$$$PPPGGGSSS$$$ PartyTime in the house y'all!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.08.2022 kl 12:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 11.07.2022 kl 07:58 413752

"Lolly-lo" ztyle hele uka
https://youtu.be/WJozYon2fEQ

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


...

PAPIRGREPET SOM GJØR 5 GANGEREN

Kjekt å være International Seabed Organization (MODM) foretrukne seismikkleverandør.

Ressurspotensialet på eksempelvis norsk sokkel skal være om lag 700 milliarder kroner ifølge Rystad. Interessen for havbunnsmineraler er stigende globalt, med eksempelvis The Metals Company som ble opprettet i fjor og lett hentet 570 millioner dollar rede penger til å lykkes med å finne og sutte ressusene, såkalte noduler som ligger strødd på havbunnen, opp. Men oppdragsgiverne for seismikk ser i hovedsak ut til å være de enkelte lands regjeringer inntil videre, Polen i dette tilfelle.

Endel investorer ønsker å posisjonere seg inn mot havbunnsmineraler tidlig. I Norge er Green Minerals børsnotert med en mcap på 129.508M, og utgjør således storparten av verdien i morselselskapet GEG (gamle SBX).

OFG vil trolig danne grunnlaget når PGS velger å børsnotere sin Marine Havbunnsmineraler virksomhet. Slik tilsvarende PGS kontrollerte C Store kanskje vil ligge i bunn for børsnotert CCS satsing.

Kjøp PGS. Få andel i det seismiske duopolet som er en forutsetning for fortsatt virksomhet for Verdens mest betalingsdyktige kunder i olje og gass. Få med aksjer når de to nye selskapene innen fremtidsnæringene Marine Havbunnsmineraler og CCS blir opprettet. Er de verdt noe? Tja i GEG (gamle SBX) utgjør GEM i hvertfall storparten. Kan en papirkonstruksjon mer enn doble selskapsverdien? Ja og den er ikke benyttet enda ... Fasit viser at SBX gikk fra 2.5 i november 2020, til 12 i feb 2021 på dette grepet. Altså nesten 5-gangern! Men de langsiktige industribyggerne i PGS tenker trolig annerledes, var formålet kun å midlertidig blåse opp kursen var det mye de kunne gjort. Her legges sten på sten for å bli en utbyttemaskin deluxe
Redigert 05.08.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Zolly
15.07.2022 kl 21:48 6890

Det kan bli mye støy til uken og ingen vet helt hvilken vei det bærer på kort sikt. Men caset virker meget bra så man får ta på seg litt lengre briller. At kursen er kr 6 eller mindre om 3-6 mnd gitt at markedet for seismikk beveger seg i den retningen det ser ut til, er svært lite sannsynlig. My guess blir i intervallet kr 8-10 eller høyere.

God helg!
Redigert 16.07.2022 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Ermo
15.07.2022 kl 21:57 6954

Ermo skrev Innlegget er slettet

Redigert 15.07.2022 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
15.07.2022 kl 22:17 6903

Jeg var i ferd med å gurgle litt rødvin når telefonen ringte, var litt vanskelig å forstå hva han ville frem til i begynnelsen men etter litt frem og tilbake så var det lett å konkludere med at det var en PGS hausser. Trivelig kar, nigeriansk prins som hadde noen PGS aksjer for millionbeløp som måtte selges utenom børsen, var noe krangel om arv, skulle få de for kursmålet til DnB, sa han. Etterpå spurte han om jeg hadde hatt noen problemer med Microsoft i det siste, og at han hadde et indisk søskenbarn som kunne veilede meg for å installere de siste oppdateringene.

Trivelige folk, men pcen ble ikke noe bedre. Vi ble enige om å forsøke igjen på mandag, og at da kunne han også sende innom noen omreisende slektninger som er snekkere, så da får jeg også fikset kledningen på huset for en billig penge.

