🤑🤑SUPERSYKLUS I JACKUPPSEGMENTET🤑🤑

Slettet bruker
BORR 29.07.2022 kl 16:50 188466

Supersyklusen i Rigg er Godt igang. Ledelsen er overasket over den sterke økningen i ratene i det siste.
Sterkere Kjøpssignal Av en Innsider som Tor Olav Trøim med et kjøp på ca 200 millioner kroner i emisjonen skal du lete lenge etter.


Pareto Securities tror på en varig Supersyklus i olje og gass. 12.09.22.
Etter Q3 RESULTATET SÅ HAR VI FÅTT FØLGENDE NYE KURSMÅL.
Fearnley Securities kroner 56.
ABG. Kroner 58
EVERCORE 8 Dollar.
Alle 3 meglerhusa har oppgraderte kursmål etter q3👍👍👍



Redigert 24.11.2022 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2022 kl 21:27 2295

ja det var bare det dn.no skrev etter q2 resultatet. itillegg til de 3 solgte riggene så kunne det være aktuelt med 1 salg til i q4.Vi får se hvordan det blir.jeg hvet ikke om hva som er best utfall her.
Nå tar det av i usa for borr er nå rett opp og er på kroner 36.08 i Usa nå. Det er over sluttkurs i Norge på 36 kroner. Den er nå 3.35 Dollar i Usa.
Redigert 26.09.2022 kl 21:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2022 kl 21:51 2242

Adnoc drilling snaps UP two jackup rigg in 140 m $ deal
Nå på splash247.com offshore.
Med en dollar kurs på 10.82 så blir det i Norske kroner forr de 2 jackuppriggene 1.5148 milliarder kroner.
Redigert 26.09.2022 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Rull79
26.09.2022 kl 22:16 2180

Det må vel snart komme en ny kontrakt til Borr også. Har de ikke 3 ledige rigger?
Slettet bruker
27.09.2022 kl 07:06 1911

Slettet bruker skrev Men kjøper de fra hvem?
Hvem de har kjøpt jackuppriggene av er Ukjent rep.
Idag ser det for første gang ut lysere på de fleste børsene,og olja. fuglen har klart å senoen svake lysglimter hver dag,mendet har som regelblitt etterfilgt av nedgang litt senere på kvelden. idag derimot føler jeg meg trygg på en fin reise for borr,brent,,oslo børs,europa,usa børsene. The only Way Is Up rep.
Redigert 27.09.2022 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Rull79
27.09.2022 kl 07:21 1905

tja, Borr falt kraftig i ettermarkedet i går. Vi åpner nok langt ned dessverre
Slettet bruker
27.09.2022 kl 07:47 1865

Det der føler jeg er trix og mix.Oljeprisen og premarkedet i Usa peker opp siden slutt i Usa. De lurer ikke fuglen med slutthandelen som mange ganger er peanutts volum,og betyr ingen ting.den sluttet svakt ned i ordinær handel,men da var olja godt nede på 83 tallet. Det var nok bunnen for denne gang.Winter is coming.
Du velt Rull79 at aksjemarkedet er ikke noe kjøre mor,men de som sitter stille i båten kan nok smile bredest i dag,selv om det er en fattig trøst etter de siste dagene
med masakre.Selv skal jeg handle litt fond idag da jeg har vært ute av båten i mange måneder.
Redigert 27.09.2022 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
Rull79
27.09.2022 kl 07:50 1854

satser på at du er rett👍
Slettet bruker
27.09.2022 kl 07:51 1853

Blir en fining i gira oljeservice Fugl i sky:

Kina:
Clarksons Platou Sec
"Videre tror meglerhuset at Kina beveger seg i motsatt retning av resten av verden ved å senke rentene og stimulere økonomien."

Brasil og resten av BRIC

“Something different is happening in Brazil. We are cutting taxes and undergoing the largest economic revolution since 1990"
-Husk hva som skjedde med råvarer og i forlengelse av det oljeservice forrige gang det var vill vekst i det fremvoksende økonomiene. Men denne SUPERSYKLUSEN blir råere. Råeste ever i følge Trøim.


