$$$PPPGGGSSS$$$ PartyTime in the house y'all!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.08.2022 kl 12:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 11.07.2022 kl 07:58 412046

"Lolly-lo" ztyle hele uka
https://youtu.be/WJozYon2fEQ

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


...

PAPIRGREPET SOM GJØR 5 GANGEREN

Kjekt å være International Seabed Organization (MODM) foretrukne seismikkleverandør.

Ressurspotensialet på eksempelvis norsk sokkel skal være om lag 700 milliarder kroner ifølge Rystad. Interessen for havbunnsmineraler er stigende globalt, med eksempelvis The Metals Company som ble opprettet i fjor og lett hentet 570 millioner dollar rede penger til å lykkes med å finne og sutte ressusene, såkalte noduler som ligger strødd på havbunnen, opp. Men oppdragsgiverne for seismikk ser i hovedsak ut til å være de enkelte lands regjeringer inntil videre, Polen i dette tilfelle.

Endel investorer ønsker å posisjonere seg inn mot havbunnsmineraler tidlig. I Norge er Green Minerals børsnotert med en mcap på 129.508M, og utgjør således storparten av verdien i morselselskapet GEG (gamle SBX).

OFG vil trolig danne grunnlaget når PGS velger å børsnotere sin Marine Havbunnsmineraler virksomhet. Slik tilsvarende PGS kontrollerte C Store kanskje vil ligge i bunn for børsnotert CCS satsing.

Kjøp PGS. Få andel i det seismiske duopolet som er en forutsetning for fortsatt virksomhet for Verdens mest betalingsdyktige kunder i olje og gass. Få med aksjer når de to nye selskapene innen fremtidsnæringene Marine Havbunnsmineraler og CCS blir opprettet. Er de verdt noe? Tja i GEG (gamle SBX) utgjør GEM i hvertfall storparten. Kan en papirkonstruksjon mer enn doble selskapsverdien? Ja og den er ikke benyttet enda ... Fasit viser at SBX gikk fra 2.5 i november 2020, til 12 i feb 2021 på dette grepet. Altså nesten 5-gangern! Men de langsiktige industribyggerne i PGS tenker trolig annerledes, var formålet kun å midlertidig blåse opp kursen var det mye de kunne gjort. Her legges sten på sten for å bli en utbyttemaskin deluxe
Redigert 05.08.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2022 kl 09:53 3517

"Ikke la dere lure for en snickers". I PGS-familien lar vi ikke rovdyr tygge på kammeratene våre, for vi finner og deler selv informasjonen som blir forsøkt holdt fra oss av rosaskjortene
PSI- Investor
02.08.2022 kl 09:54 3509

He he ganske rått egentlig, og Finansavisens rolle i saken da, får de provisjon av gevinsten eller? Tre dager på rad med samme sak, og så var altså dette årsaken?
observer009
02.08.2022 kl 09:54 3508

En av grunnen til høyre omsetning er at investorene er meget positive til selskapet. ;)
Slettet bruker
02.08.2022 kl 09:55 3490

Det er opp til oss å gjenkjenne bullsignalene for hva de er ...
Slettet bruker
02.08.2022 kl 09:56 3465

Samba De Janeiro!
kapteinkjeks
02.08.2022 kl 09:57 3498

Finnes det en organisasjon for småinvestorer og småsparere? som kunne anmeldt slike ting og talt vår sak.. Hele systemet er rigget for å flå oss... uansett største kjøpssignal siden krigen. Personlig gjør jeg alltid det motsatte av meglerhusene og derer analyser...
Slettet bruker
02.08.2022 kl 09:58 3480

Uggefaen: "Jai ikke gidde tid til å spille mere sjakk med den dumme ape!"

