Spikeren i kista?

B-Olga
NANOV 05.07.2022 kl 21:43 12468

Er dette eventyret over? Jeg som hadde så troen på dette selskapet og boom, der var det plutselig snudd oppned på 2 uker...
focuss
06.07.2022 kl 01:05 7175

Jeg tror ledelsen fortsatt ikke forteller sannheten, men en sannhet som gir minst mulig skade for dem selv. Det er rett og slett bedre produkter på markedet. Informasjon det er avgjørende å dele.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 01:21 7128

Beklager så mye for at du og andre aksjonærer går gjennom dette. Jeg kjenner ikke til selskapet, men tok en rask titt på kurs-chart. Det gjør vondt for meg å bare tenke hvordan dere har det. Jeg vet ikke om din posisjon i selskapet og hvor stort tapet blir, men jeg kan dele innspill fra min tid, når jeg hadde tapt en god del og håpe at det hjelper.

Det vil nok fortsette å gjøre vondt litt til, men med tiden blir smerten mindre. Er tapet stort, så er det ikke "bare å glemme og gå videre" og jeg synes at folk på tivoliet bør vise langt mer respekt til hverandre, spesielt til individer som har tapt penger de har jobbet beinhardt for. Vi er mennesker bak skjermen. Blir flau av å være medlem av tivoliet til tider.... Selv om dette henger litt med deg så er det positive at man alltid kan bygge seg opp igjen.

Jeg var nede 66% på et tidspunkt på en av mine investeringer og valgte å ta tap, noe som utgjorde et 7-sifret beløp for meg. Jeg var mentalt helt knust og gruet meg til veien videre. Som lærdom, lovte jeg meg selv at jeg aldri skal hoppe inn i selskaper jeg ikke har fullstendig kjennskap til og som har et solid fundament. Jeg valgte å gå vekk fra "hype-caser" eller "enkel dobling" og valgte å sette meg grundig i selskaper som bidrar med noe unikt og hvor det finnes proof of concept. Penny stocks (lave markedsverdier) holder jeg meg langt unna. Jeg stoler sjeldent (noen unntak her) på forum deltagere sine meninger, fordi det som oftest ligger en skjult agenda. Over tid forstår man også hvem som er seriøse bidragsytere på tivoliet - og hvem man bør holde seg langt unna.

Tapet ditt kan du alltid hente igjen. Jeg gjorde det, når jeg endret innstilling og holdning. Veldig viktig at du holder deg rasjonell og ikke prøver å "hente tilbake" tapet fortest mulig. Selskaper med solid fundament er avgjørende. Klem fra meg, hold deg sterk - og du vil komme tilbake enda sterkere.
bj111
06.07.2022 kl 02:00 7071

Da ble det i det minste klart at selskapet er langt fra å ha noe som er noe å ha. Hvorvidt selskapet igjen vil få noen verdi gjenstår å se. To muligheter. Ta tap for skattefradrag eller legg vekk aksjene og la de ligge til de enten kommer seg eller er nullet.
Her må kostnadene uansett kraftig ned og ved eventuelle nye forskningsprosjekt for kan ikke tenke meg at noen vil bære med på de sinnsvake 100 mill i kvartalet igjen.

Farma selskaper faller som fluer nå, pcib, TRVx og nå nano. Hvem er neste som skal ned 99%?
Hardly
06.07.2022 kl 08:38 6750

‘ Hvem er neste som skal ned 99%?’

Bergen Bio er vel en sterk kandidat. Var i sin tid opp i 50 kr. Ligger nå på rundt 10 og trenden er ned ned.
Deretter Ultimovax som feiler på målstreken?
Redigert 06.07.2022 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
SomSa
06.07.2022 kl 08:58 6594


Arches-1 gikk også rett i dassen. Noen trodde at de kunne hoppe over fase 2 og starte fase på 3 med gode Pardigme data. Det blir tidskrevende og kostbart studie......

