$$$PPPGGGSSS$$$ PartyTime in the house y'all!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.08.2022 kl 12:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 11.07.2022 kl 07:58 412041

"Lolly-lo" ztyle hele uka
https://youtu.be/WJozYon2fEQ

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


...

PAPIRGREPET SOM GJØR 5 GANGEREN

Kjekt å være International Seabed Organization (MODM) foretrukne seismikkleverandør.

Ressurspotensialet på eksempelvis norsk sokkel skal være om lag 700 milliarder kroner ifølge Rystad. Interessen for havbunnsmineraler er stigende globalt, med eksempelvis The Metals Company som ble opprettet i fjor og lett hentet 570 millioner dollar rede penger til å lykkes med å finne og sutte ressusene, såkalte noduler som ligger strødd på havbunnen, opp. Men oppdragsgiverne for seismikk ser i hovedsak ut til å være de enkelte lands regjeringer inntil videre, Polen i dette tilfelle.

Endel investorer ønsker å posisjonere seg inn mot havbunnsmineraler tidlig. I Norge er Green Minerals børsnotert med en mcap på 129.508M, og utgjør således storparten av verdien i morselselskapet GEG (gamle SBX).

OFG vil trolig danne grunnlaget når PGS velger å børsnotere sin Marine Havbunnsmineraler virksomhet. Slik tilsvarende PGS kontrollerte C Store kanskje vil ligge i bunn for børsnotert CCS satsing.

Kjøp PGS. Få andel i det seismiske duopolet som er en forutsetning for fortsatt virksomhet for Verdens mest betalingsdyktige kunder i olje og gass. Få med aksjer når de to nye selskapene innen fremtidsnæringene Marine Havbunnsmineraler og CCS blir opprettet. Er de verdt noe? Tja i GEG (gamle SBX) utgjør GEM i hvertfall storparten. Kan en papirkonstruksjon mer enn doble selskapsverdien? Ja og den er ikke benyttet enda ... Fasit viser at SBX gikk fra 2.5 i november 2020, til 12 i feb 2021 på dette grepet. Altså nesten 5-gangern! Men de langsiktige industribyggerne i PGS tenker trolig annerledes, var formålet kun å midlertidig blåse opp kursen var det mye de kunne gjort. Her legges sten på sten for å bli en utbyttemaskin deluxe
Redigert 05.08.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2022 kl 22:00 6873

Jada, så var det dette med olje i 110! https://oilprice.com/
Joda.
PHLX og aksjer som Borr fosser på i US. Var noen stakkels som solgte i dag.













Auda
geo01
29.07.2022 kl 22:04 6965

Jeg synes det var et greit fokus Uggeland og SEB satte om en liker det eller ei og at de har en bear selg analyse mot gjelden,den er for høy men når det gjelder kontraktsprisene er jeg helt uenig og konkludere da flere andre selskaper sier imot også.
Aksjekursen skal opp pga inntjeningen og et seismikk markedet i bedring som leverer.
Det og tjene penger for obligasjonseiere er bare tull så at lånet må ned på drift eller en sannering eller begge deler er positivt for Pgs og aksjonærene på muligens kort og lang sikt.
En høyest mulig aksjekurs og inntjening i selskapet vil gi mindre utvanning og sterkere markedsinteresse for en emisjon på langt høyere pris enn i dag,og her bommer SEB mener jeg.
Ledelsen har sterkere kort og bedre forutsetninger med et styrket marked og aksjekurser og en utvanning på opp til 100% for og få ned gjelden med 4 mrd som er dagens aksjekurs MC.
Dagen etter vil de begynne med utbytte.
Jeg takke Uggeland for at han bruker tiden på Pgs gjeldsituasjon den er viktig og diskutere.
Ledelsen sier de vil bruke tiden på dette og at det er krevende pga sikkert mange forskjellige interesser i obligasjonene.
Men jeg tror det vil snu seg positivt da marked og inntjening er styrket .
Tror forøvrig 10 tallet kommer etter q3 eller q4.
Det er bedre med aksjonærer som er klar over at det bør komme en utvanning og at det bør gjeldsanneres,men grunnlaget gjør som jeg tror utvanningen langt lavere pga interessen i papiret og et sterkt marked.
Selg halvparten på 10-12 om den kommer dit i år og bruk resten på en evt.restrukturering som jeg håper kommer om markedet er der flere sier det skal bli.
Det er nok huller i det jeg skriver men Pgs må gjennom en skittentøy vask med lavere gjeld og større inntjening pga renter i etterkant.
WETrader
29.07.2022 kl 22:52 6810

Shearwater har vel 23 skip...vet ikke hvor mange som er aktiv pr nå...
PGS har 11 skip...8 aktiv pr nå...

