VOW - Hekken er klippet og mitt regneark er systematisert.

Hammers
VOW 07.07.2022 kl 23:17 6537

Nok en dag med elendig omsetning og null nyhetsflyt i VOW, men hva annet kan man egentlig forvente i fellesferien?
Ikke vet jeg, men slik var det i dag.

I GÅR gjorde jeg unna det jeg TIDLIGERE kalte "vårens vakreste eventyr". Klippet min del av den lange hekken jeg har mot naboen.
Det var som sagt tidligere dette var "et eventyr" - men i går var været perfekt - og jobben måtte gjøres.
Gjør ikke JEG den er det heller INGEN som gjør den, tenkte jeg og satte i gang.

Jobben gikk uforskammet raskt (et par timer og alt avfall var prekevert) - selv om jeg hadde grudd meg i flere uker.
Det satt nok mest i hodet - det med klippingen - for dette gikk fortsatt overraskende kjapt unna.

PGA dette var det lett å finne grunner for å ha en hviledag i dag. Det ble det da også.
Brukte den bl.a. til å forbedre mitt utmerkede Excel regneark - der jeg oppdaterer alle børsmeldinger slik at jeg har kontroll.
I VOW har jeg funnet ut at dette er et MUST - for her finnes det så mange ulike retninger at man MÅ systematisere for å holde følge med utviklingen.

Dagens store framskritt (hvorfor gjorde jeg ikke dette tidligere) besto av;
Jeg satte naturlige fargekoder på de ulike meldingene - og VIPPS - så hadde jeg en helt annen kontroll enn tidligere.

- Landlig virksomhet fikk naturlig nok GRØNN farge.
- CH Evensen fikk en lysere grønn.
- SSHIP fikk en kledelig blåfarge.
- Sorteringsroboter/Sterilisering (av matvarer, må vite - Badin og gjengen skal ikke gå med hvit frakk) fikk en lys orange.
- Til slutt fikk overordnede meldinger av generell karakter en rød farge.

Med det kan man raskt kaste et blikk på arket og skille de ulike segmentene/meldingstypene fra hverandre.
Mens jobben ble gjort fikk jeg også flere AHA-opplevelser og tanker da jeg kikket tilbake........slikt som delvis hadde gått litt i glemmeboka.

- Phillips Morris. Når skal selskapet videreføre avkarbonisering av sine øvrige 40 fabrikker - etter at den første nå har 0-utslipp? (nov 19)
- UNIPETROL i Tsjekkia skal gjøre store mengder plast om til olje. Selskapet som planlegger å hente plast fra et stort nedslagsfelt i omr. (feb 20).
- MURFITTS Ind. Når skal den største mottaker av brukte bildekk i GBR fortsette utover piloten (mai 20?). Vi snakker om 12 mill dekk pr år.
- Cirkular Carbon. Når skal dette selskapet ta skrittet videre mtp på pyrolisering av kakaoskall (av alle ting....🤭). (mai 20).
- Etablering m/Tinfos i Indonesia. Tinfos er døråpner mot landets myndigheter. PLAST til verdier er målet i landet som er et plastmekka (okt 20).

- I jan 21 tok Hermanrud VOW inn i sin portefølje med kursmål 43. Steriliseringsbiten ble vektlagt. Hvem andre gjør det? Ikke jeg.
- Det har riktignok kommet 5 mindre prøvekontrakter ang sterilisering til verdensledende produsenter av krydder (tilsv), men hvem bryr seg?

- Nesten til slutt nevner jeg at jeg IKKE har nevnt Arcelor Mittal og Repsol. Verdensledende selskaper som man nå setter opp piloter for.
- Vi nærmer oss slutten, men må ikke glemme Wakefield i USA. De som skal produsere biochar til jorbruket. I USA - der alt er så utrolig stort.
- HELT til slutt har vi aktøren fra Nord-Amerika som har bestilt sin pilot (innen biokarbon til metaller) og som KJAPT ønsker å 5-doble. (mai i år).

