler ogsÄ kr 0 i erstatning. Det skjer ikke, noe fÄr jo QEC ogsÄ, og kravet fÄr vi snart vite og da re prises QEC til et sted mellom kr 2 og 4 tror jeg. Skulle Québec utsette forbudet i morgen, ja da blir det trangt i dÞra mtp Ä komme seg inn, men lite sansynlig at det skjer, jeg har 5% hÄp.
Webersel
22.08.2022 kl 18:29 2972

Breaking Market News âšĄïž
@financialjuice
·
18m
CANADA'S PM TRUDEAU: CANADA IS EAGER TO EASE THE REGULATORY PROCEDURE FOR LNG.

hmm dette er interessant
minsin
22.08.2022 kl 18:41 2938

CANADA'S PM TRUDEAU: WE SHALL DO EVERYTHING POSSIBLE TO CONTRIBUTE TO THE WORLD ENERGY SUPPLY.

Bare Ä vente pÄ hva de legger i "EVERYTHING". Tipper EVERYTHING betyr EVERYTHING ;-)
Bullerbasse
22.08.2022 kl 18:42 2934

SpÞrgsmÄl jeg glÊder mig til at fÄ besvaret er, Tyskland er absurd pressede pÄ energi mangel den her vinter og de kommende, sÄ hvad vil Scholtz bruge 4 dage i Canada pÄ hvis Canada ikke kan afhjÊlpe dette problem? Laver aftaler som hjÊlper Tyskland om 6 - 10Är? Tror jeg ikke.

Jeg har vĂŠret i aktien i 2 Ă„r og hĂžrt meget om “Domus”, rygtet var at han mente QEC var dĂžd og begravet og nu dukker han op i samme weekend som Canada fĂ„r besĂžg af Scholtz, tilfĂŠldigt? MĂ„ske.

Fjellbris jeg er enig med dig i, at chancen for tilbagekaldelse af Bill 21 er 5%, men jeg vurderer at et tillĂŠg til Bill 21 som i et eller andet omfang giver tilladelse til udvinding hvis der afsĂŠttes xx antal millioner CAD dollars i den grĂžnne omstillings tjeneste fra selskaberne er 50%.
Redigert 22.08.2022 kl 18:43 Du mÄ logge inn for Ä svare
6710
22.08.2022 kl 18:54 2888

Under Press, sagde Trader...
Hvorfor skal den under Press, med mindre nogen skaber dette fald for at samle op.
Der er jo ingen forventninger til imorgen.
Som flere skriver stiger Gas prisen til QECs produktion, dette er positivt.
OPC1000
22.08.2022 kl 19:00 2864

«Under press» vil si at flere vil selge enn kjÞpe.
Jeg tror at mange, inkludert meg, har vurdert det som sannsynlig at det ville komme Bill21- nyheter til QEC’s fordel. NĂ„ ser det imidlertid ikke slik ut og vi selger oss ut.
Domus
22.08.2022 kl 19:08 2848

Bullerbasse, hyggelig at du har hĂžrt meget om meg. Da er det litt merkelig at du har hĂžrt et rykte som er helt feil.
At jeg skriver her nÄ, er fordi jeg kommuniserer med bÄde Michael i Qec og ogsÄ andre selskap i Québec. NÄ som Bill21 skal innfÞres, er det igjen interessant Ä diskutere aksjen.
IncognitoPamda
22.08.2022 kl 19:14 2838

Er greit enig i det meste. Det eneste jeg tror er veldig misvisende er Ä anta at noe er nÞdt til Ä skje, bare fordi Scholtz kommer pÄ besÞk. Han kommer pÄ besÞk med et Þnske, det er ikke gitt det blir innfridt noe som helst. Han er politiker og mÄ vise ansikt.
Det hadde ikke overrasket meg om ingenting kommer ut av det. Er det en grunn til at det er kun skal vĂŠre Canada de snakker med? Om det blir noe, er det gitt questerre eller Quebec kommer inn i bildet i det hele tatt?

Ikke mening Ä vÊre for negativ, jeg synes bare vi skal gi et Êrlig forsÞk pÄ Ä vÊre realistiske, ihvertfall sÄ godt vi kan.
Bullerbasse
22.08.2022 kl 19:17 2840

Jeg ser ikke din tilbagekomst som negativ, tvÊrtimod. En mand som bliver omtalt sÄ positiv fra begge sider af lejren herinde pÄ forummet har jeg stor tillid til. Jeg bemÊrker bare at din tilbagekomst er i samme weekend som Scholtz kommer pÄ besÞg. At Bill 21 indfÞres har vel vÊret kendt siden starten af 2022, eller?

Det er primÊrt den del af lejren som mener qec skal under 1 kr. jeg har hÞrt at du ansÄ qec for dÞd og begravet.