Shearwater og PGS utgjør egentlig et duopoly...de har omtrent samme streamer kapasitet...se side 16 her:
https://www.pgs.com/contentassets/5fb33e2ee8f044fd897a9205553b7011/q4-2021-presentation.pdf

PGS har en stor streamer kapasitet pga en den spesielle formen på Ramform skipene...noen mener at det er verdens styggeste skip...
https://www.onboardonline.com/yacht-industry-news/maritime/worlds-ugliest-ship-arrives-in-bergen-norway/
oddone
29.07.2022 kl 23:22 6757

DJ O&G opp 4.4% i dag, SEBs analyse går nok veldig fort i glemmeboka.
Markedet er nå for sterkt fundamentalt til å bli manipulert ned.
geo01
30.07.2022 kl 00:00 6672

Sterkt marked i Usa og mange rett opp.
Analysen er hullete og mangler kraften segmentet som er ustoppelig i markedetet.
Mange solgte i dag desverre men veien opp er kort og Pgs får levere det de skal.
Som sagt tror jeg det løser seg etter q3 og q4.
Blir markedet bedre enn forventet ser vi langt høyere aksjekurs.
Jeg tror ikke på motstand på 8 kr lengre da kreftene ligger i et kortsiktig marked korte penger akkurat nå som brytes på et punkt.
Forrige gang gikk Pgs over 23 kr,ikke bli overasket her.Aksjen EPV er billig men trenger litt nytt trøkk fra kontrakter eller q3 res.
Slettet bruker
30.07.2022 kl 00:07 6668

"Jeg tror ikke på motstand på 8 kr lengre da kreftene ligger i et kortsiktig marked korte penger akkurat nå som brytes på et punkt.
Forrige gang gikk Pgs over 23 kr,ikke bli overasket her.Aksjen EPV er billig men trenger litt nytt trøkk fra kontrakter eller q3 res."

...

Nå må dere våkne da. Ledig kapital?
Redigert 30.07.2022 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
John Crane
30.07.2022 kl 00:17 6628

Sanco Shipping har vel 8 skip, hvor 5 er seismikk og 3 er støtte.
Er ikke sikker på om de driver selv, eller om de bare leier ut til andre selskaper.
Sanco Swift går jo under PGS...
Slettet bruker
30.07.2022 kl 00:21 6646

Konmer jo sånne tider hvor de har mer jobb enn båter
John Crane
30.07.2022 kl 00:24 6694

Ja, og det er en sånn tid vi er på vei inn i nå :)
geo01
30.07.2022 kl 01:28 6605

Ja hvem styrer showet på kort sikt er ingen som vet men Pgs er siste månedene omsatt mere enn alle andre aksjer på ob nesten.
Algortimer kortsiktige traders mm
En dårlig analyse på vei opp penetrerer til nedgang og fryktede aksjonærer er ute.
Denne svake aksjestrukturen gir bare ingen mening enn så lenge så får en se om det nøytraliserer seg før gammel morro korte penger blir borte og en ny opptur matrealiseres.
Jeg håper enoen innsidere laster opp snart,men de må vite om risikoen med gjelden som må ruskes i.
Om Pgs gikk 3-5 kr opp ville jeg sagt det samme EPV er billig.
Slettet bruker
30.07.2022 kl 07:01 6441

Dette kan vare lenge. I KOA har dette pågått i 2 år. Ute av den og all inn i PGS men virke som at de som styre robotene har fått balle tak her også.
Og hva som da skal til for å få ting til å snu er vanskelig å si. Børs har blitt vanskelig da vi slåss mot algoritmer og roboter, og selskaper med store summer eier disse. Hva som skal snu aksje er vanskelig å si, men virke som vi har satt oss litt fast her.
HAS
30.07.2022 kl 07:14 6424

Har gått 84% siste 3 måneder og 325% siste 6, så vi er ikke helt fast, da. Skal vi tippe nye 600% til neste sommer?:)
Redigert 30.07.2022 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.07.2022 kl 07:59 6381

