31 August

Kagge
NANOV 19.07.2022 kl 10:26 24493

Ser adm har fjernet en idiot 👏🏻👏🏻

La oss ta en samling i bunn, saklig kritikk og skuffelse, og med et enormt papirtap så er skatteverdien eneste verdi i mitt hode.. dvs anser alt som tapt..

Men med det som utgangspunkt - et nullpunkt - hva forventer vi 31.august?

Jeg kan ikke forstå at FDA kan ha rukket noe svar innen da? Hverken positivt eller negativt?

Hvilke muligheter kan bli presentert? Å selge/søke partner på gjenværende studier er eneste mulige oppside som optimistisk kan være avklart, selv om jeg tror tiden er knapp her også..

En finansieringsplan er det minste vi kan vente? Men hvem er med på den uten noen konkretisering av muligheter?
Redigert 19.07.2022 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Hugoil
25.07.2022 kl 13:24 4240

Virker som det går litt i tull med gjentagelser og forflytninger mellom Norge og Sverige med hvor analysedekningene gjøres. Denne gangen er det ABG Sverige som er ute (for halvannen mnd siden var det Carnage som var på svenskehandel). Rimelig suspekt. men det har jo også NANO vært når det gjelder finans siden ATH 2016. Det er ikke slik at likt tiltrekker ulikt, men det er som i kjærlighetslivet - likt tiltrekker likt.

Det var en som for 2-3 mnd siden skrev at NANO ikke er en hore. Det er ledelsen i NANO som er hora, ikke Betalutin.
(Nå kan man jo si at Betalutin har blitt spilt bort over pokerbordet av ledelsen, så i den forstand er Betalutin ...misbrukt.)
Redigert 25.07.2022 kl 13:30 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
25.07.2022 kl 13:25 4270

Hvorfor skal disse anal-lytikerne ha rett nå, når de har tatt feil hele veien før???
For dem handler det om at folk hele tiden skal kjøpe eller selge, basert på eufori eller frykt, slik at husene tjener penger på svindyr kurtasje.
Før de offentlig slenger ut slike "råd", har de fått alle sine kunder til å selge. Så prøver de å snakke ned kursen, for at de skal kunne smykke seg med "Hva var det vi sa".
Stol aldri på en anal-lytiker. De har sin egen agenda.
rischioso
25.07.2022 kl 13:27 4281

Ja, det kommer stadig lavere kursmål og flere vil nok følge etter fremover - blir spennende og se om krona står ut året...
007 James Bond
25.07.2022 kl 13:42 4360

Slutter på 1,90 i dag? 😀
Slettet bruker
25.07.2022 kl 13:52 4357

Analytikerne forsøger at regne aktien hjem baseret på potentiale. Idet NANOV aldrig har forløst sit potentiale, har analytikerne “ikke haft ret endnu”. Nu, hvor potentialet i aktien er stort væk, må analytikerne skifte fra Bull-scenarie til Bear-scenarie. Kommer der dårligt nyt eller blot fravær af rigtig godt nyt d. 31. august, vil flere analytikere formodentlig begynde at tilpasse deres kursmål til et uendeligt emissions-scenarie indtil selskabet tages af børs eller går konkurs. Der kan naturligvis gå mange år, for der er altid investorer, der vil kaste penge efter et spinkelt håb. Realiteten er, at det nok kun er swingtraderne, der kommer til at tjene penge på NANOV herfra.
saga68
25.07.2022 kl 14:19 4307

Mye løgn og fanteri her
Hegnar lar anayltikeren få presentere sin analyse som den var ny
Kursen har falt til 1,3 /2,2 allerede og stabilisert seg på høyere kursmål enn de berømte analytikerne
Vår "venn" Didrid har ikke aksjer men bruker hele ferien til å skrive om selskap med small cap
Ingen av oss eller analytikerne vet noe om helst om hva som kommer av meldinger. Enten tør du kjøpe eller så selger du
SomSa
25.07.2022 kl 14:53 4256


Hvis man vet om historien til Nano og TRVX kan man bruke sin egen IQ og ikke bry seg om Analytikerne. Å kjøpe TRVX og Nano nå er som å kjøpe hhv slakte klare gammal høne og melkeku og forvente å få egg og melk i mange år fremover.

