!!NOM!! Veldig,veldig snart til 50 kr Like om hjørnet!!!

Boss 99
NOM 11.07.2022 kl 14:56 548533

Alle finansiering er på plass!!! Her er det bare å gunne på. Alt er solgt av produkt i de første 5 år. . Løp å kjøp.
Dette er utvilsomt det lengste hjørnet på kloden.
Redigert 21.02.2024 kl 11:49 Du må logge inn for å svare
Kratos
08.05.2023 kl 14:31 10460

Jeg tok noen lodd på fredag under 60 øre, tenkte det kunne være en enkel dobling :)
Boss 99
09.05.2023 kl 13:35 10044

Å handle med seg selv blir det sjelden god gevinst av.
Slettet bruker
09.05.2023 kl 16:42 9836

Opsjonsprogrammer er en hensiktsmessig måte å beholde og insentivere nøkkelpersonell, så det er lite nedside ved dette. Disse ekstra aksjene utgjør heller ikke mer enn hva den totale utvidelsen av aksjekapitalen ville vært ved en fulltegnet reparasjonsemisjon. Det er liten grunn til å tro at de store aksjonærene er mot dette, så det vil nok være en relativt fåfengt kamp å gå mot strømmen her.
Kenevil
09.05.2023 kl 18:14 9730

Handler bare om å sende et signal om at man er misfornøyd med utvikling av aksjekursen, og spesielt emisjon til enorm rabatt.
Slettet bruker
10.05.2023 kl 08:33 9330

Sideveis Q1-rapport - som forventet.
https://newsweb.oslobors.no/message/590104
Boss 99
10.05.2023 kl 13:01 8969

Ditta blir boring. Har du noe å fare med Ivar ... ........
Investman
10.05.2023 kl 16:19 8696

Fikk kjøpt bra med lodd i dag ;)
rischioso
10.05.2023 kl 16:25 8680

Gjorde det samme - flere %-er under emisjonskurs og fullfinansiert med en betydelig extra buffer for eventuelle forsinkelser og/eller extra kost hvor progresjon nå og så langt er helt ihht både tids -og kostnadsplan så er denne muligheten å anse som ikke annet enn en no-brainer og noe som ikke vil vare evig...;)
Boss 99
10.05.2023 kl 17:11 8586

Jo lenger vi ligger på desse nivåene blir det vel enda lavere pris. Sikkert rundt 0,50. Sikkert mange som tenkte gevinst her etter emisjon var over.
Billyjojimbob
10.05.2023 kl 17:32 8551

Spm er how low can we go👍
murpy
11.05.2023 kl 09:30 8096

Som jeg tenkte, når disse emiaksjene kom ut så ville vi havne ned på 0,50 tallet. Slår aldri feil.
Boss 99
11.05.2023 kl 15:21 7833

Velkommen til Norges mest manipulerte aksje.
Geir Rune L
11.05.2023 kl 17:36 7705

Er redd for at det kan bli ørkenvandring minimum et år fremover. Hva skal trigge løft i aksjen? Posisjonering og oppkjøp - oppdateringer om at de holder tidsplan? Hva var det med q1 rapporten som trigget nedtur til kurs langt under emisjonsnivå?
Blir nok en tålmodighetsprøve for mange og skal ikke se bort fra at mange tar tapet og finner noe annet å investere i.
Billyjojimbob
11.05.2023 kl 17:44 7685

En ekte nomer oppfører seg ikke sånn,han sitter helt i ro både opp&ned,nøgd uansett kurs,ofte med en nynorsk podcast på øret,eller øyra om du vil 😁👍🇧🇻
1 år går fort.
FinnMcCool
11.05.2023 kl 18:10 7711

I suspect that a few have bought into this share thinking to make a quick profit without realizing that the road ahead is set in stone because of the contracts for the next 5 years and therefore nothing to report on apart from mine development and such! and those are the investors who are selling at a loss. I think once we have seen the last of them, we will see a slow steady rise from long-term investors who have a good eye for a solid investment ;)
AtlasShrugged
11.05.2023 kl 21:23 7612

Spekulasjon fra min side dette men tror siste dagers fall kan være denne: SPAREBANK 1 MARKETS AS MARKET-MAKING 35,000,000 1.72 PRIV Private
Og at det kan hende i avtalen rundt emisjon at at det igjen skulle selges i markedet etter rep emi var over, uansett har vel det meste muligens blitt plukket opp nå. et ubetydelig fall tross alt om dette har blitt lempet siste dagene og "virker" som selger var ferdig på slutten av dagen da den snudde opp igjen. Så kan vi karre oss over emi kurs og fortsette mot 1kr nærmere høsten.

