Short manipulerer her er beviset!!!!!

omac
RECSI 30.06.2022 kl 12:05 55771

Her kan alle sammen legge inn konspirasjonsteorier, diskusjoner og meninger om short. Ikke la noe stå usagt og gjenta gjerne de samme betraktningene minst en gang for dagen. Vi samler opp alle tankene rundt det her og gitt lang nok tid er nok Nobelprisen innen økonomi i sikte om vi får det publisert.

Vi forsøker å holde alt samlet her da det ellers blir så uoversiktlig på de andre trådene når ting som ikke gjelder short og manipulasjon diskuteres.

Kjør ensidig debatt!!!!!
Slettet bruker
29.07.2022 kl 16:33 4546

Det som foregår i recsi er ikke vanlig computer handel. Det til info
Smaug
29.07.2022 kl 16:48 4435

Solaksjer fortsetter opp idag etter kraftig oppgang i går. REC som i tillegg vil nyte godt av semiconductor pakken som gikk igjennom i går synker.

Aksjen er ganske ødelagt av all tradingen....

Redigert 29.07.2022 kl 16:48 Du må logge inn for å svare
Bond
29.07.2022 kl 17:04 4408

Recsi hadde svært god utvikling på høy omsetting før lunsj, og flatet ut/trakk seg ned på redusert omsetting etter lunsj.
Det er fortsatt ferietid og kursen i det korte bilde er volatil.

Recsi kommer til å følge bransjen oppover når nyhetene blir banket gjennom og når selskapet selv kommer med melding om hvordan dette direkte og indirekte påvirker dem.
Ville ventet til neste fredag med å konkludere på at det fortsatt er bare tradere.
På lav omsetting er en reduksjon helt normalt dersom der plasseres en ny short.

Har absolutt trua på at denne kommer til å stabilisere seg på 20-25 kroner i løpet av august/september, forutsatt at selskapet bekrefter en avtale med offtake med HS og at subsidier fra pakken som skal til avstemming neste uke.
Veien videre derfra vil styres mye av hvordan selskapet strategisk jobber med vekst og finansiering av denne.
Men er mye som må kommuniseres riktig for at markedet skal prise alt inn mot et blue-sky scenario, dette selvfølgelig på grunn av at det er mange som har brent seg på recsi tidligere og at selskapet derfor har et noe frynsete omdømme.
Når bekreftelsene kommer på at avtaler er signert og finansiering er på plass, vil den komme som ei kule.

Alt ligger i hendene på ledelsen, får bare håpe de har gjennomføringsevne!

//Bond
Slettet bruker
29.07.2022 kl 17:15 4719

Vi gikk fra 23 til 15. Hva er nytt ? At vi går intradag ned 1.5 krone bør man tåle. Tenker sutrekoppene har 3 valg, enten selge og slippe torturen. Bli med å trade svingene, eller gjøre som meg og gi totalt faen i hva kursen er dag til dag. Hvem bryr seg om hva kursen var 29 juli når man kan selge for 80+ om 3 år
Slettet bruker
29.07.2022 kl 17:46 4653

Nettopp , har sendt ny melding til FT
Stabukk
29.07.2022 kl 17:50 4652

Tiltredes, Bond! Spesielt «kommuniseres riktig» frå ledelsen si side er ekstremt viktig. Forventar det ved Q2. Rec bør vel då kunna sei meir konkret kva den vedtatte semiconductor-pakken vil bety for Butte. Stabil kurs mellom 20-25 bør vera realistisk i løpet av august/sept med tydelige signal frå ledelsen.
Slettet bruker
29.07.2022 kl 17:53 4638

Støtter det du skriver om å kommunisere riktig. Hvorfor har ikke det nye styret fått på plass en ny leder med blanke ark som markedet kan ha tillit til, og som evner å kommunisere selskapers potensiale? James May kan være så dyktig han vil, men selskapets frynsete historikk henger ved han. Tror markedet på det han sier? Kommunikasjonen hans på q1 var i alle fall ikke egnet til å skape tillit og tiltro. Siden han sitter, så er det kanskje slik at det nye Hanwha-kontrollerte styret ikke er så opptatt av å skape aksjonærverdier i Rec, men er der kun for å sikre seg selv råstoff. Tanken har slått meg.
Slettet bruker
29.07.2022 kl 18:12 4608

Ledelsen i Recsi har fått passet påskrevet av meg. Totalt uduglige ledelse. Evner ikke å kommunisere med sine aksjonærer.
Nei. Ses i 2023. Nå er denne casen bortkasta tid og penger
Mange andre bedre caser en denne

Ps: Hanwha kommer til på sikt før åpning av ml å sikre seg oppkjøpet av Rec til 20 kr. Og tvangs kjøper de siste %
Bare vent. Ville ikke bli overrasket om det skjer.
Da vil mange føle seg lurt ved å sitte her i årevis til ingen nytte...

