!!NOM!! Veldig,veldig snart til 50 kr Like om hjørnet!!!
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
07.01.2025 kl 16:32
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Alle finansiering er på plass!!! Her er det bare å gunne på. Alt er solgt av produkt i de første 5 år. . Løp å kjøp.
Dette er utvilsomt det lengste hjørnet på kloden.
Dette er utvilsomt det lengste hjørnet på kloden.
Redigert 21.02.2024 kl 11:49
Du må logge inn for å svare
Boss 99
08.07.2024 kl 10:02
6456
Audietron skrev Samme kvar dag, rett opp og så rett nedigjen.
Ja, noen har full kontroll over det hele.
Boss 99
06.07.2024 kl 13:23
6923
Audietron skrev Berre smågniere på kjøp
Bergens Tidende
Åpne
Elin (43) fekk draumejobben i gruva. – Eg skal gå med rak rygg.
Gruva ved Førdefjorden blei møtt med heftige protestar og rettssak. Til hausten er den i drift.
– Det er sunt å vera skeptisk. Men som fysikar og teoretikar vil eg ha fakta, ikkje kjensler, seier Elin Stubhaug (43) om striden rundt prosjektet.
E
Ein gul dumpar rullar over den flate toppen av Engebøfjellet. Elin Stubhaug har utsikt til fjord, fjell og grøne bygder.
– Det er eit fantastisk fint utsyn, seier den nytilsette prosess- og produksjonsleiaren ved gruva i Engebøfjellet ved Førdefjorden.
Gruva er mest kjent for strid og turbulens. Heftige demonstrasjonar og rettssak har skapt overskrifter.
Samstundes er gruva blitt klar til produksjon. På toppen av fjellet er det sprengt ut nok malm til tre månaders drift. Tunnelsystem og transportband, som skal frakta malmen ned til fjorden, står klart.
Der småbruket på Engebø ein gong låg, er det reist eit prosessanlegg. Det står klart til å henta verdifulle mineral ut av malmen frå fjellet.
Slik har tunet på Engebø endra seg.
To milliardar kroner er investert på Engebø og fem års produksjon er alt seld.
– Eg synest folk burde setja seg litt inn i dette sjølv, og ikkje berre sluka argumenta frå den eine sida, seier Stubhaug.
Bergens Tidende arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.
Miljøfyrtårn logo
Personvernpolicy og informasjonskapsler
Tipstelefon:
56 91 37 40
Adresse
Lars Hilles gate 30 / Odd Frantzens plass 5, 5008 Bergen
© Bergens Tidende
Schibsted Media AS og Schibsted ASA er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer
Åpne
Elin (43) fekk draumejobben i gruva. – Eg skal gå med rak rygg.
Gruva ved Førdefjorden blei møtt med heftige protestar og rettssak. Til hausten er den i drift.
– Det er sunt å vera skeptisk. Men som fysikar og teoretikar vil eg ha fakta, ikkje kjensler, seier Elin Stubhaug (43) om striden rundt prosjektet.
E
Ein gul dumpar rullar over den flate toppen av Engebøfjellet. Elin Stubhaug har utsikt til fjord, fjell og grøne bygder.
– Det er eit fantastisk fint utsyn, seier den nytilsette prosess- og produksjonsleiaren ved gruva i Engebøfjellet ved Førdefjorden.
Gruva er mest kjent for strid og turbulens. Heftige demonstrasjonar og rettssak har skapt overskrifter.
Samstundes er gruva blitt klar til produksjon. På toppen av fjellet er det sprengt ut nok malm til tre månaders drift. Tunnelsystem og transportband, som skal frakta malmen ned til fjorden, står klart.
Der småbruket på Engebø ein gong låg, er det reist eit prosessanlegg. Det står klart til å henta verdifulle mineral ut av malmen frå fjellet.
Slik har tunet på Engebø endra seg.
To milliardar kroner er investert på Engebø og fem års produksjon er alt seld.
– Eg synest folk burde setja seg litt inn i dette sjølv, og ikkje berre sluka argumenta frå den eine sida, seier Stubhaug.
Bergens Tidende arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.
