Okeanis - hvor skal dette ende?

Jubalong2020
OET 28.07.2022 kl 23:10 168285

Er det ingen som sitter på OET her? Eller er det bare FRO som gjelder?

OET handles nesten daglig på ath, er opp 15% siste måned og 75% hittil i år. FRO har i samme periode gått hhv 0% og 47%.

På Twitter spekuleres det i voldsomme utbytter i 2023, kanskje allerede per 2q22. Noen som har innsikt i dette?
Redigert 29.07.2022 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
25.10.2023 kl 10:21 5527

Neida det kan de ikke. Men å stige mer på børsen en Okeanis det kan og gjør de også i dag.
ks1977
25.10.2023 kl 19:00 5463

Stemmer det du sier nå? Ikke uenig i at SUBS ikke betyr 100% spikret, men at det er en shortliste hvor det da tydeligvis er flere redere som forventer å få den jobben stemmer vel ikke? Subs er vel et "mellomsteg" hvor chartrer skal sjekke at skipet som er tilbudt faktisk oppfyller kriteriene de ble enige om (at subs failer skjer jo, men da spesielt i sterkt stigende markeder hvor chartrer misbruker subs)

What does "On Subs" mean?:
When negotiations are concluded, the fixture will be confirmed on subjects with a subs expiry time upon which the fixture must be fully fixed/confirmed or the fixture will fail (or subjects must be extended).
https://twitter.com/TankersInt/status/1237728125854920711
ibyx
26.10.2023 kl 09:26 5303

OET ligger gjerne og bryner seg på en motstand rundt 307?
Dersom ratene holder seg eller gradvis styrker seg så vil sperren kunne bli en propp? 🤔
ibyx
26.10.2023 kl 09:37 5268

Afra Bull. Synd OET ikke har litt større bredde noen ganger? Men det bygger seg gjerne opp andre steder også! :-)
https://twitter.com/ed_fin/status/1717430300479815701
ibyx
26.10.2023 kl 10:04 5270

Høyest omsetning i OET idag relativt sett i forhold til FRO og Hafnia som begge stiger mer enn 1% nå mens OET stanger mot "sperren"!
Kan fort bli ny ATH nå! :-)
Redigert 26.10.2023 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
NOELLE
26.10.2023 kl 13:47 5220

SUezmax går jo helt av skaftet de også :) Okeanis har 6 i ypperste og mest innbringende klassifisering !
NOELLE
26.10.2023 kl 19:07 5190

Okeanis har i tillegg spådd de sterke ratene i West nå å posisjonert seg for det. Fra q2 rapporten :

" We maintained focus on positioning
the fleet in the West as it is the main
driver of volatility and strength in the
overall markets "

Side 7 : https://www.okeanisecotankers.com/wp-content/uploads/2023/08/OET-Presentation-2Q23.pdf

-------------------------------------------------------------------

https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-10-26/oil-tankers-in-europe-fetch-100-000-a-day-on-vessel-shortage

100,000 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
---------------------------------------------------

Redigert 26.10.2023 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
NOELLE
26.10.2023 kl 19:41 5159

For et lite selskap som Okeanis er slik strategisk posisjonering meget viktig, men det forstår vel de fleste her inne. Innertier fra OET :)
Redigert 26.10.2023 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
NOELLE
27.10.2023 kl 09:20 5010

PAshipping : Spot rates: Suez- and aframaxes continue firming with an active market in the West and tight tonnage lists across the board. Both are pushing well into the USD 70ks/day and there is little to suggest this will change anytime soon. It finally spilled over to VLCCs as well yesterday where owners were able to push rates up ~10%. Flattish for product tankers where LRs remain the stars and MRs continue firming in the West. Drybulk remains under pressure and capes corrected down to USD 20k/day yesterd

_____________________

Hurra!
NOELLE
27.10.2023 kl 09:36 4987

Toget går sier bare jeg.
NOELLE
27.10.2023 kl 09:49 5003

Tror vi ser 400 kr her mye raskere enn mange tror er mulig. Vanvittige utbytter i tillegg.
Redigert 27.10.2023 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
27.10.2023 kl 10:55 4958

