$$$PPPGGGSSS$$$ PartyTime in the house y'all!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.08.2022 kl 12:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 11.07.2022 kl 07:58 412016

"Lolly-lo" ztyle hele uka
https://youtu.be/WJozYon2fEQ

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


...

PAPIRGREPET SOM GJØR 5 GANGEREN

Kjekt å være International Seabed Organization (MODM) foretrukne seismikkleverandør.

Ressurspotensialet på eksempelvis norsk sokkel skal være om lag 700 milliarder kroner ifølge Rystad. Interessen for havbunnsmineraler er stigende globalt, med eksempelvis The Metals Company som ble opprettet i fjor og lett hentet 570 millioner dollar rede penger til å lykkes med å finne og sutte ressusene, såkalte noduler som ligger strødd på havbunnen, opp. Men oppdragsgiverne for seismikk ser i hovedsak ut til å være de enkelte lands regjeringer inntil videre, Polen i dette tilfelle.

Endel investorer ønsker å posisjonere seg inn mot havbunnsmineraler tidlig. I Norge er Green Minerals børsnotert med en mcap på 129.508M, og utgjør således storparten av verdien i morselselskapet GEG (gamle SBX).

OFG vil trolig danne grunnlaget når PGS velger å børsnotere sin Marine Havbunnsmineraler virksomhet. Slik tilsvarende PGS kontrollerte C Store kanskje vil ligge i bunn for børsnotert CCS satsing.

Kjøp PGS. Få andel i det seismiske duopolet som er en forutsetning for fortsatt virksomhet for Verdens mest betalingsdyktige kunder i olje og gass. Få med aksjer når de to nye selskapene innen fremtidsnæringene Marine Havbunnsmineraler og CCS blir opprettet. Er de verdt noe? Tja i GEG (gamle SBX) utgjør GEM i hvertfall storparten. Kan en papirkonstruksjon mer enn doble selskapsverdien? Ja og den er ikke benyttet enda ... Fasit viser at SBX gikk fra 2.5 i november 2020, til 12 i feb 2021 på dette grepet. Altså nesten 5-gangern! Men de langsiktige industribyggerne i PGS tenker trolig annerledes, var formålet kun å midlertidig blåse opp kursen var det mye de kunne gjort. Her legges sten på sten for å bli en utbyttemaskin deluxe
Redigert 05.08.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Svendand
13.07.2022 kl 17:20 7667

Jeg har 30.000 aksjer på 8.1. Venter tålmodig da jeg tror dette snur utover i juli/august. Men et spørsmål: På SOFF-forum på Facebook sies at SOFF bør nå 239 kr. 3-5 års perspektiv. 239/30 = 8-gangeren. Mange er selvsagt besnæret av dette.

Du (og andre) skriver at PGS trolig når 50 om 1 år. 50/7 = 7-gangeren, men utrolig mye raskere enn SOFF. Hvis begge disse slår til, så er det jo taktisk lurt å være i PGS først og så jump ship til SOFF. Men: hva er argumentasjonen for 50 til sommeren? Er det ønsketenking eller en analyse som ligger bak at det kommer så raskt? Per Morten på SOFF-Facebook har gitt grundige forklaringer og analyser og jeg synes det virker troverdig særlig når det spres over 3-5 år. Fins noe tilsvarende her for PGS sin del, eller er det bare gjetting og ønsketenkning at det skal gå så fort? For ordens skyld: ikke meg i mot med 50 til sommeren, men kan det gå så fort eller er det mer i et 5-årsperspektiv at 50 er sannsynlig?
Redigert 13.07.2022 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2022 kl 17:23 7705

Kravene Sculptor er enda ikke oppfylt
Redigert 14.07.2022 kl 23:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2022 kl 17:29 7666

Cliff, geo01, strak_motbakke, Oppturen, QueenofCrude og fler har begrunnet dette godt i denne og fler andre tråder. Det tekniske er godt dekket av PerUlv, som peker helt til ATH.

Longsitinbulk er verdt å lytte til; de fleste ringrever er nå i PGS. Støtten er stor og voksende blant meglerhus.