Selskapet er fullfinansiert, trenger ikke betale skatt på inntekten de får første 5 årene. og så er hele produksjon 5 år frem i tid utsolgt. Kan bli en hyggelig reise. En nobrainer å putte pengene her da selskapet kun er priset til cash sånn jeg ser det pr nå.
Redigert 11.05.2023 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
Kumbel
11.05.2023 kl 21:43 7601

Produksjonen er kanskje solgt men ikke til fast pris. Som det opplyses i kvartalsrapporten har rutilprisen falt, og det er mest sannsynlig grunnen til kursfallet vi har sett.
rischioso
12.05.2023 kl 09:01 7313

Neppe, årsaken til kursfallet under 0,6 er ikke annet enn at noen har et ønske om å posisjonere seg event øke og kun det så ikke la dere lure og bli fintet ut her nede. Jeg for min del benytter gjerne muligheten det gir, men samtidig er det viktig å forstå at ingen - absolutt ingen har noen interesse av å selge her nede med tap når vi kjenner til at det ikke finnes noe emispøkelse, det finnes ingen likviditetsutfordringer hvor selskapet nylig har meldt at de er i rute noe som betyr at det kommer triggende oppdateringer fremover jo nærmere man kommer prod og første leveranse.
Audietron
12.05.2023 kl 09:16 7264

Stor kjøpside i dag, kansje dei mest salgskåte er ute
Kvike11
12.05.2023 kl 09:18 7275

Nok den dårligste investering på borsen.
CEO har snydt alle de gamle aktionærer, ved at forærer selskabet væk til andre.
Når han engang er væk, kan det være jeg supplerer mine aktier, som er så langt nede at de ikke kan betale sig at sælge dem.
Keliber - litium, har ved alle præsentationer kørt op som en stor fremtidig indtjening for NOM, nu er det solgt, og det er aldrig på noget tidspunkt nævnt over for aktionærer at det skulle sælges.
ivan fossum o.a. er nok lovet høj løn , men har svigtet alle deres trofaste aktionærer og har haft en skjult agenta i mange år, som jeg ser det.
rischioso
12.05.2023 kl 09:31 7331

Vel, det var jo også en måte og se det på eller man kan se det på den reelle måten - altså at det var helt nødvendige grep som måtte tas for alternativet var konkurs og da ville jo alle de du mener ble snytt ikke fått noe som helst så valget var i så måte enkelt.
Ja, kjedelig for alle de som har vært med lenge og i den mest risky delen av selskapets historie, men gjennom denne refinansieringen så ble de sittende igjen med 25-40% mer enn de ville ha gjort ved en konkurs og denne andelen vil bare øke i verdi i årene som kommer så om man var en gammel aksjonær så har man nå muligheten til å kjøpe aksjer under eminivået (6 øre) i tillegg til at posisjonen vil bli betydelig mer verdt i årene som kommer med flere 10-år med utbytter å se frem i mot så ja - de gamle aksjonærene ble midlertidig fratatt noe for så og få mye tilbake noe senere - mao, refinansieringen vil uansett være det beste alternativet og et vinn vinn for alle parter over litt tid.
rischioso
12.05.2023 kl 13:26 7128

Ja, da fikk jeg nye 500k rundt 8% lavere enn emikursen - helt utrolig, men samtidig flott for de som benytter seg av slike midlertidige muligheter ...;)
Audietron
12.05.2023 kl 14:03 7482

Må være mange tullinger som har kjøpt aksjer her.
HerbM
12.05.2023 kl 14:09 7566

Helt utrolig? Synes ikke jeg. Usikkerheten rundt rettsaken med arm er som en myr nom ikke kommer seg ut av før den er ferdig. Dessuten er det lenge til oppstart, og mange velger nok å selge seg ut nå for å evt komme tilbake senere.

Jeg kjøpte noen hundre tusen aksjer i dag på rundt 5,6. Tror ikke det er så mange som vil selge seg ut såpass langt under emi kurs med tap.
Hellboy
12.05.2023 kl 14:10 7632

Liker attituden rischioso, samme måte som jeg investerer på. Kjøp bra selskaper når de faller og er billige :)
Ransen
12.05.2023 kl 14:10 7652

Bare smile og være glad for alt man kan få under emikurs. Det triste er at selgerne antakelig er presset til å selge pga dårlig privatøkonomi. Men den enes død er….osv.
rischioso
12.05.2023 kl 14:32 7622

Det finnes hovedsakelig 2 typer tullinger her - tullingene som shorter et nylig refinansiert case og de tullingene som ikke benytter seg av mulighetene slikt gir ...