Miljøfyrtårn logo
Personvernpolicy og informasjonskapsler
Tipstelefon:
56 91 37 40
Adresse
Lars Hilles gate 30 / Odd Frantzens plass 5, 5008 Bergen
© Bergens Tidende
Schibsted Media AS og Schibsted ASA er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer
Redigert 06.07.2024 kl 13:31
Boss 99
04.07.2024 kl 11:53
7379
Halogen, ja det går både sørover og nordover. Mest nordover da. Jaja ingen grenser nordover.
Granly
01.07.2024 kl 12:10
7871
Nordic Mining ASA: Status update - Summer 2024
link: https://newsweb.oslobors.no/message/622637
Ser ut som de ligger i rute og at det er ingen negative overraskelser på lur.
Granly er positiv til denne og har doblet beholdningen sin etter den lille dippen forrige uke :D
Granly
link: https://newsweb.oslobors.no/message/622637
Ser ut som de ligger i rute og at det er ingen negative overraskelser på lur.
Granly er positiv til denne og har doblet beholdningen sin etter den lille dippen forrige uke :D
Granly
Boss 99
01.07.2024 kl 09:36
7868
Fond kommer vel neppe til å kjøpe. Det blir vel politisk ukorrekt i deres miljøvennlig holdninger.
Audietron
01.07.2024 kl 09:17
7883
Når skal man få litt større fond til å kjøpe i denne aksjen. Tåler ikkje oppgang desse småaksjonærene.
Boss 99
28.06.2024 kl 13:55
8511
Er vel noen her som praksiser i rette Nom ånd å sell on news. Ødelegger en ellers så fin tur nordover.
Boss 99
28.06.2024 kl 11:05
8644
I dag kl. 10:06 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Ivar S. Fossum, 66 år gammel, vil gå av som administrerende direktør (CEO) i Nordic Mining ved utgangen av 2024.
Det fremgår av en melding fredag.
Han vil fortsette å støtte selskapet som seniorrådgiver etter han har gått av med pensjon, opplyses det.
Oslo (Infront TDN Direkt): Ivar S. Fossum, 66 år gammel, vil gå av som administrerende direktør (CEO) i Nordic Mining ved utgangen av 2024.
Det fremgår av en melding fredag.
Han vil fortsette å støtte selskapet som seniorrådgiver etter han har gått av med pensjon, opplyses det.
Boss 99
28.06.2024 kl 09:30
8717
Det er vel en short eller noe som skal dekkes inn som går ut nå. Hva vet jeg. Alltid noen som er fornøyd med 1 krone i fortjeneste.
Audietron
28.06.2024 kl 09:27
8611
Veldig positiv pod om Engebø.
Aksjonærene har visst ikkje fått det med seg.
Aksjonærene har visst ikkje fått det med seg.
Boss 99
28.06.2024 kl 07:56
8677
Audietron skrev Du er tilgitt. Endelig litt kjøpepress.
Poden= Positivt.
Jeg tro at min pris pr. aksjen sett på verdiene i bakken er betre en Sparebanken sin på 30. \_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/ Hehe
Jeg tro at min pris pr. aksjen sett på verdiene i bakken er betre en Sparebanken sin på 30. \_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/ Hehe
Audietron
27.06.2024 kl 16:54
9005
Takwe skrev Beklager at jeg bommet med litt 😊
Du er tilgitt. Endelig litt kjøpepress.
Takwe
27.06.2024 kl 16:27
8977
Takwe skrev Da tror jeg vi snart ser 4-5 % stigning. :-)
Beklager at jeg bommet med litt 😊
Audietron
27.06.2024 kl 15:01
9098
God melding, spørs om det blir satt ein ny short no. Ikkje alle som tåler oppgang.
Boss 99
27.06.2024 kl 14:12
9011
Boss 99 skrev Selgeren har makten enda!
NOM: SIGNERT ALLIANSEAVTALE MED SIPA, FORVENTET VERDI CA 450M
I dag kl. 13:12 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Nordic Mining har inngått en femårig allianseavtale med Sunnfjord Industripartner (Sipa) for levering av gruvetjenester til Engebø-prosjektet.
Det fremgår av en melding torsdag.