Ja ja, de snakker om partnerskap og en ny eventyrfortelling før de skal hente penger..................ha ha ha




.
Redigert 06.07.2022 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
stockwalker
06.07.2022 kl 09:06 6469

Åpning 06.07: Kursbildet 1,5 kr.. ned 42% = mcap 174 mill
Redigert 06.07.2022 kl 09:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2022 kl 09:09 6407

Er det ikke bare å sparke alle, fryse kontoene med 250 millioner på, selge det som selskapet eier og så selge fremtidsrettet skattefradrag i milliardklassen.
Så deler vi pengene og få mer enn dagens kurs.

SomSa
06.07.2022 kl 09:27 6291


Få forstår hva Bergen Bio driver med. Hvis selskapet hadde ikke en rik onkel og stadig drev med støttekjøp kunne aksjen ha vært langt under 5..............

Det finnes selskaper som har ferdig utviklede produkter, produktene er godkjent, delvis godkjent og er under godkjenning, har fått avtaler og falt mye...... Kanskje bør man satse på disse. Men risiko er risiko.

thief
06.07.2022 kl 09:28 6266

Pengene de har på konto,er tilnærmet verdt null for aksjonærene .Disse vil bli brukt til restrukturering og videre forskning. Og snart må de ha mer kapital. Hvem vil finansiere dette??
SomSa
06.07.2022 kl 09:38 6166


Ansatte i selskapet har rettigheter, selskapet har inngår avtaler og forpliktelser, Nano har ansvar for å følge pasienter som er behandlet...............

Hvis de snakker sant om partneravtale skjer dette ikke før Nano får oversikt over hva de skal gjøre videre. I mellomtiden renner pengene ut. For å ha en god forhandlingskort må kasse fylle opp kraftig. Hva blir emisjonskursen og hvem vil delta i emisjonen? Blir finansgribber? Vi husker hva de gjorde med Bionor emisjoner.........
Slettet bruker
06.07.2022 kl 09:38 6163

Det vil ikke være billig å avvikle studien på en ordentlig måte heller
Winter is Here
06.07.2022 kl 09:49 6059

Hvilke selskaper er neste på listen etter din mening, altså selskaper som vil kanskje gå under ?
Redigert 06.07.2022 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
SomSa
06.07.2022 kl 09:59 5981


Vær veldig forsiktig med EXACT THERAPEUTICS.
Mattelæreren
06.07.2022 kl 10:32 5739

Ja jeg tror eventyret er over. Jeg kan ikke se at det de nå sitter igjen med å satse på er noe som kan bli til et salgbart produkt i den harde konkurransen som er med dyktige konkurrenter. Helt utrolig, - NANO var verdt over kr.120 pr aksje...
stockwalker
06.07.2022 kl 10:37 5698

Hvem har kjøpt disse 8.8m mill aksjer (5,5%) i løpet av en og en halv time idag
Slettet bruker
06.07.2022 kl 10:41 5648

Ser ikke hvordan de skal ha kredibilitet i markedet til å gå videre med noe som helst. Mange sitter nok med en følelse av å ha blitt ført bak lyset av ledelsen, og kommentarer som "Strongest pipeline ever" fremstår nå som ren svindel.
Mattelæreren
06.07.2022 kl 10:53 5559

Vet ikke. Vil alltid være noen som kjøper inntil all handel evnt stoppes. Mulig noen kan tjene på at selv en død katt spretter litt opp etter et dypt fall. Men den er like død..
bj111
06.07.2022 kl 11:01 5504

Er jo en massiv utskifting av aksjonærer i dag og noen kjøper disse aksjene. Skal de kunne hente penger på sikt må de komme med noe som disse nye aksjonærene finner attraktivt nok til å støtte opp om. Hva det skule være gjenstår å se. Her inne blir det vel et klagekor en tid fremover før det stilner helt. Selger innen jul om selskapet eksisterer for å få ut skattefradraget. Tapet er totalt nå allikevel så spiller liten rolle om det går til null. Det kan jo komme noe som gjør at en kan få en krone mer for aksjen. Biotec Pharmacon kastet sitt forsøk i søpla i 2009 etter feil i fase 3 og plukket det opp igjen da de fant årsaken til feilen. Ikke at jeg helt ser hvordan det skal kunne sammenlignes men der tapte mange det meste over natten da nyheten om feilen kom.
rischioso
06.07.2022 kl 11:07 5445

Ja, en del nye kortsiktige og de gamle som velger å bli sittende snitter nok ned på harde livet, men ingen hast for det blir nok langt rimeligere om ikke lenge hvor det spørs om krona holder - ikke glem 3 dagers regelen ... ;)
Trainspotter
06.07.2022 kl 15:16 5128

Ja, så fikk vi erfare hva som menes med risiko med “binary” utfall. Gull eller null.