Dette er ikke en spøk。

Det er en finansmann i Kina som åpenlyst hånet småinvestorers dumhet på direktesendingen sin
: "Jeg har vært i finans i mer enn ti år. Hvis noen sier at jeg er en løgner, er jeg veldig glad. Dette viser at jeg er klokere enn deg, og det viser også at du virkelig trenger å lære å bruke din egen rasjonalitet å kontrollere din grådighet og frykt i fremtiden. Ellers, etter at du lar meg lure, vil du definitivt bli lurt av mange mennesker som er klokere enn meg. Jeg har aldri hørt at en spesielt dum person kan lure en klok person, og det er alt klokt folk som bedrar dumme mennesker. De fleste av dem er slik. Du ble lurt, ikke ranet, ikke tvunget, du må ha tatt initiativet til å betale pengene til løgneren. Så tenk på det, om løgneren har mer penger enn deg visdom?".

edit: Har vi IKKE slike Analytikere her på OSE?
Redigert 30.07.2022 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.07.2022 kl 09:06 6456

Mest sannsynlig han derre kluten guggen 😂😂😂😂😂
kapteinkjeks
30.07.2022 kl 09:10 6453

Men gjelden i PGS er vel ikke spesielt høy sett opp mot kontantstrømnen de nærmeste årene? Heller ikke opp mot balansen som dekker den opp. Hva er totalgjelden sett opp mot hva det koster å bygge et Ramform skip? Hva er totalgjelden nå sett mot kontantstrømmen nå? De sier jo selv at den store kontantatrømmen som så vidt har startet skal brukes bla til å få ned gjeld. Dette er viktig til neste nedgangperiode for seismikk som kanskje kommer om 10 år. Nå er det først og fremst år med knapphet på seismikkkapasitet og høye rater som ligger foran oss. Utbytte på slutten av neste år er min spådom. Deretter flere år på rad med høyt utbytte som under sist supersyklus PGS har alltid vært snill med aksjonærene sine
Redigert 30.07.2022 kl 09:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.07.2022 kl 10:44 6167

Husker du hva utbytte brukte ligge på før?
jaroas50
30.07.2022 kl 11:09 6174

Ja det tror jeg også. PGS må jo være den mest saboterte aksjen på OSE. Mens andre aksjer har gått i været den siste tiden sitter PGS i gjørma fremdeles. Vurderer å gi meg, men skal gi den litt mer tid

PSI- Investor
30.07.2022 kl 11:15 6144

Veldig enig, stor gjeld i seg selv er ikke noe problem så lenge den lett kan betjenes. Det er meningsløst med ny emisjon bare for å få ned gjeld når kontantstrømmen er mer enn stor nok til å betjene gjelden.
Stor gjeld i forhold til eiendeler og inntekt er spørsmålet. Ikke bare beløpet gjelden er på.
Det er også meningsløst å betale ned gjeld dersom det å investere så mye som mulig av den frie kontantstrømmen gir bedre avkastning enn det man sparer i rentekostnad.
Det blir spennende fremover å se hva selskapet kan få til med den positive kontantstrømmen som nå åpenbart kommer.
At noen i stedet ønsker å fokusere på at det har vært problemer tidligere gir bare gode kjøp for oss som i stedet ser fremover
Slettet bruker
30.07.2022 kl 12:26 5891

Nå kommer snart disse kursmålene tilbake:

PGS: BUY!
1) At current trading levels you get 8x vessels for free
2) The bond now trades at par – this means that bondholders believes refinancing is possible
3) We believe the market eventually will take this into account and that PGS should trade at higher levels
4) We have a BUY and target of NOK45

Arctic Securities
21.05.2019
Redigert 30.07.2022 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
geo01
30.07.2022 kl 14:28 5463

