$$$PPPGGGSSS$$$ PartyTime in the house y'all!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.08.2022 kl 12:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 11.07.2022 kl 07:58 414032

"Lolly-lo" ztyle hele uka
https://youtu.be/WJozYon2fEQ

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


...

PAPIRGREPET SOM GJØR 5 GANGEREN

Kjekt å være International Seabed Organization (MODM) foretrukne seismikkleverandør.

Ressurspotensialet på eksempelvis norsk sokkel skal være om lag 700 milliarder kroner ifølge Rystad. Interessen for havbunnsmineraler er stigende globalt, med eksempelvis The Metals Company som ble opprettet i fjor og lett hentet 570 millioner dollar rede penger til å lykkes med å finne og sutte ressusene, såkalte noduler som ligger strødd på havbunnen, opp. Men oppdragsgiverne for seismikk ser i hovedsak ut til å være de enkelte lands regjeringer inntil videre, Polen i dette tilfelle.

Endel investorer ønsker å posisjonere seg inn mot havbunnsmineraler tidlig. I Norge er Green Minerals børsnotert med en mcap på 129.508M, og utgjør således storparten av verdien i morselselskapet GEG (gamle SBX).

OFG vil trolig danne grunnlaget når PGS velger å børsnotere sin Marine Havbunnsmineraler virksomhet. Slik tilsvarende PGS kontrollerte C Store kanskje vil ligge i bunn for børsnotert CCS satsing.

Kjøp PGS. Få andel i det seismiske duopolet som er en forutsetning for fortsatt virksomhet for Verdens mest betalingsdyktige kunder i olje og gass. Få med aksjer når de to nye selskapene innen fremtidsnæringene Marine Havbunnsmineraler og CCS blir opprettet. Er de verdt noe? Tja i GEG (gamle SBX) utgjør GEM i hvertfall storparten. Kan en papirkonstruksjon mer enn doble selskapsverdien? Ja og den er ikke benyttet enda ... Fasit viser at SBX gikk fra 2.5 i november 2020, til 12 i feb 2021 på dette grepet. Altså nesten 5-gangern! Men de langsiktige industribyggerne i PGS tenker trolig annerledes, var formålet kun å midlertidig blåse opp kursen var det mye de kunne gjort. Her legges sten på sten for å bli en utbyttemaskin deluxe
Redigert 05.08.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Zolly
19.07.2022 kl 10:14 5347

Volumet i går, mandag var ikke spesielt lavt. Tett oppunder gjennomsnittlig volum siste 3mnd 15,47 vs 16,27
Slettet bruker
19.07.2022 kl 10:27 5245

Støtter Per Ulv, KapteinKjeks, Kontur og Rep her. Flinke folk som har tjent mye fra 2kr og opp. Mens enkelte bare banner og sverter og later som de er inne, er det andre som høster. Når du er hos lege, prest og polti må du bare si Amen i kjerka og gape. I aksjemarkedet ønskes vi velkommen til å tenke selv. Rundt forbi i feltet oppigjennom ser vi noen som bare sutrer og klager, og kun sitter å venter på om f.eks om et barns ball kunne havne på tomta deres så de kan kjefte og smelle. Vi kjenner ikke disse som Vinnere heller i markedet.
Redigert 19.07.2022 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.07.2022 kl 10:57 4972

Alle skal inn med pengene de tok ut for å få kapital til emisjon og x5 overtegning, mye overskuddskapital etter emi som kun ga x1,73. Akkurat nå sitter gjengen å håper på en billig inngang og lavere kurs. Når den først begynner å stige vil alle inn.

Alle vet at vi skal høyt innen fredag, 8 kroner minimum. Kursmål 12-13 kroner i PGS!!!
FaeniHelvete
19.07.2022 kl 11:00 4989

Og når den ikke er i nærheten av å nå 8 kroner på fredag, så forskyver vi målene en uke til. Kanskje det er en ny short som da er problemet, som helt sikkert settes onsdag, så får dere noe mer å sutre over som årsak til at kursen fortsetter å synke
Bullfight
19.07.2022 kl 11:01 5043

Vel det er det delte meninger om, kan fort få inngang under 5 på fredag
Slettet bruker
19.07.2022 kl 11:04 5019

Kan ikke du kjøpe deg inn igjen FaeniHelvete, så vi slipper det gnaget ditt.
FaeniHelvete
19.07.2022 kl 11:12 4952

Kontur,

Vi har jo vært klar over omtrentlig fordeling ganske så lenge nå, hvorfor tar man det som en selvfølge at de som var nødt til å selge aksjer for å være likvide på oppgjørsdato gjør det akkurat nå? Ser vi for oss at flertallet har valgt å gjøre det akkurat nå, ikke benyttet muligheten når kursen tross alt var over 8?

