$$$PPPGGGSSS$$$ PartyTime in the house y'all!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.08.2022 kl 12:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 11.07.2022 kl 07:58 413684

"Lolly-lo" ztyle hele uka
https://youtu.be/WJozYon2fEQ

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


...

PAPIRGREPET SOM GJØR 5 GANGEREN

Kjekt å være International Seabed Organization (MODM) foretrukne seismikkleverandør.

Ressurspotensialet på eksempelvis norsk sokkel skal være om lag 700 milliarder kroner ifølge Rystad. Interessen for havbunnsmineraler er stigende globalt, med eksempelvis The Metals Company som ble opprettet i fjor og lett hentet 570 millioner dollar rede penger til å lykkes med å finne og sutte ressusene, såkalte noduler som ligger strødd på havbunnen, opp. Men oppdragsgiverne for seismikk ser i hovedsak ut til å være de enkelte lands regjeringer inntil videre, Polen i dette tilfelle.

Endel investorer ønsker å posisjonere seg inn mot havbunnsmineraler tidlig. I Norge er Green Minerals børsnotert med en mcap på 129.508M, og utgjør således storparten av verdien i morselselskapet GEG (gamle SBX).

OFG vil trolig danne grunnlaget når PGS velger å børsnotere sin Marine Havbunnsmineraler virksomhet. Slik tilsvarende PGS kontrollerte C Store kanskje vil ligge i bunn for børsnotert CCS satsing.

Kjøp PGS. Få andel i det seismiske duopolet som er en forutsetning for fortsatt virksomhet for Verdens mest betalingsdyktige kunder i olje og gass. Få med aksjer når de to nye selskapene innen fremtidsnæringene Marine Havbunnsmineraler og CCS blir opprettet. Er de verdt noe? Tja i GEG (gamle SBX) utgjør GEM i hvertfall storparten. Kan en papirkonstruksjon mer enn doble selskapsverdien? Ja og den er ikke benyttet enda ... Fasit viser at SBX gikk fra 2.5 i november 2020, til 12 i feb 2021 på dette grepet. Altså nesten 5-gangern! Men de langsiktige industribyggerne i PGS tenker trolig annerledes, var formålet kun å midlertidig blåse opp kursen var det mye de kunne gjort. Her legges sten på sten for å bli en utbyttemaskin deluxe
Redigert 05.08.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2022 kl 12:47 5437

Se nå litt lengre fram i tid enn bare neste børsmelding. Verden trenger sårt nye energikilder, materialer og tydeligvis steder å lagre karbon. PGS er det åpenbare valget å ditte i de nedte årene. "Stål på vannet" og seismikk blir gull!
Obxserver
15.07.2022 kl 12:49 5204

Nesten helt tragikomisk å lese alle disse kommentarene. Sitt stille og hold kjeft eller selg ut, verre er det ikke. Om frustrerte fruer hadde kommet med enda en ny sesong vet jeg i alle fall hvor de kan hente mer inspirasjon ifra.
Rabbe
15.07.2022 kl 12:50 5183

Heeeelt enig!
John Crane
15.07.2022 kl 12:55 5117

Helt enig her :) :)
Men se nå...2% opp...skal ikke mere til, så skifter stemningen her inne;) Det er det som er så hærlig med denne gjengen...hehe
jaroas50
15.07.2022 kl 12:56 5154

Fornøyelig lesing dette. Alle har vel en tendens til å sitte med flere aksjer enn de har og snitte ned i det uendelige. Selv har jeg snaue 30.000 og fikk 4.000 emi aksjer. Lever fint med det.
Karlcinho
15.07.2022 kl 12:56 5150

Slenger meg på her. Første innlegg. Setter stor pris på innleggene her, selv om det kan bli mye rot i mellom slagene.