Oljen begynt å klatre igjen, og går best i Oslos åpningstid. Hello Robot!
https://m.investing.com/news/commodities-news/oil-prices-steady-on-prospect-of-balancing-supply-after-steep-selloff-2899355
Oil prices claw back some losses as focus turns to possible supply cuts


De som vet de vet:
Innside Eqnr
Hege Skryseth, konserndirektør i Equinor ASA, har den 26. september 2022 kjøpt
2172 aksjer i Equinor ASA til en pris per aksje på 344,4929 kroner.
Slettet bruker
27.09.2022 kl 08:00 1829

Hvalross is back again. Dette er bra Hvalross.Vi er vel blandt de få opptimister igjen nå her på forumet,men Nå er det rebound på børsen og oljeservice,så da kommer alle spurvene løpene etter i pgs og borr og skal mene noe.Selv har jeg vært skyteskive for 2 til 3 ivrige tekniske eksperter,men det gjør ingenting,og er på sin plass da fuglen ikke har noe peiling på teknisk analyse.Når allt går bra igjen så blir de nok mere hyggeligere å gjøre med.Men fuglen liker alle her inne han så dette er ingen problem.
Ha en fin børsdag alle mann.
Slettet bruker
27.09.2022 kl 08:05 1799

S&;P 500 futures opp 1.27%
Dow Yones futures1.42%
Nasdaq futures opp 1.67%
Brent spot opp 1.36% til 85,08🤑🤑🤑🤑
Fuglen har full kontroll oppe i Skyene.🤣🤣
Redigert 27.09.2022 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2022 kl 08:07 1798

👌 smilene blir nok å sitte litt løsere rundt om denne uken Fugl
Redigert 27.09.2022 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2022 kl 08:35 1734

Helt klar hvalross. Det blir en forløsning av sjette grad, hvor alle plutselig tror det er vår igjen.Etter regn kommer Sol.
😊 Futures fortsetter å stige på alle 3 siden forrige oppdatering. 🤑🤑🤑
Redigert 27.09.2022 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2022 kl 08:47 1700

Smiler nå jeg når Hvalross tar en tur innom her og.
Sitter fremdeles i Pgs, men jeg er jo stor fan av fuglen og🥳
Slettet bruker
27.09.2022 kl 09:04 1657

Trix og mix gjengen prøvde seg litt på morgenen i borr ,men måtte bite i det Sure eple rep.hehe
Redigert 27.09.2022 kl 09:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2022 kl 09:08 1637

ordene som kom ut i fra pareto konferansen ble litt knust.selv om det var positivt om borr,allt gikk liksom i dass p.g.a børsuroen som kom rett etterpå.men nå er det back on track again med borr og oljeservice.winter is coming.

Trixog mix sliter med å få større poster.salget er over for denne ggangen.de må nok høyere opp i pris tenker jeg.
Det er nå litt aksjer short i Norge og Usa tilsammen også i borr. Når de inser at bunnen på olja har vært,så kan det være for seint.hehe 🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑
Redigert 27.09.2022 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2022 kl 09:59 1669

Det beste rådet er å stole på seg selv.så får analytikere,børsforum o.s.v seile sin egen sjø. Da har du tatt eget valg Hardly om det er cash eller ikke .Lykke til med og uten aksjer.
Slettet bruker
27.09.2022 kl 10:07 1732

Hiv Ohoi hvor futures Stiger Nå.
Med en konstant opptimistisk fugl,så er det litt kjedelig å hyle cash,kroner 27,og at borr skal langt ned når fuglen alltid kommer med et positiv svar tilbake.
Lykke til alle dere andre på den andre siden av oppgangs bordet. Perrongen blir full idag etter lang tid med stort fravær. ikke sant long?.hehe
Redigert 27.09.2022 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2022 kl 10:36 1729