I slike usikre perioder hvor jeg fortsatt sitter med mine NANO-aksjer som en gang var en stor (idag mikroskopisk) del av min portefølje, er det godt å ha som motgift en risikospredning inn i helt andre investeringer, i mitt tilfelle i venture capital investeringer i unoterte vekst-selskaper. Høres skrekkelig ut, men faktisk på mange måter behagelig å eie. Selskapene er alle tungt eierstyrte med erfarne “serial-entrepreneurs” som styreledere og -medlemmer. Dette har over tid gjort dem til millionærer og absolutt ingen av dem aksepterer noe dårligere resultat enn hva de har oppnådd tidligere!

Her er det ingen plagsomme shortere eller algoritmestyrte roboter som kan krasje kursen – ikke engang påvirke “kursen” overhodet. Det finnes jo ingen kurs her da aksjene ikke omsettes i noe meglersystem. (Hugoil ville ikke hatt noe han skulle ha sagt på dette beitet!) Eneste “kurs” er selskapenes verdsettelse av aksjeverdien etter siste emisjonsverdi samt bransjemessige erfaringsverdi-endringer etter konkrete oppnådde milepæler.

Likevel har ingen av selskapene hatt noe problem med å hente mer midler i enten periodiske funding-runder (hvor vi eksisterende aksjonærer også er invitert til å delta hvis vi ønsker flere aksjer), eller i større poster utstedt direkte til investorer som er ute etter strategisk deltagelse.

Selskapenes kvartalsvise aksjonær-raporter gir detaljer om fremdriften. I tillegg blir fremtidig kapitalbehovsplaner fremlagt på en nøktern og voksen måte uten at aksjonærer i panikk kan skape kurskrasj! I tillegg har noen av selskapene allerede rapportert mottatte strategiske oppkjøpsbud eller ulike former for fusjoner eller børsnotering som f.eks. notering inn i et investeringsklart AIM cash shell, eller SPACS (special purpose acquisition company). Så her er det flere exit-muligheter når de respektive styrene anbefaler til generalforsamlingen at verdien er riktig for innhøsting!

Jeg regner i snitt med en investeringshorisont for hvert selskap på rundt 5 år, og jeg har investert i tilsammen 7 selskaper i perioden 2019 og 2021. Jeg stoppet i 2021 fordi jeg ikke vil binde slik kapital noe særlig lengre enn til rundt 2026, men kan jo fortsatt investere mer i eksisterende porteføljeselskap dersom de utvikler seg ekstra positivt og prisen fortsatt er "riktigt".

Jeg anser dette som en risikospredd sov-i-ro portefølje som samtidig er spennende og full av transformative nyheter, en uvanlig kombinasjon! Statistisk sett vil noen av disse ikke ha særlig suksess, men likevel håper jeg på 5 til 8-gangeren i snitt etter exit fra hele porteføljen.
SomSa
06.07.2022 kl 16:01 4991


Håper at du ikke sitter med PCIB, NANO og TRVX samtidig. Alle 3 fiasko selskaper må hente penger og vi vet hvordan tidligere emisjoner har vært. Å kjøpe/beholde slike aksjer og håpe på at alt ordner seg er en feil strategi når de har dårlig track record.
Rule
06.07.2022 kl 16:04 4970

puha - godt med lidt trøst. Jeg har tabt en pæn stor sum og gik mere og mere i fælden. Kursen faldt til eventyrlig lave niveuer særligt med very encouraging resultater halvvejs og så kommer man med forskrækkkelige resultater næsten ved slut. Det grænser da op til svindel...?
*lad os sige man havde efficacy på bare 2/3 af patienterne i den første halvdel
*den næste halvdel har vi så efficacy 0
*det giver 2/3*1/2 + 0*1/2 = 1/3.

