$$$PPPGGGSSS$$$ PartyTime in the house y'all!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.08.2022 kl 12:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 11.07.2022 kl 07:58 412083

"Lolly-lo" ztyle hele uka
https://youtu.be/WJozYon2fEQ

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


...

PAPIRGREPET SOM GJØR 5 GANGEREN

Kjekt å være International Seabed Organization (MODM) foretrukne seismikkleverandør.

Ressurspotensialet på eksempelvis norsk sokkel skal være om lag 700 milliarder kroner ifølge Rystad. Interessen for havbunnsmineraler er stigende globalt, med eksempelvis The Metals Company som ble opprettet i fjor og lett hentet 570 millioner dollar rede penger til å lykkes med å finne og sutte ressusene, såkalte noduler som ligger strødd på havbunnen, opp. Men oppdragsgiverne for seismikk ser i hovedsak ut til å være de enkelte lands regjeringer inntil videre, Polen i dette tilfelle.

Endel investorer ønsker å posisjonere seg inn mot havbunnsmineraler tidlig. I Norge er Green Minerals børsnotert med en mcap på 129.508M, og utgjør således storparten av verdien i morselselskapet GEG (gamle SBX).

OFG vil trolig danne grunnlaget når PGS velger å børsnotere sin Marine Havbunnsmineraler virksomhet. Slik tilsvarende PGS kontrollerte C Store kanskje vil ligge i bunn for børsnotert CCS satsing.

Kjøp PGS. Få andel i det seismiske duopolet som er en forutsetning for fortsatt virksomhet for Verdens mest betalingsdyktige kunder i olje og gass. Få med aksjer når de to nye selskapene innen fremtidsnæringene Marine Havbunnsmineraler og CCS blir opprettet. Er de verdt noe? Tja i GEG (gamle SBX) utgjør GEM i hvertfall storparten. Kan en papirkonstruksjon mer enn doble selskapsverdien? Ja og den er ikke benyttet enda ... Fasit viser at SBX gikk fra 2.5 i november 2020, til 12 i feb 2021 på dette grepet. Altså nesten 5-gangern! Men de langsiktige industribyggerne i PGS tenker trolig annerledes, var formålet kun å midlertidig blåse opp kursen var det mye de kunne gjort. Her legges sten på sten for å bli en utbyttemaskin deluxe
Redigert 05.08.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
oppturen
15.07.2022 kl 16:53 5234

Synd det har blitt slik på børsen, amatørene blir gjerne lurt trill rundt. Samme hvor bra caset er, så er det livsfarlig å belåne, og stop los er også ubrukelig. Dette er spill.

Mon tro om de nye hyenene på fora har en post short ?
FaeniHelvete
15.07.2022 kl 16:55 5246

At du mener det er plausibelt er vel ikke direkte overraskende.

HP17 mente jo også at kursen kom til å stige til 6,5 i dag fordi oljeprisen pekte i riktig retning, snodig skrue.

Hvis ingen ser varsellampene som blinker etter at det er kommet short på over 6mill aksjer, rett før rep emi aksjene og Q2, så er dere vel av den typen som hopper i strikk uten å feste strikken
John Crane
15.07.2022 kl 16:59 5178

Jeg er bare litt realistisk her nå, men jeg tror det er større mulighet for at støtten rett under 6 ryker før vi bryter opp over 8ish motstanden... dessverre
John Crane
15.07.2022 kl 17:02 5207

Er enig med deg i at det blinker litt i lampene nå... går vi under ca 5.9, så kan det bli stygt... ikke særlig godt tegn å se den short`n bli satt.
FaeniHelvete
15.07.2022 kl 17:03 5248

Jeg hopper ut mandags morgen før gevinsten virkelig smuldrer opp, så kjøper jeg meg opp etter Q2 guidingen.
Grimsmo
15.07.2022 kl 17:07 5235

FaeniHelvete bynner å bli lei av vaset ditt. Du virker som en H.......... frykt amatør.
Så mye grums og støy....
Shorten er vel ment for å skremme ut sånne som deg.
Redigert 15.07.2022 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
Måsåbjønn
15.07.2022 kl 17:10 5236

6,005 .... noen som er LITT morsomme om dagen...
Karlcinho
15.07.2022 kl 17:14 5235