Tidligere har jeg begrunnet hvorfor disse kan falle langt under 100 øre. Dette er realiteten akkurat nå.
Slettet bruker
25.07.2022 kl 15:32 4234

Det her forum er heldigvis ikke kun for folk, der har aktier :)
saga68
25.07.2022 kl 16:08 4232

Indrid_Cold
Skriv så mye du vil. men finn deg heller en venn eller hobby
Jeg synes synd på alle de som har tapt ( realisert sine tap ) men det hjelper hverken dem eller de som fremdeles har aksjer at du kommer med det samme negative oppgulpet om igjen og om igjen inklusive negative analytikere. Som du ser så er det lite selgere
Fasiten kommer innen 5 - 6 uker. Da kan du slå deg på brystet og si: Hva sa jeg
Eller du har driti deg ut for alltid. Vi som kjøper nå må jo være helt idioter. Kanskje det. Heldigvis så sitter vi godt med andre aksjer som går bra
Ring en ensom venn og si hei
Slettet bruker
25.07.2022 kl 16:23 4317

Jamen, aktier ER min hobby - er jo derfor, jeg skriver aktivt herinde :)

Mht. folks tab: Ja det er synd for dem. Jeg bryder mig ikke om, at folk taber penge på deres aktier. Men hvis vi ikke kunne diskutere aktier af hensyn til folks tab, så var der få aktier, vi kunne diskutere.

Der kommer i øvrigt ikke noget “fasit” om 5-6 uger. Fasit har vi fået, og det er, at NANOV sit mest lovende studie lægges ned efter at have brændt utallige millioner at på forskning uden payoff. Det er fasit. Det, vi får at vide om
5-6 uger er, hvordan NANOV vil forsøge at omstrukturere virksomheden, nedsætte cash-burn og satse på deres øvrige pipeline, der nu er ganske spinkel og som kommer til at tage mange år med dyr forskning måske at få noget ud af. I mellemtiden må investorerne leve på emissioner på rad og række.

Bottom line: Der er minimal opside og enorm nedside i NANOV. Gamle aktionærer bliver hængende, for deres papirtab er for stort til, at det giver mening at sælge. Men at smide friske penge ind i NANOV giver ingen mening, med mindre man leder efter et godt swingtrade ;)

Men hvad med, at du kom med noget konstruktivt, saga68, i stedet for bare at skælde ud på mig :)
Redigert 25.07.2022 kl 16:41 Du må logge inn for å svare
rischioso
25.07.2022 kl 16:23 4376

Og godt er det så man også får reell og virkelighetsnær input og ikke bare det euforiske koret som ingen er tjent med ... ;)
Slettet bruker
25.07.2022 kl 16:40 4397

Enig. Man ender som regel med at hausse aktier, man selv ejer. Se blot på 007 James Bond sine forsøg på at tale aktien op, selvom argumenterne er håbløse. Det er sundt med folk i debatten, der ikke ejer aktien.
Slettet bruker
25.07.2022 kl 17:02 4371

007 James Bond skrev Slutter på 1,90 i dag? 😀
Slutter på 0,90 før den slutter på 1,90.
saga68
25.07.2022 kl 17:06 4391

Indrid_Cold
Du påstår mye som du ikke kan stå inne for. DU vet ingen ting om rekosntriering og emisjoner på emisjoner
Minimal oppside og enorm nedside.
Det er få om noen som hausser aksjen
MEN DU baisser. Hvorfor er det så viktig for deg å skrive det samme nesten hver dag t.o.m. midt på natten
Da kan du glede deg over at du kan fortsette med det i mange dager til - til en melding kommer
Men nå skal du få være i fred for meg til melding eller Q2
Slettet bruker
25.07.2022 kl 17:13 4390

Du kunne prøve at komme med nogle modargumenter i stedet for bare at være sur? :)

Hvordan skal NANOV få værdier ud af eksisterende pipeline uden et enormt cash-forbrug?

Hvordan skal NANOV undgå emissioner for at forske videre på en embryonic pipeline?

Jeg forstår godt, hvorfor du ikke kan eller vil svare på disse spørgsmål. Svarene er ikke behagelige, om man er investor i NANOV.

