Questerre on the brink?

Slettet bruker
QEC 22.07.2022 kl 11:03 227810

Fundamentalt innehar selskapet rettigheter som kan redde Europa. Rettigheter dog påsatt lås med trussel om nøytralisering. Den politiske realiteten dog satt under økende press hvor Europa risikerer økende kriser over lenger tid. Et minste omveltning av Québecs ståsted i dette politiske landskap fører derved den risiko å sende Questerre over 30kr retning 45-55 over reaktivt like kort tid. Sannsynligvis konsolidering der etter ved 27-33kr området før selskapet legger ut konkrete progressive planer og tilsvar.

Teknisk står aksjen mest sannsynlig ved avsluttet bølge 4 hvor 5 igangsatt. Ved LYTD ser man ved første øyekast argument for multibunn. Setter man bølge i av 5 til inntekt siktes iii av 5 nærmere 4kr. Der ii av 5 sto tilsiktet 1,5 kroner ser vi den eventuelle multibunnen legge sin base ved området (over/under). Gapet ved 1,79kr blir fylt på veien. Skulle dette treffe virkeligheten står ii av 5 unnagjort (a,b,c), hvor iii av 5 såvidt igangsatt.

Sånn kort ved sommeren.
Redigert 22.07.2022 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
Upup
29.12.2022 kl 10:59 5660

som du ser av day range var vi innom alle stasjoner som er nevnt over her så hva man egentlig kjekler om er et mysterium.
OPC1000
29.12.2022 kl 11:09 5690

Vi kjekler ikke, men diskuterer (diskusjonsforum) om det er relevant å henvise til feil aksjekurs ved å benytte en nettside som ikke oppdateres regelmessig.
Slettet bruker
29.12.2022 kl 11:39 5732

Questerre stuck in a pigeon hole. 1,68, 1,70-1,75 the analysis, not picking up. Strech graph to 10 days though and we see reminance of the calculations. We cleared the gap below at 1,520 from yesterday quick enough, but of course again, in so doing created another at 1,525. So the stock is stuck between the drawers & the cupboard. Gap at 1,570 also created now.

In this, as gaps get filled in all the time, we can argue gaps are like Black Holes. If you’re close to a smaller one you fill it. If far enough away you might bypass. Bigger ones suck you in sooner or later end of story.

From the top of the 10 days graph we count a, b, c down, & now i & ii waiting for iii up. Gap at 1,525 wants filling first though. But, if managing to pull away 1,525 gets of scot free. Gaps under 1,70 all get filled. Before all those above.

12:33: av de som står klar over lover og regler er det generelle markedssalg for kalkulert skattefordel nå overstått.

14:25: SPX: fall under 3,810 gir 3,755. Regner med gapet under da tas ut. Over 3,855-3,860 sikter 3,880 som jo er skilnaden til gapet ved 3,750 eller ei. Questerre ser vi sikte inn gapet ved 1,525. Skal kunne se en iii bølge ta til derifra.

14:49: Questerre: forventet bølge iii i denne sammenheng gir faktisk 2,070kr. Kalkulerte nå (lengden av bølge i og med utgangspunktet fra bølge iis laveste punkt - om ii står ferdig).

SPX: 20:38. Det utflates under 3,855. Ved akkumulasjon av moment ved utflatning trykkes prisen oppad. Eventuelt over 3,880 sikter 3,905 før 3,925. Skal gullprisen holdes over 1 800 bykser råvarene kraftig oppad tilbake.
Redigert 29.12.2022 kl 20:41 Du må logge inn for å svare
OPC1000
29.12.2022 kl 12:16 5773

This is readable, Durham👍
Upup
29.12.2022 kl 15:02 5716

du svarte han flere timer etterpå, da hadde kursen falt. Gå inn på marketwatch og søk opp en aksje på Oslo Børs, siden er like oppdatert som f.eks. DN.
Tok en sjekk med DNO, samme tall begge steder, ligger vel et kvarter på etterskudd i gratis versjon, siste handel 14:45 på DN og 2:45 på marketwatch.
OPC1000
29.12.2022 kl 15:27 5757

Kl. 17.55 skriver Fjellbris at QEC er opp 22,5% i Canada.
På det tidspunktet er kursen opp 10% (med 15 min forsinkelse).
Kl. 20.17 fortsetter Fjellbris sin påstand om at aksjen er opp 22,5%.
Riktig kurs er fortsatt +10% som den var gjennom mesteparten av dagen.