MEN OPPS:
- Jeg glemte å nevne at VOW jobber mot Frankrike's nest største gassdistributør for å få pyrolysegassen inn på det europeiske nettverket (GRID).
- Videre; At ALT som dreier seg om Cruise Projects er utelatt er med vilje. Nybygg til cruise. Der går alt allerede på skinne med strålende marginer.
- Ordrereserven er som noen av oss vet på rundt 2 MRD. Altså; Nok å ta tak i i årene som kommer.
- Det var CP som berget VOW u/pandemien + den parallelle oppbyggingen av den landlige virksomheten.
- Ikke rart det da gikk resultatmessig noe tregt en periode - når 2/3 av VOW ikke var fullt operativ. NÅ er alt på plass.

- I VOW snakker vi trolig om "fra 0 til 100 ila 2 år" - på landlig side!
- Ikke rart at Q1/22 viste rekordtall. Q2 blir trolig enda bedre pga div nye landlige ordre.
- Den som operativt ikke eksisterte for 2 år siden. Delen som kanskje/trolig er VOW's største i Q2?

HERLIG med et fungerende regneark.
Men; Nesten like herlig å stille seg i vinduet (2.etg) mot naboen og konstatere at han fortsatt ikke har gjort sin del av den jobben som MÅ gjøres!
Redigert 07.07.2022 kl 23:53 Du må logge inn for å svare
ulla
08.07.2022 kl 08:44 6240

Konge👍🏻😎😎😎
The Observer
08.07.2022 kl 10:16 6131

Med "ordrereserve" på 2 milliarder så burde det snart ramle inn noen meldinger om konkrete ordrer.
Slettet bruker
08.07.2022 kl 10:26 6099

The Observer:

Ser du skrev noe av det samme her også:

https://finansavisen.no/forum/thread/140462/view/4547404?legacy=0

Ordreserven er allerede mottatte ordre, eller inngåtte kontrakter om du vil. Når det meldes en ordre, så går den straks inn i ordrereserven. Så står den som ordereserve inntil "varen" er levert av Vow, og pengene er betalt av kunden.

Der er ikke slik du tror, at ordre vil meldes av ordrereserven. Håper jeg fikk oppklart noe.
Redigert 08.07.2022 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.07.2022 kl 11:36 5993

For å oppklare min påstand om en ordrereserve på rundt 2 MRD;
- Ved Q1 var det allerede inngåtte kontrakter - inkl "på vent" - for 1,271 MRD.
- "På vent"; Ordre til cruiseskip som skal bygges i 2023-25 blir liggende slik til skroget er klart og utstyret etter hvert skal inn.

- Samtidig var det inngått "options" på 838 mill. Options har historisk sett blitt omgjort til senere kontrakter. Normalt ikke noe å lure på.
- Totalt snakker vi altså om 2,1 MRD - hvorav 1,3 MRD allerede er bekreftet.

https://assets.ctfassets.net/jgqj05vxq9zr/4K10AFi9mhKTGcJOdGjZI/9efeb22f9fd80b9f63909a7588373584/Vow_-_Presentation_Trading_update_Q1_2022.pdf
AT EBITDA-marginene kun ligger på 13% (mot normalt kanskje det doble) kommer av at Aftersales ikke hadde kommet i gang v/Q1 og at den landlige virksomheten fortsatt hadde et for lavt totalt salg. Når volumet nå kommer opp på land vil dette bedre seg betraktelig.
Redigert 09.07.2022 kl 01:26 Du må logge inn for å svare
Karbon
09.07.2022 kl 23:29 5700

Siste nyhet fra Vow har fått liten oppmerksomhet, kanskje pga at ikke de store tallene umiddelbart blinker mot oss:

https://www.vowasa.com/blog/vow-asa-vow-technology-biogreen-selected-by-nsr-for-swedens-first-biochar

Vi snakker om relativt små anlegg i Vow-sammengeng, men bruksområdet er likevel stort. Vi snakker om hageavfall som omdannes til biokarbon og gass, i første omgang i Helsingborg.

