RECSI - uke 27

solfylt
RECSI 04.07.2022 kl 07:32 42969

Uke 26 endte på kr 16 blank.
Avsluttet opp 4,68% på fredag etter å ha vært nede i 15,06 på laveste samme dag.
Torsdag var vi nedom 15,03.
Høyeste kurs i uke 26 var kr 18,14 på mandag ettermiddag.
Redigert 05.07.2022 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2022 kl 10:35 6713

Jeg har begynt å mislike disse kursspådommene.
De oppnår ingenting annet enn å gradvis redusere troverdighet og moral føler jeg.

Hørt om gutten som ropte "Ulv!"? ;)
Slettet bruker
07.07.2022 kl 10:41 6680

Var det innen August, May sa vi ville få mer informasjon eller mente han til og med August?
Slettet bruker
07.07.2022 kl 10:57 6597

Slik jeg har tolket Uchi sin tolkning så er det vanskelig å spå nøyaktig når forhandlingene med Hanwha blir ferdige, men at May håper at de har signert noe konkret (og da blir børsmeldt umiddelbart) før Q2 skal presenteres i midten/slutten av August.

Samtidig får jeg inntrykket av at James ønsker å la SilaN og G14 kjenne på presset til å vise muskler og er åpen for at de kan komme på banen med et tilbud verdt å vurdere.

Om SilaN/G14 (og evt. andre) kommer med slike tilbud er umulig å si, men det kan virke som om han har en følelse av at de ihvertfall vil prøve seg.

Hvis de f.eks kommer med realistiske og sterke tilbud første uka i August, så kan det fort vise seg muligheten for mer arbeid og forhandlinger for Rec, og kanskje det drøyer enda lenger, eller endelig faller på plass, hvem vet.

Uansett opplever jeg at May nå stiller med så utrolig sterke kort at han vil sette kundene litt opp mot hverandre for å tvinge ut en eller flere konkurransedyktige avtaler.
Ikke bare basert på gode markedspriser, men også etterspørsel og økonomisk trygghet.

Jeg føler meg ihvertfall ganske trygg på at vi ender opp med avtale(r) som man med god samvittighet kan ha i ryggen i lang tid fremover, og som også vil skape et sterkt fundament for videre vekst, uten frykt for voksesmerter og tap av inntekt midt i utvidelser og evt. andre satsninger.

Det siste der er utrolig mye viktigere for meg som aksjonær enn om forhandlingene sluttføres før august eller desember for den saks skyld :)
Slettet bruker
07.07.2022 kl 11:18 6507

"Innen august vil markedet forhåpentligvis få vite mye mer."

Tror vi må tolke det som i løpet av august, forhåpentligvis august 2022, da:)
Skalleknarp
07.07.2022 kl 11:58 6372

Joda jeg har selvsagt hørt om ulvehistorien. Det vel dog OK med litt optimistiske RECSI tanker i en hverdag som ellers er preget av nedgang og røde tall... Du skal heller få lov å arrestere meg kraftig om min spådom ikke stemmer. (NB: Ikke noe teknisk som ligger bak - kun genuin magefølelse).
Redigert 07.07.2022 kl 11:59 Du må logge inn for å svare
Prebus
07.07.2022 kl 12:43 6143

Det er en veldig spesiell følelse å være bull rec mens man ser på hvordan kursen utvikler seg. Vi får inn med t-skje hva som er planen fremover, noe som unektelig virker veldig positivt.

Kan gi en følelse av "hva er det negative jeg har gått glipp av som de andre vet?"

Håper på videre akkumulasjon på disse kurser fremover. Når kontraktene kommer, må det være flere som hopper på dette toget - kan ikke forstå noe annet.

God sommer ønskes alle!
Null
07.07.2022 kl 12:53 6100

REC beveger seg jo ofte en kr intradag så i dag er det vel da sansynling med kurs 15,11 ;)

Så får vi se om det blir et nytt kjøp

NULL
Slettet bruker
07.07.2022 kl 13:50 5820

I den grad denne emisjonsfullmakten er noe en frykter, så har en i disse dager meget god anledning til å sikre seg mot utvanning - med mindre en da tror at en evt. emisjon skulle settes på kr. 15 eller lavere 1-2 år fram i tid. Siden jeg ikke tror på det har jeg derfor økt beholdningen på dagens tilbud med de 20% som ligger i fullmakten, og dermed sikret meg mot utvanning. Blir det ikke emisjon er det enda bedre - vinn-vinn.
Slettet bruker
07.07.2022 kl 15:33 5605

Det shortes for harde møkka. Tipper de 40 øre drop raidene igår var short.

