RECSI - uke 27

solfylt
RECSI 04.07.2022 kl 07:32 43143

Uke 26 endte på kr 16 blank.
Avsluttet opp 4,68% på fredag etter å ha vært nede i 15,06 på laveste samme dag.
Torsdag var vi nedom 15,03.
Høyeste kurs i uke 26 var kr 18,14 på mandag ettermiddag.
Redigert 05.07.2022 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
nemi's
08.07.2022 kl 17:06 6373

Eneste verdiene som har blitt skapt for aksjonærene i REC, var det Røkke som skapte. Og alt han skapte var dessuten basert på ren bløff. REC steg i 2020 på angivelige partnerskap med G14 og Violet Power. REC har siden sagt at de likevel ikke har hatt noen MoU'er eller avtaler med noen av dem. Helt utrolig! Og ML... ja ML skulle angivelig startes opp i 2020, husker dere kanskje TT sa. Da skulle REC være tilbake for fullt i Kina.

Uchi har mange triste sommerskjebner akkurat nå på samvittigheten. Han har skamløst hausset 80,- og vært fornærmet på de få som fortsatt orker å stikke innom her for å skrive om virkeligheten.

Jeg sa dere skulle selge på 20,5 på sist opptur. Og jeg sa at Butte slettes ikke er verdt 15MRD NOK slik cheerleader hevder her inne. Lusne 33MUSD i ebitda i 2021 føyer seg inn i rekken med slike årsresultat, og som verdsetter Butte til 2,5 MRD NOK. 2022-1Q startet også like dårlig.Siden jeg opplyste, dvs. korrigerte dere om disse tallene i juni, har REC falt 5 kr. Det skal jeg ha mye av æren for.

Hvor mange ganger har dere ikke her inne lest : "Bare vent til REC melder at ML skal restartes". Vel, Uchi har fortalt dere denne uka at det nå er 100% sikkert at ML skal restartes...

Hva skjedde egentlig med batteridrømmen? Tesla kom ikke til å klare seg mye lenger uten REC, ble det hardnakket hevdet her inne i ca. atten måneder.

Jeg ser dere stenger for uka på 15,7. Til tross for at jumpstarten er i boks.

Nei, hva skal man si.
Slettet bruker
08.07.2022 kl 17:08 6414

Føler vi blir hold litt for narr av Rec nå .

Hvor er kontraktene ? Selskap på selskap melder gullkantede langtidskontrakter .. Rec bare snakker men kommer ikke med noe konkret . Nå trenger vi faste kontrakt på bordet !!!!

Vi trenger håndfaste bevis på at fremtiden er sikret og bevis på at vi skal ha tillit til selskapet og ceo . Føler at dette er fraværende .

Short leker med aksjen og aksjonærene blør samtidig som alt annet går opp !

Men som de sier , når den siste optimist blir pessimist så skal man kjøpe
Redigert 08.07.2022 kl 17:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.07.2022 kl 17:16 6453

Mange aksjonærer hadde gått glipp av god gevinst i Rec, om de hadde lyttet ukritisk til deg. Det er 100% etablert fakta. Historien lyver ikke.
Svenn_13
08.07.2022 kl 17:28 6399

Uct har en Top 50 shareholders tråd som han jevnlig oppdaterer. Her vil dere se at det er lite endringer blandt de største eiere i selskapet. Tenker også å bare holde meg i ro og tror virkelig på at REC lykkes fremover.

Takk til deg Uct!
Intravenøsiu
08.07.2022 kl 17:35 6426

Fei for egen dør, her noen utsagn fra Nemi de siste to årene om utviklingen innen batteri:

Nemi: “ingen trenger silangass fra Moses Lake”

utviklingen 1 år senere: to batteritech selskap med Porsche, Mercedes, Volvo og BMW i ryggen har etablert seg i Moses Lake og sier de trenger mye silangass, de har nylig hentet 10 Mrd kroner tilsammen, Sila nanotech har vel alene hentet inn 12-15 Mrd kroner.

