$$$PPPGGGSSS$$$ PartyTime in the house y'all!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.08.2022 kl 12:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 11.07.2022 kl 07:58 412043

"Lolly-lo" ztyle hele uka
https://youtu.be/WJozYon2fEQ

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


...

PAPIRGREPET SOM GJØR 5 GANGEREN

Kjekt å være International Seabed Organization (MODM) foretrukne seismikkleverandør.

Ressurspotensialet på eksempelvis norsk sokkel skal være om lag 700 milliarder kroner ifølge Rystad. Interessen for havbunnsmineraler er stigende globalt, med eksempelvis The Metals Company som ble opprettet i fjor og lett hentet 570 millioner dollar rede penger til å lykkes med å finne og sutte ressusene, såkalte noduler som ligger strødd på havbunnen, opp. Men oppdragsgiverne for seismikk ser i hovedsak ut til å være de enkelte lands regjeringer inntil videre, Polen i dette tilfelle.

Endel investorer ønsker å posisjonere seg inn mot havbunnsmineraler tidlig. I Norge er Green Minerals børsnotert med en mcap på 129.508M, og utgjør således storparten av verdien i morselselskapet GEG (gamle SBX).

OFG vil trolig danne grunnlaget når PGS velger å børsnotere sin Marine Havbunnsmineraler virksomhet. Slik tilsvarende PGS kontrollerte C Store kanskje vil ligge i bunn for børsnotert CCS satsing.

Kjøp PGS. Få andel i det seismiske duopolet som er en forutsetning for fortsatt virksomhet for Verdens mest betalingsdyktige kunder i olje og gass. Få med aksjer når de to nye selskapene innen fremtidsnæringene Marine Havbunnsmineraler og CCS blir opprettet. Er de verdt noe? Tja i GEG (gamle SBX) utgjør GEM i hvertfall storparten. Kan en papirkonstruksjon mer enn doble selskapsverdien? Ja og den er ikke benyttet enda ... Fasit viser at SBX gikk fra 2.5 i november 2020, til 12 i feb 2021 på dette grepet. Altså nesten 5-gangern! Men de langsiktige industribyggerne i PGS tenker trolig annerledes, var formålet kun å midlertidig blåse opp kursen var det mye de kunne gjort. Her legges sten på sten for å bli en utbyttemaskin deluxe
Redigert 05.08.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Pih
14.07.2022 kl 09:14 4622

Ser ut som det blir nok en kjedelig dag på børsen.. den som venter på noe godt, må bare vente litt til💪
rischioso
14.07.2022 kl 09:20 4532

Ja, generelt lite spennende når OSE er i feriemodus såfremt det ikke tikker inn ny(e) kontrakt(er) og akkurat det er det jo en reell sjanse for - spesielt i disse seismikk tider ... ;)
Redigert 14.07.2022 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
14.07.2022 kl 09:22 4511

Spørsmålet er vel bare hvor jævla langt ned vi må før vi begynner å få noe godt. Ser jo ut som vi skal godt ned på 6-tallet, igjen. I all den tid samtlige var overbevist om at tallene 11 juli kom til å være kursdrivende (i positiv forstand, vel å merke), så er det vel bare grunnlag for bekymring i overskuelig fremtid, tipper Q2 presenasjonen den 21 kommer til å dra oss ytterligere ned. PGS toget har en lei tendens til å rygge tilbake til perrongen, og så litt til.
rischioso
14.07.2022 kl 09:24 4484

Tror ikke vi skal vektlegge oppdateringstallene så mye - detaljene kommer først på torsdag den 21.07 og det er de som er viktige.
geo01
14.07.2022 kl 09:29 4377

A lista er den samme,feil tolket her.
Redigert 14.07.2022 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
RT-Invest
14.07.2022 kl 09:33 4296

PGS kommer til å være en trygg havn å være i. Litt ruskete nå, men dette bilde endrer seg! Ingenting å sørge for, så sant en ikke er veldig kortsiktig!
Slettet bruker
14.07.2022 kl 09:37 4247

Dette går bra folkens. Ta dere ferie. Slutt og se på kursen sekund for sekund hvis man ikke tåler svingninger. Eller gjør som meg. Kjøp for alt det er verdt
rischioso
14.07.2022 kl 09:37 4272

En bekreftelse på cashsituasjonen og gjennom det en avklaring på gjelden og ikke minst outlooken - så er sannsynligheten høy for at vi er tilbake på 8 tallet. Om knappe 4 hele børsdager vet vi mer og i mellomtiden kan det tikke inn ny(e) kontrakt(er) ... ;)
Slettet bruker
14.07.2022 kl 09:39 4275

Skal sikkert til Atl på stigende resultater og en syklus som ikke engang har startet skikkelig.
Når ´vanlige´ folk skal finansiere ferien:-)

Er vel omtrent i grove trekk allerede tilbake der det startet, da vi fikk beskjed om at selskapet var ´reddet´ fra konkurs.
Børs er et rart sted, der bror parten ikke forstår en skitt av hva de selger og kjøper.
Redigert 14.07.2022 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.07.2022 kl 09:49 4092

Har vært kjedelig å se pengene renne ut på daglig basis, badekaret fortsette å tømmes.

