VOW - Svar til redaksjonen i "Agurknytt"!

Hammers
VOW 17.07.2022 kl 21:26 691

Hva er felles under ferietiden og landets ulike medier har lite å skrive om?
Jo, de kommer med "Agurknytt" - for i hvert fall å servere noe til sin faste leserskare.
Altså; de serverer intetsigende meldinger som ikke har noe som helst av reell verdi i den store sammenheng.

Nå har trenden også nådd Finansavisens forum. Ref denne tråden; "VOW - hvorfor kjøper ikke innsidere"?
https://finansavisen.no/forum/thread/151804/view

Her finner man oppkonstruerte "problemstillinger" og mange gale påstander og udokumenterte "bekymringer" a la "jeg tror".
Her er mine svar på det som framstilles av "bekymringsmeldinger";

mai2003
- Overskriften; NEI, innsiderne kjøper ikke på 22 når f.eks Top 4 allerede sitter med over 50% av aksjene - kjøpt LANGT under krona.
- Ellers; diverse innsidere og ledende ansatte deltar uansett i det aksjeprogrammet VOW (og andre seriøse selskaper) har.
- I tillegg til Top 4 finnes en rekke Insidere nedover lista, men de er skjult bak diverse selskapsnavn.
- En "ikke-sak". En med NULL betydning i det store bildet mtp hva selskapet leverer av resultater og løsninger for avkarbonisering.

hatitchi (jeg blokkerte deg for LANG tid siden, men har likevel lest).
- JØSS, er du ikke ferdige med maset om ledelsens lille nedsalg i mars i fjor.
- Vet dere hvor stor aksjeandel Top 4 solgte; 3 mill aksjer av sin total på 58,7 mill. Mao; 5,1% av egen beholdning.
- Det var under emisjonen for å skaffe arbeidskapital til VGM de solgte 3 av emisjonens totale 8 mill aksjer.
- Begrunnelse; Betaling av formueskatt - etter eget utsagn. Troverdig!

- 5,1% er som at en aksjonær med 1000 aksjer selger 53 stk til ett eller annet nyttig formål. Hvilken KRISE?
- I retur fikk alle VOW-aksjonærer tilbake 1 aksje i VGM - inkludert Top 4.
- Balansen ble i prinsippet opprettet, og samtidig fikk man cash i hånden. Egentlig en genistrek. Tipper skatten ble betalt i tide.
- Et tilbakelagt stadium - 1 år og 4 mnd senere.

Upsidedown ("som etter eget utsagn har vært litt ut og inn i VOW"). Jeg har vært det samme.
- Ikke lett å skjønne hva du mener. "Hovedproblemet" er at Top 4 kontrollerer 53% av aksjene.
- Deretter; Store fond liker ikke.... Allerede i dag er det trolig store fond i VOW. Ref bankene i aksjonærlisten.
- At hovedaksjonærene må selge seg ned for å lokke slike til seg er nok fri fantasi fra din side. Kan du dokumentere dette?
- Når du "regner med" at Top 4 IKKE deltar i aksjeprogrammet snakker vi TULLPREIK! De er definerte deltakere og har alltid vært det.

- Videre; Din bekymring og grunnløse påstand ang Clearstream kan du la forbli inne i hodet ditt.
- Da jeg begynte å føre ukentlige aksjonærlister i mars 2020 lå Clearstream som aksjonær nr 8. Eierandel 3,11%.
- I dag ligger de som 5. største. Eierandel; 3.92%. For meg virker det å være "en" langsiktig aksjonær.

- Kanskje økningen beror på den fabrikken VOW nå setter opp for ArcelorMittal i Luxemburg og det finnes lokal interesse?
- Clearstream kommer fra nettopp Luxemburg.
- Etter mitt syn slenger du ut flere udokumenterte påstander a la "jeg mener og tror". Samtidig viser virkeligheten beviselig det motsatte.
Redigert 17.07.2022 kl 21:57 Du må logge inn for å svare