Questerre on the brink?

Slettet bruker
QEC 22.07.2022 kl 11:03 228418

Fundamentalt innehar selskapet rettigheter som kan redde Europa. Rettigheter dog påsatt lås med trussel om nøytralisering. Den politiske realiteten dog satt under økende press hvor Europa risikerer økende kriser over lenger tid. Et minste omveltning av Québecs ståsted i dette politiske landskap fører derved den risiko å sende Questerre over 30kr retning 45-55 over reaktivt like kort tid. Sannsynligvis konsolidering der etter ved 27-33kr området før selskapet legger ut konkrete progressive planer og tilsvar.

Teknisk står aksjen mest sannsynlig ved avsluttet bølge 4 hvor 5 igangsatt. Ved LYTD ser man ved første øyekast argument for multibunn. Setter man bølge i av 5 til inntekt siktes iii av 5 nærmere 4kr. Der ii av 5 sto tilsiktet 1,5 kroner ser vi den eventuelle multibunnen legge sin base ved området (over/under). Gapet ved 1,79kr blir fylt på veien. Skulle dette treffe virkeligheten står ii av 5 unnagjort (a,b,c), hvor iii av 5 såvidt igangsatt.

Sånn kort ved sommeren.
Redigert 22.07.2022 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
05.02.2023 kl 10:32 6800

For et halvt år siden argumenterte du for at jeg selv visste at QEC skulle over 3 «inden længe» og at du alltid hadde 100% rett. Jeg valgte å være passiv på forumet for å se om du hadde rett. I dag sitter jeg med fasiten.
easygo
05.02.2023 kl 11:13 6729

Jeg følger med på det Durham skriver. For de som ikke er interessert er det faktisk bare å la være å lese det!
Det er en progresjon i det Durham beskriver, så det er ikke noen fastlåst "original versjon". Når en tråd er blitt så lang som den har blitt er det naturlig å starte en nummer to med samme tittel.
Ønsker en fin søndag til alle.
tynnidioten
05.02.2023 kl 11:27 6754

Problemet er at han f. eks. skriver «8 kroner til uken» slik at det fremstår som ren useriøs hausing. Det er ingen tjent med.
Redigert 05.02.2023 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
05.02.2023 kl 11:34 6732

@easygo, det er bare trykke på omvendt rekkefølge så kommer man rett inn på siste innlegg hvis det er det du mener, så lengden har vel ikke noen betydning, men for all del alle står fritt til å starte en tråd! Det var som minsin nevnte hvorfor Durham blander inn gullprisen iom at den ikke har noen relevans for Qec sin kurs hvorpå Durham kommenterer at gullprisen har stor innflytelse på oljeprisen. Nå er det sånn fra mitt ståsted at oljeprisen ikke har hjulpet oss på kursen ei heller Q rapportene til tross for meget hyggelige tall.....for at vi skal komme til 8-14kr osv som Durham nevner så må trigger ala' godkjenning for pilot i Lowlands eller en klekkelig erstatning komme!
Slettet bruker
05.02.2023 kl 12:28 6670

Jeg har altid ret, “tyndeidiot” 😉
tynnidioten
05.02.2023 kl 12:48 6667

Javel.
minsin
05.02.2023 kl 20:18 6309

el Oljeprisen har hjulpet QEC veldig bra gjennom 2022- selskapet vil ha 10 doblet arbeidskapitalen gjennom året.
Fra 1,8 mill cad 31.12.21 til anslagsvis over 20 mill cad ved årsslutt 31.12.22
Salgs inntektene har doblet seg fra -21 til -22 , net income har 3 doblet seg
Arbeidskapitalen vil ved Q4 utgjøre 20 pst av selskaps verdien og vil være en "game changer" for selskapet
Endelig kan selskapet satse offensivt fremover , med økende produksjon og økende inntekter.
Inntektsøkningen vil overgå både fallet i energi pris og kostnadsøkningen vi ser bla på oppstart nye brønner..
Skal etter hvert komme med en detaljert beregning i forkant av Q4, men står fast på at qec vil produsere i omr 2300-2400 boed.
Intet har endret mitt kursmål på 4-7 kr for aksjen innen for 6-12 mnd