Alliansepartnerens ansvar inkluderer boring, sprengning, lasting og transport, mens Nordic Mining er ansvarlig for styring av gruveplanleggingen og tidsplanen. Alliansekontrakten inkluderer visse forhåndsdefinerte mål med et element av gevinst- og tapsdeling knyttet til disse målene, som skal stimulere til kostnadsoptimalisering og samarbeid. Den forventede verdien av kontrakten er omtrent 450 millioner kroner.
-Dette er en viktig avtale for driften på Engebø, og vi er glade for å etablere Sipa som vår partner for gruvedriften. Sipa har vært en verdifull støttespiller, aksjonær og viktig entreprenør for byggingen og vil nå fortsette som en langsiktig strategisk partner mot karbonfri gruvedrift, sier administrerende direktør
I dag kl. 13:12 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Nordic Mining har inngått en femårig allianseavtale med Sunnfjord Industripartner (Sipa) for levering av gruvetjenester til Engebø-prosjektet.
Det fremgår av en melding torsdag.
Alliansepartnerens ansvar inkluderer boring, sprengning, lasting og transport, mens Nordic Mining er ansvarlig for styring av gruveplanleggingen og tidsplanen. Alliansekontrakten inkluderer visse forhåndsdefinerte mål med et element av gevinst- og tapsdeling knyttet til disse målene, som skal stimulere til kostnadsoptimalisering og samarbeid. Den forventede verdien av kontrakten er omtrent 450 millioner kroner.
-Dette er en viktig avtale for driften på Engebø, og vi er glade for å etablere Sipa som vår partner for gruvedriften. Sipa har vært en verdifull støttespiller, aksjonær og viktig entreprenør for byggingen og vil nå fortsette som en langsiktig strategisk partner mot karbonfri gruvedrift, sier administrerende direktør
Boss 99
27.06.2024 kl 09:43
9076
Takwe skrev Da tror jeg vi snart ser 4-5 % stigning. :-)
Selgeren har makten enda!
Boss 99
26.06.2024 kl 10:08
9091
Audietron skrev Går aldri lei dei som herjer med denne aksjen.
Sikker medlem av natur og ungdom
Boss 99
25.06.2024 kl 11:40
8870
Audietron skrev Alt ser lovende ut.👍
Ja håper det blir en Sareptas krukke!
Boss 99
25.06.2024 kl 09:30
8721
Prisøkninger på rutil/titandioksid:
https://www.linkedin.com/pulse/200-increase-more-than-50-kinds-chemical-raw-kk77c?utm_source=share&utm_medium=member_ios&utm_campaign=share_via
https://www.linkedin.com/pulse/200-increase-more-than-50-kinds-chemical-raw-kk77c?utm_source=share&utm_medium=member_ios&utm_campaign=share_via
Boss 99
24.06.2024 kl 13:49
8918
Tord Meling til ny finansdirektør med virkning fra 12. august 2024. Ja hjørnene bruker å være jækla lange i NOM. Prøver alt remmer å tøy kan hold for å få den nerom 20 tallet ser det utfor.
Takwe
24.06.2024 kl 12:53
8908
Boss 99 skrev Which way denne uken?
Det er ingen som vet, men jeg vet at det er like før oppstart. Ny Finansdirektør er like rundt hjørnet.. 😊
Redigert 24.06.2024 kl 12:53
Takwe
21.06.2024 kl 12:07
9351
Boss 99 skrev Der er vel han bergenseren. Har holdt på i årevis.
Da har jeg fått tilbake mine 75k aksjer. God helg! :-)
Boss 99
21.06.2024 kl 09:49
9412
Audietron skrev Lurer på kem som driver å herjer med denne aksjen for tiden?
Der er vel han bergenseren. Har holdt på i årevis.
Boss 99
21.06.2024 kl 07:51
5752
kruna skrev Håpet han aldri ville våkne mer.....
Ref FA \_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/
RÅVARER: Tor Svelland har gjort et kjempeveddemål i Rana Gruber og Nordic Mining. Nå går hedgefond-forvalteren inn i et svensk gruveselskap.
Svelland Capital har satset knallhardt på gruveselskapene Rana Gruber og Nordic Mining, hvor forvalteren sitter med aksjeverdier for henholdsvis 452 og 183 millioner kroner.
