!!NOM!! Veldig,veldig snart til 50 kr Like om hjørnet!!!
Alle finansiering er på plass!!! Her er det bare å gunne på. Alt er solgt av produkt i de første 5 år. . Løp å kjøp.
Dette er utvilsomt det lengste hjørnet på kloden.
Dette er utvilsomt det lengste hjørnet på kloden.
Redigert 21.02.2024 kl 11:49
Du må logge inn for å svare
Takwe
12.01.2024 kl 23:09
7537
Denne Rosgun spammer hele tråden. Jeg melder dette til admin. Anbefaler andre å gjøre det samme.
FunHouseComp
13.01.2024 kl 01:09
7418
Dette går ikke helt veien for Rosgun. Finnes ikke seriøs. Hauset PLT siden jul på på inn og utpust, nå er det NOM på samme vis. All inn og langsiktig som han sier. Alltid. Troverdigheten = null.
Redigert 13.01.2024 kl 01:12
rosgun
13.01.2024 kl 06:11
7330
Har registrert siste innsidekjøp i NOM fra Merete Jul 8. desember 2023. Da var kursen 0,762…..
Regner med at hun som financial manager har oversikt over «income» og «outcome»…..
Fra hun kjøpte på innside har altså kursen gått kun 7% til dagens kurs på 0,80…
Regner hun har større forventninger til kursøkning for å gidde å kjøpe.
Dette innsidekjøpet bekrefter også sannheten og innsikten til CFO I INTERVJU 10.1.2024…
Rettsakene er en farse og ingen problem….. NOM er staten nå, og er et tidsdpørsmål før staten tar en god hafs sv hele NOM da de sitter på løsningen for å få STØRE et hakk nærmere USA og EU og 4 nye regjeringsår…..
Er det noe Støre elsker er å flekse seg for USA og bidra med alt han kan….
NOM er nå storpolitikk med tanke på krigene som raser i verden og med USA/Ukraina/Israel:/Nato/eu i hovedrollene…
I krig vil firma som NOM ha og få all den støtte de trenger for å utvinne nødvendige kritiske materialer til krigens herjinger…
Engbø er første brikken i puslespillet, dernest flere nordiske gruveprosjekt nærme realisering…
Dette signaliserte CFO sterkt under intervjuet.
NOM ER DET MEST POTENTE SELSKAPET I NORDEN OG UTROLIG ATTRAKTIV OGSÅ FOR CLEARSTREAM MED FLERE…..
Tror nå norske myndigheter tar en rolle på eiersiden hvert øyeblilk for å sikre norske interesser, og at kjøperne forblir USA .
Hvis kinesiske eller russiske statlige investorer skulle kjøpt mer enn 50% av aksjene ville det vært en katastrofe for Støre og USA…..
…. Og NATO med JENS…..
At Sindre inside Finnes har aksjer her sier sitt og refner med han har lyttet til Ernas og statens bekymring over kjøkkenbordet…
Regner med at hun som financial manager har oversikt over «income» og «outcome»…..
Fra hun kjøpte på innside har altså kursen gått kun 7% til dagens kurs på 0,80…
Regner hun har større forventninger til kursøkning for å gidde å kjøpe.
Dette innsidekjøpet bekrefter også sannheten og innsikten til CFO I INTERVJU 10.1.2024…
Rettsakene er en farse og ingen problem….. NOM er staten nå, og er et tidsdpørsmål før staten tar en god hafs sv hele NOM da de sitter på løsningen for å få STØRE et hakk nærmere USA og EU og 4 nye regjeringsår…..
Er det noe Støre elsker er å flekse seg for USA og bidra med alt han kan….
NOM er nå storpolitikk med tanke på krigene som raser i verden og med USA/Ukraina/Israel:/Nato/eu i hovedrollene…
I krig vil firma som NOM ha og få all den støtte de trenger for å utvinne nødvendige kritiske materialer til krigens herjinger…
Engbø er første brikken i puslespillet, dernest flere nordiske gruveprosjekt nærme realisering…
Dette signaliserte CFO sterkt under intervjuet.
NOM ER DET MEST POTENTE SELSKAPET I NORDEN OG UTROLIG ATTRAKTIV OGSÅ FOR CLEARSTREAM MED FLERE…..
Tror nå norske myndigheter tar en rolle på eiersiden hvert øyeblilk for å sikre norske interesser, og at kjøperne forblir USA .
