Den svenske diamanten - Oncopeptides

WillyWonka
ONCO 18.07.2022 kl 01:19 20147

Oncopeptides er et biotek selskap som utvikler medisin for kreft og immunologiske sykdommer. Hovedproduktet er Pepaxto, som brukes til behandling av blodkreft og benmargskreft.

I og med at "Sommerens største oppside 5x" (utdatert hovedinnlegg) begynner å få ganske mange kommentarer man må lese igjennom, tenker jeg at det kan være greit å oppsummere hele casen.

Oncopeptides var i flere år et selskap som var populær på børs, høy omsetning og med kursmål tresifret. Etter at de trakk produktet sitt Pepaxto fra markedet grunnet uenighet med FDA sin godkjenning (med safety warning) har de vært kappet hodet av i markedet.

I 2021 gikk kursen fra 180 i februar ned til 3,8 i oktober, og det var mange investorer, store og små som tapte enorme summer med penger. Nå tyder mye på Oncopeptides klarer å gjøre et comeback på utrolig vis, med tidenes reprising.

Les første innlegg ⇩
WillyWonka
26.08.2022 kl 12:05 4968

Lurer på hva slags "dårlige nyheter" det skal være, ledelsen sa på Q&A at de ikke skal komme med noen pressemeldinger før da har hatt møte med FDA.

Altså godkjenning fra EU kommisjonen, som er en så stor og positiv nyhet for selskapet. Også fyker den ned fra 50 til 30?!
Å bli med på forventningsrally og selge på nyheten er jo en greie men nesten 50% ned er helt galskap. Irriterer meg at jeg ikke solgte på toppen og kjøpte inn igjen nå da jeg er helt sikker på caset.
Slettet bruker
26.08.2022 kl 12:18 4977

Enig. Ja den som kunne forutse dette.
Sånn er livet på børs.
Vi får se nå fremover👍
Sydney
26.08.2022 kl 12:38 5025

Jeg sa den ikke skulle under 30 men der tok jeg såvidt feil. Den gikk rett under. Jeg lovte meg selv at da kjøper jeg. For tidlig vet ikke. Men føles ihvertfall rimelig ut når man vet den gikk over 50 for litt siden. Føles ut som en overreaksjon og der på positive nyheter. Vi får om to måneder hva kursen er.
WillyWonka
26.08.2022 kl 12:44 5004

Blir spennende å se aksjeeiernes poster 31/8, kanskje blir vi litt klokere på hva som egentlig har foregått.
https://www.oncopeptides.com/en/investors/the-share/ownership

Onco er en av de mest omsatte selskapene på svenskebørsen i dag, som er ganske drøyt når man ser hvilke andre selskaper som er på toppen, Evolution/H&M osv.
Slettet bruker
26.08.2022 kl 13:49 4870

Går ikke an å selge en aksje uten at noen kjøper. Hva ser kjøperen?
Kommer FDA på banen blir noen søkkrike, mens andre kasta korta.
VIP001
26.08.2022 kl 15:01 4859

98% sjans for et positivt svar fra FDA, så den risken er jeg villig til å ta.. :)

De fleste som kjenner til Onco vet verdien av godkjenning av FDA. Du vil garantert se kursen begynne å gå oppover når vi nærmer oss 22. september. Frem til da så vil denne aksjen herjes med av tradere og andre som nå tjener millioner av kroner blant annet på nervøse småsparere i full panikk. Snart begynner de større aktørene å posisjonere seg igjen, men frem til da så er det å lukke øynene en liten periode, snitte ned eller benytte sjansen til å få en pen inngang.

Minner om at onco har et ferskt kursmål fra DNB Markeds på 55, og da er selvsagt ikke FDA godkjenning priset inn.

