Multimillion dollar project - Wheeler Road

Slettet bruker
RECSI 21.07.2022 kl 16:00 11523

Jeg tenker at det er litt ryddigere å lage en egen tråd når det gjelder tomta på Wheeler Road ettersom det begynner å bli mer og mer interessant etter de siste svarene jeg har fått fra megler.

Jeg starter tråden med å kopiere innlegget jeg skrev i Sa2ri sin tråd.

Jeg fikk plutselig en Mail fra eiendomsmegler i går kveld. Her er samtalen våres

Brent Wolters: Hello *******,
Are you available to discuss the Wheeler Rd property tonight?

If so call me direct at ******
Thanks,
Brent.

Da svarer jeg tilbake og spør om eiendommen er tilbake på markedet, ettersom han ønsker å ta en prat. Fikk akkurat dette svaret tilbake:

Brent Wolters: No. But we are now accepting back up offers. The current buyer keeps asking for extensions and he pays for them. But our seller is getting impatient.

Brent.

Jeg svarte tilbake at jeg nå var på ferie (noe jeg også er) og at jeg ikke kan komme med mitt endelige svar angående min interesse for tomta. I tillegg nevnte jeg at jeg også var i dialog med en annen tomt (for å virke veldig seriøs), men at jeg skulle komme tilbake til han dersom den avtalen ikke ble landet!
I tillegg spurte jeg han om hvorfor kjøperen fortsetter å betale for utsettelser og om han vet hvorfor?

Da fikk jeg et helt vanvittig interessant svar som jeg limer inn under:

«Ok, thanks for the update. Sorry to bust in on your vacation.

If you like this location better, you could be in a good spot to bump them out of position.

Next week they will request another extension. We don’t have to provide it. Especially if we have a better offer on the table.

The buyer claims that he’s wrapping up a multimillion dollar project and soon after will close the deal.

He says it could be weeks or months.

In the meantime he keeps extending with $10,000 per month non-refundable. But it’s been extended 6 months now, and our seller is getting impatient.

Thoughts??

Brent»

Vet ikke om dette er interessant for dere, men jeg syntes at det definitivt fortjener en egen tråd. Multimillion dollar project? I tillegg venter de på noe. Kan dette ha noe med REC å gjøre?


Sa2ri
21.07.2022 kl 16:08 6916

Takk for oppdateringen. Jeg vil tro at dette henger sammen med søknaden til RECSI og omreguleringen av området de ønsker å gjøre noe i. Det harmonerer godt med "multi million dollar project" og at det kan ta uker eller måneder å lande en deal. Dersom REC er motpart og de får til det de prøver på, er det ikke sikkert det er så mye mer igjen å forhandle om dersom dette er en av batteriprodusentene vi vet ønsker silan fra REC.
Slettet bruker
21.07.2022 kl 16:12 6884

Jeg så du svarte i den andre tråden, må si dette er interessant. Nesten uansett hvilken aktør det er i ML nå, så sitter alle å drøyer fordi dem venter. Jeg tror mange nå venter på politiske prosesser og avklaringer.

Project Riser aner vi ikke hele omfanget av, og jeg tror avtalen med Hanwha og muligens flere er i spill her, men at ingenting kan signeres og ferdigstilles før Rec har fått godkjent omregulering. Og da kan kjøpe tomten for industrielt bruk.

Jeg mistenker at det er mange interessenter om mye forskjellig, og Rec Silicon kan være avgjørende for mange av spillerne. Ikke bare Hanwha!

Ikke så veldig spesifikt, men infoen du drar ut av megleren her gir meg bare blod på tann angående teorien min. Husk fra Uchi og Sa2ri sitt møte med CEO også, CEO sa noen ting er kompliserte og det tar tid. Vedrørende kontrakten med Hanwha

Avklaringen med tomten kan ha mye og si, og den skal vel behandles politisk innen noen uker nå.

Masse som skjer! Det er veldig spennende alt sammen 😅
Slettet bruker
21.07.2022 kl 16:14 6873

James nevnte også til meg at de forhåpentligvis vil ha en oppdatering innen Q2, som er i august. Lokal politikere vil ta en avgjørelse rundt Project Riser 24. august. Dette er en prosess som har vart lenge og endelig er vi i sluttfasen. Virker som kjøperen her også er under forhandlinger, Sørlie? Tilfeldigheter eller jeg som spekulerer fritt nå?