For han bare jukser
Redigert 02.08.2022 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2022 kl 10:06 3375

https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/08/02/7907808/beste-pa-syv-ar-for-oljeserviceselskap?internal_source=sistenytt vante melodier. Snart er "nest beste kvartal" byttet ut med "rekordår" for PGS
observer009
02.08.2022 kl 10:07 3423

Kunne ikke sagt bedre selv:-). UGGS- SEB en gjeng med juksmakere ....
PSI- Investor
02.08.2022 kl 10:09 3431

Uten hjelp fra pressen hadde de vel likevel ikke fått noe ut av det antagelig?
InvesThor
02.08.2022 kl 10:11 3386

Begynner vel å tro Herr Uggedal har bommet på komma. Skulle vel vært 35,- ? Antar det er 3,5mafiadollar. Tilsvarer vel ca 35 NOK, skjønner at de hamstrer.
Slettet bruker
02.08.2022 kl 10:12 3376

Dette er et korrupt landskap som er belyst fra det jeg mener er god og seriøs kompetanse herfra.
Klarer enn det blir det altså ikke.
Kursmål 3.5,fra monkeyugg kjøpe seg inn rett etter på😂😂
De som solgte kanskje lærte noe.
Men ja vi beskytter hverandre, sånn bør det ihvertfall være.
Redigert 02.08.2022 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
02.08.2022 kl 10:15 3346

Takk for oppdatering. Dette bare bekrefter hva jeg har sagt flere ganger; meglerhusene og analytikerne blir betalt av sine kunder og alt de gjør har til hensikt å berike deres egne kunder, ikke deg og meg. Derfor må man aldri stole på analytikere og det meglerhus kommer ut med. Har selv en nær bekjent som har jobbet som analytiker og som bekrefter det jeg sier. Det første han gjorde når han kom på jobb var å danne seg en oversikt over hva som hadde skjedd i USA og ASIA over natten, deretter vurdere hvordan dette ville påvirke det europeioske markedet generelt og den OSE spesielt, for deretter å ringe sine største kunder og gi dem en oppdatering og råd for dagens handle.

Aldri tro at disse folkene er objektive i sine utspill og analyser. FA og Hegnar er nyttige idioter for at de skal kunne få frem sine budskap og påvirke/massere markedet til beste for sine egne kunder.

Det hele er rigget og pill råttent. Dersom man ikke trør med varsomhet i dette markedet så vil man gå glipp av uslepne diamanter som PGS og bli lurt til å kjøpe oppblåste papirer slik at husene sine kunder kommer seg ut med gevinst og du sitter igjen med svarteper.

Ha en fortsatt god børsdag!
ÆreVære
02.08.2022 kl 10:16 3335

Om alle her sender noen ord om dette til tips@finansavisen.no eller henning.christensen@finansavisen.no, så må de skrive om det?
oppturen
02.08.2022 kl 10:17 3333

Regnskapene til PGS er i $ så gutten tror vel kursen også blir presentert i $ og derav blir kursmålet bare 10% av hva det skulle vært.
VantageVolante
02.08.2022 kl 10:17 3327

Men helt alvorlig ment:

-bør ikke dette meldes til finanstilsynet?
-eller tipses om til et medieorgan?

Med alle mulige forbehold at dette er SEB selv, og ikke en felles klientkonto som poppet opp på listen der.

Er det noen her som tar ansvaret? Jeg er ikke så bevandret i slike kretser.
Slettet bruker
02.08.2022 kl 10:17 3334

Men hvordan kan vi bruke taekwondo på Uggs? -Vende hans egen energi mot han selv. Gjenkjenne kjøpssignalet i slike koordinerte angrep og laste alt vi har. Rett nok vil verdien av SEBs PGS aksjer også øke (noe jeg ikke unner de), men Uggs blir stående der naken på Torgallmenningen med meitemarken ute, som han i Vamp om dere kjenner historien. For alt vi vet er Uggs "the fall guy", viste ikke noe om at SEB planla kjøp, og det er det siste vi hørte fra han. Good riddance. DNBs analytiker pakket snippesken. "U. Thant og Fjas" kanskje snart er å finne på stand for Fjordkraft
Redigert 02.08.2022 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2022 kl 10:24 3246

kritisk jounalistikk; FA må nok Google de ordene. Journalistikk i det hele tatt.
Slettet bruker
02.08.2022 kl 10:24 3288