Dette KAN bli stort på sikt, ettersom det også er etablert et forskningssenter med samme teknologi (Vows biogreen) som demonstrerer teknologien, med støtte fra Bloomberg Philanthropies.

Bloomberg Philanthropies?

"Bloomberg Philanthropies work to improve the lives of millions of people in 941 cities and 173 countries."

Dersom en rekke storbyer rundt omkring i verden fatter interesse for initiativet fra Bloomberg Philanthropies, og gjør som Helsingborg, så kan det bli mange - ja veldig mange anlegg som skal leveres av Vow i årene framover.

Og da snakker vi plutselig om store tall allikevel. 941 byer.....

Anlegget til NSR hadde en kontraktsverdi på 20,8 millioner på bestillingstidspunktet i 2020.

La oss ta et morsomt regnestykke med runde tall:

20 millioner × 900 byer = 18 milliarder.
Redigert 09.07.2022 kl 23:49 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.07.2022 kl 22:25 5309

Joda, morsomt med regnestykker.
Enda morsommere blir det hvis man i tillegg tar med de enda mindre containerbaserte løsningene som er vel egnet for f.eks små øystater rundt om.

I Indonesia har VOW etablert seg sammen med Tinfos. Mål; Plast til energi.
Indonesia består at ca 6000 bebodde øyer......og området er preget av lite fungerende ordninger for å bli kvitt avfallet på dem.
Et fattig land der UN (tilsv) må på banen for å støtte prosjekter.

I den store sammenhengen er det VOW's pågående arbeid med Repsol som er spennende.
VOW er plukket ut som leverandør av tekniske løsninger for deres Bilbao-prosjekt.

Her går jobben på å utvikle kloke løsninger på å omgjøre ordinært husholdningsavfall til energi.
Dette i motsetning til Helsingborg (NSR) som omgjør hageavfall til energi.

Der kan innbyggerne levere alt som er av denne typer problemer og i retur få hovedproduktet biokull til jordforbedring i retur.
På toppen av dette dannes oljer og syngass under under pyrolyseprosessen.

Resultat; Glade mennesker med grønne hager og et NRS som gjør fine penger på restproduktene utover biokull.
Anlegget tilbakebetaler seg selv ila få år pga verdiskapningen.

Nødvendig elektrisitet produseres og av avfallet under pyrolysen - så ingen slike kostnader å tenke på. Et VINN-VINN for alle parter.
Dette er trolig det nærmeste menneskeheten kommer en "EVIGHETSMASKIN" - så lenge man har tilgang på diverse typer avfall.
En ENKEL og STABIL maskin med lang levetid.

PS; I des 2019 kom det og en ordre til Tyskland.
Treavfall var innsatsfaktoren, men ellers lite opplysninger om hva dette dreide seg om.....bortsett fra at dette trolig var det første av flere kommende anlegg. Hva dette dreier seg om vet få, men alt kommer uansett etter hvert!
Redigert 10.07.2022 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Framtia
10.07.2022 kl 22:59 5242

Ja, hvor går Cruise industrien...? Alt jeg hører er at d står dårlig til, med massiv svikt i bestillinger...Er industrien 'egentlig på rett vei eller venter en ny periode i anker?...Ser man på aksjekursen i bla. NCL og Carnival, kan der se ut som de flyter lett under mørke skyer...Ulempen med resesjonsfrykt er vel at folk flest endrer måten de velger å bruke pengene sine på...Der inngår ikke cruise ferie nødvendigvis...
En annen kritikk jeg vil rette til Vow er partnerskap og samarbeid med diverse aktører som godt inn i 2.året etter børsmelding ikke har kulminert i tilsynelatende noen ting...Hvorfor ingen oppdatering av prosjektene, om de overhodet eksisterer annet enn som et frø av håp hos håpefulle aksjonærer!?🤔På tide å få noe oversatt til klingende mynt, som er d eneste som påvirker aksjekursen...
Karbon
10.07.2022 kl 23:49 5158

