$$$PPPGGGSSS$$$ PartyTime in the house y'all!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.08.2022 kl 12:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 11.07.2022 kl 07:58 412024

"Lolly-lo" ztyle hele uka
https://youtu.be/WJozYon2fEQ

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


...

PAPIRGREPET SOM GJØR 5 GANGEREN

Kjekt å være International Seabed Organization (MODM) foretrukne seismikkleverandør.

Ressurspotensialet på eksempelvis norsk sokkel skal være om lag 700 milliarder kroner ifølge Rystad. Interessen for havbunnsmineraler er stigende globalt, med eksempelvis The Metals Company som ble opprettet i fjor og lett hentet 570 millioner dollar rede penger til å lykkes med å finne og sutte ressusene, såkalte noduler som ligger strødd på havbunnen, opp. Men oppdragsgiverne for seismikk ser i hovedsak ut til å være de enkelte lands regjeringer inntil videre, Polen i dette tilfelle.

Endel investorer ønsker å posisjonere seg inn mot havbunnsmineraler tidlig. I Norge er Green Minerals børsnotert med en mcap på 129.508M, og utgjør således storparten av verdien i morselselskapet GEG (gamle SBX).

OFG vil trolig danne grunnlaget når PGS velger å børsnotere sin Marine Havbunnsmineraler virksomhet. Slik tilsvarende PGS kontrollerte C Store kanskje vil ligge i bunn for børsnotert CCS satsing.

Kjøp PGS. Få andel i det seismiske duopolet som er en forutsetning for fortsatt virksomhet for Verdens mest betalingsdyktige kunder i olje og gass. Få med aksjer når de to nye selskapene innen fremtidsnæringene Marine Havbunnsmineraler og CCS blir opprettet. Er de verdt noe? Tja i GEG (gamle SBX) utgjør GEM i hvertfall storparten. Kan en papirkonstruksjon mer enn doble selskapsverdien? Ja og den er ikke benyttet enda ... Fasit viser at SBX gikk fra 2.5 i november 2020, til 12 i feb 2021 på dette grepet. Altså nesten 5-gangern! Men de langsiktige industribyggerne i PGS tenker trolig annerledes, var formålet kun å midlertidig blåse opp kursen var det mye de kunne gjort. Her legges sten på sten for å bli en utbyttemaskin deluxe
Redigert 05.08.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.07.2022 kl 23:32 4414

BK.Investment skrev Takk!
Kravet til konvertering er ikke oppfylt, og det er dere som aksjonærer som valgte dette
Nå venter en ny 30 dagers periode med Sculptor som fører.
WETrader
14.07.2022 kl 23:33 4433

Jeg har tenkt litt om dette...PGS må vel ikke konvertere lånet til aksjer...om PGS skulle få til en refinansiering...så kan jo PGS innfri lånet til Sculptor?...dvs at Sculptor får cash og ikke aksjer (konvertering av lån til kr 3 pr aksje)...om det skulle skje så må jo Sculptor dekke inn en stor short med kjøp av aksjer i markedet...så Sculptor vil vel helst ha aksjer og ikke cash (at PGS betaler tilbake lånet)?...og jeg vet ikke betingelsene for at Sculptor kan konvertere lånet til aksjer...men jeg tror det er noen begrensninger her...hvis ikke...så hadde vel Sculptor konvertert for lenge siden?...jeg håper at PGS kan betale tilbake lånet ved en refinansiering...
Slettet bruker
14.07.2022 kl 23:36 4383

Du har fått med deg det er 5% rente på dette lånet. Og at pgs er langt bedre tjent med at de er på hodet ut. 75milloner + i mindre gjeld.
Tenker du har en agenda eller prøver å være smart. Du var omtrent første mann som skreik igår det var siste handelsdag og har telt ned jevnt og trutt. Så dette er nytt for deg eller så har du snytt samfunnet for kunnskap og din gode venn hvalross og alles kaptein på denne seilasen
WETrader
14.07.2022 kl 23:39 4356

btw...brent spot tilbake på ca 100 etter og ha vært nede under 95...
Slettet bruker
14.07.2022 kl 23:42 4325

