NAS - Flyene er fulle og prisene er høye.

Thunero
NAS 18.07.2022 kl 10:51 1841

Jeg kjenner en flyvertinne i Norwegian som stadig har blitt spurt i det siste om hun kan jobbe mer. Etterspørselen er helt ekstrem etter flyreiser og prisene på flyreiser er høye. Prisene mer enn kompenserer for høy oljepris. Pris på flyreiser i Norge, og speiselt Nord-Norge er veldig høy.

Hvis en f.eks skal fly fra Oslo til Evenes flypass er det ikke mulig å få tak i billetter i morgen. På onsdag er det også helt utsolgt. Det går fire til fem fly daglig på den ruten. På torsdag er det noen få plasser på to av flyreisene og det koster 4 999 kr en vei !

Jeg har fått samme følelse om Norwegian som jeg fikk for XXL da corona herjet og folk gikk mann av huse for å kjøpe sportsutstyr. Nå er det flyreiser folk er desperate etter.

Endringen med streiken i SAS tror jeg ikke bare er en kortsiktig effekt. Norwegian har fått mer tillit og flere vil ha Norwegian som førstevalg fremover. Det har vært mitt førstevalg for reiser i flere år. På fredag kjøpte jeg inn i en bra posisjon som aksjonær.

Søk på feriereiser med Norwegian selv og se. Det er vanvittig.

Det har også vært betydelig av innsidekjøp i det siste i Norwegian. Av styreleder og CFO.
Redigert 18.07.2022 kl 10:53 Du må logge inn for å svare
Thunero
19.07.2022 kl 10:06 1741


Egentlig er det et godt tegn at det er stille på forumet om NAS. Da er det ikke oppdaget ennå. Stille før stormen. Q2 kommer til å bli veldig bra. De bokfører konservativt 2 milliarer NOK i gevinst etter avtalen med Boeing og jeg tror de tjente 1 milliard kr på å fly i Q2. Det skal bli 3 milliarder kr i Q2 resultat før skatt. I Q3 blir det stor positiv effekt av SAS streiken.
Slettet bruker
19.07.2022 kl 13:16 1666

Jeg synes det er forferdelig å høre at Oslo - Evenes koster 5000 kr. Mens Oslo - London koster "149".
Det er ikke dårlig trafikkgrunnlag på Evenes. Norge må få til en endring på dette. Nord-Norge bør ikke
belemres med så dyrebilletter. Og irske Ryanair burde ikke få anledning til å bruke skatteparadis for sine piloter.
Og derved snylte på andre lands velferdsgoder.
sisterx
19.07.2022 kl 14:01 1629

Nordlendingene får bruke av de pengene de sparer i strømutgifter 😆😜
Slettet bruker
19.07.2022 kl 19:39 1536

I og for seg. Men vi kan ikke avregne sånn i Norge. Flybillettpriser internt i Norge bør holdes nede.
arnterik
23.07.2022 kl 12:06 1316

Ser shorterne er blitt skremt, går ned fra 24 mill til 16 millioner aksjer, da er vi snart klar for departure 🤗
Denne kommer til å gå kraftig opp når Q3 nærmere seg, de har 75 fly i luften hver dag fulle av kunder, hvis ikke det blir penger av så vet ikke jeg 🤗
coccoman
23.07.2022 kl 20:04 1158

Det er bare Voleon som har forhåndssolgt over grensa på 0,5% med sine 16,2 mill shorteaksjer. De hadde på det meste 20,5 mill shorteaksjer den 11.7. De har siden dekket inn 700K den 12.7 og 300K den 13.7, 1,4M den 15.7 som kjørte opp tursen til 9,65 ;O))), ventet så et par dager mens nettøkene solge billig-akser og kjøpte så 900K den 18.7 Qube dekket inn noen aksjer og kom under 4,55 mill-grensa den 15.07 og er dermed ute av registeret.

Totalt antall shorteaksjer er nok en et sted mellom 25 og 45 mill aksjer? Fredagens omsetning var under 4 mill aksjer. Shortinndekning har så vidt startet og det blir stadig vanskelige å dekke inn millioner av shortede aksjer uten å påvirke kursen. Vi går nå inn i siste handleuke i juli og Q2 med milliardresultat nærmer seg faretruende.

Jeg har gamblet tungt med 8 og 9 kroners-akser på shorteskvis i august og er veldig konfortabel med det. Det er jo komisk at noen selger aksjer under 10 kr nå like før kanontall tikker inn fra NAS ;O)

Lykke til nas-gamblere! Hau, hau.
Redigert 24.07.2022 kl 09:20 Du må logge inn for å svare