Flere bør se det store potensialet i Petronor

TATOL
PNOR 17.07.2022 kl 18:03 45653

Hei alle dere som er interessert i Petronor.

Jeg har vært aksjonær i mange år (APCL), kjøpt og solgt litt underveis , men stødig bygget på til dagens ikke ubetydelige beholdning. Jeg har bevisst holdt lav profil og ikke skrevet på forumet (eller andre fora), men har lest det meste. Jeg mener å kjenne selskapet og dets muligheter og risiki godt og vurderer dette løpende opp mot egne erfaringer fra styrearbeid og investeringer i andre selskap og bransjer.

Jeg ser at det skrives mye rart, og etter at FKL valgte å trekke seg tilbake (midlertidig?), har det dessverre blitt for lite av kunnskapsbaserte og konstruktive innlegg.

På tross av alle skuffelser i form av forsinkelser og ikke minst økokrim-saken, har jeg fortsatt grunnleggende tro på selskapet, dets strategi og den kommende utviklingen.

Jeg forstår at økokrim-saken skaper usikkerhet og dermed bidrar til redusert interesse for selskapet, men nøkternt vurdert, mener jeg det er helt usannsynlig at dette skal ende med at selskapet mister lisensrettigheter og inntektsgrunnlag. Det må i så fall besluttes av myndighetene lokalt (Congo-Brazzaville), noe som ville innebære at de skyter seg selv i foten. Det er kun enkeltpersoner som er siktet. Det er slått fast gang på gang at selskapet ikke er mistenkt. Skulle mot formodning likevel selskapet bli trukket inn i dette, er etter mitt skjønn det verste som kan skje at selskapet idømmes en overkommelig bot.

Helt uavhengig av dette jobber selskapets meget kompetente ledelse og ansatte med å videreutvikle et bunnsolid selskap. Nåværende cash-flow er knallsterk. Med Aje-avtalen i havn og pågående in-fill drilling for produksjonsøkning i Congo vil inntektene etter hvert øke betydelig. Ikke minst er Petronors økonomi svært robust i den forstand at den tåler (bedre enn de aller fleste offshore oljeselskap) et eventuelt dramatisk vedvarende fall i oljeprisen, om noen skulle være redde for at det skjer.

I tillegg jobber selskapet systematisk med vurdering av konkrete muligheter for ikke-organisk vekst. Jeg har tro på at vi vil se ytterligere (sterkt) innvannende oppkjøp som Aje, med grunnlag for videre produksjonsøkning på relativt kort sikt. Dette arbeidet støttes av selskapets pengesterke hovedeier, som ønsker å bidra til gode finansieringsløsninger for slike oppkjøp.

Et annet element jeg mener er avgjørende, er ledelsens og eiernes gode kontaktnett og aktive deltakelse lokalt for synliggjøring av selskapets kompetanse og ambisjoner, med den positive effekten det har på selskapets omdømme og anseelse som en teknisk dyktig partner med sterk gjennomføringsevne.

Selv om vi ikke trekker inn selskapets store, så langt uutnyttede meget interessante lisensbase i Guinea Bissau, Gambia og kanskje Senegal, som også kan gi positive overraskelser før vi aner, er det grunn til å se lyst på Petronors fremtidsutsikter.

Jeg håper og tror at flere vil få øynene opp for dette etter hvert. Jeg håper også at selskapet etter hvert blir enda dyktigere til å synliggjøre alt dette for aksjonærene og potensielle nye investorer.

Jeg ønsker alle investorer i Petronor lykke til og oppfordrer til en konstruktiv debatt!
Bsingh
14.09.2022 kl 18:10 2149

Ohlala:) Da kan vi gå inn i Q4, med 5000 tønner i produksjon. Det er jo litt igjen av Q3 også, så det vil jo gjøre utslag for dette kvartalet også.

Hoho nei ohh nei.... bare 1.3mill aksjer. Tenkte å øke litt mer i disse nivåene men der kom melding som får oss over 1kr igjen...
Yenom
14.09.2022 kl 18:26 2105

Ingen skal si at de ikke leverer i Kongo i allefall 🙂🙂🙂
5000 i boks og megalifting tidlig i oktober!!!