Hvis kinesiske eller russiske statlige investorer skulle kjøpt mer enn 50% av aksjene ville det vært en katastrofe for Støre og USA…..
…. Og NATO med JENS…..
At Sindre inside Finnes har aksjer her sier sitt og refner med han har lyttet til Ernas og statens bekymring over kjøkkenbordet…
Redigert 13.01.2024 kl 06:14
rosgun
13.01.2024 kl 06:27
7312
Gutter, gutter…… jeg sitter kun i kvalitetsaksjer…
Kanskje jeg ihar en skjult agenda akkurat som dere har…
Jeg prøver kun å hjelpe andre i å trekke vinnerlodd på børsen……❤️
Argeo, Lifecare, Bgbio, NOM, Hynion, Prosafe, Polight er aksjer jeg kjøper og selger om hverandre…. Har ikke vraket noen av disse og er på min watchlist kontinuerlig…….24/7.
At man skal ta gevinst når en aksje har gått 100% eller mer vil de korrigere litt. Da kan man gå inn igjen når de er ferdige med korreksjonen….
Dette har det hittil blitt 850% avkastning av siste 5 mnd….
Agendaen deres er muligens shorting av åpenbare suksessfulle vekstaksjer…
En merkelig strategi som gjør at dere taper penger muligens…
Dere går på person og ikke sak…. Utrolig ulovlig. Dere er rapportert da dere ikke driver med selskaps forfølging men personforfølging…
Er så lei av det jeg… prøv å skriv ett innlegg som folk kan bli litt smartere av som går på selskapet…
Blir litt bedre tråd liksom.
På forhånd takk.
Min første NOM tråd er fra før dere ble født…..bare sjekk selv….
TIMING er viktig…..timingen er NÅ for NOM🌭👍
Totalt derisking og klar for minst 1 mrd på bunnlinja på bitte litt sikt…..
Kanskje jeg ihar en skjult agenda akkurat som dere har…
Jeg prøver kun å hjelpe andre i å trekke vinnerlodd på børsen……❤️
Argeo, Lifecare, Bgbio, NOM, Hynion, Prosafe, Polight er aksjer jeg kjøper og selger om hverandre…. Har ikke vraket noen av disse og er på min watchlist kontinuerlig…….24/7.
At man skal ta gevinst når en aksje har gått 100% eller mer vil de korrigere litt. Da kan man gå inn igjen når de er ferdige med korreksjonen….
Dette har det hittil blitt 850% avkastning av siste 5 mnd….
Agendaen deres er muligens shorting av åpenbare suksessfulle vekstaksjer…
En merkelig strategi som gjør at dere taper penger muligens…
Dere går på person og ikke sak…. Utrolig ulovlig. Dere er rapportert da dere ikke driver med selskaps forfølging men personforfølging…
Er så lei av det jeg… prøv å skriv ett innlegg som folk kan bli litt smartere av som går på selskapet…
Blir litt bedre tråd liksom.
På forhånd takk.
Min første NOM tråd er fra før dere ble født…..bare sjekk selv….
TIMING er viktig…..timingen er NÅ for NOM🌭👍
Totalt derisking og klar for minst 1 mrd på bunnlinja på bitte litt sikt…..
Redigert 13.01.2024 kl 08:18
FunHouseComp
13.01.2024 kl 06:39
7300
Håper flere rapporter denne Rosgun. Han ødelegger dette forumet totalt. Slike folk bør lukes ut. Overhodet ikke seriøs.
rosgun
13.01.2024 kl 06:50
7302
Fint om du kan skrive litt om aksjer og litt innhold.
( se forrige innlegg)
( se forrige innlegg)
rosgun
13.01.2024 kl 06:55
7344
Funhus sine siste innlegg - kun person:
For egen del holder jeg meg langt unna tekniske signaler og hausing på Hegnar. Det er åpenbart at her er det stor fallhøyde i tiden som kommer. Å lytte til magefølelsen er aldri feil. Rec sekten er ganske merkelige greier.
Da er det bare å laste opp i selskaper som produserer jod. Hause som faen mens atomsoppen henger over huet på oss alle, og telle penger og leke som alt helt okay.
Denne mannen med linjalen, hva pokker var det han kalte seg? Er han helt borte på VOW trådene nå?