Det er rett, tror neppe Pgs gjør det nå, det er ikke så flust med penger i Pfgs, på sikt kan det derimot skje, at Pgs immfir lånet kontra å utstede nye på 3 kroner
WETrader
14.07.2022 kl 23:47 4282

Det beste for oss aksjonærer er jo at PGS kan betale tilbake lånet...og at Sculptor ikke kan konvertere til aksjer når de selv ønsker dette...tror at de kanskje bare kan konvertere ved mislighold?...om PGS ikke betaler renter/avdrag på lånet?...
Slettet bruker
14.07.2022 kl 23:49 4305

Gullgutt skrev Nei på mandag vel
Får vite hva en er tildelt i morgen.
WETrader
14.07.2022 kl 23:50 4297

Gullgutt skrev Nei på mandag vel
Slik jeg har lest info så måtte jeg ha penger på konto den 19 juli...og at vi får aksjene noen dager etter dette...
Slettet bruker
14.07.2022 kl 23:51 4308

Vi får se om det er børsmelding i morgen da vet du.
I følge mine beregninger er ikke kravene for konvertering g oppfylt.
Så Pgs må nok leve med Sculptor enda en tid, aksjonærene i Pgs har jo selv valgt dette, iom at de ikke ville holde aksjen over 6, men derimot solgte med begge hender
nafa
14.07.2022 kl 23:56 4264

Normalt er det dagens sluttkurs som gjelder.
Så sluttkurs har ikke vært under 6-tallet de siste 30 børsdager.
Slettet bruker
14.07.2022 kl 23:57 4277

a reminder!!!
Longsitinbulk
I går kl 17:15
1534

Ja gratulerer med dagen, nå er det Pgs som bestemmer.
Så spørs det om de vil tvinge de til å konvertere aksjer, eller om de ønsker å ha gjelden kortsiktig, dette har Pgs selv best kontroll på.

På sett å vi kan vi si denne shorten / gjelden var ei mare når selskapet var konkurs priset, på den annen side, har vært flott å kunne kjøpe aksjer etter strukturering,på fine nivåer pga denne hedgen.
Redigert 14.07.2022 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.07.2022 kl 23:58 4337

Smart av de store pengene som er i PGS og skape masse blest frem og tilbake rundt en 1 øring. Én øring!!! Er som en film dette. En god en og. Cliffhanger 2022. Blir masse oppmerksomhet og skriverier av dette. Aksjen er åpenbart under detaljkontroll, og losjebrødrene er arrogante; det holder ikke å stikke avgårde med alle pengene, det skal pisses utover det hele for å markere.

Og etter 21 juli kan ledelsen gjøre som de få og sterke eierne som er ønsket og kjøpe på kurser som for siste gang er under motstanden på 8,30-8,70.

Mesterstykke! Men straks skal ledergruppens pensjoner sikres med et siste og trolig høyt belånt insidekjøp
Redigert 15.07.2022 kl 00:02 Du må logge inn for å svare
HAS
15.07.2022 kl 00:00 4367

Hvorfor kjempet de med nebb og klør helt til børsens stengetid dersom det var nok å presse den ned en episode til intradag? Kravene er nok innfridd, skal du se. Det viktigste er imidlertid at jeg fikk billige aksjer i kampens hete...:)
geo01
15.07.2022 kl 00:03 4347

Ta en pause folkens og en bolle.
Prøv og tenk på hva Pgs er i dag,og var for 6 mnd tilbake.
Pgs er bullish frem til q4.
Og pengene renner inn,de som selger får selge jeg kjøpte idag da aksjen har en stor oppside,lenge.
Nå er det senga for meg så får det skråles videre.
Sov godt sier jeg.
hydrangea
15.07.2022 kl 00:03 4355

Det motsatte av kjedelig, vil jeg si!