Alt etter boka selvfølgelig.

12 929 843
ACC. SHORT %
3,15%
LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
06.07.2022
Redigert 07.07.2022 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2022 kl 15:33 5604

Short øker ytterligere/ 13 millioner aksjer synlig short.

Lykke til med å få dekt inn det der når melding om utsolgt ML til 37 dollar/kg kommer😉 De har åpenbart ikke lært av Blackrock sin fadese med å ikke følge med i timen@
thief
07.07.2022 kl 15:38 5571

Selv priser på 25-30dollar er jo fantastisk, og himmelhøyt over det noen av analytikerne regner med.Blir meget spennende når kontrakten meldes.Da kan man sikkert lett regne hjem kurser langt over dagens nivå 🙂
Babbai
07.07.2022 kl 16:06 5435

For de interesserte. Rec nevnes i fotnote på side 49 i forbindelse med "Profit margins of solar PV supply chain segments (left) and of other industries (right)"

https://www.iea.org/reports/solar-pv-global-supply-chains

Delt på LinkedIn av Fatih Birol, Executive Director at International Energy Agency (IEA).
Redigert 07.07.2022 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
Tanjiro
07.07.2022 kl 16:23 5349

Forstår meg ikke på de som ønsker å selge her nede. Skuffende at børsen er så grønn som det går ann, hovedindeksen over 3% og REC i minus. Vi får se hvordan denne sluttauksjonen blir, er omsatt 46 mill 16:20, kan vi ende i pluss? Eller fortsetter den samme forbannelsen og vi går ned ytterligere 1% på disse 5 minuttene
Sa2ri
07.07.2022 kl 16:28 5315

Tror noen og enhver skal justere regnestykkene sine, for det ser ikke ut til at prisene på poly blir lave med det første:

"Polysilicon prices rise over 200% in 2022 amid supply shortages

Polysilicon, a key material in the creation of solar panels, has undergone steady price climbs as output has been cut for a variety of reasons.

JULY 6, 2022 RYAN KENNEDY

The majority of solar panels are built using polysilicon, a material that is currently largely sourced from China. On Wednesday, top-grade polysilicon saw a nearly 2% rise in prices, according to the China Silicon Industry Association (CSIA).

After a decade of price declines, polysilicon is now at its highest price since 2011. The material’s cost to purchasers has risen for six straight weeks. In January 2021, one kilogram of Chinese polysilicon would fetch about $13. Now, prices exceed $43/kg.

The industry is in a sharp supply shortage as a major manufacturer in Xinjiang closed unexpectedly for repairs. The Xinjiang region in western China is home to nearly 50% of the world’s supply of polysilicon, and it is currently under scrutiny for credible allegations of forced labor.

CSIA said it expects polysilicon supply to drop roughly 5% in July compared to June. Bloomberg said prices are expected to continue to rise through the month until newly added factories displace the loss in production from sudden shutdowns. A rise in COVID-19 cases in China is causing shutdowns in the country, possibly further exacerbating the supply shortage in the near-term.

The Uyghur Force Labor Prevention Act (UFLPA) was passed this year to ensure that United States imports do not have connection to forced labor practices in the Xinjiang region. Last week, a large shipment of quartzite, an element used in making polysilicon, was detained by US Customs and Border Patrol. Analyst firm ROTH Capital Partners noted there is belief that product from both JinkoSolar and Trina Solar were seized by Customs, indicating the risk to the solar supply chain under the act may be higher than previously expected.