Okeanistoget ruller på, men Frontlinetoget ruller raskere. Kr 300 kan komme langt raskere enn vi tror. Flere ute med kursmål på kr 350 i løpet av 12mnd. Shipping er helt klart stedet å være godt investert.
ibyx
27.10.2023 kl 11:02 4949

Da ble det nyt ATH i OET igjen!
Kjører liksom litt på siden i rykk og napp?
Da er det bare Hafnia av "gullrekka" som "sliter" litt pga det store kjøpet igår med noen prosent rabatt. Mange som gjerne vil ha samme kurs da! Er sånn sett ikke troen på mer oppside det står på! :-)
Mr Jinx
27.10.2023 kl 11:09 4975

Enig der. Shipping av olje&gass dundrer videre. Jeg tror og håper "dundringa" vil fortsette minst et par år til. ⛴️🚀🛢🫡
Hellboy
27.10.2023 kl 13:07 4915

De utbyttene skal vel greit opp de neste årene og ;)

Pene rateøkninger i dag, og det er bare starten. Ikke er vi inne i høysesong, og de kommende årene med total flåtenedgang etc kommer til å bli gull for oss. Selv de mest optimistiske analytikerne vil jeg tro kommer til å jekke opp estimatene et par hakk de kommende par årene
NOELLE
27.10.2023 kl 13:55 4853

Chris Shipping 🚢🚢
@christankerfund
·
13m
Tanker FFAs, dirty strength continues:
- VLCC +5%
- Suezmax +2-6%
- Aframax +5-7%
- Clean Flat to +1%

Tanker equities green pre market and in Oslo. $FRO $NAT $EURN $TNP $TRMD $STNG $TNK $DHT $INSW $OET
JonasKr
28.10.2023 kl 09:36 4664

OET har vært et eventyr, kjøpte meg inn mellom 50 og 60kr i 2020, nå står kursen i over 300, samt utbyttene på veien 😀. Ingen planer om å selge ennå...
ibyx
29.10.2023 kl 10:00 4435

"Failed". Var den litt prematur? Eller bare tilfeldig?
Spennende å se de neste dagene om det meldes ny kontrakt og til hvilken pris da! :-)
https://app.tankersinternational.com/fixtures/e5406921-8b59-4d8d-b36e-bcc335661248
NOELLE
30.10.2023 kl 09:29 4140

Okeanis sitt utbytte for Q3 blir bra, men for Q4 og videre blir det utrolig store utbytter hvis ratene holder seg slikt man spår.

Liten uke så får vi resultatet, og gudingen fremover. En av de sterkeste aksjene, og en av de få man bör holde på nå i disse tider :)

Go Okeanis!

Liten graf som viser utvikling for FRO under siste supercycle :

https://twitter.com/JarmoFriman/status/1718905194723823892
Redigert 30.10.2023 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
NOELLE
30.10.2023 kl 12:23 4034

Da tar vi med denne som nå viser råsterk utvikling !!!

https://twitter.com/AyusoValue/status/1718942805387571220/photo/1
Hellboy
30.10.2023 kl 12:36 4012

Og den kjappe introen til PAS shipping daily i dag;

Spot rates: Momentum all over for crude tankers, with VLCCs in the
USGoM being strong, suezmaxes everywhere being strong –

Pene ratehopp.
NOELLE
30.10.2023 kl 13:27 3976

Chris Shipping 🚢🚢
@christankerfund
·
24m
Tanker FFAs mainly green:
- VLCC +1-2%
- VLCC US-China +8%
- Suezmax +2-6%
- Aframax Oct +2%, Nov -6%
- LR1 Flat
- MR TC2 +5%
- MR TC6 +2-3%
- MR TC14 -1%

https://twitter.com/christankerfund/status/1718961313043632566

Hellboy
30.10.2023 kl 14:22 3917

Det "verste" av alt. Eller beste for oss som er godt lastet her, er at ifht PAS shipping daily så er bare scrubberbonusen nesten halvparten av cash break even. Så da er det hyggelig å sitte i selskapet med den mest moderne flåten fremover :D
NOELLE
31.10.2023 kl 06:16 3776

