RECsi uke 28

Null
RECSI 11.07.2022 kl 11:07 31870

Siden ingen har laget ny trød for denne uken så oppretter jeg den
uke 27 endte vel litt ned
Høy på 16,83 og lav på 15,38
Ukeslutt på 15,68

Håper dere alle har en fin sommer og at REC melder noe konkret før Q2

Som et steg på veien hadde det vært fint å etablert seg over 16,5
Redigert 11.07.2022 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
nemi's
15.07.2022 kl 10:57 8062

15,- var bunnen for denne gang. RECSI faller oftest til bunner mellom Q-rapportene, ofte midt i mellom. FOMO gjør at aksjen kommer til å stige jevnt og trutt til Q2 den 17/8. Den kommer til å plassere seg strategisk godt under 20,- før Q2 for på kontrollert vis å kunne ta luven av ev. større nyheter i andre halvdel av august. Det er best case, men sannsynlig. Makrobildet kan gjøre den uunngåelige oppgangen noe svakere.

Aksjen er deilig. Selskapet er tull.

Større fondsforvaltere enn HO'ere har helt sikkert kalt James (uten etternavn) til møte, men tydeligvis latt være å laste. Tenk litt på det når du leser om tresifret kursmål her inne.
Skalleknarp
15.07.2022 kl 11:06 7990

Det stanges litt på i dag i RECSI i dag. RT har lyst å ta av men så langt har man klart å roe ned når kurven blir for bratt Nordover... Husk at det er fredddaaaaag. Håper det skyter enda mer fart og volum og ikke at RT ikke er så stoppelig etter lunsj. !!
Slettet bruker
15.07.2022 kl 11:20 7917

Det hadde vært gøy med en melding 18.00 norsk tid i dag, i god Recsi stil.

Men kan ikke se noen stor grunn til at det skulle komme helt enda.

Ser ikke ut til at man får hentet mange aksjer her nede på 15-tallet heller, så det spørs om ikke man må nærmere 17 før det kan dekkes inn nok.

Ofte stor kontrast til sluttauksjon og ellers på dagen vel og merke, så det er vel beste tidspunkt å dekke inn short på, antar jeg.
Slettet bruker
15.07.2022 kl 11:48 7777

… kombinasjon energimangel og klimaendringer gjør at RECsi sin FBR-teknologi er gull verdt.

For en fremtid - fjern og nær - RECsi har nå!

Jeg setter min litt til May i disse forhandlingene🫵
Arha
15.07.2022 kl 12:06 7667

Jøss, Nemi´s har blitt bull og tror på oppgang!!! Dette må jo bli bra.
Stabukk
15.07.2022 kl 12:21 7577

Dette synest eg var ein litt ny tone frå nemi’s! Men han bør vurdera å snu litt på konklusjonane. Min definisjon akkurat no er at aksjen er tull og selskapet deilig, ut frå underprisa kurs og selskapet sine gode utsikter. Med eller utan May som CEO. Ps: Har ikkje tresifra kursmål. Ser ein mulighet for 25-30 i løpet av 2022, kanskje 35 pluss i løpet av 2023. Kva trur du nemi’s?
Slettet bruker
15.07.2022 kl 14:17 7298

Det er lett å tenke at tidligere kursmønster vil fortsette inn i fremtiden, men minner om at dette kan snu på dagen med riktig informasjon.

Får man en situasjon hvor aktører med tidshorisont på >10år ønsker å plassere seg blir aksjen straks vanskeligere å trade og sette short, da finner de fort et annet/bedre beite og aksjen går inn i en mer kjedelig og sakte gående trend.

Det betyr ikke en garanti for høy vekst i kurs, spesielt i dagens børsklima, men det kan bety et skifte av investorer og handlingsmønster som overrasker selv de eldste traverne i Recsi.