Det er jo ingenting som tilsier at premissene du velger å vektlegge er reelle.

Hvorfor tar du det som en selvfølge at Q2 presentasjonen kommer til å bli kursdrivende i positiv retning? Er det en selvfølge at presentasjonen kommer til å levere bedre enn det markedet forventer, hvorfor?

At kursen smeller opp hvis det kommer en kontrakt eller 2 er jo en selvfølge.
FaeniHelvete
19.07.2022 kl 11:15 4946

Jeg er fortsatt, sannsynligvis med flere aksjer og lavere snitt enn deg. I motsetning til visse andre er jeg ikke lobotomert, så jeg har jo heldigvis aktivitet nok i topplokket til å innse realitetene i situasjonen, fremfor å høre på Asbjørsen, Moe og Titten Tei på nye eventyr i Rattataen hvor kursen minimum er 8 på fredag bare fordi det høres fint ut.

Slettet bruker
19.07.2022 kl 11:28 4810

Flere kursmål på 12-13 kroner, beregnet av personer som nok har mer peiling enn deg. Eventyr er det du som forteller😂😂😂 Håper folk har vet nok til å ikke høre på deg.
FaeniHelvete
19.07.2022 kl 11:36 4718

Hehe, jeg setter stor pris på kursmålene og håper inderlig at vi når det nivået, men jeg håper inderlig at du er såpass oppegående at du forstår at det ikke er rundt neste hjørne. Akkurat nå så er det særdeles mye som tyder på at kursen kommer til å bli kjørt ned ifbm Q2 presentasjonen
Hardly
19.07.2022 kl 11:40 4682

FIH skrev: Akkurat nå så er det særdeles mye som tyder på at kursen kommer til å bli kjørt ned ifbm Q2 presentasjonen.
Kan du utdype dette?
Grimsmo
19.07.2022 kl 11:43 4664

Børsverdi er vel bygget litt på fremtidsutsikter.
Når hadde pgs sist nesten hele flåten ute i drift? 8 skip er ute nå.
Ser ingen av di tingene som tyder på negativ guiding. Bare oppgulp og fryktspreding fra deg.
Redigert 19.07.2022 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
Bullfight
19.07.2022 kl 11:48 4617

Hvorfor er det salgs press ? Vet ikke aksjonærene sitt eget beste ?
rischioso
19.07.2022 kl 11:51 4580

Ute igjen? Rakk du egentlig å være inne før du var ute? Makan til figur skal man lete lenge etter. Tror nok dette ikke er noe for deg - invester restene (om det er noe igjen) i fond å få deg hobby du i alle fall har et snev kunnskap om så skal du se at livet blir så mye bedre ... ;)
FaeniHelvete
19.07.2022 kl 11:51 4611

25% nedgang på omtrent en uke, etter at vi fikk informasjon om forventet omsetning, ordrebok, kontantbeholdning, hvor markedet ikke er i nærheten av å være bra nok men at vi skal håpe på at det fortsetter i riktig retning slik at selskapet blir levedyktig. Short settes, kursen vaker mellom 5 og 6. Vi vet heller ikke hvor mange som har solgt seg fullstendig ut, men som får rep emi aksjer på torsdag som de bare kommer til å dumpe ut til en pen fortjeneste (65% for øyeblikket). Det skal ikke akkurat mye til før vi raser ned på 5-tallet, med 4 i horisonten, på torsdag
Klokavskade
19.07.2022 kl 11:53 4604

Hvis denne detter under 6 så kan det akkumuleres iflg PUs tidligere kommentar. . Minner om at Investtech ser støtte på 5,50. Tror at de kan få rett selv om jeg da går i minus foreløpig. Morgendagen vil gi svaret!
FaeniHelvete
19.07.2022 kl 11:54 4604

Børsverdi er bygget på mye, inklusivt fremtidsutsikter. Forventningene her er at vi har begynt stigningen mot rekordinntjening, da skal tallene være tilsvarende for at man ikke får en knekk. Det hjelper lite å ha 8 skip ute hvis ikke inntjeningen er god nok



Akillies
19.07.2022 kl 11:55 4650

Var det ikke slik at Q2 blir litt under forventet, men Q3 vil bli knallsterkt? Kan fort bli en litt negativ reaksjon fra markedet. Så er det nok noen som skal selge seg ut den 21. og ta gevinst. Jeg deler synet på at det blir ned kortsiktig. Så kan det naturligvis bli både nøytraliserende og til og med motsatt om det skulle komme noe news. Jeg skal i alle fall avvente med å fylle på litt. Er en kunst å treffe på bunnen :)
protagoras
19.07.2022 kl 11:55 4679