Nå tar fuglen kvitrefri resten av dagen.Ha en Fantastisk Borr dag alle ekte borrere.
Redigert 27.09.2022 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2022 kl 10:53 1737

Ja, cash is king og Cool is col, men dette flagg greiene er det få som biter på.
Finnes ikke noe bedre for en shorter en låne akkurat nok aksjer til å få det til å se ut som at Blackrock er på veg ut, noe de med 95% sannsynlighet ikke er.
En dårlig finte det der
Når det er sagt, drill aksjer er elendig om dagen, det kommer nok tilbake, men når
Redigert 27.09.2022 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2022 kl 10:59 1720

De er på vei :-)

Two Borr jack-up rigs heading to Middle East to start maiden deals
EXPLORATION & PRODUCTION
September 26, 2022, by Nermina Kulovic
Following contract preparations in Singapore, two jack-up rigs from Borr Drilling are en route to Saudi Arabia to begin their contracts with the country’s energy giant, Aramco.

https://www.offshore-energy.biz/two-borr-jack-up-rigs-heading-to-middle-east-to-start-maiden-deals/
Slettet bruker
27.09.2022 kl 11:24 1751

En Nyhet til Glede for fattig og rik. Cash liksom Long.den var God.hehe🤑🤑🤑
Hellboy
27.09.2022 kl 11:44 1702

Stemmer det med to nye kontrakter, så er det jo alle tiders. Lurer på når det evt. blir meldt, men senest på Q3-presentasjonen.

Og cash ja.... Det er vel den eneste allergien jeg har, siden det garantert gir deg tap pga inflasjon. Bufferpenger skal i rente/obligasjonsfond som matcher inflasjonen, og så skal resten inn i markedet.
Slettet bruker
27.09.2022 kl 11:59 1680

Cash is king, inflasjon eller ei.
Allerede for 1/2 år siden tok jeg 1/2 parten av mine penger ut fra aksje depo og satte i bank.
Ja det blir mye på kemnern til nyttår, men, en gang skal en realisere uansett, en gang før en dauer.

Tanken var,
vi går inn i resesjon, aksje avkastningen siste 2 år har aldri vært bedre, casher inn brorparten nå og jeg har ikke angret.
står pengene på aksje depo konti, så vil de gå inn i aksje markedet før eller siden.
Hadde alt vært fullinvestert på børs bestandig, vil en ved en korsvei gå på et gedigent tap, jeg mener aksje markedet er der nå, farene for større tap er overhengende, men ja, en kan også gjøre de store klippene, personlig tror jeg markedene skal lengre ned.

Er en befrielse å ha mye cash i bank, nå avventer vi bare eiendoms fallet, det vil komme, der skal de pengene reinvesteres.

Vi har alle våre strategier i markedene, ingen strategi er feil, det viktigste er å ha en strategi og en plan en følger.
Helboy f.eks har sin strategi, har lært å kjenne ved å diskutere her på Ho over mange år, en langsiktig investor plan, personlig er jeg aldri langsiktig i aksjemarkedene, det fungerer ikke for meg.
Redigert 27.09.2022 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
Hellboy
27.09.2022 kl 12:18 1637

Vi har forskjellig filosofi ja ;)

Det er en grunn til at jeg sitter i 30+ langsiktige aksjeposter og er veldig glad i gode utbytteaksjer. Det er enkelt å finne aksjer med høyere utbytteprosent enn rentene på gjelda/kredittene mine. Og spredningen reduserer risikoen betydelig for fall i motsetning om man kjører på med kun et par aksjer og innenfor samme sektor. Og så har jeg begynt å leke meg litt med noen småkroner i utlån via fungingpartner. Fikk lånt de ut til 11% rente.