Jeg skriver inn til FA hvis alle bekrefter at de gjør det.
Kom igjen a, hvis FA ikke respondere så er ikke kundene viktige og de bekrefter at det er med på denne frarøvelse av kapital.
Jeg er klar, flere??
HAS
02.08.2022 kl 10:25 3328

Kanskje på tide å slutte å oppføre seg som en oppskjørta hønseflokk som har sett reven? Disse sporene står ikke til evig tid, og vil snart bli fortrengt av bedre signaler:)
Quendi
02.08.2022 kl 10:28 3302

Nu börjar det verkligen bli dags, även för nya aktieägare, att gå in på riktigt i PGS. Många här inne har en krockkudde som heter duga eftersom de varit med i emissionen med ingång på 3,7kr och tål om kursen svänger ned till 5,5-5,0. Många nya aktionärer som kommit in på runt 7kr har fått ta en smäll när den volatila aktien gått ner till 5,9kr och blivit avskräckta.

Nu verkar turbulensen ha lagt sig, emissionerna är över och trots att oljepriset gått kraftigt ner senaste dagarna har inte PGS gått ner. Detta är ett riktigt gott tecken. Framför oss har vi ett Q3 som av allt att döma kommer ge riktigt fina signaler. Om det också kommer flera kontraktsmedlingar fram tills Q3 presenteras så bäddar det för ett riktigt fint år framöver om inga tråkiga överraskningar kommer. Att aktiekursen är undervärderad är det väl inget snack om. Omsättningen i aktien är också helt galen och det finns ett gigantiskt intresse kring PGS. Det krävs bara några små signaler till innan den rusar uppåt, någonting annat vore extremt överraskande.

Håll i hatten!
Redigert 02.08.2022 kl 10:28 Du må logge inn for å svare
ÆreVære
02.08.2022 kl 10:29 3326

VantageVolante skrev Jeg er klar. Anyone????
Kom med forslag til felles tekst? Så kan de som ønsker sende inn
Slettet bruker
02.08.2022 kl 10:30 3326

Joda men vi liker ikke rasshøl som kødder med småinvestorer
oppturen
02.08.2022 kl 10:30 3314

VantageVolante skrev Jeg er klar. Anyone????
Beklager men selv om jeg har svært lite til over for stunt som vi ser fra FA og Ugg så er jeg ikke naiv nok til å tro at det hjelper å melde ifra.
Ta adnota og ager etter egen overbevisning, lær å skille ut støy og heller profitere på usikkerheten.

Å rope i skogen gir få andre svar enn ekko.
SeismikkUP
02.08.2022 kl 10:37 3236

PGS vil uansett finne sin verdibase. Her vil skipsverdier måtte komme fram i balansen ved gode marginer fra kommende oppdrag. Hvis det blir supersyklus og flere gode Q kommer langt høyere kursmål. Plutselige hopp skjer like gjerne. Støy kan bør overses og heller fokusere på det fundamentale som kanskje aldri har vært bedre for seismikk bransjen og her PGS?

Fokus
Redigert 02.08.2022 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
VantageVolante
02.08.2022 kl 10:42 3166

Et forslag, så kan vi komme med innspill og redigere etterhvert, før endelig tekst postes.

Som sagt, dette er langt utenfor min sone, men kan da uansett komme med et forslag.

"Til xxx

Viser til Deres artikkel av mandag 25. juli d.å. der det fremkommer kursmål PGS på 3.5 fra SEB. Videre en ny artikkel dagen etter, der det gås mer i dybden med intervju av Uggedal i SEB der PGS ifølge deres egne beskrivelser blir "slaktet".

I ettertid ser vi av aksjonærbeholding at SEB har økt sin eierandel i PGS med over 1,5 millioner aksjer. Denne oppdateringen sees idag, 02.08. Ergo er oppkjøpet gjort omkring torsdag/fredag forrige uke, altså ETTER analysen og deres artikler.