Casen og handlemønstret er de fleste møkka lei
Redigert 29.07.2022 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
Badgirl
29.07.2022 kl 20:05 4388

Siden det har blitt kommentert at jeg bruker for mye smilefjes osv så skal jeg ikke bruke det. Stiller spørsmål ved at dere ikke tar gevinst på veien? Selv har jeg tradet olje svettet når det stormet som verst, men snittet meg ned, og fikk en avkasting på 12 K i dag men kunne fått 43 K tok gevinst siden jeg er på Son Spa, og ikke kan se på telefonene hele tiden for å følge med må kose seg litt også. God Hælj
Redigert 29.07.2022 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
Stabukk
29.07.2022 kl 21:03 4189

Rec og May sin opptreden og info på dei neste Q-presentasjonane vil gje ein peikepinn på markedet sin tillit. Er Hanwha sin ambisjon å ta full kontroll i Rec for 20 kr aksjen, må vel det forsøket mest sannsynlig komma innan 1 år? For min del ingen katastrofe å selja på det nivået, men siste tids politiske avklaringar i USA tilseier at kursen kan gå høgare. Vesentleg høgare dersom Rec evnar å inngå dei rette avtalar.
Slettet bruker
29.07.2022 kl 21:04 4224

Hvordan skal Hanwah klare å kjøpe opp REC?, top 20, foruten Hanwah har kun 13,3% av aksjene, nr 20 på lista har kun 0,31% av aksjene, hvor mange tror du Hanwah må kontakte for å kunne kjøpe seg op til 90%?, og hvor mange tror du er villige til å selge for under 20 kr?. Straks det blr kjent at Hanwah har begynt å kjøpe seg opp, hva tror du det vil gjøre med kursen?. Bare slapp av, det er altfor menge Hanwah må gjøre avtaler med, slik at et oppkjøp vil være tilnærmet umulig, uten at kursen går bananas. Det beste er å lene seg tilbake og sitte i ro og vente.
isolon
29.07.2022 kl 21:24 4151

Ødelagt av tradingen??? Hva er dette? Helt normalt at aksjer som har steget kraftig på kort tid faller tilbake.
Stabukk
29.07.2022 kl 21:41 4118

Skjønnar godt kva Smaug meinar! Skal Rec halda fram å svinga opp og ned mellom 15 og 20 kroner dei neste par åra?
Sikkert kjekt for short og gode traderar. Inntil vidare får vi gleda oss over oppgang på 11% denne veka og sjå kva som skjer i august…

God helg!
spanjolen
29.07.2022 kl 21:43 4247

hehe,
god helg bad girl.

trading i olje service og Rec er mine favoritter.
men å bygge opp long beholdningen på større dipper i Rec er en vinner i det lange løp.
Redigert 29.07.2022 kl 21:49 Du må logge inn for å svare
Stabukk
29.07.2022 kl 22:10 4387

Sannsynligvis er «MAC global solar energy Index« relevant for Rec. I går steig den 7,55%, i dag opp nye 4%.
Oppgangen siste 6 mnd er på over 32%. Rec er opp ca 21% over samme tidsrom.
Lett å støtta spanjolen i at Rec blir ein vinnar i det lange løp.
Badgirl
29.07.2022 kl 22:24 4311

Takk og i ligemåde. Blir ikke smilefjes for det gjør tråden useriøs. Poenget er at alle kan ikke få 40-90% avkastning i REC. Noen må tape for at andre skal vinne. Ja det kan lønne seg og være long men da trenger man ikke kommentere daglig om kursen. Jeg var long men sier rett ut at jeg ble drittlei og har da blitt en daytrader på godt og vondt. Noen ganger tar jeg tap andre ganger venter jeg som gjedda i sivet og slår til når gevinsten er høy. Jeg unner alle og tjene cash men man må opp i ringa. Nytter ikke skylde på andre når kursen går ned. Igjen god hælj ( smilefjes)
Redigert 29.07.2022 kl 22:26 Du må logge inn for å svare
SO88
29.07.2022 kl 23:02 4175

Haha ^^, En smiley gjør ikke akkurat en useriøs tråd som denne mindre seriøs;) Syns du er et friskt pust her Badgirl! Vært litt irriterende at enkelte tradere skryter etter børsslutt om at de kjøpte seg inn lavest og solgte høyest flere dager på rad. Kjøper det ikke, og da blir det irriterende.