Det at Biden kommer med EO i tillegg til dette. Super interessant.
MySpace
21.07.2022 kl 16:18 6851

Du bør anonymisere megleren og endre ordlyden i mailitvekslingene. Bedre med gjengitte referater på norsk. Så ikke han finner sine mail ved et googlesøk
Redigert 21.07.2022 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2022 kl 16:40 6718

Hva var adressen igjen på denne tomten?
nemi's
21.07.2022 kl 16:49 6649

Det er jo rimelig opplagt at noe må skje med REC's søknad om omregulering, innen weeks or months som nevnt her, for at REC skal dessuten skal kunne starte å produsere til dette nye anlegget så smått ila 2023. Det er nok håpet til REC. Og det er i så maåte intet nytt at også megleren indirekte kan opplyse om det.

I slike prosesser er det alltid høringer. Ikke minst fordi REC har en sørgelig historie med å slippe ut giftgasser til nærområdet i ML. Flere i det siste:

https://www.facebook.com/iFIBERONENEWS/posts/rec-silicon-eleven-people-sought-treatment-after-a-hose-broke-releasing-a-cloud-/162191560579739/

https://columbiabasinherald.com/news/2012/jul/12/rec-silicon-looks-into-monday-fire-2/
Slettet bruker
21.07.2022 kl 17:04 6557

12 år siden?, nylig?
nemi's
21.07.2022 kl 17:11 6512

Alt som reoppdateres fra avsender formidler jeg dere fra automated feed i crawler'en. Derfor altså.
Slettet bruker
21.07.2022 kl 17:14 6480

Simen, du kan tydeligvis aldri ha satt din fot i en større prosessfabrikk noen gang om du ikke tror det oppstår uønskede hendelser i løpet av en 10 års periode. Og du klarer å hoste opp 2 hendelse over 10 år. Ta et søk i Ptil sine arkiver og du vil se at selskaper som Equinor osv rapporterer slike hendelser støtt og stadig. Sørgelig historie»? Den sørgelige historien må vel være din fullstendige mangel på kunnskap og kontinuerlige forsøk på løyner og manipulering.
Slettet bruker
21.07.2022 kl 17:17 6453

Allikevel er vel ikke 10 år gamle nyheter, nyheter fremdeles?
Slettet bruker
21.07.2022 kl 17:21 6417

Gjør det kort fordi jeg orker ikke å høre at jeg driver med person angrep etterpå.

Slutt å bruke helt irrelevant informasjon til å resonnere for dine argumenter. Bruk informasjon som er tilgjengelig i dag. Ser du noen av oss bruke argumenter fra 2012 eller 2019 når vi argumenterer for REC? Fersk data er det som gjelder. Alt annet er irrelevant. Det er derfor jeg sier at du driver med propaganda og intensjonelt villeder folk. Du snakker om i dag og fremtiden, men bruker helt utgått data for å begrunne dine spekulasjoner.

Sørlie, håper at du kan låse denne tråden. Jeg vil følge med her og alle som ønsker å diskutere bør ønskes velkomne, men et sted må vi sette grensen. Setter stor pris på innsatsen du legger inn. Folk som bare ønsker å sabotere, aldri svarer på spørsmål de blir stilt og intensjonelt misleder andre individer fortjener ikke å kunne delta på forum.
nemi's
21.07.2022 kl 17:29 6350

Denne saken handler om ev. omregulering av tomteareal som i følge tomtekjøper i går kan ta months å omregulere. Eller weeks. Og når alle interesenter hatt fått sagt sitt om det nye nabolaget. Men du har rett, 10 år er ikke nylige nyheter. Months er nok ikke så lenge til.
Intravenøsiu
21.07.2022 kl 17:49 6220

Alle som følger bransjen og leser nyheter som også omhandler HMS vet at dette er et ytterst merkelig utspill fra Nemi, det er ikke REC Silicon som har vært i nyhetene.

De har god HMS og har levert 50 000 leveranser på tank uten uhell.
Origo
21.07.2022 kl 17:56 6185

Høringen er 24. august. Jeg vil anta at beslutningen om aksept for omregulering tas av fylket i september, mer sannsynlig med andre halvdel enn første halvdel. Sakspapirer skal på plass, herunder omtale og vurdering av høringsinnspill osv. Og papirene skal foreligge en stund før selve beslutningsmøtet gjennomføres. Derfor lite sannsynlig at omreguleringen er på plass til Q2-fremleggelsen i slutten av august. Men at det på Q2 er en formening om det har kommet inn seriøse innvendinger mot omreguleringen eller ikke.
grey
21.07.2022 kl 18:16 6069

I mars kunngjorde Hanwha “a commitment to a multibillion dollar investment across the full solar value chain in the us”, gitt SEMA. Merk “across the full value chain”.

Så langt har de tatt tak i starten og slutten av verdikjeden, gjennom innvesteringen i REC og utvidelsen av modulproduksjonen i Dalton Georgia.