Vil dere si at dette kan fremstå som "tvilsom journalistikk"?
Bør Finanstilsynet, fra Finansavisens objektive ståsted, orienteres da kursmålet og SEBs analyse virker suspekt sett i lys av deres handel påfølgende dag(er)?

Mvh. småsparere og brukere av Finansavisens forum"


.....her er det masse man kan forbdre, men er da ihvertfall et spakt forslag.

Vennligst fyll inn og rediger hvis ønskelig.
Slettet bruker
02.08.2022 kl 10:46 3147

Man må ikke ha mistet fokus på det fundamentale i PGS for å melde til FA at aksjonærer følger med på deres villighet til å støtte uærlige sprell.
To forskjellige saker i mitt hode og litt mer alvorlig enn 'støy'.
VantageVolante
02.08.2022 kl 10:54 3083

Håpet kunne jo være at FA, basert på opplysningene om SEBs oppkjøp i PGS, kunne få et intervju med Uggedal der de spør hvorfor SEBs akjsjebeholding i PGS økte såpass mye etter hans analyse.

Det kunne jo blitt en interessant artikkel.
SeismikkUP
02.08.2022 kl 10:57 3048

Det kan sikkert påpekes et snodig spill fra FA og SEB. Det var noe spesielt hvor mange ganger det ble skrevet om SEB kursmål. Samtidig ble det skrevet i flertall. Enda mer merkelig når langt flere meglerhus har nesten 4 ganger høyere kursmål enn SEB. Og ingen kritisk blikk mot SEB analytiker som kanskje har bommet mest med bransjeforholdene. Det er lov å stille kritisk blikk mot analyser også. Der er fint å være kritisk til analyser og journalistikk. Uansett trumfer det fundamentale som marginer i seismikk og for PGS slik støy. Blir det supersyklus er kursmål på 13-14kr også historie og altfor lavt;)
Slettet bruker
02.08.2022 kl 10:59 3025

Fra Finansavisens side er det jo uansett en god sak, med Uggedal som var essensiell sammen med DNBs nå avgåtte analytiker i krakk 27. jan, og nå på ny forsøkte skape panikk, samtidig som arbeidsgiver SEB storhandlet. Et interessant spørsmål å stille Uggedal er jo om han var klar over at SEB planla kjøp.

Ser begge sider av saken her. I utgangspunktet tenker jeg det er opp til oss som spillere å lese markedet og agere riktig, men det er uansett et lite scoop for Finansavisen å avdekke konkret eksempel på praksis et stort antall småsparere er vrede på. En soleklar klikkfavoritt der altså, som nok journalistene som er inne og leser den i særklasse mest populære tråden på forumet med titusener daglige visninger allerede er klar over. Et tips er kanskje også å tipse DNs Jensen som har vist mye interesse for thrilleren som utspiller seg i PGS; du vet den nest mest omsatte aksjen på Oslo børs
VantageVolante
02.08.2022 kl 11:01 3018

Kan du forfatte en mail til rette instanser?
Gimleveien
02.08.2022 kl 11:07 3004

Kan du ikke sende en Mail til FA journalisten som skrev Uggedal saken? Vil tro de gjerne spinner videre på den
VantageVolante
02.08.2022 kl 11:12 3017

Trur egentlig ikke jeg er den rette. Den "rette", utifra et forumperspektiv ville være en av våre glimrende forumskribenter som ofte frekventerer og kommer med mange gode innspill.

Hval er gjøgleren, men han er også dønn seriøs og fremstår profesjonell når han må.
Dania
02.08.2022 kl 11:20 2945

Spørs om FA tar tak i dette når de selv har vært så aktive på å fronte kursmålet til SEB! Da bør man heller kontakte DN eller E24 å få de om å lage en sak rundt dette?
Slettet bruker
02.08.2022 kl 11:33 2817

Jeg kan etter jobb sende mail om dette til FA, hvis stemning for det og kjernen( Hvalross, geo1 osv) synes det er ok eller selv heller evt vil ta det videre? DN og e24 og
Redigert 02.08.2022 kl 11:39 Du må logge inn for å svare