Cruisetrafikken går for fullt om dagen etter hva jeg har fått med meg. Årsaken til nedgangen i aksjekursen til de største cruiseselskapene har visstnok sammenheng med den høye gjelda de har, og dermed frykt for utvanning av aksjonærene ved en eventuell emisjon eller konvertering av obligasjonslån til aksjer. Det har lite med Vow å gjøre, som har smekkfulle ordrebøker til cruiseselskapene i flere år framover.

Det er uansett ikke nye ordre til cruiseindustrien som vil være driveren for aksjekursen til Vow framover. Det er Vows landbaserte del som skal stå for veksten i årene framover. Og vi er kun i 2022 enda. Det er litt tidlig å bli utålmodig allerede nå. Til tross for at leveranser av landbaserte anlegg er på et svært tidlig stadium, ligger man altså an til å nå en omsetning på kanskje nærmere en milliard i 2022. Det er intet annet enn imponerende.
Redigert 10.07.2022 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
11.07.2022 kl 00:45 5113

SIer som Karbon.
Absolutt ingen svikt i bestillingene. Rederiene melder om det motsatte.
Tror det var RCCL som meldte om 110% fulle skip for 2-3 uker siden. Altså smekk fullt - inkl ekstra senger.

At tunge prosesser på land tar tid er noe vi alle er kjent med via de orienteringene H Badin har hatt om temaet.
Alt går for fullt og Q2 vil gi nye solide resultater. Q2 viste historisk høye ordre. Ble det ca 550 mill eller var det 366?

Litt usikkert, for hva ligger egentlig i den tildelte potten fra Horisont Europa?
Dette er ikke presisert tilstrekkelig, men MINST 366! Historiske tall.......som stadig vil bli overgått i tiden framover!
nolast
11.07.2022 kl 08:19 4972

Alle bekker små!
BRIEF-Vow ASA Signed Five Safesteril Contracts In Q2
* AWARDED FIVE SAFESTERIL CONTRACTS IN SECOND QUARTER

* COMBINED VALUE OF THESE ORDERS IS EUR 2.7 MILLION.

* FIVE SAFESTERIL CONTRACTS MENTIONED ABOVE ARE BOOKED AS ORDER INTAKE IN Q2 IN VOW'S LANDBASED SEGMENT.
Hammers
11.07.2022 kl 19:36 4660

Jepp, "alle bekker små........gjør stå å" (elv, for evt uinnnvidde) - og slik er det i VOW i Q2.

8 børsmeldte kontrakter har kommet i kvartalet. Av disse er 6 stk hver for seg relativt små.
Men, slår man sammen de 6 havner man på NOK 110 mill.

- 4 til CH Evensen. Ulike typer ovner til ulike kunder.
- 1 til SSHIP.
- + dagens overraskelse ang Safesteril. Til sammen 5 anlegg for sterilisering av krydder og tørking av grønnsaker meldes ca 2 uker inn i Q3.

- Merkelig. En forglemmelse pga ferieavvikling og vikarer på jobb?
- Alle unntatt nybygget for SSHIP (35 mill) er landbaserte, og fellesnevner for dem er raskt og stort utslag i regnskapet.

- I tillegg er det 2 STORE ordre til landbasert. Også disse gjør normalt raskt utslag i regnskapet.
- 264 mill til et større pyrolyseanlegg i Nord-Amerika.
- Hva "ordren" fra EU-prosjektet Horizon Europa egentlig ligger på er uvisst. Prosjektet har NOK 340 mill til disp ila 5 år.
- Jeg skulle anta at en god del går til et OK pyrolyseanlegg siden det er pyrolyse av avfall prosjektet skal jobbe med (maximere prosessen).