Mener du vi på forumet er tjent med å få servert feil aksjekurs hvis man har full tilgang på riktig kurs ?

Problemet er selvfølgelig at en oppgang på 22.5% får mange til å tro at noe har skjedd.
Redigert 29.12.2022 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
29.12.2022 kl 16:27 5775

OPC1000 - du har ikke mye å gjøre på/skrive om🤣 Her fra den andre tråden i dag, tror de fleste har fått med seg dette nå😉

Fjellbris
I dag kl 10:13
591
Peter Sellers skrev
@fjellbris, oppgang + 2,50% ved slutt i går....for framtiden så er viktig å sjekke volumet, på disse..
Her er link, som dere ser var den oppe på 0,25 CAD i går (som da var opp 22,5% når jeg postet innlegget), men sluttet på 0,21 som kun var opp 2.5%, med range 0,21-0,25. Hjalp ikke noe på kurs her på berget i dag nei, men la oss håpe oppgangen i Canada fortsetter i kveld så følger nok vi er hjemme også etter😀 Er dog veldig klar over at kurs og volum styres mest fra OB, men er jo lov å håpe at noen kjøper i Canada på info/tro vi ikke ser her ennå😉
https://www.marketwatch.com/investing/stock/qec?countrycode=ca&mod=search_symbol
Redigert 29.12.2022 kl 16:28 Du må logge inn for å svare
njn-
29.12.2022 kl 21:35 5556

Lese kunnskapen er vel så som så.
Eller er det en fraskrivelse av at du hadde feil i ditt utsagn.

Forøvrig etterlyste du seriøse, konstruktive og informative innlegg her.
Mener du at ditt ordkløveri er noen av de ovenfornevnte?
Redigert 29.12.2022 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2022 kl 22:32 5563

njn, spot on 👍
OPC1000
29.12.2022 kl 22:35 5649

Jeg siterer Durham;
«Jeg plasserer skylden der den hører hjemme - Dere.»

Ditt sitat er tatt ut av luften.

Hva hvis noen sier «du» til deg njn - er du i tvil om hvem det snakkes til ?
Redigert 29.12.2022 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2022 kl 15:54 5305


Questerre:

gap at 1,5 from yesterday taken out. Amazing right?
Laws of the Universe reign. Closest gaps are now under & over 1,620 & at 1,640 direct. All get filled. Think now the difference between those in the know & those in the not. And just like many whom can’t & won’t know, and how they tell all they don’t, think of how many whom know very well but don’t tell everything, and to everyone certainly not.

So we knew from yesterday there was a little gap around 1,5. And one rightly could ask are we never finished with these always created new gaps - but isn’t it quite the thing knowing there are mathematical reasons why stocks don’t just move off once everything else seems to have fallen in place? There are huge differences between people whom know, and those whom just don’t. And isn’t it just as interesting knowing the MSM always conclude, from many fundamentals of possibilities, after the facts - never catching on technical analysis analyzing the facts before they conclude?
Redigert 30.12.2022 kl 16:00 Du må logge inn for å svare
minsin
30.12.2022 kl 16:12 5288

hmm virker som du hopper fra teori til teori....
Først pratet du om dobbelt bunn , deretter var du innom din egen bølge teori , nå snakkes det om gap... og til sist er det rett over på britisk...
Skjønner at du ikke helt kan det her med teknisk analyse - men synes allikevel dette er humoristiske innslag :-)
Slettet bruker
30.12.2022 kl 16:24 5322