Det er ingenting fundementalt som har forandret seg, så her holder jeg roen.. :)
Redigert 26.08.2022 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
Patron72
26.08.2022 kl 15:13 4834

Jeg har null peiling på dette men et kjapt google søk så dukket denne artikkel opp.

https://www.fiercepharma.com/pharma/fda-warns-increased-death-risk-for-freshly-approved-myeloma-drug-threatening-potential
Slettet bruker
26.08.2022 kl 15:25 4825

Artikkelen er over 1 år gammel.
Patron72
26.08.2022 kl 15:26 4835

Bra… da kjøper jeg noen lodd 😀
Sydney
26.08.2022 kl 16:10 4904

Du må lese de siste artiklene fra de to siste månedene. Og i denne tråden ligger det linker til noen svært informative intervju med ceo. Han spådde på forhånd at de fikk snudd skuta og full frifinnelsen hos myndigheter og hadde rett. Denne utviklingen mener jeg er en stor overreaksjon.på endelig godkjenning i eu gikk vi altså ned fra 50-30. Det er ikke helt logisk.
heilo888
26.08.2022 kl 18:37 4806

Onco har vært rimelig heftig hypet så reaksjonen var ikke særlig overaskende.

Flere har hevdet at teknologien ikke er god nok relatert til det man benytter i dag og at det er tvilsomt at betalingsvilligheten er til stede for et medikament som er like bra eller marginalt bedre enn det nåværende legemidlet som benyttes.

Solgte med selv ut på 36 da jeg mente det var maks hva selskapet burde bli priset til.
Kjosfast
26.08.2022 kl 19:03 4785

God dag mann økseskaft. Hvem er disse "noen"? Det kan i alle fall ikke være EMA. Sånn til informasjon, så er forskningsresultatene fra OCEAN-studien offentlig tilgjengelig, så vi trenger heldigvis ikke spekulere slik du gjøre her. Hva var kursmålet ditt på 36 basert på? Stirr ut i lufta og tenk på et tall? Det er ikke rart vi får denne kursreaksjonen når selskapet stort sett er befolket av småaksjonærer med et kunnskapsnivå rundt aksjen som tilsvarer det du fremviser her :) Å kjøpe på disse nivåene kommer til å vise seg svært gunstig!
Slettet bruker
26.08.2022 kl 20:17 4865

Jepp, støtter absolutt din argumentasjon Kjosfast.
Utifrå studier gir det ingen mening å krige på for å få Pepaxti godkjent hvis det ikke butikk i dette.
Videre så er det jo en kjedelig utvikling.
Men tenker at de tålmodige tar penga til de utålmodige, og her med fokus på Fda, sitter jeg videre.
Lykke til, så får vi se
WillyWonka
26.08.2022 kl 20:29 4856

Jeg er ikke forsker med medisinsk bakgrunn, men jeg regner da med at EMA ikke godkjenner et produkt som ikke viser markant bedre resultater enn tilsvarende i markedet? Tror ikke de gjør det for lættis og bare synes det er gøy å godkjenne legemidler som ikke gir noe bedre nytte enn nåværende behandling.
MrBeach
26.08.2022 kl 23:01 4705

Har idag lagt nesten alle eggene i Onco's kurv. Emisjon ble fulltegnet på ett blunk uten rabatt i ett dårlig børsklima, nylig godkjent EMA, og så har du FDA 22 sept med denne:Kilde : https://ascpt.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/cpt.1565

«The Food and Drug Administration (FDA) and the European Medicines Agency (EMA) have robust scientific and technical collaborations. As a window to the impact of these activities we compared the agencies’ decisions on drug marketing applications. Decisions were compared for 107 new drug applications with a regulatory outcome at both agencies in the period 2014–2016 Further analysis addressed individual applications for which the agencies had differing outcomes in terms of marketing approval, type of approval, and approved indication, including reasons underlying differences. The EMA and the FDA had high concordance (91–98%) in decisions on marketing approvals Divergence in approval decisions, type of approval, and approved indication were primarily due to differences in agencies’ conclusions about efficacy based on review of the same data or differing clinical data submitted to support the application. This high rate of concordance suggests that engagement and collaboration on regulatory science has a positive impact.»
Ganske fin nå en måned forut for FDA avgjørelsen. Antar forholdet holder seg på senere data.
heilo888
27.08.2022 kl 14:11 4479

Joda EMA og FDA godkjenner legemidler som nødvendigvis er bedre enn de som allerede finnes på markedet. Det som er avgjørende er safety og at produktet er trygt å benytte.
Onco har steget på FOMO for godkjenning og nåværende prislapp på NOK 2,7 milliarder er høy nok.
VIP001
27.08.2022 kl 14:31 4460

Og EMA konkluderte med at pepaxti er trygg å bruke og det er hele poenget med den nye vurderingen til FDA. Onco ønsker å selge til utvalgte grupper som har stor effekt av medisinen og få bort advarselen som ble gitt av FDA sist. Da de "nye" resultatene ble forelagt EMA så fikk de fullt gjennomslag, noe som høyst sannsynlig også skjer i USA i september evt. tidlig i oktober.