I tillegg så har vi OneD Battery som bruker silangass, de har 242 patenter og KT Neumann sitter i styret, Neumann er tidligere CEO i Opel og Contienntal

OneD battery har pilotfabrikk I Moses Lake

Nemi: “HPQ silicon produserer for EV markedet NÅ!!”….Halvannet år senere har de null produksjon av silisium batteri anode materiale og aksjekursen er ned 80%
Slettet bruker
08.07.2022 kl 17:37 6488

Haha, denne var fin. ☺️👍
Slettet bruker
08.07.2022 kl 17:52 6469

Når du var en eier av REC Silicon - så var alle som ikke så det store bildet idioter i ditt syn. Du pleide faktisk å kalle dem det selv, med egne ord. Dette kan alle dobbeltsjekke ved å se tilbake på din historikk. Du pleide å gjøre narr av folk som snakket ned om REC. Det som er litt dumt, er at du var en aksjonær når alt var på vei nedover for selskapet, så de som pleide å advare deg hadde jo egentlig rett. Dessverre så valgte du å selge akkurat når alt forandret seg for selskapet og har tatt grundig feil, både når du var en aksjonær og når du har vært utenfor selskapet. Jeg forstår at det må gjøre litt vondt og det forklarer også hvorfor du ikke klarer å gi slipp og bare gå videre med livet.

Du pleide å si at vi burde selge og gå short når kursen vaket mellom 2.5 - 3kr og at denne skal til 1kr. Den dro aldri ned dit. Du bommet på kursmålet ditt med over 1.500% - og det er etter at REC har fått skikkelig juling på børsen den siste måneden. Le mens du kan, Nemi`s. Vi alle vet at du forsvinner så fort ting ikke går din vei og kommer hit kun ved røde og kjedelige dager for å spre propaganda og frykt. Nå om dagen pleier du å si "men jeg hadde jo rett, Aker kjøpte på litt over 1kr" - men vi alle som var der, vet at dette ikke er det du sa. Du forandrer om realiteten, slik at det passer din egen agenda.

Main melvin; Du gikk fra å pleie å takke meg til å komme med rause og frekke kommentarer ved enhver anledning. Jeg mener at den eneste årsaken til at jeg har så mye tillit på et ukjent forum - er fordi vi mennesker kan se hvem som er ekte og hvem som ikke er det. Jeg kommer ikke til å dele samtalen min med James på et forum for å vinne din tillit. Det at jeg i det hele tatt deler så mye informasjon om samtalen vår, bør du egentlig verdsette. Fortell meg sist du - eller de som pleier å rakke ned på meg, bidro med verdi til andre mennesker? Gi meg ett eksempel og jeg sletter min bruker permanent fra tivoliet. Så lett blir du kvitt meg :)

Taycen. Jeg forstår frustrasjonen din. Jeg forstår frustrasjonen til ALLE som har vært med på opp og ned de siste 1 - 2 årene. Det er slitsomt, absolutt. Det du må forstå er at James jobber beinhardt bak kulissene til å sørge for at vi alle er fornøyde, når kontraktene først signeres. Han kan ikke melde noe til markedet, kun for å hausse opp kursen. Det er ikke der fokuset hans ligger. Energien hans blir nå brukt på å sluttføre prosjekter, slik at selskapet har konkrete avtaler å vise til, som vil forsvare gjenåpning i 2023 og full drift i 2024. Vi må gi mannen litt tid.

Hva er best?

At han inngår en rask avtale for å pleie på slitte aksjonærer - eller at han bruker mer tid for å skape fremtidig verdi for alle aksjonærer ved å inngå de beste avtalene? Ledere fokuserer ikke på kursen. De fokuserer på selskapet, så følger kursen alltid etter. Han sa med egne ord "The problem right now is that ML is not operating. Once I secure the opening, communication and shareholder price will sort itself out", for to dager siden.

