Norwegian - svindler Flex / trofaste premiumkunder.

MProd
NAS 08.07.2022 kl 15:06 5593

Særs slett kundebehandling av Norwegian. Flex kunder er rett og slett lurt. Det er lite smart av selskapet å lure kunder med betalingsvilje. Jeg kommer aldri til å bestille Flex hos Norwegian igjen.

Flere enn meg har bestilt flex billetter tidlig på året til årets sommerferie. Selv bestilte jeg flex til Osl og deretter til Mallorca tur/retur. Alt med flex for vi verdsetter fleksibilitet.

Pga SAS streiken, har Norwegian plutselig funnet det for godt å fjerne alle flex billettene i sommer. Jeg kan dermed ikke endre mine billetter. Og jeg vet at det er ledige reiser, men det selges kun lowfare billetter til blodpris. Flex kategori billetter er fjernet!!! Det er ikke mulig å finne nye datoer som følge av dette.

Jeg kan skjønne at man ikke vil ha SAS kunder som spekulerer i flex billetter hos Norwegian for deretter å avlyse når streik er over, men konsekvensen av dagens opplegg er at man rammer eksisterende kunder hos Norwegian. Det er elendig kundebehandling, man rævkjører dagens kundemasse.

Kundeservice har bekreftet at den eneste måten jeg kan endre avreise tidspunkt er å avbestille mine flex billetter for deretter å bestille lowfare til over dobbel pris (5k Mallorca-Oslo) i forhold til hva jeg kjøpte mine flex billetter for tidlig på året. Det var jo en fleksibilitet å kunne avlyse, hevdet kundeservice. Ja visst, men det var ikke den fleksibiliteten jeg kjøpte.

Norwegian sine kundepolicy mot eksisterende kunder, er å la dagens premium kunder ta smellen slik at NAS ikke blir lurt av kunder fra andre flyselskaper. Er knapt til å tro.
Frodon
08.07.2022 kl 22:02 4236

Det høres dessverre kjent ut, NAS har gjort slike stunt før også. Hvordan har det gått med alle cashpoint? Hva med alle som ikke fikk igjen pengene sine når Corona kom? Husker det var enklest å ringe salgsavdelingen, også bli satt over til riktig avdeling derfra. Salgsavdelingen svarte alltid med en gang, kundeservice svarte ikke i hele tatt....og det var betalende kunder de ikke svarte.

Får håpe det ordner seg for deg etter hvert. Jeg liker best KLM, men mulig de ikke flyr der du skal?
MProd
08.07.2022 kl 23:15 4174

Ja, det er ganske slett kundeservice. Takk for tips, KLM neste gang!
Lighter
09.07.2022 kl 00:00 4132

Nå må dere slutte å syte og ha litt forståelse for alt faenskapet dette selskapet har vært igjennom de siste 2 årene. Fullstendig uforskyldt. Synd, trist og leit at billetten ikke ble så fleksibel som du kunne forvente deg. Norwegian har tilnærmet vunnet alt som er av kåringer angående kundeservice, kundetilfredshet, fordelsprogram og masse annet. Dette har de gjort år etter år. Gresset er ikke grønnere men stort sett pill råttent på andre siden av gjerdet. Samtlige flyselskap inkl. KLM har tilsvarende historier og stort sett betydelig flere.
SjonkelRolf
09.07.2022 kl 00:49 4086

La de syte. Har bestilt billetter i en årrekke. Aldri vært et problem. Klage på det eneste selskapet som opererer er ganske søkt.!
Dette er bare spesielt og en tråd å holde seg unna.
coccoman
09.07.2022 kl 09:11 3966

Fantastisk flott bekreftelse på at Nas tar riktige grep for å sikre lønnsom drift framover. Fra 70% dekning med marginalt overskudd til over 90% til doble priser mangedobler de nå faktisk overskuddet per flytur. På flytet hit til Edinburg var det ikke et eneste ledig sete. Vi har nå en fantastisk start på Q3, tredobbelt så bra som analytikerne hittil har regnet inn. Kursmålene for høsten blir over 18 kroner! Det er jo gledelig for oss longere!