De begynner salg av pepaxti i Q4 i Tyskland og Lindberg har hintet om en partner med globale rettigheter når de får positivt svar fra FDA.

Hva aksjekursen står i ved utgangen av 2022 tør jeg ikke spå, men at den kan mangedobles er høyst sannsynlig.
Redigert 27.08.2022 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
Sydney
27.08.2022 kl 17:38 4356

De godkjenner ikke medisiner som ikke møter endpoints i sine kliniske studier..når de møter endpoints og viser stor nytte og i spesielt eldre pasienter viser veldig mye bedre overlevelse så må det være ett marked. Det er nå også sånn at disse pasientene oppnår resustense så de trenger flere alternativer. Det er en enorm stort gruppe kreftpasienter. Ikke noen få tusen med rundt 30000. I tilegg kommer de med tidligere linjer etterhvert.
Slettet bruker
27.08.2022 kl 18:23 4321

Hvordan tolker du overraskende synkende kurs Sydney?
Noe du har gjort ang dette, eller stoler du på selskapet og veien videre mot FDA og amerikanske markedet?
Virker som du er en her inne med god kompetanse og erfaring ang biotek.
Takk👍
Redigert 27.08.2022 kl 21:04 Du må logge inn for å svare
heilo888
27.08.2022 kl 18:51 4291

Problemet for Onco er at de ikke har testet sitt legemidlet sitt mot SOC i markedet.
SOC fungerer utmerket så tror ikke legene vil ta i bruk et nytt og langt dyrere legemiddel uten at det er vist bedre effekt!

Tror aksjekursen til Onco skal lengere ned etter hvert som flere innser at Onco ikke har et bedre legemiddel å komme med enn det som allerede finnes i markedet.
Bearwizard
27.08.2022 kl 19:04 4277

Nå må du gi deg Heilo…ikke bedre enn det som finnes på markedet..?? Kan du underbygge dette? Alt jeg har sett av data sier det motsatte. Oppfordrer folk til ikke å høre på deg..du er inne i- og har vært innom de fleste biotek selskaper på børsen…hvor mye har du tjent på Nano, Softox og Ulti for å nevne noen ? De som har hørt på deg har ikke akkurat blitt rike….
heilo888
27.08.2022 kl 19:15 4257

Ingen må uansett tro at de kan bli rike på Onco fra nåværende prising av selskapet.
Om ikke like så ille så blir kursutviklingen her tilnærmet som for Nanov og PCIB dessverre.

Hva skal man se mot etter at godkjenningene er innkassert? Dette er bare klassisk Fomo-prising av et selskap!
Redigert 28.08.2022 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
heilo888
27.08.2022 kl 19:22 4244

Kopierer fra TI for et par måneder siden;
"Hvorfor skal man ta i bruk melflufen når man ikke vet om det er bedre enn melfalan? I tillegg var den negative trenden hos pasienter som har gjennomgått HMAS. Dette er SOC i en stor del av verden og melfalan er cellegiften som vanligvis brukes i denne behandlingen. Det er i pasientgruppen som ikke har fått HMAS at de har visst lovende resultater sammenlignet med Pomalidomid. Men denne gruppen er jo ikke tidligere eksponert for melfalan så hvorfor skal man egentlig bruke melflufen istedenfor melfalan når de aldri har visst at produktet deres er bedre?"
heilo888
27.08.2022 kl 19:23 4244

Det billigste alternativet når den nye versjonen ikke er vist å være bedre.
Bearwizard
27.08.2022 kl 19:23 4242

Registrerer at du ikke svarer på noen av spørsmålene mine…tror ikke jeg gidder å bruke tid på å fortelle deg om markedspotensialet…du har åpenbart ikke satt deg inn i selskapet
heilo888
27.08.2022 kl 19:23 4241

Hvorfor skal man gi melflufen istedenfor melfalan når man ikke vet om det er bedre? Melflufen virker å fungere bedre i en pasientpopulasjonen som ikke har fått ASCT og i liten grad har vært utsatt for melfalan. Slik jeg ser det kan man like gjerne gi et melfalan-basert regime da. Hvorfor kjører de ikke en RCT mot melfalan?