det kan jo statistisk ikke lade sig gøre, så "very encouraging" har da ud fra simple betragtninger været en sandhed under grov, grov, grov overdrivelse...?
Superoptimist
06.07.2022 kl 16:39 4874

Ikke noe å lure på Rule. Svindel og bedrag? Gjett da??????? Men ingen straffes for l slikt i den norske finansielle verden!
SomSa
06.07.2022 kl 17:12 4779


Ingen selskap kan slå TRVX. De har avsluttet flere kliniske eller pre kliniske studier uten å sende børsmeldinger. Hvis noen finner en børsmelding kan bare skrive en link. Til tross for dette får ledelsen komme på Podcast og hausse luftballongen. Det må være straffbart å ikke sende børsmelding om fiasko...............:

- Kombinasjon av TG + CPI, Preklinisk fase
- Colorectum cancer: Først TG02 monoterapi og senere TG02+ Checkpoint Inhibitors, klinisk fase
- TG03, prekliniske fase
- Prostata cancer: ONCOS-102 + dendritic cell, klinisk fase
- Colorectal cancer: ONCOS-102 + Checkpoint Inhibitors, kliniske fase. Resultatet kom for ikke lenge siden og var ikke god nok. Det ble ikke sendt børsmelding.
- TG01 avtale med kineser: De skulle starte kliniske studie og TRVX skulle få utbetalt USD 3 mil. Myndigheter krevde pre-kliniske studie og dokumentasjon før en klinisk studie. Det ble ikke sendt børsmelding om dette.
Kajtek
06.07.2022 kl 17:40 4680

Det er trist at det ser dårlig ut for Paradime, selv om løpet er ikke helt kjørt enda. Men å snakke om bedrag og svindel, synes jeg er under belteslaget. Pr. I dag sånn som det er , tapper jeg mye. Håper å Kunne berge noe av det men det å anklage et skikkelig firma for å være svindlere og bedragerne er å gå alt for langt. Jeg selger ikke. Håper på det beste, at Skullerud og gjengen vil komme seg opp igjen. Selv om det vil ta tid. Ha en god sommer.






Rule
06.07.2022 kl 18:52 4523

der mangler da en forklaring på hvordan de kan melde alt kjæmpe bra midvejs i paradigme og så melde kjæmpe mageplask på finish line. Det stinker og der må være noget data evidens så der viser 0 efficacy i alt hvad der er sket siden midvejs den rosenrøde melding...min beregning viser at det er muligt, men sansynligheden for at droppe fra kjæmpe bra til komplet 0 "over night" er da virkelig minimal og opsigtsvækkende. Og forklaring er...? ? ?
- de springer hurtigt videre til næste emne. Ingen lessons learned, ingen forklaring, ingen ting andet end "åh bugger, det var en skuffelse..."
Rule
06.07.2022 kl 18:55 4507

jeg siger ikke der er svindel, men det er så opsigtsvækkende at der bør komme en forklaring og noget data fremlæggelse...hvordan har det udviklet sig...? er der noget særligt ved gruppen der så har efficacy...? osv. osv.
Kæmpe kæmpe tab for os investorer uden at de vil bruge ret mange minutter på at fremlægge hvad der gik galt...
Slettet bruker
06.07.2022 kl 19:13 4444

Biotec er binært: Enten er det 0 eller 1. NANOV viste sig så at være 0, men det er godt nok ærgerligt, at ledelsen kommunikerer så dårligt omkring noget, der de facto betyder, at NANOV-aktien stort set er værdiløs…
Hugoil
06.07.2022 kl 22:03 4164

De piller oss på næsen og vil have oss til å fundere på om det skyldes den økte solflekkaktiviteten, når det egentlig skyldes great reset og korona som gav oss de semreste av semre patienter.

Det er blot rekrutterte i 2020, 2021 og 2022 som er problemet. Mange blev snufset.

Som endel av pængetrykkingen vil de have oss til å bruke mer pænge og få fart på økonomien, i særdeleshet den skrale EU-økonomien. Høje lønninger er bra da det brukes mere pænge, korruption ligeså.