Eller ikke? Hva vet jeg :)
Skalleknarp
15.07.2022 kl 14:33 7210

Forhåpentligvis siste dropp før vi passerer NOK 16 >
Null
15.07.2022 kl 15:11 7037

En avslutting over 16 vil være en fin slutt på uken....
så kan vi alle drømme om aklaringer frem mot Q2 ;)
thief
15.07.2022 kl 15:17 6983

Aksjen går nok ganske mye opp før q2,forventningene er jo veldig høye fremover.Kan fort komme opp mot 20kr.Og får vi kontrakt bekreftet i løpet av august også,med ok priser,så burde den hvertfall opp i intervallet 25-30kr🙂 Er vel flere som vil inn nå,og selgere burde avta,da sannsynligheten er god for en stor trigger i boks snart.Den vil også gi oss mer konkrete tall å forholde oss til mtp prisingen av selskapet. Da forsvinner mye usikkerhet, som igjen vil heve kursen
Redigert 15.07.2022 kl 15:22 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
15.07.2022 kl 15:26 6927

Hvor ligger neste store hinder vi skal over...før helgen?
Slettet bruker
15.07.2022 kl 15:34 6878

Å stange hodet et sted mellom 16.1-16.2 har vært en gjenganger ihvertfall.
Badgirl
15.07.2022 kl 21:19 6332

Tar gevinst etter et par pene dager 😊 Lykke til videre mulig jeg solgte meg ut litt for tidlig 🤯
Slettet bruker
15.07.2022 kl 21:22 6316

Alt er relativt. Om du tenker å få gevinst på gjenåpning av ML og den avkastningen som følger med der, så var det nok for tidlig. Om det var for kortsiktig tradinggevinst, så var det nok riktig, kanskje.
thief
15.07.2022 kl 21:38 6252

Er jo gambling å selge nå.Kursen blir garantert mye høyere,når kontrakten med hanwha meldes.Og den kan jo komme når som helst.Samtidig vil nok kursen også være høyere ved q2,som bare er 4 uker unna.Vanskelig å se at man vil kunne kjøpe denne noe billigere enn dagens nivå.🙂16kr er veldig lavt,målt mot alt fundamentalt. Prisen på poly,kurser hanwha har kjøpt på,og ikke minst verdien av kontrakten som kommer.Og markedet for produktene til rec fremover!Alt tilsier en mye høyere mcap på selskapet
Slettet bruker
15.07.2022 kl 21:55 6179

Tror nok det blir en del gevinstsikring ved 20 tallet , folk har nok lært seg at 20 er en grense hvor aksjen har falt fra flere ganger , men hvis aksjen viser seg å være sterk / gode nyheter kommer som ved en god og langsiktig kontraktsinngåelse så etablerer den seg over 20 og kommer jevnt og trutt stige mot 2024 ..,
Har flere ganger siste året vært med ned og suttet med 7 sifret tap for å gå til 6 sifret vinst.,,
Lurt , nei , men har bare ikke følget med , sitter langsiktig
Redigert 15.07.2022 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Badgirl
15.07.2022 kl 22:18 6084

👍
Stabukk
16.07.2022 kl 09:39 5598

20-nivået har blitt «spesielt» i Rec, og Taycen sin tankegang er naturlig. Inngått Hanwha-kontrakt er vel største driveren for å komma tilbake dit ganske kjapt. Men kjem den så kjapt som vi trur? Hanwha sa i si tid at dei ville «hjelp Rec jump-start» ML. Å ta heile produksjonen er jo eit kjempebidrag, enten Hanwha brukar råstoffet sjølv eller sel det vidare. Men KOR TID treng Hanwha svar? Reint taktisk kan vel tilbudet «bli liggande» ei stund for å pressa andre til å inngå avtale og betala forskudd. Rec står uansett sterkt, og håpar vi får klare og gode meldingar i august. Men er førebudd på å vera tålmodig ei stund til.
Slettet bruker
16.07.2022 kl 11:13 5332

De må skynde seg .. har ikke all tid og q4 2023 kommer kjappere enn vi tror :-)
Slettet bruker
16.07.2022 kl 11:16 5320

Butte solgte ca 4700MT i fjor, hvor ca 3000MT var silangass. Om vi for enkelhetsskyld slår dette sammen og deler på inntekter for 2021, $143 millioner, så kommer jeg til ca $30/kg. Hvor ca 2/3 av salget er silangass.