Det ble for mye for deg minsin. Du står uinteressant.
Redigert 30.12.2022 kl 16:27 Du må logge inn for å svare
fervex
30.12.2022 kl 16:35 5377

Ok, men nå er i alle fall misæret over for i år. Like greit at den endte der den gjorde, synes jeg, på grunn av skatt. Mon tro om det blir nyttårsrally som sist? Jeg tror at mange av de som solgte av skattemessige årsaker vil inn igjen..
Fjellbris
30.12.2022 kl 19:23 5284

Durham: limer inn fra din analyse 19. desember;

15:31: Klart, det skrevne over er normal gange. Mindre gaps kan bli forbigått. 5 års refleksjonen forteller aksjen kan bli hentet opp til 8kr når som helst. Eventuell ‘Go’ Québec er 55kr rett ut av porten (19kr samme dag). Og skjer det kommer ikke aksjen under 27kr den lange stunden. Eventuelt ved global depresjon. For fundamentale vurderinger inkluderer da etter 75kr.
…….
Kan du kort forklare for oss som ikke skjønner oss så godt på dine tekniske analyser:
Hva som er endret fra din analyse 19. desember, der realistisk mål kr 8 opp til «full klaff» kr 75,- frem til dagens / gårsdagens der du snakker om 1,5-1,7?

På forhånd takk samt riktig godt nyttår, håper den a 8-75 slår til selvfølgelig på litt sikt😉

Selv har jeg kursmål 4-7 ex Québec (erstatning og/eller endring Bill21). Går alt inn tror jeg også på kurs 20-30 igjen😀
Redigert 30.12.2022 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2022 kl 20:03 5247

Ja. Vi ser an historisk løp fra størst mot minst. Ved det generelle marked kan vi trekke konklusjoner ut fra når UK handlet ved det den gang kommende USA (1700-1750 aktig (USA 1784) før det globale marked virkelig tok til før året 1850). Jeg har flerårige analyser dekkende fra den tiden frem til depresjonen 1929-1932-1934 og frem til i dag.

Utifra det går man litt smalere og ser an fra depresjonen sist til 2000-2007/8/9/10 før 2016 - 2018, 2019 - 2020, og nå 2023-2024.

Innenfor dette analyserte jeg jo Questerre siden ipo’n juni 2005 (1,91kr).

Den gang analyserte jeg Questere til 150kr aksjen blue sky. Denne samme fundamentale analysen omformet jeg teknisk og serverte den gang kommende 30kr aksjen. Dagen etter kom DNB med en fundamental analyse givende det akkurat samme. Resten er historie.

150 kroner bluesky tok jeg dog ned til 75kr aksjen etter selskapet måtte reorganisere de økonomiske perspektiv i kampen mot Québec. Men mener jeg muligens justerte før det - det var en november (2007?) hvor jeg la ut en negativ analyse og hvor aksjen falt. Kan ha vært der selskapet fant det nødvendig å dele rettigheter.

Med 75 bluesky kunne jeg dog fortsatt forholde meg til 30kr, noe handelen støttet og gav tekniske konstruksjoner til. Aksjen smalt jo opp mot 30 igjen. Men mener jeg konsentrerte om faktisk verdi ved 27kr., og aksjen forholdt seg til anslaget der markert vurderte og kom til det samme.

Resesjonsbunnen vet alle om ved 4,75kr. Det blir nå forbigått ved 5,25kr.

Når Questerre slo under 4,75kr år siden kunne jeg analysere 2,1kr. Så skjedde. Når under kunne jeg analysere 1,9kr så skjedde. Der etter (mener å huske 0,83), hvor bunnen vel kom ved 0,63kr (overkill = buy, buy, buy). Derfra kunne man analysere oppbyggingen hvor man så etter bølge 1. Etter bekreftelse kunne man se etter bølge 2. Bølge 3 tok av skikkelig, som 3dje bølger gjør, hvor man der etter analyserte bølge 4. Siden er det da konsentrert om bølge 5, som man ser ikke er i nærheten fullbyrdet.