Det du skriver kjøper jeg. Ærlig og redelig:) Håper du har det moro og tjener bra, bortsett fra når du shorter Rec;) Kos deg på Spa!
Badgirl
29.07.2022 kl 23:05 4177

Jeg legger til: I dag var REC-kursen på 19.50 og sluttkursen på 18.15 altså laveste kurs på høyt volum. Da er mitt spørsmål til allmennheten hvorfor tar man ikke gevinst på 19-19.20-19.30 osv osv? Jeg vet svaret man blir for grisk,ferdig snakket.
Slettet bruker
29.07.2022 kl 23:07 4189

Det finnes nok flere svar. Fordi folk investerer på forskjellig vis med forskjellige mål og strategier.
Badgirl
29.07.2022 kl 23:15 4193

Et eksempel på mine trader: Kjøper 80K rundt dagens laveste kurs ( skrivet rundt da jeg mulig må betale litt mer) Så går kursen til 19,50. Det vil si over 80 K i gevinst på en dag. Gi meg et godt argument på at jeg ikke skal cashe inn pengene på konto.
Slettet bruker
29.07.2022 kl 23:19 4239

Om du er en investor og ikke trader, så er det ikke mangel på svar man kan finne.
ECCO
29.07.2022 kl 23:19 4190

Alt ligger til rette for at den skal klampe gassen i bånn, det er så åpenlyst, og det har det vært lenge. Men den blir Ræ*Pu** av en stor banan på trading. Det er helt greit.. caset er ferdig for lenge siden, tallene og avtalene må på bordet så vil verdien og kursen komme deretter. Tyngdekraften vil ta den aksjen, nå er det bare spørsmål om tid. Og alle dere som sier « nå starter toget» « nå skal shortere svi». SHORT er LONGE , de må dekke inn før eller siden. Dere har hatt feil hele tiden og folk som kan og har skjønt gamet har tjent drøssevis av cash. Vær ydmyk, slutt å hat, trekk til dere kunnskap istedenfor, og om du er langsiktig som mange påstår, så er det bare å nyte muligheten å laste opp. Husker Anton Berg klagde konstant på tradere, han hadde jo rett .. men om det er så lett, så følg mønsteret da. Det kreves baller og innsikt for å drive med det, ha respekt. Lett å være longe, man foretar seg ingenting! ( ja, jeg er longe selv ) :) og ja drit lei av denne elendige utviklingen, selvom jeg har 200% gevinst. Keep calm and carry on.
Badgirl
29.07.2022 kl 23:21 4237

Hvis man er en såkalt investor hvorfor kommenterer man da de daglige svingningene? Det spiller jo ingen trille hvis man er langsiktig eller?
Badgirl
29.07.2022 kl 23:23 4341

Helt enig med deg. Trading og Shortposisjoner er bare støy på den langsiktige veien.
Smaug
29.07.2022 kl 23:25 4406

Det handler ikke om å ta gevinst på 19.xxx idag da jeg har investert i REC av helt andre grunner. Det skal mye til for at selskapet ikke skal gå en lys framtid i møte.

Det som jeg påpeker er hvordan kursutviklingen av og til er ekstremt urasjonell og ikke har noe med et selskap å gjøre men kun blir et papir for trading. Dette gjelder ikke bare REC. Men ser man på siste 2 kjempenyheter som virkelig er en gamechanger i markedene som REC opererer i og hvordan tilsvarende selskaper har gått på nyheten, så var dagens kursutvikling høyst merkverdig.