Forventninger rundt erstatning er vanskelig å pris-sette , vi vet erstatningen kommer.
Jeg har tatt utgangspunkt i at erstatningen vil være ca 10-15 mill cad pr brønn i Lowlands, som bla tilsvarer investeringene utført i lowlands.
Dette tilsv 4-6 kr aksjen , vi vet at fremtidige tapte inntekter skal også vektlegges - erstatningen kan derfor mangedobles.
Tipper at QEC kommer med børsmelding innen en til to uker , hva de mener er realistisk , de vil selvsagt kreve tapte fremtidige inntekter
Fremleggelsen vil på vil påvirke aksjekursen positivt

Gull prisen har intet med QEC å gjøre , og det er riv ruskende galt å analysere ett pittelite olje - og gass selskap basert på Gullprisen.
Man kan saktens spørre seg om hvorfor ingen andre meglerhus trekker inn gullprisen når de vurderer equinor , QEC aker AkerBp ..
Det er fundamentale ting som skiller olje og Gullpris- Det eneste de har til felles er "tilbud og etterspørsel"
Olje prisen styres bla av opec - der de påvirker tilbudet / produksjon utifra at oljesektoren skal være lønnsom , samtidig at oljeprisen ikke kveler næringslivet i verden.
I dag styres Gullprisen i forhold til både Russlands og kinas akutte behov for å sikre sin egen usikkerhet
Uansett det er bare å gå inn på hegnar / teknisk analyse og sammenligne grafene mellom olje og gull eller qec for den saks skyld , det indikerer helt klart at Gull ikke kan brukes som en indikator i forhold til hverken olje eller spesielt qec
Avviket mellom oljepris og QEC - havner i båsen "forventninger" - mange saker i den senere tiden har påvirket qec både positivt og negativt
Bill21 endte dårlig , Trudeaus "No business case" likeså... Erstatningen vil når den synliggjøres være meget positiv etter alle solemerker

Hmm måten durham responderer på etter kritiske innlegg mot hans meninger - der han svært ofte mener at andre er idioter - får meg til å tro at han tilhører en gruppe i samfunnet er meget spesiell
Redigert 05.02.2023 kl 20:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2023 kl 20:41 6283


minsin ble avkledd. Vanlig respons er å feste seg i stadig forsøk å motbevise de faktiske forhold liggende til grunn. Og hvor de faktiske forhold er for alle å se. Typisk er sa å påkalle seg tilhørende gruppe får så å da ikke fremstå alene. I dette skulle minsin dog ha rett der manglende evner ved forum står bevist i stadig fremmarsj.

Gullprisen beviste undertegnede at norske analytikere feilet alt tilbake i 2004. Der de mente gullprisen resultat av hedge mot inflasjon og i motsetning til oljeprisens gange påviste jeg dette direkte feil flere ganger minutt til minutt og sekund til sekund. Gullprisen handles først i Asia i forhold til hva markedet beregner verdens største konsument market (USA) tar veien. Der etter handles oljeprisen og US futures i forhold til dette da-blitt ledende sentiment. Mitt vedkommendes tildlige anslag og tilkommet ekspertise gjalt hovedindeksen ved Oslo børs. Dette der det gav føringer til samtlige noterte selskap notert samme sted. Og der det kjempes fra før åpning gjalt det alltid å finne de sanne påvirkninger til OSEBX. Gullprisen legger føringene. Oljeprisen deretter før US futures øver påvirkningen utover dagen. Men av og til hopper oljeprisen over hvor Oslo derved velger med mer omhu., (gullprisen direkte mens oljeprisen lar vente på seg). Men dette kreves ved tilfellet kun to tanker samtidig. Der Questerre handles ved Oslo påvirker råvarene indirekte hver dag der Oslo påvirker daytradingen av samtlige noterte. Generell sett. Om Oslo faller eller stiger er det sjeldent av kun et par selskapers bevegelser men heller hvor flere selskaper og hele indeksen påvirkes av ledene sentiment og annet som alt sto påvirket av sentimentet timer siden. Dette er dynamikken i markedet. Derfor er det et faktisk forhold at de aller fleste slektskaper (volum) påvirkes av det som påvirker OSEBX som OBX hver dag. Questerre inkludert. Det er forskjell på folk ser man.