Ligger endringsmelding på vps.no hos meg nå. Ser ikke ut som jeg har fått flere enn de tildelte tegningsrettene. Men har ikke vært med på emisjon før så vet da heller ikke hvordan det skal «se ut».
jaroas50
15.07.2022 kl 00:04 4397

Jævla røre hele greia for å si det mildt. Mange er nok drit lei.
Slettet bruker
15.07.2022 kl 00:07 4392

Jeg er enig med deg jeg. Det røk idag…muligens.
Hvordan disse 30 handelsdagene skal tolkes får vi snart svar på. Reddet vi skinnet i siste sekund eller skal fotlenken vedvare.
Enten flaks eller skikkelig uflaks med kursfall i oljen som gjorde jobben lettere for sculptor.
ag-3
15.07.2022 kl 00:08 4392

Det tilsier vel også det at "noen" jobbet hardt for å få den over 6 på slutten. Etter at den hadde vært under...
Tror dette har ordnet seg. Men umulig å vite. Spennende dager....
WW
15.07.2022 kl 00:10 4386

Tegningsperioden løper jo til i morgen kl.12, så kan ikke skjønne hvordan carnegie skulle kunne beregne evt. utegnede restaksjer som fordeles på de som har overtegnet før dette tidspunktet er passert. Vi får nok alle fasit 18.07. Husk dekning på konto i tilfelle!
Redigert 15.07.2022 kl 00:11 Du må logge inn for å svare
hydrangea
15.07.2022 kl 00:14 4428

Godt poeng, det.

Så bare det var ny endringsmelding fra 14/7. Da ventes det fortsatt i spenning om man får noen ekstra. Midler skal stå klart på trekkontoen!
Cpt_Stabbin
15.07.2022 kl 00:17 4414

Altså, hvem er du til å telle andre sine hausse eller baise innlegg?? Du gjør akkurat det samme selv!! Du er 1000 ganger verre enn alle andre! Den ene timen går det i 30+ innlegg om hvor bra PGS eller Borr eller hva er og 5t senere så er rigg, olje, hele markedet det verste som finns. Seriøst, ta å skjerp deg! Dette er piiiinlig
Redigert 15.07.2022 kl 00:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2022 kl 00:37 4308

Storkapital, roboter, ledelse med egen agenda, finanscowboys, vennetjenester, trykksverte til salgs, riggede kalkulatorer. ... Sier strid om 1 øre - étt øre(!) i siste minutt i en mulig eller ikke mulig dag på overtid dere noe? En aksje under total kontroll? Eller Universets vidunderlige kaos-krefters sans for symmetri, mønster og mening?

...

Tekstanalyse avslører også at visse av de ofte ombyttende, men alltid diamentralt motsatte hegeliansk dialektiske motsetningsparene av nick i evig tottestrid er samme person(er). Er vel bare en håndfull pen-for-hire i Norge som lever av forum-påvirking (selv mener jeg å ha identifisert 3 "penner", med en hel del undernick), og jeg vil tro deres oppdragsgivere er selskapene som lever av kurtasje (hvis kun volum teller); eller mektige finansnettverk med vekselvis agenda opp/ned. Ordo ab chao.

Men frykt ikke Penne-brør. Heller enn å avsløre magien antydes kun at enkelte i publikum med full oppmerksomhet vil kunne tyde oppdragsgivernes (som har det med å få viljen sin) intensjon og i det minste ta det med i betraktningen.

Man kan føle seg som en idiot for å ikke å ha tatt chips av bordet. Men hva nytter det? At Akkurat Nå er tiden for å kjøpe kunne jeg imidlertid ikke vært mer trygg på, ut fra hva vi overhodet Kan vite og kanskje ane. Aksjer er vanskelig. Men akkurat dette er enkelt: Kan du, kjøp mer når aksjen du har tro på virker billig. Og nå har Peggy falt mye. Mens det fundamentale fortsetter å styrke seg.

Tenk å en dag mestre trading. Tickeling thoughs.

Men en kjøp og hold strategi i et vinnerselskap av et vinnerhjørne av en vinnersektor helt i starten av mangeårig opptrend er jammen ikke dårlig det heller. Så får det heller "bare" bli tre-fire dobling i PGS i år kontra mulige 500%+++ om man bare hadde Litt edge i trading. Og det er det ikke mange av oss som med hånden på hjertet kan si (men øv og lek gjerne med en mindre andel, selv har jeg gått bort også fra det).