The UFLPA assumes a rebuttable presumption on goods shipped from the region, placing a heavy burden of proof on importers to show that there is no connection to forced labor. At the time of the House passing the UFLPA, U.S. Secretary of Labor Marty Walsh said, “The world and the American people cannot abide the presence of goods made under the exploitative conditions experienced by Uyghur and other ethnic minority groups in its global supply chains.”"

https://pv-magazine-usa.com/2022/07/06/polysilicon-prices-rise-over-200-in-2022-amid-supply-shortages/
Slettet bruker
07.07.2022 kl 16:31 5372

Vi kan kanskje få noen hyggelige Q fremover selv uten ML.
Slettet bruker
07.07.2022 kl 16:39 5335

Daqo på nyse har gått 100% siden mai og er opp 12% idag ….

lurer på når rec virkelig tar av ..
Redigert 07.07.2022 kl 16:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2022 kl 16:40 5367

Tror short sin strategi er at folk skal gi opp håpet og selge seg ut. Jeg selger ikke, har troa, og kjøper mer her nede.
Slettet bruker
07.07.2022 kl 17:21 5164

Hvis en ser bort fra de kortsiktige som kjøper selger hele tiden, dvs. tradere som bytter aksjer, så må det være helt inn i tåkeheimen å tro at vi andre selger nå. Det har ikke i mine 9 år som eier i Rec sett så lyst ut. Skulle det likevel være noen som i den siste tiden har mistet troen på caset, så kunne en for kort tid siden solgt på både 21,20,19,18,17 og 16. Så hvorfor vente til 15? Da må en være bra sen i avtrekket. Tror nok de fleste av oss troende kjøper jevnt og trutt, hvis en har ledig kapital selvsagt.
Redigert 07.07.2022 kl 21:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2022 kl 17:25 5274

Feriepengene mine ryker inn i morgen, hadde blitt i dag om overføringen hadde gått inn.
Prebus
07.07.2022 kl 17:45 5212

Jeg vurderer noe belåning på REC slik som ståa er nå. Ønsker iallfall så mange aksjer som mulig til høsten.
Slettet bruker
07.07.2022 kl 18:19 5088

Mac global solar index er opp nesten 5% I USA
Det er heftig ..
Slettet bruker
07.07.2022 kl 19:28 4828

Nå mangler det bare at Manchin spiller med. Dette kan pinadø bli Klondyke. Aldri vært så optimistisk som nå. Sorry for substansløst innlegg, men vi ser målstreken gutter/jenter!
Stabukk
07.07.2022 kl 21:08 4478

Etter å ha gått all inn på tampen av 2021, er salg med under 1 prosent gevinst totalt uaktuelt. Rec sitt svar på Hanwha-tilbudet er venta i løpet av august. Så får vi berre avventa korleis det slår ut på kursen. Er lite lysten på å selja under 30 slik May og Rec no spelar korta sine og polyprisane utviklar seg.
Carrera
07.07.2022 kl 21:50 4323

1 Prosent ?? Vurderer du salg ved 2 % gevinst ?
Småplukker
07.07.2022 kl 22:11 4233

Det kommer an på hva kona har sagt ved frokostbordet😁
Slettet bruker
07.07.2022 kl 22:36 4150

Kan det tenkes at eiendommen på "13581 E Wheeler Rd" henger på forhandlinger med May, og at kjøperen forventer et svar til 24. Juli (da reservasjonen på tomta utløper eller må fornyes ytterligere)? 🤔

Det vil kanskje samtidig bety en klarhet i avtalen med Hanwha omkring samme tid?

Mye man kan spekulere i, men kanskje snart ikke mer tid å spekulere på 😅
Skalleknarp
08.07.2022 kl 08:17 3667

Det blir mye det samme som skrives her på HO ser jeg. Er vel med på den kalusellen selv så skal ikke klage så høyt. Har etterhvert innsett at når det gjelder RECSI så er det nå håndfaste meldinger. (Kontrakter - beslutninger som gjelder) Når det er sagt så er det en og annen dag innimellom som skiller seg ut sånn plutselig og uanmeldt. Når neste slik dag kommer vil jo historien vise. Uansett - ha en fin børsdag og helg når den tid kommer alle sammen. Ingen nevnt ingen glemt - short inkludert. Håper at min hyggelige hilsen får de som evt. (...hvis det er noen da..?) maipulerer kursen dalig litt i utakt - så er det jo freddddag også da. :) Stopper der....!!