Idag ser vi flere i stadig redsel for at aksjen Questerre står i ferd med å dra ifra dem. De utrykker frykten på hver sin måte. Der aksjen har ligget ved sitt bunnformasjon langt lenge er den sannelig i ferd med å reprises ut av området. Det finnes dog fortsatt den mulighet at aksjen ikke står helt ferdig med konsolideringen etter sin første samling av fem minibølger opp fra nevnte bunn. Skulle denne muligheten materialiseres varer den ikke lenge. For etter en og to kommer tre. Og den tredje tar ut 2,6kr raskt nok. Etter den fjerde tar den femte ut 3,4. Det er samme matematikken liggende til grunn som gav 1,62 og 1,75. Dette er starten på opphentingen. Den aller første tekniske fase står alt bevist. Volum øker eksponentielt over 1,768kr. Da går det sannsynligvis raskt retning 2,6 og 3,4 der etter.

Morndagen er jeg sannsynligvis utilgjengelig mens markedet er åpen her hjemme. Møter midt på dagen før sammenkomster utover. For se om jeg får mulighet å se over markert da.
Redigert 05.02.2023 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
minsin
05.02.2023 kl 22:27 6325

Fantastisk påstander... du har belært at norske analytikere feilet og på toppen av alt bidratt med føringer til samtlige noterte selskap.
Uten å være ekspert på område, så tror jeg at dette er i kategorien "grandiose vrangforestillinger".

Nok om det - morgendagen blir spennende.
Vi får se om EUs pristak , med påfølgende relativt store fall i oljepris på fredag,vil dempe qec aksjen..
Utifra forventninger til Q4 og ikke minst fremleggelse av erstatningskrav i nær fremtid , vil jeg uansett tro at aksjen vil stige endel i Februar
Mine TA mål er 80 pst til 2 kr , og 50 pst til 2,75
Mulig dette er litt "pump and dump", men jeg tror jeg er best tjent med å være i aksjen gr nyhetsbildet jeg ser for meg

Slettet bruker
06.02.2023 kl 08:28 6140



Du står teknisk illiterate. Din feiltolkning i å lese noe jeg skriver en bevist handling.

Dine prismål har lenge stått i forhold til undertegnedes tekniske analyser. Forsøkt plagiat. Der du ser faren for nå å bli kalt ut på det velger du isteden nå tall helt utenom. Din bestreben bevist handling.
Redigert 06.02.2023 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2023 kl 09:55 6235


Qec: argumenterer et par ultramini bølger over forrige ukes bølge fem, og en større skala. Om tilfelle har en tredje bølge nettopp igangsatt. Det blir i tilfelle noe á la ‘’’i’’’ og nå-eventuelt ‘’’ii’’’ av ‘’i’’ av ‘i’ av i av 3 (2,6kr). Konsolidering ved søyler kan være deseptivt korte ser man. Om det er tilfellet. 1,768 the breakout point. Alt tittet over.
Redigert 06.02.2023 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
06.02.2023 kl 10:19 6408

@minsin, det er bare håpløst å argumentere med Durham som fremstår som den reneste Narsissist, jeg mener jeg så ett innlegg her hvorpå han kaller deg apekatt og en idiot men den ser ut til å være slettet....han godtar ikke kritikk og er en bessewisser, kun hans påstand og ingenting annet er gyldig!!
mundus
06.02.2023 kl 11:07 6384

Hei Durham.
Leser med interresse dine innlegg, men at du skriver "minsin" er teknisk "illiterate", synes jeg er vel drøyt. Legger for orden skyld med hva illiterate blir oversatt med:
" having little or no education. especially : unable to read or write". Synes du bør gi ham en unskylding for den.
Redigert 06.02.2023 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
minsin
06.02.2023 kl 11:13 6385

Hmm Han om det ... synes dette er humoristisk, som jeg tidligere har påpekt.
Ser for øvrig at at mener jeg plagierer hans kursmål - igjen "grandiose vrangforestillinger".
Vedkommende har vel dekket inn alle kursmål fra alt fra 1,5 til 30 kr , med 2 desimaler