Det er bekymringsverdig å gå gjennom historikken til enkelte brukere som er i overkant positiv til fremtidsutsiktene. Nå ser jeg jo helst at jeg må pakke ned en OP25 og HP30, men jeg har jo ikke all verdens tro på det. Akkurat nå er det særdeles lite som tyder på en umiddelbar oppgang, tvert imot så ser det ut som vi skal synke et stykke videre. Hver mann/kvinne/hen får vurdere egen inngangsbillett, men hvis man er faretruende nær en sluttsum på 0 så er det ikke det dummeste å sette seg på innbytterbenken fra mandags morgen, det meste tyder på at de det gjelder vil få en rimeligere inngang i nær fremtid.

Jeg håper Pedersen guider fettskiten ut av aksjen førstkommende torsdag, men jeg finner det tildels umulig å tro at det ikke er vesentlige bekymringer som ikke sender kursen ned til et nytt utgangspunkt.

Slettet bruker
15.07.2022 kl 22:35 6959

Jeg anbefaler på det sterkeste at du kan avtale med følgende informasjon hvis du er bosatt i store Oslo-området

https://oslopsykologbehandling.no/online-booking/
Slettet bruker
15.07.2022 kl 22:51 6997

😄🤪🥴

Psychologfaget har kommet langt nå. Sikker på at schiziateren kan gjøre mye for både deg og *ickhead og de andre personlighetene dine, med mye tung terapi over år. Men si nei til pillene fra Pheizter, de sløver viddet, men det vet du vel allerede. Det du trenger er noen å snakke med.
Redigert 15.07.2022 kl 23:32 Du må logge inn for å svare
Grågåsa
15.07.2022 kl 22:54 7027

Denne tråden har vært veldig bra over lang tid. Selvsagt noe haussing (i begge ender; les både opp og ned), men i senere tid useriøse oppgulp. Ikke la tråden dø ut på useriøsitet.

Det er utrolig mye konstruktivt og gode refleksjoner for både hvorfor kursen skal gå opp og ned, som er nyttig å ta med seg i vurderingene som skal tas på kortsiktig (trading) og i langsiktig perspektiv. Men nå er det for mye «skittkasting».

Vi er forhåpentligvis alle voksne folk. La oss oppføre oss i så måte, og legg ned øksen for denne gang. Det er lov å være uenige, men la oss underbygge det på ordentlig vis. Hvis ikke dør tråden ut for de seriøse og blir overlatt til kun «skittkastingen». Det vil være synd.

Bare en oppfordring.
Slettet bruker
15.07.2022 kl 23:11 6942

Du har rett. Gir meg nå. Så får andre gjøre som de vil
Slettet bruker
15.07.2022 kl 23:19 6923

Huff. Enn at jeg har sløst bort1 minutt av livet mitt på å lese innlegget ditt. Og nå 15 sekunder på å skrive dette.

Blir bare sikrere for hver dag at PGS er rette aksjen å sitte i fremover. Energikrisen løser seg ikke sv seg selv. PGS og flotte ramformskip må til. "Stål på vannet" er gull!
Londonmannen
15.07.2022 kl 23:29 6876

Ikke bare er det lov å være uenige, men for at et aksjemarked skal kunne fungere er det et must at det til enhver tid er forskjellig syn på hvorvidt en aksje skal opp eller ned. Hvis ikke vil ikke det være et marked med både kjøpere og selgere.

Men man trenger ikke æreskjelle hverandre selv om man er uenige. Det er fullt mulig å opptre sivilisert selv om man mener å være anonym.
WW
15.07.2022 kl 23:36 6878

Fredagsnattmatteworkshop om allokering av rep.emi-aksjer. Tar gjerne imot deres tanker rundt følgende regnestykke:

Det opplyses i børsmeldingen at 71% av tegningsrettene ble benyttet, og at de 29% resterende aksjene vil fordeles blant de som overtegnet, vektet etter disses tegningsretter. Blir det da riktig at antall aksjer man tildeles er: antall t-retter + (antall t-retter x 0,29 / 0,71) ?