Slettet bruker
29.07.2022 kl 23:31 4411

Jeg kommenterer mye på forum, men jeg er temmelig sikker på at de aller færreste av mine innlegg handler om daglige svingninger.
Badgirl
29.07.2022 kl 23:48 4370

Markedet er ikke logisk selv om mange tror det. Har selv vært med i REC siden 2009 så vil vel si at jeg kjenner aksjen godt. Selv om REC gjør det ene eller det andre så er ikke det synonymt med at alle som har investert får 100-200% avkastning. Jeg håper alle tjener en slant på investeringen sin men man kan ikke skylde på andre om man taper penger. Jeg må også ta tap og det svir men tar tapet før jeg blør.
Redigert 29.07.2022 kl 23:49 Du må logge inn for å svare
Stabukk
30.07.2022 kl 01:20 4202

To kjempenyhetar (1 vedtatt støttepakke og 1 nesten i boks) har bidradd til eit bra kursløft, men enig i at dagens kursutvikling var merkverdig. Men med short og traderflokken på OB må ein tydeligvis tola det. Nektar sjølv å gå ut av eit selskap med så lyse utsikter! Men risikoen ligg nok ein gong i det som er altoverskyggande for teknisk analyse og traderar: Rec skal ha mykje motstand både på 19,80 og 20,20. Og etter dagens oppgang til 19,50 og så ned til rett over 18 skal aksjen ha havna i ein «veldig uavklart posisjon». Altså teknisk.
Det er jo ubegripelig at med fantastiske nyhetar om støttepakker og sannsynlig kontrakt med Hanwha, kan kursen få seg ein ny smell og ramla tilbake til rett over 15...
Er det mulig på andre børsar enn i Oslo????
Slettet bruker
30.07.2022 kl 05:59 4049

Selskapets teknologi er bra

Aksjen er ren søppel, ( shorter og algortitme styrt )
Ledelsen og Ir er noe av det værste jeg har opplevet. Rett og slett totalt fraværende. Å skape verdier har de ikke peiling på
Hadde jeg vært Største eier hadde de vært sparket på dagen
Men Hanwha gir jo totalt F... i aksje verdier. Og det er ikke sunt. Mon tro om ikke en total takeover på lav verdi er målet... vil ikke bli overrasket om det hender
Redigert 30.07.2022 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.07.2022 kl 08:11 3880

Uenig. RECsi skaper verdier. At markedet per nå ikke ser det er ikke selskapets feil, men aktører som ikke bryr seg hva aksjen er så lenge kursen svinger.

Vi kan ikke he en ledelse som plaprer midt i forhandlinger. Det er jo det motsatte av hva du egentlig ønsker.

Det er kommunisert nok fra selskapet / gi dette ut august og gjør opp status etter avtalene er signert🥂
Slettet bruker
30.07.2022 kl 08:18 3876

Godt svar
Når avtalene er signert så kan man gjøre opp status .
Slettet bruker
30.07.2022 kl 09:01 3764

Kritikken mot selskapets kommunikasjon handler ikke om pågående forhandlinger, men er mer av generell karakter over tid. Hva har de 3 styrelederne i nyere tid kommunisert til aksjonærer og marked? Jens Ulltveit-Moe var notorisk negativ offentlig, samtidig som han lånte ut aksjene sine til short. Hvis han gjorde noe for å få selskapet ut av alle problemene han stadig gnålte om, så hørte vi lite om det. Han fikk jo heller ikke til noe. Så kom Kjell Inge Røkke himself. Kom og gikk uten et kløyva ord til noen før han solgte alle aksjene sine. Han gjorde noe, det skal han ha, men kommunikasjon? Null og niks. Nå er Hanwha i førersetet med styreleder. Har vi hørt noe fra den kanten? Ikke som jeg har registrert. Men jeg følger sikkert dårlig med. Ledelsen da? Traurige kvartalspresentasjoner med påfølgende kursfall helt til det siste. Selv gode nyheter klarer en ikke å formidle positivt til markedet. Så når det gjelder kommunikasjonen har selskapet ledelse og styre STORT forbedringspotensiale, slik jeg ser det.

Forøvrig er jeg optimist. Ting og tang faller nok på plass. Men hvordan det vil bli kommunisert er jeg skeptisk til.
Redigert 30.07.2022 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
Stabukk
30.07.2022 kl 09:25 3683

Enig og uenig! Rec skaper verdiar, og siste amerikanske støttepakker vil gi selskapet store ekstra verdiar. Men inntil vidare har ikkje selskapet sjølv klart å kommunisera det godt nok. Bevisst eller ubevisst.

Enig med at vi kan gjera opp status etter august, DERSOM avtalar er signert. Det veit vi ikkje. Potensielle kundar kan ha behov for litt meir tid med kalkulatoren, for å vera sikker på kva statlig støtte utgjer for dei. For Rec direkte veit vi at «Inflation Reduction Act» gir direktetilskudd på 3 dollar per kg Sola grade polysilicon. Det skal gi 500 mill. kr årleg ekstra på bunnlinja. Kva vil den alt vedtatte semiconductor-pakken gi for Butte, evt. for ML? Kan Rec sjølv eller ein analytikarar gi oss info om det?