Men 8'ern shall return, og personlig tror jeg motstanden ryker denne gangen og at vi i løpet av noen tilsvarende hyggelige dager etablerer oss på 12.

Lommetørkle, tigerbalsam, massasje; vi tar oss sammen og gjør oss klare til nye rykk!
Redigert 14.07.2022 kl 09:51 Du må logge inn for å svare
Queen of Crude
14.07.2022 kl 09:50 4141

En fin morgen for PGS shopping. Jeg håper vi får høre at PGS har lagt inn anbud på denne jobben 21. juli:
https://www.upstreamonline.com/exploration/ongc-gears-up-for-deepwater-seismic-campaign-in-the-krishna-godavari-basin/2-1-1256565

Dollaren er skyhøy, gassprisen er skyhøy og oljeprisen ligger i fint lag sett i lys av den knallsterke dollaren. Fremtidsutsiktene er gode - og nå venter jeg bare på børsmelding(er) om Sculptor-saken!
Slettet bruker
14.07.2022 kl 09:52 4111

Det er helt utrolig hvor mye sludder som skrives på denne tråden. Ren ønsketenkning og tullete forsøk på å overbevise seg selv og andre med innlegg som i beste fall kommer i kategorien haussepiss.
Slettet bruker
14.07.2022 kl 10:00 3980

Tja, hvem vet.
Det er for mye løk i papiret enda, vi må få vippet ut alle, da vil det stige.
Eneste jeg vet og har kontroll på, er egen handel, selges det ikke aksjer i denne fasen,

Det ensste som er interessant her virker det til, er å snakke om denne emisjonen, begynner å bli dritt kjedelig å høre det pjattet.
At seismikk markedet er snudd på hodet siste 1/2 år spiller ikke så stor rolle, bare løk kan få hevet sin gevinst umiddelbart.
Ser en tilbake på siste 2 måneders handel, vil en se at det ikke har vært større handel siden 2004, da Jens Ulltveit-Moe skapte sin formue.
Han ble ikke rik av å ta kronestykker og tiøringer i gevinst for å si det slik, situasjonen i Pgs er akkurat lik i dag som den gang, bare enda endel bedre i dag.
Redigert 14.07.2022 kl 10:01 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
14.07.2022 kl 10:06 3852

Tja, hvor mye mer interessant er denne evinnelige hausingen kontra emisjonspraten? Slik det ser ut nå så er vi heldig om vi i det hele tatt er over 6 når Q2 presenteres den 21 juli.

Ærligtalt
14.07.2022 kl 10:09 3803

Hva ønsker du av tilbakemeldinger?

Det høres ut som om du er frustrert over utviklingen i selskapet, men såfremt du har troen så burde du ikke la deg stresse av denne midlertidige manipuleringen
Slettet bruker
14.07.2022 kl 10:11 3771

Komisk at du bruker Jens Ulltveit-Moe som referanse. Ingen har vel tapt mer penger på børs enn han. CRU, RECSI, Brasil, osv.

Henvisningen til løk er også litt artig. Mangler bare litt om øretrillere og truseskvettere så er parodien komplett.

https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2008/12/ulltveit-moe-kaster-gode-penger-etter-daarlige
FaeniHelvete
14.07.2022 kl 10:18 3692

Tja, litt realisme hadde kanskje vært fint?

Vi skal ikke mange dagene tilbake før den åpenbare fasiten var at tallene 11 juli kom til å være kursdrivende og at snart var vi i tosifret kurs, rene skjære idiotien å ta ut noen som helst form for gevinst, nå måtte samtlige "idioter" hoppe på toget, men det eneste som har vært tosifret er jo nedgangen....Så plukker man seg ut et nytt mål, selvsagt ikke basert på noe som helst annet enn ville forhåpninger som ikke kommer til å realiseres.

Jeg er fortsatt long, for all del, men jeg har særdeles liten tro på at vi når tosifret ila 1 år. I det kortsiktige løpet så kommer nok hele oppgangen min til å barberes bort før aksjen forhåpentligvis stiger på ny kontrakt og 3 kvartalsresultatene. Kommer det ikke noen enorme kontrakter innen 21 juli så er vi nok på 5-tallet. Hvis vi er i nærheten av det samme fjaset i 3 kvartal, så er det bare til å ta den lille gevinsten man forhåpentligvis har og løpe ut nærmeste nødutgang.