Og de som ønsker a kommer med kan, riktignok til høyere pris. Flyet blir solgt ut og litt sutring fra en passasjergruppe er bare god underholdning når halve sas er på vei inn som kunder i det som om et års tid er et av verdens best drevne flyselskaper. Jada, jeg liker også servicen på Thaiair bedre, men har mye mer nytte at presise fly som går dit jeg skal. Så flere Norsefly på Gardermoen, kanskje teste en tur vestover etter hvert?

Lykke til og god sommer. Og husk, vær tungt lastet til Q2-presentasjonen !
Hau, hau
Redigert 09.07.2022 kl 09:14 Du må logge inn for å svare
MProd
09.07.2022 kl 13:30 3867

Der var NAS hausserne på plass ja, så koselig.

Dere tror ikke kundeservice kan påvirke etterspørel og omdømme til selskapet, nei? De har i realiteten nullet flex billetter bestilt av kunder med høyest betalingsvillighet. Dette for ikke å bli lurt av andre reisende som pt ikke engang er kunder. Selv en NAS aksjonær må skjønne at dette er dårlig kundepolicy. Kunne vært ordnet mye mer smidig med at vi med 6 mnd gamle flex billetter kunne endret manuelt via f.eks kundeservice. Men neida, det går ikke i Norwegian. Tragikomisk.
coccoman
09.07.2022 kl 14:27 3841

Nei, ikke i det hele tatt. Flybransjen har de mest illojale privatkundenen. Alle gjør som meg når de skal ut å reise, rett inn på nettet for å shoppe de billigigste billettene. Det gjør jeg neste gang også og hver eneste gang. Markedet bestemmer hvem jeg reiser med.

Bedriftskundene derimot pleiser sine gull og diamantkort. Flexikundene er de alle minst loyale og kommer igjen så snart det lønner seg, så dette er gode nyheter for oss aksjeeiere. Flexisyt er faktisk morsom underholdning. ;O)

Hau, hau.
Redigert 09.07.2022 kl 14:42 Du må logge inn for å svare
MProd
09.07.2022 kl 14:57 3813

Er det virkelig slik at NAS aksjonærer er tilhengere av elendig kundebehandling? Håper virkelig de har mer vettuge personer i styre og ledelse, men har mine tvil. Holder meg langt unna dette drittselskapet.
Frodon
09.07.2022 kl 21:07 3697

Yes, dette er tankegangen til eierne i NAS, dvs aksjonærene 😉 Trist, men sant. Jeg har takket dem for billige fly billetter i mange år. Husk at alle fly billettene NAS selger med tap, er sponset av aksjonærene 😅 De har tapt ca kr 26 milliarder de siste årene og tapene har fortsatt ikke stoppet med det «nye» NAS
Frodon
09.07.2022 kl 21:08 3692

Dessverre, ledelsen i NAS tok ut store bonuser til seg selv når de ansatte var permittert og kundene mistet pengene sine
Lighter
09.07.2022 kl 22:06 3654

99,6% av kundene fikk alle pengene tilbake. Resterende 0,4% satte Irsk og Norsk rett en stopper for. Norwegian kjempet for å få lov til å betale alt. Bonusene ble betalt ut etter rekonstruksjonen og etter Fredriksen, Sundt med flere hadde skutt inn 6 milliarder i «nye NAS» De har råd til det ! Regner med du har fått med deg at det er ro og stor tillit mellom ansatte og ledelse i Norwegian?Korrekt !!
Frodon
09.07.2022 kl 22:34 4103

Som sagt, det var bare å ringe salgsavdelingen til NAS hvis du skulle ha tak i noen...resten satt å gjemte seg under pulten sin....eller, de svarte i hvert fall ikke på henvendelsene fra kundene sine, som allerede hadde gitt NAS penger eller tjenester. Ufyselig...og for NAS aksjonærene, burde dere ikke ta dette inn over dere, for det hjelper overhode ikke selskapet at dere tar lett på dette....hvis dere ønsker at kunder skal komme tilbake igjen

"01.12.21

Inkassokravene hagler i Norwegian

Det største kravet på listen er 384.000 kroner Tromsø Taxi har et utestående krav på187.000 kroner. På spørsmål om de har fått igjen pengene, svarer adm. direktør Steinar Nilsen: Nei, vi har ikke det. Saken ligger nå hos Kredinor, og vi er veldig usikre på hva som skjer i saken, sier den tidligere fotballproffen.