De som du feilaktig refererer til - de som benytter seg av muligheten og kjøper mens den ennå er der - de er vinnerne og de som senere vil le hele veien til banken ...;)
Kvike11
12.05.2023 kl 14:44 7658

Det er det jeg kalder at stavnsbinde aktionærer og bondefangeri.
Havde været bedre de valgte konkurs, så kunne jeg trække tabet fra direkte i indkomst og komme videre med andre investeringer.
Det er en ledelse der bevist eller ubevist har fyldt deres aktionærer med løgn, og forhåbninger.
rischioso
12.05.2023 kl 14:51 7663

Om du fortsatt er av den (feilaktige) oppfatningen så er det vel bare å selge og gå videre.- du får i alle fall noe med deg som du ikke hadde fått ved konkurs i tillegg så får du avskrevet deler av tapet, MEN om du gjør det så gjør deg selv en tjeneste og ikke følg aksjekursen fremover om du ikke ønsker å strø salt i såret ...;)
Boss 99
12.05.2023 kl 16:47 7477

Shorting har vært drevet her i en årrekke av bergenseren.... han hater Nom. Så dette kan bli stykt etter hvert. 20 30 ører tror jeg.
rischioso
12.05.2023 kl 18:01 7401

Du virker å glemme at det finnes sterke krefter som allerede er posisjonert som også vil plukke sammen med et betydelig antall småaksjonærer. Det er svært få om noen (utenom shortere) som vil ha noen interesse av å selge her nede så å bedrive shorter aktivitet her nede når det ikke finnes noen risk for verken kapitalmangel eller andre krise scenarioer er risky business hvor det er en grense for hvor lenge eventuelle shortere kan fortsette å trade med seg selv før de må dekke seg inn og vipps så er vi tilbake på 6 tallet. Jeg for min del tar gjerne noe mer her nede mens jeg kan og i påvente av at progressen går uforstyrret videre. Det er nettopp progressen man bør ha fokus på og ikke noe forbigående som dette i den fasen selskapet befinner seg i pr i dag annet enn å benytte seg av den tidvise muligheten slikt skaper ...;)

Enda en uke næmere triggende update, ferdigstillelse og produksjon ...;)

God helg!
Slettet bruker
12.05.2023 kl 18:38 7398

Om ikke alltid for hjernetrimmens skyld, så er det i alle fall forunderlig underholdende å lese NOM-forum og Facebook-grupper. Tidvis fremstår det som kombinasjonen antimanende travspillere og tenåringer på hyttetur som forteller skrekkhistorier om busemenn fra Bergen. I tillegg oppstår det jo litt ufrivillig humor når folk har kjøpt NOM-aksjer på Zero-kontoen sin hos Nordnet - og deretter får skjelvinger av shorting, hvor nettopp aksjene deres lånes ut til dette formålet. Verden leses lettest fra eget perspektiv, men hadde NOM teoretisk sett møtt 0,2-tallet ville det vært verdens billigste gruveprosjekt for en stor industriell aktør. Ellers er det bare å lese richiosos siste innlegg for litt realitetsforankring om man kjenner behov for litt lys og varme i helgen. Nyt den! :D
99999
12.05.2023 kl 22:08 7479

En stor tabbe av ledelsen og styret var at de burde splittet Keliber ut i et eget selskap slik aksjonærene som har vært med over lang tid fikk beholde mesteparten av verdien som var i selskapet. Finanssjefen har nok fått mye kritikk fra gamle aksjonærer over det som har skjedd. Er nok grunnen til han slutter. Enkelte aksjonærer har tapt store beløp.
Moped
13.05.2023 kl 22:28 7026

Salget av Keliber var en nødvendig del av finansieringen.
FinnMcCool
13.05.2023 kl 22:57 7183

Where would Nordic have got the money if they didn't sell the Keliber shares for euro 49.9m ? most likely bankrupt, and the shareholders would have been down to zero. So at the end of the day, it's better to have something than nothing don't you think !!
99999
14.05.2023 kl 12:53 6913

Kursen hadde vært mye lavere ved en emisjon.

Selskapet var gjeldfritt også uten Keliber investeringen så noen konkurs hadde ikke skjedd.

Hvis det ikke hadde lykkes å finansiere Engebø prosjektet, så burde det vært solgt.

Boss 99
15.05.2023 kl 09:37 6680

Oslo (Infront TDN Direkt): Riksadvokaten har bekreftet overfor Høyesterett at Den norske stat vil støtte Nordic Rutile AS og delta i behandlingen av anken fra Arctic Mineral Resources mot Nordic Rutile, ifølge en melding fra Nordic Mining mandag.
Høringen er foreløpig planlagt å finne sted i slutten av oktober 2023. Oslo Tingrett og Borgarting lagmannsrett ga begge medhold til Nordic Rutile, og konkluderte med at Arctic Mineral Resources skal betale advokatutgiftene til Nordic Rutile.
Nordic Rutile fastholder at Arctic Mineral Resources påstander ikke er berettiget og er trygg på at kjennelsen fra Høyesterett blir i Nordic Rutiles favør.