Dagens kursutvikling bærer nok preg av siste dagers oljefall , fra 84 til 80 setter sine spor.
Sammenlignet med både oljeservice og div oljeselskap er aksjen allikevel forholdsmessig sterk.. ikke usannsynlig aksjen ender på dagens nivå +- 5 øre
Underliggende er kina åpningen en positiv trigger for oljeprisen... noe som også vil påvirke qec
Forventninger rundt Q4 og "erstatnings kravet" vil nok dra opp aksjen
siste par dagers handel tyder helt klart at kjøperne strekkes seg etter selgerne. videre oppgang forventes ..
Ser for øvrig Investec har endre fra "Hold" til "kjøp"
Debatten i canada / Quebec om LNG og fremtidig mangel på energi - holder seg varm... den vil etter hvert påvirke folket der borte
Trudeaus behandling av både Japan og Tyskland er ukentlig debattert "over there"... vil Trudeau ta til fornuft eller stå på sine prinsipper- tror nesten på en endring her..


minsin
08.02.2023 kl 11:27 5730

Han får mene det han vil - tar meg ikke nær av slike påstander, og trenger ingen unnskyldning
Har jo tross alt ett felles fokus område , nemlig QEC og selskapets videre vekst
En evig diskusjon om "Fundamental" og "Teknisk analyse".. og hvilke indexer som skal legges vekt på..
Alltid lærerikt med en diskusjon rundt disse temaene
Jeg har mine meninger og han har sine... felles er at vi begge ønsker at QEC skal opp
NA2
14.02.2023 kl 06:26 4876

God morgen Durham, har du sluttet med å analysere Questerre? Sikkert flere som savner hvordan du vurderer Questerre nå om dagen og hvordan TA ser ut, på forhånd takk og ha en fin dag. :-)
Slettet bruker
14.02.2023 kl 06:48 4889

Durham har lovet, at der kommer en ny tråd med version 2 snart 👍
googleearth11
14.02.2023 kl 09:04 4605

Fra Investtech: Questerre Energy Corporation sluttet på 2.12 kroner etter å ha steget 11.1 prosent. Forrige gang aksjen steg like kraftig var 31. august 2022, da den var opp 12.4 prosent. Aksjen har med dette steget ti av de siste 11 dagene og den siste måneden har aksjen steget hele 34.2 prosent. Omsetningen var dessuten høy. Til sammen ble det kjøpt og solgt for cirka 23 millioner kroner i aksjen, noe som tilsvarer fem ganger gjennomsnittlig dagsomsetning. Teknisk ser det også bra ut. Aksjen er trendmessig negativ på mellomlang sikt, men har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 2.08 kroner.
IncognitoPamda
14.02.2023 kl 09:45 4393

Blir nok korreksjon en stund fremover til vi får nyheter, tipper jeg
Billyjojimbob
14.02.2023 kl 10:12 4273

Høres trist ut,satser på gain på forventning om fremtidig inntjening👍
tynnidioten
14.02.2023 kl 10:20 4384

Et stort avvik mellom Investtech og Durham.
Analyserer de samme selskap ?
unikum
14.02.2023 kl 10:22 4376

Hvis man er ute etter ører så kan jo det skje. Men sann mine ord du kommer ikke inn når dette blir meldt før vi ser 10 ern
tynnidioten
14.02.2023 kl 10:25 4357

Hva er «dette» ?
minsin
14.02.2023 kl 10:32 4868

hmm tviler på noen større korreksjon fremover..
Litt viktig at vi ikke faller tilbake til under 2,08 - 2 kr , da mister vi litt momentum.
Virker nesten som om vi er ferd med å sette en bunn i aksjen på dette nivået

Vi vet det vil være spekulasjoner rundt Quebec og Bill 21- endel tyder på at de vi endre dette- tar bare litt tid.
Alt tyder på at ballen har begynt å rulle.
Tipper endringen vil skje før april- slik at de til våren kan begynne med å utvikle feltet

Vi vet Q4 vil være ett bra resultat og ha en bra stigende produksjon , vi vil bli liggende med qecs estimater om dobling av produksjonen
Ref
https://questerre.wpenginepowered.com/wp-content/uploads/2022/09/220912_QEC_Presentation-2.pdf
Side 14 gir en grei indikasjon , som vil mange doble inntektene - allerede i Q4 ser vi klare tegn til den forventende produksjonsøkning.