Det er jo ganske respektabelt. Kan bli gøy når ML fyrer igang. Da er det fort +$550 millioner ekstra i inntekter på en fabrikk med lavere produksjonkost, høyere marginer. Gitt $30/kg i salgspris i snitt. Totalt er det da mulig med +$700 millioner i salgsinntekter for selskapet med en Ebitda margin på 50%. Det har selskapet levert før når de produserte ca 20000MT med poly og prisene var sånn ca som nå. Da med en FBR kost på ca $11-12/kg.

Helt ubrukelig innlegg, men lå her å kjedet meg.
Redigert 16.07.2022 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
thief
16.07.2022 kl 11:42 5248

Blir fantastiske overskudd med full drift i ML,og polypriser på 25-30$.Virker ikke som markedet helt tror på hva tallene viser,når de plotter det inn på kalkulatoren 🙂For da burde kursen vært betydelig høyere. Men tror det synker inn,når en endelig kontrakt er på plass. Vil det bli en heftig reprising!
FMI
16.07.2022 kl 11:56 5192

Har motvillig gjort noe av det samme, ettersom 1/3 av tradepotten ble liggende ute da vi avsluttet over 16 fredag. Hadde regnet med 15,8-9 eller lavere i sluttauksjonen. Har hatt ganske stort hell med trading her, og tror vel vi skal en liten tur ned igjen før det blir opp.

Men for en langsiktig investor er det ekstremt rimelig å kjøpe nå, og litt farlig å stå utenfor hvis/når kontrakten kommer. Når man ser på størrelsene på kontrakter og priser ute i markedet kan det bli rimelig ekstremt når markedet får svart på hvitt hvor stor business dette faktisk er nå. På den annen side tror jeg kursen kommer til å stige jevnt over tid etter en hopp på kanskje 50 % rundt annonsering. Kursen skal jo minst 3-dobles på kontrakter alene, og det tar ikke markedet innover seg med en gang, så det blir nok mange muligheter til å øke med god gevinst på enda sikrere case etterhvert.
Skalleknarp
16.07.2022 kl 12:12 5128

Får håpe det blir noen gode avklaringer før eller i guidingen under Q2 i august. Da kan det vel bare gå en vei slik jeg ser det så lenge markedet blir holdt oppdatert at planene er i rute både på tid og økonomi. Blir ikke så enkelt å holde igjen da…..
Slettet bruker
16.07.2022 kl 13:50 4900

Hvis det kan være en trøst, så er det ikke bare vi i Recsi-aksjen som forundres over siste tiders kursutvikling. Det regnes på verdier også i andre selskaper, og det letes etter forklaringer over misforhold mellom fundamentale forhold og aksjekurs. Mange aksjer har falt voldsomt, også de som tjener gode penger og legger fram strålende resultater.

Et eksempel:
AutoStore ble nylig handlet på 13-tallet, og det noen få uker etter at dette ble presentert:

AutoStore leverte sterke kvertalstall i forrige uke, (12. mai), og kraftig vekst, doblet inntektene fra 64 dollar til 123 millioner dollar i første kvartal, opp fra 64,1 millioner dollar i tilsvarende kvartal. Selskapet fikk nye ordrer for 160,6 millioner dollar i kvartalet, opp fra 121,5 millioner dollar. Det siste året var ordreinngangen på 660,1 millioner dollar, en vekst på 111,5 prosent. Ved utgangen av mars hadde ordrereservene økt til 487 millioner dollar. Det var 129 prosent høyere enn på samme tid i fjor.
Kursmål JP Morgan: 40 kroner pr. aksje, opplyser TDN Direkt.
Redigert 16.07.2022 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Mathias
16.07.2022 kl 23:00 4266

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Fantastisk funn av Svenn_13!
Det er tydelig at det søkes om plass til å lage Inger/Waffer på nabotomta 👍🏻
Sånn jeg ser det har de foreløpig fått godkjennelse fra to instanser og venter nå på siste instans(?)
Ser på de låste trådene at det spekuleres i at dette er noe RecSI gjør alene, men jeg får inntrykk av at dette er noe de gjør sammen med en partner. Jeg regner ev med at dette er Hanwha. (Det står bla: Project Riser is a collaborative effort that should be in this location)
Prosjektet vil koste $2 milliarder(!) å bygge.
Noen som klarer å se når skal dette ev stemmes over og hvordan prosessen videre er? Klarer ikke å finne det.
Stabukk
17.07.2022 kl 00:28 4059