Dere som snakker ned om REC nå kan fortsette å smile og le. Tekniske signaler er på deres side akkurat nå. Men det er kun snakk om tid til James har kommet i mål og konkrete kontrakter med verdi på flere milliarder NOK blir meldt til markedet. Alle analytikere har undervurdert estimatene som ligger til rette for gjenåpning av ML. Fra min forståelse av samtalen til James, så skal de forholde seg til markedsvilkår med ALLE aktører, spesielt Hanwha, sånn at det ikke skaper en interesse konflikt, ettersom Hanwha er den største aksjonæren i REC Silicon. Jeg er villig til å gi James halvt år til, hvis nødvendig for at han har god tid på seg til å inngå de beste avtalene, men er optimistisk til at de lander i mål, snart.

Vi vet allerede at ML vil gjenåpnes mot slutten av 2023. Vi vet at ML vil åpne opp alle 12 fbr reaktorer samtidig, fremfor 3-4 om gangen. Vi vet også at kortene REC stiller med er HELT annerledes i dag, enn de var for noen måneder siden når REC var i dialog med både Sila og G14. Om James melder kontrakt i dag eller om to måneder spiller ingen rolle for gjenåpningen. Den kommer. Men om han får litt ekstra tid på seg for å forhandle de beste vilkårene nå som selskapet stiller med så sterke kort? Fantastisk for oss aksjonærer og stor rolle for hvor mye overskudd vi snakker om på årlig basis. Når man stiller med så sterke kort, så er det dummeste en kan gjøre å ta raske avgjørelser, ettersom dette er bindende avtaler. Håper han bruker god tid.

Forresten, Nemi`s. Jeg tror fremdeles at vi vil se langt over tresifret i fremtiden. Fortsett med propaganda. Dette kan funke litt til, men jeg gleder meg til å ta en samtale med deg når kontraktene meldes. Kan du bare love meg at denne gangen, så skal du ikke forsvinne som du alltid gjør ved gode nyheter og oppgang?

Nei. Nå er det helg. Nok tivoli for meg. Jeg er her for å besvare folks spørsmål og dele perspektiver, ikke for å kaste bort tid og energi på folk som ikke fortjener min energi. Dere kan også oppnå lik grad av tillit, hvis dere bare slutter å være slanger og begynner å være litt mer genuine med alle mennesker rundt dere. Vær det eksempelet du vil at andre skal være mot deg, så vil du begynne å oppleve at andre behandler deg også bedre.
Slettet bruker
08.07.2022 kl 18:19 6405

Hvor har du det fra, at folk stoler blindt på en anonym forum-bruker? Det er det nok veldig få som gjør. Men det er mye nyttig informasjon som deles på rec-trådene. Noe er troverdig og noe er det definitivt ikke. Men vi velger selv hva vi tar med oss videre, og vi bruker selvsagt andre kilder - for min del først og fremst det selskapet selv formidler. Analytikere og journalister stoler jeg aldri på. Der lukter det ofte agenda.
Slettet bruker
08.07.2022 kl 18:33 6362

Nei altså, det har jo ikke vært et eneste kritisk spørsmål til dette møtet som skal ha funnet sted.

Hvor ledelsen i REC visstnok har bablet i vei om fremtiden, jeg sier ikke at det ikke kan ha skjedd, bare interessant å se hvor rått dette svelges av enkelte.
Slettet bruker
08.07.2022 kl 18:36 6444

Helt fair, men jeg tror du antar veldig mye. Selv gjør jeg mine vurderinger, men deler ikke nødvendigvis alt her.