Jeg er enig i at momentumet har snudd. Og som tilhenger av Klopp og Guardiola er det noe jeg liker dårlig. Momentum styrer matcher, og det styrer ofte kurs er mitt inntrykk. Så om vi fortsetter ned vil ikke være noen bombe mandag. Men ikke si at shorten alene er utslagsgivende for videre tap, det blir feil. Shortere gjør det samme som oss, de gambler. Et lite søk viser at https://www.shorteurope.com/history_player.php?player=GSA%20CAPITAL%20PARTNERS%20LLP&land=norway GSA ikke er hellige i Norge og har svidd seg i Pgs før.
Redigert 15.07.2022 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
oppturen
15.07.2022 kl 17:33 5113

Kjempe bra at det er short. I PGS er det fundamentale på stell, bare å ha is i magen, matematikken vinner 👏😀
Slettet bruker
15.07.2022 kl 17:47 5025

Flott, så kan vi få tilbake overskriftene fra mai
https://www.dn.no/borskommentar/fantasyfond/pgs/tgs/alle-short-skvisers-mor-pa-oslo-bors/2-1-1212575
"Alle short-skvisers mor på Oslo Børs. Det er lenge siden vi har sett en så kraftig short-skvis på Oslo Børs som denne."
Normalone
15.07.2022 kl 17:54 4966

FaeniHelvete - du må selvfølgelig selge om du mener det er til det beste for deg, men de siste innleggene bekrefter bare mine mistanker om at du er en vettskremt investor som lar deg prege av alt støyet. For det første - de som setter short vet ikke noe mer enn investorene som rent faktisk har investert i PGS. For det andre - de som er investert har tatt et motsatt veddemål - om at kursen vil stige, og disse er helt klart i flertall. For det tredje - det er utrolig mange som har shortet som har brent seg, husker godt at det ble satt short i Scatec på rundt kr 100 - rett før den steg 400 %, og de som har satt short i MPCC brant seg også for å nevne noen. Du gjør akkurat det shorterne ønsker - nemlig handle i frykt og selger som følge av det alene at det er noen som har shortet (som sitter med akkurat den samme informasjonen som alle oss andre).

Poenget mitt; dersom en ikke skjønte at det var lurt å selge for 4 dager siden - eller underveis - før kursen falt 30 %, der jeg nå har en større forståelse for bakgrunnen for det store fallet (ved at noen har shortet), mener du at det forhold i seg selv at noen har shortet skal være årsaken til at en skal selge? Er det noe i det fundamentale som har endret seg - som tilsier at det var lurt IKKE å selge når kursen var på kr 8.5, men at det er smart å gjøre det når kursen er på kr 6 med den begrunnelse at det er satt short?

Jeg sier ikke at det er noen garanti for at kursen ikke vil falle videre - men generelt har småinvestorer en tendens til å selge på bunn (etter at kursen har falt mange dager). Jeg tenker derfor i dette tilfellet helt motsatt av deg - og er enda sterkere i troen på at seismikk markedet og PGS et på vei til virkelig å snu, og er glad for at det er satt short av to årsaker; det gir en bedre forklaring på fallet og at vi vet disse aksjene en dag skal kjøpes tilbake. Jeg har derfor valgt å kjøpe i dag - med den overbevisning om at kursen på sikt skal betraktelig høyere enn kr 6.
Redigert 15.07.2022 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2022 kl 18:02 4917

Alltid noe griseri fra deg. Men det er greit, - bare flasken er plombert
Normalone
15.07.2022 kl 18:04 4924

Strak motbakke - tusen takk for et konstruktiv og velbegrunnet innlegg. Det du trekker frem her er også nettopp grunnen til at jeg har valgt å investere i PGS - seismikk markedet og PGS er i startgropa av en stor snuoperasjon og på vei inn i et hypermarked, der vi er nødt til å lete etter mer olje, oljeselskapene har bøtter med cash til å betale for seismikk og det vil bli kamp om båtene/seismikk ressurser.