Nå har Tor Svelland fått øynene opp for et annet børsnotert gruveselskap. Det er snakk om svenske Nordic Iron Ore, som onsdag hentet 163 millioner svenske kroner i en emisjon.
Emisjonen ble satt på 5,30 svenske kroner pr. aksje, hvilket priset selskapet til 197 millioner kroner før penger. Svelland Capital investerte 35,6 millioner i emisjonen, mens den amerikanske giganten Cargill spyttet inn 61 millioner.
– Dreiningen i markedet er at Australia mer eller mindre er utsolgt. Hvis man i det hele tatt sliter med salg i Australia, er det såkalt lavere kvalitet, under standarden på 62. Jernmalm som inneholder 58 prosent jern er vanskeligere å selge, sier hedgefondforvalter Tor Svelland.
Prisen på jernmalm med 62 prosent jern ligger for øyeblikket på rundt 107 dollar, mens prisen på 58 prosent jern er 94,54 dollar.
Liker høy kvalitet
det er nettopp jernmalmkvaliteten som er det store veddemålet til Svelland Capital.
– Rana Gruber og Nordic Iron Ore tilbyr jernmalm av høy kvalitet, og da får du en premie i forhold til 62-standarden. Spreaden har økt ganske mye i det siste. I tillegg er det veldig lite jernmalm av høy kvalitet i markedet, sier Svelland.
Etter emisjonen vil Svelland Capital sitte på 9,9 prosent av Nordic Iron Ore, mens Cargill vil eie cirka 17 prosent.
– Jeg har hatt dialog med Cargill, og vi gjør denne investeringen sammen, sier han.
Svelland trekker frem at det er for lite metaller av nesten alle slag, utenom litium.
– Alt annet er det stor etterspørsel etter. Vi bruker mye tid på metaller, og det vi tydelig ser er at det å starte ny gruvedrift, uansett hvor i verden, innebærer mye politisk risiko og miljøhensyn. I tillegg er det vanskelig å hente kapital og få tak i kvalifiserte arbeidere. Vi er optimister på kobber, aluminium og jernmalm. Det er rasjonalet bak våre investeringer i Rana Gruber og Nordic Iron Ore, sier han.
Skal hente 3,4 milliarder
Cargill har inngått en offtake-avtale med Nordic Iron Ore verdt 35 milliarder svenske kroner, som omfatter kjøp av 25 millioner tonn jernmalmskonsentrat fra Blötberget-gruven. I tillegg har Cargill forpliktet seg til å bidra med finansiering, og disse forpliktelsene beløper seg til 307 millioner svenske kroner.
– Hele emisjonen, bortsett fra tilbakebetaling av lån, går til videre utvikling av Blötberget-gruven. Dette innebærer at vi skal fortsette å forbedre vår forstudie, gjennomføre mer prospektering og styrke organisasjonen slik at vi kan gå videre til hovedfinansieringen, som vil finne sted i midten av 2025. Da planlegger vi å hente inn 3,4 milliarder svenske kroner, ifølge den siste vurderingen. Planen er å starte byggingen høsten 2025, sier adm. direktør Ronne Hamerslag i Nordic Iron Ore.
– Hvordan ligger dere an med prosjektet nå?
– Alle tillatelser er på plass for å kunne komme videre. Vi har bearbeidingskonsesjon, miljøtillatelse, detaljplanen er klar, og den tekniske løsningen for tilkoblingen til jernbanen er godkjent. Alt papirarbeid er klart for oppstart. Emisjonen skal ta oss frem til en prosjektfinansieringsfase, slik at vi kan begynne å forhandle med banker og fullføre de siste studiene for å sikre at vi har et solid grunnlag før vi tar den endelige investeringsbeslutningen, sier Hamerslag, og fortsetter:
– Tilbakebetalingstiden er estimert til seks år etter produksjonsstart. Vi har som mål å låne minst halvparten av investeringskostnaden, som er beregnet til 3,4 milliarder svenske kroner, mens resten kommer fra investorer.
Nordic Iron Ore
RÅVARER: Tor Svelland har gjort et kjempeveddemål i Rana Gruber og Nordic Mining. Nå går hedgefond-forvalteren inn i et svensk gruveselskap.