Bemerk at konkurrenten i det som i praksis er et duopol - Shearwater - er eid hovedsaklig av Rasmussen. Viktig signal når disse i likhet med andre fra shipping og oljeservice med dyp bransjeinnsikt som Magnus Halvorsen fra 2020 bulkers velger laste, støtte oppsnakk og kjøp fra Olaisen, Mølsæter m.fl
Redigert 13.07.2022 kl 17:34 Du må logge inn for å svare
Kontur
13.07.2022 kl 17:31 7649

Er det noe jeg er sikker på så er det at PGS kommer til å stige enormt mye fremover sommer og høst.
Kjøpte enda mer i dag og skal le hele veien til banken når disse emidagene er over. Vi vet alle hvor dette bærer.
maximer
13.07.2022 kl 17:32 7700

Med dette unntaket skal jeg kommentere et innlegg fra deg. Jeg har knappen oppe i høyre hjørne klar når det gjelder dine kommentarer. Så er det sagt.
Så ser jeg at du kommer med noen fantastiske profetier om at man kunne fått kjøpt på dagens sluttkurs, rundt 7 kr., og om ikke lenge vil kursen stå mye høyere. Det viser at du følger med litt, Sculptur er ute og PGS kan begynne å leve et normalt kursverdi setting.
Da skjønner jeg din "spådom": Om ikke lenge når kursen mest sannsynlig står langt høyere enn i dag". Nesten som Nostradamus. Ja for du har vel glasskula foran deg? Lykke til.
Slettet bruker
13.07.2022 kl 18:00 7524

Jeg er den typen som nok heller mot time in The market beats timing the market.
Over en halv mill Pgs aksjer inn i kommende syklus skal få hvile seg og ikke stresse avgårde noe sted.
Det jeg vet om spare cap/Opec , antall seismic ship, underinvesteringer fra 2014, bortfall russiske fat osv holder for meg.
Det vil fremdeles gå litt tid før denne for alvor begynner å gå, men når neste rekyl av betydning kommer eller neste kontrakt kommer kan skje fort. Det jeg vet med min strategi er at jeg er inne.
Så får smartingene trade å kjøre på og formidle når de treffer😜
Redigert 13.07.2022 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2022 kl 18:18 7412

Støtter deg 100% i dette tankesettet Rep!
JPM
13.07.2022 kl 18:38 7296

Dro på meg litt for mange Pgs aksjer i sluttauksjonennfra en strandbar i Cannes. Rosévinen flyter. Vennligst si at jeg ikke har gjort noe dumt.
Slettet bruker
13.07.2022 kl 18:51 7191

Ønsk du gjorde det 10.000 ganger til!
MrBoring
13.07.2022 kl 18:57 7235

Utbyttet 2020 skrev Er det noen som vet?
Mener PGS Apollo skal være kildeskip for Tethys i Brasil, men husker ikke hvor jeg hørte det.
Utbyttet 2020
13.07.2022 kl 19:14 7129

Takk for svar MrBoring
millmaker
13.07.2022 kl 19:32 7033

har vært bort fra pgs tråder på forum et par mnd men er tilbake som jeg annonserte når rep emi går snart er fullført.
jeg solgte meg ut i mai og har siden ventet på rep emi.
det jeg ser for meg skjer er at neste uke når " vanlige " folk får ut emi aksjer for 3,70 som kan selges for 7.0 blir det er salgpress da folk skal dekke inn ferien sin ,folk tar imot pengene som de får i en konvolutt og stikker de i lommen, hvor langt ned kursen blir presset ned er ikke godt å si men ser for meg rundt 6.0 , planen min er å vente på emi aksjene og så kjøpe meg inn når det verste salgspresset har lagt seg ,tipper mot slutten av neste uke i god tid før Q2.
Redigert 13.07.2022 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
MTMT
13.07.2022 kl 19:53 6931

