RECSI uke 30

Slettet bruker
RECSI 25.07.2022 kl 09:21 62878

Ukes-tråd er fortsatt populært, så vi kjører på!
Tar sjansen på å opprette tråden siden ingen andre har gjort det enda.

Uke 29 endte på 16,405, en liten oppgang fra forrige ukeslutt.
Rundt 16.32 svingte kursen med 93 øre opp og ned. Ca. +- 5.7%.
Mye, generelt sett? Ikke uvanlig, for "vår" aksje?

Ingen meldinger fra selskapet i uke 29, men mye action/underholdning i diverse REC-tråder på HO!

Spennende blir også denne siste uken i juli. Ikke minst med tanke på renteheving i USA. Hvor mye opp blir det?

Fortsatt spent på om det kommer noen børsmeldinger fra selskapet.

Og blir det fortsatt svingninger i kursen på "vår" aksje?

Ha en fin uke, uansett!
Dølle
28.07.2022 kl 14:06 6128

Mange på FA som bør roses. Utrolig hvor mye bra info som graves frem. Taxisjåførene som skal øse av sitt overflødighets horn er mer av irriterende kaliber.
Småplukker
28.07.2022 kl 14:20 5974

Ikke alle tør sprette champagnen enda. Særlig usikkerhet hva Synema - som ifølge Politico fikk vite om avtalen onsdag - vil gjøre.
https://www.rawstory.com/we-ll-believe-it-when-we-see-it-pass-skeptics-say-of-schumer-manchin-deal/
c
28.07.2022 kl 14:20 6009

Lurt, ja den är nödvändig. Jag är heller inte övertygad förrän det är stämt igenom…zzz
Anywhere
28.07.2022 kl 14:23 5974

Hanhwa sørger nok for nyse-notering om det kjennes riktig, til rett tid.
Slettet bruker
28.07.2022 kl 14:23 5984

Mange kommer med gode bidrag og takk til dem, og omvendt tommelen ned for dem som mener de er bedre enn andre og bruker taxisjåførene som stempel på dum-dummere- dummest. Det er passe dølt og litt irriterende spør du meg! Hold deg til saken og ikke rakk ned på yrkesgrupper du kanskje en gang vil tilhøre :-)
Slettet bruker
28.07.2022 kl 14:36 5922

Om avtalen går igjennom vil den kunne gi Rec 500 millioner ekstra i året på bunnlinja.

Stigningen i dag har økt selskapsverdien tilsvarende, men støtten som nevnt ovenfor vil gjelde hvert år i 10 år.
Slettet bruker
28.07.2022 kl 14:37 5959

En noe betryggende uttalelse i forhold til Sinema, ref artikkelen du postet:

"Manchin said in a statement that the deal would ensure "that large corporations and the ultra-wealthy pay their fair share in taxes," though it doesn't contain the tax rate hikes on rich Americans and big companies that Democrats initially wanted to include in the budget reconciliation packages before they were shot down by Democratic Sen. Kyrsten Sinema of Arizona."
Knekker
28.07.2022 kl 14:44 5885

Hvorfor brukes taxisjåfører som noe nedlatende , går igjen og igjen fra de som er bitter her inne :) jobbet selv som taxisjåfør i ungdommen. Nå har jeg sikkert mer midler enn deg og familien din til sammen , men jeg hever meg ikke av den grunn. Tror det å komme fra ingenting er sundt for egoet .
Slettet bruker
28.07.2022 kl 14:49 5830

Jepp. Ingenting er sikkert. Men virker som en avtale som alle parter kan godta. Håper vi får en positiv uttalelse fra henne ila dagen🙂
Slettet bruker
28.07.2022 kl 14:57 5849

Selv en konservativ demokrat er fortsatt en demokrat. Manchin brukte bare makten sin til det ytterste og fikk viljen sin på mye.