Kommande mnd. bør oss gi oss nye kursmål. Då tenker eg først og fremst frå Sparebank1Markets. Arctic og Pareto sine kursmål på 27 og 33 har vel vist seg å ikkje halda mål, dersom dei ikkje skuldar på dårleg kommunikasjon frå selskapet. August blir uansett spennande, med Q2 berre vel to veker unna. Ser igjen fram til ein ny og meir offensiv CEO May. Det har han grunn til, etter at «alt» no går Rec sin veg!

Hankmoody
30.07.2022 kl 09:38 3622

Enig!

Som en dyktig aksjonær her inne som fikk til møte med CEO skrev i sitt referat: Og dette er fra slik jeg husker det, sikkert ikke helt ordrett, men Mister May sa noe sånt som att: "Om jeg gjør jobben min, så vil kommunikasjon (fra REC og ut i markedet) og aksjekurs ordne seg selv ".

Helt sikkert ikke ordrett, men viser litt av at kanskje ikke May er den rette til å ha det kommersielle ansvaret for REC/ikke har den rette personen satt til det ansvaret. Siste 2-3 årene har "demografien" endret seg ganske mye når det gjelder aksjeeiere og potensielle nye aksjonærer. DET, har nok ikke de fleste på 50+ skjønt.

Så er det nok begrenset hva et typ produksjonsselskap kan gjøre, men det de gjør i dag er alt for dårlig.

Redigert 30.07.2022 kl 09:44 Du må logge inn for å svare
Stabukk
30.07.2022 kl 10:10 3515

Er optimist som Solerbra, difor er ikkje ein Rec-aksje til salgs under 20 kr. Men vurderinga av to avgåtte og ein fersk styreformann deler eg. Og kva med å friska opp ei nokså gammaldags og delvis utdatert heimeside. Under MEDIA og images ligg det framleis foto av avdøde Tore Torvund, mangeårig CEO som «redda» selskapet gjennom fleire tøffe år. Der ligg og foto av Ulltveit-Moe som Chairman of the Board. Sender ein journalist spørsmål til den nye styreformannen frå Korea, får vil håpa at Rec elle4 Hanwha kan levera eit foto! Og vi får håpa at styreformannen vil svara til dømes ei norsk finansavis!

Vil ikkje Rec eller Hanwha kommunisera bedre, må vi fortsatt henta relevant info om Rec frå andre kjelder. Og det som kjem ut viser i stadig større grad ei lysande og profitabel framtid. Greitt nok om Hanwha vil prøva å ta heile profitten sjølv, men då er det vel berre å halda på aksjane til budet er godt nok? Etter siste tids nyhetar kan jo det bli både 25 og 30 kr per aksje…Eller meir?
Slettet bruker
30.07.2022 kl 11:47 3314

Enig med deg her. CEO og selskapets ledelse skal jobbe for å skape et sunt og solid selskap, som gir avkastning til eierne nå og i fremtiden.

Det vil nok løsne mye om de nå får igang ML, men CEO og ledelsen kan skape verdier med god PR og det å formidle selskapet ut i markedet på en god måte. Et selskap som selger seg godt i media kan også gi verdi i form av økt investorinteresse. Det igjen vil være gunstig om de må ha en emisjon, emisjon er best gjort på så høy kurs som mulig. Spesielt for oss som er eiere av aksjer i dag.

Noen kjappe tanker. Jeg håper CEO formidler mye bra i markedet når de lander avtaler og andre spennende ting skjer ☺️
Redigert 30.07.2022 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Stabukk
30.07.2022 kl 12:16 3238

Eit kort spørsmål: Har Folketrygdfondet nokon gong vore aksjonær i Recsi? Ser fondet er 6. størst i Nel, som ikkje har ein konkret hovudaksjonær. (Clearstream med ca 55% er jo utgjort av titusenvis av tyske småaksjonærar). Rec sin hovudaksjonær Hanwha har nettopp lagt fram eit veldig solid Q2 der også solcelle-avdelinga QCells tener pengar igjen.
Skulle tru Folketrygdfondet, og andre fond, burde sjå potensialet i å gå inn i Rec før kursen på eitt eller anna tidspunkt slår gjennom 20 og ikkje fell tilbake. Eller er grunnen at Rec har ein for liten markedsverdi? Nel er jo kring tre gonger så mykje verdt…