Sitter i dag på 141k (aksjer) i Pgs. Var høyt oppe tidligere i vår med 1.1 mill i fortjeneste, som i dag har krympet med småpene 1 mill. Vurderer en utgang nå for å holde meg i pluss, men har ikke klart å gjøre det grunnet grådighet/tro.

Pgs er pdd største posten 141k (aksjer). Jeg har valgt å holde siden jeg har tenkt at verden har behov for å lete etter kilder til energi. Kaldere tider nærmer seg og behovet vil da kanskje øke vestens behov for gass og olje. At luringen Buffet også setter et bet på olje tross fallende osx sier meg at meg at det fremdeles godt de neste månedene/årene. Til slutt har vi oljeselskapene snakker om store investeringer osv.

Det som uroer meg er mangelen på kontrakter. Skulle gjerne sett bekreftelser på det nevnte ønsket fra Shell og gjengen om mer leting. Og jeg ser på det som problematisk at sculptor-situasjonen ser uavklart ut. Kanskje tok man feil her inne? Eller er det selskapet som overveier mulighetene. I tillegg er det jo urolig der ute, så tanken på at mange vil realisere gevinst på emi er ikke akkurat noen angstdempende.

Samtidig har man nå fått kursmål som er på et helt annet nivå enn tidligere, pluss at Pgs var langt nærmere himmelen før covid, i en tid der oljen var uttalt død.

Beklage revestreker skrivefeil, kombinerer dette med dragelek på gulvet.

Ha en strålende helg alle der ute.

Slettet bruker
15.07.2022 kl 12:59 5086

Herlig! Den overmåte velskapte e-penisen min logrer i fryd 😄
Redigert 15.07.2022 kl 13:01 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
15.07.2022 kl 13:00 5100

Jada, absolutt, men det avhenger jo bare av snittprisen til hver enkelt. Ser du toget kommer faretruende nært og ikke viser antydning til å bremse ned, så trør du til sides og trør tilbake igjen etterpå. Det er jo selvsagt mange som liker det, men det er jo ikke 100% nødvendig å bli knullet i ræva når man tross alt kan unngå det. Så kan man heller gå inn på en lavere inngang
jaroas50
15.07.2022 kl 13:01 5066

Haha🤣🤣🤣
Redigert 15.07.2022 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2022 kl 13:09 4958

Vell...

De som får tildelt emisjons aksjer nå har vell allerede sikret gevinst gjennom salg av det antall aksjer tegningsretten gir. Det har i alle fall jeg gjort for lenge siden. Tenker nivå rundt NOK 6,00 +/- er et nivå flere av oss benytter til å akkumulere.
John Crane
15.07.2022 kl 13:12 4931

Ja, men som jeg skrev litt lenger opp...ikke sikkert de som har på zero konto har rett på emi aksjer. Håper ikke de har solgt før de har sjekket dette.
FaeniHelvete
15.07.2022 kl 13:15 4944

Merkelig, var ikke hele logikken at man måtte være delvis lobotomert for å selge ut emi aksjene på dette nivået når kursen skal i tosifret om kort tid?
Bullfight
15.07.2022 kl 13:15 4949

Alt kan skje neste uke i PGS, her er så mange variabler at det er lurt å se an til mandag tirsdag.
FaeniHelvete
15.07.2022 kl 13:17 4994

Er jo ikke direkte overrasket over at du ikke kan dokumentere noe av det fjaset du lirer av deg.
WW
15.07.2022 kl 13:17 4990

Jeg har også snakket med Carnegie nå, som bekrefter dette. De sa også at endringsmeldingen som sikkert alle har fått, datert i går og hvor alle tegningsrettene "trekkes tilbake" er vanlig prosedyre.
John Crane
15.07.2022 kl 13:18 5000

Det kommer vel an på hvordan du sitter i det... Har du ikke midler til å kjøpe emi aksjer tilgjengelig, så vil det vel være smart å selge på kr 6 for å kjøpe på 3,7.
Mange sitter kanskje med minus i andre aksjer som man har god tro på fremover, men ikke kan/vil selge... da er det vel bedre å selge der man er i pluss..
rischioso
15.07.2022 kl 13:20 4978

RE - Det er jo selvsagt mange som liker det, men det er jo ikke 100% nødvendig å bli knullet i ræva når man tross alt kan unngå det.