Jeg tror hun Sinema også vil godkjenne. Noe annet vil være selvmord blant sine egne, det er nå eller aldri. Hun har også fått litt gjennomslag.
Redigert 28.07.2022 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
Null
28.07.2022 kl 15:16 5673

Lukker vi over 18,2 så er dagen god den
Kanskje hod er bra også

Ikke så politisk jeg
komponisten
28.07.2022 kl 15:23 5608

Jeg vet ikke med sikkerhet hvem på forumet her som er den største og beste sjarmøren, men kan vi ikke spleise på til en flott blomsterbukett og så sender vi han eller hun på et sjarmerende sjarmøroppdrag hjem på døren hos Sinema slik at vi iallfall kan være sikret hennes stemme og støtte!
MorganKane
28.07.2022 kl 15:27 5620

Kanskje vi skal legge til Sinema....

https://www.goodreads.com/book/show/27270775-kanes-kvinner#CommunityReviews


Ps! Det er noen mindre skjær, men hun er positiv til miljø/klima og en minimumsskatt (15%) til de største...
Småplukker
28.07.2022 kl 16:11 5398

Skal jo alltid være noe - senator Dick Durbin covid-positiv og dermed ikke demokratisk flertall i Senatet inntil han er tilbake😤😤😤
Redigert 28.07.2022 kl 16:14 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
28.07.2022 kl 16:17 5368

En close over 18,18 vil være en bekreftelse på en OHS som igjen indikerer en oppgang til ca. 21,15 og slik det ser ut akkurat nå, så bør vi ende over dette nivået i dag :-)
Slettet bruker
28.07.2022 kl 16:28 5572

Det var gøy,en normal sluttauksjon🏦
Null
28.07.2022 kl 16:29 5615

18,37
En fin slutt på dagen
Opp i auksjonen også
Go
Sol dag
Slettet bruker
28.07.2022 kl 17:04 5320

For ti år siden snakket man fremdeles om en fremtidig klimakrise, nå er vi allerede der, i en veldig tidlig fase (tørke, ekstremvær, havnivåstigning som fremdeles kun påvirker noen få øyer i varmere strøk..), hvor verden kun såvidt har fått smake av den kollosale smerten denne krisen kommer til å påføre kloden vår i fremtiden. Det er ikke lenger snakk om - OM - vi kommer til å bli påvirket, men i langt større grad om hvor mange hundre millioner mennesker som etterhvert blir vesentlig forstyrret av klimautfordringer som havnivåstigning, tørke, vannmangel, matmangel, ekstremvær...

Jeg skal ikke holde et klimaforedrag, det overlater jeg til forskerne, men sett i sammenheng med at verdens ledere de neste årene vil bli nødt til å sette et helt annet fokus og trøkk på hvordan å bremse farten i global oppvarming, så vil dyktige, teknologiledende, grønne industriselskaper som Rec møte en enorm etterspørsel etter sine produkter, og det er rett og slett vanskelig å fatte per i dag hvor stort potensiale som ligger i dette selskapet de neste årene og tiårene. Og da har jeg ikke engang snakket om energisikkerhet og dette områdets betydning for Rec og dets likesinnede (selskaper). Men nå skinner solen og grillen skal snart fyres opp, så god middag alle mann!

Med vennlig hilsen Oslo Taxi
Redigert 28.07.2022 kl 17:06 Du må logge inn for å svare
økon
28.07.2022 kl 17:20 5234

Havnivåstigningen påvirker nok mer enn noen få øyer i varmere strøk! For eksempel merker hele østkysten av USA at ekstremt høyvann kommer oftere, og stadig høyere, fra Texas til Florida til New York, som det sies her: https://sealevelrise.org/
Xavi2000
28.07.2022 kl 17:46 5107

Fantastisk fin dag! Husk å nyte slike oppturer
Stabukk
28.07.2022 kl 18:37 4842

To spørsmål:
1. Kva teknisk formasjon ser Sa2ri for seg etter at vi kan ha nådd ca. 21,15?
2. Kan det likevel «berre» bli president-ordre dersom ein eller fleire sjuke senatorar hindrar eit politisk vedtak før mellomvalget?
Småplukker
28.07.2022 kl 19:22 4676