Og for "cash" så har jeg ikke funnet bedre tilbud enn en sparekonto i Santander som er marginalt bedre enn lønnskontoen jeg har i Bank Norwegian m 1,9% rente. Tar gjerne imot bedre tips om du har det :)

Men med unntak av veldig kort tidsperiode mellom jeg får penger og har større regninger (som restskatt eller oppussing e.a) så forsøker jeg alltid å ha bankinnskuddene mine så nære null ved månedsslutt som mulig.
Slettet bruker
27.09.2022 kl 12:36 1611

Det dreier seg ikke om bank renta, det det er nok mer en spekulasjon på at eiendoms markedet kommer til falle 20-30%, da triller millionene fort inn du.
Og en fin måte å definitivt ikke være full investert i aksje markedet, noe jeg definitivt ikke vil være nå.
Ja vi tenker forskjellig, selv har jeg ikke mer en 3-4 aksjer, gjerne bare 1-2 , men er en trader og ikke en investor.
Finner få dividende case som er fristende å kjøpe å gå lang i nå, aksjer er generelt for dyrt,, eneste shipping aksje er Cool som er i den spede start på reprising, der vil en få feite dividender om en er langsiktig å kjøper på dagens kurs, Flng f.eks vil jeg ikke ta i.
Redigert 27.09.2022 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
Hardly
27.09.2022 kl 12:55 1579

Grunnen til at jeg har gått helt ut av aksjer er at jeg tror på et større fall (krakk) før jul.
Da står jeg klar til å gå inn igjen. Når krakket kommer gjelder det å være rask på kjøpern før panikken har roet seg.
Selskaper med høy gjeld (BORR, PGS, SHELF etc.) er veldig sårbare ved større korreksjoner og kan falle kortvarig opp til 40-50%.
Redigert 27.09.2022 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
tybring
27.09.2022 kl 13:08 1558

får 2.75 % rente i komplett bank - max 4 uttak i året.

tybring
Hellboy
27.09.2022 kl 14:17 1487

Tviler vel på at eiendomsmarkedet faller 20-30%, men så er det jo forsåvidt "mange" eiendomsmarked i det landet her. I Oslo hvor jeg holder til er det nok press til at prisene i verste fall vil falle litt.

Vi vurderer jo også å kjøpe et nytt sted pga fruens ønske om en hage og ikke "bare" en diger balkong. Men det blir i så fall ikke finansiert av salg av aksjer ;)

For utbytter som ikke er shipping/energirelatert er det bare å ta en kikk på f.eks Elkem, Europris og Pareto Bank. Da finner man utbytter som knuser boliglånsrentene (selv til neste år når renten topper). Vi kan jo også håpe at utbyttene som muligens kommer i Borr i 2024 også blir pene (se, der fikk jeg inn noe som handler om trådens tema og :D )

Cool vet du jeg driver og kjøper meg inn i. Flex som er min nest største posisjon har jeg vært i lenge og hanker bare inn utbyttene. (Snittinngang på 90,885 er jo ikke verst)

Takk for input Tybring. Liker ikke de som har uttaksbegrensninger, og er ikke så mye bedre enn Santander som ikke har det. Og i B Norwegian bruker jeg det som nevnt som lønnskonto. Så selv om 2,75 er bra til å være en bank, så er den i segmentet hvor jeg heller har high-yield-fond
Hellboy
27.09.2022 kl 14:19 1481

Og, kunne naturlig nok nevnt Rana Gruber ifht utbytter. Men, der er jeg så skeptisk til jernmalmprisen fremover at jeg syns de 3 jeg nevnte er mye bedre bets mtp at det ikke bare er utbytteprosenten, men også oppsiden i kurs som teller.
Hardly
27.09.2022 kl 14:29 1464

Når det gjelder utbytte er Hafnia verdt å merke seg. Vil utbetale opp til 50% av overskuddet på bunnlinjen i utbytte. At selskapet går så det griner er heller ingen ulempe.
Redigert 27.09.2022 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
Hellboy
27.09.2022 kl 14:36 1462

Hehe. Hafnia er på 7. plass over posisjonene mine. Og i ferd med å ta over 6. plassen som Borr p.t. har.

Men jeg nevnte utenom shipping og energi for risikospredning ;)
Hellboy
27.09.2022 kl 14:44 1444

Og når vi er inne på energi, gassfrakt etc.