I alt dette har større tekniske konstruksjoner gitt visse pris og tidsrefleksjoner, som har holdt mer eller mindre sann helt igjennom. Så her gjelder det å holde flere tanker in hodet samtidig. Det er mange tidsaspekter å holde styr på. Men det er ikke vanskelig om man kan det. Så 5 års refleksjonen (dvs fra nå og 5 år tilbake dekkende finansielle charts) forteller prisen kom ned fra 8kr. Vi finner midten av chartet og ser hvordan prisbildet har reflektert seg selv gjennom tidsperioden. Der vi nærmer slutten av refleksjonen fortelles om kommende 8kr. Men uavhengig vet vi om gapene ved 6kr, og vi vet om gapet ved 14kr. 6kr blir her tatt ut i kommende prissøyle. Og der det argumenteres at 11 års refleksjonen nå går i samme slengen kan gapet ved 14kr bli tatt ut samme tid. Men refleksjonen der man finner gapet ved 14kr stopper ikke der siden refleksjonen kommer ned fra 30kr. Men, som bølgeformasjonene, refleksjonene, og tidligere handel har påvist, ligger sannsynlighetene til at det ved kommende neste gang prisen ikke stopper opp ved 30kr, men heller, i relasjon til fundamental verdi og teknisk ståsted, bykser opp igjennom og sikter 55kr. Bluesky er fortatt 75kr, men siden Binnion har gjort mange nødvendige grep står jeg på lett- foten til å flytte kursmålet høyere.

I mellomtiden står vi ved det analyserte prisgulvet hvor 1,91-2,1 er toppen av planken og 1,5 bunnen. Så der man har fundamentalanalyse, og tekniske analyser over flere tidshorisonter konsentrerer jeg nå ved dagstradingsrange, (timer, minutter, ja og sekunder) samtldig som å ha lenger perspektiv under kontroll. Tidligere la jeg ut analyser måneder og år i forveien. Det ble for mye for enkelte. Jeg tenderer nå heller til å analysere langt nærmere anslaget. Og man kjenner treffene langt nærmer på kroppen. Ja, noen blir rett og slett fornærmet. Og det er alltids gøy.

Så tror det dekker det meste.
Redigert 30.12.2022 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
30.12.2022 kl 20:12 5251

Durham: Takk for god og oppklarende info, litt med te skje til meg som ikke leser hele bilde/historien teknisk som deg😀👏🙏

Når sånn ca. ser du teknisk for deg at dette inntreffer igjen, snakker vi måneder eller år?😀
…..
Der vi nærmer slutten av refleksjonen fortelles om kommende 8kr. Men usette vet vi om gapene ved 6kr, og vi vet om gapet ved 14kr. 6kr blir her tart ut i kommende prissøyle. Og der det argumenteres at 11 års refleksjonen nå går i samme slengen kan gapet ved 14kr bli tatt ut samme tid. Meningsmettet ved 14 stopper ikle der siden refleksjonen kommer ned fra 30kr.
Slettet bruker
30.12.2022 kl 20:26 5371


Ta frem graf - må være detaljert og god, ellers ingen vits. Teller man dager ser vi etter anslag når som helst. Man ser dog gjennom disse 5 år at dagene ikke alltid matcher helt perfekt, men hvor markedet da heller kompenserer på ett eller annet sett. Det du ser svært lite av er hvor en refleksjon har gått stikk motsatt den reflekterende originalen. Har du opp månedlig, og hvor en prissøyle tilsvarer en måneds tid ser du også at refleksjonen fra 8 kr inntreffer når som helst. Når jeg først skrev om akkurat 5 års refleksjonen skrev jeg ved/innenfor midtre januar. Så det er romanslaget. Jeg skrev dog også om den oppbyggende trend og hvor vi vil kunne se flere volatile slag med prissøyler på veien. Jeg forventer det i storstil når som helst.