Slik jeg forstår det 3 hinder pakken må over før vi kan puste ut:
1. Synema, demokratiske senatoren som har vært bremsekloss på det meste, sammen med Manchin. Sier hun ja?
2. Parlementarikeren. Skal være en partiuavhengig rolle som overser om pakken kan gå gjennom som reconcilliation (med simpelt flertall i Senatet). Må ha nok med budsjett å gjøre til å få tommel opp fra denne.
3. Den vanskelige, konservative fløyen blant demokratene i kongressen. De må jages/smiskes på plass. Så har vi i tillegg det uheldige ved at Dick Durbin er blitt covid-smittet, og inntil han er tilbake i Senatet har ikke demokratene det knappe flertallet de MÅ ha for å stemme dette gjennom. Men dersom de tre andre hindrene løser seg så er det uansett snakk om dager før han kan bli med på en avstemming. Da kaller nok Schumer inn til en ekstramøte, selv om det skulle skje etter den planlagte pausen 6.august.
DjTao
28.07.2022 kl 20:22 4276

Jeg kjenner ikke til Sinema og hva hun står for politisk men synes det virker politisk uklokt å velge å stå alene mot resten av partiet sitt og ikke stemme for Inflation Bill pga en økning i beskatning av kapital forvaltere. Manchin har jo faktisk et poeng! Det gir ingen mening at de skal skattes på lik linje med de som risikerer kapitalen sin.

Dette går igjennom ☀️😎

https://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/3578066-manchin-says-he-is-firm-on-carried-interest-tax-loophole-despite-sinema/
Redigert 28.07.2022 kl 20:41 Du må logge inn for å svare
Småplukker
28.07.2022 kl 20:29 4234

Vel, Manchin og Synema har hver for seg byttet på å stå alene mot resten av demokratene det siste året. Så det er langtfra noen umulighet nå heller. Desverre.
Men nå er det ikke mer tid igjen å miste før mellomvalget, så det er jo å håpe at presset skal være så gedigent nå, at hun oppfører seg noenlunde kollegialt. Det er jo lov å håpe.
Bond
28.07.2022 kl 20:34 4215

Det meste innen sol og batteri går som ei kule i US, så forhåpentligvis er det enda mer oppside for recsi i det korte bildet. Plug power, sunrun og sunpower er opp hhv 15,25 og 26% så langt i kveld.

Tror på videre opptur i morgen, før det eventuelt gevinstsikres noe til uken dersom det ikke kommer flere nyheter.
Med det sakt: det kan godt være vi starter morgendagen i rødt, men snur til kraftig grønn ut på dagen.
Fomo slår inn nå, og der er nok ikke mange som tør å sitte utenfor gjennom helgen da denne kan smelle på nytt allerede mandag morgen!

Snart er vi uttaskjærs, og da er det bare å cruise over en blikkstille atlanter😅

//Bond
Stabukk
28.07.2022 kl 20:35 4231

Takk, både Culibre og Småplukker for oppklarande tilbakemelding. CNN-artikkelen viser kor viktig denne pakken er. Kan ikkje tenka meg at Arizona-senator Synema er noko hinder. Og med mulighet for ekstramøte bør pakken gå i boks. Noko anna ville jo vera direkte tragisk og katastrofalt for Demokratane når Manchin endelig har gitt etter.

Med hensyn til teknisk analyse er spørsmålet om kurs etter evt. 21 meir eit hjertesukk: Å bli med på ny short-styrt nedtur mot til 15-16 er eg usikker på om eg har ork til. Difor må forventa vedtak på den siste pakken bli grundig og positivt omtalt av Rec før eller ved Q2. Selskapet bør og kunna ha andre signal eller meldingar å komma med, for skapa den tillit som trengst for å stabilisera kursen på 20-nivået. Kurs 20-21 vil gi solid pluss ved salg, men tanken er å bli med vidare. OPP!
Slettet bruker
28.07.2022 kl 20:36 4237

Hehe, kursen er fortsatt 10% under Hanwha sin inngang og EMI. Kursen er latterlig lav, og nå er det vind i seila.