Det ser ikke ut til å bli noe mindre spennende fremover etter at både Nord Stream 1 og 2 er sabotert. Selv om det ikke er bevist ennå, så er det vel en god underdrivelse av denne militæreksperten:

– Tre lekkasjer er mistenkelige. Det er klart at når det er tre lekkasjer på to forskjellige rør i løpet av et døgn, lurer man på om det er sabotasje. Det er veldig uvanlig, sier militæranalytiker Anders Puck Nielsen til danske TV 2.

Det er vel ganske så åpenbart at de to rørene er sabotert.

Så, for alle som er opptatt av forsyningssikkerhet er det bare å borre i tryggere land og sikre gassfrakt/oljefrakt vha skip.

2023 blir et vanvittig lukrativt år slik jeg ser det :D
Slettet bruker
27.09.2022 kl 14:46 1446

Tror du undervurderer kreftene som er i sving nå, en snitt familie med moderate inntekter, hvor drivstoff,mat, forbruksvarer, el, og en rente som definitivt ikke stopper å stige med det første.
Personlig er jeg overbevist om at dette får konsekvenser på eiendoms prisene, for ikke å snakke om fritid, men det tar tid , bolig eiendom er siste skanse i rekken som begynner å falle.
Først skal vi se arbeidsledigheten stige, da vil det knake i eiendoms sektoren.
Vel tiden vil vise hvor det ender.

Nok pissprat på Borr tråden, best å gi seg før Fuglen tenner på alle plugger:-)
Redigert 27.09.2022 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
Hellboy
27.09.2022 kl 14:57 1411

Hehe. GPP eller generelt pisspreik er alltid litt ekstra krydder når det handler om økonomi ;)

Og fuglen kan jeg virkelig ikke se for meg at noensinne tenner på alle plugger. Jeg vet jeg kan det, men kan ikke se for meg at fuglen har det temperamentet i personligheten sin.

Og jeg holder meg fortsatt til å være fullinvestert i selskaper jeg mener skal opp fremfor å vente på et eiendomskrakk. Det er jo som nevnt forskjellige markeder der også, akkurat som sektorene på OB. Hytter og fritidsboliger kan gå på en smell. Samme med boliger i finansministeren vår sine hjemtrakter. Men Oslo-området. Nei, for stort press og pga inflasjon/økte nyboligpriser har jeg heller tro på en pause i prisoppgangen, før det skyter fart igjen pga for få boliger.

Så da satser jeg heller på å øke utbyttene, reinvestere og få compunded interest-effekt :D
Slettet bruker
27.09.2022 kl 15:07 1395

Nei nå må jeg nesten svare deg hellboy .Jeg eier ikke tempament i det hele tatt.Jeg ser alltid det Gode i de fleste mennesker jeg møter og kjenner.Derfor er jeg aldri oppe i konflikter,bortsett fra her hvor vi har det litt gøy med hverandre, og litt irritasjon må til for noen av Dere.
2 rigger kjøpt av ADNOC igår,og ukjent selger,og idag på offshore energi skrivet de at 2 rigger fra borr er på vei til Saudi Arabia for mulig oppdrag.
Olja er opp,borr er opp,børsene er opp.
Før resiltatsesongen nå tar snart til så roer det seg ned ,å nå kan man være oppptimistisk for børsen en 3 til 4 uker slik at selskaper får presentert sine q3 resultater først før det eventuelt PS jeg har god erfaring med at det roer seg ned i begynnelsen og litt uti resultat sesongen.Børsene blir kjørt ned i forkant av kvartal resultater da det er grunnlag for det slik som nå.det negative varer ikke evig.Så er det back to business again.
Negative skulle dukke opp på børsen igjen.
Renter hva er nå det?
Vente helt til januar på krakk?
Hvorfor det når det nå er håp i det hengende snøre.🤑🤑🤑🤑
Redigert 27.09.2022 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2022 kl 15:27 1368

Luringen i Usa viser nå + 1.23% opp i premarkedet. 3.35 dollar.