Klart gjeld mot inntjening er en faktor her,det sier jeg jo at en reforhandling uten emisjon og gjeldskonvertering trengs nødvendigvis ikke men om det blir aktuelt betyr det mindre om inntjenongen er stor og markedet er som 2019 eller 2014.
Om restrukt med emisjon og konvertering av gjeld til aksjer skjer vil utbyttene bli større og komme mye tidligere med max dobling av dagens aksjebeholdning.
Får de til en god løsning for alle parter er dette uansett et megacase uten en emisjon eller konvertering som jeg tror på mest vil det ta litt lengre tid før utbytter kommer,men markedet viser jo styrke.
Utbytter 2024 om de refinansierer med en langsiktig forfalls struktur på 10 år med nedbetaling 10% hvert år fra 2024-2034 ville vært en god løsning.
Enterprice value er ikke særlig høyere i dag enn før forrige emisjon.
Pgs har alle muligheter til og kvele dette gjelds temaet neste år og sette alle finansielle forhold plassert en gang for alle.
SEB vil bare fortsette og skremme bort aksjonærer i Pgs men skremslene avtar etter hvert kvartal,og nå høynet han kursmålet til og med.
Tipper vi bikker 10 kroningen i oktober og høyere til jul.Interessen i aksjen er skyhøy og har vært det lenge.
SEB kommer vel med nye prognoser på godt over 10 etter q3 og q4.
HAS
30.07.2022 kl 15:14 5308

Det finnes fortsatt analytikere som forventer nedgang i oljeprisen grunnet fortsatt pandemi og fare for global resesjon. Imidlertid blir de stadig færre. Opec har lenge advart mot alvorlig mangel på energi etter flere års investeringstørke, og representanter for de største oljeselskapene snakker i samme baner. Foreløpig har det vært fokus på videreutvikling av eksisterende felt, men snart vil det bli nødvendig med leting på mer jomfruelige områder. Da vil Ramformskipene virkelig komme til sin rett, og ratene kan bli skyhøye. Oppdatering av materiale i bibliotekene med 4D kan gi ytterlige muligheter. Vi går mot gyldne tider, og det kan gå raskere enn de fleste forventer. Man kan like det eller ikke, men videre leting vil tvinge seg fram fordi det ikke finnes tilstrekkelige muligheter for alternativer. Dette vil i sin tur framtvinge stor satsing på karbonfangst og lagring, samt leting etter mineraler. Seismikk vil kreve høy aktivitet, og bransjen er kraftig nedbygget siste årene.
Redigert 30.07.2022 kl 15:22 Du må logge inn for å svare
kapteinkjeks
30.07.2022 kl 15:23 5279

Det er noen år siden sist det var gode tider for seismikk. De beste tidene ligger kanskje foran oss. Uansett brukbare årlige finansinntekter for oss vanlige lønnsslaver:
15 mai. 2015 0,7 NOK
9 mai. 2014 2,3 NOK
15 mai. 2013 1,65 NOK
4 mai. 2012 1,1 NOK
Platinum365
30.07.2022 kl 16:32 5143

Ettersom vi har vært med på å styrke kapitalstrukturen, forventer jeg at straks muligheten for utbytte ligger der, skal det røyne på oss.

Shorter-skvipet vil dø med utbytte, så det blir gledelig
citius
30.07.2022 kl 17:38 4952


Det var perioden med oljepris som vi har nå

4 år over 100 USD gir fantastiske resultater

Historien vil gjenta seg :-))
Normalone
30.07.2022 kl 17:42 4963

Dette er veldig sentralt PSI-Investor - og er grunnen til at refinansiering allerede H1 2023 var en glad sak fra ledelsen på presentasjonen. Når en långiver vurderer risiko ser en på om låntaker vil klare å betjene gjelden (inntektsstrømmer) og hvilken sikkerhet en kan få i eksisterende eiendeler (pant). Det er disse to forholdene som er førende for om en får lån, ev. størrelsen på lånet, og betingelsene (herunder rentemarginen). Grunnen til at PGS anser muligheten til en refinansiering allerede H1 2023, selv om en ikke er forpliktet til det (forfallet er først H2 2023 - og med forventet inntjenning vil PGS kunne håndtere forfallet H2 2023 også), er at inntjenningen vil øke betraktelig og bl.a. skipsverdiene vil stige mye. PGS vil dermed være i en god forhandlingsposisjon allerede H1 2023 for å få betraktelig bedre betingelser. Jeg fatter ikke med beste evne hvordan SEB mener oppriktig at PGS ikke har netto EK (cash/eiendeler minus gjeld) som tilsvarer mer enn 2 mrd (kursmål kr 3.5) - og at en allerede nå, over ett år før neste forfall (H2 2023) snakker om en stor emisjon med kraftig utvanning?? Cash vil være det minste PGS trenger å tenke på fremover.
PSI- Investor
30.07.2022 kl 18:42 4771

Ja altså grunnen til lav kurs har vært frykt for i værste fall konkurs og hvertfall frykt for kraftig utvanning for å dekke gjeld.
Når bedriften plutselig har gode inntekter og sterk kontantstrøm, hvorfor vanne ut mer enn nødvendig da?
Det er ingen grunn til det.
De kommer til å klare seg veldig bra, og da har vi god kursøkning å se frem til!