* Hvorfor unngå det om man liker det?
Karlcinho
15.07.2022 kl 13:20 4952

Jeg er ny, så bare en tanke ingen fasit. Får håpe det fleste har gjort det samme. Kanskje også en medvirkende grunn til at det har gått litt seigt de siste dagene.
FaeniHelvete
15.07.2022 kl 13:23 4911

Når man ordlegger seg med "sikre gevinst", så antar jeg at det ikke skal tolkes som å sikre midlene for å finansiere emi aksjer, men kanskje jeg tar feil der.
John Crane
15.07.2022 kl 13:31 4853

Ser den, og er vel enig med deg der. Sikre nok gevinst nok til å dekke emi aksjer hvis behovet er der, men ikke en aksje mer. Å selge 1 aksje mere enn nødvendig på dette nivået, ser jeg som å sikre tap av gevinst... da burde man heller ha sikret når vi lå å stanget i 8-taket...
HP17
15.07.2022 kl 13:32 4831

Her er det tydeligvis mange nervøse sjeler i PGS nå som nok aldri burde investert i aksjer. Kursen svinger litt ned før det igjen drar seg til rett oppover. Hva er problemet og hvorfor er dere så nervøse? At PGS passerer både kr 10, kr 15 og sannsynligvis kr 20 i løpet av høsten er rimelig sikkert. Les dere opp, smør dere med solkrem og ta noen timer fri i sommersolen.

PGS er en «home run» og klink vinneraksje i ukene og månedene som kommer.
Redigert 15.07.2022 kl 13:36 Du må logge inn for å svare
ag-3
15.07.2022 kl 13:38 4786

Gjelder fortsatt veddemålet ditt dersom PGS passerer 10 kr i år? Eller har du satt av whiskyen til å døyve smertene i ræva?
MrBoring
15.07.2022 kl 13:40 4787

For å legge denne død. Zero-kunder fikk rettigheter gjennom Nordnet.no.

"Tilbud i PGS ASA
Fra:
Til: Zero-konto · Investeringskonto Zero · XXXXXXXX
1.7.2022 | 13:29
Siste svardato på dette tilbudet 2022-07-14.

Du får denne meldingen fordi du har et tilbud som gjelder en av investeringene dine.

Gå til Mine sider og Selskapshendelser for å lese vilkårene og svare på tilbudet.
Hvis du svarer på en annen måte enn gjennom Selskapshendelser, kommer det et administrasjonsgebyr i tillegg.

Har du spørsmål kan du svare på denne meldingen eller ringe oss på 23 33 30 23.

Hilsen Nordnet Kundeservice"

For Zero-kunder var fristen i går da Nordnet må tegne på vegne av kundene.
Slettet bruker
15.07.2022 kl 13:40 4796

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
protagoras
15.07.2022 kl 13:42 4769

Var det mange som hørte på fjotten som messet at det var lurt å vente med sikring av kapital til rep.emi?
Jeg sikret på 7 kr og er glad for det.
John Crane
15.07.2022 kl 13:43 4758

Håper jo du har rett i spådommen, men jeg er jaggu ikke sikker enda :) Kommer det melding om at den berømmelige 30-dagers avtalen med Sculptor er historie, da er jeg med deg...inntil det, så tror jeg mere på jojo ferd mellom 5.9 og 8ish
FaeniHelvete
15.07.2022 kl 13:47 4716

Usikker på hva du sikter til, jeg har da allerede inngått veddemål med den første brukeren som sa seg villig.