- Jeg er særdeles skuffet over at da pandemien brøt ut, stoppet all form for kommunikasjon opp"

https://www.nettavisen.no/okonomi/inkassokravene-hagler-i-norwegian/s/12-95-3424212353
Redigert 09.07.2022 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
09.07.2022 kl 22:52 4082

Du må lide av autisme. Beklager
MProd
09.07.2022 kl 23:34 4048

Nå begynner det å bli sent på en lørdag.
Slettet bruker
09.07.2022 kl 23:36 4040

Kanskje en ide å sette korken på flaska
gw60
10.07.2022 kl 00:04 4010

Frodon: Jeg gremmes av og til av dine innlegg. Nå har du hersa med NAS i flere år, og de fleste har vel skjønt at du er short i aksjen. Men en plass bør vel idiotskapet ditt ta en ende.
Du vrir og vrenger på "sannheter" slik at det passer DITT syn. Det du drar frem over her er fra rekonstruksjonen av NAS da de ikke hadde lov til å utbetele noe som helst til kreditorer av bobestyrere.
Skjerp deg og avslutt denne vendettaen,
NAS er pr dags dato det mest solide flyselskap i Norge, og de kommer til å tjene å øke fortjeneste vesentlig i nærmeste fremtid. De ligger faktisk an til å bli et av de få flyselskaper som kommer til å gå med overskudd i år.
Redigert 10.07.2022 kl 00:24 Du må logge inn for å svare
coccoman
10.07.2022 kl 09:22 3873

Ja flott! Og ekstra gøy er det nå aritigkarer som i lang tid koser seg over nas sine problemer med fly, corona, streiker, tap på drift og konkurstrusler ikler seg offerrollen og sutrer fordi må betale mer for billetter, som jo sikrer drifta og vil skape overskudd langt tidligere enn alle har trodd ;O)))) Det er nå det blir gøy millioner av shortaksjer nå skal dekkes inn. 25 mill på de to største pluss millioner til artigkarer rundt omkring, noen avslører seg seg selv her på forumet.

I neste uke blir aksjekursen tosifret. Og det blir dyrere og dyrere å sitte short.
Hau, hau.
Redigert 10.07.2022 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
Karybdis
10.07.2022 kl 09:55 3832

Schram J er visst nå litt sliten etter restruktureringen i NAS. Han stod jo på litt da, men ikke helt gratis; der ventet jo en 20-30 mill. i i bare bonuser bak døren; man kunne jo gjerne stå på litt ekstra da eller??
Det er vel noe tilsvarende vår nye «flygende Hollender» er midt oppi; kommer sikkert der også en melding om at han føler seg litt sliten etter at pilotene og SAS er restrukturert.
Frodon
10.07.2022 kl 12:34 3752

Hvor stort urealisert tap har du i NAS nå? Du ble i hvert fall advart 😬
Frodon
10.07.2022 kl 12:35 3749

Tenker du på fakta innleggene, som har truffet i årevis? Ja, noe dritt når du finner slike skribenter 🙈
Frodon
10.07.2022 kl 12:38 3745

Helt utrolig at aksjonærene ikke reagerte på bonusene, når aksjonærene tapte pengene sine. Av det jeg ser på forumet, er dagens aksjonærer i samme bås som den gangen 🙈 Norske fly aksjonærer er ikke som andre aksjonærer
Lighter
10.07.2022 kl 12:55 3725

Jeg aner ikke fra hvor jeg har det fra, men aksjonærene skal visst være eierne av selskapet. Det utroligste er at styret representerer eierne og det er styret som har vedtatt bonusene. Man kan mistenke eierne om at de synest det var både en god og nødvendig investering.
Frodon
11.07.2022 kl 16:06 3437