I tillegg har det kommet flere tilsynelatende enda mer effektive behandlinger innenfor de senere behandlingslinjene. Slik som teclistamab.
heilo888
27.08.2022 kl 19:27 4237

Spiller ingen rolle! Du må da selv se at aksjen er kjørt og at det beste er å selge eller gå short i Onco nå!
Bearwizard
27.08.2022 kl 19:27 4233

Ta deg tid til å gå gjennom noen av selskapets presentasjoner….
Grinder1
27.08.2022 kl 19:30 4227

Ingenting er bedre enn en lørdagskveld fylt med synsing uten begrunnelse i fakta😊

For all del heilo, kan godt være du er et geni og vet bedre enn alle andre, men hadde jo vært utrolig kjekt om du delte kildene dine med oss andre!

For øvrig digger jeg teorien din om klassisk FOMO-prising av et selskap, vi har jo tross alt presset aksjen opp i 1/4 av ath. Alt for klassisk.

Hvilke fundamentale verdier hadde onco for 1-2 år siden, som dem ikke har idag?




Bearwizard
27.08.2022 kl 19:35 4215

Interessant…så du mener at alle de tunge helseinvestorene som gikk inn på 28-29 var helt på bærtur? Du vet selvsagt bedre. Gå short du så snakkes vi mot slutten av året
Rutejens
29.08.2022 kl 13:26 3705

Ser at det er masse ordre på én og én aksje. Hva er poenget med det?
heilo888
29.08.2022 kl 16:41 3555

Onco faller videre i dag også.
Har nå falt fra kr 50 til 29 på bare 7 børsdager noe som viser at aksjen var kraftig hypet i forkant av fallet.

Dessuten bør man huske at selskapet gikk 60 millioner i minus bare for 2. kvartal.
Og om dette ikke er nok så forventes den konkurrerende medisinen Teclistamab å bli godkjent med det aller første.
dreamliner
29.08.2022 kl 18:30 3440

Det der med at Teclistamab utgjør en trussel mot Pepaxto er bare noe en skribent på TI spekulerte om for noen uker siden. Kan du vise til flere kilder som mener dette? De store investorene som HealtCap og andre som gikk inn med store beløp i emisjonen i forrige måned og aksepterte lock up på aksjene sine har vel kanskje litt peiling de også. Det at Teclistamab sannsynligvis ville bli godkjent i høst har vært kjent lenge.
Redigert 29.08.2022 kl 18:38 Du må logge inn for å svare
heilo888
29.08.2022 kl 22:31 3293

Det store spørsmålet er hvordan Pepaxto vil klare seg i konkurransen mot eksisterende legemiddler og Teclistamab i tiden som kommer.
Skal ikke være bastant her så lar tiden vise hvordan dette utvikler seg.
peaf
30.08.2022 kl 10:42 3059

Er det alltid så at de som kjøper har peiling og de som selger har det ikke. En merkelig argumentering, kansje 4lL gruppen er minimal og inget som myndigheter satser millioner på per stykk. Og at ha data som er bedre en medisiner som folk blitt resistente mot, kansje har blitt en vekker hos noen at det er ikke det helt store.
Bearwizard
30.08.2022 kl 14:07 2866

Tror aldri jeg har vært borti noe lignende som kursutviklingen i denne aksjen....halvert nå siden intradagtoppen for bare en drøy uke siden....hvor langt ned skal vi før det snur? Ser jo ut som standarden er blitt 10% ned hver dag....
Sydney
31.08.2022 kl 09:55 2511

Helt utrolig at det går an. Ingen som har noen god forklaring heller.
heilo888
31.08.2022 kl 12:06 2412

Kursutviklingen er vel ikke så merkelig sett i lys av at BP. Johnson@Johnson med sin enorm markedsmakt nå nettopp fikk godkjent sitt konkurrende legemiddel Teclistamab, samt at Onco nå går for enda en emisjon med 20% utvanning for eksisterende aksjonærer.

Ikke si at dere ikke er advart mot denne "døgnfluen" av et selskap!