Med et slikt bakteppe synes jeg det er noe rart at den daglige handelen er såpass beskjeden som den er.
Q2 er allerede en VARSLET suksess, mens de fleste aktørene sitter og venter på at tallene skal ligge på bordet.
Vel, det er sommer og fellesferie, men det må da finnes grenser for hvor døsige man skal bli.
_____________________________
Man kan se det jeg skriver om kontrakter i Q2 opp mot at det i Q1 ikke ble meldt en eneste kontrakt.
Likevel gjorde kursen et kjempebyks på overraskende gode tall da Q1 ble presentert.

Den eneste grunnen for at dette skjedde - slik jeg ser det;
Det pågår en STOR aktivitet i "bakgrunnen" uten at dette nødvendigvis er noe man børsmelder.
Redigert 11.07.2022 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
inference
11.07.2022 kl 20:14 4596

Jeg skal putte noe penger hvor kjeften din er Hammers 👍
Vow er og vil nok aldri være en stor post i min portefølje men tar en double up i forkant av tallene som jeg mener å huske kommer om akkurat to uker / mandag 25.8 ?

Måtte bla meg forbi seriøst mange meldinger på newsweb for å finne finanskalenderen til selskapet.
Hammers
11.07.2022 kl 20:22 4577

Et eksempel på at det foregår store ting i bakgrunnen (som ikke børsmeldes) fikk vi i dag fra H Badin - da han på sosialt medium skriver om testsenteret for pyrolyse som NSR i Sverige har satt opp. NRS var en av VOWS første landlige kunder da de i januar 2020 bestilte sitt eget pyrolyseanlegg for hageavfall.
Nå har selskapet tatt skrittet videre og satt opp et testsenter. Her er Badin via oversetter:

Vi i Vow ASA jobber hver dag for å vise at teknologi for å bekjempe klimaendringer er tilgjengelig. Derfor er vi også veldig glade for å kunne levere vårt Biogreen pyrolysesystem til Helsingborg, og støtter Ulf Molén og NSR AB team som bygger Bloomberg Philanthropies finansiert pyrolyse- og biokullkunnskapssenter. Dette senteret vil fungere som et knutepunkt for kommunikasjon, forskning og arrangementer for å engasjere lokalsamfunn og forskere over hele verden.
_____________________________
Etter hvert som budskapet blir spredd rundt om kan man også forvente høyere aktivitet på området.
Testsenteret blir et utstillingsvindu for andre interessenter - og det finnes mange kommuner rundt om i verden!

Kommuner som kan se og høre hva NSR har oppnådd av resultater fra pyrolyseanlegget fra VOW -
og at de selv kan oppnå akkurat det samme - bare de de skaffer seg et.
Redigert 11.07.2022 kl 21:49 Du må logge inn for å svare
Hammers
11.07.2022 kl 21:16 4519

Mens jeg er "på hugget" kan jeg også ta med en nyhet ang cruise fra tidligere i dag.
MSC som er en av VOWs stamkunder planlegger store investeringer i store skip de kommende år.

Her en interessant artikkel i Cruise Industry News fra i formiddag:
https://www.cruiseindustrynews.com/cruise-news/27807-msc-growth-plans-12-more-cruise-ships-for-2-brands.html

En slik utvidelse av flåten hadde aldri vært på tale hvis det var svikt i bestillingene - slik et nick presenterte sent i går kveld.
FAKE News var det han serverte.
Redigert 11.07.2022 kl 21:25 Du må logge inn for å svare
Graces
12.07.2022 kl 20:39 3949

https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2022/07/12/7898084/brynestad-bedre-enn-vi-kunne-vente