Jeg trodde jeg tok i med 20% overtegning, men kunne altså fått over 70%.... :(
Uforståelig at såpass mange småaksjonærer ikke benyttet anledningen til å snitte seg ned.
Bullfight
19.07.2022 kl 11:59 4628

Nå tuller du, jeg kjøpte PGS første gang på 1.28 har hatt en eventyrlig gevinst som er realisert, skal inn igjen når alt har roet seg.
rischioso
19.07.2022 kl 11:59 4629

KUN 1 hel børsdag igjen til Q2 detaljene kommer på bordet hvor det nylig er blitt sagt at cash ikke er noe problem og akkurat det venter markedet en bekreftelse på - cash vs gjeld, fartøy status og outlook. Mao, Q2 presentasjonen vil ikke være annet enn triggende og de store som ikke har presolgt emiaksjene nå vil heller ikke selge og ingen småaksjonærer vil selge emiaksjene fordi det er snakk om ubetydelige volumer - knappe 0,138% av den beholdningen de hadde i mai så det betyr knappe 14 aksjer pr 100aksjer og for de fleste så vil det kun gi et noe bedre snitt og således ikke verdt å selge. Kjøp og hold blir det eneste riktige å gjøre før den 21-de for etter presentasjonen så er mitt bet av vi ikke lengre ser dagens lave kurs ... ;)
Slettet bruker
19.07.2022 kl 12:00 4637

Omsetning har økt dramatisk i Q2. At det har en kostnad å sette skip ut fra kald opplag skjønner vi. Men her er inntjening på disse utgiftene nesten umiddelbart. Som rep. emi vi nettopp var med på😉
FaeniHelvete
19.07.2022 kl 12:04 4593

Alt det vi har fått servert hittil tilsier jo at Q2 som ikke står til forventningene, og at vi forberedes på at Q3 blir solid. Kanskje på tide at du følger litt med, selv om nicket ditt tilsier at det sannsynligvis er utenfor rekkevidde.
rischioso
19.07.2022 kl 12:08 4581

Q2 katten er ute av sekken så det er ikke det resultatet vi er ute etter - det skjønner jo de fleste. Det er forholdet cash vs gjeld herunder forfall etc og ikke minst fartøy status og outlook for det er først i de kommende kvartaler hvor underskudd blir snudd til overskudd - mao, det er forventningene til kvartalene som kommer som vil være av betydning fremover og det er nok også det som vil trigges når detaljene som markedet venter en avklaring på kommer på bordet på torsdag.
rischioso
19.07.2022 kl 12:10 4861

Beklager Bullfight - my bad, det gikk litt fort i svingene her - det var nok en viss annen den var stilet til ...:)
rischioso
19.07.2022 kl 12:22 4816

Det kan ha noe å gjøre med tilgjengelig kapital - ikke alle har det. Uansett, dagens korreksjon lå i kortene som jeg utdypet i går - det er kun teknisk og derfor midlertidig. Gulvet på 6,4 er nå blitt et tak hvor det skal noe til for å bryte igjennom så vi kommer opp på oversiden - Q2 detaljene på torsdag vil kunne bidra til det så dagens nivå kan være en god inngang i så måte. Videre så er vi nå over halvvegs inn i Q3 hvor det er å forvente at nettopp Q3 vil være et turnaround Q og etter det vil det bare bli bedre Q etter Q. Bryter vi opp og havner på oversiden av 6,4 på torsdag så er det nærmest fritt for motstand av betydning opp til nærmere 8nok så det kan gå fort når det først snur ... ;)
rischioso
19.07.2022 kl 13:05 4519

Blir spennende og se om 6 tallet holder og holder ikke det så er er den tekniske bunnen i dette intervallet 5,5, men vil tro at det snur før det. Vi har fortsatt hele morgendagen det kan herjes med kursen frem til Q2 presentasjonen på torsdag så mye kan skje.
Slettet bruker
19.07.2022 kl 13:09 4502

Blir bra dette, bare hold, Pgs kommer

Men er det ikke flere av dere som kjøper Geg /Seabird nå? Hva er det dere venter på?

Solgte et skip i går, cash +salg er vel nærmest gjeldsfritt selskap
3 skip på arbeid+ stor eiendel i Green Minerals.
Kan jo knapt bli bedre

Nå må dere våkne, finne andre case en bare Pgs
Geg kommer til å bli ei kule, Just saying
Redigert 19.07.2022 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.07.2022 kl 13:26 4481

Den geg geg gule etter min smak må jeg si. Har ikke lett-trekte laks til noe sånn geg geg i li kokkos. Skulle gjerne hatt han Brynjar eller Ståle eller hva det var i Paggassen, Så er det heller en annen med monokkel på den veg 🌊🌊🌊
Redigert 19.07.2022 kl 13:32 Du må logge inn for å svare
Kontur
19.07.2022 kl 13:32 4480

Enkelt å svare på. Mange, de fleste venter til det siste med å skaffe kapital (dersom salg av PGS aksjer) i håp om bedre kurs. Der er tatt posisjoner hele veien, men i dag er absolutt siste dag det er mulig. Ingen penger på oppgjørskonto, ingen emiaksjer.