Svelland Capital har satset knallhardt på gruveselskapene Rana Gruber og Nordic Mining, hvor forvalteren sitter med aksjeverdier for henholdsvis 452 og 183 millioner kroner.
Nå har Tor Svelland fått øynene opp for et annet børsnotert gruveselskap. Det er snakk om svenske Nordic Iron Ore, som onsdag hentet 163 millioner svenske kroner i en emisjon.
Emisjonen ble satt på 5,30 svenske kroner pr. aksje, hvilket priset selskapet til 197 millioner kroner før penger. Svelland Capital investerte 35,6 millioner i emisjonen, mens den amerikanske giganten Cargill spyttet inn 61 millioner.
– Dreiningen i markedet er at Australia mer eller mindre er utsolgt. Hvis man i det hele tatt sliter med salg i Australia, er det såkalt lavere kvalitet, under standarden på 62. Jernmalm som inneholder 58 prosent jern er vanskeligere å selge, sier hedgefondforvalter Tor Svelland.
Prisen på jernmalm med 62 prosent jern ligger for øyeblikket på rundt 107 dollar, mens prisen på 58 prosent jern er 94,54 dollar.
Liker høy kvalitet
det er nettopp jernmalmkvaliteten som er det store veddemålet til Svelland Capital.
– Rana Gruber og Nordic Iron Ore tilbyr jernmalm av høy kvalitet, og da får du en premie i forhold til 62-standarden. Spreaden har økt ganske mye i det siste. I tillegg er det veldig lite jernmalm av høy kvalitet i markedet, sier Svelland.
Etter emisjonen vil Svelland Capital sitte på 9,9 prosent av Nordic Iron Ore, mens Cargill vil eie cirka 17 prosent.
– Jeg har hatt dialog med Cargill, og vi gjør denne investeringen sammen, sier han.
Svelland trekker frem at det er for lite metaller av nesten alle slag, utenom litium.
– Alt annet er det stor etterspørsel etter. Vi bruker mye tid på metaller, og det vi tydelig ser er at det å starte ny gruvedrift, uansett hvor i verden, innebærer mye politisk risiko og miljøhensyn. I tillegg er det vanskelig å hente kapital og få tak i kvalifiserte arbeidere. Vi er optimister på kobber, aluminium og jernmalm. Det er rasjonalet bak våre investeringer i Rana Gruber og Nordic Iron Ore, sier han.
Skal hente 3,4 milliarder
Cargill har inngått en offtake-avtale med Nordic Iron Ore verdt 35 milliarder svenske kroner, som omfatter kjøp av 25 millioner tonn jernmalmskonsentrat fra Blötberget-gruven. I tillegg har Cargill forpliktet seg til å bidra med finansiering, og disse forpliktelsene beløper seg til 307 millioner svenske kroner.
– Hele emisjonen, bortsett fra tilbakebetaling av lån, går til videre utvikling av Blötberget-gruven. Dette innebærer at vi skal fortsette å forbedre vår forstudie, gjennomføre mer prospektering og styrke organisasjonen slik at vi kan gå videre til hovedfinansieringen, som vil finne sted i midten av 2025. Da planlegger vi å hente inn 3,4 milliarder svenske kroner, ifølge den siste vurderingen. Planen er å starte byggingen høsten 2025, sier adm. direktør Ronne Hamerslag i Nordic Iron Ore.
– Hvordan ligger dere an med prosjektet nå?
– Alle tillatelser er på plass for å kunne komme videre. Vi har bearbeidingskonsesjon, miljøtillatelse, detaljplanen er klar, og den tekniske løsningen for tilkoblingen til jernbanen er godkjent. Alt papirarbeid er klart for oppstart. Emisjonen skal ta oss frem til en prosjektfinansieringsfase, slik at vi kan begynne å forhandle med banker og fullføre de siste studiene for å sikre at vi har et solid grunnlag før vi tar den endelige investeringsbeslutningen, sier Hamerslag, og fortsetter:
– Tilbakebetalingstiden er estimert til seks år etter produksjonsstart. Vi har som mål å låne minst halvparten av investeringskostnaden, som er beregnet til 3,4 milliarder svenske kroner, mens resten kommer fra investorer.