Smertene i ræva pleier jeg å døyve med chichibu
John Crane
15.07.2022 kl 13:50 4669

hahaha...så flott:) Da dreit jeg meg loddrett ut her da. Jeg tegnet meg via VPS investortjenester...hærlig;)
Takk for info;)
strak_motbakke
15.07.2022 kl 13:52 4657

Av og til lurer jeg på om jeg egentlig bare har investert penger i ren underholdning! Å investere i PGS er kanskje litt dyrere enn et Netflix abonnement, men det er uten tvil mye mer underholdene!

Litt mer faglig:
Personlig har jeg ikke sett noe på makronivå som skal tilsi at vi ikke lengre er i begynnelsen av en super syklus. Det vi fremdeles har i vente er:
- "Grønn gass" (som er STORT!) fra et sted ut i Q3 i Norge og i 2023 for resten av EU om jeg husker rett
- Petrobras som investerer minst $0.5b årlig i 3D og 4D seismikk og som trolig blir økt fra 2023. Tipper vi får en oppdatering på dette innen noen måneder
- India skal investere $4b over 3 år i olje- og gass leting
- EU som må frigi seg fra Russisk olje- og gass, med Norge i spissen som må eksportere mer for å få til denne utfasingen
- Afrika som skal bli nye mekka innen offshore olje- og gass de neste årene
- Resten av verden som har like mye energikrise som oss og skal øke investeringen i offshore olje-og gass (Libanon, Argentina, Suriname, Australia, Sør Korea, m.m.).
- 2022 er året hvor energi og energi sikkerhet er på alle sine tunger, og 2023 blir året med karbonutslipp og CCS som den store snakkisen. PGS er midt i smørøeyet!

Resesjon: Personlig mener jeg det har vært åpenbart at det blir resesjon innen 2022 eller 2023, så jeg har allerede regnet dette inn i kursen før jeg investerte de større pengene i PGS. En mild resesjon påvirker ikke PGS sine inntekter i noen særlig grad siden det ikke er "Ola Nordmann" som er PGS sine kunder. En litt lavere olje- og gass konsum vil ikke påvirke olje- og gass leting noe særlig, siden det underliggende problemet vil forbli (tomme oljelagre, høye energi priser, russisk utfasing, m.m.).

Avsluttende ord: Jeg forstår at det er mange som ønsker å tjene 5x på noen uker, noe jeg mener er urealistisk, men om man velger å se litt lengre frem i tid så er PGS et knall bra case. De med god tålmodighet vil kunne få veldig god avkastning, mens de som har dårlig tid vil kunne ha like gode muligheter på å tjene penger her som på et rulettbord.
Redigert 15.07.2022 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2022 kl 13:52 4643

Jo for å jobbe som dørselger er toppen av glamour, og ha aksjer for 850.000 kroner (rett nok før rep.emiaksjene, var jo like stålbull og all inn 3.mai) er jo bare helvillt i et land hvor Snekker Stille Andersen kjører Porsche og en toroms på Tveita koster 4 mill ... Fra hvilke av fattigdommens dybder er det ressentimentet som stråler ut mistroen til selv noe så lite spektakulært springer ut? Er du Indigo, Gullars venn som bor i et bosspann?

Uansett, gladelig dokumenterer jeg dette. Er også med på veddemålet ditt. Men som gentlemann må det være lik innsats, trenger ikke dine almisser. Kjenner ikke Old Pulteney 25, men ser vinmonopolet sier den smaker "Fruktkake". Imagine my surprise ... Prisen på 4300 er også passe til et veddemål.