(Forutsatt at alle som benyttet tegningsrettene overtegnet; dersom f.eks. kun halvparten av aksjemassen blant de 71% overtegnet vil vel antallet ekstra aksjer dobles).

I så fall vil en eier av 100k aksjer som har overtegnet motta 13k aksjer (t-retter) pluss minst 5,3k aksjer (fordelt etter overtegning), totalt minst 18,3k aksjer. Blir dette riktig? I så fall veldig god uttelling for en rep.emi gitt at kursen holder seg noenlunde flytende!
PSI- Investor
15.07.2022 kl 23:41 7135

Veldig spent på om jeg fikk noen og da ev hvor mange.
Jeg hadde ingen retter men fikk lov å bestille likevel.
Kanskje er jeg da med og deler de der 29%’ene. Ev kan de ha valgt å øke totalt antall emisjonsaksjer?
Og i så fall blir det nok vanskelig å regne ut hvor mye hver enkelt fikk før fasit foreligger?
WW
15.07.2022 kl 23:47 7362

Hmm, det ser dessverre ut som du måtte ha tegningsretter for å motta blant de overtegnede: «10,903,953 new shares, constituting 29% of the Offer Shares, are allocated pro-rata to
subscribers who have oversubscribed based on the number of subscription rights exercised by each subscriber.»

Men jeg skal ikke være for bastant på det - mulig «subscription rights exercised» kan tolkes friere. I alle tilfeller fremgår det av meldingen at det er det opprinnelig fastsatte antallet (38m aksjer) som vil bli fordelt. Jeg antar at noe annet måtte ha blitt behandlet på ny ekstraordinær generalforsamling.
PSI- Investor
15.07.2022 kl 23:52 7465

Ok, takk!
Pussig at jeg i det hele tatt fikk bestille da, fikk bekreftelse på mail også.
Det KAN jo ha vært for å bli kvitt alle aksjene dersom dere med retter ikke hadde overtegnet nok.
Men så ble det da kanskje ikke aktuelt å fordele noe til oss øvrige likevel.
Jeg finner det vel ut neste uke en gang.
Slettet bruker
16.07.2022 kl 00:07 7498

Slettet bruker skrev +2,38%
Som du delte i borr-tråden:

If the market was expecting an announcement between President Biden and (Saudi Crown Prince) Mohammed Bin Salman that oil production was going to be increased, they were sorely disappointed," said Andrew Lipow of Lipow Oil Associates in Houston.
geo01
16.07.2022 kl 00:24 7555

Ja off de aksjene ødelegger synet på hva som skjer i Pgs.
Jeg har og tegninger men de spiller ingen rolle da det er tynne greier.
Det som er det viktigeste er at Pgs og markedet dobbles fremover sammen med ratene.
Det skal skytes 4D allover,nye felt og jobber skal starts up og paralelt skal det grønne ccs integreres som er en vekstfaktor lenge.
Det som er viktig er ledelsens guiding og resulteter og vekst.
Om aksjen er 5 eller 8 spiller liten rolle i det lange bildet,er selskapet i vekst eller ikke er faktoren.
Klarer ikke ledelsen og bevise vekst og inntjening nå klarer de det aldri.
Resesjonen kan gi utfordringer men innsatsfaktorene negativt er på kort sikt renter og gjeld.
Det positive er høy etterspørsel og store bidrag i et normalt marked.
Skipsverdien på varm flåte er styrket,mens den kalde flåten krever måneder med ansettelser og forberedelser noe som er dyrt i dagens marked med lite tilgjengelig arbeidskraft.
Det gir dårligere forutsetninger for billige skip for TGS og andre som ønsker fortgang,også ccs det blir dyrt og få seismikk fremover..
Tipper strategien til Pgs er og ikke levere ut kaldstablet skip uten en ekstrem betalt godt jobb.De trenger ikke ubalanse i markedet uten eksraordinære rater som betaler prosessen som dog tar tid.
Det er et sylstramt marked i seismikk og etterspørsel etter olje og gass er kritisk.
Akillies
16.07.2022 kl 00:25 7563