For egen del holder jeg meg langt unna tekniske signaler og hausing på Hegnar. Det er åpenbart at her er det stor fallhøyde i tiden som kommer. Å lytte til magefølelsen er aldri feil. Rec sekten er ganske merkelige greier.
Da er det bare å laste opp i selskaper som produserer jod. Hause som faen mens atomsoppen henger over huet på oss alle, og telle penger og leke som alt helt okay.
Denne mannen med linjalen, hva pokker var det han kalte seg? Er han helt borte på VOW trådene nå?
Redigert 13.01.2024 kl 06:59
nordnes
13.01.2024 kl 08:18
7267
Det virker som Rogun har en agenda med å ødelegge tråden, en kan stille spørsmål ved motivet. Er han snurt over dommen. Hegnars leder er «Grinete tapere i gruvesaken», kanskje er han en av disse eller finnes det andre motiv for hans spamming?
Selv sitter jeg godt lastet i Nordic Mining, og håper det blir en hyggelig reise.
Selv sitter jeg godt lastet i Nordic Mining, og håper det blir en hyggelig reise.
rosgun
13.01.2024 kl 08:21
7278
Du kan starte med å luke ut flere som angriper person og ikke sak.
Takk, men alt bra med meg altså❤️
Hvis du uansett ikke har noen aksjer i NOM trenger du jo ikke skrive noe om denne aksjen heller❤️ eller gå til angrep på de som er så heldige å ha truffet bunnen på ca 0,8…..noen ganger spør jeg meg om det burde bli satt en grense på intelligens for å være på slike forum.
Jeg kontakter Menza og ber om tips😂😂😂
Takk, men alt bra med meg altså❤️
Hvis du uansett ikke har noen aksjer i NOM trenger du jo ikke skrive noe om denne aksjen heller❤️ eller gå til angrep på de som er så heldige å ha truffet bunnen på ca 0,8…..noen ganger spør jeg meg om det burde bli satt en grense på intelligens for å være på slike forum.
Jeg kontakter Menza og ber om tips😂😂😂
Redigert 13.01.2024 kl 08:25
Boss 99
15.01.2024 kl 09:15
6657
Blir spennende om det er Citti bank som forsvinner ut. Litt merkelig at det hele tiden etter nyheter skal liksom en eller annen med hundre mill aksje som skal ut
Redigert 15.01.2024 kl 09:20
Ransen
15.01.2024 kl 09:31
6604
Citybank er vel teknisk konkurs etter alle tap i siste tiden. Kundene forlanger å få ut innskuddet, å da er det bare å selge.
Det er ekstremt dyrt å være fattig, men desto motsatt å ha god økonomi.
Det er ekstremt dyrt å være fattig, men desto motsatt å ha god økonomi.
Føre var
15.01.2024 kl 10:28
6537
Tenker att nå kan den jevne fine stigningen i nom fortsette til vi ser femmeren en stund frem i tid!
nordnes
15.01.2024 kl 10:37
6539
For en del år siden var jeg aksjonær i Nel og var med på en hyggelig reise fra rundt krona til jeg solgte i 2019 på 8-9 kroner. Det var svingninger i kursen. Syns det er en viss likhet mht kurssvingninger og trading. Også i Nel var det mange aksjer.
Jeg tror dette blir bra og enda bedre når gruven starter opp.
Jeg tror dette blir bra og enda bedre når gruven starter opp.
investorK
15.01.2024 kl 12:06
6402
Dessverre ligger det an til at jeg nok en gang fikk rett med tanke på kursutviklingen i NOM.
Dommen fra tingretten er kun som en meningsytring å regne så lenge Naturvernforbundet m.m. selvsagt anker denne til både lagmanns- og høyesterett. Etter dette skal vi nok innom ESA-domstol, menneskrettighetsdomstol, den internasjonale straffedomsstolen i FN og alt i mellom. Det er ingen grenser for hva NOM sin motpart er villig til å gjøre for å få stoppet dette.
I tillegg er rettigheter fortsatt uavklart i høyesterett. Denne kan sikkert også tas videre til overnevnte om man er kreativ og desperat, noe NV m.m. i høyeste grad må sies å være.
Når alt dette feiler vil vi fortsatt ha lenkeaksjoner og annen form for sivil ulydighet i uoverskuelig fremtid. Dette kan også generere ulike former for rettsaker som kan virke inn på prosjektet.
