SAS, hvorfor kjøper ikke SAS ansatte og LO SAS aksjer
Det ville jo backe både selskapet og den "skandinaviske modellen?????
Tror jeg ler meg i hjel, ingen som vil satse egne penger her
Tror jeg ler meg i hjel, ingen som vil satse egne penger her
DisastAir
23.08.2022 kl 19:14
484
"Den "norske modellen" er verre en den skandinaviske. Staten sponser hver Widerøe passasjer med 5000,- norske kroner. Og Pilotene tjener over 2 millioner hver i året. Dette er skammelig hele greia,"
"Den norske modellen" som du innbiller deg er skammelig er peanuts ift den amerikanske modellen. Der tjener piloter i majors tre gangeren ift hva lommerusket SAS-piloter blir avspist med. Majors i EU ligger ca 2,5 x SAS-piloter.
Hva angår Widerøes piloter, så får de som fortjent. -Kvalitet koster. Hvis du mener det å proletarisere flygeryrket er veien å gå, så lykke til med det. På sikt vil det kunne få potensielle katastrofale følger fordi flyselskapene vil få problemer med å skaffe seg kvalifiserte folk til å føre flyene deres.
"Den norske modellen" som du innbiller deg er skammelig er peanuts ift den amerikanske modellen. Der tjener piloter i majors tre gangeren ift hva lommerusket SAS-piloter blir avspist med. Majors i EU ligger ca 2,5 x SAS-piloter.
Hva angår Widerøes piloter, så får de som fortjent. -Kvalitet koster. Hvis du mener det å proletarisere flygeryrket er veien å gå, så lykke til med det. På sikt vil det kunne få potensielle katastrofale følger fordi flyselskapene vil få problemer med å skaffe seg kvalifiserte folk til å føre flyene deres.
Dash8
15.07.2022 kl 23:39
1359
Tjener pilotene i Widerøe over 2 millioner hvert år!? Jøss! Det var nytt for meg! Hilsen pilot i Widerøe
Oskar2
15.07.2022 kl 22:56
1413
Nå er det vel ikke en god skikk å drive med denne SAS modellen (bidrag) i såpass mange år, de fleste forstår jo at dette ikke har noe fremtid for noen og tvilsomt om den har rett til å drive konkurerende virksomhet når "kassan et tom.
bernes
15.07.2022 kl 19:51
1500
For ikke å snakke om 40 fagforeninger...
Hadde alle 40 fagforeningene gått sammen som en forhandlingsledelse hadde det vært håp, men slik det er nå er det bare å legge ned.
Hadde alle 40 fagforeningene gått sammen som en forhandlingsledelse hadde det vært håp, men slik det er nå er det bare å legge ned.
Garmis
09.07.2022 kl 16:36
2155
Den "norske modellen" er verre en den skandinaviske. Staten sponser hver Widerøe passasjer med 5000,- norske kroner. Og Pilotene tjener over 2 millioner hver i året. Dette er skammelig hele greia,
Stev
09.07.2022 kl 15:37
2208
For alle selskaper gjelder en regel; overskudd
Går du i minus er det kroken på døra. Regner med at SAS konker. Nye investorer vil kreve overskudd og da er den "skandinaviske modellen" borte.
Selskapet går fra 8000 ansatte til 3000 maks.
Går du i minus er det kroken på døra. Regner med at SAS konker. Nye investorer vil kreve overskudd og da er den "skandinaviske modellen" borte.
Selskapet går fra 8000 ansatte til 3000 maks.