Vi skal nok ned til uka. Stand strong, dette er støy, og over kneika går det opp opp opp.
Slettet bruker
16.07.2022 kl 00:39 7517

De har sendt ut skriverier til alle aksjonerer. Om det er med overlegg eller en systemsvikt vet jeg ikke.
Man må dessverre ha hatt aksjer den 3.mai. De har full oversikt over hvem som hadde og ikke hadde. Det at du har fått kvittering på Mail og deretter «godkjent» på euronext ,betyr ikke annet enn automatisk svar på Mail vedrørende bestilling , og godkjent på euronext fordi du har fylt ut skjemaet riktig.
Beklager å måtte skuffe deg.
Info fra carnegie via tlf
MTMT
16.07.2022 kl 01:55 7415

Du er en ekkel person ingen på dette forume er intresert i!
Har vert i pgs noen måner no og fulgt denne tråden med stor begeistring.
No dem siste vekene har det dukket opp mye oppgulp og trødene preges av lange krangler blant brukere (faenihelvette) går igjen som en person med null kunskap, bare kvalme rett og slett.

Klart kusen kan gå ned, men er det virkeligt nødvendigt og spy dette ut 300 ganger på 12 timer då faenihelvette?
Ser du nevner du skal selge på mandag? Negativ som faen på at kursen går ned men selger sjøl? Er ikkje det dobbeltmoral?
Pølsebua
16.07.2022 kl 04:36 7370

Jeg har regnet som deg, ww, og regner med å få tildelt ca 20% av beholdningen jeg hadde 3. Mai. Overtegnet kraftig for å være sikker på å få mest mulig. Bedre enn forventet. Vært med på tilsvarende i andre selskaper hvor over 90% av tegningsrettene ble benyttet, så at det bare ble 71% her overrasket meg. Kanskje resultat av små poster, feriemodus og at man er ukjent med prosessen? Uansett kr som kommer godt med for oss som tegnet. Kan skape litt ytterligere press på aksjen nedover kommende uke, men så vinner fundamentalene igjen. Tipper vi kommer til 15 ved årsskiftet.
PSI- Investor
16.07.2022 kl 08:00 7241

Ok ja ja jeg bare prøvde meg, kunne neppe skade tenkte jeg.
Ærligtalt
16.07.2022 kl 08:53 7179

"Russlands invasjon av Ukraina kan føre til den første globale energikrisen, fordi det denne gang ikke handler bare om olje, men også om naturgass og kull"

Som sagt så gjort...Verden vil skrike etter seismikkdata og letekapasitet fremover
Normalone
16.07.2022 kl 08:57 7164

Ja PSI - Investor, jeg mener at markedsituasjonen i cointainer/seismikk er veldig sammenlignbare (og PGS er etter mitt syn i den samme situasjonen som MPCC var i for ca 1,5-2 år siden).

Det har vært en kraftig underinvestering de siste 8 årene (siden 2014) og oljeselskapene/OPEC klarer derfor heller ikke å øke produksjonen. Som følge av energikrisen er en derfor nødt til å finne nye områder å lete etter olje (og med høye oljepriser og selskaper som vasser i penger gjør også at interessen for å lete er stor) - og som Anker har uttrykt, det vi nå opplever innenfor oljeservice går det 20 år mellom hver gang. Vi snakker også om en global energikrise - der en snakker om en verre oljekrise enn i 1970 årene;

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/y4a55r/toerken-kan-gjoere-europa-enda-mer-avhengig-av-putin

"Verden står tilsynelatende foran en verre krise enn oljekrisen på 1970-tallet."
Redigert 16.07.2022 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
Hardly
16.07.2022 kl 09:26 7023

Er flere gamle MPCC aksjonærer her som sammenligner dette selskapet med dagens situasjon i PGS. Enig i det. Selv valgte jeg BORR, og nå etter hvert også PGS.
Dette innlegget hadde jeg på BORR tråden i februar.