Toget står nok på perrongen en god stund til. Den gode nyheten er at alle som tror på prosjektet fortsatt har tid til å laste opp mer, om ønskelig.
Dommen fra tingretten er kun som en meningsytring å regne så lenge Naturvernforbundet m.m. selvsagt anker denne til både lagmanns- og høyesterett. Etter dette skal vi nok innom ESA-domstol, menneskrettighetsdomstol, den internasjonale straffedomsstolen i FN og alt i mellom. Det er ingen grenser for hva NOM sin motpart er villig til å gjøre for å få stoppet dette.
I tillegg er rettigheter fortsatt uavklart i høyesterett. Denne kan sikkert også tas videre til overnevnte om man er kreativ og desperat, noe NV m.m. i høyeste grad må sies å være.
Når alt dette feiler vil vi fortsatt ha lenkeaksjoner og annen form for sivil ulydighet i uoverskuelig fremtid. Dette kan også generere ulike former for rettsaker som kan virke inn på prosjektet.
Toget står nok på perrongen en god stund til. Den gode nyheten er at alle som tror på prosjektet fortsatt har tid til å laste opp mer, om ønskelig.
Takwe
15.01.2024 kl 12:24
6354
Du bør legge til at Nordic Mining driver en lovlig business og vil starte produksjonen om 9-10 mnd, ja mnd. Det er alltid interessant å se hvordan aksjonærer vender kappen etter vinden. Bare slå dere med ro, gruven er under bygging og vil produsere fra 2. halvår.
rischioso
15.01.2024 kl 12:30
6356
Et forholdsvis langt innlegg med svært liten nytteverdi - hvorfor?
RE - Dessverre ligger det an til at jeg nok en gang fikk rett med tanke på kursutviklingen i NOM.
* Å tippe kursutvikling er ingen prestasjon i seg selv når man har 50% sjanse til å få rett hver gang.
RE - Dommen fra tingretten er kun som en meningsytring å regne så lenge Naturvernforbundet m.m. selvsagt anker denne til både lagmanns- og høyesterett. Etter dette skal vi nok innom ESA-domstol, menneskrettighetsdomstol, den internasjonale straffedomsstolen i FN og alt i mellom. Det er ingen grenser for hva NOM sin motpart er villig til å gjøre for å få stoppet dette.
* Vel, nå er det slik at en dom fra tingretten er og blir en dom inntil det foreligger en annen dom - altså ingen meningsytring, men en dom i sin faste form som opprettholder NOM's rettigheter.
Videre så har motparten som er sponset av regjeringen brukt nærmere halvparten av tilskuddet de har fått til rettsaken og har egentlig ikke midler pr i dag til å anke noe som helst. Videre så vil en eventuell anke måtte aksepteres av lagmannsretten før den eventuelt får en behandling der - mao, først må motpart betale regjeringens og sine egne saksomkostninger så må de ut og finne penger til en eventuell anke så skal det vurderes om de vil og kan anke. Og anker de så skal anken godkjennes før den kan bli behandlet i lagmannsretten og for at en anke skal godkjennes så må det foreligge grunnlag med nye beviser som vil kunne endre utfallet - i motsatt fall vil ikke anken godkjennes og dommen fra tingretten blir stående som endelig. Så og snakke om høyesterett, ESA domstolen og all verdens andre rettsinstanser nå faller på sin egen urimelighet ...
Resten er ikke bryet verdt å kommentere hvor dagens kurs knapt har bakt inn smuler av alt som har skjedd siden emisjonen og hvor produksjon og leveranse kommer nærmere for hver dag som går uavhengig av hvilken organisasjon eller nick som står på sidelinjen og skriker - that's a fact...;)
RE - Dessverre ligger det an til at jeg nok en gang fikk rett med tanke på kursutviklingen i NOM.
* Å tippe kursutvikling er ingen prestasjon i seg selv når man har 50% sjanse til å få rett hver gang.
RE - Dommen fra tingretten er kun som en meningsytring å regne så lenge Naturvernforbundet m.m. selvsagt anker denne til både lagmanns- og høyesterett. Etter dette skal vi nok innom ESA-domstol, menneskrettighetsdomstol, den internasjonale straffedomsstolen i FN og alt i mellom. Det er ingen grenser for hva NOM sin motpart er villig til å gjøre for å få stoppet dette.