Det fundamentale i markedet står sterkt ved lag og det er ingenting som tyder på noe annet enn økt aktivitet, bedre rater og høyere inntjening mnd for mnd.
Usikkerheten ligger i kostnadsnivået i å få kalde skip operative samt nårtid kontrakter kommer tikkende inn.
Tror Q2 tallene vil svare til forventningene mye pga late sales som antagelig blir høye.

Ser og et managment og eierskap som kjemper for selskapet de jobber i og eier i. De har ventet på denne oppturen i mange år og legger sjelen sin i det.
Har derfor lastet godt opp med PGS aksjer og planlagt å sitte lenge med disse og være med på oppturen jeg tror blir lang og god.
Kontur
19.07.2022 kl 13:37 4489

Store kjøpere som ligger klar å kjøper på 5,955 - 6,05
Småfiskene går rett i garnet...
Vent å se litt senere i dag så flyttes grensen opp i forsøk på å riste ut mest mulig før vinduet lukkes.
Hold på aksjene
Slettet bruker
19.07.2022 kl 13:42 4488

Ikke la deg lure for en snickers
Slettet bruker
19.07.2022 kl 13:47 4388

Underbitte. Overkåte.
https://youtu.be/7lgca698XrQ
Redigert 19.07.2022 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.07.2022 kl 14:09 4294

PGS har meldt betydelig økt omsetning i Q2. Svarte ikke til forventningene? Hvilken planet bor du på?

Mitt nick..Faen i helvete heller, det er jo konge gutten min😁
Slettet bruker
19.07.2022 kl 14:19 4215

Er nok ikke utenkelig du snart ser Geg asset i Pgs.
Geg er i Pgs eller Shearwater om litt, reparere reparere konsolidere sa sa de på Bjarne tv på 70 tallet.
Redigert 19.07.2022 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.07.2022 kl 14:33 4133


*Den (passe eller litt for?) lure Ståle Rodahl reddet SBX (nå GEG) i 2020 med å spinne av Green Minerals som skal lete etter havbunnsmineraler. Vi var mange som gjorde en kule ved å være med deler av ferden fra lav 2,5 til høy 12 på noen gode powerpointpresentasjoner og ny selskapsstruktur.

Nå skal PGS og OFG kartlegge havbunnen for havbunnsmineraler.

Kanskje vil PGS spinne av sin New Energy satsing? Både CCS og marine havbunnsmineraler vil med samme diskonteringer av fremtidsinntekter som er brukt på havvind og hydrogen alene forsvare kurser godt over PGS totale verdi i dag. Så vet vi den tradisjonelle olje og gass-seismikken også er på vei inn i tidenes bullmarked.

PGS - kinderegget fra Fabergé?

Oilmajors vil kanskje foretrekke én leverandør for samtlige seismiske operasjoner.

Spør du meg bør PGS kjøpe SBX skipene til salgs for å slippe gi bort også nodesmåkroene i samarbeidet med MSEIS. ALLE PENGENE, samtlige, skal til PGS.


---

- Det er noen ting man ønsker å kunne fortelle barnebarna at man var med på, særlig siden det å ha vært med på det innebærer at du kan fortelle dem det under de mest komfortable omgivelser på ditt foretrukne landsted. Å være først ute med å utnytte marine havbunnsmineraler, Norges nye 20mrd i året næring er en slik ting. Internasjonalt snakkes det om en trillionnæring.
The golden 1
19.07.2022 kl 14:41 4073

https://e24.no/boers-og-finans/i/wOweE4/casper-ruud-om-aksjeveddemaalene-kjipere-i-det-siste
Dette er bare starten på eventyret i seismikkmarkedet og olje!

"Det har vært en kjipere periode i det siste. Jeg har ikke hatt oljeaksjer, og det angrer jeg på. Men det er gøy å følge med. Noen gang er det bedre å ha penger investert enn at de bare står på en bankkonto – og du bare får lyst til å kjøpe dumme ting, smiler Ruud."

Kontur
19.07.2022 kl 14:44 4087

Vi teller nå timer før kursen stikker opp tenker jeg.
Tenk for en trigger det vil være når alle aksjonærene sitter på samme side av bordet og vil det samme, nemlig kursoppgang.
Soleklar kjøp PGS.