Det beste av alt er at når man ser på presentasjonen som er vedlagt så kommer det flere brønner på "fortløpende". Så det stopper ikke på 5 000 heller.
Yenom
14.09.2022 kl 18:34 2068

Det vanker vel en ny tråd med denne nyheten, kan ikke begrave den her nede 🙂 Noen frivillige?

5 000 bopd er forøvrig en økning på ca 34% fra produksjonen i Q2. Mulig aksjekursen ikke leverer for tiden, men det gjør hvertfall produksjonsbrønnene.
Dopey
14.09.2022 kl 20:08 1905

Så utrolig bra 🥳🥳 Produksjonen kraftig opp, oljeprisen på tur opp og ett enormt oljesalg om under en måned. Nå burde vel dette være den siste uken der man kan handle denne til under kronen. 🤩
solid1
14.09.2022 kl 20:18 1874

Skal se vi får en etterlengtet reisning både torsdan og freddan. 😯 🥂

Uansett en behagelig melding.
Antar vi får flere positive meldinger utover høsten. 😊
Bsingh
14.09.2022 kl 20:54 1781

Kan denne her komme før schedule, kan de andre brønnene også det. Så deilig å kunne legge seg på minimum 5000 for Q4, men med muligheter for enda mer. Dette var positivt, og en påminnelse om at et solid selskap, akkurat har blitt enda mer solid👌🏽

Er altså ferdige på Litanzi og man har flyttet riggen til Tchibeli NE. Her skal det bores kun to brønner, men begge er produksjonsbrønner. Ingen injektorbrønner. Da kommer nok videre økning ganske raskt. Får håpe de også overpresterer slik som på Litanzi.

Ellers ser jeg at de to brønnene betegnes development drilling. Altså ikke som infilbrønner slik som på Litanzi. Det kan bety at utbyttet kan bli enda større, men også at risikoen øker slik jeg ser det.
Redigert 14.09.2022 kl 21:34 Du må logge inn for å svare

Hmmm. Halvparten av gårsdagens oppgang borte. Litt typisk Petronor dette dessverre. Alltid nedgang etter oppgang. Sånn har det lett å bli i en del andre selskaper også. Man benytter enhver sjanse til å begrense tapet sitt ved å selge.

Prøvde å få en liten oversikt på en PEN tråd over hvor mange som hadde solgt sine tildelte PNOR-aksjer. Alle som svarte sa at de ikke hadde solgt noen aksjer.
6S
16.09.2022 kl 12:10 1286

5% nedgang etter rask oppgang er vel ganske normalt. Dette ble blant annet nevnt på siste episode av podcasten Aksjesladder. Men synd det kun ble en dag før den gikk ned igjen :/.

Kommer fort opp igjen ligger på kjøp nå (:
solid1
28.09.2022 kl 17:04 794

Som den evige optimist tror jeg vi får en behagelig reisning allerede fra i morgen. 🥂

Mener også at selskapet ligget an til et overskudd, etter skatt på nært oppunder 700 mill nok i 2022 om ikke noe helt uforutsett skulle inntreffe.
Ta dere bryet med å ha en behagelig aften. 😊

Da har Sundt AS begynt nedsalg. De hadde 11.468' aksjer, og har nå netto solgt 1.750'. Av transaksjoner Sundt AS gjorde denne dagen, så ser det ut som de har ''omplassert'' midler ved å kjøpe 300' Vår Energi og 35' Aker BP. Dette legger nok et viss press på kursen. Er noe overrasket at de selger på så lave kurser. Tiden vil vise om de skal helt ut. Det var dagens update.
Mdg1
29.09.2022 kl 08:12 585

¨SUNDT har samtidig kjøpt 1 mill aksjer gjennom et annet selskap, så netto salg 750k. Ellers tror jeg det er nedsalg i de fleste selskaper på børsen siste tiden. Børsen har jo falt ganske mye tilbake. Også oljeselskapene
Redigert 29.09.2022 kl 08:14 Du må logge inn for å svare

Putler kan komme med annekteringserklæring i morgen. Da kommer det sannsynligvis nye atomtrusler. Det er gift for et rentestresset aksjemarked. Mange vil søke å sikre deler av sin portefølje ved å redusere sin eksponering i aksjer. Jo større sikringssalg, desto større kursfall.
For tiden gjelder; Cash is king!!, folkens.