Nå er prisen på poly utrolige 40 dollar/kg. På toppen kommer 3 dollar/kg i tax credit. Og et utsolgt ML i mange år.

Kursen kan være hva som helt, men snakke om teknisk i disse dager er bakstreversk //
Redigert 28.07.2022 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
Null
28.07.2022 kl 20:53 4110

Hadde vært fint å fått bekreftet avtaller nå da tar det virkelig av....
Jeg er sikker på at det kommer bekreftelse før Q2. så da kan vi alle bare vente det ut,,,,, så nå at jeg selv var inne på topp 200 listen pr 01.01.22
Så er vel en "stor" eier jeg også da ;)

Håper alle som meg sitter rolige å tar litt til utover, har flere stk nå enn i jan så det blir sikkert fint

Og for å si det slik
Jeg har sittet så lenge, at jeg tar noen år til :9
OM ikke Støre tar meg da..... med skatten sin for "vanlige folk"

Null
Slettet bruker
28.07.2022 kl 21:00 4065

Noen som vet når det skal stemmes over chips billen? Ser Biden referere til: Stem den gjennom i dag…

https://thehill.com/homenews/administration/3578171-biden-urges-house-to-put-politics-aside-and-pass-chips-bill/
Slettet bruker
28.07.2022 kl 21:03 4125

Topp 200 ja, aiaiai. Hvor går grensen på topp 200 da?
Pippen
28.07.2022 kl 21:11 4116

Synema har baller hvis hun skroter denne avtalen!
Jeg er ganske sikker på at demokratenes knappe flertall ryker etter valget i november. Alle de gode tingene i denne avtalen som nå ikke vedtas innen kort tid, kommer neppe til å bli vedtatt i det hele tatt. Da har hun valget. En demokratenes avtale hvor hun er uenig i enkelte punkter, eller alt fortsetter som i dag i to år til, og deretter bye bye Biden. Tap tap for henne.
Jeg kjenner ikke til henne, men tipper hun kommer til å bli utsatt for et ganske intenst press nå.
Pippen
28.07.2022 kl 21:24 4015

Utdrag fra pressemeldingen til Hanwha i dag. Jeg vil vel tro de har lyst til å komme i gang så fort som mulig i USA ;)

By business segments, Qcells, the renewable business division, saw 22.6 percent of year-on-year growth to 1.2 trillion won. Its operating profit increased to 35.2 billion won, marking the first time that the renewable business profits turned black since the third quarter 2020.

The turnaround was largely attributable to increased sales prices of Qcells’ solar panels in the U. S. and Europe, where countries are planning on expanding renewables in their total energy mix to establish secure energy supplies and achieve carbon reduction goals.

The strong demand for solar modules is expected to continue, as fossil fuel-generated electricity prices remain high amid the ongoing geopolitical uncertainties. The market turbulence has sent the fossil fuel prices record highs, accelerating renewable energy transition globally.
Småplukker
28.07.2022 kl 21:27 4037

De får uansett ikke stemt den gjennom Senatet før Dick Durbin er ute av covid-isolasjon. Demokratene har knappest mulig flertall, selv med visepresidenten sin dobbeltstemme, så de må ha hver eneste senator tilstede (At det så i 2022, ikke er mulig å stemme digitalt fra hjemmekontor, er udiskutabelt en fullstendig tragisk utdatert praksis. Men det kan vi vel diskutere en annen gang).
PS: Så nå du spurte om chips-bill. Sorry. Men den er vel gjennom senatet og skal til kongressen?
Redigert 28.07.2022 kl 21:28 Du må logge inn for å svare