Erstatningskravet vil de kommende mnd være en positiv trigger , da vi vet kravet vil være flere milliarder, regjeringa i quebec er i en kinkig situasjon - Det er ikke utenkelig at de vil være tvunget til å endre Bill21 , det er det markedet og aktørene tror nå

Tipper forventninger rundt Q4 - vil holde aksjen oppe og at kjøperne i større grad etter selgerne ..
Teknisk bør vi se 2,50-2,60 - innenfor en mnd - etter Q4 er vi forbi 2,6
Redigert 14.02.2023 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
googleearth11
14.02.2023 kl 10:37 4848

Nei, ikke noe stor forskjell. Analysene er foretatt på forskjellige tidspunkter og på forskjellig sikt. Varslet motstand og bunner er de samme.
omans
14.02.2023 kl 10:37 4844

momentum is now to the downside (short time)
googleearth11
14.02.2023 kl 10:39 4819

Er veldig enig i mange av dine analyser. Men oljeog gassprisen har ligget relativt lavt gjennom Q4. Det vil vel påvirke resultatet - i alle fall i forhold til q2 - da oljeprisen var over 120 dollars? Eller tar jeg feil. q3 var jo ganske skuffende, og vil ikke ta for mye i denne gangen. Hva tenker du om oljepris på 80-tallet gjennom q4?
tynnidioten
14.02.2023 kl 10:43 4788

I flg Durham skulle vi se 8 kroner i forrige uke.
Han nevner ingen «negativ trend» slik som Investtech.
omans
14.02.2023 kl 10:54 4725

Bare surring det som skrives der, man må vente på gode nyheter og kursen vil gjenspeile hva som kommer.
Alt i mellom er fluktasjoner som blir bare surr å prøve "analysere".
Kursen må over 2.50 før ny æra. alternativt det går på ræva.
tynnidioten
14.02.2023 kl 11:03 4670

Jeg holder fortsatt på at dette har vært den vanlige Pump&Dump men hadde blitt glad om jeg tok feil.
googleearth11
14.02.2023 kl 11:08 4619

Som jeg sier så er de skrevet på forskjellige tidspunkter. Analyse forandrer seg fra dag til dag. I går var Investtech positiv på både mellom- og lang sikt. Og er det fortsatt. Da nevnte de heller ingen "negativ trend". Foreslår at du setter deg godt inn i Teknisk Analyse, før du uttaler deg så skråsikkert.
googleearth11
14.02.2023 kl 11:10 4598

Da tar du feil. Hadde dette vært p&D, så ville fallet vært mye mer i dag. Sist gang falt den fra 2,15 til 1,90 og videre på bare noen timer.
Fjellbris
14.02.2023 kl 11:20 4550

Helt enig! Blir ikke noe pump&dump rett før tidenes beste Q4 pressentasjon, avklaring erstatning er sagt skal komme «tidlig vinter», innsidekjøp, samt ikke minst muligheter nå for at Québec alikevel åpner opp for utvinning.
Tynnidioten - tror du virkelig på det selv? Tørr du sitte uten QEC aksjer på disse latterlig lave nivåene +/- kr 2 i med ovennevnte nyheter/info/avklaring på vei?
Du skrev også dette når QEC sto på 1,80, tipper du trader og er pt ute og håper på lav inngang igjen😉
Redigert 14.02.2023 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
minsin
14.02.2023 kl 11:22 4529

Hei Google
Vet markedet blir overrasket positivt faktisk , skal begrunne uten å skrive for mye
Oljeprisen falt med 11 pst fra Q3 til Q4 , mens Gassprisen falt med 29 pst
Gassprisen i QECs regnskap har begrenset innvirkning - da Gass inntektene kun utgjør ca 20 pst av de totale inntektene
Q3 -Oil and Liquids $ 9,645 Natural Gass $ 1,957 Total $ 11,602
Oljeinntektene er derfor i overkant av 80pst av inntektene.

I forhold til QECs regnskap utgjør derfor olja en meget stor del av inntektene, Gassen er foreløpig av mindre betydning

Vi vet at produksjonen øker med minimum 500 boed i q4, selv tror jeg 6-700 boeds gr kompressorstopp mm slik at vi ender på en produksjon på rundt 2200-2300 boed. Uansett så øker produksjonen med minimum ca 30 pst (sammenlignet med Q3), der inntektene er i hovedsak fra olje.
Ergo produksjons økningen(30 pst) overgår glatt fallet i energi prisene ( 11 , 29 pst), her tror jeg markedet tar litt feil
Å regne seg frem til hva som forventes av inntekter for Q4 er rein matte utifra disse indikasjonene.