Husk at det også er tallrike som ikke er i PGS i det hele tatt, eller i skjelven ristes ut på de jevnlige 20-40% skrellene som man er nødt til å se rett forbi med kjøp og hold strategi i en vilter bevegelsesmaskin som PGS. Så går dette som vi tror og vil kan vi snart være riktig stolte av vårt mot og teft.

Spennende dager, indeed. Lykke til med deres utvalgte strategi, alle sammen. Minst to av de strategiene kan gjøre deg til en spiller om du begynte på bunn, rik om du alt var velstående, eller en Makfaktor om du allerede var rik. PGS vekker entusiasme og følelser. Det er krig. Men er det også noe mer? Er det kjærlighet? Vi er under alle forutsetninger for kriteriet nede på de dypeste strengene på følelsesregisteret.

Vi skråler og bryter, og arenaen er katakombene dypt nede under behovspyramiden. Vi hadde ikke måttet. Men vi Vil. Ulven må ule, vi må strides. Enn sann svir. Forfriskende som slåssing er det. Puling. Dans. Å kjøre altfor fort. Øyeblikkene hvor livet trues og tiden selv går saktere; klarheten. Man lever
Redigert 15.07.2022 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
15.07.2022 kl 07:24 3738

Det advares fra regjeringshold at strømprisene kan komme til å gå helt bananas dersom Russland ikke starter opp igjen gassforsyningen til Tyskland etter vedlikeholdet av gassrørledningen er ferdig.

Dette viser bare en ting; energitilgangen i Europa er i kritisk situasjon. Og prisene kan komme til å stige unormalt mye i månedene som kommer.

Det bør derfor være innlysende at PGS og andre selskaper inen oljeservice står i en unormal og helt historisk enestående posisjon. Ikke rart at det ene skipet etter det andre blir tatt ut av opplag og klargjort til det klondyke som nå er i ferd med å materialisere seg. Og det blir opp til den enkelte om man vil få det med seg.
Quendi
15.07.2022 kl 07:27 3724

Förstår inte hur du kan se det som någonting positivt. Det kommer innebära att PGS och resten av börsen är helt och hållet fucked, och att hela index ska ner många % till. Den makroekonomiska negativa påverkan kommer vara till och med större än vad den varit hittills.
Rull79
15.07.2022 kl 07:34 3681

Noen som har oppdatert aksjonærliste?
BK.Investment
15.07.2022 kl 07:42 3602

MH Capital har solgt, eller lånt ut 750k aksjer til short.
FaeniHelvete
15.07.2022 kl 07:52 3619

Hvor langt skal vi ned i dag? 5,5? 5 blank?
geo01
15.07.2022 kl 07:54 3593

Strøm krisen i Europa henger sammen med gass det er alt for lite av og Norge er således eksportør av begge deler.
Underfinansiering i 8 år har skapt krisen mye værre og energie usikkerheten kan bli den verste vi har sett.
For og sikre energie må det letes mye mere og late sales er en indikator for Pgs letevirksomhet fremover.
Det samme skjer hos Tgs late sales men de må ha innleie av skip,Pgs trenger ikke det.
Pgs er første innsatsfaktor for og kunne øke tilgangen av gass og olje til Europa og andre steder i verden.
Norge klarer ikke hjelpe Europa om ikke investeringene uniddelbart kommer igang og tiden er knapp for og sikre mere flyt av spesielt gass fra Norge.
Dette blir også en plan fremover som de må bedre 2022-2025 da krisen er ovehengende stor,det er en slags alle mann til pumpene for og bedre energie tilgang i fremtiden.
Ratene skyter opp spesielt på 4D for hurtig tilgang på økt produksjon på eksisterende brønner,men en sterkere 3D seismikk av nye felt og 4D for hurtig igangsetting prøveborring og ny drift på nye felt.
Oljeselskapene har enormt med penger og med myndigheter som godkjenner mere ferdigstilling og insentiver at hvis de ikke investerer blir skatten skyhøy for oljeselskapene.Det haster noe jæ..elsk mao.
Pgs vil for q2-q4 bli et særdeles sterkt resultat,og allerede nå en sterkt bedret vintersesong noe som de må tilbake til 2014 for og finne liknende.
Pgs 6 skip er de med størst kapasitet i verden og seismikk innhentingen og prosessen går raskere da de kan taue opp til 24 streamere.
Det er ventet sterkere ordreinnganger tendere i flere større regioner Brazilia og Africa og Østen.
Nå skal Pgs guide q2 den 21 juni med res,og det kan bli en ny brainer som sier litt mere om markedet videre,det er for tiden alle skip i kontrakt q3 og q4 bgynner og fylles opp.
Jeg tror nå som de er finansiert gir enorme muligheter fremover og forskyvning av Hovedforfall TLB 2024 blir enkelt med denne ordrehaugen og inntjening i mange år.
Pgs er noe mere resistent mot resesjonen tror jeg da det er 8 år med underfinans og alt henger etter innen bedre energie sikkerhet og tilgang,alle ser det er krise.