Chris Shipping 🚢🚢
@christankerfund
·
12h
Tanker Index 10/30:

- BCTI: 793 (-8)
- BDTI: 1453 (+39)
ibyx
31.10.2023 kl 08:18 3756

Ja BDTI eller BAID har jo doblet seg på 6 uker! Ikke rart at OET buller og at det ikke bare skyldes at den "dilter" etter FRO som har sin ekspansjonsboost i tillegg!
https://www.investing.com/indices/baltic-dirty-tanker
NOELLE
31.10.2023 kl 17:45 3593

Vanvttig sterke rater nå. Kanon for både fro og oet

New Renown (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) USG/China Unipec (Hou) ExxonMobil (TCE: RV USD 92K @ 83 days / Actual USD 127K @ 64 days)
https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/111691
3:25 PM · Oct 31, 2023
·
1,393
Views

https://twitter.com/TankersInt/status/1719344794017689886
NOELLE
01.11.2023 kl 06:46 3422

Okeanis med sine top moderne suezmax kan le hele veien til banken.

https://twitter.com/ed_fin/status/1719579569169015210
NOELLE
01.11.2023 kl 07:46 3321

Alle vi som har investert i tank , nesten uansett selskap, får bare klappe oss på skuldra. Tank aksjene har holdt seg meget bra nå i en litt ruglete periode i verdens aksjemarkeder. Selskapene tjener enormt med penger for tiden, og det ser enda lysere ut i årene fremover. Okeanis har truffet eksepsjonelt godt med sin strategi med alle skip i spotmarkedet nå snart , samt fokus på posisjonering for en god del av skipene i west markedet. Skal bli en glede å lese resultatet den 9/11, og guidingen fremover. Er ikke umulig vi ser 380- 400 NOK innen jul, tror jeg. Så sterkt er momentet i markedet med alt som skjer i verden.
Redigert 01.11.2023 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
NOELLE
02.11.2023 kl 08:26 2904

Marhelm
@MarhelmData
·
3m
Crude freight rates for VLCCs departing from West Africa have notably strengthened in early October. This surge is attributed to rising oil demand for stock replenishment, alongside robust Suezmax and Aframax markets.
$INSW $DHT $FRO $TNK $NAT


longterm
03.11.2023 kl 09:42 2596

For oss som foretrekker at vi holder oss til bare en tråd:

OET: HAR SØKT OM BØRSNOTERING PÅ NYSE
Oslo (Infront TDN Direkt): Okeanis Eco Tankers Corp har søkt børsnotering på New York Stock Exchange (NYSE), ifølge en melding torsdag.

I forbindelse med en notering på NYSE er det ventet at Okeanis Eco Tankers vil endre noteringsstatus i Oslo fra primærnotering til sekundærnotering på Oslo Børs.

Det vil ikke bli utstedt noen nye aksjer i forbindelse med noteringen på NYSE, som ventes å skje rundt midten av desember.

TDN Direkt finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
NOELLE
06.11.2023 kl 06:57 2277

Da får vi resultatet på Torsdag for 3 kvartal. Det blir et bra resultat, men enda mer spennende blir det å se hvor mye de har dekket inn for Q4 allerede med de sinnsyke gode ratene man ser nå på Suexmax :) Så det jeg forventer er et bra Q3, så gudingen for et eksepsjonelt bra Q4 også videre pga sesonality nå er perfekt. Vi går nå inn i de sterkeste månedene sesongmessig for tank, og midt oppi det ekstreme regionale faktorer som spiller inn inn nå med alle krigene..