* Vel, nå er det slik at en dom fra tingretten er og blir en dom inntil det foreligger en annen dom - altså ingen meningsytring, men en dom i sin faste form som opprettholder NOM's rettigheter.
Videre så har motparten som er sponset av regjeringen brukt nærmere halvparten av tilskuddet de har fått til rettsaken og har egentlig ikke midler pr i dag til å anke noe som helst. Videre så vil en eventuell anke måtte aksepteres av lagmannsretten før den eventuelt får en behandling der - mao, først må motpart betale regjeringens og sine egne saksomkostninger så må de ut og finne penger til en eventuell anke så skal det vurderes om de vil og kan anke. Og anker de så skal anken godkjennes før den kan bli behandlet i lagmannsretten og for at en anke skal godkjennes så må det foreligge grunnlag med nye beviser som vil kunne endre utfallet - i motsatt fall vil ikke anken godkjennes og dommen fra tingretten blir stående som endelig. Så og snakke om høyesterett, ESA domstolen og all verdens andre rettsinstanser nå faller på sin egen urimelighet ...
Resten er ikke bryet verdt å kommentere hvor dagens kurs knapt har bakt inn smuler av alt som har skjedd siden emisjonen og hvor produksjon og leveranse kommer nærmere for hver dag som går uavhengig av hvilken organisasjon eller nick som står på sidelinjen og skriker - that's a fact...;)
investorK
15.01.2024 kl 12:56
6302
Det har ingen betydning hva du anser som verdt å kommentere så lenge kursutviklingen er i tråd med min spådom, som ble lagt frem før børsåpning på torsdag 11.01.
Med rene ord; jeg fikk rett, og alle som sa tut tut og spådde kurssstigning tok feil.
Min spådom var dessverre mer presis enn 50/50, "opp eller ned".
Men hvis reaksjonen på edruelig og balansert diskusjon er å umiddelbart gå i skyttergraven ser jeg ingen hensikt i å diskutere videre. Da er det åpenbart ikke akkurat profesjonelle aktører som henger her.
Med rene ord; jeg fikk rett, og alle som sa tut tut og spådde kurssstigning tok feil.
Min spådom var dessverre mer presis enn 50/50, "opp eller ned".
Men hvis reaksjonen på edruelig og balansert diskusjon er å umiddelbart gå i skyttergraven ser jeg ingen hensikt i å diskutere videre. Da er det åpenbart ikke akkurat profesjonelle aktører som henger her.
Ransen
15.01.2024 kl 13:34
6275
Der tar du nok feil. Det er visse kriterier i en domsavsigelse som indikerer om det er fornuftig å anke en dom.
I dette tilfellet sier flere jurister at dommen er så klar at en ankesak ville være bortkastet.
Dessuten må de nå først betale saksomkostningene med penger de ikke har. Videre brenner de alle broer med hensyn til støtte fra staten for å kunne utføre sine oppgaver.
Neste sak som skal opp, nå i høyesterett med AMR der et tidligere styremedlem har gått til sak mot NOM om rettigheter på mineraler som inntreffer etter 15 års drift i Engbøfjellet.
Her har saksøker tapt millioner på to tidligere rettsaker og ligger svært dårlig an i høyesterett.
I dette tilfellet sier flere jurister at dommen er så klar at en ankesak ville være bortkastet.
Dessuten må de nå først betale saksomkostningene med penger de ikke har. Videre brenner de alle broer med hensyn til støtte fra staten for å kunne utføre sine oppgaver.
Neste sak som skal opp, nå i høyesterett med AMR der et tidligere styremedlem har gått til sak mot NOM om rettigheter på mineraler som inntreffer etter 15 års drift i Engbøfjellet.
Her har saksøker tapt millioner på to tidligere rettsaker og ligger svært dårlig an i høyesterett.
investorK
15.01.2024 kl 13:40
6243
Du legger til grunn at NV og resten av team Tingeling er en rasjonell aktør. Det er de ikke.
Innsamlingen for anke og "videre kamp" er allerede i gang, og folk donerer.
De kommer heller ikke til å miste statsstøtte fordi de lager bråk mot et statlig vedtak. Det er nettopp slikt de får støtte for.
Innsamlingen for anke og "videre kamp" er allerede i gang, og folk donerer.
De kommer heller ikke til å miste statsstøtte fordi de lager bråk mot et statlig vedtak. Det er nettopp slikt de får støtte for.
nordnes
15.01.2024 kl 13:42
6245
Enig i det du skriver.