Jeg tiljubler din tilbagevenden og krydser alt hvad krydses kan for at Binnion`s drĂžm i Quebeec bliver til virkelighed.
Redigert 23.08.2022 kl 21:15 Du mÄ logge inn for Ä svare
6710
22.08.2022 kl 19:19 2857

“Mange” Syntes du man har set pĂ„ kursen, positive forventinger hertil?
Syntes ikke, set i lyset af Q2 er der ikke grobund for Lavere kurs, men alt kan presses til lavere kurs, spÞrgsmÄl er om kursen er vÊrd at inv i, hvorfor ikke....
Nogen i Canada skal jo lever gas og hydrogen(brint)til EU m.fl, sÄ er det Alberta, her er QEC ogsÄ aktiv, eller tÊtter pÄ Þstkysten...
Redigert 22.08.2022 kl 19:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bullerbasse
22.08.2022 kl 19:28 2834

Jeg hĂžrer hvad du siger, men et “hĂžfligheds” besĂžg tĂŠnker jeg ikke skal foretages mit i den stĂžrste energi krise i nyere tid som Tyskland er i. Der er et enormt pres pĂ„ Scholtz hjemme i Tyskland for at skal lave aftaler om “straks” leverancer pĂ„ gas (LNG). Tyskland er i gang med at bygge LNG modtagestationer for milliarder af Euro, lidt spild af penge hvis der ikke ankommer skibe dertil.

Bare min vurdering.
Yzf R1
22.08.2022 kl 20:11 2735

Trudeau keeps the door open to exporting LNG to Germany, says there are "economic conversations" ongoing among companies in the two countries to see whether there is a commercial case for building the infrastructure to do it.

Trudeau says easing the regulatory hurdles to help build LNG export infrastructure is something the government might be willing to do, but there needs to be a business case for it first
tuja
22.08.2022 kl 20:33 2672

https://www.westernstandard.news/opinion/wilson-its-time-for-alberta-to-tell-the-government-of-quebec-to-take-a-hike/article_8d1acda8-1e6b-11ed-aec9-a7d55bb33f44.html

"As long as Quebec wants to block our pipelines, expropriate our companies and barricade us from prosperity, we need to get tough on trade and turn off the taps."
tuja
22.08.2022 kl 20:50 2668

Ikke lenge fĂžr nat-gas passerer 10 usd :


9.760 +0.424 +4.54%
uptrade
22.08.2022 kl 21:00 2629

Dersom Canada inngÄr avtale med Tyskland, ser vi 10$ allerede i morgen.
SpÞrsmÄlet er, skal Quebec sitte Ä se pÄ at prisen nÄr nye hÞyder og mÄ betale deretter for det?
minsin
23.08.2022 kl 00:42 2237

Ja - Quebec vil slite fremover, ikke bare press fra nÊringslivet med ogsÄ fra provinsene og sentrale myndigheter ... fÞler meg mer og mer sikker pÄ at Bill 21 blir omformulert og tilpasset til dagens situasjon.
Quebec vil fort konkludere med at dersom det hele ender i rettsaker er det en viss sannsynlighet for at det koster hver innbygger enorme summer , samtidig som Provinsen blir mer og mer isolert , i sitt eget land.
BÄde misbruk av selvrÄderetten og prinsippene deres vil ha sin pris - som de selv kommer til Ä betale for


Redigert 23.08.2022 kl 01:05 Du mÄ logge inn for Ä svare
6710
23.08.2022 kl 07:43 2028

Man ser nu Verden over vandkraftvĂŠrker har store problemer med vandmangel i floder.
Quebec har satset pÄ vandkraftvÊrker som bÊrende energilevering fordi dette ansÄs som klimavenlig, billigst og sikker levering.
Men nu, hvor vandkraft mange steder i Verden mangler -eller har vandkritisk vandniveauer.
MÄ en vis nervÞsitet opstÄ, for hvad sker der om dette rammer Quebec, har man backup system ?
minsin
23.08.2022 kl 08:16 1952

back uppen & lĂžsningen blir Ă„ gjĂžre gass til "grĂžnn energi".
Utifra mye av det jeg har lest etter besÞket fra tyskland - gÄr det mot LNG leveringer.
Tyskland er mye nevnt i denne saken( er vel eus stÞrste konsument av gass) , men jeg tror faktisk at det blir Europakommisjonens president Ursula von der Leyen som kommer til Ä signere en endelig LNG leverings avtale, i september. Eu vedtok ett program kalt «RePower EU», der de skal investere 300 milliarder euro i fremtidens energi system , og samtidig gjÞre seg uavhengig av russisk energi.
Forbunds kansleren Olaf Scholtz er nok bare dÞrÄpneren i Canada, for EU. Det er Ursula som kommer med pengene - tipper myndighetene i Quebec ikke klarer Ä holde pÄ prinsippene sine ( Les Bill 21 ). Bill 21 - kommer nok til Ä modifisert og tilpasset "dagens situasjon" - ting tar bare litt tid.
i mellomtiden snakkes det om LNG ut fra vestkysten- men hvorfor sile rundt jordkloden for Ă„ levere gass til EU , miljĂžmessig er det lite hensiktsmessig.
Klart gassen blir skipet ut fra Þst kysten - og da mÄ nÞdvendigvis Quebec endre pÄ en del ting... svaret & lÞsningen fÄr vi nok om 2-3 uker
Redigert 23.08.2022 kl 08:17 Du mÄ logge inn for Ä svare