PS: “Midt om natten” i Norge er ikke midt om natten alle steder i verden ;)
Redigert 25.07.2022 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
Hugoil
25.07.2022 kl 17:22 4400

Merkelige saker: https://www.marketwatch.com/story/coronavirus-tally-us-cases-up-19-from-two-weeks-ago-and-hospitalizations-up-15-2022-07-25?mod=mw_latestnews

Biden og Munchin (nettopp) har fått korona, Biden er pigg nok

https://no.wikipedia.org/wiki/L%C3%B8gn,_forbannet_l%C3%B8gn_og_statistikk

Kanskje en lege elelr tannlege?? kunne ta en titt på marketwatch-linken og sjekke om det er det relativt ufarlige BA5 som smyger seg inn i flere og flere eksisterende innleggelser på sykehus og SLIK SETT gir +15% korona-innleggelser??

Det var en som nevnte det sterk økende SADS-syndromet under korona-furoraen for ca en måned siden: https://www.dagbladet.no/nyheter/slar-alarm-om-plutselig-dod-syndrom/76312496
Redigert 25.07.2022 kl 17:23 Du må logge inn for å svare
saga68
25.07.2022 kl 17:23 4402

Indrid
Jeg er faktisk ganske blid men reagerer på at du skriver noe du ikke kan dokumentere
Det kaller jeg skremming på høyt nivå
Sannsynligheten for at jeg og andre taper mye - den er stor
MEN hvor mye og om vi taper - vet vi ennå ikke og fratrekk for realisering av tap har vi god tid på.
Du får beregne nedsiden fra i dag. Den er jo enorm - fra hva
Slettet bruker
25.07.2022 kl 17:29 4417

Hvordan skulle jeg kunne dokumentere noget, der ikke er sket endnu? Jeg arbejder i sandsynligheder. Hvordan kam du påstå, at det ikke er overvejende sandsynligt, at NANOV skal ud og brænde meget cash af for at få værdier ud af en meget spinkel pipeline? Hvad er det mærkelige i at antage, at der må komme emissioner, når man kender NANOV sin historik?

Du kan jo ikke engang svare på to helt simple spørgsmål…

1) Kan NANOV forske på tilbageværende pipeline uden at brænde en stor mængde cash af?

2) Har NANOV nok cash til at få en blockbuster ud af deres pipeline uden emissioner?

Enhver, der har fulgt med i NANOV ved, at det kommer til at tage lang tid og koste mange penge at udvikle deres projekter. Og nu har de ikke engang deres vel eneste lovende projekt tilbage længere. Deres flagskib er dødt.
saga68
25.07.2022 kl 17:34 4424

Svar på 1 og 2
Ingen vet om BP kommer på banen ikke en gang du
Emisjoner kan det bli om en EGF går for det
Jeg tror ikke det på dagens nivåer. Jeg blir ikke med videre om det skjer
FDA og BP MÅ på banen. Hvis ikke er det over
MEN hvis de kommer på banen så tror jeg ikke på emisjoner på dagens nivå
Så får du svare på¨enorme nedsider
Nå skal vi ha middag med vår svenske familie og feire gullet til Jacob og "Mondo"
Fortsatt god sommer og nyt journalistikken
AMEN
Slettet bruker
25.07.2022 kl 17:51 4408

Se, det var jo ikke så svært bare at forholde sig til sagens kerne, var det? :)

God sommer til dig og din svenske familie!
007 James Bond
25.07.2022 kl 19:05 4316

Er det slik at det danske insektet VET at Archer1 er død?

saga68
25.07.2022 kl 19:10 4307

Ha ha
Skulle skrive ut en melding men ser at du har svart som om du har vunnet diskusjonen
Tvert om - du har tapt
Du har ennå ikke kunne dokumentere noe av det du har skrever og som jeg angrep deg på MEN som flere av "dine"
'Angriper med nye spørsmål i stedet for å svare. Flaska er halvfull hos meg ( med cjampagne ) - Nesten tom hos deg
Beklager - har drukket champagne MEN INGEN VET NOE FØR NESTE MELDING
SomSa
25.07.2022 kl 19:27 4289

Uansett er Archer1 (behandling av linje 2 pasienter) død. Før hadde de muligheten til å hoppe over fase 2 og begynne på fase 3, samtidig få inntekter fra behandling av linje 3 pasienter. Denne muligheten har forsvunnet nå.