Hva var det Skullerud nevnte om Roche, at de har "early access" programmer som tulbyr gtatis medisin for rekrutterte? Jeg trodde det var det for Betalutin også, men kanskje ikke hvis det er beta-versjonen?

--

Det skrives på TI at det er McKinsey som er ekspertkommitteen.
Piss&bullshit?:
https://www.mckinsey.com/industries/life-sciences/our-insights/reimagining-medtech-for-a-covid-19-world

oboy!:
The medtech industry is also being affected by the dramatic drop in elective medical procedures, many of which are being postponed or cancelled so that hospitals can focus resources on treating COVID-19 patients. In fact, McKinsey’s models project a 60–80 percent decline in elective procedures in the second quarter of 2020 for Europe and the United States, with an additional 40–50 percent decline in the third quarter. Another concern: when the recovery begins, it could be accompanied by a resurgence of demand for both elective and delayed essential procedures, straining business models and financial resilience.
Redigert 06.07.2022 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
SomSa
07.07.2022 kl 09:34 3746


Det trenges ikke en såkalt ekspertgruppe å vurdere Betalutin. En idiot vet også at 33% ORR er søppelresultat. Hvis ledelsen og styret ikke har skjønt dette så har de ikke skjønt noe. Det beste er å avvikle selskapet slik at flere ikke blir lurt i årevis og taper penger. Jeg antar at de skal prøve seg på nye investorer med eventyrfortellinger for åhente penger.

Når det gjelder Skulleruds påstand om at Roche tilbyr gratis medisin for å rekrutterte pasienter og har hatt fordeler vet alle at dette er bare renn svada. Krever noen penger.......? Kanskje har han misforstått og Roche tilby gratis gravferd hvis pasienten dør av deres medisin.

Skullerud bør fortelle hva har skjedd med pengene dersom nano har krevd penger på Betalutin fra pasienter.
109 pasienter x USD 50000 (minst) = ca. 50 millioner

Noen kvartaler har de brent over 100 millioner og ingen forstår hvorfor de bruker så mye penger når det har vært tilnærmet 0 aktivitet i selskapet når det gjelder å rekruttere pasienter.

Var det ikke i 2018 oversvømmelse i Europa og Lisa bort forklarte dårlige fremgangen på grunn av oversvømmelser? Når de får millionlønninger og samtidig de klarer ikke å gjøre sin jobb må de dikte opp eventyr og historie for å rettferdiggjøre lønnen. .

Redigert 07.07.2022 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
mega12
07.07.2022 kl 10:57 3589

Det gikk som det måtte gå, og man kan lure på om markedet er holdt for narr i lang tid. Ledelsen tar seg godt betalt for å levere mindre enn null. For, det er mindre enn null når man går baklengs. Det eneste som nå gjenstår er antagelig å selge restene til noen som kan bruke dataene til å unngå egne feil og kanskje kan de få noe for rettighetene til Betalutin (som er skrytt opp i skyene i 4-5 år, "bag of wind..."!). Trist. Lærdom: tro aldri at det ikke kan bli verre.
Slettet bruker
07.07.2022 kl 11:36 3503

"Kun én av tre pasienter responderte på behandlingen med en gjennomsnittlig varighet av responsen på omtrent seks måneder.

Selskapet skriver at medisinen ikke er konkurransedyktig som tredjelinjebehandling..."

Kilde: https://www.dagensmedisin.no/artikler/2022/07/06/avslutter-norsk-studie-lymfekreftmedisin--det-er-svart-skuffende/

Kolstad må jo uttale seg positivt ut fra hva han tidligere har sagt, ellers vil han møte seg selv i døra.

Faktum er at selskapet er utkonkurrert og har et for dårlig produkt.

De oppgitte alternativene er vage, lite sannsynlige håp for at ledelsen skal få lov til å sause vekk resten av pengene?
Slettet bruker
07.07.2022 kl 11:37 3497

"Kun én av tre pasienter responderte på behandlingen med en gjennomsnittlig varighet av responsen på omtrent seks måneder.

Selskapet skriver at medisinen ikke er konkurransedyktig som tredjelinjebehandling..."