Når det gjelder dommen, så har Naturvernforbundet gått til sak på en politisk beslutning de er uening i. Gruvedriften har støtte og er vedtatt av regjeringen, og da er saksbehandlingen over i «forvaltningens frie skjønn» på det høyeste forvaltningsnivået. Det skal mer til for å kjøre søksmål på «forvaltningens frie skjønn», enn på andre saker som følger av loven, siden jussen dvs «det frie forvaltningsskjønnet» grenser mot og har politiske innslag.
Videre er det slik at saken er svært godt belyst i forvaltningen, før rettssaken.
Det sies at Norge er et av få land som godtar dumping i fjorder, men det er omtrent ingen land som har fjorder.
Når det gjelder dommen, så har Naturvernforbundet gått til sak på en politisk beslutning de er uening i. Gruvedriften har støtte og er vedtatt av regjeringen, og da er saksbehandlingen over i «forvaltningens frie skjønn» på det høyeste forvaltningsnivået. Det skal mer til for å kjøre søksmål på «forvaltningens frie skjønn», enn på andre saker som følger av loven, siden jussen dvs «det frie forvaltningsskjønnet» grenser mot og har politiske innslag.
Videre er det slik at saken er svært godt belyst i forvaltningen, før rettssaken.
Det sies at Norge er et av få land som godtar dumping i fjorder, men det er omtrent ingen land som har fjorder.
Ransen
15.01.2024 kl 13:47
6269
Forholdsvis lite volum og små ordrer. Kan ikke tro annet enn at dette er småsparere som ikke har lest seg opp på selskapet som selger..
Det foreligger kursmål fra mai - 23 på over 100 øre. Nå er man kommet et knepp lenger og alt går etter planen. Selskapet er fullfinansiert frem til oppstart og har en kvart milliard i buffer.
Første betaling for ferdig produkt kommer i januar 25.
Den japanske kunden som også er medeier har reservert rutil for 4 mrd de neste 5 årene.
Det foreligger kursmål fra mai - 23 på over 100 øre. Nå er man kommet et knepp lenger og alt går etter planen. Selskapet er fullfinansiert frem til oppstart og har en kvart milliard i buffer.
Første betaling for ferdig produkt kommer i januar 25.
Den japanske kunden som også er medeier har reservert rutil for 4 mrd de neste 5 årene.
Føre var
15.01.2024 kl 13:49
6281
Ja nå kan vi forsyne oss av algoritmeaksjer til en behagelig pris om man skal se litt frem i tid:)
Investman
15.01.2024 kl 14:02
6301
Hele festen har blitt omgjort til en voldsom bakrus. Nå ligger det en nedgang på 10% til 15% som en naturlig utvikling, dessverre!
rischioso
15.01.2024 kl 14:22
6216
Det går opp og det går ned - det er det som gjør børs til børs, men den underliggende trenden er opp og det er det som er viktig - resten er ikke annet enn midlertidig støy og kjøpsmuligheter ...;)
HerbM
15.01.2024 kl 16:23
6069
Hvem bryr seg om trenden, det eneste viktige nå er den kommende rettsaken mot amr. Jeg tror som de fleste her at nom vinner, men gjør de ikke det er det veldig dårlig nytt. Det prises også inn i dagens kurs.
Ransen
15.01.2024 kl 16:28
6050
Dette er en tullerettsak som aldri skulle gått videre fra lagmannsretten. Men stakkars AMR, det ser ikke bra ut… også her har NOM staten med seg som part.
rischioso
15.01.2024 kl 16:37
6028
Klart trenden er det viktige. Trenden forteller om man bør posisjonere seg eller ikke i forkant, mens den rettslige avgjørelsen forteller om det var feil eller riktig - mao, om man skal sitte på gjerdet i forkant av en hver event så blir det jo aldri noen profitt. Vi får håpe for dere gjerde sittere sin del at det ikke er stakitt gjerde dere sitter på ...;)
HerbM
15.01.2024 kl 17:02
5992
Du får gjerne være en del av saueflokken, men deg om det. Egen research forteller om man bør posisjonere eller ikke, hvis man følger ditt råd vil man i værste fall risikere å tape absolutt alt. Vet ikke hvor godt du har satt deg inn i risikoen knyttet til nom aksjen, det har jeg, og det speiles også i min portefølje.