Londonmannen
14.07.2022 kl 10:18 3690

Registrerer at 6,80 nivået knaker høyt i dag. Du var skeptisk til kursutviklingen dersom nivået ga etter. Hva mener du i dag?
Slettet bruker
14.07.2022 kl 10:19 3697

Hehehe, du får sjekke hvor Jens la grunnlaget til formuen, å trekke frem Crew har lite med seismikk å gjøre.
Har du fått solgt deg ut snart? Så vi andre kan få overta dine aksjer.
Nå er den jo bare ned 25% på en uke,jeg tror neppe de går konkurs, men vet aldri, det vi imidlertid vet 100% sikkert er at seismetiske markeder er i sterk forbedring, Rassmussen gruppen har eller ikke greie på dette her.
Men som du antyder, sikkert et godt tidspunkt å peise ut aksjer på dette her.
Redigert 14.07.2022 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
Queen of Crude
14.07.2022 kl 10:19 3758

Alle aksjeforumteåder med respekt for seg selv må ha et kor av baissere. Ellers blir det ikke ordentlig trøkk i omsetningen. Men jeg skulle ønsket meg bedre kvalitet på baissingen. I stedet for å skrive "her står det bare tull" ønsker jeg meg at dere legger frem noen skrekkscenarier for PGS-kursen som vi kan diskutere sammen. Beskriv for eksempel hvordan vi ender opp i en situasjon hvor vi/verden:
- Ikke trenger å forbedre utvinningsgraden av eksisterende olje/gassfelt (reservoarovervåkning)
- Ikke trenger å finne nye forekomster av olje/gass (både nærfeltsleting og frontier areas)
- Ikke trenger å redusere utslipp via CCS
- Ikke trenger å underbygge "det grønne skiftet" med funn av offshore mineralforekomster
For å få et skikkelig bearmarket for seismikk antar jeg at minst tre av disse bør slå til snart. En kvalitetsbaisser som er bull på seismikk, men vil baisse kun PGS kan f.eks. beskrive hvorfor det er negativt å eie en flåte av moderne seismikkskip fremover, eller ha verdens mest relevante bibliotek av undergrunnsdata. Dette hadde gitt nyttige innspill til fruktbar disputt!
Quendi
14.07.2022 kl 10:22 3722

Frustrerande kursutveckling. Min mening är ändå att det sämsta man kan göra är att sälja sitt innehav en sån här dag. Ska ni sälja erat innehav, vänta med att göra det tills en dag där börsen går uppåt. Inga fall varar för evigt.

Håller också med om att haussingen här inne här extremt tröttsam. Skulle vara en av anledningarna till att jag säljer av, bristen på konstruktiv diskussion och oändlig hausse.

Sett till världsekonomin så finns det fler orosmoln än inflationen nu. COVID-återkomst, uteblivna amorteringar på bolån i Kina, energikris, krig, hungersnöd etc.

Det är inget fel på PGS som sällskap, utvecklingen är på väg åt rätt håll. Men det är stor risk att vara på börsen överhuvudtaget nu.
Ærligtalt
14.07.2022 kl 10:23 3728

Hmmm... Med den tilnærmingen så burde du jo ikke sitte i papiret?

Det er nok felles for alle at man nå hver dag blir litt frustrert over å ikke ha lastet lavere - men det er selvfølgelig også spesielle tider med billigaksjer som lempes ut, samt diverse short. Det endrer dog ikke utsiktene til et bullmarked uten sidestykke de kommende årene
Slettet bruker
14.07.2022 kl 10:26 3699

Finn nødutgangen , så slipper vi å høre på slik syting.

rischioso
14.07.2022 kl 10:29 3653

Lite hyggelig om vi ender under 6,8 i dag for da befinner vi oss igjen tilbake i trading intervallet 5,5 - 6,8. Trodde faktisk at gapet rundt 6,3 var lukket, men sett i lys av siste dagers kursutvikling så virker det ikke slik ...
Slettet bruker
14.07.2022 kl 10:29 3656

Stort sett 90% av det som skrives er rent sludder. Mye av det er direkte pinlig lesning.