Var det om kursen passerte 10kr på et tidspunkt i 2022? Siden du gjorde dine odds dårligere etter først ha foreslått stabilisert seg over 10, vil jeg også gjøre det vanskeligere for meg selv ved å oppjustere til:

VEDDEMÅL: PASSERER PGS KURSEN PÅ ET TIDSPUNKT 12KR frem til og med siste handelsdag før jul 2022

Eneste problem er at vi neppe kunne stolt mindre på hverandre.
Kanskje Finansavisen ville kunne sette pris på alle klikkene Partytimetrådene genererer ved å la oss begge nå levere hver vår Old Pulteney 25 til kontoret, og så på siste handelsdag før jul (trenger ikke mer tid) kan vinneren komme og hente flaskene, og om det blir meg skal jeg gladelig dokumentere både identitet og beholdning om så er ønsket fra den misstroiske djevel.

Er vi game om dette lar seg ordne?

Mvh
Redigert 15.07.2022 kl 14:00 Du må logge inn for å svare
Akillies
15.07.2022 kl 13:54 4649

Ønsker alle en god helg, stress ned og la det fundamentale jobbe. Det er ikke i bear marked, høsten 22 det skal gjøres (annet enn å laste opp mer om vi header ned mot 5 til uka). Kursen vil komme senere med sterkere og sterkere kvartal og flokeløsing i selskapet 🍺
strak_motbakke
15.07.2022 kl 13:58 4650

PS: Jeg forstår ikke hvorfor det er så mange som legger seg opp i short, Sculptur, "større krefter som trekker ned kursen", andre investorer, etc, etc. Det er ikke de som driver PGS. Hør på hva ledelsen i PGS har å si, les dere opp på hva det som er RELEVANT i media og markedet, og tenk med deres eget hodet. Dere investerer i et selskap, ikke i rykter, kjas og fjas
Slettet bruker
15.07.2022 kl 14:03 4591

Takk for et veldig fint innlegg, strak_motbakke
ag-3
15.07.2022 kl 14:04 4637

.......og kursen bikker tosifret ila året, så skal jeg sende over en flaske old pulteney 25, eller tilsvarende hvis de ikke har på lager.....

Ok. Tok det som et åpent veddemål... Chichibu ja. Japansk er selvfølgelig best ved analsmerter.

To(eren)sifferet skal du nok få smake på i år.

rischioso
15.07.2022 kl 14:11 4564

Hmmm, kjenner jeg fikk en følelse av at året 2022 er siste gang vi hører noe fra nicket "FaeniHelvete" ....
RFS
15.07.2022 kl 14:17 4546

Noen helikopterperspektiver fra meg:
PGS som selskap har selvtillit: De bygger langsiktige allianser med selskaper innen olje- og gassleting, karbonlagring, og havbunnmineraler. Ikke bare inngår de samarbeid, men de sikrer seg eierandeler på en smart måte, altså ved å gå inn med sin kompetanse som er komplementær til partneren.

PGS bryr seg ikke om kortsiktige aksjonærer, hvis de føler at det er riktig å investere hardt i Q2 og Q3 2022 for fremtidig gevinst, så gjør de det.

Det er mye psykologi rundt emisjoner og konvertering av lån, det kommer vi ikke unna. I august kommer fondsforvalterne på jobb igjen og skal kjøpe mange PGS-aksjer samtidig som vi kommer inn på hovedlisten, og samtidig som kursmål sakte men sikkert heves.

Ellers støtter jeg det som skrives om at det nå vil letes kraftig uansett kortsiktige svingninger i oljepris. Om det mot formodning skulle komme noe positive nyheter fra Ukraina er dette heller ikke noe som endrer det store bildet: at det skal investeres kraftig fremover etter lang tid med underinvesteringer.
Slettet bruker
15.07.2022 kl 14:31 4399

Ser nå absolutt muligheten til å kjøpe noen T til i nærheten av mitt snitt, 5,70,eller kanskje helst lavere. Skal sitte lenge på mine aksjer.
Mye variert skriving her inne. Intet hva gjelder innhold og vekstmuligheter i PGS, er endret. Det er en del ting nå som må landes blant aksjonærer. Så den kommer nok sakte og sikkert i farta nordover etterhvert 😀 God Helg til hele bøttepaletten 😜