Kilde: https://www.dagensmedisin.no/artikler/2022/07/06/avslutter-norsk-studie-lymfekreftmedisin--det-er-svart-skuffende/

Kolstad må jo uttale seg positivt ut fra hva han tidligere har sagt, ellers vil han møte seg selv i døra.

Faktum er at selskapet er utkonkurrert og har et for dårlig produkt.

De oppgitte alternativene er vage, lite sannsynlige håp for at ledelsen skal få lov til å sause vekk resten av pengene?
Liso
07.07.2022 kl 11:50 3452

"Kolstad var hovedutprøver i Paradigme-studien inntil han sluttet ved Radiumhospitalet sommeren 2021 og begynte i stillingen som overlege ved Sykehuset Innlandet og professor ved NTNU.

– I Paradigme-studien hadde mange pasienter svært avansert sykdom og alle hadde gjennomgått minst to tidligere behandlingslinjer. I tillegg ble det stilt krav om at de skulle være refraktære mot CD20 antistoffterapi.

Han påpeker at dette er en pasientgruppe som det er vanskelig å oppnå gode resultater hos.

– Jeg mener fortsatt at Betalutin og andre former for radioimmunterapi representer en målrettet strategi som vil få en plass i behandlingen av non-Hodgkin lymfom i fremtiden."
peaf
07.07.2022 kl 12:28 3355

Ja det er merkelig at han ikke begynte i Nano og blev superrik på den fantastiske medisinen han rekommenderte. Men kansje det er bedre at vare overlege.
SomSa
07.07.2022 kl 14:01 3213


Ikke tro på et eneste ord fra denne gjengen. Kolstad hadde ansvaret i Norge, rekruttert, behandler, overvåket helsetilstanden og samlet data fra pasienter. Viste han ikke om de dårligere resultatene for lenge siden og kanskje i 2019-2020? Hva er han sjokkert for nå?

Hver enste kvartal hørte vi at nano var i dialog med behandlingssentret om den dårlige rekruteringen. Fikk de ikke vite hvorfor de ikke rekrutterer pasienter og om de dårlige resultatene?

Aksjonærer som har tapt mye og føler seg lurt av ledelsen og styret bør samle seg å kreve en uavhengig gransking av selskapet. Kanskje bør økokrim storme hovedkontoret og beslaglagt all material............

Redigert 07.07.2022 kl 14:02 Du må logge inn for å svare
Liso
07.07.2022 kl 14:38 3121

1. Folketrygdfondet 10 056 131 8.67%
2. HealthCap VI L.P. 6 834 095 5.89%
3. OM Holding AS 3 779 477 3.26%
4. Nordnet Livsforsikring AS 2 551 025 2.20%
5. Nordnet Bank AB 1 078 596 0.93%
6. Ro Invest AS 1 010 000 0.87%
7. Danske Bank AS 1 006 220 0.87%
8. Sundt AS 1 000 000 0.86%
9. J.P. Morgan SE 897 884 0.77%
10. Linux Solutions Norge AS 845 071 0.73%
11. Verdipapirfondet Nordea Avkastning 703 480 0.61%
12. Must Invest AS 700 000 0.60%
13. Radforsk Investeringsstiftelse 696 400 0.60%
14. Lucellum AS 650 000 0.56%
15. Sciencons AS 625 000 0.54%
16. Verdipapirfondet DNB Norge Indeks 614 255 0.53%
17. Verdipapirfondet Nordea Kapital 570 018 0.49%
18. DNB Nor Bank ASA 552 442 0.48%
19. Inven2 AS 541 247 0.47%
20. Birk Venture AS 500 000 0.43%
Total 20 largest shareholders 35 211 341 30.35%
Others 80 823 957 69.65%
Total number of shares 116 035 298 100.00%
Updated 30 June 2022
Hugoil
08.07.2022 kl 19:42 2455

Det går an å snitte ned mens kursen stiger også. (Er det ego?)
Sluttet avgitt BULL ENGULFING i dag i timeschartet. (Eller er det dette som er ego?)

Er det (kursrelev)sant?
Redigert 08.07.2022 kl 20:40 Du må logge inn for å svare