No må folk jaggu gje seg! Vanlige folk skal dekke inn ferien sin? Folk her får pgs til og høres ut så kantinekassa på ungdomskulen!
Det er ikkje småpeng (kantinekassa) som omsetter her dagligt. Med slikt svadapiss du kjem med her så kan du godt holde deg vekke noen måner til.
La meg spør, ka får du egentligt ut av og skrive sånn her? Er du dtritnerøs for og misse inngangen din, så du prøver og finne fleire i samme båt?
verdensmester
13.07.2022 kl 20:05 6887

Det ble nesten omsatt nærmere 20 millioner aksjer bare i dag, så vidt meg bekjent er rep emisjonen på 38 millioner aksjer så det er etter mitt syn tvilsomt om dette velter båten. Mange har sikkert solgt sine aksjer for lengst for å finansiere emisjonsaksjene så tviler på at denne lotten med aksjer dumpes med en gang
altin
13.07.2022 kl 20:26 6742

Mange venter på dippen som aldri kommer. Mitt tips er at Kursen vil gå kraftig opp når de siste EMI aksjene kommer ut.

De som eide aksjer 3 mai burde heller ikke ha store pengeproblemer. Var en risiko for å tape nesten alt før denne datoen. Tror ikke disse aksjonærene har behov for å selge for å finansiere en emisjon på ca 13,9%..
Dieseldahl
13.07.2022 kl 20:35 6679

De nesten 100 tusen emi aksjene mine, skal ihvertfall ikke selges
på dette nivået, de blir med til i hvertfall 20 tallet.
RT-Invest
13.07.2022 kl 20:36 6700

Emi-aksjene er bare en dråpe i havet. Ikke noe poeng å tenke på det som en negativ faktor. Helt enig. Denne dippen som mange snakker om tror jeg ikke kommer!. Om en vil bli med på reisen til PGS, så må en komme seg inn «fort å gale».
Grågåsa
13.07.2022 kl 20:47 6627

Den åpenbare utfordringen blant aksjonærene som er i eller vurderer å gå inn i PGS pr. dags dato er usikkerhet rundt emisjon i kombinasjon med den mye omtalte gjelden.

Det paradoksale rundt det er at emisjonen er hele grunnlaget for den solide oppgangen de seneste månedene og bakgrunnen for at gjelden ikke blir et problem (i tillegg markedssituasjonen selvsagt). Noe av usikkerhetsmomentet ligger nok rett og slett i uvitenheten rundt emisjonen som faktisk er gjennomført (en perfekt som sådan), og ikke minst hvilke aksjer som står igjen i den avsluttende fasen (rep emi). Forstår det kan virke forvirrende for de som kommer inn på sidelinjen, da en emisjon kan være fryktelig skremmende. Det er likevel den usikkerheten og uvitenheten som kan være med på å sette fart på aksjekursen når det observeres at rep.emi ikke vil ha noen som helst form for innvirkning på kursbildet av betydning (ref. antallet).

Det i kombinasjon fremtidsutsiktene lagt frem den seneste tiden, nye kontrakter (som definitivt kommer), dollaren over 10, gass er blitt grønt (flere av PGS sine største kunder er direkte knyttet mot gass), underinvesteringer over flere år i oljebransjen, eier en solid andel skip selv(i tillegg til teknologi, effektivitet etc) og ikke minst den svært spennende grønne delen av selskapet, sørger enkelt å greit for at det bare er å glemme at den siste delen av emisjonsaksjene skal "presse ned" aksjekursen av betydning. Tar regning med de fleste gjør som meg - tviholder hver aksje som blir tildelt - for de vil sannsynligvis være mye verdt om en ser 1-3 ++ år frem i tid.

Å sitte i oljeaksjer de neste årene vil sannsynligvis være gullkantet. Det har så vidt startet og dagens kurs er etter min mening for lav og kunstig holdt nede av overnevnte frykt. Artig å lese knivingen mellom de som trader og all ære til de som klarer å skape klingende mynt i kassen med det, det er ikke for meg og det er nok viktig for flere forumlesere å skille mellom dette og det langsiktige bildet. Jeg kjøper PGS og tviholder hver eneste aksje i lang tid. fremover.