En liten digresjon - det var også mye skriverier i MPCC tråden når kursen falt med over 30 % fra kr 5 til kr 3.50 (etter at den hadde steget med flere hundre prosent). Den steg med nesten 10 gangeren etter det fallet... Jeg sier ikke at PGS vil stige med 10 gangeren I løpet av 1 år (sol MPCC) - poenget er at vi også i PGS vil oppleve store kurssvingninger, og mye støy på trådene, og det vil helt sikkert være flere som lar seg påvirke av det, og da blir det ekstra viktig å forholde seg til planen og sette seg godt inn i markedet/bransjen/selskapet en har investert i.
Redigert 15.07.2022 kl 18:14 Du må logge inn for å svare
John Crane
15.07.2022 kl 18:11 4866

Er helt enig med deg på dette, men ser muligheten for ruskevær i nær framtid...
Superduper
15.07.2022 kl 18:14 4881

Med mindre dei går konk er det lurare og berre sitta med aksjane og håpa på at dei hentar seg inn att.
Slettet bruker
15.07.2022 kl 18:15 4860

Shorten kommer til å brenne seg hardt, nok en gang. Elsker dette! Mine aksjer er ikke til salgs og kommer til å kjøpe mange aksjer i løpet av neste uke.
Slettet bruker
15.07.2022 kl 18:20 4835

Momentumet snudd?

Hos meg har Oscillatorene i time chartet gått mot kjøp. I dag chartet er det nøytralt (MACD) men ned mot nivå som etter hvert vil gå i kjøp.(RSI leser 36,69 dag og 29,00 time) Vet ikke hvilke momentum du henviser til?
oppturen
15.07.2022 kl 18:21 4844

Ruskevær var vi vel forbered på(men surt når det står på).
Når neste uke er over er flere forvirrende momenter borte.
verdensmester
15.07.2022 kl 18:30 4812

Er det noen som vet om noen av de store viktige aksjonærene har solgt
oppturen
15.07.2022 kl 18:44 4749

Hvem vet om det er solgt, kan like gjerne være lånt ut til short. De store gjemmer seg bak flere meglerkontoer, aksjonærlister har blitt en vits. Topp 50 består av 30 meglerkontoer og flere hus har mange kontoer. Bare tull hele greia
John Crane
15.07.2022 kl 19:01 4729

Går ut i fra at han mente den kraftige nedturen de siste dagene...
Men hva tenker du om nivået 6 ish...vil det holde? Jeg er overhodet ikke god på det tekniske, men ser jeg feil når jeg tenker gap den 3. til 4. mai..? Kan vi må ned dit og snu...?
Longline
15.07.2022 kl 19:12 4686

Hadde 80k aksjer før dippen på 2,45..kjøpte meg mer opp i går.solgte noen andre poster jeg har.Sitter nå med 160k til litt over 5 kr..venter på repp emin,får å få siste post på plass.Da blir de å sitte ett år frem i tid,den som har tolmodigheit til de tror jeg blir godt betalt.Her blir de iallefall å sitte 1-3 år med desse.Da vil vi då godt betalt vi som er inne nå,, om de er 5 eller 7 kr spiller liten rolle i de lange bilde.God helg til alle Pgserre på forum🥂Dette blir veldig bra🤩
InvesThor
15.07.2022 kl 19:20 4691

Viser vel ikke bare nedsalg? Det økes jo også bra på enkelte kontoer. Bank of New York & mellon står der x antall ganger og det er jo tydeligvis at det trades fra morgen til kveld der i gården? Pluss på en konto og minus på en annen. Fin måte å tjene store penger på helt klart når man får intradag svingninger på alt mellom 8-20%. Goldman sachs øker jevnt og trutt blant annet.
Ugle
15.07.2022 kl 19:21 4696

Jeg, for min del, ser det som positivt at jeg fikk plukket på 5-tallet i dag. Om vi ser ytterligere fall, styrker bare kjøpsanledningen seg etter mitt syn.
Zolly
15.07.2022 kl 19:43 4602

At shorten(e) ble satt nå rett før rep emi aksjene blir tilgjengelige betyr vel at de regner med at mange vil selge unna, dumpe kursen og ta gevinst. Det skjedde vel ikke sist gang og det resulterte i en shortskvis. Mao er det ikke gitt at det skjer nå heller. Jo færre som selger jo bedre.