Det er imidlertid mer enn et ledd i mellom. Gitt tidslinjene det refereres til etc er det ikke utenkelig at det er Hanwha som holder i denne tomten, med intensjoner om celleproduksjon, (som en del av omtalte Project Riser).

Ville gitt god mening å samlokalisere det meste i Moses Lake for å kunne skipe ferdige celler til modulproduksjon i Dalton Georgia..

Det avventes i så fall kanskje både politiske prosesser knyttet til den andre tomten og politiske “clean energy incentiver“..
Slettet bruker
21.07.2022 kl 18:25 6019

Du seiler under falskt flagg. Jeg har derfor varslet Brent Wolters om at det sitter en luring i Norge som er besatt av å hausse RECSI og derfor tyr til bedritne grep for å skape en forestilling om at noe stort er på gang på denne tomten i regi av RECSI.

Skam deg.

https://www.realtor.com/realestateandhomes-detail/13581-Wheeler-Rd-NE_Moses-Lake_WA_98837_M28929-13097

https://www.google.com/maps/place/13581+E+Wheeler+Rd,+Moses+Lake,+WA+98837,+USA/@47.1310939,-119.2032064,924m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x54993844fd072d99:0x2187756f34402a7d!8m2!3d47.1303494!4d-119.2024125
Slettet bruker
21.07.2022 kl 18:32 5976

Du bidrar som vanlig ikke med annet enn tull og sabotering her inne. Trist skue.
Slettet bruker
21.07.2022 kl 18:33 5956

Her er mailen sendt til megleren med link til innlegget:

"He tries to get information by pretending to be interested in the property. All he wants is to obtain information that he can use to increase REC Silicon's share price."
Slettet bruker
21.07.2022 kl 18:36 5926

? Det er langt fra ulovlig eller umoralsk å vise interesse for en tomt. En god journalist, som en god investor skal grave for å finne informasjon. Så trekke moralkortet er vel litt barnslig, eller…?
Slettet bruker
21.07.2022 kl 18:39 5895

Flott. Da melder jeg meg helt ut av REC sitt forum. Dette tullet gidder jeg ikke å være med på. Sletter også brukeren.
Slettet bruker
21.07.2022 kl 18:39 5891

Her juger du jo til han megleren. SørlieInvest er ingen hausser, han prøver å grave frem info og deler det med oss. Interessen til Sørlie er ikke å øke prisen på aksjen, alle med litt omløp i hodet skjønner at det vi finner her og deler på forumet, har ca 0 og si.

Sørlie kan svare for seg selv, men er så lei sånne typer som deg. Lurer på hvordan liv du lever, makan til patetisk. Jeg blir helt målløs, barnehagementalitet.
Redigert 21.07.2022 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2022 kl 18:42 5872

Det er synd å miste en så god spiller som seg Sørlie. Men skjønner virkelig frustrasjonen din her. Wringler leker politi og burde da seg en bolle.
drapper12
21.07.2022 kl 18:42 5868

jeg er i sjokk!!!! vi har noen skribenter vi alle ser opp til og som har vært så viktige for oss andre!! sakte og sikkert blir de presset ut herifra fordi det er så mange lavstatus og lavmål folk her. hvis alle disse viktige folka stikker vekk her fra så blir det kun diskusjon om pris og manipulasjon. se på andre deler av forum så mye lavstatus tråder med ingen info kun kurs skal opp? også har vi folk som jobber livet av seg her til å dele kvalitets info med alle men nei så mange som skal ødelegge. jeg er ingen kvalitets skriver men jeg er lei av at dere skal ødelegge for oss andre. HVA SKJER OM DISSE MENTORENE VÅRE STIKKER AV TIL EGET LUKKET GRUPPE OG VI BLIR IGJEN MED SÅNNE SOM DEG?! ER FORBANNA!
Slettet bruker
21.07.2022 kl 18:54 5785

Ja, hva hadde vel journalistikken vært uten dyktig detektivarbeid!
Svenn_13
21.07.2022 kl 19:06 5695

Nå har jeg fulgt Sørlie lenge og han er på ingen måte besatt av å hausse. Sørlie har delt denne informasjonen med oss kun for å holde oss orientert om utviklingen.
Kab
21.07.2022 kl 19:16 5624

Hvilke glede ga dette deg egentlig? Etter å ha fulgt med på recsi trådene siden 2020, så er det noen personer som gjør en helt fabelaktig jobb med å grave frem nyheter. Å dette skal du ødelegge? Da har man ikke for mye å ta seg til for å være ærlig…
manman01
21.07.2022 kl 19:24 5554

Wow. Sikke en skam..

Tusind tak for de mange bidrag, og flotte initiativer SørlieInvest. Det har været en fornøjelse at læse med.

På gensyn - og lykke til, hvis ikke.