Hvis de vanner ut bare for moro skyld nærmest da blir det jo ikke like fett å være aksjonær. Da må fremtidig kontantstrøm deles på flere. Men det har jeg ingen tro på.
Normalone
30.07.2022 kl 21:48 4498

Ja PSI Investor - PGS har nettopp gjennomført en (krise) emisjon til kurs kr 3,7, som ble kraftig overtegnet, i en periode der det var snakk om at selskapet nesten holdt på å gå konkurs. Dette gjør selskapet kan kutte kraftig ned på gjelden (betale ned 130 mUSD) - og nå som seismikk markedet har snudd tvert, pengene har begynt å renne inn, skipsverdiene øker (blir manko på skip) og neste forfall er H2 2023 - hvordan klarer SEB å komme med et kursmål på kr 3,5 - der en forklarer det med at selskapet trenger refinansiering gjennom en stor emisjon?? Det blir for meg helt ulogisk og SEB virker å være på en helt annen planet. Det er som du skriver - hvorfor skal selskapet vanne ut bare for moro skyld? Når PGS fikk inn penger gjennom en kriseemisjon til kr 3,7 i et marked der en fryktet konkurs - hvordan kan SEB sette et kursmål på kr 3,5 (som tross alt er 700 % høyere enn deres siste kursmål, der en bommet totalt), dvs. lavere enn kurs satt ved sist kriseemisjon som ble kraftig overtegnet, nå som vi vet at PGS tjener gode penger i Q2 og vil tjene betraktelig mer i Q3 og Q4 - og utover 2023 - med høyere rater og mye mer jobb?? Se bare på Borr drilling som fortsatt ikke tjener penger, har hatt hvor mange emisjoner det siste året (?) likevel har kursen steget fra kr 8 og snart 40 i løpet av kort tid.

Cash er ikke lenger noe problem i PGS, vi er på vei inn i et nytt supermarked i seismikk - og som tidligere nevnt, dette ligner veldig på det vi opplevde i MPCC der kriseemisjonen ble satt på kr 1 og det var snakk om konkurs. Samtidig snudde cointainermarkedet tvert, MPCC begynte å tjene masse penger - gjelden ble håndtert/refinansiert (uten flere emisjoner), skipsverdiene kraftig oppjustert - og i dag betales ut store utbytter og kursen var på et tidspunkt over kr 30 (dvs. kursen har steget med 30 gangeren siden emisjonskursen)

I tillegg til at SEB/Uggedal virker å ha liten kunnskap om seismikk bransjen og tydeligvis ikke satt seg godt inn i sist Q2 rapport til PGS - og har bimmet totalt så langt - har de fsktisk den frekkhet å klage på ledelsen lg deres track rekort. Kanskje SEB bør se seg i speilet - deres track rekord når det gjelder tidligere kursmål har mildt sagt vært under enhver kritikk og investorene hadde tapt masse penger på å følge deres forrige anbefaling/kursmål (kr 0,5) - der kursen "best" lå bare 300 % over deres kursmål, mens den på det "verste" sett med SEB øyne lå 1200 % feil. Hva tilsier at SEB skal treffe bedre denne gang, når en har høynet kursmålet med 700 %? Når en samtidig leser begrunnelsen deres, blir det bare direkte pinlig.
Redigert 30.07.2022 kl 21:50 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
30.07.2022 kl 21:58 4582

Nei, folk som skyter på blink i blinde har aldri hatt store muligheter til å treffe blink. Det gjør heller ikke SEB. Men det alvorlig i dette er at en avis som FA, som i henhold til Hegnar skal være den ledende finansavisen i Norge, faktisk lar seg bruke som en nyttig idiot, og med dette trolig har medvirket til at flere uerfarne småinvestorer lar seg forlede til å selge seg ned/ut. Skammelig!
FlemmingDK
30.07.2022 kl 22:02 4620

Det er faktisk ret simpelt.
SEB vil aldrig indrømme, at de gik galt i byen, selvom det var skidt i Januar/Februar.. problemet var dog at man gik helt i skoven med 0.50.. havde de måske sagt 2 kroner, ville de ikke fremstå som tåber idag. men, de gik komplet galt i byen.

