Zenith Energi - Forventninger til halvÄrs rapport 31.8.2022?

Frodon
ZENA 27.07.2022 kl 09:27 7093

Hva forventer dere av strÞm, olje og gass produsenten sin halvÄrs rapport? Overskudd pÄ driften?
Redigert 29.07.2022 kl 14:34 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »
jantt
28.07.2022 kl 18:10 2469

Det eneste som jeg ser kan fÄ kursen til at stige er hvis Zena begynder at kÞbe egne aktier.
Der er alt for mange aktier.
futureistoday
28.07.2022 kl 21:23 2335

Jeg startet med og kjÞpe en lyttepost her som mange andre, men siden den gang har jeg kjÞpt meg kraftig opp i zena. Vippepunktet for meg var nÄr de fikk landet feltene i Tunisia for det som mÄ sies Ä vÊre drops og karameller. Det er helt klart at flere ikke forstÄr hva de faktisk har oppnÄdd kun pÄ ett Ärs tid mtp oljeproduksjon og arbeid som har blitt lagt ned i forskjellige land. Det har vÊrt og vil nok fortsatt vÊre kommunikasjon ut til markedet som ikke stemmer i det hele tatt pga byrÄkrati og annet som zenith ikke rÄder over. Det gjÞres arbeid i alle ledd i zenith Italia, Tunisia og Kongo. Spoler vi frem ett Är til sÄ spÄr jeg at zenith vil stÄ i en svÊrt sterk posisjon. Det vises ikke igjen i aksjekursen pdd, det er mange utÄlmodige sjeler her (forstÄelig i noen aspekt) men alle som har vÊrt i gamet en stund vet godt at en dag sÄ blir det skifte i kurs og mange vil angre sterkt pÄ og ha solgt sin post i zenith. Faktum er at idag sÄ tjener zenith penger pÄ sine operasjoner og betjener sine gjeldsforpliktelser og har cash til og utfÞre nye investeringer pÄ sine felt. De har ogsÄ en kredittrating og vist bÄde vilje og evne til og fÄ nye lÄn til f.eks stÞrre felt.

Flere som skriver de kun har lyttepost her pga Lotto aksjen kan slÄ til, skulle Þnske de samme folkene fant frem kulerammen og sjekket oddsen for at zenith gikk til himmels vs og fÄ rett kupong pÄ norsk tipping (ps. Jeg tipper ikke Lotto)

Setter pris pĂ„ dine innlegg FrodonđŸ‘đŸ»

Mvh
kokkohill
28.07.2022 kl 21:54 2296

Tror faktisk mye kan lĂžsne for zena. Politisk drahjelp og bruk av press for hurtigere prosesser i Afrika vil gjĂžre en stor fordel.
NÄ var vel Italiensk utenrikstjeneste pÄ hÞyt nivÄ i Kongo for Ä legge slikt press nylig.
StĂ„ pĂ„ Frodon , mye god innfo du kommer med 👍
mohitas
28.07.2022 kl 22:28 2238

Har selv en lyttepost pÄ 600k aksjer, men mulig jeg dobler fÞr Äret er omme. MÄ se det litt ann om jeg skal flytte litt pÄ portefÞljen min. Veldig enig i at folk ikke ser hva selskapet holder pÄ Ä skape. De utvider pÄ strÞm og finansierer ny brÞnn pÄ opptjente midler. Informasjonsflyten fra selskapet er ogsÄ meget bra for tiden. Det viktigste nÄ er ikke kursen, men at de fÄr suksess med kommende prosjekter.
Frodon
29.07.2022 kl 14:34 2015

Veldig hyggelig Ă„ hĂžre ;) Det ser ut som vi stort sett er enige!

Ser jeg fikk litt fylling fra utÄlmodig selger igjen, perfekt. Trodde ikke det var flere igjen av dem ;)
Andpaal71
25.08.2022 kl 12:23 1587

Lurer jeg ogsÄ pÄ!!
MarketGunsling
25.08.2022 kl 12:34 1550

I expect them to have banked between $14-18 million in sales and to have overheads of approximatley $10-11 million so I would expect to see a profit of between $3-7 million before forex transactions and other accountancy devices.

People have said on this thread that the sales only occurred after the accounting period was over, which is technically correct, but I do not think that it is how the accounting will be done. I think that the accounts will show the value for the oil that was produced in the time period otherwise the accounts would be fundamentally useless as they would show a loss this year and a massive profit next year which does not accurately reflect what has been going on with the company. From an accounting point of view the value of the oil is efectively realised when it is taken out of the ground and stored not merely when it is sold - that is just about cash flow.

As I have said a number of times on here, if my calculations are correct then this would show everyone the staggering transformation of the company. I am really looking forward to August 31st as I think that it will mark the moment that stock market starts to completely re-rate Zenith’s potential and will be the springboard from which the share prices rises to many multiples of its current value.
Andpaal71
25.08.2022 kl 12:36 1542

đŸ€žđŸ»đŸ‘
BMU
25.08.2022 kl 16:33 1392

So my cristell boll was wright 😊 about to potential god news .First one is on 31.08. and the second one about right after maybe a week or so after. I have made weary dangerous prediction luck s like it will become true 😂 ( and it well not be the first time in my life.) 😂😂😂
Gullit
25.08.2022 kl 16:35 1382

Elsker engelsken din.. mÄtte du fÄ rett i alt
Pe9s
25.08.2022 kl 16:59 1307

It’s not the fart that kills
 its the smell.
BMU
25.08.2022 kl 20:58 1111

Thank you 😊 it's homemade for a spices I use Google translate 😂😂😂😂
    «
  • 1
  • 2
  • »