Uansett er det vel små sjansar for at prosjektet blir stoppa. Både Washington State og kommunen har så langt vore på hogget for vidare fornybar-satsing i Moses Lake, basert på restart av Rec sitt anlegg. Hanwha er min favoritt til å bygga fabrikk for ingot/wafer, kanskje med Rec på eigarsida?
Kvike11
17.07.2022 kl 11:46 3568

meget spændende fremtid for RECSI. For cirka 2 år siden kostede det 40-50 millioner at åbne fabrikken igen .
Idag har de milliarder i kassen og det er ikke nok til at åbne fabrikken.
Hvad er det de skjuler for os aktionærer, er det udbygning de ikke fortæller om og hvorfor skal kursen holdes kunstigt nede på så lavt niveau.
Syntes der er mange uklare spørgsmål.
Men helt sikkert er det at fabrikken starter op, og RECSI bliver en overskuds forretning, og der vil komme et bud på hele RECSI, som ingen aktionærer vil accepterer.
Kvike11
17.07.2022 kl 11:49 3559

Måske det bliver en fusion med en afdeling i Hanwha, på den måde kan Hanwha få endnu større ejerandel.
Håber og tror dog på kurs over 100
Slettet bruker
17.07.2022 kl 12:14 3467

Det har blitt forklart; oppstartskostnader per reaktor er lik.

For to år siden var planen å bare åpne noen, men med Hanwhas tilbud om å kjøpe hele produksjonen og samtidig pågang fra andre aktører - er det bestemt at ALLE reaktorene skal startes opp. Det koster mer, men tjenes fort inn. Det kan hende disse pengene hentes med forskuddsbetalinger / vi vet mer rundt Q2
Slettet bruker
17.07.2022 kl 12:16 3455

Nå tror jeg du blander litt med tallene Kvike11.

For det første er det enorm forskjell på dollar og kroner når man snakker om kostnader her.
For det andre er det enorm forskjell på "starte" (som ble snakket om for 2 år siden) og "full drift" (som de nå igangsetter).
For det tredje holdes ikke kursen kunstig nede, det er akkurat som du sier mange "uklare spørsmål" og storparten av markedet ser ut til å sikre sine midler og vente (legg merke til lavt volum siste tiden).
For det fjerde er det ingen tegn til at det skulle komme et bud på hele RECSI fordi:
1. Hanwha eier 1/3 og ville ikke godtatt at en annen aktør skulle kjøpe opp RECSI.
2. Hanwha sier selv at de ikke har noen intensjon eller ønske med å kjøpe opp RECSI da investeringen i RECSI bare er første av mange milliard-investeringer de planlegger å gjøre.
3. Hvis det skulle komme et bud på hele RECSI er jeg helt sikker på at mange aksjonærer ville godtatt et slikt bud og tatt pengene sine et annet sted (selv om jeg personlig håper at ikke så mye som 90% ville godtatt dette, og ville holdt fast på mine egne for alt det er verdt).

Hanwha har en enormt lys tid foran seg, og bruker derfor vesentlige midler nå på å sikre verdikjeder og forsyning slik at de ikke går glipp av den ville etterspørselen som er i ferd med å komme i årene fremover.
Derfor er de også garantert villige til å putte betydelige midler på bordet i dag for å sikre seg en veldig langvarig, forutsigbar og gjensidig gunstig avtale med RECSI i Moses Lake.
Tirade
18.07.2022 kl 08:43 2686

God tro på en fin uke for RECSI.
Intravenøsiu
21.07.2022 kl 23:00 2111

Håper på mindre volatil periode frem til August, lei av FOMO pumping for å sette short/pump and dump, samt tullete negative poster for å forsterke bølgedaler.

Sannheten blir trolig det samme vanlige kaotiske volatile mønsteret, spiller liten rolle om man er langsiktig etter min mening.
Redigert 21.07.2022 kl 23:01 Du må logge inn for å svare