Det må behandles mange flere pasienter i linje 2 i forhold til linje 3. Nano brukte ca. 4 år å rekruttere 100 pasienter. Hvor mange år tar å rekruttere 250-500 pasienter? Hvem gidder å delta i emisjon etter emisjon og år etter år og fylle kassen med 400 mil- 450 mil, og betale million lønninger til ledelsen som server kun svada og bortforklaringer.
Redigert 25.07.2022 kl 20:35 Du må logge inn for å svare
rischioso
25.07.2022 kl 22:23 4137

RE - PS: “Midt om natten” i Norge er ikke midt om natten alle steder i verden ;)

https://www.youtube.com/watch?v=61W5qe63xnk
Hugoil
25.07.2022 kl 22:45 4123

https://www.nrk.no/norge/derfor-er-myndighetene-livredde-for-koronaviruset-1.14948273

--

rtx gis 14 d før btl for å trigge imunnrespons som gjør at det ikke trigges (så mye) immunrespons (kroppens motreaksjon mot det nyankomne) når btl gis.

"
mbjoh
10

2
38m
Kan noen hjelpe meg å forstå hva prof. Gordon på R&D call tilbake i November mener når han sier at coviden “limits B-cell imun respons”

Hør på call`en fra 36:45
"

Om covid gir en VARIG svekket immunrespons for B-cellene, så betyr det at rekrutterte som har hatt korona (neppe bare smittet, men også syke) ikke vil ha "nytte" (bruker hermetegn fordi det er i Betalutin og kreftpasientens interesse) av rtx "avbrenning" av immunresponsen før btl. Spørsmålet er jo da hvor varig svekkelsen er OG OM den slutter et sted mellom rtx og btl. ( vi snakker nå om a priori liten sannsynlighet for at noe slikt har inntruffet i betydelig grad for NANO, mest fordi antall tidligere korona-syke neppe vil bli rekruttert - men hvem vet hva man har firet på; samt at det er liten sannsynlighet for at tilfeldigheter skulle gi opphopning av ex-koronapasienter som tidsmessig får økt B-cellenes immunrespons i perioden mellom rtx og btl.. Et annet forhold er også om en evt. protokoll for inklusjon av også ex-coronas har hatt en eller annen uheldig tidsmessig seleksjon.
(dette var resonnmenter som i det minste kaster lys over spørsmålet)
Redigert 25.07.2022 kl 23:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.07.2022 kl 00:51 4004

De spørgsmål får du ikke super-hausserne herinde til at svare på, de nægter at forholde sig til realiteterne :)
Slettet bruker
26.07.2022 kl 00:52 4180

Vundet diskussionen ved jeg ikke, om jeg har, men jeg har i hvert fald - efter en del besvær - fået dig til at svare på nogle spørgsmål, som du ellers hårdnakket nægtede at forholde dig til. Det tæller jeg som en lille sejr ;)
Carrera
26.07.2022 kl 06:10 4089

Gratulerer.
Slettet bruker
26.07.2022 kl 06:45 4079

Tak.
007 James Bond
26.07.2022 kl 09:42 3937

Kan det også være slik at mange av pasientene i studien har avgått ved døden under/av pandemien, og at pasientgrunnlaget (behandlede pasienter) derfor er svært svekket/redusert?
007 James Bond
26.07.2022 kl 11:52 4000

North Energy øker beholdningen.
Songa Capital har startet kjøp.
Invest-cowboy
26.07.2022 kl 11:54 4016

Ser North har økt ytterligere med 250 000 aksjer denna uka og står nå med 6 250 000 aksjer. Jeg fatter ikke hva North tenker her. Blystad har og kjøpt en liten post.
Jæims Bånn
26.07.2022 kl 13:02 3966

Godt spørsmål.
Men de vet mye mer enn vi andre om hva som rører seg.
Det er langt mellom nye investeringer fra North, så her har de sett et eller annet i skriften som menigheten ikke oppfatter.
Invest-cowboy
26.07.2022 kl 13:13 4035

Tenker samme som deg.