Kan også tenkes i at de spekulerer i dårlige resultater i Q2 21.juli. Her kan også shorterne risikere å gå på en smell.

Torsdag 21.juli blir i hvert fall en spennende dag!

Slettet bruker
15.07.2022 kl 19:47 4621

Risikolysten vender tilbake. En aksje som Borr fosser frem tosifret i USA.

Skulle så gjerne kjøpt mer på disse nivåene, som i ettertid vil fremstå like gunstig som den vannvittige Gudegaven til alle våkne som kjøpsmulighetene etter den likens konstruerte januarskrellen. Men om glade, positive og nogen lunde renslige med-PGSere (som ikke har ødelagt enhver tanke om mais til fredagstacoen) har fått handlet, er det i det minste noe
Redigert 15.07.2022 kl 20:00 Du må logge inn for å svare
Ugle
15.07.2022 kl 19:55 4575

Jeg klarer i det minste ikke å få symmetrien til å vippe mot nedsiden over tid her. For mange elementer/momenter som sier noe om at her skal det drive nordover, men at det muligens KAN ta litt tid. Isåfall tar jeg flere lodd.
Redigert 15.07.2022 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2022 kl 19:58 4611

Gåte 1. En mann bodde i 11 etage i høyblokka på Tveita. Hver morgen tok han heisen ned og dro på jobb. På ettermiddagen når han kom hjem tok han heisen opp til sjette, og gikk trappene resten. Hvorfor?

Gåte 2. Et selskap på Oslo børs ble i mai omtalt slik i finanspressen: "Alle short-skvisers mor på Oslo Børs. Det er lenge siden vi har sett en så kraftig short-skvis på Oslo Børs som denne." Nå ligger det an til at den mesterlig konstruerte bedriften gjentas. Hvilken selskap tenker vi på?
PSI- Investor
15.07.2022 kl 20:00 4622

Sammenligningen med MPCC er god.
De som driver butikk slet lenge med å få tak i varer. Man hadde lenge jobbet etter et just in time- prinsipp hvor varelageret i praksis var ombord på et containerskip under veis. Så sviktet logistikkjeden og alle som lever av varesalg fikk panikk. Uten varer er det ikke lett å holde hjula igang når man driver butikk.
Så man sikret seg fraktkapasitet selv om ratene gikk voldsomt opp.
Uten varer ingen butikk rett og slett.

Sånn er det jo med oljeselskap også på en måte. De har levd lenge på gammelt grunnlag. Dessuten har allt grønnpreiket gjort fremtiden til noe som færre har ønsket å delta i eller har trodd på.
Nå skjønner alle at olje er vi nødt til å ha. Fremtiden må sikres!
Så jeg er like trygg på min investering i PGS som jeg var og er på MPCC.
Slettet bruker
15.07.2022 kl 20:08 4560

Vi ser de med teft for mange doblinger samles i PGS.

Slik vi også skal samles i nye case, når alt er over og rikdom bygd på evne til å stå i mot det som engang var sterk og ondsinnet propaganda, men hvis angrep med tiden har mistet krefter og nå gjenstår kun som ørefik og støy. Til sist er eneste måten å tjene penger på PGS å stadig overby hverandre, også for haterne.

PGS skal også en gang bli overpriset, en gang mellom 50 og en mulig svært mye høyere ATH
oppturen
15.07.2022 kl 20:15 4528

1. Han var vel så liten at han ikke rakk lenger enn opp til bryter 6.
2. PGS

Så gøy med sommergåter 🤗
Slettet bruker
15.07.2022 kl 20:25 4455

Riktig det 🚀 oppturen
Slettet bruker
15.07.2022 kl 21:14 4187

Fosser frem til omtrent samme kurs som på Oslo Børs.
Slettet bruker
15.07.2022 kl 21:24 4131

PHLX oil service index stiger også moderat, i slak rett pil oppover.

Vi får tro en del revansjeres i oljeservice til uka, og vi er mer enn klare for xtra godt nytt i PGS.
Ermo
15.07.2022 kl 21:38 4057

Er en del hausset bom på mål, kortsiktig.
Utover det spaas det inn med billige aksjer, ligges i skuffen.. Tas opp igjen i september.
Ermo
15.07.2022 kl 21:39 4109

God elg jenter