rischioso
15.01.2024 kl 17:33
5919
Igjen misforstått - det er ikke saueflokken som posisjonerer seg nå - det er det early birds som gjør. Saueflokken kommer alltid diltende etter - mao, det er du som befinner deg i saueflokken ...;)
Viktig å skjønne hva rettsaken handler om og hvilken impact den gjør på caset. Vi snakker her om en avgjørelse som ved tap ikke berører noen verdens ting da det handler om en bitteliten del som var planlagt å hente ut 15år frem i tid - altså 15år har man på krangle seg ferdig med det før det får en ubetydelig impact eventuelt har gått seg til så påstanden om å kunne tape alt er jo ikke en del av virkeligheten - mao, viktig å forholde seg til realitetene om man skal tjene penger på børs så og være redd sin egen skygge er ikke noen god strategi ...;)
Viktig å skjønne hva rettsaken handler om og hvilken impact den gjør på caset. Vi snakker her om en avgjørelse som ved tap ikke berører noen verdens ting da det handler om en bitteliten del som var planlagt å hente ut 15år frem i tid - altså 15år har man på krangle seg ferdig med det før det får en ubetydelig impact eventuelt har gått seg til så påstanden om å kunne tape alt er jo ikke en del av virkeligheten - mao, viktig å forholde seg til realitetene om man skal tjene penger på børs så og være redd sin egen skygge er ikke noen god strategi ...;)
Ransen
15.01.2024 kl 17:39
5972
Kan ikke si annet enn, finn linken til intervjuet med Fossum på FA, og hør på den.
Det sier alt..
Det sier alt..
Redigert 15.01.2024 kl 17:39
rischioso
15.01.2024 kl 17:45
6098
Ja - den finner man her:
https://tv.finansavisen.no/m/8I0F1CRh/nordic-mining-har-flere-baller-i-luften?r=e9khv1kq
Et must for ikke å se spøkelser på høylys dag ...;)
https://tv.finansavisen.no/m/8I0F1CRh/nordic-mining-har-flere-baller-i-luften?r=e9khv1kq
Et must for ikke å se spøkelser på høylys dag ...;)
Redigert 15.01.2024 kl 17:47
kruna
15.01.2024 kl 17:47
6144
Nordic Minings finansdirektør slutter
16:41
Jørgen Indrøy Strømsnes
DEL
Nordic Minings finansdirektør Jens Gisle Schnelle har mandag levert sin oppsigelse til selskapet.
I en pressemelding skriver Nordic Mining at årsaken til at Schnelle nå slutter er for å «følge muligheter utenfor selskapet».
Schnelle vil tre av 31. januar.
John8
15.01.2024 kl 17:54
6290
HerbM
15.01.2024 kl 18:11
6238
Som jeg har sagt en del ganger nå, jeg er aksjonær i NOM og det er eneste grunnen for at jeg gidder å følge så godt med som jeg gjør. Du aner ikke hvordan en dårlig dom kommer til å påvirke caset. Det gjør ikke jeg heller, fordi Ivar nekter å kommentere eller svare på spørsmål rundt det. Finansieringsmodellen til engebøprosjektet er basert på at nom får ta ut rutil og granat på begge sider av fjellet i 40 år (en tillatelse som ble gitt på bakgrunn av mineralloven §7 som alle dommere i lagmansretten var enige om at i seg selv ikke gir nom tilgang på granat). Hva skjer hvis det bare blir 15 års drift? Hvem vet, vi har ikke tilgang til alle avtaler nom har med kreditorer.
1/3 av dommerne i lagmannsretten ga amr medhold glem ikke det.
Det handler om å ta en bevisst risikovurdering. Selfølgelig kan du gjette og få rett, men igjen, deg om det :)
1/3 av dommerne i lagmannsretten ga amr medhold glem ikke det.