Ønsker alle lykke til de nærmeste dagene, ukene, månedene eller årene (om du er trader eller long). I første rekke blir det blir fryktelig spennende å se hvor vi er om et års tid.

God sommer!
joachimvadseth
13.07.2022 kl 21:28 6323

God aften mine herrer.
Hoppa på denne bølgen i juni med noen kroner etter at denne fikk mye oppmerksomhet og det kunne se ut som det var mulig å tjene noen få lapper på kort tid. Etter å ha fulgt litt med og lest litt den siste måneden så blir det nok heller nok en long-posisjon her også.
Jeg prøvde dog å tegne meg for noen flere poster tidligere denne uka i emisjonen, men i og med jeg ikke eide en eneste aksje 3.mai som jeg har forstått er 'retten til å kjøpe'-datoen, så får jeg fra 0 og inntil så mange jeg har ønsket å tegne meg for, eller?
Londonmannen
13.07.2022 kl 21:35 6248

Grågåsa
Da er vi to som ikke driver med trading. Hva angår spenningen om hvor kursen befinner seg om ett år, så tror jeg den begrenser seg til hvor mye høyere den vil være enn i dag. Jeg sliter med å se noen nedside i denne på ett års sikt.
Slettet bruker
13.07.2022 kl 21:40 6211

God aften!
Beklager. Du får nok dessverre ikke kjøpe 1 emi aksje.

Utrolig hvor mange som tror pgs er synonym for Nav…
Redigert 13.07.2022 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
Akillies
13.07.2022 kl 21:48 6162

Ingen grunn til å være frekk din gauder. Ikke alle som vet hvordan dette fungerer.
Redigert 13.07.2022 kl 21:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2022 kl 21:58 6092

Jepp, vi tenker likt, og flere med oss.

God sommer til deg og
Slettet bruker
13.07.2022 kl 22:01 6089

160 millioner Pgs aksjer omsatt mellom 7,- 8,5 kroner siste 7 handels dager..
Tror det er på tide å slutte snakke om emisjon, rep emisjon, før etter, når de får osv osv, osv det er et oppbrukt tema nå og historie.
På tide å heve nesen opp og se fremover og ikke bakover.

160 millioner aksjer , 1,2 -1,5 milliarder kroner på litt over en uke i Pgs, tror ikke du skal tenke så mye på ´vanlige´ folk som må selge aksjer for å dekke ferie.
Redigert 13.07.2022 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
bibi bear
13.07.2022 kl 22:18 5952

kan noen si til meg om tegningsrett aksjer? Den 03 mai hadde jeg 10000 aksjer , Hvor mange tegningsrett aksjer skal jeg få ?
Slettet bruker
13.07.2022 kl 22:21 5922

1390 har du rett på, tegn under Emisjoner innlogget på VPS.no.
Redigert 13.07.2022 kl 22:22 Du må logge inn for å svare
bibi bear
13.07.2022 kl 22:22 5935

takk. Hvis man har solgt den 03 mai får man ikke tegningsrett aksjer?
Redigert 13.07.2022 kl 22:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2022 kl 22:41 5805

Hvorfor vil man selge PGS-aksjer!?

Men seriøst, her ville jeg ringt Carnegie på 22 00 93 00. De er snille og hjelpsomme, og det er bare en eller noen få som er for opptatt med å sitte å finne gode grunner til å øke kursmålet i PGS radikalt, (45kr tror jeg) som de jo også har sterk egennytte av. Vi vet de er rundt å selger inn dette Mesterstykke av en emisjon hos annen høy-gjeld oljeservice.

https://www.carnegie.no/news/pgs/

Carnegie Investment Bank is proud to have acted as Sole Bookrunner in PGS’ successful NOK 800 million directed share issue.

PGS is currently seeing an ongoing market recovery with strengthening demand for its marine geophysical services, and expects that markets will improve further throughout 2022 and onwards. This in combination with a better supply / demand balance, with a relatively concentrated supply side, supports an encouraging fundament for PGS going forward.