Hardly
28.02.2022 kl 20:03
3001
Ser ut som rigg er på samme nivået som container var for ett år siden.
Solgte meg ut av MPCC etter en eventyrlig reise og er nå inne i BORR.
Får Jeg en like eventyrlig reise i BORR skal jeg ikke klage.

Ser at Investtech sammenligner PGS med en Lotto aksje og legger denne i «hold deg unna « porteføljen.
Det samme gjorde de med MPCC aksjen da kursen lå på rundt 19 kr. Ett par mnd senere lå kursen på 31.
https://e24.no/boers-og-finans/i/rEoA1l/ukens-investtech-lottoaksjene-paa-oslo-boers
Redigert 16.07.2022 kl 10:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2022 kl 09:41 7042

Jeg husker da du nevnte det på BORR tråden, Hardly, for jeg var inne på samme tanken og da var jeg ikke alene om det, tenkte jeg. Jeg ser for meg et eventyrlig 2023-2025 for pgs, så nå er det bare å laste opp og krysser fingrene, for 'good measure'.
Gjengen
16.07.2022 kl 09:47 7180

Hallo!!! Det er jo ikke du som skal gi deg??? Om alle vi "gamle" på disse trådene slutter å mate trollene, så dør nok de fleste ganske fort. Men om Hvalrossen gir seg, så dør trådene.
jaroas50
16.07.2022 kl 10:12 7143

Mange mener at nedgangen skyldes at emi-aksjer må finansieres, derfor har kursen gått ned. Mange mener også det blir mer støy til uken da tildelingen skjer. Det betyr jo nedsalg for annen gang. Men makro og evt.selskapsnyheter bestemmer vel veien videre i det korte bildet. Kan hende Pedersen og co har regissert dette ned til minste detalj og trekker noen kaniner opp av hatten
Slettet bruker
16.07.2022 kl 10:24 7281

Frykt ikke, de populære og skal vi si mangfoldige Partytime-trådene skal leve og blomstre i det som har det med å være enten ekstrem medgang eller motgang. Mente bare at jeg skal prøve å holde meg fra personhets mot de mest lavkarismatiske elementene på tråden, som tilsynelatende lever av andres pine. Men lett blir det ikke ...

Så var vel PGS heller ikke det konsentrerte destillat av Aksjedilla om brygget ikke inneholdt smerte og fortvilelse og de helt beske ingredienser også som motvekt til lykken ved gryende rikdom og gleden ved å ha fått rett.

En ekstra toppet skje med sukker er det for de gamle og overtegnede travere at rep.emi aksjene ser ut til å komme ut mot 20%, ref regstykket over.

Men nå gleder vi oss først og fremst bare til å bli ferdig med de ulike utvanningstrinnene som alt i alt gikk meget bedre enn mange spådde, selv om medvinden vi hadde fra 3 mai (og i all hovedsak helt fra 28 januar) er snudd til kraftig motvind siste uke. Disse 20-40% skrellene inntreffer jevnlig i PGS, trøsten finner vi i den lange pil og viten om den ekstreme etterspørselsveksten etter tjenesten selskapet tilbyr. Historien viser hvordan aksjen verdsettes i de årelange bullrun'ene i et marked hvor årelange hell-sykler avløses av årelange heaven-sykler.