Hva er dine kritiske spørsmål?
Slettet bruker
08.07.2022 kl 18:44 6536

Du skrev mange, ikke enkelte. Det er ikke det samme. Jeg tror 'enkelte' er veldig få, og slett ikke mange. Hvorfor skal alt på død og liv kommenteres? Les det som formidles og vurder det sammen med det du ellers finner ut og tenker selv. Alle er ansvarlige for egne investeringer.
Slettet bruker
08.07.2022 kl 19:01 6662

Klart har man kritiske spørsmål og tanker, det bør man ha. Men, det betyr ikke at man stiller dem her. Kan man selv overveie...
Uansett det Sa2ri og Uchi gjorde er meget prisverdig og nyttig.
Slettet bruker
08.07.2022 kl 19:23 6636

Først om fremst om dette møtet har funnet sted eller ikke, og om det er riktig sitert.

Sa2ri har jeg en helt annen tillit til enn Uchi, og det er det mange grunner til.
Småplukker
08.07.2022 kl 19:30 6750

Adskillig sikrere på at møtet har funnet sted, enn på noe av det du kommer med. Ikke et fnugg av innsikt å få etter noen av dine sure innlegg/klager.
Hvorfor i all verden skulle Uchi gidde sitte og dikte opp et møte med May? For å sole seg i glansen? Da er det jo trist at man er anonym på dette forumet? Nei, slutt å skriv i det hele tatt hvis dette er alt du har å bidra med.
Slettet bruker
08.07.2022 kl 21:02 6591

Mac solar global index er opp 10% på 4 dager … dette burde ha gitt en smitteeffekt på rec kursen .. isteden er vi -6% i samme tid … dette er en skam !

Rec ledelsen burde ha kommet med nyheter underveis , skjønner de trenger tid men det har gått måneder siden de annonserte ML oppstart og at Hanwha tar 100% av produksjonen .., hvor er kontraktene ????

Dette er stryk i min bok og er rett og slett å holde aksjonærene for narr ! Betydelig kommunikasjon fra selskapet har ikke skjedd på lang tid foruten samtaler som vi får referert fra andre .

Hvorfor kan ikke ceo oppdatere om status ?
Redigert 08.07.2022 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.07.2022 kl 21:19 6524

Hehe/ nå er du vel litt kortsiktig?

Les referat fra samtalen mellom Uchi og May: det er lite taktisk å referere fra pågående forhandlinger. Det er til beste for aksjonærene.

Logg av, og skru på igjen til Q2-rapport. Her er det ingen som verken bør stresse eller selge.

God sommer!

Nickhead
08.07.2022 kl 21:51 6436

Status ????
Da hadde kursen gått til 10
Nsxnsx
09.07.2022 kl 09:59 5895

Solen skinner, ferien står for tur, jeg skal i dag ut å seile da det er meldt "god vind" på sørlandet :)

Bare et lite tips før ferien starter: Like du IKKE cash, fest og morro, og det å være gjeldfri på alle dine eiendeler da MÅ du selge Recsi raskest mulig :)

GOD SOMMER, gleder meg til å "treffe" dere igjen om noen uker alle mine fremtidige "millionærforumvenner" :)
Redigert 09.07.2022 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
Stabukk
09.07.2022 kl 10:21 5883

Svenn_13 skrev Innlegget er slettet
Interessant innspel om Ferroglobe, som kanskje har meir «musklar» til å betala forskudd enn G14 og Sila, om nødvendig. Forventningane til melding om ML-restart var store, men den kom og slo ikkje godt ut. No er forventningane store til at Rec melder kontrakt med Hanwha. Uansett kva ny melding vi måtte få, må vi berre håpa at forventningane blir innfridde. Både til Q2 og evt kontrakt med Hanwha. Eller andre. Ei betre kursutvikling har mykje å gjera med at May og styret i Rec framstår meir tillitvekkande.
Småplukker
09.07.2022 kl 10:45 5830

God ferie til deg, Nsxnsx! Sjøl drar jeg til Kreta, med god visshet om at tiden jobber for oss.
komponisten
09.07.2022 kl 11:30 5953

God ferie, Nsxnsx!