The company intends to use the net proceeds from the directed share issue for payment of debt amortization in Q3 2022; increased buffer to the minimum liquidity covenant in existing loan agreements; together with the ongoing market recovery in the marine geophysics market, further strengthen the company’s balance sheet ahead of the Q3 2023 refinancing need; and for general corporate purposes.

Completion of the transaction is subject to EGM approval (expected 27 May 2022) and the company having obtained commitments to the satisfaction of the company for approximately USD 50 million in new, senior secured debt on terms and conditions acceptable to the company by the time of the EGM.

Carnegie congratulates Rune Olav Pedersen, Gottfred Langseth and the rest of the PGS team with the successful transaction, and we look forward to continuing our support of PGS going forward.
Redigert 13.07.2022 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
noprofit
13.07.2022 kl 23:37 5464

Slapp av her i huset r d ingen som selger verken PGS eller SHLF

Disse er underpriset så d holder i dagens og enda mer i det kommende marked 😀
Akillies
13.07.2022 kl 23:39 5448

Starta med aksjer i fjor. Gjorde mye dumt i starten. Etterhvert begynte jeg å holde mer. Fikk f.eks med meg SOFF. Er ikke i tvil på at jeg skal holde igjen nå. PGS er som markedet nå, volatil som f. Men, pga makro er oppgangen holdt i tøylene. Nå er vi der at inflasjon peaker. Empirisk sett det største kjøpssignalet som fins. Shorts skal ut, Sculptor bort, PGS ruster for 5 år med eventyr. Trill ører om en vil, men 10-gangen er sannsynlig, bare ha perspektiv.
geo01
14.07.2022 kl 00:24 5244

Mye bra snakk og innspill her men fakta er det som kommer q2 og blir sagt.
Ledelsen har og må vise hva som skjer fremover og tydelige på hva som er bedret i henhold til rater og Brazilia kontrakt og cash som forventes.
Smisk og smink teller null her nå må hard core marked frem og hva som er forventet mot inntjeningen fremover .
Ledelsen og det nye Markedet Pgs har fått betyr forventninger.
Kostnader må holdes lave selv med inflasjon og ebit må bli førstepri.
Denne guidingen blir Pgs viktigeste på flere år, nå er det ingen unnskyldninger noe sted.
Forventer en sterk og tydelig tale fra sjefene her og får jeg ikke skikkelig smør på brødskiva blir jeg sur.
Pgs er en forbannet aksje med stygge tall lenge,men nå er det faen meg håp i vairene,og jeg håper de arrangerer aksje ball for alle aksjonærene om et år.Med Dyr sjampgane og middag.
Jeg har bedre tro enn på lenge,det er en ny era på gang.


rischioso
14.07.2022 kl 06:12 5016

RE - Utrolig hvor mange som tror pgs er synonym for Nav…

* En likhet er det for så vidt for har man først fått en fot innafor så kan man leve av det i årevis uten egentlig å måtte gjøre noe annet enn å bli værende ...;)
oivindl
14.07.2022 kl 07:16 4839

Men personlig foretrekker du å gå inn og ut av nav, og vekselvis fortelle hvor bra eller hvor dumt det er å ha en fot innafor.
Slettet bruker
14.07.2022 kl 07:35 4739

Hehe ja sant nok.
Tror vi legger den død. Kan fort tolkes feil tanken bak utspillet:)
rischioso
14.07.2022 kl 07:43 4702

Enig, vi ser jo allerede nå at kverulanten fra tåkeheimen (uten å nevne navn) så smått har begynt å pipe så ja - bedre ute av syn ute av sinn ... ;)
joachimvadseth
14.07.2022 kl 07:45 4694

Utrolig hvor mange som tror de kan være arogant fordi de har et anonymt nick...

Jeg vil tro det er ting her i livet du benytter deg av som du selv ikke er 100% innforstått med hvordan fungerer.
Men, takk for svar. Da får en bare kanselere den drømmeordren og hive seg på markedsprisen med de få kronene en har.