Gi ut bonus til lederne, som var med å kjøre selskapet rett ned i dass? Et hån mot kundene synes nå jeg. Hadde jeg vrt aksjonær, ville jeg prøvd å sparke styret
Lighter
11.07.2022 kl 16:27 3419

Var Schram og Karlsen med på å kjøre selskapet rett ned i dass?
Rassen
11.07.2022 kl 16:35 3403

Du må bare lukke øynene for hva Frodon skriver. Han er kun ute etter å sette dårlig lys på nas. Ikke noe som helst annet. Bare å ignorere han 😂
Frodon
11.07.2022 kl 16:44 3386

Karlsen var CFO i NAS siden 2018. Har du regnet på timelønnen hans hvis du regner inn bonusen også?
Frodon
11.07.2022 kl 16:47 3379

Det er mange NAS aksjonærer som har gjort det, alle de er borte fra forumet nå og de har tapt pengene sine i NAS. Også kom det nye NAS aksjonærer som gjorde det samme. Alle de er også borte fra forumet nå og de har tapt pengene sine i NAS. Og slik har dette fortsatt i årevis og nå er det dagens gjeng....som skriver nøyaktig det samme som de tidligere aksjonærene.
Rassen
11.07.2022 kl 17:01 3363

😂😂😂 Ok, men da adler jeg Frodon til aksjeekspert med spesialitet på fly-aksjer. Snakkes i slutten av året, så ser vi hvem som ler av hvem! 😂😂😂
Lighter
11.07.2022 kl 17:05 3358

Hva f… har timelønnen til Karlsen med situasjonen NAS befant seg i før rekonstruksjonen. Det var Karlsen som startet oppryddingen i 2018. Det ble momentant endret fokus fra vekst til lønnsomhet. Du referer stadig til din store helt (med rette) Jon Fredriksen. Hvem tror du det var som satte Karlsen i sjefsstolen ? Han vet verdien av å ha de rette folka ved styret, og da betaler han det han mener er verdien. Slik er den verden og det vet du veldig godt. Prøv å kom med noe saklig i stedet !
Frodon
11.07.2022 kl 17:49 3325

Jeg har tjent nok penger på short i NAS til å ta feil en eller annen gang. Når NAS faktisk klarer å få overskudd på driften på et helt år, vil sannsynligvis kursen også begynne å stige oppover. Dnb Markets tror ikke det skjer i 2022. Hvis de får rett, hvor står kursen da?

Det jeg legger merke til her, er at alle tror markedet ikke vet at fly aksjer gjør det bedre på sommeren enn vinteren.
Lighter
11.07.2022 kl 20:19 3255

Frodon skrev Innlegget er slettet
Karlsen ble ansatt som CFO i 2018, og jo , det var nok Fredriksen som satte karlsen i sjefs stolen etter Schram. Ny styreformann Svein Harald Øygard fikk han satt inn også. Øygard anses som redningsmannen til Island under finanskrisen mens Karlsen anses som redningsmannen til Norwegian 🍺Litt av et team 👍 Fredriksen har vel ca 130 mill aksjer nå, så nå er de bare noe få aksjer han ikke har fått tilbake etter utlån til short.

Med de 2 jeg nå har nevnt og den finans kompetansen de besitter, er det ikke finansiering av flyene jeg bekymrer meg for. I tillegg har de akkurat ansatt ny CFO. He he he. Prøv å kom med noe saklig i stedet 👍
Redigert 11.07.2022 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
11.07.2022 kl 21:23 3199

Åssn blir det utover uka tro?
Frodon
11.07.2022 kl 22:23 3135

Helt fantastisk at Fredriksen får satt inn folk i selskap han ikke eier aksjer i....det var faktisk ingenting i innlegget ditt som var riktig. ...og med denne infoen har du satset penger på NAS? Og prøver å få andre til å kjøpe aksjer...? Og kaller min info usaklig....!

NAS aksjonærer er ikke som andre aksjonærer.