Kammerater, vi skal opp i skyene. Neste uke kan neppe bli verre enn forrige. Selv tror jeg den blir direkte god.
Slettet bruker
16.07.2022 kl 10:29 7363

Legg merke til tallet 3001 leste på den nevnte tråden til fuglen ,så viser det bare hvor stor engasjement er og var i borr,mens det er nå er pgs som har tatt over stafettpinnen.
Jeg så en reportasje igår kveld på cnbc hvor den eminente Teknisk analytikeren Tommy Lee nå hadde troen på en bunn her.Det ser ut som. Olja også har funnet en såkalt bunn her.
Dette betyr bare at nå er det Payback Time for Dere som er inne i oljeaksjer,så får vi som sitter utenfor Glede oss på Deres vegne. PS Jeg har fulgt med på denne Tommy Lee over mange år og han har virkelig hatt mye rett i sine analyser og er særdeles dyktig på dette.Lykke til pgsere for nå er selskapet på rett vei HIPP HURRA for det store engasjementet til hvalrossen som jeg ønsker en Stor suksess her i pgs..
Med Vennligst Hilsen
D.F
Redigert 16.07.2022 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2022 kl 10:37 7631

D.F skal du ikke snart hoppe av din ensomme DBS og inn på vår sjokkfulle NSB; igjen bli endel av det Store Vy når mer og mer ligger tilrette for å igjen vende nebbet imot sky? Det fyres godt og buen spennes. Det var jo rett å stå utenfor, det må innrømmes, men like lett kanskje å vente for lenge?

Det går fort i PGS, alle veier.
Redigert 16.07.2022 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2022 kl 10:42 7674

Den Gode Magefølelsen i pgs er der nå Hvalross.Støyen på børsen vil roe seg litt nå før høsten setter inn med fortsatt uro.
Slettet bruker
16.07.2022 kl 10:49 7657

Minner om denne

https://www.pgs.com/media-and-events/events/workshop-the-deep-and-ultra-deep-waters-of-the-equatorial-margins-of-brazil/

SBGF Workshop: The deep and ultra-deep waters of the equatorial margins of Brazil

19 Jul 2022

PGS will be attending and presenting at the SBGF workshop: 'The Deep and Ultra-Deep Waters of the Equatorial Margin Of Brazil – The Last Untapped Frontier in the Equatorial Atlantic'. 

Alongside being a sponsor at this year's event, PGS will be there to discuss exciting prospectivity in the Ceara and Potiguar basins, alongside GeoStreamer broadband data and its benefits for QI and AVO analysis. 

Tuesday 19 July
Slettet bruker
16.07.2022 kl 10:55 7616

Sett Sinhu's siste i geo1 sin PGS tråd?

https://finansavisen.no/forum/thread/149884/view/0/1
Smakebit:

'Mønsteret gjentar seg og dette starter ca en uke i forkant av at det slippes kursdeivende nyheter og oppgang.

Med reviderte H2 tall med booking tall og forventet inntjening fremover vil vi se fart på kalkulatorene :)

Min spådom er at DNB og SEB kommer med analyse om fundamentale endringer i markedet og prising av sektor generelt og PGS spesielt og drar på litt kr.25+-
og vil få kjøpsanbefalinger fra alle hold."
Redigert 16.07.2022 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2022 kl 11:12 7542

Så går veien videre til Houston og Mexicogulf hub like etterpå for å delta der. Spennende dager!
observer009
16.07.2022 kl 12:02 7384

https://finansavisen.no/nyheter/2022/07/16/7900845/over-en-halv-million-nordmenn-sparer-i-aksjer?internal_source=sistenytt

ENDRING I ANTALL PRIVATE ASKJONÆRER GJENNOM 2022

Nedenfor ser du oversikt over selskapene med flest nye aksjonærer i andre kvartal:

BW ENERGY LIMITED
DOF
HAVILA SHIPPING
KONGSBERG GRUPPEN
YARA INTERNATIONAL
SOLSTAD OFFSHORE
PGS
FLYR
MPC CONTAINER SHIP
NORWEGIAN AIR SHUT
NORDIC SEMICONDUC
NORSK HYDRO
VÅR ENERGI