I alt dette har jeg bevist flere poenger. Og blant dem at gaps er en sannhet. Da vet man at 6 og 14 blir fylt - om man så liker det eller ikke. Det skjer.

Så er det klart det er enorme forskjeller på de som kan både se og handle i forhold. Uavhengig går det an å spørre. Det er selvfølgelig OK. Men pågående fortsatt idioti blokkeres. En mulighet alle har forøvrig.
Fjellbris
30.12.2022 kl 21:57 5367

Takk igjen Durham og ha et spennende og riktig godt (QEC) nyttår!😀🚀🍾
Slettet bruker
30.12.2022 kl 22:00 5451


Jeppsi. Godt Nytt År.

23:43: Gullprisen dro opp oljeprisen. Score!

Redigert 30.12.2022 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
31.12.2022 kl 08:36 5450

@fjellbris, og dette ble du klokere av? Disse kursmålene 30-50-75kr vil aldri skje uten utvinning i Quebec eller full ertatning så dette er bare drømmeri fra ende til annen fra Durham! Vi som ikke skjønner en dritt av hans analyser anser han som rett og slett dumme, ja dere må gjerne tro på dette vrøvlet men dere kan like gjerne ringe Spå-telefonen og få god underholdning og analyse av Qec der tenker jeg, men som minsin sa, fin og humoristisk lesing disse Durham analysene! GODT NYTT ÅR! :))
BIF78
31.12.2022 kl 10:04 5383

Og igen sætter Peter Sellers sig som dommer over andre og hvad de må skrive.... Flot, Peter, at skrive andre er dumme. Ja, analyserne er meget svære at læse og nogle af kursmålene er urealistisk høje, men du kan jo bare blokkere ham. Men det kunne være spændende, at du kom med noget konstruktivt ift kursmål. Det har jeg ikke set fra dig. Jeg har kun set en masse bedrevidende indslag uden indhold fra dig. En periode råbte du hurra hver gang OPC skrev noget. Men det er stoppet.

Godt nytår til alle andre QEC'ere.
Oasen
31.12.2022 kl 12:24 5296

Skjønner ikke ståa her inne, folk som klager og syter til den store gullmedaljen. Gjør deres egen research og se om det er noe å investere i eller la vær..hvis dere ikke forstår en annens analyse så er det helt ok men la vær å kommentere.
Folk legger ut det dem tror kan ha noe med bedrift/kurs å gjøre så la dem..til syvende å sist er det du selv som skal gjøre undersøkelsen og investeringen for deg.
Peter Sellers
31.12.2022 kl 12:42 5354

@BIF78, da må du lære deg å lese!! Jeg skriver at Durham mener de som ikke skjønner hans analyser er dumme og da i den sammenhengen så er jeg iflg Durham DUM! Jeg skjønner ikke noe av hans analyser så i denne sammenhengen så har Durham uttalt tidligere at de som ikke skjønner er dumme, så da er det vel Durham som er dommer i denne omgang, eller?? Dessuten hva er problemet ditt? Er det de som er litt kritiske du har problemer med? Jeg vil gjerne se disse tallene Durham prater om men vi er foreløpig langt unna!! Jeg skrev at 30-50-75kr som Durham nevner får vi ikke oppleve uten utvinning i Quebec!! Så les nøye denne posten så kanskje du forstår!! Godt Nytt År BIF78
Peter Sellers
31.12.2022 kl 13:03 5413