Legger ved linker ang Gass og Oljepris, ikke held de samme som QEC bruker da de eks bruker "alberta priser" men det prosentvise fallet er omtrent likt
https://www.eia.gov/dnav/ng/hist/rngwhhdm.htm
https://www.eia.gov/dnav/pet/hist/LeafHandler.ashx?n=PET&s=RWTC&f=M





googleearth11
14.02.2023 kl 11:26 4502

Meget fornuftig og forståelig argumentasjon. :-) Har ikke tenkt til å selge uansett, jeg på en stund. Men hadde vært fint å få etablet oss på 4-tallet etterhvert. Litt kjip inngang på meg, så jeg hadde gjerne sett litt pluss i boka... :-)
minsin
14.02.2023 kl 12:28 4303

Q4 -Oil and Liquids $ 11,194 Natural Gass $ 1,836 Total $ 13,030
Inntekts økningen fra Q3 blir derfor 13,030 - 11,602= $ 1,428 med 500 boed økning i forhold til Q3

Selv tror jeg produksjonen vil øke ytt ligere og at inntektene øker med ytt ligere 10 pst, og vi ender på salgs inntekter på rundt 14,3 mill Cad
Q2 tot $ 17,013
Q3 tot $ 11,602
Q4 tot $ 13,030
Q4 ligger da 12 pst over q3 , men samtidig 23 pst under Q2.
Med forventninger rundt kina åpning , økende usikkerhet rundt Ukraina krigen - er det naturlig å tro på økende oljepris...
Så jo min konklusjon er at QEC genererer godt med penger - og at kursmålet mitt,basert på nåværende og kommende produksjonsøkning, innenfor 6-12 mnd på 4-7 kr er høyst realistisk.
Hva som skjer med Bill21 / erstatning gjør denne aksjen til "top pick" på OB






Redigert 14.02.2023 kl 18:09 Du må logge inn for å svare
googleearth11
14.02.2023 kl 14:20 4037

Jeg er ikke i tvil om at QEC forsvarer en kurs på mellom 4 og 7 kr utenom Quebec. Så får vi heller se om det blir en klekkelig erstatning - eller full åpning. Når tyskerne ser seg nødt til å åpne brunkullgruver, så faller miljøargumentet fra Canada. NatGass er langt mer miljøvennlig enn brunkull. Forventningene vil definitivt øke i QEC utover våren.
googleearth11
14.02.2023 kl 14:34 3956

Regner med at du nå har endret standpunkt. Ikke spesielt høyt volum. Likevel stanger QEC mot 2,12 - og viser ikke svakhet under 2,03. Ville vært ganske enkelt å dumpet ned kursen om det var ønskelig.
minsin
14.02.2023 kl 14:46 3892

Legualt & co har press fra alle hold nå - fra næringen,mulig erstatninger på mange milliarder ,fremtidig mangel på energi i Quebec , internasjonalt press... mangel på arbeidsplasser mm
I forhold til endelig beslutning/endring av Bill21 , så vil jeg tippe på at det er gjort før april er omme ...
Tror det er viktig at aktørene får startet med utbyggingen når våren er i anmarsj , alternativt vil utbyggingen bli utsatt enda ett år, dvs QEC vil levere gass om 3 år , ikke 2 som de nå sier.
Quebec har en null filosofi mht miljø regnskap - noe som ikke helt rimer med den veksten og de utbygginger som planlegges i provinsen
Iflg Parisavtalen art 6 - kan LNG eksport faktisk hjelpe på deres eget miljøregnskap...
Mer og mer taler for at Bill 21 blir endret og LNG vil eksportert...
Som jeg tidligere har skrevet " I kampen mot de knall harde markedskreftene , har som regel politiske prinsipper vært nødt til å vike".
Legualt må bare finne en utvei i forhold til egen politikk og "no social acceptability”...



Redigert 14.02.2023 kl 14:50 Du må logge inn for å svare