Kjøpe første bitcoin

Black-Swan
03.07.2022 kl 22:59 1360

Jeg vil være forberedt og klar til å kjøpe dersom jeg mener prisen når riktig nivå. Dette blir mitt første kjøp, kan ingen ting.

1) Er det trygt å ha de stående i en annerkjent database eller må man lage privat Wallet? Hvilken database/plattform anbefales i så fall?

2) Skal sitte long: Hvor bør jeg kjøpe trygt og med relativ lav kurtasje. Gjelder fra overføring av penger til kjøp
Ratta
04.07.2022 kl 08:06 1238

Hva er riktig pris på BC? Null eller 1mill USD. Eneste holdepunkter er teknisk og historisk.
Black-Swan
04.07.2022 kl 09:18 1154

Hva som var riktig pris var ikke spørsmålet. Jeg vil være forberedt for rask transaksjon dersom jeg mener at det blir riktig og lurer da på overnevnte spørsmål.
tf13
05.07.2022 kl 21:44 1030

Det er veldig mange børser å velge mellom, men Kraken, Binance og kanskje Bitstamp (som er en europeisk plattform) er gode steder å starte.
Firi er en norsk børs, har ikke brukt denne selv. Kan kanskje fungere, men transaksjonsvolum er veldig lavt.

Du bør absolutt tenke på å sende krypto til en privat lommebok. En ledger nano eller lignede er det aller beste, cold storage lommebok. Da er du veldig sikker. Hvis du ikke vil betale så mye, så er det gode alternativer for soft storage også, lommebøker på mobilen. Der er det også mange å velge mellom, f.eks Trust wallet. Skal du ha de på en børs, så burde du velge en som ikke er i vanskeligheter økonomisk. Det er mange som sier opp folk osv. Kraken og Binance er vel to av de få som fremdeles ansetter folk, så kanskje en av de. Men det beste er en privat lommebok. Det kan hende at selv gode børser kan fryse din beholdning.

Og for all del, ikke send de til en plattform som lokker med 20% avkastning osv i DeFi i disse dager. Det er veldig skummelt. Celsius som er en stor aktør, er på konkursens rand, og det er nok flere som sliter. Vær forsiktig.
GullogGråstei
06.07.2022 kl 01:52 930

Du kan kjøpe BITI ETF'en på Toronto-børsen. Da får du med deg gevinst på den videre ferden ned mot null.