@Oasen, er ikke dette et debattforum og er du en av disse som ikke vil se kritiske innlegg? Jeg har vært med siden 2017 litt ut og inn fra tid til annen men er nå ganske tungt inne!! At en del av oss ikke skjønner analysene til Durham så har vel ikke det noe med klaging og syting å gjøre,men du forstår kanskje du? At han snakker om kurser som var reelle for 5 år siden har da ingenting med hvor vi er i dag samt det som ligger foran oss...Durham presterte t.o.m å legge skylden på oss aksjonærene for at kursen er der den er per i dag, bra analyse ikke sant? Er det virkelig sånn at dersom man ikke forstår at kursen skal til 75kr at man ikke kan stille spørsmål på hvordan vi skal komme dit? Vi har hatt div debattanter her tidligere som Kimj han hadde svaret på alt når det gjaldt Bill21 og at den saken var løst asap med ditto pilot, han er borte!! Da var det halleluja stemning rundt alle hans innlegg for han hadde løsningen, men vi har til dags dato ikke sett eller hørt et PIP fra myndighetene i Quebec hverken med godkjenning av pilot og utvinning av gass i Lowlands, vi kan jo leve i håpet, noen som er uenige og vil debattere?
Oasen
31.12.2022 kl 13:19 5421

For all del vær kritisk det har alle rett til. Men hær inne vet ikke folk når man skal stoppe med det som jeg ser som barnehage krangling. Jeg forstår ikke analysen bare så det er sagt ,samtidig så bryr jeg meg ikke og legger ikke tid å krefter på å diskutere den heller siden jeg har tro på at ting må på plass i questerre og det blir det å gjøre på sikt.
Se hva som skjer i verden med energi tror dere det kommer av seg selv? Finn og vent på nyheter dette er en risk aksje og håndterer ikke man ikke det så gå til noe annet.
BIF78
31.12.2022 kl 13:31 5474

Jeg har hverken problemer med dem der er kritiske eller positive. Der er bare for mange indlæg der er mere luft end indhold. Sådan læser jeg dit indlæg. Faktisk ret mange af dine indlæg. Men det kan godt være, at jeg ikke læser norsk godt nok, så jeg misser alle dine gode pointer. Jeg tvivler dog.

Godt nytår.
Peter Sellers
31.12.2022 kl 15:53 5364

@Oasen, Godt Nytt År! La oss håpe den slår inn som en Lotto vinner en eller annen dag :)))
Oasen
31.12.2022 kl 17:19 5368

Takk og godt nytt år til alle! :)
njn-
31.12.2022 kl 18:59 5347

Din ANALYSE av Durham er etter min mening, skitt kasting mot andres kunnskap som viser ditt eget stå sted.

Et riktig godt nyttår til alle på forumet.

2023 blir et spennende år for QEC.
njn-
01.01.2023 kl 01:20 5427

Føler du deg truffet?
Fjellbris
01.01.2023 kl 10:30 5338

Riktig godt QEC nyttår alle sammen!😀
……..
Spår energikrise i hele 2023
Absolutt alle ekspertene venter at gassprisene i Europa vil holde seg skyhøye gjennom 2023. I gjennomsnitt spår de over 200 dollar pr. fat oljeekvivalenter. Også oljeprisen skal stige noe fra dagens nivåer.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/01/01/7972426/spar-energikrise-i-hele-2023
Redigert 01.01.2023 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
01.01.2023 kl 13:35 5266

@njn, jeg har absolutt ikke bedrevet med skittkasting om Durham! Jeg har bare stilt spørsmål om holdbarheten av det han skriver. Han påstår at vi som ikke skjønner hans analyse er mer eller mindre dumme/idioter senest var det minsin som fikk fingeren da han kommenterte Durham sin TA, hvorfor er det ingen som kommenterer det når Durham går til person angrep?....Durham mente da at minsin ikke har det minste peiling på analyse....videre så skrev Durham at det er vi aksjonærene som er skyld i at kursen ligger der den ligger, ganske sært og uten rot i virkeligheten spør du meg!! I utgangspunktet så kan Durham skrive hva han vil for mitt vedkommende men å prate om 8kr 14kr 30, 50 og 75kr er for meg helt gresk så lenge han ikke forklarer hvordan vi skal komme dit, vi ligger å surrer rundt 1,50kr....for å komme til 30kr osv så er vi helt avhengig av at Qec for go for utvinning i Quebec men pt så er vi ikke der så Durhams kunnskap stiller jeg spørsmålstegn ved, men herre min gud morsom lesing det Durham skriver, og igjen njn dette er et debattforum hvor vi kan diskutere enten vi er bull eller bear. Det kan ikke være sånn at hvis noen ikke er enig ja da skal han tas, ref: alltid noen som er ute etter OPC1000 som er kritisk fra tid til annen men også positiv, samme med SP som stort sett har fått rett når det gjelder kurs og foreløpig ingen utvinning i Quebec! NJN Godt Nytt År så får vi håpe at Qec snart begynner ferden nordover :))
Peter Sellers
01.01.2023 kl 13:51 5279