Nu kan man bare ikke på mindre end 5 måneder rette op på sin fejl.. derfor går de salami vejen.. nu 3.50, måske allerede i næste måned 5 kroner og ved Q3 kan de rette sig tilbage til små 9-10 kroner.

At de retter kritik af ledelsen forstår jeg ikke
Redigert 30.07.2022 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
HAS
30.07.2022 kl 22:19 4554

Uggedal understøtter sin analyse ut fra en vurdering av selskapets videre inntjening. Han hevder at prisene i ordrereserven er tilnærmet flate, og at selskapet vil måtte innhente ny kapital for å betjene gjeld. Dette står i strid med uttalelser fra Pedersen, som sier ratene forbedres kvartal for kvartal.

" PGS sikrer flåteutnyttelse og bygger backlog, men er forsiktige med å skru opp prisene. De har låst inn store deler av andre halvår 2022 og deler av første halvår 2023 på relativt beskjedne priser, sier Uggedal.

– Implisitt dagrate i backlogen er bare 6 prosent høyere enn på samme tid i fjor, og når de da i tillegg øker kostnadsguidingen for året til 500 millioner dollar, fra 475 millioner dollar, så er jeg nesten fristet til å si at kontraktsmarginene er tilnærmet flate, sier han."

Dette er helt andre signaler enn det ledelsen gir. Jeg forventer ikke at ledelsen legger seg ut i en debatt i media, men ser fram til at de vektlegger å synliggjøre positiv utvikling av ratene ved melding om nye kontrakter.
Redigert 30.07.2022 kl 22:27 Du må logge inn for å svare
Normalone
30.07.2022 kl 22:28 4535

Ja, Londonmannen - jeg fikk en vond smak i munnen når FA valgte å publisere samme analysen dag 2 (med akkurat lik overskrift som når artikkelen ble publisert dag 1), og en presterer også dag 3 å skrive at PGS "trosser" analysen, som at det er helt overraskende, og en bruker analytiker i flertall (som at alle analytikerne har salgsanbefaling) - når vi vet at det kun er SEB som har kursmål under dagens kurs, mens det faktisk er 4 som nylig har kommet med sine analyser og kursmål mellom kr 10-13. Det nevnes ikke med ett ord. Da blir det direkte feil det som står der - fordi PGS sin kursutvikling den dagen er faktisk i samsvar med konsensus av analysene. Her er det tydeligvis noen som har en klar agenda - og dette er så nærme en kommer en drittpakke - og som du skriver, det er skammelig at FA lar seg bruke på denne måten (uten at alle de andre analysene også nevnes/får like mye spalteplass).
Normalone
30.07.2022 kl 22:33 4529

HAS - viser bare at en ikke har satt seg inn i Q2 rapporten/markedet eller hørt på presentasjonen - og dersom en er kritisk til ledelsen, bør en i det minste forvente at SEB møter opp og stiller kritiske spørsmål til ledelsen. Det ble ikke gjort - og SEB vet tydeligvis mye mer om markedet og PGS enn ledelsen selv...
Redigert 30.07.2022 kl 22:44 Du må logge inn for å svare
oddone
30.07.2022 kl 22:36 4518

SEB feiler grovt når de isolerer et selskaps verdi kun ut fra omsetningspotensial neste kvartal eller halvår.
Energisikkerheten i verden er fullstendig i ubalanse, russerene struper vesten og plotter og driver renkespill i ME. Neste revolusjon kan være like før bl.a. i Irak, som eksporterer 4.5mbpd.
For SEB å isolere regnskapet til PGS fra energi-situasjonen i verden i dag er en kardinalsynd i en finansanalyse.
At FA hausser denne i 3 dager er en annen sak, de har vel sine (vikarierende) motiv...
Highflow
30.07.2022 kl 22:44 4494

For hver uke som går så styrkes gulvet mellom 6-7 kr veldig mye å veien videre mott 10 kr vil komme det er bare et tids spørsmål :) Skal ikke se bortifra at med et råsterkt Q3 så er vi oppi 15 kr så tenker jeg 20 kr kommer til våren sånn ca : )
Slettet bruker
30.07.2022 kl 23:20 4364

Hvor lenge skal Uggedal og SEB får oppmerksomhet og fokus som ikke er fortjent? For nå er det vi her som holder Uggedal sin uttalelse i livet. Ignorer det...