Men: Hvordan klare intra-dags eller trading-handler i denne aksjen når vi ikke har dine råd for slikt å styre etter?? Eller vil sjø-kartene kunne fungere som greie styrings-verktøy her??? Bølger går vel iallfall både ned og opp - - - - - - -
Stabukk
09.07.2022 kl 13:16 5869

Råstoffet som Rec kan levera til batteri-anodar ser i alle fall ikkje ut til å tapa terreng.
DjTao
09.07.2022 kl 14:35 5872

Svenn_13 skrev Innlegget er slettet
Jeg får inntrykk av at Feroglobe vil bli en konkurrent av REC for å levere råstoff til silisium anoder til batterier. Er det noe jeg misforstår?
Redigert 09.07.2022 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
DjTao
09.07.2022 kl 14:36 5920

Svenn_13 skrev Innlegget er slettet
Jeg får inntrykk av at Ferroglobe vil bli en konkurrent av REC for å levere råstoff til silisium anoder til batterier. Er det noe jeg misforstår?

Ferroglobe has also signed a cooperation agreement to develop the Siliconcontaining Anode technology with Advano, specialized in the manufacturing and processing of advanced Silicon materials for Li-ion batteries in EV and consumer electronics industries.
Redigert 09.07.2022 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2022 kl 14:59 5845

Gir vel ikke mening at de er konkurrenter om de har inngått MOU?
DjTao
09.07.2022 kl 15:13 5818

Ferroglobe kan vel levere råvarer til REC som REC trenger til sin produksjon av Polysil til solceller samtidig som Ferroglobe satser på å levere råvarer til batteri og halvledere? Altså, at de konkurrenter i enkelte markeder. Det er ikke uvanlig
Redigert 09.07.2022 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2022 kl 17:01 5646

Trur me bør skru ned forventningar om meldingar og kursutvikling, i alle fall så lenge aksjen er dominert av aktører som kan pøse ut for 100 mill. i ein sluttauksjon. Kjem det ei kanonmelding om Hanwha-avtale går nok kursen - men så blir den kjørt ned igjen. For det skjer kvar gong. Recsi har i alle år vore jojo, opp og ned, men på ulike nivå sjølvsagt. Trøsta er at trader-nivået sig oppover, litt etter litt.
Slettet bruker
09.07.2022 kl 17:09 5613

«alltid vært jojo» … etter at inntektene uteble, og fremtidsfrykt/fremtidshåp overtok, ble REC en jojo-aksje.

Når langtidskontraktene som gir stabile inntekter overtar for frykt og håp, vil ikke kursen være like lett å herje med.

Traderne går videre til andre aksjer hvor prisen er basert på håp/frykt…

Nå skjer det åpenbart en del i kullissene, så åpner ML med utsolgt fabrikk, så skal du se en mer stabil kurs på et vesentlig høyere nivå (flere hundre prosent).
Redigert 09.07.2022 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2022 kl 17:20 5580

Tja, nyheter viser seg å ha kort virkningstid. Når kjøperne har kjøpt det de ønsker overtar tradingen igjen. Vi må nok vente til fabrikken er i drift og leverer solide overskudd. Og det er det verdt å vente på.
Intravenøsiu
09.07.2022 kl 17:42 5598

Svenn_13 skrev Innlegget er slettet
"MOU med Ferroglobe har gått litt under radaren her på forumet. Slik jeg forstår denne avtalen så skal Ferroglobe forsyne REC med råvarer for så å kunne kjøpe tilbake for produksjon av ferrosilisium. Dette i sin tur er Hanwha avhengig av i sin produksjon av sporbart lavkarbon produksjon.”

Ferrosilicon (ferrosilisium) har ingenting med Rec å gjøre, dette brukes i metall industrien.

Metallurgic silicon (metallurgisk silisium) som er den andre innsatsfaktoren Ferroglobe produserer, er det som Rec benytter i sin produksjon.