Redigert 15:30. Nei, ser ikke ut til å bli noen god RECSI dag i dag heller og kursen siger stadig nedover... Ser virkelig frem til at det kommer noe tørt krutt (L es info-melding) slik at det blir litt fart på sakene (kursen). Dette blir for trist og kjedlig i lengden, men men det er også en del av gamet så vi får bare "stå han over". Ikke på tale å selge noe på disse nivåene i alle fall.
Redigert 08.07.2022 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
FMI
08.07.2022 kl 14:54 3124

Fascinerende kursutvikling, dette, men merk at det er minivolum under 15,8. Oversolgt og klar for rekyl. Fikk tradet noen ganger opp og ned mellom 15,8 og 16, så er forsåvidt fornøyd med forutsigbare svingninger ila dagen. Tipper vi skal opp over 15,9 igjen idag, men hvem vet..
Nsxnsx
08.07.2022 kl 14:58 3121

Tenker opp til 15.9-16 for så å dumpes ned til 15.6 i sluttauksjonen.
FMI
08.07.2022 kl 15:18 3017

Har samme tanke, men volumet er helt dødt nå så vi får se..
Nsxnsx
08.07.2022 kl 15:35 3032

Uansett 4.5 kroner i rabatt er digg når CEO har bekreftet "good times ahead" :)

Intravenøsiu
08.07.2022 kl 15:36 3032

Omtale av OneD battery science “Sinanode” denne uken, OneD battery har pilotfabrikk I Moses Lake.



"OneD Battery Sciences, a US-based firm, has developed a nano silicon know-how known as SINANODE, aimed toward simplifying the method of utilizing nano silicon know-how, and making it less expensive.

The SINANODE course of supercharges industrial graphite by fusing giant portions of tiny silicon nanowires, producing hundreds of silicon nanowires on every graphite particle.

The silicon can triple the quantity of vitality saved, lower charging time by half, and scale back prices. It additionally reduces battery weight and lowers CO2 produced per kWh, making it less expensive by lowering the prices of supplies and cells utilized in electrical automobiles.

Whichever electrical battery turns into the market chief over time, one factor that’s generally agreed upon by automotive producers is that it makes each financial and ecological sense to depart as many metals within the floor as attainable by re-using no matter metals have already been mined in probably the most environment friendly and sustainable methods attainable.”

https://www.onlineev.com/latest-developments-in-electric-vehicle-battery-recycling/
FMI
08.07.2022 kl 15:41 3000

Jeg tenker vel det er minst 15 kroner i rabatt 😎 Men har dessverre ikke noe frie midler så da må det trades for å få opp antall aksjer..
Slettet bruker
08.07.2022 kl 15:42 3008

Vi går ikke opp i dag, jeg har kjøpt bitte litt ekstra i dag for feriepengene. Jeg pleier å åpne alle aksjekjøp med noen prosenter i minus. Det blir nesten som å selge short hver gang. Når jeg tenker meg om, burde kanskje postet dette i tråden til Omac.
Nsxnsx
08.07.2022 kl 15:43 3037

Joda...ser den, men tenkte i forhold til STØRSTE eier som var heldig og fikk kjøpt på 20,- :) :)

Vi små pleier ikke å være så heldige, men denne gangen traff vi JACKPOT :)
Slettet bruker
08.07.2022 kl 15:48 2994

Tragisk utvikling … 6 kr ned fra topp ..
begynner mer å nærme meg den oppfatning at May ikke er mannen til å lede REC . De klarer ikke å formidle å synliggjøre verdiene i selskapet ..
May alene ødela kursoppgangen når ML oppstart ble annonsert , kan ikke ha slike neandertalere som ledere !


Solar index opp , alle andre pv selskap er opp mens rec hamres ned . Tragisk
Redigert 08.07.2022 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.07.2022 kl 16:02 3303

Det at så mange her inne stoler blindt på en helt anonym bruker er for meg helt vilt.

Spesielt når vedkommende har vist seg som ganske ustabil også.
Skalleknarp
08.07.2022 kl 16:11 3249

Tiden vil vise hva det blir til. Enten kan man velge å ikke tro på case - selge eller tro på caset. (Fritt valg for alle og enhver) Joda det er trasig akkurat slik det utvikler seg nå men jeg er uansett i sistnevnte kategori. Regner med at HS hadde sagt fra om det skulle være noen svakheter i CEO. Om de fortsatt er i søken etter ny CEO er det vel ikke sagt så mye om eller.?
Slettet bruker
08.07.2022 kl 17:03 3109

Stoler ikke blindt, men velger å stole på vedkommende. Samme med Sa2ri. Veldig forskjellige karakterer, men virker som begge to har karakteren og intensjonene i orden, samt egen integritet.

Når brukere skriver jevnlig på forumet over lang tid, så danner det seg fort et bilde. Om det føles fishy eller ikke.