Alle burde vite her inne at Okeanis har de mest moderne skipene og hanker inn fete premiums pga det. Nå har de snart alle skipene på spot så det er ganske heftig for å si det forsiktig. US listingen f.o.m midten av Desember UTEN TRYKKING AV NYE AKSJER er rosinen i bolla :)
Redigert 06.11.2023 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
desirata
06.11.2023 kl 07:42 2221

Novelle enig,

Hadde forventa at meldingen om NYSE listing ville gitt aksjen en boost, men muleg vi må venta til actual US listing skjer, dvs mid Dec. Omsetning og dagleg volum kan 2-3 dobles, som i seg selv vil vedføre mere popularitet og høyere kurs.

Jeg så Capital link forum, de ligger på You Tube om product og crude oil, alle er postive framover. Vi må bare få mere stabile rater over 100k.

longterm
06.11.2023 kl 09:12 2198

Man har jo lest om at verdivurderingen av selskaper som er listet i NY, er opptil 50% høyere enn sammenlignbare selskaper kun listet i Oslo. Sånn sett kan man forstå at folk har forventninger til kommende OET-listing der. Nå er det vel ikke alltid at en slik økning i selskapsverdi materialiserer seg over natten; f eks var det tilsvarende forventninger til CLCO ifb med deres listing i NY, dog uten at det, i hvert fall så langt, synes å ha gitt spesielt store utslag. Kanskje greit å være litt nøktern og nøye seg med en forventning til at det over tid vil ha positiv effekt, og at vi i mellomtiden setter vår lit til at administrasjonen i selskapet fortsetter sitt gode arbeid som så langt har bidratt til at OET fremstår som det mest profitable og veldrevne selskapet i dette segmentet.
vulkan
06.11.2023 kl 09:21 2219

Ingen selskaper blir noe mere verdt av å bli listet på NYSE. Blir kanskje mere omsetning og jevnere prising. Spesielt ikke innenfor shipping hvor Oslo markedet ha veldig god kontroll på shipping generelt.
Redigert 06.11.2023 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
longterm
06.11.2023 kl 09:37 2174

Fra vedlagte artikkel:
"Pr. i dag er det 32 børsnoterte shippingselskaper i New York og 34 i Oslo. Men ifølge BW Group-sjefen er markedsverdien av disse selskapene i USA 50 prosent høyere enn hva som er tilfelle for rederiene som er notert i Oslo."

https://www.finansavisen.no/finans/2023/09/20/8037567/new-york-borsen-neste-for-sohmen-pao
NOELLE
06.11.2023 kl 09:58 2359

Riktig, longterm, og bare volumet vil booste Okeanis kraftig. I tillegg er tank meget " hot " i US nå. Så kommer Okeanis seilende inn som et lite selskap med meget store utbytter og en toppmoderne oversiktilig flåte. Utrolig god historikk, og ikke mye ledige askjer iom at over 50 % er i greske hender :)

Denne vil fly tror jeg.
Redigert 06.11.2023 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Hellboy
06.11.2023 kl 10:09 2330

Det er jo egentlig bare riktige argumenter her.

Verdien på selskapet går ikke opp bare pga en dobbeltnotering.

Men omsetning og muligens også oppmerksomhet går opp.

Var vel i en av PAS Shipping daily forrige uke at de nevnte at en run-rate på 12% utbytter ga 400 i kurs.

Det er jo pent. Litt kjedelig for oss som akkumulerer undervurderte selskaper i så fall (og formuesskatten), men pent for verdien av portefølgen.
NOELLE
06.11.2023 kl 12:07 2228

Tankers International
@TankersInt
·
18m
2023 is finishing strong for VLCCs as rates have been increasing, culminating in a four-month high!

Using data from our app, @TradeWinds
showcased skyrocketing fixtures such as $56,763 per day on subs for a Brazil to China voyage.

https://twitter.com/TankersInt/status/1721479182402621816

________________

Nå ser det jammen ut som VLCC henger seg på Suezmax! Gull for Okeanis m.fl
vulkan
06.11.2023 kl 14:59 2107

Noen tips for utbytte i Q3?