@Oasen, jeg anser ikke Qec som en risk aksje for selskapet tjener penger og er gjeldfritt, så hvorfor skal Qec være risk aksje ser det ingen grunn til. Oppsiden er langt større enn nedsiden for regnskapet tilsier vel en kurs på rundt 3-5kr så her er det bare å sitte rolig, nyheter i media har ikke hjulpet oss på kursen ei heller de positive Q rapportene men før eller siden så kommer oppgangen!! Godt Nytt År til deg Oasen :))
elnomi
01.01.2023 kl 14:10 5281

Jeg utelukker ikke ar QEC kan se 2 tallet igjen i 2023 med maks flaks og stang inn?
Jensi
01.01.2023 kl 14:46 5259

Jeg foventer noget mere

Der må snart komme nyt
Både quebec
Samt red leaf
Slettet bruker
01.01.2023 kl 16:03 5189

@Peter Sellers, godt nytår til dig 🎉🥂
Helt enig i din antagelse om, at QEC jo tjener penge og er et gældfrit selskab, så vi vil før eller siden her i 2023 se en fair prisning mellem 3 og 5 NOK (ved godt at jeg bliver haglet ned af OPC m.fl)

Vil ikke blive overrasket, hvis vi ser et Januar-rally frem mod næste Q-rapport i starten af Februar 😉
Redigert 01.01.2023 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
01.01.2023 kl 16:11 5162

Godt nyttår til deg også Elly! Tror også vi får en fin oppgang nå frem mot Q4 pres start februar og da tidenes Q4 pres. Ref gass (energi)priser 2023 og QEC som har meldt økt produksjon i år så tror også jeg på kurs 4-7 neste år på samme tid. Så venter vi også på avklaring/ beløp erstatningen som ivertfall ikke er kr 0,-😉 Risk/reward QEC i år fra kr 1,50 er derfor meget god, håper QEC kan bli en av årets nyttårsraketter, skal også kjøpe mer om muligheten byr seg +/- 1,5.
…..
Spår energikrise i hele 2023
Absolutt alle ekspertene venter at gassprisene i Europa vil holde seg skyhøye gjennom 2023. I gjennomsnitt spår de over 200 dollar pr. fat oljeekvivalenter. Også oljeprisen skal stige noe fra dagens nivåer.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/01/01/7972426/spar-energikrise-i-hele-2023
Redigert 01.01.2023 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
minsin
01.01.2023 kl 16:51 5094

Til opplysning så har jeg selv beregnet meg frem til ett kursmål på 4-7 kr... grunnen spriket i kursmålet er i hovedsak varierende energi pris, noe usikkerhet rundt produksjon og produksjonsmålene og at jeg mener markedet ikke anerkjenner verdiene i selskapet.
I forhold til lowlands er ikke annet enn erstatningen tilbudt av myndighetene med i denne beregningen ..

Når andre prater om kursmål på 15 og 30 kr ... så er dette så vil det ikke skje uten ei voldsom erstatning eller at lowlands får produsere lng.
Det er en viss sannsynlighet for dette , men har intet noe med TA og gjøre, derfor er det helt feil som Durham antyder
Når Durham videre drar paralleller mellom utvikling i aksjekursen til QEC og gull prisen eller andre indikatorer som ikke har særlig relevanse..
bølgeteorien stemmmer heller ikke med EWT
Uansett , jeg mener Durham har en masse begreps feil i sine teorier..