Kan Nanov ta en «Clavis Pharma»?

Legemiddelselskapet var også i krise, og de nye eierne kom billig inn.

Clavis slukte så konsulentselskapet Aqualis Offshore, og dette selskapet kjøpte igjen farmasiselskapet Weifa.

I dag er både Aqualis, Weifa og Vistin Pharma, en spin-off av sistnevnte, børsnotert i Oslo.

Alt blir bare spekulasjoner. Men man skal aldri undervurdere hva dyktige investorer med riktige kontakter kan få til. Anders Onarheim & co i North har lang erfaring og skapt verdier av smuler tidligere. Er selv ufrivillig aksjonær i Nanov gjennom North. Men jeg kan ikke si annet enn Norths inntreden i Nanov må betraktes som interessant.
Redigert 26.07.2022 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
SomSa
26.07.2022 kl 13:44 4010

Før man fanterese om North Energy bør man lese deres 1Q 2022 resultatet. De tapte rundt 12 mil og hadde 30 mil i kontanter på slutten av 1Q. Hvis de taper like mye i 2Q og 3Q må de hente penger om kort tid.
Nano er blitt sirkus for all penger.

Faktisk når de har brukt ca. 10 mil og kjøpt Nano aksjer i løpet av 2Q/3Q er det ikke mye igjen i kassen nå. Jeg tror at de håper og tror på julenissen når Nano presenterer 2Q, aksjen skal stige kraftig og de skal selge og ta gevinst.
Redigert 26.07.2022 kl 13:51 Du må logge inn for å svare
hara-a
26.07.2022 kl 13:53 4025

North Energy kan være en av aktørene som vil prøve seg. Det kan bli flere. PS! Så dårlig kan det ikke være stilt med North siden de har brukt ca halvparten av de midlene de kommer til å "tape" de neste kvartalene allerede - og det på NANO :)
Redigert 26.07.2022 kl 13:53 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
26.07.2022 kl 14:01 4001

Ta en titt på hvordan North har manøvrert i reach og Windcatching.
De bygger selskap uten å bruke fryktelig mye egne penger.
Å se på ett kvartalresultat fra North og konkludere er ikke mulig, selv om du har rett i at pengebingen er begrenset as is.
F.eks er aksjeposten i Windcatching vurdert til 70 Mill og GM har nettopp kommet inn i selskapet.
007 James Bond
26.07.2022 kl 14:50 3919

Med mindre North Energy generelt driver med kjøp og dump i illikvide kriserammede selskaper, må de ha en vettug agenda med sin investering. Hva kan planen være?
SaraSt
26.07.2022 kl 15:01 3894

Er det ikke slik at de har levert tjenester til NANOV og Paradigme i flere år? Således er ikke dette ukjent territorie for de.
Hva kan de vite eller anta om businessen videre? Om de allerede nå forstår, vet eller antar at medisinen Betalutin fremdeles har et potensiale så kan jo en sterk eierpost her være en kjærkommen spurtetappe til en bedre økonomisk balanse..?
Om så bare for å kjøpe fremførbart underskudd, så vil de jo kunne by på bud-kamp om selskapet.

Jeg er en av de som tror at «slakteprisen» på selskapet er høyere enn 0,7-0,9 Kr pr aksje.
SomSa
26.07.2022 kl 20:22 3692


North Energy er null og niks., fra toppen har falt ca. 94% og er like fiako som Nano og et desperat selskap.
4Q 2021 var driftsresultat på minus 31,7 mil og hadde 40 mil i kontanter
1Q 2022 tapte de og hadde 30 mil i kontanter
Hvis de taper 10 mil i 2Q og har brukt ca. 10 mil på kjøp av Nano aksjer finnes 10 mil i kassa
Selskapet er i krise og trenger penger gjennom en emisjon.

Fra 4Q 2021
North Energy vil fortsette å utvikle selskapet i samsvar med tidligere kommunisert strategi ved å balansere investeringer i konvensjonelle energimarkedet med fornybarmuligheter.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/02/09/7815215/north-energy-tapte-24-millioner