Nordic Iron Ore
Redigert 21.06.2024 kl 07:53
kruna
20.06.2024 kl 16:14
5831
Boss 99 skrev Fyren hadde nok forsovet seg i dag tidlig.
Håpet han aldri ville våkne mer.....
Boss 99
20.06.2024 kl 15:47
5702
Boss 99 skrev Ser ut for at det er one man show hele tiden
Fyren hadde nok forsovet seg i dag tidlig.
Boss 99
20.06.2024 kl 13:04
5648
Audietron skrev Bra stigning på morgenen, då må den sjølvsagt shortes igjen.
Ser ut for at det er one man show hele tiden
Audietron
20.06.2024 kl 12:05
5469
Boss 99 skrev Ka det e nå da?
Bra stigning på morgenen, då må den sjølvsagt shortes igjen.
WHITE IS BJUTIFUL
Ransen
17.06.2024 kl 10:19
6285
Ser ut til at folk kjøper seg ned hele veien til 15-16 kroner.
La nå selskapet på første innbetaling av ferdig produkt før det prises som ”utbyttemaskinen“RANA gruber…
La nå selskapet på første innbetaling av ferdig produkt før det prises som ”utbyttemaskinen“RANA gruber…
nordnes
15.06.2024 kl 19:07
6627
Jeg sliter med å følge resonnementet ditt. Om noen måneder er det oppstart på Engebø, så det mest logiske er at alt er i rute og ledelsen ser fremover…
BLOODLINE
15.06.2024 kl 15:25
6639
Skal nom utvikle dette alene bør det kapital innhenting, det blir det vel uansett om dette milliarder prosjektet skal gjennomføres. Slik jeg ser det kan dette by på utfordringer for nok. Det var det første jeg tenkte på, så tror du må ta bort tankene fra ønsker
nordnes
15.06.2024 kl 14:01
6431
Det jeg tenkte ved lesing av børsmeldingen er at da er vel alt i rute på Engebø.
speculator
15.06.2024 kl 09:14
6498
Er helt enig i denne:
"Uansett så er dette en bonus om det blir en realitet av denne kvarts gruven. Oppkjøp eller samarbeid er fremdeles høyst sannsynlig. Verdiene ligger i Engebø pr dd. Velger NOM en delfinansiering via en emisjon om noen år, så skal jeg gladelig delta i denne emisjonen"
"Uansett så er dette en bonus om det blir en realitet av denne kvarts gruven. Oppkjøp eller samarbeid er fremdeles høyst sannsynlig. Verdiene ligger i Engebø pr dd. Velger NOM en delfinansiering via en emisjon om noen år, så skal jeg gladelig delta i denne emisjonen"
Takwe
14.06.2024 kl 23:13
6639
Hva prøver du å formidle. At du har kjøpt aksjer på 21 som skal til 19? NB! De har mistet en strategisk partner og står nå alene med quarts prosjektet.
Redigert 14.06.2024 kl 23:32
Boss 99
14.06.2024 kl 18:29
6579
Boss 99 skrev Ja bestefar passer på oss.
Nordic Mining ASA ("Nordic Mining" or the "Company") refer to the announcement
dated 28 November 2023 related to the Memorandum of Understanding ("MoU") with a
multinational minerals and metal company for a joint cooperation for exploration
and development of a quartz deposit in the Kvinnherad Municipality in Norway.
The MoU partner has, based on a strategic review, decided to finalize the
cooperation, and the Company, through its wholly owned subsidiary Nordic Quartz
AS, will use its rights in the MoU to enter into the landowner agreement as the
sole party.
"We consider quartz to be a strategic mineral for several high-end applications
going forward and will continue our assessment of the quartz deposit.", comments
dated 28 November 2023 related to the Memorandum of Understanding ("MoU") with a
multinational minerals and metal company for a joint cooperation for exploration
and development of a quartz deposit in the Kvinnherad Municipality in Norway.
The MoU partner has, based on a strategic review, decided to finalize the
cooperation, and the Company, through its wholly owned subsidiary Nordic Quartz
AS, will use its rights in the MoU to enter into the landowner agreement as the
sole party.
"We consider quartz to be a strategic mineral for several high-end applications
going forward and will continue our assessment of the quartz deposit.", comments