Der er jo ikke noe nytt under solen at cruise hadde en knekk under corona pandemien. Men jeg ser heller frem i tid å det ser meget lyst ut.
Hammers
12.07.2022 kl 21:07 3909

Ny og interessant podkast fra VOW i dag: https://www.youtube.com/watch?v=vSBFNh06yEY
Helt mot slutten kommer representanten fra Bellona med et langsiktig aksjetips - basert på det som i dag skjer i det landlige markedet.
inference
12.07.2022 kl 21:24 3880

Og Vow går i kjelleren as we speak 😁
Aldri fokusert særlig på kurs eller volum i denne skuta men skal prøve å karre til meg +\- 20.000 aksjer ila neste uke.
anca
13.07.2022 kl 11:40 3588

Fra Tocircle Industries AS side på Linkedin
ENERGIEFFEKTIV TØRKEPROSESS, EN LAVTHENGENDE FRUKT FOR Å REDUSERE CO2-UTSLIPP.

Vårt fullskala pilotprosjekt med Scanship , en del av Vow ASA, viser at oppgradering og flytting av varme er mer effektivt enn å produsere det!
I Lindums avfallshåndteringssted, som ligger i Drammen, 40 km sørvest for Oslo, omdannes biomasse til biokull.
Scanship tilbyr avansert teknologi for å få det til.
Før den termiske nedbrytningen i fravær av oksygen (pyrolyse), tørkes biomassen og kommer ut av denne første fasen i form av pellets.
Tørkeprosessen krever overopphetet damp ved 160 °C produsert av en dampgenerator med fossilt brensel. 900 kWh varme er nødvendig for å fordampe massevis av vann fra det våte organiske avfallet. En energiintensiv og miljømessig uvennlig prosess.
Tocircles varmepumpeløsning med åpen sløyfe, også kalt MVR (Mechanical Vapor Recompression), er nøkkelen til å forbedre energieffektiviteten betydelig mens du tørker biomassen. Denne kompakte etttrinns kompresjonsløsningen (vist nedenfor) inkluderer Tocircles NextGen-kompressor, en oljefri, flerfase roterende maskin med lav følsomhet for urenheter.
Den gjenvinner avfallsdamp ved 100 °C fra Scanships tørketrommel og komprimerer den opp til 6 bara, tilsvarende 160 °C, før den overfører varmen tilbake til prosessen.
Når varmesirkulasjonen når en stabil tilstand, slås dampgeneratoren av og Tocircles MVR-løsning blir den eneste varmekilden. Det er ikke lenger behov for å brenne fossilt brensel.
En slik prestasjon bør tillate en total energibesparelse på opptil 75% på slutten av pilotprosjektet.
Avfallsvarmegjenvinning ved hjelp av egnet teknologi er definitivt en lavthengende frukt for å redusere CO2-utslippene i energiintensive næringer.
Fjellbris
13.07.2022 kl 11:44 3576

Hammers - noen formening om hvorfor VOW har falt så mye den siste tiden? Negativ børs kombinert med sommer børs og fall grønne aksjer generelt eller andre årsaker?
Slik jeg ser det er inngang på disse nivåene nå meget attraktivt😀
theblueone
13.07.2022 kl 12:21 3526

Har følelsen av at det er "kun" meg som sloss mot VOW-roboten... Omsetningen er latterlig lav, men beviser bare at denne aksjen er for de "svært, spesielle" investorene. Knapt en analytiker som følger den, og selv om Hammers & co har trukket opp historiske og potensielle markeder og muligheter, så henger ikke aksjekursen med. At denne aksjen kan være ok om 5 år er mulig, men det er leeeeenge til .Har vært med i 3 år nå, og blir stadig "fattigere". Nei her må skje noe raskt, uten tvil, og det må være nye kontrakter; ikke nye piloter.................
Record
13.07.2022 kl 13:48 3434

Å , jeg er nok med :-)
Stadig flere aksje på Kto :-)
Bubleslurp
13.07.2022 kl 14:35 3368