Fredriksen har solgt masse aksjer med god gevinst....de som har kjøpt aksjene til Fredriksen, har ca 30% tap

Lighter
11.07.2022 kl 22:58 3102

Dette blir bare patetisk Frodon.

https://media.uk.norwegian.com/pressreleases/geir-karlsen-appointed-new-ceo-of-norwegian-3110756

Børsmelding 8/7-22 med 2 dagers forsinkelse økte Fredriksen med 1 mill aksjer til ca. 130,6 mill aksjer.

Med Øygarden får du selv gjøre en innsats å Google deg frem til.

Kan du for en gangs skyld komme med noe saklig !!

Vet du ingenting før du shorter ?
Frodon
11.07.2022 kl 23:41 3057

Han begynte mange år før Fredriksen kjøpte aksjer i NAS. Hvordan forklarer du det?

«Har ikke CEO Karlsen fokus på vekst? Han har jo satt masse fly i drift og bestilt masse nye fly.

Lønnsomhet? NAS går jo med tap på driften hele tiden...!

Da mener du 100% oppriktig at Karlsen fortjente den enorme bonusen?

Karlsen begynte i NAS mange år før Fredriksen kjøpte aksjene her. Hvordan klarte Fredriksen å plassere han her da?

Kommer jeg med noe annet enn saklig info? At du ikke er enig i den, er noe helt annet. Det er lov å være uenig. Fredriksen kjøpte NAS aksjer på kr 6,25 og har lempet ut aksjer på kr 12-13. Kanskje NAS er billig på kr 6,25? Jeg vet i hvert fall at jo lavere kursen i NAS er når de skal skaffe finansiering til alle flyene de har kjøpt, jo dårligere avtale får de. Har du kontroll på dette?«
Redigert 11.07.2022 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Lighter
12.07.2022 kl 00:16 3023

Leser du innleggene du kritiserer ? CEO og CFO er 2 ulike stillinger. Når den sittende CEO får sparken og daværende CFO blir den nye CEO, blir han satt inn. Når det skjedde sommeren 2021 hadde Fredriksen ca 135 mill. aksjer i selskapet.
Ble det lettere nå ? eller prøver du å fremstå som mindre begavet for å slippe å innrømme at du tok feil ?

Når det gjelder bonusen så er det vanskelig for meg å anslå hva som er et rimelig nivå. Er det noen som fortjener en slik bonus så er Karlsen definitivt en god kandidat. Tror hele finans Norge er imponert over resultatene han har levert. Han har også fungert som både CEO og CFO samtidig både før og etter rekonstruksjonen, så arbeidsledig har han ikke vært.
Bonusene var noe styret vurderte og besluttet. Et viktig element i begrunnelsen for en såpass voksen bonus var at de ville sikre seg at han ble i selskapet.
Han hadde nok flust med andre jobb tilbud.
Det andre babbelet ditt gidder jeg ikke å kommentere
Frodon
12.07.2022 kl 10:09 2810

Ja, du skriver det mange ganger, Fredriksen får folk inn i selskap mange år før han blir aksjonær og de satser ikke på vekst ved å øke antall fly og fokuserer på lønnsomhet, selv om driften går i store minus

Noterer meg at du er en av få som synes Karlsen burde få bonus, samtidig som Norge AS ga enorm støtte til fly selskapet så det kunne overleve. De fleste ansatte i NAS var permittert. Og skal vi dra den til realistiske nivå, dette var samtidig som sykepleierne i Norge jobbet så blodet sprutet pga pandemien, uten å få noen bonuser. De fortjente det kanskje ikke like mye som Karlsen….
MProd
13.07.2022 kl 11:06 2665

Tips til andre som er lurt av NAS og har flex billetter som ikke kan endres i overskuelig fremtid, er å kjøpe billetter hos SAS dersom streiken nå går mot en slutt. Deretter kansellere Flex billettene hos NAS så nær opp mot avgang som mulig slik at disse ikke kan selges til noen andre. Ikke helt miljøvennlig, men akkurat nå er hevntørsten betydelig.