Det handler om å ta en bevisst risikovurdering. Selfølgelig kan du gjette og få rett, men igjen, deg om det :)
rischioso
15.01.2024 kl 18:23
6207
Det er imponerende at du vet hva jeg ikke vet ...;)
Det som er interessant for meg er at prosessen de siste 10mdr har gått som planlagt og at 5 års uttak allerede er forhåndsolgt. Så har staten nettopp vunnet en sak slik at alt av lisenser og godkjenninger er opprettholdt. Videre så har er den kommende saken som ikke berører primær caset allerede vunnet i 2 instanser så utgangspunktet er sterkt i så måte - mao ingen tradisjonell gjetning her i gården, men heller en mer kvalifisert gjetning basert på at man kjenner til historien - og det er noe helt annet...;)
Om du er så bobbane redd så skjønner jeg ikke hvorfor du er investert - jeg tror heller ikke du er investert for når man kun fokuserer på nedside og ikke på oppside så vil det være unaturlig å være investert - såpass skjønner nok de fleste - at du ikke skjønner det - vel, deg om det ...;)
Det som er interessant for meg er at prosessen de siste 10mdr har gått som planlagt og at 5 års uttak allerede er forhåndsolgt. Så har staten nettopp vunnet en sak slik at alt av lisenser og godkjenninger er opprettholdt. Videre så har er den kommende saken som ikke berører primær caset allerede vunnet i 2 instanser så utgangspunktet er sterkt i så måte - mao ingen tradisjonell gjetning her i gården, men heller en mer kvalifisert gjetning basert på at man kjenner til historien - og det er noe helt annet...;)
Om du er så bobbane redd så skjønner jeg ikke hvorfor du er investert - jeg tror heller ikke du er investert for når man kun fokuserer på nedside og ikke på oppside så vil det være unaturlig å være investert - såpass skjønner nok de fleste - at du ikke skjønner det - vel, deg om det ...;)
Redigert 15.01.2024 kl 18:31
Ransen
15.01.2024 kl 18:35
6174
AMR her ingen rettigheter per i dag og er ikke kapitalisert for å starte søkeprosessen. Det har tatt NOM 10 år å komme der dem er i dag.
Det er jo ikke slik at to rettsinstanser har gjort feil og at det plutselig kommer nye opplysninger til høyesterett. Har lest litt om saken og det ser ikke bra ut for AMR.
Det er jo ikke slik at to rettsinstanser har gjort feil og at det plutselig kommer nye opplysninger til høyesterett. Har lest litt om saken og det ser ikke bra ut for AMR.
rischioso
15.01.2024 kl 18:49
6205
CFO'ere kommer og går i de fleste selskap så ikke noe rart med det, men CEO'ere gjør sjelden det og caset NOM er mer eller mindre CEO Ivar Fossum himself etter rundt 18 år i sjefsstolen og det er det som har betydning ...;)
rischioso
15.01.2024 kl 18:51
6263
Man bør gjøre som Fossum - rest the case og fokusere på fremdriften ...;)
HerbM
15.01.2024 kl 20:37
6120
"Det er imponerende at du vet hva jeg ikke vet ...;)"
Enten har du innsideinformasjon og vet betingelsene i royaltyavtalen, eller så har du blitt nei-nøff og er uenig i alt jeg sier. Jeg tipper det er det siste.
"ingen tradisjonell gjetning her i gården, men heller en mer kvalifisert gjetning basert på at man kjenner til historien"
Du har så vidt sett toppen av isfjellet…. Eller kanskje du så vidt dykket ned og ble så overveldet av informasjon at du raskt kom deg opp igjen. Uansett, å kunne litt er jo bedre enn ingenting! Det er kanskje også ditt motto? :)
"Om du er så bobbane redd så skjønner jeg ikke hvorfor du er investert"
Å være evig positiv tjener ingen, og aller minst deg selv. Skal man investere i en aksje med lav risiko er oppsiden som regel ikke så høy. Men, ved å vite alle sider av saken har man bedre sjans til å gjøre gode investeringer.
Enten har du innsideinformasjon og vet betingelsene i royaltyavtalen, eller så har du blitt nei-nøff og er uenig i alt jeg sier. Jeg tipper det er det siste.
"ingen tradisjonell gjetning her i gården, men heller en mer kvalifisert gjetning basert på at man kjenner til historien"
Du har så vidt sett toppen av isfjellet…. Eller kanskje du så vidt dykket ned og ble så overveldet av informasjon at du raskt kom deg opp igjen. Uansett, å kunne litt er jo bedre enn ingenting! Det er kanskje også ditt motto? :)
"Om du er så bobbane redd så skjønner jeg ikke hvorfor du er investert"
Å være evig positiv tjener ingen, og aller minst deg selv. Skal man investere i en aksje med lav risiko er oppsiden som regel ikke så høy. Men, ved å vite alle sider av saken har man bedre sjans til å gjøre gode investeringer.