Er bare å takke og bukke for aksjer her nede
anca
13.07.2022 kl 15:40 3311

Fikk noen på 20,5 - mulig den skal lavere, så plukker litt da også...
mai2003
13.07.2022 kl 23:18 3093

Børsmelding 11.07.22 angående Safesterile-ordrer på totalt 2.7 mill euro i Q2 22. Det utgjør ca. 27.5 nok i omsetning for Q2 bare til dette minisegmentet innen landbasert. Kan hende de oppdaget noe sent at dette var rekordmye og burde meldes. Hva vet jeg. Legger ved omsetning siste 7 kvartaler innen landbasert som omhandler Safesterile + ALT annet. Kan hende Hermanrud var bedre orientert enn de fleste ift. Safesterile.
Landbasert omsetning siste 7 kvartaler:
Q1 22 - Omsetning 75.7 mill nok
Q4 21 - Omsetning 51.9 mill nok
Q3 21 - Omsetning 22.3 mill nok
Q2 21 - Omsetning 17,0 mill nok
Q1 21 - Omsetning 16.8 mill nok
Q4 20 - Omsetning 26,4 mill nok
Q3 20 - Omsetning 22.8 mill nok

Noen synspunkter i forhold til økt ordremengde og potensial for Safesterile?
Redigert 13.07.2022 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
May-Liss
13.07.2022 kl 23:41 3058

Mottatte ordre er ikke det samme som omsetning.
Som børsmeldingen sier ; order intake
mai2003
13.07.2022 kl 23:53 3027

May-Liss, javelja:)
Noen bedre kommentarer?
Karbon
14.07.2022 kl 00:26 2991

Normalen for landbaserte kontrakter for Vow er at 40 % av ordren betales av kunden ved signering av kontrakten/bestilling, og dermed regnskapsføres som omsetning for Vow. Resterende del av ordren gjøres opp i takt med levering av utstyret. Hvor lang tid Vow bruker på å produsere utstyret som benyttes i Safesteril-segmentet er jeg litt usikker på.

Men her er litt godt lesestoff om noe helt annet, nemlig en rykende fersk artikkel om bruk av biochar, hvor også Wakefield og Vow blir nevnt:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.einnews.com/amp/pr_news/580900260/biochar-market-surveying-report-drivers-scope-and-regional-analysis-by-2022-2030&ved=2ahUKEwiZn_uo8fb4AhWKlIsKHW2DBTMQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw2MDSfUqM3Xt3W_4NLlc8tY
nolast
14.07.2022 kl 08:40 2805

Wakefield Biochar kontrakten skal fullføres nå i 2022. Dollaren har steget 17% siden kontrakten blei inngått. Dette bør gi utslag på bunnlinja.
Spørsmålet er når den slutt leveres.
Daggers
14.07.2022 kl 15:24 2603

Nå får du aksjen for under kr. 20.00
Skal nok ned 4% i dag også, og da er jeg også i minus.
Nsxnsx
14.07.2022 kl 16:34 2526

Da klarte jeg ikke vente lenger, under 20,- ble for fristende. Nå satser jeg på at vi skal opp og forbi 50,- som sist jeg var inne :)

Record
15.07.2022 kl 09:56 2268

Ja kan vel ikke bare gå ned nå frem mot ett kvartal som alle vet at ordrene for Q2 alene var høyere enn omsetningen fra fjoråret .
Inntreden i landbasert over dammen med tidenes største landbaserte ordre ,safestril stadig mange dråper små for ikke tenke på at Cruise er oppe for fult med de intektene det generer . Kan vel falle ytterligere om de som kjører teknisk er villige til risikere sin beholdning , tror ikke at de som ikke solgte noen Kr høyere gjør det nå ,men hva vet nå jeg .
Ser forøvrig at det økes blandt de 20 største , får ta det som ett greit tegn :-)