Ærligtalt
15.07.2022 kl 07:55 3585

Det betyr jo bare at verden må finne mer energi, og da er verktøyet PGS. Sammenlign gjerne situasjonen nå og de neste årene med vannmangel... Man må lokalisere vann før det bores!

Gassmangel er energimangel.
PGS finner energi.
Hele verden leter etter mer energi.

That simple


WW
15.07.2022 kl 07:59 3526

Må berømme skaldekvaden for å også utløse reaksjoner fra hele følelsesregisteret - dette innlegget står for historiebøkene!

Uten hensikt om å bidra til konspirasjonstenkning - interessant vinkling med tekstanalyse. Når det er sagt: ingen tekstanalyse i verden kan underslå unikaliteten i brukeren bak Hvalross - ingen over, ingen ved siden!
rischioso
15.07.2022 kl 08:09 3476

Det tekniske er basert på historie, altså hva som allerede er skjedd og tar ikke høyde for hva som kommer av nytt i fremtiden som feks nye kontrakter eller at selskapet velger å rævkjøre Sculptor gjennom å cashe ut lånet istedenfor å konvertere - mao, veldig farlig å ta på seg tunnelsynet i disse tider hvor veldig mye nytt og triggende kan skje og det raskere enn de fleste så for seg og av samme grunn er det tekniske kun et hjelpeverktøy og ikke en fasit - viktig å huske... ;)
Zolly
15.07.2022 kl 08:13 3495

Man snakker stort sett alltid om sluttkurs. At kursen dipper under 1 times tid skal ikke være avgjørende.
Slettet bruker
15.07.2022 kl 08:18 3470

Jeg håper du har rett. Ende på kr6,01 til sluttkurs er virkelig prikken over i’en på dagen
rischioso
15.07.2022 kl 08:19 3453

Det er helt riktig, intradag er kun en midlertidig bevegelse mens sluttkursen er endelig .. :)
Redigert 15.07.2022 kl 08:20 Du må logge inn for å svare
Elproff
15.07.2022 kl 08:21 3502

Teknisk analyse av Pgs, ser ut som en vending i aksjen ?🤔

https://investornytt.no/teknisk-analyse-pgs/
Quendi
15.07.2022 kl 08:22 3516

Vill du dela innehållet?
Redigert 15.07.2022 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Zolly
15.07.2022 kl 08:23 3520

Liker argumentene til investor Peder Anker:

Oljeselskapene kommer ikke til å slutte å bruker mer penger på oljeservice-selskapene selv om oljeprisene skulle justeres ned på grunn av en mulig resesjon. De tjener godt med penger til og med om oljeprisen skulle komme ned i 60-70 dollar, sier Anker videre.

Situasjonen nå er helt unik, med åtte år med underinvestering og ubalanse i energimarkedene. Det blir ikke bygget mer utstyr, og OPEC klarer ikke å produsere i henhold til kvotene sine, forteller Anker.
– En mulighet som dette kommer bare hvert 20. år, uttrykker han entusiastisk.
Obxserver
15.07.2022 kl 08:40 3329

PGS and deepC Store Sign Share Subscription Agreement

As a result of the Agreement, PGS will become a major shareholder in dCS. dCS is actively pursuing greenhouse gas storage acreage and this Agreement complements a recently awarded A$5MM Australian Government grant that enables scaling of dCS efforts to commence Pre-FEED on the first offshore floating CCS project (“CStore1”).