Ferroglobe`s metoder er enklere industrielle prosesser sammenlignet med neste trinn som REC Silicon tar seg av.

Rec leverer ikke tilbake til Ferroglobe.

Ferroglobe har ikke et produkt som det kan lages nanosilisium av på samme måte som silangass, så de selskapene som produserer nanosilisium benytter silangass.

Group14 benytter f.eks partikler med en størrelse på 3-5 nanometer mener jeg å huske.

Selskaper som benytter nanosilisium:
Amprius, Group14, Sila nanotech, OneD battery, Leyden jar, Cenate, Tekna ++

Alle disse selskapene er av interesse som samarbeidspartnere for Rec i fremtiden.

Redigert 09.07.2022 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
milk
09.07.2022 kl 18:19 5505

Det er bare helt utrolig hvor mange som har mange meninger om Recsi... Men all respekt til Dere... Jeg leser litt mellom linjene å har forlengst sett at mange har tapt store penger hvis de hadde realisert et salg å tatt tapet før Røkke kom.. Da var gnisten tent :-D Jeg har sittet X antall år i Rec. Var nært å ta tapet da kursen var 2kr . Noen burde skrevet en bok om Recsi... Den ville bli på flere tusen sider som ingen ville giddet å lese..... :-D
Slettet bruker
09.07.2022 kl 18:39 5737

Recsi er enestående. Et selskap med en fabrikk i drift i USA, og en markedsverdi på noen få milliarder ligger og kniver med de største selskapene på Oslo børs i dagsomsetning - enkelte dager opp mot 4-500 millioner, eller 8-10% av verdien på selskapet. Det er som om Equinor skulle omsettes for 100 milliarder på en dag. Sprøtt. Og vi er 30.000-40.000 aksjonærer, eller noe slikt. Ikke rart det er mange som mener mye. Forøvrig hadde jeg lest boken, så bare skriv. 😎
Svenn_13
09.07.2022 kl 21:08 5950

Takk for oppklaringen Intravenøsiu og beklager til alle som har lest det jeg la ut. Jeg misforsto da jeg leste om produksjonen i West Virginia.
Slettet bruker
10.07.2022 kl 10:21 5229

Gi USA et par år, så tar det fullstendig av innen BAM. Tror ikke det er uten grunn Chuck Sutton har søk om mer areal til REC.

https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/mrAyk0/mener-usa-har-passert-kritisk-vippepunkt-for-elbiler
Mr Å
10.07.2022 kl 10:22 5221

Jeg har også sittet i Rec i x antall år både med mye og lite aksjer aldri solgt med helt ut, ikke tapt penger på Rec enda 🥂

Men skulle det skje så er det hvert vær eneste kr, da har man litt interesse og lese disse Rec trådene, og de er bedre en noen serie på Netflix, trenger ikke bok da man har Rec forum 😁 bedre underholdning skal man lete lenge etter.
Stå på alle Rec’ere 🤟👍 det går nok bra til slutt 🙂
Slettet bruker
10.07.2022 kl 10:44 5124

Jeg er veldig spent på hvordan markedet vil reagere når Rec faktisk børsmelder enn avtale med Hanwha, eller andre, med en off take på 100%. Med oppstart på 50% i slutten av 2023 (kanskje før).

Håper på 30kr ish, er tross alt temmelig stor inntjening som kommer kun 1-2år senere.

May sa også at emisjonen i 2020 var for 3-4 FBR, de fikk nettopp en emisjon til på ca 1 milliard. Så da har vi for 6-8 FBR.

Da burde det med en liten forhåndsbetaling nærme seg. Og hvor det lille som mangler kan da tas med lån. Selv håper jeg vi kan unngå mer emisjon, med mindre det er helt nødvendig for å skape mer verdier.
Redigert 10.07.2022 kl 11:35 Du må logge inn for å svare