PS: Jeg eier aksjer i PGS, men er ingen baisser slik man ofte blir stemplet som om man skriver noe som ikke passer inn i haussekorpsets narrativ.
Slettet bruker
14.07.2022 kl 10:31 3668

Støtten ligger på 6,45 og PGS er bull på mellomlang og lang sikt. Hvor henter du 5,50 fra? Neste støtte ligger rundt 3,50.

https://www.marketscreener.com/quote/stock/PGS-ASA-1413242/charts/
protagoras
14.07.2022 kl 10:33 3676

Volum ca halvparten av hva det har vært inntil nylig.
Tipper den selges ned for å finansiere rep.wmi aksjer.
FaeniHelvete
14.07.2022 kl 10:33 3697

Det er smått paradoksalt at du tilsynelatende har større problemer med at noen sier det som det er, enn at flertallet sitter i sirkel og napper seg i punghårene og joiker "tosifret kurs, tosifret kurs, tosifret kurs, tosifret kurs"

Jeg har lastet opp siden vi var rett under 3, så har jeg økt beholdningen underveis, tilnærmingen min er i utgangspunktet såpass langsiktig at jeg ikke mente det var verdt det å selge på de toppene vi har hatt på 8,5, ergo har jeg selvsagt ikke noe behov for å selge nå heller. Det betyr ikke at jeg ikke er ganske så skuffet over at tallene 11 juli har sendt kursen ned tosifret, når forventningene var stikk motsatt. Så er det helt greit at det er "spesielle" tider, men folk overdriver til de grader betydningen av aksjene fra emisjonen, som vel nå har blitt omsatt gud vet hvor mange ganger, eller den jævla overdrevne shortn. Realiteten her er jo ganske så enkel, markedet forventet mer, markedet sender kursen langt ned og det eneste som kan snu dette raskt er nyheter om vesentlige kontrakter (selv om forrige runder med kontraktsnyheter ble barbert bort på noen døgn)

Hvis det ikke kommer vesentlige nyheter så er vi under 6-tallet innen 21 juli, da snakker vi altså om en ganske så brutal nedgang


Slettet bruker
14.07.2022 kl 10:34 3715

Jo men også han ble jo først rik på noe; og det var de 5000% han gjorde på PGS i en "dolly-klone" av dagens sit ... Så moralen er gjør dine 5000% på PGS og så gjør noe helt annet. Kanskje poesi, fresbee-golf eller plukk opp lyren.

Kjøp PGS nå, - og bli fri ...
Redigert 14.07.2022 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
geo01
14.07.2022 kl 10:35 3702

Konstruktivt e viktig enig der.
Men fra tirsdag er Pgs ned fra 8 kr topp 8,29kr og vakker nede på 6,75 kr nå.
Det er vel ned 20%
Ordrer på 500 000-3 mill som legges ut er ikke uvanlig og de omsettes ofte fort.
At noen selger er det ikke tvil om,kanskje shorter noen for og sikre gevinsten før emisjonsaksjene komme i konkuranse med gevinst fra flere andre aksjonærer som tegnett i den rettede emisjonen.
Volumene tas ut selv om det er ferie men fallet virker ubegrunnet mot en restrukturering i aksjen og markedet.
Verdien nå er ikke så mye høyere enn 3 mai før rettet emisjon.
Andre relaterte offshore olje aksjer har steget ekstremt i perioden før pgs emisjoner selv om de ikke er refinansiert engang.
Markedet er grådige om dagen og er redde resesjonsforsterkning.
21 juni kommer svaret på hvor mye verdiene i pgs egentlig er og har steget, jeg tror de er alt for lave mot et bedret marked..
Slettet bruker
14.07.2022 kl 10:38 3682

Hva skjer her nå? Er det resesjonfrykt eller er det en stor som selger seg ut? Er det Sculptor som prøver å få kursen under 6 kroner? Er det frykt for at rep EMI med hobbyinvestorer (oss) skal senke kursen? Jeg har ferie og har ikke fulgt med, men denne kursnedgangen forstår jeg ikke.

Sitter som alltid stille i båten. Men trodde virkelig vi var ferdig med 6 tallet! Finner trøst ved å se kursutviklingen over 6 måneder.
FaeniHelvete
14.07.2022 kl 10:38 3693

Rep, du har vel en treffprosent lik 0 her inne.
jaroas50
14.07.2022 kl 10:40 3676

Ikke rart mange er skuffet her. Det er vel bare å få emiaksjene inn på konto, snitte ned og forlate skuta
Ærligtalt
14.07.2022 kl 10:43 3659

Jo, men det paradoksale her er vel at du "vet" den skal under 6,- uten kursdrivende nyheter... Og du velger å bli sittende samtidig som du disser selskapet :)

Jeg har ingen problemer med at du skriker og skråler- jeg bare ser ikke logikken i investeringen din med det bakteppet
Slettet bruker
14.07.2022 kl 10:45 3637

Hehe, jeg syter ikke som et kvinnfolk ihvertfall.
Ang finanser så har jeg 7 siffra gevinst, men sitter videre.
Men kjedelig å snakke tall, og enda mere kjedelig å angripe felleskapet. Husk det er det ikke mange som gjør, men du gjør.
Takler du ikke forumets realiteter, og det virker det ikke som du gjør, igjen Finn nødutgangen. Skrike faanihelvete flere ganger om dagen fører sjelden noe godt med seg.
Redigert 14.07.2022 kl 10:47 Du må logge inn for å svare